Krijspaleizenquote:Op woensdag 15 april 2015 09:40 schreef Coelho het volgende:
[..]
Die krijspaleizen lijken altijd vol te zitten. Ik ken MonkeyTown niet, maar bij dit soort concepten waar ik wel eens met mijn kinderen ben geweest lijkt omzet geen probleem te zijn. Euro of 8 entree per kind, kannen ranja voor ¤5, een goede broodjeskeuken, frietjes en als ze slim zijn gratis entree en wifi voor de ouders. Daarbij, als ze hier de kans hebben om de combinatie met het sportcentrum aan te gaan (papa/mama sporten, het kind in de kinderhel), dan zitten ze helemaal gebakken.
Toch twee opmerkingen:
- De optelling lijkt niet te kloppen. 330k + 60k kosten en 150k inbreng + 270k uit de crowd
- Er zijn plannen om in Belgie vestigingen te openen en dus gaat het hier goed lopen. Ik zie dat verband niet zo
Desondanks ga ik voor een kleine investering.
P.S. Zou GvE geleerd hebben van de commentaren? Die voetnoot van ze vind ik een stapje in de goede richting als het gaat om informeren.
In december 2013 heeft een Monkeytown lener hier meegepraat.quote:Op woensdag 15 april 2015 09:34 schreef aAks het volgende:
GVE schrijft het volgende:
Dit is ons vijfde MonkeyTown-voorstel aan u. We hebben de stellige indruk dat het de formule goed gaat; de resultaten van de twee laatste projecten zijn beter dan verwacht.
Iemand meegedaan met de eerdere voorstellen of ervaring met dit concept?
Klopt, alleen zijn de doelgroepen wel wat anders. Megastores gaan heel veel ehm.. allochtone kinderen. Zuiderpark is niet veilig om je kind los te laten vanwege de (mini)-autoparcour.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:56 schreef CaLeX het volgende:
Ik laat ze beiden lopen.
Binnen speeltuinen heb je er al een aantal van in Den Haag. En ik denk dat het aanbod in die markt te groot aan het worden is.
Je hebt ook nog ballorig in zoetermeer en een trampoline kerk in Den Haag, en volgens mij zit er in het westland ook nog het eea.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:01 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Klopt, alleen zijn de doelgroepen wel wat anders. Megastores gaan heel veel ehm.. allochtone kinderen. Zuiderpark is niet veilig om je kind los te laten vanwege de (mini)-autoparcour.
Delft is te onoverzichtelijk.
Hun grootste kans ligt 'm in het sporthal. Denk je eens in: je hebt kinderen en wilt toch een uurtje sporten -> mooie dumpgelegenheid.
(datzelfde model gebruikt delft volgens mij ook. Daar zit in zelfde gebouw ook een sportschool namelijk. En het is ALTIJD druk daar)
Mag ik vragen waarom je dat krijspaleis niet doet?quote:Op woensdag 15 april 2015 11:08 schreef Horsemen het volgende:
Wat jammer dat die uitvaart kosten"verzekering" geen leuke incentive heeft 😉. Ik doe ze beide niet.
Meestal kan ik bij de projecten duidelijk aangeven waarom wel of niet maar in dit geval is het vooral een gevoelskwestie. Ik heb eerder besloten om een Monkey Town niet te doen en nu had ik dus gelijk zo iets van, ik ga mij er niet in verdiepen en doe het niet. Ja, dat heb je soms….. Net nog even snel naar gekeken, cijfers , rating en BKR zien er heel redelijk uit. Het kwartje had zo maar om kunnen vallen naar een ja. Die uitvaart kosten “verzekeraar” daarentegen is wat mij betreft een hele dikke NEE en daar kan ik vele redenen bij opnoemen. Succes met je afweging!quote:Op woensdag 15 april 2015 11:58 schreef FOOIJDONK het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je dat krijspaleis niet doet?
Ik zit er zelf namelijk over te twijfelen..
Zal wellicht te maken hebben met het verschil of een project in het eerste jaar omvalt of in het laatste jaar?quote:Op woensdag 15 april 2015 14:08 schreef bleyenburg het volgende:
[...]
De jonge branche moet het nog eens worden over de berekeningswijze van dit soort kengetallen.
Lijkt me toch niet heel moeilijk.:quote:Op woensdag 15 april 2015 14:08 schreef bleyenburg het volgende:
De jonge branche moet het nog eens worden over de berekeningswijze van dit soort kengetallen.[/b]
Dat is misschien wel zo, echter kan het ook wel al meer positieve invloed hebben gehad dan we denken. Ik denk hierbij aan het voorbeeld van deze week waarin een lener het bedrijf al heeft beėindigd maar wel al meer dan een half jaar de rente en aflossing heeft doorbetaald. Zoals het hoort overigens maar de druk van hoofdelijke aansprakelijkheid kan hierbij zeker mee spelen.quote:Op woensdag 15 april 2015 14:56 schreef obligataire het volgende:
Misschien focussen investeerders (te) vaak op zaken als hoofdelijke aansprakelijkheid. Als iemand bijvoorbeeld privé schulden heeft die niet gemeld zijn bij GvE, maakt dat het verhaal lastig.
Het is natuurlijk wel 'gunstig' dat de mislukte projecten zich bevinden onder de oudste projecten. Investeerders hebben op dat moment al een groot deel van hun inleg retour ontvangen.quote:Op woensdag 15 april 2015 14:27 schreef Justme7005 het volgende:
GvE zegt 720 projecten succesvol te hebben gefund. Daarvan staan er nog 554 op de site. Van zeker zes projecten weten we dat ze failliet zijn of betalingsachterstand hebben. En die zes behoren allemaal bij de 60 oudste projecten op de site van GvE.
Dat is wel weer even genoeg statistiek. Ik word er niet vrolijk van
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Zelf zit ik nu een kleine 4 jaar bij GvE, en in de begin tijd was 10% echt niet raar. Als er vandaag een project met 10% zou komen zou ik het gevoel krijgen: wat is er mis met dit project? Maar de eerste jaren was het echt anders. Projecten hadden echt weken nodig om vol te lopen. Ook mooie projecten die nu binnen een paar minuten vol zitten.quote:Op woensdag 15 april 2015 14:56 schreef obligataire het volgende:
Voortschrijdend inzicht....
Zelf heb ik nog geen defaults, maar als ik kijk naar de in moeilijkheden zijnde projecten zijn het toch vooral categorie 5 projecten met hele hoge rentevergoedingen. Ik meen wel dat ik er één zag staan categorie 4 met 10% (wat an sich al merkwaardig is natuurlijk).
Edit: bedoeld is 3476 - Fashion 2 Dress (Classificatie 4, 10%)
Ik denk niet veel. De markt is op dit moment zo dat er meer investeerders dan leners zijn, dus die 20 man gaan ze niet echt missen. Pas als je het over 200 man hebt, gaan ze mogelijk iets voelen. Maar dan nog. De lidnummers die al worden uitgegeven zitten boven 16.000 geloof ik. Laat er 10% (1.600) van daadwerkelijk investeren. Dan gaan ze echt niet wakker liggen van 1% die een mailtje stuurt.quote:Op woensdag 15 april 2015 16:16 schreef bleyenburg het volgende:
AFM de enige die druk kan zetten? mwah......
Wat zou er gebeuren als er een stuk of 10-20 investeerders tegelijk een mailtje sturen met de vraag om het defaultpercentage over 2014 te communiceren en tevens melden dat ze hun investeringen opschorten tot dat stukje helder is?
Het aantal investeerders is veel meer. Ik hou het nu voor mezelf een maand of elf bij en kom op ruim 4900 investeerders die minstens 1 investering hebben gedaan (bij een totaalbedrag van 27,428mio).quote:Op woensdag 15 april 2015 21:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik denk niet veel. De markt is op dit moment zo dat er meer investeerders dan leners zijn, dus die 20 man gaan ze niet echt missen. Pas als je het over 200 man hebt, gaan ze mogelijk iets voelen. Maar dan nog. De lidnummers die al worden uitgegeven zitten boven 16.000 geloof ik. Laat er 10% (1.600) van daadwerkelijk investeren. Dan gaan ze echt niet wakker liggen van 1% die een mailtje stuurt.
Geen idee hoe je het bij houdt. Maar kan je die groep van 1 - 10 mogelijk iets verder uitsplitsen? Bij voorbeeld het aantal investeerders die slechts 1 keer mee doen lijkt me interessant. (en met welk bedrag dan)quote:Op woensdag 15 april 2015 23:31 schreef crowd-fundi het volgende:
Voorzichtige conclusie: het overgrote deel van de investeerders houdt het na een paar keer toch al voor gezien.
Een reden is er niet echt; het zou inderdaad wel handig zijn. Ik kreeg gisteren ook zo'n mailtje dus meteen even gefixt.quote:Op donderdag 16 april 2015 07:48 schreef troepjepdat het volgende:
Trouwens, gisteren een mailtje van KOM gekregen dat ik een fee moest betalen, omdat een project gestart was. Ik ging er vanuit dat het net als bij GVE uit de betaling gehaald zou worden. Is er een reden dat KOM dit los doet van de eerste betaling?Kon het zo snel niet vinden bij KOM zelf.
Het eerste project waar ik in investeerde loopt op juli 2016 pas afquote:Op donderdag 16 april 2015 08:21 schreef troepjepdat het volgende:
Ok, goed om te weten!
Ik zie ook net dat er binnenkort nog een paar projecten aflopen:
- over een maand project 3291 op GVE, (mijn eerste) Hillblock-project: 24 maanden, 9.5%, innovatief.
- over twee maanden project 3988 op GVE, micro-verzekeringen voor armlastigen: 24 maanden, 9.0%, goed initiatief.
Dat waren nog eens tijdenZitten meer mensen daar in?
Mijn eerste project is alweer een jaar geleden afgelopen, dat was dan ook voor maar 12 maanden: project 3618, meubels voor studentenhuisvesting. En nu laatst Uni-Sell, een project van 18 maanden, dat was het tweede. Ik investeerde toen alleen met wat grotere bedragen, dus ik moet voor elk project dat nu afloopt meerdere nieuwe (goede!) projecten vinden om m'n totale investering een beetje op peil te houdenquote:Op donderdag 16 april 2015 08:32 schreef µ het volgende:
En het project wat het eerst klaar is is churchill in januari 2016.
Ok, dit soort-van-onderpand maakt dat project al wel iets interessanter! Maar wonen ze dan ook in dat andere huis, of wordt dit verhuurd? De verkorte looptijd klinkt in eerste instantie ook wel prettig, maar de leners hadden wel gerekend op veel lagere maandlasten wb de lening... Kunnen ze deze veel hogere maandlasten wel makkelijk dragen?quote:Op donderdag 16 april 2015 08:40 schreef Camogli het volgende:
Franschhoek bij KoM heeft een extra zekerheid toegevoegd: een hypotheek op een ander pand in Zuid Afrika. Ik neem aan dat de indieners daarvan eigenaar zijn 😊.
Na de inkorting van de looptijd van 120 naar 60 maanden dus een tweede aanpassing. Nu is het wachten op een derde: de verhoging van de rente...
Ik mag toch wel hopen dat een organisatie dat inzet op crowdfunding wel begrijpt wat de Power Of The Crowd in houdt.quote:Op donderdag 16 april 2015 07:48 schreef troepjepdat het volgende:
Ik denk ook niet per se dat we met 20 man oid GVE "onder druk" kunnen (of moeten) zetten.
Deze week in Psychology Magazine gelezen dat steeds meer Nederlanders de waarde van een coach inzien. Daarnaast worden steeds meer Nederlanders (gedwongen) zzp'er; en dus ondernemer. Als dit bedrijf een concept kan bieden dat hen leert te focussen op hun doelen en financiėle informatie inzichtelijk kan maken voor mensen die niet (of minder) financieel onderlegd zijn, dan zie ik daar wel meerwaarde in.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:27 schreef µ het volgende:
Manifesto
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 170.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: A
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |