De gevolgen ervan worden echter weer niet in dank afgenomen. We zien waar de banlieus in Frankrijk naar toe leiden. Dat lijkt mij ook niet iets wat de mensen blijkbaar zelf graag willen?quote:Op zondag 26 april 2015 12:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Moeten we segregatie wel aanpakken? Of is segregatie iets dat mensen blijkbaar zelf graag willen?
Bijlmermeer heeft nieuwe mooie ruime huizen, en de bevolking is katholiek/christen. In ieder geval niet moslim, de meeste dan.En lekker dichtbij de Arena. Veel plezier met Sinterklaas vieren.quote:Op zondag 26 april 2015 12:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Fout, ik kies bewust als atheïst voor katholiek basisonderwijs zodat zijn klas niet meteen gevuld is met volk dat een taal- en leerachterstand heeft waardoor onderwijs afgestemd wordt op de meest zwakzinnigen
Blijkbaar. Als mensen per se crimineel gedrag willen vertonen, dan valt daar heel moeilijk iets aan te doen.quote:Op zondag 26 april 2015 12:31 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De gevolgen ervan worden echter weer niet in dank afgenomen. We zien waar de banlieus in Frankrijk naar toe leiden. Dat lijkt mij ook niet iets wat de mensen blijkbaar zelf graag willen?
Geldt dit voor binnen de EU, of ook voor buiten de EU?quote:Op zondag 26 april 2015 12:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Blijkbaar. Als mensen per se crimineel gedrag willen vertonen, dan valt daar heel moeilijk iets aan te doen.
Wie is de burger? Ik denk dat het gros van de mensen een gemixte school prima vindt. Omdat het simpelweg de realiteit is en een volledig blanke school de kinderen ook niet op de samenleving voorbereid.quote:Op zondag 26 april 2015 12:17 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Denk je dat de burger dat boeit. Ik denk dat de meesten geloof in overheid en minderheden al heeft op geheven. Dus segregatie is wat de normale burger nu wil.
Wat?quote:Op zondag 26 april 2015 12:35 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Geldt dit voor binnen de EU, of ook voor buiten de EU?
Natuurlijk zijn gemengde scholen beter. In ieder geval voor de zwarte kinderen en voor de samenleving als geheel.quote:Op zondag 26 april 2015 12:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wie is de burger? Ik denk dat het gros van de mensen een gemixte school prima vindt. Omdat het simpelweg de realiteit is en een volledig blanke school de kinderen ook niet op de samenleving voorbereid.
Verder wil de "normale burger" (daar valt de allochtoon wel of niet onder?) ook niet dat er ghettovorming ontstaat. Die heeft er last van in de vorm van o.a. misdaad en radicalisering (zie banlieus Frankrijk). Verder heeft de "normale burger" wel de mond vol over een "shariadriehoek". Blijkbaar is segregatie ook niet gewenst.
OK.quote:Op zondag 26 april 2015 12:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Blijkbaar. Als mensen per se crimineel gedrag willen vertonen, dan valt daar heel moeilijk iets aan te doen.
Scholen kunnen deze regels sowieso omzeilen. Het zijn namelijk de schoolbesturen zélf die zich achter de nieuwe regeling hebben geschaard. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om er niet aan mee te doen en een aantal heeft dat ook daadwerkelijk gedaan.quote:Op zondag 26 april 2015 10:21 schreef Jigzoz het volgende:
Maar bijzondere scholen mogen dus wél toelatingsregels blijven hanteren. Nou, dan zit daar de mogelijkheid om de nieuwe regels te omzeilen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook is er een aantal scholen waarbij vanwege de religieuze inslag niet gekeken wordt naar de afstand school-woonadres.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 26 april 2015 12:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Scholen kunnen deze regels sowieso omzeilen. Het zijn namelijk de schoolbesturen zélf die zich achter de nieuwe regeling hebben geschaard. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om er niet aan mee te doen en een aantal heeft dat ook daadwerkelijk gedaan.Ah... Dat verandert de zaak nogal...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie zegt dat dan? Er zijn heel veel allochtonen die prima integreren. Ik ken geen mensen die dat ontkennen.quote:Op zondag 26 april 2015 12:53 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ok, heel duidelijk, maar a.u.b. niet klagen over dat de allochtonen bewust niet willen integreren.
Want dat maakt het hypocriet.
Waarom dan de discussie over dat de autochtonen hun kinderen niet op een zwarte school willen inschrijven?quote:Op zondag 26 april 2015 12:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wie zegt dat dan? Er zijn heel veel allochtonen die prima integreren. Ik ken geen mensen die dat ontkennen.
Beeldvorming speelt natuurlijk ook een rol. Voorheen speelde een taalachterstand een grote rol. Die achterstand zal er nog steeds zijn, maar stukken minder. Enerzijds spreken de ouders de taal tenminste (ik zeg niet: beheersen volledig), ten tweede wordt er meer op ingespeeld zoals zaken als "voorschool".quote:Op zondag 26 april 2015 12:43 schreef Janneke141 het volgende:
Ouders willen het beste onderwijs voor hun kind. Dat ze dat niet zoeken op een zwarte school heeft in de meeste gevallen niets te maken met dat ze niet bij teveel Mohammeds in de klas willen of omdat ze een broertje dood hebben aan multicultishit, maar omdat de achterstanden onder allochtone leerlingen vaak groter zijn en dat ten koste gaat van het onderwijs aan de meer vaardige leerling.
Bij tokkies ook.quote:Op zondag 26 april 2015 13:00 schreef NightFlight het volgende:
Je ziet bij islamitische allochtonen wel vaker opvoedkundige problemen, meer crimineel gedrag, minder betrokken ouders, en minder goede prestaties op school.
Wat bedoel je?quote:Op zondag 26 april 2015 13:02 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Waarom dan de discussie over dat de autochtonen hun kinderen niet op een zwarte school willen inschrijven?
quote:Op zondag 26 april 2015 12:15 schreef Ceberut het volgende:
Wat zijn voorstellen van tegenstanders om segregatie aan te pakken?
In het verlengde hiervan spelen ook de zo gehekelde "no-go areas", de ghettovorming van minderheden. Wat zijn daar de oplossingen voor?Ik zie segregatie niet als probleem. Niet aanpakken maar stimuleren is de oplossing.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aparte scholen, aparte wijken. En dan? Aparte winkels, aparte stoelen in de tram?quote:Op zondag 26 april 2015 13:12 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik zie segregatie niet als probleem. Niet aanpakken maar stimuleren is de oplossing.
Nogal. Wat ik wel opvallend vind is dat de islamitische scholen niet in het lijstje met religieuze uitzonderingen staan. Kennelijk zijn er genoeg islamitische scholen, zodat er altijd wel eentje dicht genoeg bij je in de buurt zit.quote:
Of de Islamitische scholen die er zijn hebben geen behoefte om bij voorbaat leerlingen af te wijzen. Dat kan natuurlijk ook nog.quote:Op zondag 26 april 2015 13:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Nogal. Wat ik wel opvallend vind is dat de islamitische scholen niet in het lijstje met religieuze uitzonderingen staan. Kennelijk zijn er genoeg islamitische scholen, zodat er altijd wel eentje dicht genoeg bij je in de buurt zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |