SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
dehaakster
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Er is super veel gehaakt in het vorige topic, hier een paar afgeronde projecten uit het vorige deel:
blanket's Dendennis
en de 18+ versie
Spuuglokjes mini onderbroekje
DonnaRush haar Mevrouw de Bruin + boodschappentas
NijntjesUK haakte een bakkerskip![]()
Vicky's Shark-A-Jack
Gave rammelaar van -Spring
Prachtige tas van trui
MissN's southbay shawlette![]()
Dit! Hij is geweldig!quote:Op woensdag 29 april 2015 08:58 schreef DonnaRush het volgende:
Ik lig echt in een deuk om DenDennis 18+. Ik had 'm nog nooit zonder handjes ervoor gezien, maar hij heeft zeker wel wat te verbergen.
Dat doe ik ook zo.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:18 schreef Susie het volgende:
Dat schaap had ik al zelf willen maken voor haar, maar ze vroeg er daarna ook nog zelf om. (Eigenlijk vind ik dat erg irritant...)
Heb mij voorgenomen niks meer voor anderen te maken, tenzij ik het als verrassing kan maken. Geeft minder stress en schuldgevoel als het niet af is/komt.
Heb z'n piemelot erbij verzonnenquote:Op woensdag 29 april 2015 08:58 schreef DonnaRush het volgende:
Ik lig echt in een deuk om DenDennis 18+. Ik had 'm nog nooit zonder handjes ervoor gezien, maar hij heeft zeker wel wat te verbergen.
Zo doe ik het ook...maar soms trap je er toch weer inquote:Op woensdag 29 april 2015 14:18 schreef Susie het volgende:
Dat schaap had ik al zelf willen maken voor haar, maar ze vroeg er daarna ook nog zelf om. (Eigenlijk vind ik dat erg irritant...)
Heb mij voorgenomen niks meer voor anderen te maken, tenzij ik het als verrassing kan maken. Geeft minder stress en schuldgevoel als het niet af is/komt.
HAHA, dat maakt het nog leuker! Heb je het penis-patroon?quote:Op woensdag 29 april 2015 14:42 schreef blanket het volgende:
[..]
Heb z'n piemelot erbij verzonnenOrgineel is zonder hahaha...maar hij was klaar en ik vond um zo kaal
Tis een vinger en 2 halve hahahahhahaha en een pluk schaamhaarquote:Op woensdag 29 april 2015 14:44 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
HAHA, dat maakt het nog leuker! Heb je het penis-patroon?
Ik zou 'm sharen op de FB pagina van DenDennis. Denk dat hij er wel om kan lachen haha!
quote:Op woensdag 29 april 2015 14:46 schreef blanket het volgende:
[..]
Tis een vinger en 2 halve hahahahhahaha en een pluk schaamhaarIk durfde niet te delen met Dendennis hahahaha Maar nu durf ik
ik vind m geweldig!quote:Op woensdag 29 april 2015 14:46 schreef blanket het volgende:
[..]
Tis een vinger en 2 halve hahahahhahaha en een pluk schaamhaarIk durfde niet te delen met Dendennis hahahaha Maar nu durf ik
Heb hem in bericht gestuurd en hij vind hem heel leukquote:Op woensdag 29 april 2015 15:05 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik vind m geweldig!
En gewoon plaatsen bij DenDennis hoor. Volgens mij kan hij daar wel de humor van inzien
quote:Op maandag 4 mei 2015 22:44 schreef Mord_Sith het volgende:
My Krissie Dolls heeft een nieuw patroon, haske leuk, Paardje Piem heet het.
Maar als je dus nietsvermoedend een Google search doet op Paardje Piem, krijg je, euhm, heel andere resultaten...![]()
ik zag het (die naam dan). Hoe krijgt ze 't verzonnen...quote:Op maandag 4 mei 2015 22:44 schreef Mord_Sith het volgende:
Maar als je dus nietsvermoedend een Google search doet op Paardje Piem, krijg je, euhm, heel andere resultaten...![]()
vroeg ik me ook al af.quote:Op maandag 4 mei 2015 23:11 schreef trui het volgende:
[..]
ik zag het (die naam dan). Hoe krijgt ze 't verzonnen...
ik gok door de piem...quote:Op maandag 4 mei 2015 23:20 schreef trui het volgende:
ja, hij is zeker leuk gelukt. ( waarom ga ik er trouwens vanuit dat het een hij is?)
Dat beertje blijft leuk in alle kleuren!quote:Op maandag 4 mei 2015 22:53 schreef Vicky het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
Kraamcadeautje voor de kleindochter van een collega van mijn man
quote:Op maandag 4 mei 2015 22:44 schreef Mord_Sith het volgende:
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 09:12 schreef Ynske het volgende:
[..]Ik had vroeger een leesboek over meneer Piem
[ afbeelding ]
Super leuk! En respectquote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:24 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb de poncho's eindelijk af![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trui vond (terecht) dat-ie ook hier hoordedus een cross post uit het 'Creatieve uitspattingen' topic in OUD:
Ik wil aan de achterkant dus ook nog een stuk stof naaien (het is Tunisch gehaakt en die achterkant is niet zo mooi), en ik stop er als vulling nog een heel dun dekbed tussenquote:Op woensdag 6 mei 2015 13:17 schreef twist02 het volgende:
Speelkleed is af!Het gehaakte deel dan, de vulling + stof aan de achterkant moet nog
Tsja, je moet wat als je kind je zo laat wachten![]()
quote:Op donderdag 7 mei 2015 12:53 schreef twist02 het volgende:
Wat heerlijk om te zien dat dit topic nog steeds zo goed loopt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trui vond (terecht) dat-ie ook hier hoordedus een cross post uit het 'Creatieve uitspattingen' topic in OUD:
[..]
Ik wil aan de achterkant dus ook nog een stuk stof naaien (het is Tunisch gehaakt en die achterkant is niet zo mooi), en ik stop er als vulling nog een heel dun dekbed tussenwat mooi!
quote:Op donderdag 7 mei 2015 12:53 schreef twist02 het volgende:
Wat heerlijk om te zien dat dit topic nog steeds zo goed loopt!Wow, wat gaaf!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trui vond (terecht) dat-ie ook hier hoordedus een cross post uit het 'Creatieve uitspattingen' topic in OUD:
[..]
Ik wil aan de achterkant dus ook nog een stuk stof naaien (het is Tunisch gehaakt en die achterkant is niet zo mooi), en ik stop er als vulling nog een heel dun dekbed tussen
Haha, ik gebruik zoiets, waarbij de steken verder op een kabel glijdenquote:Op donderdag 7 mei 2015 20:39 schreef MarSuSt het volgende:
Moet een flinke Tunische haaknaald zijn geweest.
Tof!quote:Op maandag 11 mei 2015 16:10 schreef trui het volgende:
ik heb een drietal pinguïns gemaakt, met rammeltje in hun hoofd. (2 kraamcadeautjes, en op verzoek van dochterlief houden we er 1 zelf).
[ afbeelding ]
Ik kreeg gewoon een nieuwe bol mee vanmiddag. Ze had het nog niet eerder gehoord maar veel stukken van deze bol waren echt dikker dan normaal. Gelukkig niet zo erg dat je het ziet.quote:Op maandag 11 mei 2015 09:55 schreef trui het volgende:
nee sorry Lady.
en inderdaad, wat een verschil dan zeg Serinde. Vervelend is dat. is dat de sterrendeken uit Haken & Kleur?
Dat ziet er mooi uit! (Ik heb dat patroon meteen even uitgeprint.)quote:Op maandag 11 mei 2015 21:24 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik kreeg gewoon een nieuwe bol mee vanmiddag. Ze had het nog niet eerder gehoord maar veel stukken van deze bol waren echt dikker dan normaal. Gelukkig niet zo erg dat je het ziet.
Het is deze deken: http://www.craftideas.com(...)blanket#!prettyPhoto
Ik heb 20 sterren klaar, van iedere kleur vijf. Ik ga er sowieso nog 15 bij maken. Aan elkaar haken ga ik met crème doen (daar maak ik denk ik ook vijf sterren mee)
(Sorry, foto gekanteld volgens mij)
[ afbeelding ]
Inderdaad, leuk die verschillende diktes! Welkom Grace.quote:Op maandag 11 mei 2015 20:27 schreef MarSuSt het volgende:
Welkom Grace. Mooie deken, leuk dat de strepen afwisselend van grootte zijn, maakt het speels vind ik.
Te schattig!quote:Op maandag 11 mei 2015 16:10 schreef trui het volgende:
ik heb een drietal pinguïns gemaakt, met rammeltje in hun hoofd. (2 kraamcadeautjes, en op verzoek van dochterlief houden we er 1 zelf).
[ afbeelding ]
Wat een leuk patroon!quote:Op maandag 11 mei 2015 21:24 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik kreeg gewoon een nieuwe bol mee vanmiddag. Ze had het nog niet eerder gehoord maar veel stukken van deze bol waren echt dikker dan normaal. Gelukkig niet zo erg dat je het ziet.
Het is deze deken: http://www.craftideas.com(...)blanket#!prettyPhoto
Ik heb 20 sterren klaar, van iedere kleur vijf. Ik ga er sowieso nog 15 bij maken. Aan elkaar haken ga ik met crème doen (daar maak ik denk ik ook vijf sterren mee)
(Sorry, foto gekanteld volgens mij)
[ afbeelding ]
Ik zou er denk ik wel beige bij doen inderdaad. Beige vind ik wel echt retro met die kleuren die jij noemt.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:32 schreef Grace_Marks het volgende:
[..]
Wat een leuk patroon!
Veel werk ook zeker? Hoe groot maak jij je deken?
Iemand tips voor een partoon voor retro deken. Ik gebruik 3 kleuren: neon-oranje, donkerbruin en zacht geel. Of zal ik meer kleuren gebruiken (donker geel, beige..?)
Zelfs groen zou erbij kunnen!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:32 schreef Grace_Marks het volgende:
[..]
Wat een leuk patroon!
Iemand tips voor een partoon voor retro deken. Ik gebruik 3 kleuren: neon-oranje, donkerbruin en zacht geel. Of zal ik meer kleuren gebruiken (donker geel, beige..?)
De sterren haken heerlijk weg, ik heb geen haast. Soms haak ik een week niet en dan vijf achter elkaar. De diameter van een ster is bij mij ongeveer 23 cm, geen idee nog hoe groot hij wordt. Het wordt een lekkere deken voor op de bankquote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:32 schreef Grace_Marks het volgende:
[..]
Wat een leuk patroon!
Goeie, dankjewel!!quote:Op maandag 11 mei 2015 21:45 schreef Serinde het volgende:
Lady: op Facebook heb je een groep bolletje gezocht o.i.d. Misschien kan iemand je daar helpen?
bel anders even met de Lidl, die kunnen vaak via het hoofdkantoor nog dingen laten nakomen als ze nog in een magazijn liggen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:55 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Goeie, dankjewel!!![]()
Heb een oproepje geplaatst, we gaan het zien. Hoop wel dat er iemand reageert... ik lijk nu met een vest met 1 mouw uit te komen![]()
Misschien twee korte mouwen😁quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:55 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Goeie, dankjewel!!![]()
Heb een oproepje geplaatst, we gaan het zien. Hoop wel dat er iemand reageert... ik lijk nu met een vest met 1 mouw uit te komen![]()
Was jij diegene die bezig was met die mooie hexagondeken?quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:54 schreef Ynske het volgende:
en dekens, daar moet ik ook maar weer eens verder mee... met dat jarenplan
yesquote:Op woensdag 13 mei 2015 10:56 schreef Serinde het volgende:
[..]
Was jij diegene die bezig was met die mooie hexagondeken?
Ik haak echt niet elke dag, maar een deken kan binnen twee maanden af zijn. (Als je daarnaast niet 300 andere haakprojecten hebt liggen natuurlijkquote:Op woensdag 13 mei 2015 08:54 schreef Ynske het volgende:
en dekens, daar moet ik ook maar weer eens verder mee... met dat jarenplan
dat gaat hier echt niet met alle losse hexagonnen en aan elkaar zetten ervan.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:43 schreef Grace_Marks het volgende:
[..]
Ik haak echt niet elke dag, maar een deken kan binnen twee maanden af zijn. (Als je daarnaast niet 300 andere haakprojecten hebt liggen natuurlijk)
jazeker, is een mooi land. Heb net nog wat schoentjes gemaakt voor een baby en na t weekend gaat de deken meequote:Op woensdag 13 mei 2015 13:03 schreef trui het volgende:
leuk mousemicky!
en Ynske, je houdt het goed vol daar! maar toch niet helemaal zonder haakwerk hoop ik?
idee van wat je wilt?quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:23 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig!
Voor een vriendin heb ik toen ze zwanger was van haar eerste onderstaand 'schilderijtje' gehaakt.
Nu is ze zwanger van haar tweede en wil ik zoiets nog eens doen, maar kan geen mooi patroon vinden.
Heb op Ravelry gezocht met de termen 'crochet' en 'applique', maar zie niks leuks. Wel weer leuke uiltjes, maar wil graag wat anders.
[ afbeelding ]
Misschien een patroon van Vendula Maderska? Of zijn deze uiltjes ook van haar?quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:23 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig!
Voor een vriendin heb ik toen ze zwanger was van haar eerste onderstaand 'schilderijtje' gehaakt.
Nu is ze zwanger van haar tweede en wil ik zoiets nog eens doen, maar kan geen mooi patroon vinden.
Heb op Ravelry gezocht met de termen 'crochet' en 'applique', maar zie niks leuks. Wel weer leuke uiltjes, maar wil graag wat anders.
[ afbeelding ]
kijk hier eens, misschien zit er wat tussenquote:Op donderdag 14 mei 2015 09:44 schreef NijntjesUk het volgende:
Het moet iig geschikt zijn voor jongens en meisjes. Ik ben zelf dol op olifanten, dus dat zou leuk zijn, maar ik vind honden en katten ook leuk. Of aapjes... oftewel, maakt me niet zoveel uit haha.
Als t maar kleurrijk is (of gemakkelijk aan te passen).
Is ook zo. Het ligt dus ook aan wat voor partoon je haakt. Mijn streepjes- en grannystripes deken waren wel in twee maanden af. Mijn deken met dichte squares nog langer niet.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat gaat hier echt niet met alle losse hexagonnen en aan elkaar zetten ervan.
Wat super leuk hoe je dat met de uilen hebt gedaan!quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:44 schreef NijntjesUk het volgende:
Het moet iig geschikt zijn voor jongens en meisjes. Ik ben zelf dol op olifanten, dus dat zou leuk zijn, maar ik vind honden en katten ook leuk. Of aapjes... oftewel, maakt me niet zoveel uit haha.
Als t maar kleurrijk is (of gemakkelijk aan te passen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |