quote:Op zondag 26 april 2015 12:11 schreef Carlos93 het volgende:
Je voelt je verdomme bijna een allochtoon in je eigen land met al dit soort regelingen. Kijk eens op straat rond en je ziet meer allochtonen dan Nederlanders.
Kunnen we niet een wet instellen dat maximaal 25% allochtoon mag zijn per plek in Nederland?![]()
Nee, in Rotterdam hadden ze in 1974 in de gemeenteraad besloten dat max. 5% van de inwoners van een wijk uit niet-nederlanders mocht bestaan ( de pvda had de meerderheid toen ) en dit hadden ze besloten nadat er rassenrellen in de afrikaanderwijk waren geweest omdat een turkse woningverhuurder een zwangere vrouw in elkaar had getremd. Vervolgens werd de Rotterdamse raad teruggefloten door de regering in den haag.. Dus als de regering in Den Haag iets dergelijks zou besluiten, worden ze we door de Europese Unie teruggefloten of anders de EU door de VNquote:Op zondag 26 april 2015 12:11 schreef Carlos93 het volgende:
Je voelt je verdomme bijna een allochtoon in je eigen land met al dit soort regelingen. Kijk eens op straat rond en je ziet meer allochtonen dan Nederlanders.
Kunnen we niet een wet instellen dat maximaal 25% allochtoon mag zijn per plek in Nederland?![]()
Oh ja? Onderbouw dat eens met cijfers. Of voel/wil je gewoon dat het zo is?quote:Op zondag 26 april 2015 13:02 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Beeldvorming speelt natuurlijk ook een rol. Voorheen speelde een taalachterstand een grote rol. Die achterstand zal er nog steeds zijn, maar stukken minder. Enerzijds spreken de ouders de taal tenminste (ik zeg niet: beheersen volledig), ten tweede wordt er meer op ingespeeld zoals zaken als "voorschool".
quote:Op zondag 26 april 2015 12:15 schreef Ceberut het volgende:
Wat zijn voorstellen van tegenstanders om segregatie aan te pakken?
In het verlengde hiervan spelen ook de zo gehekelde "no-go areas", de ghettovorming van minderheden. Wat zijn daar de oplossingen voor?Alle kinderen dezelfde tint paars verven, kaal scheren, religie uitbannen en schooluniformen invoeren. Oh en spreken verbieden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je suis Charlie Sheen
Mooi. Zo ingewikkeld is het dus allemaal niet om kinderen te helpen ontsnappen aan de achterlijkheid van hun pauperfamilies. Als we maar willen.quote:Op zondag 26 april 2015 15:35 schreef NightFlight het volgende:
Bully's eruit werken (mag niet officieel, je mag iemand pas van school verwijderen als je als schoolbestuur zo'n persoon ergens anders hebt ondergebracht) , Uniformen en motiveren zou al veel schelen:
http://www.npogezond.nl/t(...)-in-achterstandswijk
Ze hebben 40 jaar de kans gehad. Werk niet. En dat ligt aan bepaalde groepen allochtonen.quote:Op zondag 26 april 2015 13:02 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Waarom dan de discussie over dat de autochtonen hun kinderen niet op een zwarte school willen inschrijven?
Wie zijn "ze" precies?quote:Op zondag 26 april 2015 13:27 schreef NightFlight het volgende:
Dat dus en ze nemen niet de moeite te integreren omdat ze weten dat ze over 20-30 jaar toch de boel hebben overgenomen. Wanneer NL dan onderdeel is van het kalifaat zijn wij in de minderheid.
Een held deze man, en dat wordt vervolgens tegengewerkt door wetgever en collega's.quote:Op zondag 26 april 2015 15:35 schreef NightFlight het volgende:
Bully's eruit werken (mag niet officieel, je mag iemand pas van school verwijderen als je als schoolbestuur zo'n persoon ergens anders hebt ondergebracht) , Uniformen en motiveren zou al veel schelen:
http://www.npogezond.nl/t(...)-in-achterstandswijk
"Op een Rotterdamse school, te midden van alle mogelijke ellende probeert de bevlogen schooldirecteur Eric van 't Zelfde het leven in de wijk en de vooruitzichten van de kinderen te verbeteren.
In Rotterdam staat een school in zo'n beetje de beroerdste wijk van Nederland, Charlois. Te midden van alle mogelijke ellende als werkloosheid, huiselijk geweld maar ook drugshandel en schietpartijen op straat probeert een bevlogen schooldirecteur met zijn school het leven in de wijk en de vooruitzichten van de kinderen te verbeteren. Hij heeft de ambitie de beste school van Nederland te worden en probeert zo de achterstandskinderen uit Charlois een eerlijke en gelijkwaardige toegang tot een succesvol leven te geven. Hij werkt er aan zijn droom van een 'superschool'. Naar school van je tweede tot je achttiende, alleen eerstegraads docenten en meer lesuren. Hij hamert voortdurend op twee thema's; veiligheid en excellentie en gaat daarvoor rigoureus te werk. Maar hoe nobel zijn plan ook is; zijn streven is een ongekend gevecht geworden. We volgen een half jaar lang de directeur in zijn strijd tegen de politiek, tegen de onderwijsinspectie, tegen andere scholen, tegen criminele bendes, agressieve leerlingen en hun ouders. En hij deelt met ons zijn gedachten door het bijhouden van een videodagboek. Hij begint met het ontslaan van een groot aantal docenten, hij zet een hoog hek om de school, stelt gedragsregels voor leerlingen op, opent een gezonde kantine en biedt nieuwe extra lessen aan. Maar het gaat al mis op de eerste dag als er een medeleerling in elkaar wordt geslagen door drie klasgenoten. De vreselijke beelden dwingen Van 't Zelfde de drie leerlingen voorgoed te verwijderen. Met als gevolg, doodsbedreigingen door de ouders, extra beveiliging voor de school en een rechtszaak omdat de leerplichtwet hem in 't ongelijk stelt. Toch werpt zijn aanpak vruchten af, het geweld in en om de school is enorm afgenomen en steeds meer leerlingen melden zich aan. De examenscores behoren tot de beste van Rotterdam en zijn plan voor een Superschool wordt voorzichtig omarmd door de Rotterdamse schoolkoepel BOOR. We zijn op bezoek bij een voorbeeldschool in Schotland, de Edinburgh Academy als de examenfraude op de Rotterdams Ibn Ghaldounschool aan het licht komt. Van 't Zelfde zegt niet bereid te zijn de fraudeurs op zijn school toe te laten en dat brengt hem opnieuw diep in de problemen. Collega-directeuren eisen zijn ontslag. Toch gaat hij onverstoord verder en kijkt geėmotioneerd toe als al zijn leerlingen slagen voor mavo, havo en vwo. Zijn succes beschermt hem en hij komt in het vizier van de media. In korte tijd is hij te zien bij RTL nieuws, Knevel en van den Brink, jeugdjournaal en verschillende kranten. Overal verkondigt hij zijn boodschap van veilig en excellent onderwijs. Dat levert hem een uitnodiging op van de minister van Onderwijs om eens mee te praten over de toekomst van het onderwijs in Nederland. Krijgt hij steun voor zijn plannen of kan hij beter zelf minister van onderwijs worden?. Een intensief verslag van de onverschrokken strijd van Eric van 't Zelfde, schooldirecteur, vastberaden het leven van velen te verbeteren. Desnoods ten koste van zichzelf."
Ondanks de slechte spreiding denk ik dat er in den Haag geen wijken te vinden zijn met minder dan 5% buitenlanders. Minder dan 5% Nederlanders wel.quote:Op zondag 26 april 2015 14:46 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
[..]
Nee, in Rotterdam hadden ze in 1974 in de gemeenteraad besloten dat max. 5% van de inwoners van een wijk uit niet-nederlanders mocht bestaan ( de pvda had de meerderheid toen ) en dit hadden ze besloten nadat er rassenrellen in de afrikaanderwijk waren geweest omdat een turkse woningverhuurder een zwangere vrouw in elkaar had getremd. Vervolgens werd de Rotterdamse raad teruggefloten door de regering in den haag.. Dus als de regering in Den Haag iets dergelijks zou besluiten, worden ze we door de Europese Unie teruggefloten of anders de EU door de VN
Uitgaande van normaal functionerende ouders ben ik dat met je eens. Het gaat m.i. in het bijzonder te ver dat de ouders niet kunnen kiezen welk type onderwijs het kind krijgt (traditioneel of een van de alternatieven).quote:Op zondag 26 april 2015 02:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou vooral willen dat ouders (of kinderen, als we over het VO hebben) zelf mogen kiezen. Op welke gronden dat dan is zal me een worst wezen, maar het is te bezopen voor woorden dat een ambtenaar gaat bepalen wat er goed is voor jouw kind.
Een goed voorbeeld van hoe het moet! Laat hem maar als superconsultant werken voor de afdeling middelbaar onderwijs van het ministerie.quote:Op zondag 26 april 2015 15:35 schreef NightFlight het volgende:
Bully's eruit werken (mag niet officieel, je mag iemand pas van school verwijderen als je als schoolbestuur zo'n persoon ergens anders hebt ondergebracht) , Uniformen en motiveren zou al veel schelen:
http://www.npogezond.nl/t(...)-in-achterstandswijk
"Op een Rotterdamse school, te midden van alle mogelijke ellende probeert de bevlogen schooldirecteur Eric van 't Zelfde het leven in de wijk en de vooruitzichten van de kinderen te verbeteren.
In Rotterdam staat een school in zo'n beetje de beroerdste wijk van Nederland, Charlois. Te midden van alle mogelijke ellende als werkloosheid, huiselijk geweld maar ook drugshandel en schietpartijen op straat probeert een bevlogen schooldirecteur met zijn school het leven in de wijk en de vooruitzichten van de kinderen te verbeteren. Hij heeft de ambitie de beste school van Nederland te worden en probeert zo de achterstandskinderen uit Charlois een eerlijke en gelijkwaardige toegang tot een succesvol leven te geven. Hij werkt er aan zijn droom van een 'superschool'. Naar school van je tweede tot je achttiende, alleen eerstegraads docenten en meer lesuren. Hij hamert voortdurend op twee thema's; veiligheid en excellentie en gaat daarvoor rigoureus te werk. Maar hoe nobel zijn plan ook is; zijn streven is een ongekend gevecht geworden. We volgen een half jaar lang de directeur in zijn strijd tegen de politiek, tegen de onderwijsinspectie, tegen andere scholen, tegen criminele bendes, agressieve leerlingen en hun ouders. En hij deelt met ons zijn gedachten door het bijhouden van een videodagboek. Hij begint met het ontslaan van een groot aantal docenten, hij zet een hoog hek om de school, stelt gedragsregels voor leerlingen op, opent een gezonde kantine en biedt nieuwe extra lessen aan. Maar het gaat al mis op de eerste dag als er een medeleerling in elkaar wordt geslagen door drie klasgenoten. De vreselijke beelden dwingen Van 't Zelfde de drie leerlingen voorgoed te verwijderen. Met als gevolg, doodsbedreigingen door de ouders, extra beveiliging voor de school en een rechtszaak omdat de leerplichtwet hem in 't ongelijk stelt. Toch werpt zijn aanpak vruchten af, het geweld in en om de school is enorm afgenomen en steeds meer leerlingen melden zich aan. De examenscores behoren tot de beste van Rotterdam en zijn plan voor een Superschool wordt voorzichtig omarmd door de Rotterdamse schoolkoepel BOOR. We zijn op bezoek bij een voorbeeldschool in Schotland, de Edinburgh Academy als de examenfraude op de Rotterdams Ibn Ghaldounschool aan het licht komt. Van 't Zelfde zegt niet bereid te zijn de fraudeurs op zijn school toe te laten en dat brengt hem opnieuw diep in de problemen. Collega-directeuren eisen zijn ontslag. Toch gaat hij onverstoord verder en kijkt geėmotioneerd toe als al zijn leerlingen slagen voor mavo, havo en vwo. Zijn succes beschermt hem en hij komt in het vizier van de media. In korte tijd is hij te zien bij RTL nieuws, Knevel en van den Brink, jeugdjournaal en verschillende kranten. Overal verkondigt hij zijn boodschap van veilig en excellent onderwijs. Dat levert hem een uitnodiging op van de minister van Onderwijs om eens mee te praten over de toekomst van het onderwijs in Nederland. Krijgt hij steun voor zijn plannen of kan hij beter zelf minister van onderwijs worden?. Een intensief verslag van de onverschrokken strijd van Eric van 't Zelfde, schooldirecteur, vastberaden het leven van velen te verbeteren. Desnoods ten koste van zichzelf."
Ik denk dat hij liever een school runt, met leerlingen werkt die voor hun diplomas slagen.quote:Op zondag 26 april 2015 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een goed voorbeeld van hoe het moet! Laat hem maar als superconsultant werken voor de afdeling middelbaar onderwijs van het ministerie.
Iedereen heeft recht op onderwijs maar jongens (en meisjes) die de school onveilig maken kan je ook op een aparte school plaatsen waar er zeer strenge regels zijn en waar de medewerkers om weten te gaan met dit soort lastposten. Ik denk aan een jaren 50 aanpak.
Vandaar mijn suggestie om hem als superconsultant in te huren.quote:Op zondag 26 april 2015 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat hij liever een school runt, met leerlingen werkt die voor hun diplomas slagen.
Alsof hij nu geen full time baan heeft.quote:Op zondag 26 april 2015 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vandaar mijn suggestie om hem als superconsultant in te huren.
Wie heeft gesuggereerd dat hij niet een voltijdsbaan heeft?quote:Op zondag 26 april 2015 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alsof hij nu geen full time baan heeft.
Ik weet niet wat jij je voorstelt onder consultant, of om te werken met ambtenaren van een ministerie..quote:Op zondag 26 april 2015 19:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wie heeft gesuggereerd dat hij niet een voltijdsbaan heeft?
Dat wil niet zeggen dat hij niet wat ruimte kan maken om af en toe wat advies te geven aan het ministerie aan de hoogstgeplaatste ambtenaren van de afdeling middelbaar onderwijs. Desnoods gaan zij even naar hem toe in plaats van andersom. Bovendien zijn er altijd dalperiode waarin hij wat meer tijd heeft (hij lijkt gemotiveerd genoeg te zijn om dat te willen doen) en kan je tussendoor ook nog skypen.
Ik weet niet wat jij je voorstelt bij een consultant maar die hoeft niet een vast aantal uren per week te werken of een minimum aantal uren per jaar te halen. Dat kan prima op ad hoc basis, daarvoor is hij een consultant en geen vaste medewerker.
Dat kunnen ze wel. Het kan echter zijn dat de school van hun voorkeur geen plek heeft en ze ergens anders terecht komen. Dat is niet anders als hoe het voorheen ging, alleen is er nu een loting in plaats van een jarenlang traject met wachtlijsten, netwerken en inlikken.quote:Op zondag 26 april 2015 17:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Uitgaande van normaal functionerende ouders ben ik dat met je eens. Het gaat m.i. in het bijzonder te ver dat de ouders niet kunnen kiezen welk type onderwijs het kind krijgt (traditioneel of een van de alternatieven).
Daarom gebruikte ik het woord superconsultant. Een consultant die met de hoogste ambtenaren van die afdeling van het ministerie spreekt zodat je het bureaucratische geneuzel kan overslaan.quote:Op zondag 26 april 2015 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij je voorstelt onder consultant, of om te werken met ambtenaren van een ministerie..
Als ik het goed begrijp dan kan het dus gebeuren dat je als school van voorkeur een school opgeeft die volgens de traditionele wijze werkt, dat de computer (loting?) bepaalt dat je niet naar die school mag aangezien er al teveel kinderen uit die wijk op die school zitten en dat je vervolgens op een Montessorischool of zo wordt geplaatst. Goed, aangezien je een paar voorkeursscholen mag opgeven is die kans klein maar bij een aantal ouders/kinderen zou dit gebeuren?quote:Op zondag 26 april 2015 19:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel. Het kan echter zijn dat de school van hun voorkeur geen plek heeft en ze ergens anders terecht komen.
Superconsultant van een ministerie. Hoe zie je dat voor je? Al zo vaak gebleken dat lokaal beleid landelijk doorvoeren een hele andere tak van sport is en iets andere personen vereist.quote:Op zondag 26 april 2015 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een goed voorbeeld van hoe het moet! Laat hem maar als superconsultant werken voor de afdeling middelbaar onderwijs van het ministerie.
Iedereen heeft recht op onderwijs maar jongens (en meisjes) die de school onveilig maken kan je ook op een aparte school plaatsen waar er zeer strenge regels zijn en waar de medewerkers om weten te gaan met dit soort lastposten. Ik denk aan een jaren 50 aanpak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |