Jippie!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:31 schreef Ynske het volgende:
Die pinguïns zijn tof.
Hier vandaag pakjesdag
[ afbeelding ]
yep, net opgehaald. Heel erg bedanktquote:
Wat zijn ze mooi, hè?😃quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:31 schreef Ynske het volgende:
Die pinguïns zijn tof.
Hier vandaag pakjesdag
[ afbeelding ]
ja echt tof!quote:
Wat mooi, dat goud met wit!quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:32 schreef Ynske het volgende:
Vandaag even een hoes voor de maxicosi gehaakt.
[ afbeelding ]
Eenden hebben in het echt natuurlijk een veel smallere snavel (deze lijkt op een platypusquote:Op woensdag 20 mei 2015 09:13 schreef Arch-Indar het volgende:
Goedemorgen.
Ik ben dus Arch-Indar en heb me laten uitdagen. Ik ga een eend haken.
Hoe ziet dit er tot zo ver uit?
[ afbeelding ]
Tja, ik probeer ook maar het patroon te volgenquote:Op woensdag 20 mei 2015 09:28 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Eenden hebben in het echt natuurlijk een veel smallere snavel (deze lijkt op een platypus), maar ik denk dat dit wel een lief knuffeleendje gaat worden. De kleurtjes zijn goed gekozen!
Haha oeps!quote:Op woensdag 20 mei 2015 09:30 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Tja, ik probeer ook maar het patroon te volgenPriegelwerk zeg.
quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:07 schreef Ynske het volgende:
Ha ik houd van FOK!
Dankzij dit topic kwam ik erachter wat voor maat naald ik gebruikte in 2011 voor een projectje
Dat dacht ik ook al.quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:18 schreef trui het volgende:
kan het zijn dat je 'binnenstebuiten' haakt?
quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:18 schreef trui het volgende:
kan het zijn dat je 'binnenstebuiten' haakt?
Is dat uit te leggen? Ik heb het van filmpjes gehaald, hoe het werkt, maar misschien zie ik net iets verkeerd?quote:
Ik steek inderdaad van binnen naar buiten, en ga linksom zeg maar. Is dat fout of gewoon net als met snowboarden, je kan met links of rechts vooruit gaan?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 09:03 schreef Serinde het volgende:
De steek is hetzelfde maar de kant die je beschouwt als de goede kant niet. Als je het lijfje in het rond haakt, steek je je naald dan zeg maar vanuit binnen naar buiten en zit het gehaakte tussen jou en de haaknaald? Dan haak je binnenstebuiten. (Ik kan het alleen even niet goed uitleggen en mobiel plaatjes zoeken is lastig, rotupdate van safari)
Mijn deken is af!![]()
![]()
Zal later een foto plaatsen.
Nu in dubio.... Van dezelfde kleuren een deken haken met een heel ander patroon of hele andere kleuren? (Maar dan past hij niet goed meer op de bank!)
Aha, dan ben ik dus ergens in het begin al de mist in gegaan, door links naar beneden te gaan toen ik het rondje moest beginnen, ipv linksom naar boven.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 09:25 schreef DonnaRush het volgende:
De buitenkant / goede kant
[ afbeelding ]
De binnenkant / foute kant
[ afbeelding ]
Tja, ik had hem al vastgezet aan de achterkant. Ik vind hem zo wel goed eigenlijk.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:40 schreef trui het volgende:
je kunt gewoon doorhaken zoals je doet, alleen moet je op een gegeven moment de binnenkant even naar buiten duwen, dan zit je goed.
Oh wauwquote:Op zaterdag 23 mei 2015 12:31 schreef Serinde het volgende:
Zoals gezegd nog de foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Precies. Ik vond het patroon (dat ik eerder gezien had) niet zo interessant, maar door jouw versie denk ik er anders over!quote:Op zaterdag 23 mei 2015 20:32 schreef Serinde het volgende:
Dank![]()
Het randje is van het patroon maar eerlijk gezegd vind ik het zo veel mooier uitkomen dan bij de foto's van het patroon, die deken was helemaal in babyroze.
Mooi!quote:Op zaterdag 23 mei 2015 12:31 schreef Serinde het volgende:
Zoals gezegd nog de foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had hetzelfde! Een aantal dames van de stitch-groep hadden hem gemaakt in verschillende kleuren en allemaal hadden ze gejoined met crème!quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:01 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Precies. Ik vond het patroon (dat ik eerder gezien had) niet zo interessant, maar door jouw versie denk ik er anders over!
Misschien deze?quote:Op maandag 25 mei 2015 11:59 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zit nu al tijden te zoeken naar een leuk patroon voor een deken. Ik zoek vierkantjes. En ze moeten niet te open zijn. En geen ingewikkelde kleurencombinaties in 1 vierkant, maar 1 kleur, of hooguit 2. Ik wilde eerst de bohemain oasis maken, maar ik haakte 1 vierkantje en toen was ik alweer zat van het patroon omdat ik al een keer een deken gemaakt heb volgens dit patroon. Grrr twijfel twijfel.
Deze vind ik mooi.quote:Op maandag 25 mei 2015 12:29 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Misschien deze?
http://www.ravelry.com/patterns/library/victorian-lattice-square
Ik volg iemand op Instagram die maakt er (victorian lattice) een 2-persoons bedsprei vanquote:Op maandag 25 mei 2015 13:26 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Deze vind ik mooi.Het wordt op den duur alleen een beetje saai om te haken denk ik. Omdat ik er wel een stuk of 80 ga haken. De willow vond ik bijvoorbeeld ook leuk om te haken, maar daar heb ik ook al eens een deken van gehaakt.
Heel groot vierkantje dan?quote:Op maandag 25 mei 2015 13:26 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Deze vind ik mooi.Het wordt op den duur alleen een beetje saai om te haken denk ik. Omdat ik er wel een stuk of 80 ga haken. De willow vond ik bijvoorbeeld ook leuk om te haken, maar daar heb ik ook al eens een deken van gehaakt.
meramiriam inderdaadquote:Op maandag 25 mei 2015 14:07 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Ik volg iemand op Instagram die maakt er (victorian lattice) een 2-persoons bedsprei van![]()
Echt een enorme klus, ik geloof dat ze er 180 nodig heeft.
Oh wauwquote:Op maandag 25 mei 2015 14:41 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
meramiriam inderdaad
Ik moet er niet aan denken maar het wordt wel prachtig: https://instagram.com/p/22mxnvv275/
Die is zo leuk om te volgen!quote:Op maandag 25 mei 2015 14:41 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
meramiriam inderdaad
Ik moet er niet aan denken maar het wordt wel prachtig: https://instagram.com/p/22mxnvv275/
Inderdaad heel mooi, maar ik vind die african deken rechts dan toch weer leuker om te maken.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:41 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
meramiriam inderdaad
Cool!quote:Op maandag 25 mei 2015 18:47 schreef Crientj het volgende:
Mijn testbeeld deken begint eindelijk een beetje vorm te krijgen, al kijk ik er enorm tegenop om alles te gaan blocken en aan elkaar vast te maken.
Nog 72 blokken te gaan van de 225.
[ afbeelding ]
Oh wauw zeg...wat een werk!quote:Op maandag 25 mei 2015 18:47 schreef Crientj het volgende:
Mijn testbeeld deken begint eindelijk een beetje vorm te krijgen, al kijk ik er enorm tegenop om alles te gaan blocken en aan elkaar vast te maken.
Nog 72 blokken te gaan van de 225.
[ afbeelding ]
Dank je!quote:Op maandag 25 mei 2015 18:45 schreef Crientj het volgende:
Heb je al gezocht via Pinterest Spuuglokje?
https://www.pinterest.com/pin/29062360072254669/
https://www.pinterest.com/pin/340725528034054435/
https://www.pinterest.com/pin/339036678171759330/
https://www.pinterest.com/pin/287245282459993337/
Enzovoort. ;o
Thanks.quote:Op maandag 25 mei 2015 20:51 schreef PaarsBeestje het volgende:
Gratis patroon te krijgen met code: ONEFREE4ME
http://www.ravelry.com/designers/heather-c-gibbs
leuk! en mooie kleurtjes!quote:Op maandag 25 mei 2015 21:08 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ben eruit! Dit wordt het vierkantje:
[ afbeelding ]
En dit zijn de kleuren die ik ga gebruiken (dat donkergrijze wordt de verbindingskleur + rand):
[ afbeelding ]
En deze dan?quote:Op maandag 25 mei 2015 11:59 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zit nu al tijden te zoeken naar een leuk patroon voor een deken. Ik zoek vierkantjes. En ze moeten niet te open zijn. En geen ingewikkelde kleurencombinaties in 1 vierkant, maar 1 kleur, of hooguit 2. Ik wilde eerst de bohemain oasis maken, maar ik haakte 1 vierkantje en toen was ik alweer zat van het patroon omdat ik al een keer een deken gemaakt heb volgens dit patroon. Grrr twijfel twijfel.
.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:18 schreef Muck het volgende:
Hij is prachtig geworden trui
Mijn CAL groeit ook gestaag:
Eerst was ie rond, daarna vierkant, nu achthoekig.... en straks weer vierkant
[ afbeelding ]
Ongeblockt en er hangt nog een draadje aan
Leuk!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:13 schreef Grace_Marks het volgende:
[..]
En deze dan?
http://rianneshaaksels.blogspot.nl/2012/12/granny-square.html?m=1
Ik ben nu ook een tijd bezig met dit patroon om voor mijzelf een deken te haken
[ afbeelding ]
Mijn kat geniet er ook vaak van 😄
Klopt inderdaad dat het dezelfde patroon is! Verder weet ik het niet. Ik maak vasten aan de squares en later maak het allemaal vast met naald en draad. Achteraf weet ik betere manieren, maar geen zin het uit elkaar te halen of dat je verschil gaat zien 😜quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:15 schreef trui het volgende:
Gelukkig viel hij inderdaad in de smaak.![]()
dat wordt mooi, Muck!
en die deken ziet er ook al heel comfortabel uit, Grace.
(die vierkantjes zijn trouwens hetzelfde als die ik voor de ene kant van de tas maakte. ik haakte ze alleen op een andere manier aan elkaar, met vasten aan de voorkant, zodat je zo'n opstaand randje krijgt). Ik was een beetje verbaasd te zien in die beschrijving van Rianne over hoe ze vierkantjes aan elkaar haakt, dat ze de voorkant volgens mij als de achterkant beschouwt. maar ik kan me vergissen hoor, wat vinden jullie?
met dezelfde lichtgrijze kleur.quote:Op maandag 25 mei 2015 20:12 schreef Serinde het volgende:
Ynske, mooi! Fijn dat je verder gaat, je moet hem echt afmaken, volgens mij wordt hij prachtig. Haak je hem aan elkaar met een donkerdere grijs?
Spuug: dat vierkantje vind ik ook niet zo mooi nee.... Ben even vergeten of je ze allemaal in dezelfde kleur gaat maken, dan is hetzelfde patroon sowieso wel saai denk ik?
Pinterest, pas op voor teveel inspiratie![]()
Die testbeelddeken wordt gaaf! Hoe ga je de vierkantjes aan elkaar maken/haken?
Trui, ik heb even op ravelry gespiekt, ik vind de kleurencombinatie echt top. Hoe zoek jij kleuren uit?
Mijn tweede deken haakt heerlijk weg!
[ afbeelding ]
Kleuren uitgezocht aan de hand van een kleurenkaartje dat ik via Google vond. Pas toen ik van elke kleur 1 bol had gehaald (toch nog even onzeker) zag ik thuis op de bank dat het kleurenkaartje ook echt van Stylecraft isik heb alleen rood genomen ipv rood/roze
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |