quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:08 schreef richolio het volgende:
[..]
Nice, die Jamie XXWat staat er allemaal op die drie LP's dan eigenlijk?
ja daar had ik naar gezocht maar daar is er bij ons in de buurt 1 van te krijgen op marktplaats en dat was een dubbele/2 naast elkaar. Dat moet ik eigenlijk juist niet hebben vanwege de afmetingen van de plaats in de woonkamer waar ie moet komenquote:
Niet zo heel verrassend dat een hipsterband als JvT platen verkoopt, toch?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:40 schreef Spezza19 het volgende:
Sorry, maar als de Jeugd van Tegenwoordig op nummer 5 staat in de Vinyl50.nl... dan kan je de waarde van die lijst wel vergeten
http://vinyl50.nl/vinyl50/
Denk dat de telling gaat op basis van groothandel verkoop aantallen en niet van wat er daadwerkelijk in de winkels verkocht wordt....quote:Op donderdag 9 juli 2015 09:10 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Niet zo heel verrassend dat een hipsterband als JvT platen verkoopt, toch?
Ik vind de eerste plaats van Maaike Ouboter van deze week een stuk verrassender.
Oef, deze originele versie is moeilijk te krijgenquote:Op donderdag 9 juli 2015 13:27 schreef Reemi het volgende:
Eindelijk weten te bemachtigen
[ afbeelding ]
Originele Amerikaanse druk met zilverkleurig logo uit 2004.
Meer dan 100... Maar als fan moet ik 'm hebben.quote:Op donderdag 9 juli 2015 20:31 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
Oef, deze originele versie is moeilijk te krijgen, wat had je er voor betaald?
wat de gek er voor geeft hequote:Op donderdag 9 juli 2015 21:25 schreef Reemi het volgende:
[..]
Meer dan 100... Maar als fan moet ik 'm hebben.
Vind ik echt totale onzin.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:40 schreef Spezza19 het volgende:
Sorry, maar als de Jeugd van Tegenwoordig op nummer 5 staat in de Vinyl50.nl... dan kan je de waarde van die lijst wel vergeten
http://vinyl50.nl/vinyl50/
Hoezo?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:16 schreef Zspirit het volgende:
[..]
Vind ik echt totale onzin.
Dat het jouw ding niet is wil niet zeggen dat het slechte muziek is.
Ah op die manier. Ik snap dat je dat vreemd vindt.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:20 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Hoezo?
Is gewoon een kwestie van berekenen of het wel kan.
Ik bedoel, hoe groot is de groep mensen die nog muziek koopt?
Hoeveel van de mensen koopt nog muziek op vinyl? (die is relatief klein)
Hoeveel van die groep mensen zullen de Jeugd van Tegenwoordig kopen op vinyl? (dat lijkt mij nou niet echt een heeeeeel grote groep) of alle hipsters Crosley mensen kopen het![]()
Het is niet mijn muziek nee, maar als je gewoon kijkt naar hoe groot (of klein) het percentage is van de mensen die dat soort muziek op vinyl zouden kopen, dan is dat maar vrij klein.
Oftewel, LP's worden zo slecht verkocht dat zelfs dat soort titels in de lijst komen, of het is wederom een lijst gebaseerd op groothandel verkoopaantallen en dus totaal niet representatief voor wat er daadwerkelijk verkocht wordt in de winkels.
Zo raar is het toch niet dat de jeugd van tegenwoordig veel platen verkoopt ben eerder verbaasd dat de stones en de velvet underground erin staan. Je zou toch verwachten dat een beetje muziekliefhebber die al gewoon heeft.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:20 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Hoezo?
Hoeveel van die groep mensen zullen de Jeugd van Tegenwoordig kopen op vinyl? (dat lijkt mij nou niet echt een heeeeeel grote groep) of alle hipsters Crosley mensen kopen het![]()
Het is niet mijn muziek nee, maar als je gewoon kijkt naar hoe groot (of klein) het percentage is van de mensen die dat soort muziek op vinyl zouden kopen, dan is dat maar vrij klein.
Oftewel, LP's worden zo slecht verkocht dat zelfs dat soort titels in de lijst komen, of het is wederom een lijst gebaseerd op groothandel verkoopaantallen en dus totaal niet representatief voor wat er daadwerkelijk verkocht wordt in de winkels.
Die Velvet Underground zal een trigger hebben gekregen door die gelimiteerde Concerto-editie.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zo raar is het toch niet dat de jeugd van tegenwoordig veel platen verkoopt ben eerder verbaasd dat de stones en de velvet underground erin staan. Je zou toch verwachten dat een beetje muziekliefhebber die al gewoon heeft.
Heel vetquote:Op maandag 13 juli 2015 23:39 schreef Casiotone het volgende:
Na bijna tien jaar eindelijk
[ afbeelding ]
Mooie ook, gatefold met lyrics enzo.. helaas niet de gele vinyl versie maar ach!
Die Stones plaat betreft een nieuwe, groots aangekondigde reissue.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zo raar is het toch niet dat de jeugd van tegenwoordig veel platen verkoopt ben eerder verbaasd dat de stones en de velvet underground erin staan. Je zou toch verwachten dat een beetje muziekliefhebber die al gewoon heeft.
Crosley?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:20 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Hoezo?
Hoeveel van die groep mensen zullen de Jeugd van Tegenwoordig kopen op vinyl? (dat lijkt mij nou niet echt een heeeeeel grote groep) of alle hipsters Crosley mensen kopen het
Niks groothandel; de verkoopcijfers zijn gebaseerd op 'echte' verkoopcijfers:quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:20 schreef Spezza19 het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)p-50-voor-vinyl.htmlquote:De lijst (...) wordt gebaseerd op de verkoop van inmiddels 31 platenzaken en ketens, o.a. Plato/Concerto, Kroese, Velvet Music, Sounds, de Waaghals en Popeye. "Zij leveren hun data aan, ik hoop dat we nog verder gaan uitbreiden. Betrouwbaarheid staat boven alles."
Tja een gemiddelde plato is nu alweer voor meer dan de helft vinyl dus zo vreemd vind ik het ook niet. Mensen die muziek willen kopen kopen platen mensen die dat niet willen luisteren spotify. Het is wel eens slechter geweest in de muziek industrie, ook wel eens beterquote:Op dinsdag 14 juli 2015 08:34 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Die Stones plaat betreft een nieuwe, groots aangekondigde reissue.
Afgezien daarvan verbaast het me juist weinig dat die platen nog steeds goed verkopen. Het is een relatief 'nieuw' medium voor de CD-generatie, en het betreffen iconische platen met zo mogelijk nog iconischere hoezen - welke muziekliefhebber wil die nu niet hebben in 12" formaat? Ik heb die platen ook gewoon al jaren op CD, maar snap de vinyl-kriebel wel.
Kind of Blue staat overigens al sinds de invoering van de Vinyl 50 praktisch onafgebroken in de lijst (op 1 weekje na geloof ik).
Ik luister net zoveel Spotify als platen, maar puur omdat ik op mijn kantoor geen platenspeler op mijn bureau heb staan.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 09:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja een gemiddelde plato is nu alweer voor meer dan de helft vinyl dus zo vreemd vind ik het ook niet. Mensen die muziek willen kopen kopen platen mensen die dat niet willen luisteren spotify. Het is wel eens slechter geweest in de muziek industrie, ook wel eens beter
Ja het is niet en/of maar eerder en/en inderdaad.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 10:21 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik luister net zoveel Spotify als platen, maar puur omdat ik op mijn kantoor geen platenspeler op mijn bureau heb staan.
Voor zover ik weet gewoon hetzelfde alleen rond afgewerkt.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:39 schreef PimD het volgende:
Kallax past toch gewoon vinyl in? Kwam pas ergens tegen dat het schijnbaar nét een andere maat zou zijn waardoor het niet meer zou passen...
dezequote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:00 schreef MaJo het volgende:
Eindelijk weer eens nieuw vinyl:
[ afbeelding ]
Voor mijn verjaardagOver 3 weken naar Berlijn dus dan zal er wel weer wat bijkomen
Ik zit hem nu te luisterenquote:
Binnenkort ook jarig toevallig?quote:Op zondag 19 juli 2015 15:04 schreef RichardRichard het volgende:
[..]
Ik op spotify nu nog helaas, maar hij staat op mijn verlang lijstje
Ik heb drie van die kastjes op wieltjes gezet en kan bevestigen dat het echt prima past.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:39 schreef PimD het volgende:
Kallax past toch gewoon vinyl in? Kwam pas ergens tegen dat het schijnbaar nét een andere maat zou zijn waardoor het niet meer zou passen...
quote:
Past gewoon, alleen het buitenwerk is dunner geworden en naar wat ik begrepen heb zijn de binnenwerk planken niet meer van massiefhout. Dus allemaal een stukje lichter.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:39 schreef PimD het volgende:
even de link voor je aangepast.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:05 schreef akaQ het volgende:
Paar fijne plaatjes toegevoegd.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:39 schreef PimD het volgende:
Heb de platen eergisteren verhuisd en het past gewoon allemaal. De ruimte tussen de planken is iéts minder maar krijg het er gewoon allemaal in. Geen problemen dus met deze kast voor m`n vinylquote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:27 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet gewoon hetzelfde alleen rond afgewerkt.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:05 schreef boem-dikkie het volgende:
Deze gekocht, voor de heb.
[ afbeelding ]
Dat is awesome.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:05 schreef boem-dikkie het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtigquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:05 schreef boem-dikkie het volgende:
[ afbeelding ]
twitter:theQuietus twitterde op dinsdag 01-09-2015 om 13:36:32Bad news, Discogs bingers! Your orders just got a bit more expensive http://t.co/eYM32wGuQS http://t.co/SgyairgRvE reageer retweet
Je hebt de 3 mails die ze erover hebben gestuurd gemist?quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:20 schreef Bosbeetle het volgende:
twitter:theQuietus twitterde op dinsdag 01-09-2015 om 13:36:32Bad news, Discogs bingers! Your orders just got a bit more expensive http://t.co/eYM32wGuQS http://t.co/SgyairgRvE reageer retweet
Ik heb nooit iets verkocht op discogs dus ja. Aan mensen die alleen kopen sturen ze die mails niet. (blijkbaar)quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:21 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Je hebt de 3 mails die ze erover hebben gestuurd gemist?
grappig, was even vergeten dat ik 1 LP te koop heb staanquote:Op dinsdag 1 september 2015 16:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb nooit iets verkocht op discogs dus ja. Aan mensen die alleen kopen sturen ze die mails niet. (blijkbaar)
http://www.wydr.nl/quote:Op dinsdag 1 september 2015 17:51 schreef Miniem het volgende:
Waar kopen jullie plastic hoezen om de platen te beschermen?
Verzendkosten zijn altijd zo duur tov de hoezen.
http://www.planetedisque.com/nl/ beter is niet te vindenquote:Op dinsdag 1 september 2015 17:51 schreef Miniem het volgende:
Waar kopen jullie plastic hoezen om de platen te beschermen?
Verzendkosten zijn altijd zo duur tov de hoezen.
Ik heb het hier besteld. Mooie prijs en snelle verzending. Ze zitten nu allemaam netjes in een hoesjequote:
Nice, alleen die Thorens is niet mijn ding, zelf een 166 mk ii gehad.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:58 schreef Luco het volgende:
. Heb binnenkort de volgende set staan:
Thorens TD165
Marantz 3250B
Marantz 170DC
Nu nog een setje luidsprekers aanschaffen en we kunnen los met de verzameling bouwen.
Ik vind dat prototype niets een draaitafel zonder armquote:Op donderdag 3 september 2015 12:28 schreef fathank het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)aaitafels-maken.html
quote:
inderdaad niets gehad, maar heb dan ook niets te koop via discogs. koop er alleenquote:Op dinsdag 1 september 2015 16:21 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Je hebt de 3 mails die ze erover hebben gestuurd gemist?
Geniaal! Eens kijken of ik die ook op de kop kan tikken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:05 schreef boem-dikkie het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:03 schreef eriksd het volgende:
Ah, een vinyltopic. Perfect. Heb sinds een half jaar een setje staan en inmiddels een stuk of 400 platen. Heerlijk tijdsverdrijf.
Wat bedoel je met externe luidsprekers?quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:06 schreef sararaats het volgende:
Ik heb een usb pkatenspeker euh platenspeler maar krijg geen geluid.
Moet je eigenlijk externe luidsprekers aansluiten? Die heb ik niet
Ik wilde mijn LP van Wind (Lass die Sonne in dein Herz) digitaliseren maar het lukt dus niet
The Shins en Airquote:Op dinsdag 29 september 2015 12:40 schreef Inverted_World het volgende:
Ik had het hier al wel eens eerder neergezet, ik verhuis inmiddels over enkele dagen en dan eindelijk weer de ruimte om vinyl te draaien. Inmiddels geïnvesteerd in de platenspeler, voorversterker, phonovoorversterker, dit weekend platenspeler in elkaar zetten en dan kan het feest beginnen. Ik kan niet wachten om de inmiddels 100+ platen nog in plastic 1 voor 1 uit te pakken en te draaien haha.
Wat nieuwe aankopen:
Air - Moon safari:
[ afbeelding ]
Low Roar - 0
[ afbeelding ]
Angus & Julia Stone
[ afbeelding ]
Nirvana - Unplugged in new york
[ afbeelding ]
The Shins - Oh, inverted world
[ afbeelding ]
Other Lives - Tamer Animals
[ afbeelding ]
Musee Mecanique - From Shores Of Sleep
[ afbeelding ]
Fink - Wheels Turn Beneath My Feet
[ afbeelding ]
Explosions in the Sky - The Earth is not a cold dead place
[ afbeelding ]
Stephen Fretwell - Man on the roof ( Via ebay, was helaas redelijk prijzig....)
[ afbeelding ]
Er zitten nog kabeltjes die niet in de laptop kunnen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 15:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat bedoel je met externe luidsprekers?
Ik heb geen ervaring met die fratsen, maar die USB functie is toch om naar de computer om te zetten? Alleen aansluiten via USB levert denk ik geen direct geluid op.quote:Op dinsdag 29 september 2015 15:10 schreef sararaats het volgende:
[..]
Er zitten nog kabeltjes die niet in de laptop kunnen.
Nee vaak is er een programma bijgeleverd bij de usb-platenspeler daar staat wat je precies moet doen. En hij zou het moeten doen via usb en de speakers van je computer. (het kan zijn dat je bij je geluidsinstellingen iets moet aanpassen dat hij usb als input apperatuur ziet)quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:06 schreef sararaats het volgende:
Ik heb een usb pkatenspeker euh platenspeler maar krijg geen geluid.
Moet je eigenlijk externe luidsprekers aansluiten? Die heb ik niet
Ik wilde mijn LP van Wind (Lass die Sonne in dein Herz) digitaliseren maar het lukt dus niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |