Ik denk inderdaad niet dat de oplossing voor dit probleem bestaat.quote:
Wat een achterlijke onzin weer elfje. Ik steun een zeer racistisch voorstel niet, dat is alles.quote:Om dat te verbloemen gaat hij andermans ideeën belachelijk maken. De koers van 99.999 komt er per saldo op neer dat van niemand de herkomst kan worden vastgesteld en dat iedere asielzoeker zich Nederland in kan liegen door zich van den domme te houden.
Hoe realistisch is het op basis van DNA-analyses of schedelmetingen willekeurig mensen in hun genetische thuisland uit het vliegtuig gooien dan precies? Immers, dat is wat je met hand en tand zit te verdedigen hier.quote:Je ziet hier in POL veel van dat soort naïef-linkse users. Heel principieel en moreel verheven, maar totaal irrealistisch als puntje bij paaltje komt.
Niets doen is absoluut niet debiel; in veel gevallen is het de beste oplossing.quote:Op maandag 20 april 2015 14:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt. Maar het zou wel van enige intelligentie getuigen als je desgevraagd met wat beters op de proppen kunt komen dan niks doen. Want niks doen is in dit kader ook nogal debiel.
Ik zie hier iemand die er enkele duizenden in huis wil nemen, goed om te horen!quote:Op maandag 20 april 2015 14:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad niet dat de oplossing voor dit probleem bestaat.
[..]
Wat een achterlijke onzin weer elfje. Ik steun een zeer racistisch voorstel niet, dat is alles.
[..]
Hoe realistisch is het op basis van DNA-analyses of schedelmetingen willekeurig mensen in hun genetische thuisland uit het vliegtuig gooien dan precies? Immers, dat is wat je met hand en tand zit te verdedigen hier.
quote:Op maandag 20 april 2015 14:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je haat richting mensen die wél met ideeën komen en je voortdurende behoefte om die mensen tot "racisten" te bombarderen is belangrijker dan werkelijk discussiëren over bruikbare oplossingen.
[..]
bestaat in dit geval gewoon niet.
Er is gewoon geen zinnige, bruikbare, realistische oplossing voor de groep die op dit moment al hier is. Ze zijn hier gekomen omdat hun situatie uitzichtloos was. In ruil daarvoor hebben ze een situatie gevonden die evenzeer uitzichtloos is - met of zonder bed, bad en brood. Werk vinden en een bestaan opbouwen is er namelijk niet bij als uitgeprocedeerde asielzoeker en een uitkering krijg je ook niet. Gewoon hopen dat ze uiteindelijk wel zelf terugwillen dus, want veel anders kun je gewoon niet doen. Dat dit niet de door jou gewenste oplossing is, is geen argument om dan maar een deportatie naar willekeurige Afrikaanse landen op touw te zettenquote:Op maandag 20 april 2015 14:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het gebrek aan zinnige, bruikbare voorstellen uit jouw mond en die van Janneke141 begint anders aardig op te vallen. Word eens concreet in plaats van lafjes wat mensen voor "racist" uit te maken.
Wat ga jij concreet doen met de asielzoeker die hier in Nederland is en zogenaamd niet weet uit welk land hij afkomstig is? Kom eens met iets dat praktisch bruikbaar is, niet met slap, moreel verheven geleuter waar we per saldo niks aan hebben.
Nee, je steunt een voorstel niet waarvan jij vindt dat het racistisch is. Dat wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk racistisch is. Je ging trouwens nog verder dan dat. Je noemde niet het voorstel racistisch, maar schold de user in kwestie voor "racist" uit.quote:Op maandag 20 april 2015 14:51 schreef 99.999 het volgende:
Wat een achterlijke onzin weer elfje. Ik steun een zeer racistisch voorstel niet, dat is alles.
Je mag best iemand een spiegel voorhouden, maar probeer het dan geciviliseerd te houden.quote:Op maandag 20 april 2015 14:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, je steunt een voorstel niet waarvan jij vindt dat het racistisch is. Dat wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk racistisch is. Je ging trouwens nog verder dan dat. Je noemde niet het voorstel racistisch, maar schold de user in kwestie voor "racist" uit.
Maar ik haak weer af hier. Ik las de oproep van GSbrder, die er eigenlijk op neerkomt dat ik je geen spiegel kan voorhouden. Ik heb bovendien allang gezegd wat ik kwijt wilde. Droom vooral lekker verder.
