Moet je hem even op een eigen (imgur oid) account uploaden, weet je zeker dat hij de komende jaren in de OP blijft staanquote:Op zondag 26 april 2015 20:05 schreef ranja het volgende:
Waarom staat er een plaatje in de OP dat het niet doet
edit: even een nieuwe gezocht
Hij moet in je element passenquote:Op maandag 27 april 2015 10:42 schreef Zspirit het volgende:
Mijn naald heeft gister een soort van het loodje gelegd.
Iemand enig idee waar ik op moet letten bij het kopen van een naald?
Zo te zien lijkt het dat er 2 labels over elkaar zitten. De 2e hecht dan niet. Deze zou er normaal gesproken makkelijk af te halen zijn. Heb zelf dit ook een aantal keren gehad.quote:Op zondag 26 april 2015 19:24 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar? Alleen maar luchtbubbels onder het label
[ afbeelding ]
Van die Pink Floyd platen die kinderen van hun ouders verkopen en compleet vertieft zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:34 schreef MPC60 het volgende:
Wat is verropt? Ik moest zelf draaien dus helaas niet.al denken ze tegenwoordig op de rommelmarkt ook de pot met goud op zolder gevonden te hebben.
Deze album is zeker vetquote:Op woensdag 29 april 2015 19:06 schreef DW457 het volgende:
[ afbeelding ]
Yay! Zojuist besteld. Al afgeluisterd op de 3voor12 luisterpaal en vind t echt een sound voor op LP
Ook vanavond besteldquote:Op woensdag 29 april 2015 19:06 schreef DW457 het volgende:
[ afbeelding ]
Yay! Zojuist besteld. Al afgeluisterd op de 3voor12 luisterpaal en vind t echt een sound voor op LP
Is die eerste ook wat?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 00:02 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Ook vanavond besteld![]()
![]()
heb de eerste plaat ook
Daarnaast ook de laaste plaat (die van vorig jaar, niet het live album dat nu uitkomt) van Dewolff besteld
Ja ik vind `m geweldigquote:
Ik heb gisteren gewoon Remain in Light en '77 van Talking Heads gescoord voor 11 schamele euro'squote:Op zondag 3 mei 2015 10:52 schreef Bosbeetle het volgende:
hmm was gisteren bij de plato maar wat zijn de platen daar absurd duur zeg...
Het is allemaal nogal wisselend tegenwoordig, ook per zaak. Ik heb deze week bijvoorbeeld voor minder dan 20 euro de nieuwe uitgave van Ministrel in the Gallery van Jethro Tull gekocht. Daar krijg je dan bij de 180 grams LP ook nog een prachtig LP-formaat boek van 24 pagina's met liner-notes en foto's in full-colour.quote:Op zondag 3 mei 2015 10:52 schreef Bosbeetle het volgende:
hmm was gisteren bij de plato maar wat zijn de platen daar absurd duur zeg...
Sounds?quote:Op zondag 3 mei 2015 22:02 schreef boem-dikkie het volgende:
Is er in Delft ook een leuke tweedehands platenwinkel?
Velvet, Plexus en Sounds die tweede hands heeft. En Meneer van Ulden met 5 voor 20 maar ook veel zooi.quote:Op zondag 3 mei 2015 22:02 schreef boem-dikkie het volgende:
Is er in Delft ook een leuke tweedehands platenwinkel?
Je zit hier goed hoorquote:Op vrijdag 8 mei 2015 16:39 schreef Kauai het volgende:
Ik zou graag een platenspeler willen kopen, maar ik weet niet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Aangezien ik hier pas mee begin wil ik in totaal max ¤300/400 uitgeven, is dit haalbaar? En wat heb ik allemaal nodig. Heb nog niks qua speakers en versterkers thuis. Dacht eerst aan spelers die geen speakers nodig hebben zoals de Crosleys, maar volgens reviews zijn die erg slecht voor LPs. Wat zouden jullie een beginnende LP luisteraar adviseren om te kopen? Google helpt me niet echt verder.
Edit: weet niet of dit uberhaupt het goede topic is hiervoor dus sorry als dit fout staat.
2 maanden geleden een oude platenspeler gekocht via marktplaats voor 25 euro, versterker had ik alquote:Op vrijdag 8 mei 2015 16:39 schreef Kauai het volgende:
Ik zou graag een platenspeler willen kopen, maar ik weet niet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Aangezien ik hier pas mee begin wil ik in totaal max ¤300/400 uitgeven, is dit haalbaar? En wat heb ik allemaal nodig. Heb nog niks qua speakers en versterkers thuis. Dacht eerst aan spelers die geen speakers nodig hebben zoals de Crosleys, maar volgens reviews zijn die erg slecht voor LPs. Wat zouden jullie een beginnende LP luisteraar adviseren om te kopen? Google helpt me niet echt verder.
Edit: weet niet of dit uberhaupt het goede topic is hiervoor dus sorry als dit fout staat.
Speakers zijn het allerduurste en je knalt al bijna het hele budget erdoor.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:40 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Je zit hier goed hoor
Prima budget wat mij betreft, daarmee kun je wel wat leuks mee in huis halen. Wil je graag alles nieuw of is 2e hands ook een optie? Versterkers vallen mij altijd tegen qua prijs in de winkels, wellicht dat je daarvoor eens op marktplaats oid kan kijken.
Met even snel rondneuzen kom ik hier wel op een aardige combi uit: versterker en platenspeler Geen idee wat de rest hier zou kiezen though, misschien hebben die wel betere ideeën.
Nog even 2 speakers er bij kopen en je kan gaan draaien.
Ik heb al jaren life speakers van de aldi destijds ¤80 en eens in de zoveel tijd heeft de aldi ze die zijn echt prima (ondanks dat het een onbekend merk is en aldi)quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:09 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Speakers zijn het allerduurste en je knalt al bijna het hele budget erdoor.
Qua speakers ben ik niet zo bekend, maar van die kleine zuilen klinken wel echt veel beter dan die boekenkastspeakerformaat gevallen imho.
In vergelijking met?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb al jaren life speakers van de aldi destijds ¤80 en eens in de zoveel tijd heeft de aldi ze die zijn echt prima (ondanks dat het een onbekend merk is en aldi)
In vergelijking met wat kleinere boekenplank modellen (die trouwens veeeeel duurder waren). Mijn moeder had die gekocht bij haar denon en ik had van die aldi dingen.. mijn moeder heeft later ook van die aldi dingen gekocht.quote:
Ik beroep me op artikel 7 van de Constitutie.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
In vergelijking met wat kleinere boekenplank modellen (die trouwens veeeeel duurder waren). Mijn moeder had die gekocht bij haar denon en ik had van die aldi dingen.. mijn moeder heeft later ook van die aldi dingen gekocht.
maar ik ben niet super audiofiel aangelegd maar ik heb nog nooit mensen horen klagen over het geluid bij mij thuis (zelf als er vrij kritisch geluisterd werd naar testpersingen van een nog uit te brengen plaat)
Helemaal goedquote:
Die van mij waren dik 300quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Helemaal goedIk ben wel eens benieuwd naar andere boxen hoor.... maar die prijskaartjes hè
Weet je wel hoe je de de naalddruk moet afstellen?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 16:43 schreef Zspirit het volgende:
Ik ga een nieuwe naald kopen want mijn naald is op.
Echter heb ik altijd wel moeite gehad met het goed afstellen van de arm.
Help zon naalddruk meter hierbij?
Ik zie dat die maar een 10tje zijn.
Overigs heb ik een hele mooie versterker te koop staan waar je platen geweldig op klinken!
V&A / [TK]: Prachtige vintage Luxman L-30 versterker.
Ik ben eerlijk gezegd echt nog een leek, heb vorig jaar een platenspeler gekocht en verder niets aan veranderd. ik denk ook dat mijn naad snel gesleten is door onvakkundig gebruik. Daarom wil ik nu een nieuwe naald kopen en het helemaal goed afstellen met deze handleiding.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:21 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
Weet je wel hoe je de de naalddruk moet afstellen?
Ik weet niet welk merk en type draaitafel en type element je gebruikt, maar de meeste huidige elementen wordt de naalddruk afgesteld op 1,5 gram.
Ff bol een mailtje sturen, wie weet heb je de verkeerde versie gekregen.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:44 schreef Timo20 het volgende:
Eergisteren de nieuwe LP van Jacco Gardner ontvangen van bol.com. Adverteren ze het als LP+cd maar nergens een cd te bekennen
Item was gesealed dus misschien een productie fout? meer mensen met dit "probleem"? niet dat het me om de gaat maar wel dat het fout op de site staat en zo`n cd is altijd makkelijk voor in de auto
Heb ik gedaan inderdaad. Had ook nog gekeken of er dan een editie zonder cd op de site staat maarquote:Op zondag 10 mei 2015 13:46 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ff bol een mailtje sturen, wie weet heb je de verkeerde versie gekregen.
De naalddruk instellen is eigenlijk heel simpel.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:27 schreef Zspirit het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd echt nog een leek, heb vorig jaar een platenspeler gekocht en verder niets aan veranderd. ik denk ook dat mijn naad snel gesleten is door onvakkundig gebruik. Daarom wil ik nu een nieuwe naald kopen en het helemaal goed afstellen met deze handleiding.
Ik heb een Erres 1312 met een philips 400 element.
Welke kleur vinyl is deze geperst? En kijk eens goed op het album door welke platenmaatschappij is uit gebracht. volgens Discogs zijn er versies uitgebracht zonder de extra CD http://www.discogs.com/Jacco-Gardner-Hypnophobia/master/828589quote:Op zondag 10 mei 2015 13:47 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Heb ik gedaan inderdaad. Had ook nog gekeken of er dan een editie zonder cd op de site staat maardus
Thanks, ik kan helaas enkel tonar naalden of andere merken vinden maar alles beter dan wat ik nu heb. Bedankt voor je uitleg maar ik kom niet verder dan de helft. Ik kan het contragewicht zo draaien dat de naald gaat zweven maar ik zie nergens een ring met getallen of iets dergelijks. De ring die je bedoeld is me dus onduidelijk. (foto) Ik heb de Erres 1312. Ik heb wel een andere draaiknop maar volgens mij is die voor de zijspanning.quote:Op zondag 10 mei 2015 14:20 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
De naalddruk instellen is eigenlijk heel simpel.
Achter de toonarm zit een verstelbare contra gewicht met verstelbare ring wat de gewicht in grammen wordt aangeduid.
Draai de contra gewicht zo, dat de toon arm precies in evenwicht komt te staan, de toonarm gaat dan 'zweven'.
Vervolgens draai je de de verstelbare ring naar '0' en dan draai je aan de contra gewicht naar '1,5' wat op de ring wordt aangeduid.
De naalddruk is nu 1,5 gram.
De naald voor de Philips GP400 element is goed verkrijgbaar, de meeste naalden worden gemaakt door Tonar, zelf ik zou echter gaan voor een originele van Philips.
Wat ik van vele hoor is dat de kwaliteit van Tonar iets minder is dan van het origineel.
Je kan nog kijken op MP of er nog originele zijn.
Aha dankjel!quote:Op zondag 10 mei 2015 21:54 schreef Elvander het volgende:
De technics spelers hebben getallen op het gewicht staan.
Jouw speler heeft dat niet.
Zie hier:
https://www.google.nl/sea(...)ed=0CAYQ_AUoAA&dpr=1
Die knop is wel degelijk de instelling voor de naalddruk (het is gewoon een ander systeem)quote:Op zondag 10 mei 2015 21:41 schreef Zspirit het volgende:
[..]
Thanks, ik kan helaas enkel tonar naalden of andere merken vinden maar alles beter dan wat ik nu heb. Bedankt voor je uitleg maar ik kom niet verder dan de helft. Ik kan het contragewicht zo draaien dat de naald gaat zweven maar ik zie nergens een ring met getallen of iets dergelijks. De ring die je bedoeld is me dus onduidelijk. (foto) Ik heb de Erres 1312. Ik heb wel een andere draaiknop maar volgens mij is die voor de zijspanning.
Ahh oke, dus die knop op 0 zetten, contragewicht draaien tot de arm zweeft en dan de kop op 1.5 draaien?quote:Op zondag 10 mei 2015 22:16 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
Die knop is wel degelijk de instelling voor de naalddruk (het is gewoon een ander systeem)
Ga van de onderste zwarte getallen uit, dat is voor de gewone naaldvorm.
De bovenste rode getallen is voor speciale naalden bedoeld voor grammofoonplaten met quadrafonische (4 kanaals) weergave.
Dan zou het volgens mij zo moeten werkenquote:Op zondag 10 mei 2015 22:19 schreef Zspirit het volgende:
[..]
Ahh oke, dus die knop op 0 zetten, contragewicht draaien tot de arm zweeft en dan de kop op 1.5 draaien?
Klop, daar kom ik net ook achterquote:Op zondag 10 mei 2015 22:47 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
Dan zou het volgens mij zo moeten werken
Ik heb gewoon zo'n klein "weegschaaltje" (een stukje plasticin een houdertje) en daarmee kun je het nawegen.quote:Op zondag 10 mei 2015 14:20 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
De naalddruk instellen is eigenlijk heel simpel.
Achter de toonarm zit een verstelbare contra gewicht met verstelbare ring wat de gewicht in grammen wordt aangeduid.
Draai de contra gewicht zo, dat de toon arm precies in evenwicht komt te staan, de toonarm gaat dan 'zweven'.
Vervolgens draai je de de verstelbare ring naar '0' en dan draai je aan de contra gewicht naar '1,5' wat op de ring wordt aangeduid.
De naalddruk is nu 1,5 gram.
De naald voor de Philips GP400 element is goed verkrijgbaar, de meeste naalden worden gemaakt door Tonar, zelf ik zou echter gaan voor een originele van Philips.
Wat ik van vele hoor is dat de kwaliteit van Tonar iets minder is dan van het origineel.
Je kan nog kijken op MP of er nog originele zijn.
ja dit dus die dingen kosten niets.quote:Op zondag 10 mei 2015 22:51 schreef Zspirit het volgende:
[..]
Klop, daar kom ik net ook achter. Ga toch maar voor zon naaldruk meter denk ik. Dan laat ik die draaiknop lekker op 0 staan.
Toch bedankt voor je hulp!
Die wat ik heb gekregen was zwart vinyl en inderdaad (nou je het zegt) niet door Excelsior uitgegeven. Hij is inmiddels al retour gestuurdquote:Op zondag 10 mei 2015 14:28 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
Welke kleur vinyl is deze geperst? En kijk eens goed op het album door welke platenmaatschappij is uit gebracht. volgens Discogs zijn er versies uitgebracht zonder de extra CD http://www.discogs.com/Jacco-Gardner-Hypnophobia/master/828589
Die kovacs heb ik ook heerlijke muziek!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 19:57 schreef Ivy_Mike het volgende:
Zojuist weer vinyl binnengekregen![]()
RSD 2015 single van Buena Vista Social Club waarvan er maar 1000 stuks geperst is.
Kovacs---Shades Of Black
Dewolff---Live & Outta Sight dubbel live elpee in gemarmerd bruin en blauw vinyl
Orgel Vreten---Komrad in transparant vinyl
[ afbeelding ]
Ja de knosti!quote:Op dinsdag 19 mei 2015 09:22 schreef Ceased2Be het volgende:
Vraagje aan de mede-verzamelaars hier (weet dat het eerder al voorbij is gekomen);
Ik zoek een semi-automatische oplossing om mijn vinyl schoon te maken, maar kom vooralsnog uit bij de Okki Nokki's van ¤400+ euro en meen me te herinneren dat er ook goedkopere alternatieven voorbij zijn gekomen hier een x-tal topics geleden.
Iemand nog tips?
Thanks, die had ik ook al voorbij zien komen maar zag er nogal goedkoop uit. Dan gaan we die eens uitproberen, toch een hoop 2e hands spul wat een goede spoelbeurt wel kan gebruiken. (en dan meteen maar eens wat binnenhoezen vervangen).quote:Op dinsdag 19 mei 2015 09:36 schreef Zspirit het volgende:
[..]
Ja de knosti!
Waarom die dingen altijd zon wazige naam hebben is mij een raadsel.
Ik sprak laatst een gast die er super tevreden over was.
Review: http://www.hifi.nl/artike(...)ti-platenwasser.html
50 euri bij conrad: https://www.conrad.nl/nl/(...)statisch-345296.html
Ja zal wel wat goedkoper aanvoelen maar 400 euro vind ik persoonlijk echt veel te veel.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 09:43 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Thanks, die had ik ook al voorbij zien komen maar zag er nogal goedkoop uit. Dan gaan we die eens uitproberen, toch een hoop 2e hands spul wat een goede spoelbeurt wel kan gebruiken. (en dan meteen maar eens wat binnenhoezen vervangen).
Papier is mijn ervaring; plastic wordt (iig bij mij) onherroepelijk statisch.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 09:47 schreef Zspirit het volgende:
[..]
Ja zal wel wat goedkoper aanvoelen maar 400 euro vind ik persoonlijk echt veel te veel.
Ik heb er ook last van dat veel platen statisch zijn, vrij vervelend. Wat kan ik daar het beste tegen doen, papieren of plastic gebruiken?
verschilt per element. aanbevolen druk van je element opzoeken en het daarmee proberenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:54 schreef Zspirit het volgende:
Naalddruk meter van DX binnen, straks een proberen.
Wat is de standaard druk? 5 gram? of verschilt dat per platenspeler.
Hmm oke dankjewel.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:59 schreef Casiotone het volgende:
[..]
verschilt per element. aanbevolen druk van je element opzoeken en het daarmee proberen
Ja klopt! ben van de oude audio. Ben ook weer opzoek naar een mooie luxman.quote:
Veel luisterplezier meequote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:40 schreef Zspirit het volgende:
Wauw, naalddruk net op 2g gezet en wat een wereld van verschil!
Ik had echt totaal de verkeerde druk op mijn naald staan.
Nu kan ik eindelijk weer lekker plaatjes luisteren!
De eerste die er op ligt: Dewolff IV
Thanks! De live plaat heb ik nog niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:15 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
Veel luisterplezier mee![]()
En Dewolff live is een absolute aanrader om te luisteren.
Wat vindt je ervan?quote:Op woensdag 20 mei 2015 09:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Leuk bandje inderdaad deWolff
Gisteren viel bij mij de nieuwe faith no more op de mat
Ik vind hem vrij ouderwets faith no more, prima plaatquote:Op woensdag 20 mei 2015 09:12 schreef Zspirit het volgende:
[..]
Wat vindt je ervan?
Ik moest er echt wel even aan wennen maar toen ik hem de tweede keer opzette begon ik het al meer te waarderen.
Je moet gewoon kijken of hij normaal hard op je plaat drukt, als hij echt stevig op de plaat valt dan is de druk wat hoog (slijten je platen snel van) als hij over je plaat stuitert dan is de naalddruk te laag (slecht voor je geluid) ergens daar tussenin zit je vaak wel goed. Meestal veranderd de naalddruk niet enorm veel over de jaren tenzij je arm gewicht los zit en verschuift (als je een verstelbaar gewicht hebt)quote:Op woensdag 20 mei 2015 09:56 schreef boem-dikkie het volgende:
Veranderd de druk van zo'n naald ook over de jaren eigenlijk? Ik heb er echt nul verstand van. Ik heb de oude platenspeler van mijn ouders (Sony) en daar heb ik verder nog nooit wat aan gedaan. Platen klinken prima maar ik weet ook niet beter dan dat, dus wellicht kan hij nog heel anders klinken.
Ik heb de persing op goudkleurig vinyl vandaag voor nog geen twee tientjes gekocht.quote:Op woensdag 20 mei 2015 09:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Gisteren viel bij mij de nieuwe faith no more op de mat
Tof ik heb de clear vinyl versiequote:Op zaterdag 23 mei 2015 18:39 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb de persing op goudkleurig vinyl vandaag voor nog geen twee tientjes gekocht.
Je kunt hem het best zo licht mogelijk zetten, en van daaruit luisteren wat de minimaal benodigde naalddruk is. Als de lage tonen zowel links en rechts kraken moet die iets hoger, is het aan één kant moet je de anti-skating bijdraaien. Omdat de antiskating en de naalddruk elkaar ook weer kunnen beinvloeden, moet je daarna weer de naalddruk iets bijstellen, en dan meestal de antiskating weer iets, en dan weer de naalddruk en zo een paar keer heen en weer. Gewoon even pielen dus.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je moet gewoon kijken of hij normaal hard op je plaat drukt, als hij echt stevig op de plaat valt dan is de druk wat hoog (slijten je platen snel van) als hij over je plaat stuitert dan is de naalddruk te laag (slecht voor je geluid) ergens daar tussenin zit je vaak wel goed. Meestal veranderd de naalddruk niet enorm veel over de jaren tenzij je arm gewicht los zit en verschuift (als je een verstelbaar gewicht hebt)
Flink wat vakantiegeld binnengekregen zo te zien?quote:Op maandag 25 mei 2015 23:33 schreef DrNick het volgende:
Dit gemacht. Komt overmorgen binnen als het goed is
Zoiets ja.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:41 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Flink wat vakantiegeld binnengekregen zo te zien?
Alles op Action Bronson na is vinyl jaquote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:02 schreef richolio het volgende:
Damn NickLekkere platen. Die van Jungle heb ik ook, heerlijk. Ook die van The Tallest Man en Flume
Is die van Flume op vinyl? Die wil ik namelijk graag op vinyl, maar kan nooit vinden.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:21 schreef SpecialK het volgende:
Eergisteren besteld
[ afbeelding ]
Versie met de gekleurde LP's
Nu nog even 2 maanden wachten
YEAH.quote:
Haha! Heerlijke singles inderdaad! Cause i'm a man is ook erg goed. Ik ben erg benieuwd naar het hele album.quote:Op donderdag 28 mei 2015 00:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
YEAH.
Ik loop Let It Happen en Eventually sinds uitgifte grijs te draaien ik hoop dat ik ze niet compleet zat ben tegen de tijd dat ik die LP in handen krijg
Staat ook bij mij in de pre-orderquote:Op woensdag 27 mei 2015 16:21 schreef SpecialK het volgende:
Eergisteren besteld
[ afbeelding ]
Versie met de gekleurde LP's
Nu nog even 2 maanden wachten
Welke van Nena?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Alle vinyl van mijn zus gekregen, ik ben nu de trotse eigenaar van alle queenryche albums (tot aan empire) en een handvol * bosbeetle zet schelle stem op HEAVY METALLLLL albums van bands waar ik nog nooit van gehoord heb...
Loudness, crimson glory, etc...
En wat albums van nena, cindy lauper, bryan adams etc.maarja anders had ze ze weggegooid.
Haar debut.quote:
ah, die heb ik al 2 keerquote:
en Dummy ookquote:Op vrijdag 5 juni 2015 12:25 schreef Zspirit het volgende:
Portishead – Roseland NYC Live 15 euro bij platomantia.
Gelijk besteld!
Tof!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Alle vinyl van mijn zus gekregen, ik ben nu de trotse eigenaar van alle queenryche albums (tot aan empire) en een handvol * bosbeetle zet schelle stem op HEAVY METALLLLL albums van bands waar ik nog nooit van gehoord heb...
En wat albums van nena, cindy lauper, bryan adams etc.maarja anders had ze ze weggegooid.
(dat zou met de collectie van mijn broer erbij helemaal tof gaan, alleen die gaat zijn platen niet weggeven)quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:31 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Tof!
Ideaal voor een old-skool HEAVY METAL DISCO!!!
Ja waren er ook meer dan ik dacht...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:38 schreef Gehenna het volgende:
Heb ze nooit zo gevolgd of geluisterd, maar Queensr che heeft nogal wat albums zeg![]()
[ afbeelding ]
En dan nog 4 live platen, 5 EP's en dan nog een band met oud-leden die dezelfde naam droeg en ook platen uitbrengt
Oeh plaats eens een lijstje.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:
eerste 4 van queensrych en eerste EPquote:
Vrouwen.quote:
Fegeliciteerd m'n jongquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:38 schreef Dagoduck het volgende:
Van mijn ouders gekregen omdat ik geslaagd ben:
[ afbeelding ]
Dank dank.quote:
Gratz man! Lekkere plaat ook, lekker rock 'n grohlen!quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:38 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, ik dacht dat het een hele berg 80's herrie zou zijn maar dat valt wel mee dus. Alsnog tofquote:Op donderdag 11 juni 2015 13:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
eerste 4 van queensrych en eerste EP
1tje van helloween
2 van de scorpions (waarvan 1 live in tokyo)
1 van loudness
2 van Crimson Glory
state of euphoria van antrax
eerste plaat van the mission
eerste plaat van nena
eerste plaat van cindy lauper
2 platen van bryan adams
platen die waarschijnlijk van haar ex zijn
een plaat van the smiths
een plaat van gary moore
een plaat van simon and garfunkel
een plaat van sade
Volgensmij zijn dat ze zo ongeveer
op de laatste platen na allemaal uit de periode 83-88 (daarna zal ze wel op cd overgestapt zijn)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 12:34 schreef Trashcanman het volgende:
Ik wilde ze eigenlijk zo veel mogelijk bij elkaar houden (mocht ze ooit spijt krijgen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:38 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:38 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
Mja 100.000 is nog weinig lijkt mij.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 08:56 schreef Bosbeetle het volgende:
https://www.kickstarter.c(...)r-record-pressing-pl
Jammer dat de goal zo hoog is anders was het best okay om er nog een pressing plant bij te hebben...
hij heeft maar een resolutie van 700 nmquote:
Wel tof tegen stof denk ikquote:Op woensdag 24 juni 2015 14:03 schreef Gehenna het volgende:
Geen idee hoe praktisch het is, of hoe het klinkt, maar toch ziet dit er wel tof uit
[ afbeelding ]
Nu te backen ($349,-) op Kickstarter
[ afbeelding ]
Idd. Ik heb vaak stof op mijn platen.quote:
Zo'n antistatisch borsteltje, elke keer als je de plaat opzet.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:12 schreef richolio het volgende:
[..]
Idd. Ik heb vaak stof op mijn platen.![]()
Hoe ga ik dat goed tegen eigenlijk?
Figuren die duimen en vingers op de groeven duwen om een plaat op te zetten kan ik niet serieus nemen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:03 schreef Gehenna het volgende:
Geen idee hoe praktisch het is, of hoe het klinkt, maar toch ziet dit er wel tof uit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grappig. Het idee is leuk, maar ze blijven maar benadrukken dat het ding zo mooi is in hun filmpje. Dat vind ik dan weer vies tegenvallen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:03 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die hadden van mij ook niet gehoeven..quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:38 schreef Elvander het volgende:
Zonder die speakers zou het al een stuk mooier zijn.
Dat voornamelijk ja. Een hele grote base, kleine kutspeakertjes. De verhoudingen zijn een beetje zoek, het neemt de elegantie uit het ontwerp.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:38 schreef Elvander het volgende:
Zonder die speakers zou het al een stuk mooier zijn.
Ja daar hebben ze vast niet over nagedacht.quote:Op woensdag 24 juni 2015 17:27 schreef DeZwabber het volgende:
Ik zit het net een beetje door te lezen, maar ze gebruiken een stappenmotor voor de aandrijving. Want dat wil je hebben op een platenspeler, een motor die in stappen vooruit schiet...
nieuw als in repress?quote:Op zondag 21 juni 2015 19:18 schreef Ceased2Be het volgende:
Goed weekje voor nieuw vinyl:
Bauhaus - Bela Lugosi's Dead (12")
Human League, The - Being Boiled/Death Disco (12")
Pop Will Eat Itself - Box Frenzy
Pop Will Eat Itself - Now, For A Feast!
Pop Will Eat Itself - This is the day... This is the Hour...THIS IS THIS!
Red Lorry Yellow Lorry - Talk About the Weather
Romeo Void - Never Say Never (12")
Sigue Sigue Sputnik - Love Missile F1-11 (12" including 6 posters)
Sinister Ducks, The - March of the Sinister Ducks (7")
Siouxsie and the Banshees - Hyaena
Test Dept - Legacy (1990 - 1993)
Een synchroonmotor is gewoon beter. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik geen idee heb wat voor soort motor in een direct drive zit. Maar voor zover ik weet zijn er geen commerciele draaitafels die een snaaraandrijving met een stappenmotor hebben. En waarom zou je, een stappenmotor is gemaakt om heel precies een aantal stappen te doen, ze zijn veel minder smooth dan een DC of synchroonmotor. Op een dieselmotor na kan ik eigenlijk geen misplaatster type aandrijving bedenken.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:20 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ja daar hebben ze vast niet over nagedacht.
Als in nieuw in de collectiequote:
ik ben een noob als het op motoren aankomt maar zijn niet alle kleine electromotoren in principe een beetje stapsgewijs? Niet dat ze stappen maken maar ze springen wel van de een naar de andere magneet.quote:Op woensdag 24 juni 2015 23:26 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Een synchroonmotor is gewoon beter. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik geen idee heb wat voor soort motor in een direct drive zit. Maar voor zover ik weet zijn er geen commerciele draaitafels die een snaaraandrijving met een stappenmotor hebben. En waarom zou je, een stappenmotor is gemaakt om heel precies een aantal stappen te doen, ze zijn veel minder smooth dan een DC of synchroonmotor. Op een dieselmotor na kan ik eigenlijk geen misplaatster type aandrijving bedenken.
Er zijn ook wel goede direct drives, dat imago komt volgens mij ook meer van de wat goedkopere spelers. Neem bijvoorbeeld een SL-1200, ik denk dat niemand zich daar voor hoeft te schamen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik ben een noob als het op motoren aankomt maar zijn niet alle kleine electromotoren in principe een beetje stapsgewijs? Niet dat ze stappen maken maar ze springen wel van de een naar de andere magneet.
Ikzelf heb een direct drive en die zou minder moeten wezen dan een belt-drive. Ik heb hem ooit laten reviseren bij onze electricien (jammer dat er daar steeds minder van zijn) en die had geen goed woord over voor direct drives.. maar toen hij klaar was met mijn speler had hij zo iets van goh het kan toch wel zonder snaar aandrijving
Ik heb er niet echt verstand van maar volgens mij heb je twee soorten direct drives. Mijn Revox is een dd maar die heeft geen klein elektromotor maar daarbij is de draaischijf de rotor en de ombouw de stator. En dan wordt het nog allemaal elektronisch afgeregeld.quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik ben een noob als het op motoren aankomt maar zijn niet alle kleine electromotoren in principe een beetje stapsgewijs? Niet dat ze stappen maken maar ze springen wel van de een naar de andere magneet.
Ikzelf heb een direct drive en die zou minder moeten wezen dan een belt-drive. Ik heb hem ooit laten reviseren bij onze electricien (jammer dat er daar steeds minder van zijn) en die had geen goed woord over voor direct drives.. maar toen hij klaar was met mijn speler had hij zo iets van goh het kan toch wel zonder snaar aandrijving
Erg nieuw is het idee trouwens ook niet, het is zelfs gecombineerd met een tangentiale arm en draagbaarheid.quote:Op woensdag 24 juni 2015 15:25 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Grappig. Het idee is leuk, maar ze blijven maar benadrukken dat het ding zo mooi is in hun filmpje. Dat vind ik dan weer vies tegenvallen.
Nice, die Jamie XXquote:Op maandag 29 juni 2015 23:58 schreef Timo20 het volgende:
De laatste tijd binnen gekregen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jamie XX - In Colour (3LP limited edition)
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:08 schreef richolio het volgende:
[..]
Nice, die Jamie XXWat staat er allemaal op die drie LP's dan eigenlijk?
ja daar had ik naar gezocht maar daar is er bij ons in de buurt 1 van te krijgen op marktplaats en dat was een dubbele/2 naast elkaar. Dat moet ik eigenlijk juist niet hebben vanwege de afmetingen van de plaats in de woonkamer waar ie moet komenquote:
Niet zo heel verrassend dat een hipsterband als JvT platen verkoopt, toch?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:40 schreef Spezza19 het volgende:
Sorry, maar als de Jeugd van Tegenwoordig op nummer 5 staat in de Vinyl50.nl... dan kan je de waarde van die lijst wel vergeten
http://vinyl50.nl/vinyl50/
Denk dat de telling gaat op basis van groothandel verkoop aantallen en niet van wat er daadwerkelijk in de winkels verkocht wordt....quote:Op donderdag 9 juli 2015 09:10 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Niet zo heel verrassend dat een hipsterband als JvT platen verkoopt, toch?
Ik vind de eerste plaats van Maaike Ouboter van deze week een stuk verrassender.
Oef, deze originele versie is moeilijk te krijgenquote:Op donderdag 9 juli 2015 13:27 schreef Reemi het volgende:
Eindelijk weten te bemachtigen
[ afbeelding ]
Originele Amerikaanse druk met zilverkleurig logo uit 2004.
Meer dan 100... Maar als fan moet ik 'm hebben.quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:31 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
Oef, deze originele versie is moeilijk te krijgen, wat had je er voor betaald?
wat de gek er voor geeft hequote:Op donderdag 9 juli 2015 21:25 schreef Reemi het volgende:
[..]
Meer dan 100... Maar als fan moet ik 'm hebben.
Vind ik echt totale onzin.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:40 schreef Spezza19 het volgende:
Sorry, maar als de Jeugd van Tegenwoordig op nummer 5 staat in de Vinyl50.nl... dan kan je de waarde van die lijst wel vergeten
http://vinyl50.nl/vinyl50/
Hoezo?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:16 schreef Zspirit het volgende:
[..]
Vind ik echt totale onzin.
Dat het jouw ding niet is wil niet zeggen dat het slechte muziek is.
Ah op die manier. Ik snap dat je dat vreemd vindt.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:20 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Hoezo?
Is gewoon een kwestie van berekenen of het wel kan.
Ik bedoel, hoe groot is de groep mensen die nog muziek koopt?
Hoeveel van de mensen koopt nog muziek op vinyl? (die is relatief klein)
Hoeveel van die groep mensen zullen de Jeugd van Tegenwoordig kopen op vinyl? (dat lijkt mij nou niet echt een heeeeeel grote groep) of alle hipsters Crosley mensen kopen het![]()
Het is niet mijn muziek nee, maar als je gewoon kijkt naar hoe groot (of klein) het percentage is van de mensen die dat soort muziek op vinyl zouden kopen, dan is dat maar vrij klein.
Oftewel, LP's worden zo slecht verkocht dat zelfs dat soort titels in de lijst komen, of het is wederom een lijst gebaseerd op groothandel verkoopaantallen en dus totaal niet representatief voor wat er daadwerkelijk verkocht wordt in de winkels.
Zo raar is het toch niet dat de jeugd van tegenwoordig veel platen verkoopt ben eerder verbaasd dat de stones en de velvet underground erin staan. Je zou toch verwachten dat een beetje muziekliefhebber die al gewoon heeft.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:20 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Hoezo?
Hoeveel van die groep mensen zullen de Jeugd van Tegenwoordig kopen op vinyl? (dat lijkt mij nou niet echt een heeeeeel grote groep) of alle hipsters Crosley mensen kopen het![]()
Het is niet mijn muziek nee, maar als je gewoon kijkt naar hoe groot (of klein) het percentage is van de mensen die dat soort muziek op vinyl zouden kopen, dan is dat maar vrij klein.
Oftewel, LP's worden zo slecht verkocht dat zelfs dat soort titels in de lijst komen, of het is wederom een lijst gebaseerd op groothandel verkoopaantallen en dus totaal niet representatief voor wat er daadwerkelijk verkocht wordt in de winkels.
Die Velvet Underground zal een trigger hebben gekregen door die gelimiteerde Concerto-editie.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zo raar is het toch niet dat de jeugd van tegenwoordig veel platen verkoopt ben eerder verbaasd dat de stones en de velvet underground erin staan. Je zou toch verwachten dat een beetje muziekliefhebber die al gewoon heeft.
Heel vetquote:Op maandag 13 juli 2015 23:39 schreef Casiotone het volgende:
Na bijna tien jaar eindelijk
[ afbeelding ]
Mooie ook, gatefold met lyrics enzo.. helaas niet de gele vinyl versie maar ach!
Die Stones plaat betreft een nieuwe, groots aangekondigde reissue.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zo raar is het toch niet dat de jeugd van tegenwoordig veel platen verkoopt ben eerder verbaasd dat de stones en de velvet underground erin staan. Je zou toch verwachten dat een beetje muziekliefhebber die al gewoon heeft.
Crosley?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:20 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Hoezo?
Hoeveel van die groep mensen zullen de Jeugd van Tegenwoordig kopen op vinyl? (dat lijkt mij nou niet echt een heeeeeel grote groep) of alle hipsters Crosley mensen kopen het
Niks groothandel; de verkoopcijfers zijn gebaseerd op 'echte' verkoopcijfers:quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:20 schreef Spezza19 het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)p-50-voor-vinyl.htmlquote:De lijst (...) wordt gebaseerd op de verkoop van inmiddels 31 platenzaken en ketens, o.a. Plato/Concerto, Kroese, Velvet Music, Sounds, de Waaghals en Popeye. "Zij leveren hun data aan, ik hoop dat we nog verder gaan uitbreiden. Betrouwbaarheid staat boven alles."
Tja een gemiddelde plato is nu alweer voor meer dan de helft vinyl dus zo vreemd vind ik het ook niet. Mensen die muziek willen kopen kopen platen mensen die dat niet willen luisteren spotify. Het is wel eens slechter geweest in de muziek industrie, ook wel eens beterquote:Op dinsdag 14 juli 2015 08:34 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Die Stones plaat betreft een nieuwe, groots aangekondigde reissue.
Afgezien daarvan verbaast het me juist weinig dat die platen nog steeds goed verkopen. Het is een relatief 'nieuw' medium voor de CD-generatie, en het betreffen iconische platen met zo mogelijk nog iconischere hoezen - welke muziekliefhebber wil die nu niet hebben in 12" formaat? Ik heb die platen ook gewoon al jaren op CD, maar snap de vinyl-kriebel wel.
Kind of Blue staat overigens al sinds de invoering van de Vinyl 50 praktisch onafgebroken in de lijst (op 1 weekje na geloof ik).
Ik luister net zoveel Spotify als platen, maar puur omdat ik op mijn kantoor geen platenspeler op mijn bureau heb staan.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja een gemiddelde plato is nu alweer voor meer dan de helft vinyl dus zo vreemd vind ik het ook niet. Mensen die muziek willen kopen kopen platen mensen die dat niet willen luisteren spotify. Het is wel eens slechter geweest in de muziek industrie, ook wel eens beter
Ja het is niet en/of maar eerder en/en inderdaad.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:21 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik luister net zoveel Spotify als platen, maar puur omdat ik op mijn kantoor geen platenspeler op mijn bureau heb staan.
Voor zover ik weet gewoon hetzelfde alleen rond afgewerkt.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:39 schreef PimD het volgende:
Kallax past toch gewoon vinyl in? Kwam pas ergens tegen dat het schijnbaar nét een andere maat zou zijn waardoor het niet meer zou passen...
dezequote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:00 schreef MaJo het volgende:
Eindelijk weer eens nieuw vinyl:
[ afbeelding ]
Voor mijn verjaardagOver 3 weken naar Berlijn dus dan zal er wel weer wat bijkomen
Ik zit hem nu te luisterenquote:
Binnenkort ook jarig toevallig?quote:Op zondag 19 juli 2015 15:04 schreef RichardRichard het volgende:
[..]
Ik op spotify nu nog helaas, maar hij staat op mijn verlang lijstje
Ik heb drie van die kastjes op wieltjes gezet en kan bevestigen dat het echt prima past.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:39 schreef PimD het volgende:
Kallax past toch gewoon vinyl in? Kwam pas ergens tegen dat het schijnbaar nét een andere maat zou zijn waardoor het niet meer zou passen...
quote:
Past gewoon, alleen het buitenwerk is dunner geworden en naar wat ik begrepen heb zijn de binnenwerk planken niet meer van massiefhout. Dus allemaal een stukje lichter.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:39 schreef PimD het volgende:
even de link voor je aangepast.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:05 schreef akaQ het volgende:
Paar fijne plaatjes toegevoegd.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:39 schreef PimD het volgende:
Heb de platen eergisteren verhuisd en het past gewoon allemaal. De ruimte tussen de planken is iéts minder maar krijg het er gewoon allemaal in. Geen problemen dus met deze kast voor m`n vinylquote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:27 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet gewoon hetzelfde alleen rond afgewerkt.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:05 schreef boem-dikkie het volgende:
Deze gekocht, voor de heb.
[ afbeelding ]
Dat is awesome.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:05 schreef boem-dikkie het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtigquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:05 schreef boem-dikkie het volgende:
[ afbeelding ]
twitter:theQuietus twitterde op dinsdag 01-09-2015 om 13:36:32Bad news, Discogs bingers! Your orders just got a bit more expensive http://t.co/eYM32wGuQS http://t.co/SgyairgRvE reageer retweet
Je hebt de 3 mails die ze erover hebben gestuurd gemist?quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:20 schreef Bosbeetle het volgende:
twitter:theQuietus twitterde op dinsdag 01-09-2015 om 13:36:32Bad news, Discogs bingers! Your orders just got a bit more expensive http://t.co/eYM32wGuQS http://t.co/SgyairgRvE reageer retweet
Ik heb nooit iets verkocht op discogs dus ja. Aan mensen die alleen kopen sturen ze die mails niet. (blijkbaar)quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:21 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Je hebt de 3 mails die ze erover hebben gestuurd gemist?
grappig, was even vergeten dat ik 1 LP te koop heb staanquote:Op dinsdag 1 september 2015 16:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb nooit iets verkocht op discogs dus ja. Aan mensen die alleen kopen sturen ze die mails niet. (blijkbaar)
http://www.wydr.nl/quote:Op dinsdag 1 september 2015 17:51 schreef Miniem het volgende:
Waar kopen jullie plastic hoezen om de platen te beschermen?
Verzendkosten zijn altijd zo duur tov de hoezen.
http://www.planetedisque.com/nl/ beter is niet te vindenquote:Op dinsdag 1 september 2015 17:51 schreef Miniem het volgende:
Waar kopen jullie plastic hoezen om de platen te beschermen?
Verzendkosten zijn altijd zo duur tov de hoezen.
Ik heb het hier besteld. Mooie prijs en snelle verzending. Ze zitten nu allemaam netjes in een hoesjequote:
Nice, alleen die Thorens is niet mijn ding, zelf een 166 mk ii gehad.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:58 schreef Luco het volgende:
. Heb binnenkort de volgende set staan:
Thorens TD165
Marantz 3250B
Marantz 170DC
Nu nog een setje luidsprekers aanschaffen en we kunnen los met de verzameling bouwen.
Ik vind dat prototype niets een draaitafel zonder armquote:Op donderdag 3 september 2015 12:28 schreef fathank het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)aaitafels-maken.html
quote:
inderdaad niets gehad, maar heb dan ook niets te koop via discogs. koop er alleenquote:Op dinsdag 1 september 2015 16:21 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Je hebt de 3 mails die ze erover hebben gestuurd gemist?
Geniaal! Eens kijken of ik die ook op de kop kan tikken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:05 schreef boem-dikkie het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:03 schreef eriksd het volgende:
Ah, een vinyltopic. Perfect. Heb sinds een half jaar een setje staan en inmiddels een stuk of 400 platen. Heerlijk tijdsverdrijf.
Wat bedoel je met externe luidsprekers?quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:06 schreef sararaats het volgende:
Ik heb een usb pkatenspeker euh platenspeler maar krijg geen geluid.
Moet je eigenlijk externe luidsprekers aansluiten? Die heb ik niet
Ik wilde mijn LP van Wind (Lass die Sonne in dein Herz) digitaliseren maar het lukt dus niet
The Shins en Airquote:Op dinsdag 29 september 2015 12:40 schreef Inverted_World het volgende:
Ik had het hier al wel eens eerder neergezet, ik verhuis inmiddels over enkele dagen en dan eindelijk weer de ruimte om vinyl te draaien. Inmiddels geïnvesteerd in de platenspeler, voorversterker, phonovoorversterker, dit weekend platenspeler in elkaar zetten en dan kan het feest beginnen. Ik kan niet wachten om de inmiddels 100+ platen nog in plastic 1 voor 1 uit te pakken en te draaien haha.
Wat nieuwe aankopen:
Air - Moon safari:
[ afbeelding ]
Low Roar - 0
[ afbeelding ]
Angus & Julia Stone
[ afbeelding ]
Nirvana - Unplugged in new york
[ afbeelding ]
The Shins - Oh, inverted world
[ afbeelding ]
Other Lives - Tamer Animals
[ afbeelding ]
Musee Mecanique - From Shores Of Sleep
[ afbeelding ]
Fink - Wheels Turn Beneath My Feet
[ afbeelding ]
Explosions in the Sky - The Earth is not a cold dead place
[ afbeelding ]
Stephen Fretwell - Man on the roof ( Via ebay, was helaas redelijk prijzig....)
[ afbeelding ]
Er zitten nog kabeltjes die niet in de laptop kunnen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 15:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat bedoel je met externe luidsprekers?
Ik heb geen ervaring met die fratsen, maar die USB functie is toch om naar de computer om te zetten? Alleen aansluiten via USB levert denk ik geen direct geluid op.quote:Op dinsdag 29 september 2015 15:10 schreef sararaats het volgende:
[..]
Er zitten nog kabeltjes die niet in de laptop kunnen.
Nee vaak is er een programma bijgeleverd bij de usb-platenspeler daar staat wat je precies moet doen. En hij zou het moeten doen via usb en de speakers van je computer. (het kan zijn dat je bij je geluidsinstellingen iets moet aanpassen dat hij usb als input apperatuur ziet)quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:06 schreef sararaats het volgende:
Ik heb een usb pkatenspeker euh platenspeler maar krijg geen geluid.
Moet je eigenlijk externe luidsprekers aansluiten? Die heb ik niet
Ik wilde mijn LP van Wind (Lass die Sonne in dein Herz) digitaliseren maar het lukt dus niet
Ja, nu paar keer opgehad. Niet vernieuwd wel de stap naar een groter podium voor ze. En brengt je weer even terug naar de zomerquote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:56 schreef richolio het volgende:
CoolIs dat die nieuwe chvrches plaat? Is die tof?
Je koop srsly 20 platen per week?quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:03 schreef eriksd het volgende:
Ah, een vinyltopic. Perfect. Heb sinds een half jaar een setje staan en inmiddels een stuk of 400 platen. Heerlijk tijdsverdrijf.
relatief dure zaak maar goeie collectiequote:Op dinsdag 29 september 2015 15:07 schreef DrNick het volgende:
In Rotterdam zit een leuk winkeltje trouwens, Demonfuzz Records. Die zaak bevalt mij ook meer dan de Platenboef, die ertegenover zit.
Ach als.je ze Bij de kringloop en 2e hands weghaalt kan het hard gaanquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:10 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Je koop srsly 20 platen per week?
Tja ik ken ook iemand die een hele berg heeft gekregen van een oom, van de helft van de platen weet hij zelf niet eens dat hij ze heeft. Ik trek er daar wel eens één uit de kast en draai hem vaak is de reactie dan, wtf is dit?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:03 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ach als.je ze Bij de kringloop en 2e hands weghaalt kan het hard gaan
Ik ben geen grote kenner maar ik zou denken aan een slippende riem?quote:Op maandag 16 november 2015 19:48 schreef Worsteman het volgende:
Hallo allen,
Ik lurk al een tijdje mee, maar heb niet dusdanig goede inbreng om dat ook met jullie semi-profs te kunnen delen. Nu heb ik zelf een degelijke platenspeler en een nog degelijkere collectie platen, maar de laatste tijd wordt mijn prettige luisterervaring verstoord door een soort terugspoelachtig geluid, maar ik kan de vinger niet op de zere plek leggen. Het lijkt dat mijn naald voor een fractie van een seconde van de plaat verdwijnt en dan weer keurig goed terugkomt. Wat ik getest heb is het gebruiken van nieuwe platen (180 gram, maar ook nieuwe mint reguliere platen), waar hetzelfde probleem voorkomt, het testen of het telkens op dezelfde plek gebeurt (conclusie: nee, zie filmpje. Tevens sommige keren geen last van, andere keren heel veel) en platen schoonmaken (niet met chemisch spul maar met een demagnetiserende brush en normale brush).
Ter visualisering van mijn probleem heb ik even het volgende filmpje in elkaar geflanst waarin het probleem goed naar voren komt. Ps. wist even geen goede videohost te vinden, maar ik hoop dat dit werkt?
filmpje
Het is best wel een beetje vervelend dat 5x in 1 nummer te horen en dan de volgende keer helemaal niet weer. Heel vreemd vind ik het. Ik hoop niet dat het krasjes zijn op mijn platen want dit zou betekenen dat ik mn hele collectie wel weg kan gooien. Ik hoop dat dit probleem op te lossen is, en ik zou graag van jullie, mede-vinylfanaten, ideeën horen hoe ik dit varkentje spreekwoordelijk kan wassen.
En zou het rendabel zijn een professional ernaar te laten kijken als de platenspelert niet echt heel veel waarde heeft (denk 30 euri ofzo?). Of dat ik er zelf met mijn handymanskills naar kan kijken?quote:Op maandag 16 november 2015 20:39 schreef RoaRRR het volgende:
[..]
Ik ben geen grote kenner maar ik zou denken aan een slippende riem?
Klinkt alsof er een drop in je toerental is.
Oke top, en hoe kom ik erachter of ik een belt drive heb en wat voor een nieuwe riem ik dan nodig heb? Model proberen te googlen geeft niet zoveel resultaten helaas.quote:Op maandag 16 november 2015 23:29 schreef Casiotone het volgende:
Als het een belt drive is zou het best aan de riem kunnen liggen.
Nieuwe riem erop zetten is meestal niet moeilijk.
Fijn dat het een simpel probleem is.quote:Op woensdag 18 november 2015 15:44 schreef Worsteman het volgende:
Ben even naar de lokale geluidsspecialist gegaan, en het is waarschijnlijk inderdaad een slap riempje. Ik ga mijn riempje daarheen brengen en hopen dat ze een vervanging hebben! Dank allen en als t gelukt is horen jullie het nog wel!
Ja het is soms maar net wat de gek er voor geeft en wat de gek er voor over heeftquote:Op dinsdag 24 november 2015 16:13 schreef Grobbel het volgende:
Raar hoe dat werkt. Net voor de lol even gekeken wat een paar platen die ik in de kast heb staan (gekocht vóór de bijbehorende hypes) nu zoal doen op discogs... Dit zijn de maximumbedragen die er voor neergeteld zijn:
oude 7" en 10" van Girl Band (2013/4): ieder 100 euro
Temples Shelter Song 7" (2012): 213 euro
King Gizzard & The Lizard Wizard - Oddments (rainbow vinyl)(2014): 270 (!) euro
Wat een windhandel is het af en toe ook eigenlijk.
Zelfde hier met QOTSA songs for the deaf... Mike Patton's mondo cane en nog wel wat meer van dat spul. Als je dat gewoon koopt als de plaat uitkomt zijn de kosten nog normaalquote:Op dinsdag 24 november 2015 16:13 schreef Grobbel het volgende:
Raar hoe dat werkt. Net voor de lol even gekeken wat een paar platen die ik in de kast heb staan (gekocht vóór de bijbehorende hypes) nu zoal doen op discogs... Dit zijn de maximumbedragen die er voor neergeteld zijn:
oude 7" en 10" van Girl Band (2013/4): ieder 100 euro
Temples Shelter Song 7" (2012): 213 euro
King Gizzard & The Lizard Wizard - Oddments (rainbow vinyl)(2014): 270 (!) euro
Wat een windhandel is het af en toe ook eigenlijk.
Niet slecht voor een LP die nu 65 euro oplevert. (inb4: 115 staat die te koop. Ja, maar dat is een vraagprijs.)quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:16 schreef Dagoduck het volgende:
Ja, mijn vader kocht deze bij een instore voor ¤20:
http://www.discogs.com/Ja(...)ties/release/4272819
Nice!quote:Op woensdag 25 november 2015 00:41 schreef Timo20 het volgende:
Deze in pre-order
[ afbeelding ]
Porcupine Tree 8LP box![]()
Je kent het verschil tussen cd en lp?quote:Op woensdag 25 november 2015 17:30 schreef Dagoduck het volgende:
Deze CD kocht ik nog bij Coffee & Vinyl voor ¤5
http://www.discogs.com/Foo-Fighters-Medium-Rare/release/3067152
Coffee & Vinyl is toch een platenzaakquote:Op vrijdag 27 november 2015 08:12 schreef NikeyAjax het volgende:
[..]
Je kent het verschil tussen cd en lp?
Ik heb het totaal gemist.quote:Op vrijdag 27 november 2015 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
hihi ik merk aan dit topic dat record store day niet meer zo leeft... nog geen berichten gelezen over de black friday van dit jaar.
Niet heel veel interessants uitgekomen, behalve (voor mij) die LE van Urban Dance Squadquote:Op vrijdag 27 november 2015 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
hihi ik merk aan dit topic dat record store day niet meer zo leeft... nog geen berichten gelezen over de black friday van dit jaar.
Das fijn, maar het blijft een cd in het vinyl topic.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:01 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Coffee & Vinyl is toch een platenzaak
Daarnaast is het een eenmalige CD-uitgave van een 12'' album, alleen te krijgen als abonnement van blad Humo.
quote:Op zondag 29 november 2015 11:19 schreef NikeyAjax het volgende:
[..]
Das fijn, maar het blijft een cd in het vinyl topic.
quote:Op zaterdag 5 december 2015 12:34 schreef Tokus het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)-vinyl-verkopen.html
tsja........
En iets verderop ook nog de Langspeelplaat. In het verleden ook wat leuke platen gehaald. Woon alleen niet meer in de omgeving Den Bosch.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:05 schreef funkyskunk het volgende:
The Record Hustler in Den Boschgoeie collectie (veel tweedehandsies), gratis prima koffie en een mooie kerel achter de kassa
Ten eerste, wat is jouw budget en heb je ervaring met draaitafels?quote:Op maandag 28 december 2015 13:15 schreef ANewWalk het volgende:
Wie kan me helpen om mijn zoektocht naar een platenspeler een beetje richting te geven?
Wat zijn de dingen waar je op moet letten, goeie sites, forums?
Waar kopen jullie je platen trouwens?
alvast bedankt
budget is 100 euroquote:Op dinsdag 29 december 2015 12:49 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
Ten eerste, wat is jouw budget en heb je ervaring met draaitafels?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |