*maakt een buiging*quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:12 schreef lady-wrb het volgende:
ik zal ook weer eens wat plaatsen. ik ben een monsterklus begonnen, het moet een deken worden van 2 meter lang (en hij is ongeveer 1,90 m breed)
ik zit al op een kleine 80 cm
[ afbeelding ]
ik heb nu even een haakpauze om die honderden draadjes aan de achterkant weg te werken
en ik heb trouw publiek zoals jullie zien: mijn twee katten zitten meestal tijdens het haken elk op
een kant van de deken
Hemden niet, maar wel hoodiesquote:Op donderdag 4 juni 2015 23:35 schreef Grace_Marks het volgende:
[..]
Ook in andere vormen zoals hemd?
wauw! Wat een werkquote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:12 schreef lady-wrb het volgende:
ik zal ook weer eens wat plaatsen. ik ben een monsterklus begonnen, het moet een deken worden van 2 meter lang (en hij is ongeveer 1,90 m breed)
[ afbeelding ]
ik heb nu even een haakpauze om die honderden draadjes aan de achterkant weg te werken
en ik heb trouw publiek zoals jullie zien: mijn twee katten zitten meestal tijdens het haken elk op
een kant van de deken
Jij bedankt voor het delen!!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:50 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Het patroon komt hier vandaan. Maar eigenlijk is het niet meer als een grote granny square
http://www.mariavalles.com/blog/granny-cocoon-shrug
Iedereen bedankt voor de complimenten
Wauw 😶quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:12 schreef lady-wrb het volgende:
[ afbeelding ]
een kant van de deken
Vetquote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:12 schreef lady-wrb het volgende:
[ afbeelding ]
een kant van de deken
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 20:35 schreef DonnaRush het volgende:
Haha echt! Ik heb m cadeau gedaan en m'n broer vond m heel cool. Maar ik was echt NET klaar. Dus ingepakt en wegwezen.
nee dit zijn allemaal stokjes en de kleuren zijn ingehaaktquote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:37 schreef Crientj het volgende:
[..]
Vet. Haak je m zeg maar per regel? of zijn t granny's?
Wat een werk, maar hij wordt wel heeeel mooi! En dat vest vind ik erg leuk. Jammer dat er geen foto is van het busje, ik was ook wel benieuwd.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:12 schreef lady-wrb het volgende:
[ afbeelding ]
een kant van de deken
Welke wol heb je gebruikt?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:50 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Het patroon komt hier vandaan. Maar eigenlijk is het niet meer als een grote granny square
http://www.mariavalles.com/blog/granny-cocoon-shrug
Iedereen bedankt voor de complimenten
Prachtig!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:12 schreef lady-wrb het volgende:
[ afbeelding ]
een kant van de deken
ik weet niet zeker of ze verzenden met Kiala, maar ik weet een paar verkoop adressen van Unicat/Unikat:quote:Op zondag 7 juni 2015 15:17 schreef theemonster het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Unicat en waar ik het kan bestellen waar ze verzenden met Kiala?
Na een roadtrip scarf voor mezelf gemaakt te hebben met Fenna van de wibra denk ik er over om hem ook nog een keer met unicat te maken. Luchtiger voor de kouder zomeravonden dan Fenna toch?
en bij wibra en zeeman wisselt de collectie ook nog eens vier keer per jaar en wat weg is, komt niet meer terug. daar liep ik ook nogal eens tegenaan. gelukkig heb ik voor mijn nintendodeken alles bij elkaar gevonden nu. gelukkig heb ik geen last van de fennagekte.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:24 schreef wild-r0se het volgende:
hey mensen, vraagje he: wat zijn jullie over het algemeen bereid om uit te geven aan garen voor een deken? ik wil nu voor mijn vriend een deken haken [url=http://www.ravelry.com/patterns/library/stained-glass-window-afghanhttp://www.ravelry.com/pa(...)glass-window-afghan](klikkerdeklik)[/url] en daar had ik Caron Simply Soft vooor bedacht, maar omdat het zwarte nogal veel gaat zijn (het grootste gedeelte zie je niet, wordt door achterste lussen gehaakt elke ronde) komt het uit op ongeveer 90 euro.. nu twijfel ik. Wil het liefste wel wat kwaliteit qua garen en dat het een poosje mee gaat, maar vind het ook erg veel geld. En helaas heeft de wibra/zeeman niet altijd de goeie kleuren wat ook nog lastig gaat worden... Heeft iemand nog tips eventueel voor garen? Zat ook nog aan katoen te denken, ik weet het allemaal ff niet meer :p
Die afghan is geweldig! Ik heb dat patroon ook.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:24 schreef wild-r0se het volgende:
hey mensen, vraagje he: wat zijn jullie over het algemeen bereid om uit te geven aan garen voor een deken? ik wil nu voor mijn vriend een deken haken [url=http://www.ravelry.com/patterns/library/stained-glass-window-afghanhttp://www.ravelry.com/pa(...)glass-window-afghan](klikkerdeklik)[/url] en daar had ik Caron Simply Soft vooor bedacht, maar omdat het zwarte nogal veel gaat zijn (het grootste gedeelte zie je niet, wordt door achterste lussen gehaakt elke ronde) komt het uit op ongeveer 90 euro.. nu twijfel ik. Wil het liefste wel wat kwaliteit qua garen en dat het een poosje mee gaat, maar vind het ook erg veel geld. En helaas heeft de wibra/zeeman niet altijd de goeie kleuren wat ook nog lastig gaat worden... Heeft iemand nog tips eventueel voor garen? Zat ook nog aan katoen te denken, ik weet het allemaal ff niet meer :p
grappig, ik las vandaag juist veel mensen lovend over simply soft en minder over style craft.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 16:26 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Die afghan is geweldig! Ik heb dat patroon ook.
Ik heb met Caron Simply Soft gewerkt en vind het eigenlijk niet zo heel erg bijzonder. Dan vind ik Stylecraft DK (of de dikkere versie) een veel fijner garen. En ook nog schappelijker in prijs.
Wibra / Zeeman garen zal ik er niet snel voor gebruiken, nee. Met katoen wordt het heel erg zwaar.
helaas kan mn vriend niet zo goed tegen wol, weet het niet zeker van merino maar wil de goden niet verzoeken met zo'n cadeau haha. (zelf vind ik het wel heerlijk)quote:Op dinsdag 9 juni 2015 16:52 schreef trui het volgende:
Ik vind (Drops) merinowol heel fijn voor een deken. niet te zwaar, wel heerlijk zacht. en wasbaar. Maar wel even een aanbieding afwachten voor de aanschaf.
Simply Soft is best duur inderdaad, en toch maar acryl (best pluizend ook vind ik). Verder is het wat dikker dan stylecraft, de vraag is of je dat prettig vindt.
Hoe krijg je dat zo recht?quote:
geen idee. gewoon heen en weer haken.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:38 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat zo recht?
Mijn ervaring ermee is enkel dat het scheef gaat![]()
het is ook niet moeilijkquote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:01 schreef wild-r0se het volgende:
het is idd niet zo moeilijk als het lijkt, alleen veel draadjes... heb net een gemaakt met het logo van FC Groningen, maar twee kleuren maar als nog genoeg draadjes
Apart dat ze dat fijner vinden.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:04 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
grappig, ik las vandaag juist veel mensen lovend over simply soft en minder over style craft.
[..]
helaas kan mn vriend niet zo goed tegen wol, weet het niet zeker van merino maar wil de goden niet verzoeken met zo'n cadeau haha. (zelf vind ik het wel heerlijk)
dikte van de wol maakt me opzich niet heelveel uit, dikker betekent wel grotere steken en minder werk
het hangt natuurlijk wel een beetje van 't patroon af of je zomaar met minder steken toe kunt. maar je ging iets met vierkantjes maken toch? De vierkantjes zullen iets grover worden, en je hebt minder vierkantjes naast elkaar nodig om aan de juiste breedte te komen. Het is maar net wat je zelf wilt en mooi vindt!quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:04 schreef wild-r0se het volgende:
dikte van de wol maakt me opzich niet heelveel uit, dikker betekent wel grotere steken en minder werk
ja, ook de mijne.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:06 schreef _Ophelia_ het volgende:
Drops baby merino is echt mijn grote favoriet.
dat vind ik echt iets voor jou iddquote:Op woensdag 10 juni 2015 13:34 schreef trui het volgende:
Kennen jullie deze al? Mijn vingers jeuken om er iets mee te gaan doen. Maar wel heel veel draadjes om weg te werken..
Katoen zou denk ik ook prima kunnen. Ik ben zelf bezig met een deken van Philder Cotton 3, maar het schijnt dat die uit het assortiment gaat? (Tenminste, zoiets heb ik ergens opgepikt. Kan best zijn dat ik er naast zit). Je zou verder kunnen kijken naar webwinkels zoals Wolplein of Wollandhof, die werken met staffelkorting of met een bepaald percentage korting op bepaalde dagen. (Wollandhof heeft woensdag gehaaktdag bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:24 schreef wild-r0se het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |