abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151860382
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 15:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, niet direct terugvliegen, daar is immers nog best iets voor te zeggen. Als ze hier met het vliegtuig komen dan zijn de gegevens immers bij het opstijgen als het goed is gecontroleerd.

Nee, het gaat hier om het op basis van een DNA-analyse mensen willekeurig ergens in het veronderstelde continent van herkomst dumpen.
Als je daarmee kunt vaststellen uit welk land ze komen... Ik snap dat je liever niet bij iedereen DNA testen wil doen, maar het wordt hier inmiddels ook vrij problematisch. Dan vind ik een DNA testje om te kijken waar je ze terug naartoe moet sturen geen verkeerd plan. Of ze moeten zelf aangeven waar ze vandaan komen, dat is uiteraard wenselijker. Wat is dan het alternatief? Je kunt ze gewoonweg niet allemaal hier laten, dat kost gewoonweg te veel geld.

Nu hebben we het ook nog maar over de 1e golf. Dan komt er nog een gezinshereniging overheen & de integratieproblematiek die er ook weer bij komt kijken. Terwijl we nu al met integratieproblemen kampen. Die eerst maar eens oplossen en tussentijds de sluis dicht.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_151860396
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2015 15:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit. En daarmee is de kous eigenlijk wel af. Verspilde energie.
Jij verdedigde een duidelijk racistisch plan zeer fanatiek. Dat is gelukkig inderdaad verspilde energie.
pi_151860411
Bij nieuwe immigranten wordt een DNA-test ingezet om identiteitsfraude tegen te gaan. De IND doet vanaf het moment dat de immigranten in Nederland aankomen grondig identiteitsonderzoek. De asielzoekers in de Sacramentskerk hebben dergelijke onderzoeken niet gehad. Toen zij in Nederland kwamen, was dat nog geen standaardprocedure.

Bron: http://www.omroepwest.nl/nieuws/03-09-2014/moeten-ze-niet-gewoon-terug-en-andere-vragen-over-de-uitgeprocedeerde-asielzoekers

Wat jammer zeg, dacht ik met een nieuw goed idee te komen, gebeurt het dus al }:|
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_151860418
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 15:20 schreef Reya het volgende:

[..]

En wat maakt dat exact voor verschil? Uiteindelijk zijn die mensen hier, dat is de situatie waar we van uit gaan.
Dus moeten ze weer weg, want er zijn geen middelen om de samenleving op dit welvaartsniveau en welzijnsniveau te houden en tegelijkertijd zoveel mensen binnen te laten.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_151860437
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:22 schreef Shreyas het volgende:
Bij nieuwe immigranten wordt een DNA-test ingezet om identiteitsfraude tegen te gaan. De IND doet vanaf het moment dat de immigranten in Nederland aankomen grondig identiteitsonderzoek. De asielzoekers in de Sacramentskerk hebben dergelijke onderzoeken niet gehad. Toen zij in Nederland kwamen, was dat nog geen standaardprocedure.

Bron: http://www.omroepwest.nl/nieuws/03-09-2014/moeten-ze-niet-gewoon-terug-en-andere-vragen-over-de-uitgeprocedeerde-asielzoekers

Wat jammer zeg, dacht ik met een nieuw goed idee te komen, gebeurt het dus al }:|
Is ook een goed idee, maar dus niet nieuw (en ook niet racistisch, maar om fraude tegen te gaan).
pi_151860480
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:21 schreef H.FR het volgende:

[..]

Als je daarmee kunt vaststellen uit welk land ze komen...
Dat kan je echter niet. Daarvoor zijn de verschillen te klein.
quote:
Ik snap dat je liever niet bij iedereen DNA testen wil doen, maar het wordt hier inmiddels ook vrij problematisch. Dan vind ik een DNA testje om te kijken waar je ze terug naartoe moet sturen geen verkeerd plan.
Dat was echter bepaald niet wat werd voorgesteld. Hij wou op basis van DNA mensen ergens willekeurig in een ander continent dumpen. Dat zal dus ook een compleet ander land zijn.

quote:
Of ze moeten zelf aangeven waar ze vandaan komen, dat is uiteraard wenselijker. Wat is dan het alternatief? Je kunt ze gewoonweg niet allemaal hier laten, dat kost gewoonweg te veel geld.
Zoals al eerder aangegeven, Nederland zal in overleg moeten met de vermoedelijke landen van herkomst om tot overeenstemming te komen. Dit is een lastig en langdurig proces.
quote:
Nu hebben we het ook nog maar over de 1e golf. Dan komt er nog een gezinshereniging overheen & de integratieproblematiek die er ook weer bij komt kijken. Terwijl we nu al met integratieproblemen kampen. Die eerst maar eens oplossen en tussentijds de sluis dicht.
Prachtig maar dit betreft juist de groepen die langs de sluis slippen. We leven niet geïsoleerd van de rest van de wereld.

het is gewoon complexe materie waarvoor de oplossing niet bestaat, helaas.
pi_151860515
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:22 schreef Shreyas het volgende:

Oh maar jouw racistische plan om ze op basis hiervan willekeurig in een continent te dumpen voegt hier natuurlijk wel wat aan toe.
pi_151860527
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 15:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat kan je echter niet. Daarvoor zijn de verschillen te klein.

[..]

Dat was echter bepaald niet wat werd voorgesteld. Hij wou op basis van DNA mensen ergens willekeurig in een ander continent dumpen. Dat zal dus ook een compleet ander land zijn.

[..]

Zoals al eerder aangegeven, Nederland zal in overleg moeten met de vermoedelijke landen van herkomst om tot overeenstemming te komen. Dit is een lastig en langdurig proces.

[..]

Prachtig maar dit betreft juist de groepen die langs de sluis slippen. We leven niet geïsoleerd van de rest van de wereld.

het is gewoon complexe materie waarvoor de oplossing niet bestaat, helaas.
DE oplossing, is voorkomen dat men hier komt. Hoe doe je dat? Door de buitengrenzen van de EU potdicht te gooien, inclusief de zee.
  maandag 20 april 2015 @ 15:26:50 #234
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151860537
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:21 schreef H.FR het volgende:
Mensen die niet willen zeggen waar ze vandaan komen maar dan wel hun familie in laten vliegen. Geinig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_151860541
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:23 schreef H.FR het volgende:

[..]

Is ook een goed idee, maar dus niet nieuw (en ook niet racistisch, maar om fraude tegen te gaan).
Voor identiteitsbepaling, net als bv vingerafdrukken nemen, is het ook niet zo'n probleem natuurlijk. het gebruiken om de vermeende afkomst te gokken en mensen willekeurig uit het vliegtuig te gooien is een ander verhaal.
pi_151860554
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:26 schreef H.FR het volgende:

[..]

niet bestaat, helaas.
DE oplossing, is voorkomen dat men hier komt. Hoe doe je dat? Door de buitengrenzen van de EU potdicht te gooien, inclusief de zee.
[/quote]

Klopt en dat is weer eenvoudiger gezegd dan gedaan.
pi_151860577
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mensen die niet willen zeggen waar ze vandaan komen maar dan wel hun familie in laten vliegen. Geinig.
Na x-aantal jaren komt er namelijk een pardon, zo blijkt uit het verleden. En als ze gepardonneerd zijn, zijn ze legaal en kunnen ze de rest in laten vliegen.
pi_151860583
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 15:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is volstrekt onmogelijk omdat wij bootvluchtelingen zullen blijven helpen
pi_151860605
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 15:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt en dat is weer eenvoudiger gezegd dan gedaan.
[/quote]

Zeker, maar een goed begin zou een bootblokkade zijn. Voorkom je meteen ook al die verschrikkelijke ongelukken met die boten.
pi_151860612
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2015 15:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh maar jouw racistische plan om ze op basis hiervan willekeurig in een continent te dumpen voegt hier natuurlijk wel wat aan toe.
Het is net zo onlogisch en willekeurig dat ze hier terecht zijn gekomen. Nogmaals, een Afrikaan heeft meer te zoeken in Afrika dan in Nederland.
  maandag 20 april 2015 @ 15:30:06 #241
346939 Janneke141
pi_151860635
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:29 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Het is net zo onlogisch en willekeurig dat ze hier terecht zijn gekomen. Nogmaals, een Afrikaan heeft meer te zoeken in Afrika dan in Nederland.
Een Congolees heeft net zo weinig te zoeken in Ethiopië als in Nederland.
pi_151860668
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:29 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja, dat je plan achterlijk en racistisch is heb je onderhand afdoende bewezen :)
pi_151860677
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een Congolees heeft net zo weinig te zoeken in Ethiopië als in Nederland.
Volgens mij zijn die onderlinge cultuurverschillen wel een ietsje kleiner. Bovendien: eventuele opvang eerst in buurlanden, dan in continent, dan in buurtcontinent, dan pas wereldwijd. Dat is de volgorde.
pi_151860689
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 15:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij verdedigde een duidelijk racistisch plan zeer fanatiek. Dat is gelukkig inderdaad verspilde energie.
Je wilde nog even je eigen versie van de werkelijkheid ventileren, lees ik? :') Jou een spiegel voorhouden en je dubieuze discussiegedrag aan de kaak stellen, wordt te snel alweer gezien als een persoonlijke aanval, dus dat zal ik nalaten.

Ik reageerde op een user die het volgende zei: Sommige mensen noemen alles racistisch, maar als ze er dan zelf wat aan moeten doen kan het opeens niet.

Ga maar eens over de tweede helft van die zin nadenken. :W
pi_151860792
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je wilde nog even je eigen versie van de werkelijkheid ventileren, lees ik? :') Jou een spiegel voorhouden en je dubieuze discussiegedrag aan de kaak stellen, wordt te snel alweer gezien als een persoonlijke aanval, dus dat zal ik nalaten.

Ik reageerde op een user die het volgende zei: Sommige mensen noemen alles racistisch, maar als ze er dan zelf wat aan moeten doen kan het opeens niet.

Ja :)

Als in: IK vind het verschrikkelijk, dus IK ga er nu wat aan doen.
In plaats van: IK vind het verschrikkelijk, dus JIJ, JIJ en ZIJ moeten er wat aan doen.
pi_151860864
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2015 15:35 schreef H.FR het volgende:

[..]

Ja :)

Als in: IK vind het verschrikkelijk, dus IK ga er nu wat aan doen.
In plaats van: IK vind het verschrikkelijk, dus JIJ, JIJ en ZIJ moeten er wat aan doen.
99.999 past gewoon de Hitler-tactiek toe, waarmee ik niet zeg dat hij Hitler is (voordat we dat gezeik weer krijgen).

De Hitler-tactiek was: als je iets maar vaak genoeg herhaalt, wordt het vanzelf waar. Dat zie je 99.999 in topic ook doen. In zo'n beetje elke post benadrukt hij nog eens dat het idee van Shreyas "racistisch is".
pi_151861251
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

volgens mij begon de discussie met het door jou verdedigen van een overduidelijk racistisch plan.
Daarmee gaat het eerste gedeelte van je zin al de mist in. Ik noem niet alles racistisch, ik gebruik die term slechts als dat overduidelijk is.
Over het tweede deel, ik zou niet weten wat ik persoonlijk hier aan zou moeten doen. behalve jou en je compaan er op wijzen dat dit een zeer achterlijk, onhaalbaar en racistisch plan is.
pi_151861298
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

99.999 past gewoon de Hitler-tactiek toe, waarmee ik niet zeg dat hij Hitler is (voordat we dat gezeik weer krijgen).

De Hitler-tactiek was: als je iets maar vaak genoeg herhaalt, wordt het vanzelf waar. Dat zie je 99.999 in topic ook doen. In zo'n beetje elke post benadrukt hij nog eens dat het idee van Shreyas "racistisch is".
En jij steunt dat volstrekt achterlijke en racistische plan vrij fanatiek.
Want dat het racistisch en achterlijk is, dat is boven iedere twijfel verheven. En wat Hitler daarmee te maken heeft (behalve dan dat die net zo dol was op beleid voeren op dergelijk racisme) is mij een raadsel.
  maandag 20 april 2015 @ 15:57:00 #249
346939 Janneke141
pi_151861440
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 15:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En jij steunt dat volstrekt achterlijke en racistische plan vrij fanatiek.
Want dat het racistisch en achterlijk is, dat is boven iedere twijfel verheven. En wat Hitler daarmee te maken heeft (behalve dan dat die net zo dol was op beleid voeren op dergelijk racisme) is mij een raadsel.
Laat anders de discussie of het plan racistisch is of niet, even rusten. Er zijn voldoende zinnige argumenten mogelijk op de vraag of het plan realistisch is.
pi_151861966
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Laat anders de discussie of het plan racistisch is of niet, even rusten. Er zijn voldoende zinnige argumenten mogelijk op de vraag of het plan realistisch is.
Oh maar dat het niet realistisch is, dat is ook overduidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')