Waarom kunnen we het niet gewoon over het achterlijke racistische plan hebben wat jij verdedigt. Dat is namelijk concreet en compleet achterlijk.quote:Op maandag 20 april 2015 14:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het gebrek aan zinnige, bruikbare voorstellen uit jouw mond en die van Janneke141 begint anders aardig op te vallen. Word eens concreet in plaats van lafjes wat mensen voor "racist" uit te maken.
Zoals ik al aangaf moet dit diplomatiek geregeld worden met de vermoedelijke landen van herkomst. Dit is niet eenvoudig maar wel realistisch. Dit in tegenstelling tot het racistische plan wat jij zit te verdedigen.quote:Wat ga jij concreet doen met de asielzoeker die hier in Nederland is en zogenaamd niet weet uit welk land hij afkomstig is? Kom eens met iets dat praktisch bruikbaar is, niet met slap, moreel verheven geleuter waar we per saldo niks aan hebben.
Wie zegt er dan dat alle Afrikanen die dat willen maar gewoon in Europa terecht moeten kunnen?quote:Op maandag 20 april 2015 14:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En daarom moeten alle Afrikanen die dat willen, maar gewoon in Europa terecht kunnen?
Tussen Europa en Afrika bestaan immers nauwelijks verschillen.
Wie komt er dan op de proppen met niks doen?quote:Op maandag 20 april 2015 14:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt. Maar het zou wel van enige intelligentie getuigen als je desgevraagd met wat beters op de proppen kunt komen dan niks doen. Want niks doen is in dit kader ook nogal debiel.
Enkel omdat ik een achterlijk, racistisch en niet uit te voeren voorstel niet steun?quote:Op maandag 20 april 2015 14:53 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik zie hier iemand die er enkele duizenden in huis wil nemen, goed om te horen!
Op basis van zeer dubieuze genetische methoden iemand willekeurig ergens in een continent dumpen is inderdaad racistisch.quote:Op maandag 20 april 2015 14:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, je steunt een voorstel niet waarvan jij vindt dat het racistisch is.
Omdat hij bewust met een achterlijk racistisch plan op de proppen kwam.quote:Dat wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk racistisch is. Je ging trouwens nog verder dan dat. Je noemde niet het voorstel racistisch, maar schold de user in kwestie voor "racist" uit.
Ik snap dat je jezelf klem hebt geluldquote:Maar ik haak weer af hier. Ik las de oproep van GSbrder, die er eigenlijk op neerkomt dat ik je geen spiegel kan voorhouden. Ik heb bovendien allang gezegd wat ik kwijt wilde. Droom vooral lekker verder.
Ja maar je hebt geen alternatief. Dat betekent hier automatisch dat het oorspronkelijke plan goed is.quote:Op maandag 20 april 2015 15:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Enkel omdat ik een achterlijk, racistisch en niet uit te voeren voorstel niet steun?
Sommige mensen noemen alles racistisch, maar als ze er dan zelf wat aan moeten doen kan het opeens niet.quote:Op maandag 20 april 2015 15:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Enkel omdat ik een achterlijk, racistisch en niet uit te voeren voorstel niet steun?
Volgens bepaalde mensen is het een prima bruikbare oplossing voor het uitgeprocedeerde asielzoekersprobleem.quote:Op maandag 20 april 2015 14:58 schreef Reya het volgende:
Het lijkt me sowieso een uitslaand diplomatiek succes om mensen zomaar ergens in Afrika te dumpen.
Ik noem bepaald niet alles racistisch. Dit plan is dat echter overduidelijk wel.quote:Op maandag 20 april 2015 15:04 schreef H.FR het volgende:
[..]
Sommige mensen noemen alles racistisch, maar als ze er dan zelf wat aan moeten doen kan het opeens niet.
Fixed.quote:Op maandag 20 april 2015 15:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja maar je hebt geen alternatief. Dat betekent hier automatisch dat het oorspronkelijke plan goed is wellicht niet zoals je het het liefste zou willen, maar nog steeds het beste is.
Weer direct terugvliegen toch? Als die mensen weigeren aan te geven waar ze vandaan komen, dan moet je dus gokken. Je kunt ze moeilijk hier houden.quote:
Dat veronderstelt dat mensen per vliegtuig aankomen.quote:Op maandag 20 april 2015 15:10 schreef H.FR het volgende:
[..]
Weer direct terugvliegen toch? Als die mensen weigeren aan te geven waar ze vandaan komen, dan moet je dus gokken. Je kunt ze moeilijk hier houden.
Nee, niet direct terugvliegen, daar is immers nog best iets voor te zeggen. Als ze hier met het vliegtuig komen dan zijn de gegevens immers bij het opstijgen als het goed is gecontroleerd.quote:Op maandag 20 april 2015 15:10 schreef H.FR het volgende:
[..]
Weer direct terugvliegen toch? Als die mensen weigeren aan te geven waar ze vandaan komen, dan moet je dus gokken. Je kunt ze moeilijk hier houden.
Je kunt ze ook per boot terugsturen, dat is natuurlijk om het even.quote:Op maandag 20 april 2015 15:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat veronderstelt dat mensen per vliegtuig aankomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
quote:Op maandag 20 april 2015 15:17 schreef H.FR het volgende:
[..]
Je kunt ze ook per boot terugsturen, dat is natuurlijk om het even.En wat maakt dat exact voor verschil? Uiteindelijk zijn die mensen hier, dat is de situatie waar we van uit gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit. En daarmee is de kous eigenlijk wel af. Verspilde energie.quote:Op maandag 20 april 2015 15:04 schreef H.FR het volgende:
[..]
Sommige mensen noemen alles racistisch, maar als ze er dan zelf wat aan moeten doen kan het opeens niet.
Als je daarmee kunt vaststellen uit welk land ze komen... Ik snap dat je liever niet bij iedereen DNA testen wil doen, maar het wordt hier inmiddels ook vrij problematisch. Dan vind ik een DNA testje om te kijken waar je ze terug naartoe moet sturen geen verkeerd plan. Of ze moeten zelf aangeven waar ze vandaan komen, dat is uiteraard wenselijker. Wat is dan het alternatief? Je kunt ze gewoonweg niet allemaal hier laten, dat kost gewoonweg te veel geld.quote:Op maandag 20 april 2015 15:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, niet direct terugvliegen, daar is immers nog best iets voor te zeggen. Als ze hier met het vliegtuig komen dan zijn de gegevens immers bij het opstijgen als het goed is gecontroleerd.
Nee, het gaat hier om het op basis van een DNA-analyse mensen willekeurig ergens in het veronderstelde continent van herkomst dumpen.
Jij verdedigde een duidelijk racistisch plan zeer fanatiek. Dat is gelukkig inderdaad verspilde energie.quote:Op maandag 20 april 2015 15:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit. En daarmee is de kous eigenlijk wel af. Verspilde energie.
Dus moeten ze weer weg, want er zijn geen middelen om de samenleving op dit welvaartsniveau en welzijnsniveau te houden en tegelijkertijd zoveel mensen binnen te laten.quote:Op maandag 20 april 2015 15:20 schreef Reya het volgende:
[..]
En wat maakt dat exact voor verschil? Uiteindelijk zijn die mensen hier, dat is de situatie waar we van uit gaan.
Is ook een goed idee, maar dus niet nieuw (en ook niet racistisch, maar om fraude tegen te gaan).quote:Op maandag 20 april 2015 15:22 schreef Shreyas het volgende:
Bij nieuwe immigranten wordt een DNA-test ingezet om identiteitsfraude tegen te gaan. De IND doet vanaf het moment dat de immigranten in Nederland aankomen grondig identiteitsonderzoek. De asielzoekers in de Sacramentskerk hebben dergelijke onderzoeken niet gehad. Toen zij in Nederland kwamen, was dat nog geen standaardprocedure.
Bron: http://www.omroepwest.nl/nieuws/03-09-2014/moeten-ze-niet-gewoon-terug-en-andere-vragen-over-de-uitgeprocedeerde-asielzoekers
Wat jammer zeg, dacht ik met een nieuw goed idee te komen, gebeurt het dus al
Dat kan je echter niet. Daarvoor zijn de verschillen te klein.quote:Op maandag 20 april 2015 15:21 schreef H.FR het volgende:
[..]
Als je daarmee kunt vaststellen uit welk land ze komen...
Dat was echter bepaald niet wat werd voorgesteld. Hij wou op basis van DNA mensen ergens willekeurig in een ander continent dumpen. Dat zal dus ook een compleet ander land zijn.quote:Ik snap dat je liever niet bij iedereen DNA testen wil doen, maar het wordt hier inmiddels ook vrij problematisch. Dan vind ik een DNA testje om te kijken waar je ze terug naartoe moet sturen geen verkeerd plan.
Zoals al eerder aangegeven, Nederland zal in overleg moeten met de vermoedelijke landen van herkomst om tot overeenstemming te komen. Dit is een lastig en langdurig proces.quote:Of ze moeten zelf aangeven waar ze vandaan komen, dat is uiteraard wenselijker. Wat is dan het alternatief? Je kunt ze gewoonweg niet allemaal hier laten, dat kost gewoonweg te veel geld.
Prachtig maar dit betreft juist de groepen die langs de sluis slippen. We leven niet geïsoleerd van de rest van de wereld.quote:Nu hebben we het ook nog maar over de 1e golf. Dan komt er nog een gezinshereniging overheen & de integratieproblematiek die er ook weer bij komt kijken. Terwijl we nu al met integratieproblemen kampen. Die eerst maar eens oplossen en tussentijds de sluis dicht.
Oh maar jouw racistische plan om ze op basis hiervan willekeurig in een continent te dumpen voegt hier natuurlijk wel wat aan toe.quote:Op maandag 20 april 2015 15:22 schreef Shreyas het volgende:
Bij nieuwe immigranten wordt een DNA-test ingezet om identiteitsfraude tegen te gaan. De IND doet vanaf het moment dat de immigranten in Nederland aankomen grondig identiteitsonderzoek. De asielzoekers in de Sacramentskerk hebben dergelijke onderzoeken niet gehad. Toen zij in Nederland kwamen, was dat nog geen standaardprocedure.
Bron: http://www.omroepwest.nl/nieuws/03-09-2014/moeten-ze-niet-gewoon-terug-en-andere-vragen-over-de-uitgeprocedeerde-asielzoekers
Wat jammer zeg, dacht ik met een nieuw goed idee te komen, gebeurt het dus al
DE oplossing, is voorkomen dat men hier komt. Hoe doe je dat? Door de buitengrenzen van de EU potdicht te gooien, inclusief de zee.quote:Op maandag 20 april 2015 15:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat kan je echter niet. Daarvoor zijn de verschillen te klein.
[..]
Dat was echter bepaald niet wat werd voorgesteld. Hij wou op basis van DNA mensen ergens willekeurig in een ander continent dumpen. Dat zal dus ook een compleet ander land zijn.
[..]
Zoals al eerder aangegeven, Nederland zal in overleg moeten met de vermoedelijke landen van herkomst om tot overeenstemming te komen. Dit is een lastig en langdurig proces.
[..]
Prachtig maar dit betreft juist de groepen die langs de sluis slippen. We leven niet geïsoleerd van de rest van de wereld.
het is gewoon complexe materie waarvoor de oplossing niet bestaat, helaas.
Mensen die niet willen zeggen waar ze vandaan komen maar dan wel hun familie in laten vliegen. Geinig.quote:Op maandag 20 april 2015 15:21 schreef H.FR het volgende:
Nu hebben we het ook nog maar over de 1e golf. Dan komt er nog een gezinshereniging overheen & de integratieproblematiek die er ook weer bij komt kijken. Terwijl we nu al met integratieproblemen kampen. Die eerst maar eens oplossen en tussentijds de sluis dicht.
Voor identiteitsbepaling, net als bv vingerafdrukken nemen, is het ook niet zo'n probleem natuurlijk. het gebruiken om de vermeende afkomst te gokken en mensen willekeurig uit het vliegtuig te gooien is een ander verhaal.quote:Op maandag 20 april 2015 15:23 schreef H.FR het volgende:
[..]
Is ook een goed idee, maar dus niet nieuw (en ook niet racistisch, maar om fraude tegen te gaan).
DE oplossing, is voorkomen dat men hier komt. Hoe doe je dat? Door de buitengrenzen van de EU potdicht te gooien, inclusief de zee.quote:
Na x-aantal jaren komt er namelijk een pardon, zo blijkt uit het verleden. En als ze gepardonneerd zijn, zijn ze legaal en kunnen ze de rest in laten vliegen.quote:Op maandag 20 april 2015 15:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mensen die niet willen zeggen waar ze vandaan komen maar dan wel hun familie in laten vliegen. Geinig.
Dat is volstrekt onmogelijk omdat wij bootvluchtelingen zullen blijven helpenquote:Op maandag 20 april 2015 15:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
DE oplossing, is voorkomen dat men hier komt. Hoe doe je dat? Door de buitengrenzen van de EU potdicht te gooien, inclusief de zee.
Klopt en dat is weer eenvoudiger gezegd dan gedaan.quote:Op maandag 20 april 2015 15:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
DE oplossing, is voorkomen dat men hier komt. Hoe doe je dat? Door de buitengrenzen van de EU potdicht te gooien, inclusief de zee.
Het is net zo onlogisch en willekeurig dat ze hier terecht zijn gekomen. Nogmaals, een Afrikaan heeft meer te zoeken in Afrika dan in Nederland.quote:Op maandag 20 april 2015 15:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh maar jouw racistische plan om ze op basis hiervan willekeurig in een continent te dumpen voegt hier natuurlijk wel wat aan toe.
Een Congolees heeft net zo weinig te zoeken in Ethiopië als in Nederland.quote:Op maandag 20 april 2015 15:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is net zo onlogisch en willekeurig dat ze hier terecht zijn gekomen. Nogmaals, een Afrikaan heeft meer te zoeken in Afrika dan in Nederland.
Ja, dat je plan achterlijk en racistisch is heb je onderhand afdoende bewezenquote:Op maandag 20 april 2015 15:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is net zo onlogisch en willekeurig dat ze hier terecht zijn gekomen. Nogmaals, een Afrikaan heeft meer te zoeken in Afrika dan in Nederland.
Volgens mij zijn die onderlinge cultuurverschillen wel een ietsje kleiner. Bovendien: eventuele opvang eerst in buurlanden, dan in continent, dan in buurtcontinent, dan pas wereldwijd. Dat is de volgorde.quote:Op maandag 20 april 2015 15:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een Congolees heeft net zo weinig te zoeken in Ethiopië als in Nederland.
Je wilde nog even je eigen versie van de werkelijkheid ventileren, lees ik?quote:Op maandag 20 april 2015 15:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij verdedigde een duidelijk racistisch plan zeer fanatiek. Dat is gelukkig inderdaad verspilde energie.
Jaquote:Op maandag 20 april 2015 15:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je wilde nog even je eigen versie van de werkelijkheid ventileren, lees ik?Jou een spiegel voorhouden en je dubieuze discussiegedrag aan de kaak stellen, wordt te snel alweer gezien als een persoonlijke aanval, dus dat zal ik nalaten.
Ik reageerde op een user die het volgende zei: Sommige mensen noemen alles racistisch, maar als ze er dan zelf wat aan moeten doen kan het opeens niet.
Ga maar eens over de tweede helft van die zin nadenken.
99.999 past gewoon de Hitler-tactiek toe, waarmee ik niet zeg dat hij Hitler is (voordat we dat gezeik weer krijgen).quote:Op maandag 20 april 2015 15:35 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ja
Als in: IK vind het verschrikkelijk, dus IK ga er nu wat aan doen.
In plaats van: IK vind het verschrikkelijk, dus JIJ, JIJ en ZIJ moeten er wat aan doen.
volgens mij begon de discussie met het door jou verdedigen van een overduidelijk racistisch plan.quote:Op maandag 20 april 2015 15:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je wilde nog even je eigen versie van de werkelijkheid ventileren, lees ik?Jou een spiegel voorhouden en je dubieuze discussiegedrag aan de kaak stellen, wordt te snel alweer gezien als een persoonlijke aanval, dus dat zal ik nalaten.
Ik reageerde op een user die het volgende zei: Sommige mensen noemen alles racistisch, maar als ze er dan zelf wat aan moeten doen kan het opeens niet.
Ga maar eens over de tweede helft van die zin nadenken.
En jij steunt dat volstrekt achterlijke en racistische plan vrij fanatiek.quote:Op maandag 20 april 2015 15:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
99.999 past gewoon de Hitler-tactiek toe, waarmee ik niet zeg dat hij Hitler is (voordat we dat gezeik weer krijgen).
De Hitler-tactiek was: als je iets maar vaak genoeg herhaalt, wordt het vanzelf waar. Dat zie je 99.999 in topic ook doen. In zo'n beetje elke post benadrukt hij nog eens dat het idee van Shreyas "racistisch is".
Laat anders de discussie of het plan racistisch is of niet, even rusten. Er zijn voldoende zinnige argumenten mogelijk op de vraag of het plan realistisch is.quote:Op maandag 20 april 2015 15:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En jij steunt dat volstrekt achterlijke en racistische plan vrij fanatiek.
Want dat het racistisch en achterlijk is, dat is boven iedere twijfel verheven. En wat Hitler daarmee te maken heeft (behalve dan dat die net zo dol was op beleid voeren op dergelijk racisme) is mij een raadsel.
Oh maar dat het niet realistisch is, dat is ook overduidelijk.quote:Op maandag 20 april 2015 15:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Laat anders de discussie of het plan racistisch is of niet, even rusten. Er zijn voldoende zinnige argumenten mogelijk op de vraag of het plan realistisch is.
quote:Op zondag 19 april 2015 05:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Een oplossing zou zijn dat je elke asielzoeker gratis inent op voorwaarde dat je bloed van ze mag prikken en een DNA laat doen. Aan de hand daarvan kijk je uit welk land (of welk gebied) deze persoon komt. Als de asielzoeker is uitgeprocedeerd worden ze at random in dat land of in dat gebied gedropt, groetjes en een fijn leven toegewenst
Heb je ook een bron voor deze opvallende claim?quote:Op maandag 20 april 2015 16:37 schreef freaky40 het volgende:
Het is al lang niet meer de vraag of het kabinet valt maar wanneer...Ze zijn nu nog alleen aan het bespreken hoe ze naar buiten gaan brengen dat ze er niet zijn uitgekomen en dat het kabinet dus valt en ze naar de koning stappen...
Claim?quote:Op maandag 20 april 2015 16:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb je ook een bron voor deze opvallende claim?
Wens is vader van de gedachtequote:Op maandag 20 april 2015 16:37 schreef freaky40 het volgende:
Het is al lang niet meer de vraag of het kabinet valt maar wanneer...Ze zijn nu nog alleen aan het bespreken hoe ze naar buiten gaan brengen dat ze er niet zijn uitgekomen en dat het kabinet dus valt en ze naar de koning stappen...
Dat denk ik.quote:Op maandag 20 april 2015 16:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat ze nu aan het overleggen zijn over wanneer ze de val van het kabinet naar buiten brengen.
Oh, zolang er geen akkoord is kan het nog erg mis gaan natuurlijk. Maar waar je op doelt is ook wel Zijlstra's rol natuurlijk. Een beetje vanuit de kamer schijnoppositie voeren.quote:Op maandag 20 april 2015 19:26 schreef sonnyspek het volgende:
Ben ik de enige die er nog niet zo zeker van is dat een crisis is afgewend? Zijlstra leek redelijk duidelijk als het hierom ging.
Zijlstra is het VVD-alternatief van de PVV.quote:Op maandag 20 april 2015 19:26 schreef sonnyspek het volgende:
Ben ik de enige die er nog niet zo zeker van is dat een crisis is afgewend? Zijlstra leek redelijk duidelijk als het hierom ging.
Dat idee krijg ik ook ja. Effectief is het vooralsnog wel.quote:Op dinsdag 21 april 2015 00:42 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij is de tactiek bij crises van dit kabinet dat ze elkaar zodanig moe kletsen dan ze uiteindelijk uit pure ellende maar ergens mee instemmen.
Maar maken ze het ook waar? In Nederland zit het probleem ook in de uitvoering, niet zo zeer in de wetgeving en de procedures.quote:
Arme Australiërs met hun totaal overbevolkte land, dat door immigranten eeehh rasechte Australiërs helemaal is opgebouwd.quote:
Het doet me vooral vrezen voor het slap halfslachtig compromis dat hier uit moet komen... Misschien ligt het aan het tijdstip maar ik lees in het verslag op nu.nl nu vooral moeite bij de VVD?quote:Op dinsdag 21 april 2015 00:42 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij is de tactiek bij crises van dit kabinet dat ze elkaar zodanig moe kletsen dan ze uiteindelijk uit pure ellende maar ergens mee instemmen.
Ironisch toch, beginnen als een gevangenen kolonie waar niemand heen wilde, nu mag er niemand meer in...quote:Op dinsdag 21 april 2015 00:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Arme Australiërs met hun totaal overbevolkte land, dat door immigranten eeehh rasechte Australiërs helemaal is opgebouwd.
Dat weet ik niet meer precies. het was in ieder geval Redneck country.quote:
Waarschijnlijk omdat het een smerige fascist is.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Het is zo simpel:
Waarom heeft die man geen 80 zetels?
Zo kennen we links weer.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het een smerige fascist is.
Want die Afrikanen vluchten niet voor hun leven?quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De hordes Afrikanen hier naar toe komen als een bedreiging erkennen valt totaal niet te vergelijken met de WO2.
Hij heeft geen (uitvoerbare) oplossingen, benoemt alleen maar.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Het is zo simpel:
Waarom heeft die man geen 80 zetels?
Ze vluchten voor hun leven maar nemen ook veel criminaliteit met zich mee.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Want die Afrikanen vluchten niet voor hun leven?
En Nederland neemt al nauwelijks vluchtelingen meer op. If anything moeten het er meer worden.
Betaal jij die 40.000 euro per vluchteling per jaar?quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:25 schreef remlof het volgende:
[..]
En Nederland neemt al nauwelijks vluchtelingen meer op. If anything moeten het er meer worden.
Toch verbrandt men er 500 miljoen per jaar aan. Dat geld kan in de regio veel effectiever worden ingezet. Grenzen dicht voor alle asielzoekers tenzij een aanwinst voor de maatschappij in de vorm van skills. Die aanvraag kunnen ze doen bij de Nederlandse tent in de opvang.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:25 schreef remlof het volgende:
[..]
En wat als ze geen aanwinst zijn? Zet ze je op de Noordzee op het bootje waar ze mee kwamen? Begeleidt je ze persoonlijk terug naar het land van herkomst?quote:Op woensdag 22 april 2015 08:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Toch verbrandt men er 500 miljoen per jaar aan. Dat geld kan in de regio veel effectiever worden ingezet. Grenzen dicht voor alle asielzoekers tenzij een aanwinst voor de maatschappij in de vorm van skills. Die aanvraag kunnen ze doen bij de Nederlandse tent in de opvang.
In Australië lukt het ze uitstekend. zodra het bekend is dat je hoe dan ook wordt teruggestuurd droogt de stroom vanzelf op.quote:Op woensdag 22 april 2015 16:15 schreef Belabor het volgende:
[..]
En wat als ze geen aanwinst zijn? Zet ze je op de Noordzee op het bootje waar ze mee kwamen? Begeleidt je ze persoonlijk terug naar het land van herkomst?
Iedereen in de discussie schijnt te denken dat deze mensen weren heel simpel is, maar dat is het niet.
Nee, dan gaan ze ergens anders hun heil zoeken.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In Australië lukt het ze uitstekend. zodra het bekend is dat je hoe dan ook wordt teruggestuurd droogt de stroom vanzelf op.
Zelfs een beetje bizar. Zo'n postzegel als Nederland heeft niet eens zo'n streng beleid terwijl Australië gigantisch is. Je hebt gelijk, je verplaatst het probleem. Naja, probleem. Mensen gaan hun heil zoeken voor een beter leven, weet niet of dat nou zo kwalijk is.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:37 schreef Belabor het volgende:
[..]
Nee, dan gaan ze ergens anders hun heil zoeken.
Je verplaatst het probleem naar anderen, misschien in dit geval wel Nieuw-Zeeland of Japan.
Ik snap dat je ergens lijnen moet trekken, maar ik vind zelf de Australische methode niet de juiste.
Het aantal asielzoekers wat hier aanklopt is slechts 1,5% van het totaal. Daar 500 miljoen aan uitgeven is oneerlijk tegenover de 98,5% die in de regio blijft. Dat geld kan veel beter aangewend worden en veel meer mensen helpen. Grenzen dicht is de enige juiste methode.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:37 schreef Belabor het volgende:
[..]
Nee, dan gaan ze ergens anders hun heil zoeken.
Je verplaatst het probleem naar anderen, misschien in dit geval wel Nieuw-Zeeland of Japan.
Ik snap dat je ergens lijnen moet trekken, maar ik vind zelf de Australische methode niet de juiste.
Tja, als je arm bent en je wilt dat dan is het een grote schande en ben je een gelukszoeker die bijvoorkeur afgezonken wordt naar de zeebodem. Ben je jong, blank en hoogopgeleid dan is het gezonde ambitie.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:43 schreef Tem het volgende:
[..]
Zelfs een beetje bizar. Zo'n postzegel als Nederland heeft niet eens zo'n streng beleid terwijl Australië gigantisch is. Je hebt gelijk, je verplaatst het probleem. Naja, probleem. Mensen gaan hun heil zoeken voor een beter leven, weet niet of dat nou zo kwalijk is.
In het eerste geval zit niemand op je te wachten in het tweede geval wordt je met open armen ontvangen. Zo is het nu eenmaal. Niemand zit op de zoveelste analfabeet te wachten. Die hebben ons niets te bieden en behalve dat ambtenaren met ons zuurverdiende geld rondstrooien hebben wij die mensen ook niets te bieden. Er is al nauwelijks genoeg schoonmaakwerk voor de onopgeleiden die we hier al hebben.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, als je arm bent en je wilt dat dan is het een grote schande en ben je een gelukszoeker die bijvoorkeur afgezonken wordt naar de zeebodem. Ben je jong, blank en hoogopgeleid dan is het gezonde ambitie.
Het is absoluut niet kwalijk, maar in het licht van de hele discussie die er nu de afgelopen weken over oplaaide, zou je het een 'probleem' kunnen noemen. In ieder geval in zoverre dat het om een oplossing vraagt.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:43 schreef Tem het volgende:
[..]
Zelfs een beetje bizar. Zo'n postzegel als Nederland heeft niet eens zo'n streng beleid terwijl Australië gigantisch is. Je hebt gelijk, je verplaatst het probleem. Naja, probleem. Mensen gaan hun heil zoeken voor een beter leven, weet niet of dat nou zo kwalijk is.
Ik vind dit wat haaks staan op jouw libertarische inslag eigenlijk. Je wilt graag een vrij mens zijn maar voor anderen is dat dus niet mogelijk aangezien je een beperking oplegt door de grensen te sluiten voor mensen die diezelfde vrijheid zoeken.quote:Op donderdag 23 april 2015 07:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In het eerste geval zit niemand op je te wachten in het tweede geval wordt je met open armen ontvangen. Zo is het nu eenmaal. Niemand zit op de zoveelste analfabeet te wachten. Die hebben ons niets te bieden en behalve dat ambtenaren met ons zuurverdiende geld rondstrooien hebben wij die mensen ook niets te bieden. Er is al nauwelijks genoeg schoonmaakwerk voor de onopgeleiden die we hier al hebben.
Je moet mensen behoeden voor een vlucht naar een plek waar het zeker zo slecht is als in Noord Korea.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:03 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik vind dit wat haaks staan op jouw libertarische inslag eigenlijk. Je wilt graag een vrij mens zijn maar voor anderen is dat dus niet mogelijk aangezien je een beperking oplegt door de grensen te sluiten voor mensen die diezelfde vrijheid zoeken.
Ik snap dat je dit vindt. Even ter verduidelijking. Ik ben er ook voor dat mensen vrij over de aardbol kunnen bewegen maar dat is in een wereld zonder ambtenaren die geld uitdelen. Opvang is dan een particulier initiatief. Minimumloon bestaat niet zodat er voor elke stumper iets te doen en te verdienen is. We leven in een wereld waar dat niet het geval is waardoor onze verzorgingsstaat een aanzuigende werking heeft. Daarom moet het gebruik daarvan voor mensen voor wie het systeem in eerste instantie niet is opgetuigd ontmoedigd worden. Verder vind ik het dus oneerlijk tegenover al die mensen die in de regio in tenten en hutten verblijven oneerlijk dat er hier 500 miljoen aan een handjevol vluchtelingen wordt gespendeerd terwijl er daar veel meer mee geholpen kunnen worden.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:03 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik vind dit wat haaks staan op jouw libertarische inslag eigenlijk. Je wilt graag een vrij mens zijn maar voor anderen is dat dus niet mogelijk aangezien je een beperking oplegt door de grenszen te sluiten voor mensen die diezelfde vrijheid zoeken.
Welke mensenrechten worden er precies geschonden? Dat er geen gratis geld en huisvesting wordt uitgedeeld? Niemand heeft die mensen hier uitgenodigd. Dat een of andere ongekozen ambtenaar ons op de vingers tikt zegt mij niet zo veel.quote:Op donderdag 23 april 2015 16:57 schreef keste010 het volgende:
Buiten het feit dat het in ieder geval nog beter is dan het Australische beleid is dit akkoord natuurlijk belachelijk. Zoveelste keer dat Nederland op de vingers getikt wordt voor het schenden van mensenrechten. Ik vraag me af hoe ver de kiezers die op de VVD blijven stemmen vanwege het belang van een ondernemersklimaat blijven gaan in het steunen van deze populistische partij.
Het geven van basisrechten zoals opvang op basis van bepaalde voorwaarden (het meewerken bij de procedure) is inderdaad een schending van mensenrechten.quote:Op donderdag 23 april 2015 17:06 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Welke mensenrechten worden er precies geschonden? Dat er geen gratis geld en huisvesting wordt uitgedeeld? Niemand heeft die mensen hier uitgenodigd. Dat een of andere ongekozen ambtenaar ons op de vingers tikt zegt mij niet zo veel.
Tenzij jij vrijwillig een huis en geld doneert aan vluchtelingen....of wil jij zelf ook mensenrechten schenden?quote:Op donderdag 23 april 2015 17:13 schreef keste010 het volgende:
[..]
Het geven van basisrechten zoals opvang op basis van bepaalde voorwaarden (het meewerken bij de procedure) is inderdaad een schending van mensenrechten.
Goede onzinpost. Het gaat hier om het beleid van een staat.quote:Op donderdag 23 april 2015 17:14 schreef Homey het volgende:
[..]
Tenzij jij vrijwillig een huis en geld doneert aan vluchtelingen....of wil jij zelf ook mensenrechten schenden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |