EnGCatjuh | dinsdag 7 april 2015 @ 21:25 |
Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Handige links en guides: • Fok!frontpage: Cities: Skylines - De beste grafische mods • Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki • Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines • Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods • How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1 • Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier) • Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc • Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen? Hier de oplossing. • Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game: Alvast een paar mooie features in dit spel. • Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin. • Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc. • Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen. • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden. • Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. Must have mods voor nog meer stadplezier • ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg • Zonebare wandelpaden • Elevated train tracks • Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen • Traffic Query tool • Geen verdwijnende auto's • Proper hardness (Niet te combineren met despawn) • First person camera • Dynamic resolution • Automatic bulldoze • 25 tile unlock mod • Mods en toch achievements • Tree Brush Mod • Isometric camera(Niet te combineren met first person camers) • Terraform tool • Extended Public Transport UI • Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats) • Lane Changer: No left/right turn Saved Games / Maps • Circle City
| |
EnGCatjuh | dinsdag 7 april 2015 @ 21:29 |
https://forum.paradoxplaz(...)ve-on-retail.849383/ | |
ElmarO | dinsdag 7 april 2015 @ 21:35 |
Zen Garden is er weer. | |
mschol | dinsdag 7 april 2015 @ 21:37 |
heeft iedereen dat ding nou? | |
EnGCatjuh | dinsdag 7 april 2015 @ 21:38 |
Yep | |
Black-Hole | dinsdag 7 april 2015 @ 23:18 |
Ligt het aan mij of werkt CMD + Tab niet meer in OSX sinds de patch van vandaag? Wel fijn dat de assets nu goed werken in OSX Nevermind, ligt aan mij. | |
TigerXtrm | dinsdag 7 april 2015 @ 23:18 |
Is die briljante mod met voorrangsborden enzo al uit? | |
Divje | dinsdag 7 april 2015 @ 23:19 |
Wat | |
TigerXtrm | dinsdag 7 april 2015 @ 23:20 |
| |
Rezania | dinsdag 7 april 2015 @ 23:20 |
Oh, dat zou ik echt geweldig vinden als dat zo zou zijn. Weet iemand hoe goed die mod werkt waarbij je kan bepalen of verkeer af mag slaan of niet? | |
Divje | dinsdag 7 april 2015 @ 23:20 |
ooooohhhhh die | |
EnGCatjuh | woensdag 8 april 2015 @ 09:38 |
Geen idee, ik wacht met de Traffic++ mod tot alles echt af is. Geen zin in savegame verneukende beta-foutjes. Maar als het af is... | |
#ANONIEM | woensdag 8 april 2015 @ 09:41 |
Terraforming mod heeft ook update gehad. Ziet er perfect uit om mooie kanaaltjes mee te maken . | |
0108daniel | woensdag 8 april 2015 @ 11:22 |
Nieuwste scrip tool is online Dat worden eindelijk de cartoon autootjes vervangen voor wat realistischer speelgoed Tool is trouwens ovierra quarri | |
Divje | woensdag 8 april 2015 @ 12:12 |
jippie! | |
#ANONIEM | woensdag 8 april 2015 @ 12:18 |
Verkeerde topic en user div. | |
Divje | woensdag 8 april 2015 @ 12:19 |
Nee hoor | |
#ANONIEM | woensdag 8 april 2015 @ 12:19 |
Oh oke | |
Divje | woensdag 8 april 2015 @ 12:21 |
Vraag me nu wel af wat dat ovary quarry is? Kan 't nie vinden via google. mjah, ovierra quarri ofzo. Ovary Quarry komt op wat anders uit | |
Rezania | woensdag 8 april 2015 @ 12:24 |
Ik denk dat ik maar overnieuw begin. | |
Divje | woensdag 8 april 2015 @ 12:29 |
Pff dat is wel extreem ja | |
Rezania | woensdag 8 april 2015 @ 12:32 |
Fucking zonde, eerste stad waar ik na 60k nog plezier van had. | |
Divje | woensdag 8 april 2015 @ 12:35 |
Dat is jammer ja Zijn dit die gewone deathwaves die standaard in het spel zitten? | |
Rezania | woensdag 8 april 2015 @ 12:36 |
Ja. Die laatste 10 jaar hebben ik gewoon laten lopen zonder wat te doen. Is dus gewoon hoe het spel werkt (helaas). | |
Shrewd | woensdag 8 april 2015 @ 12:37 |
Er zou een patch/mod moeten komen die de leeftijden van nieuwe inwoners genereert. Ipv altijd jonge mensen in nieuwe wijken. | |
Divje | woensdag 8 april 2015 @ 12:38 |
Daar mogen ze idd wel wat aan doen deathwaves van bijna 50.000 | |
Rezania | woensdag 8 april 2015 @ 12:38 |
Dat zou fijn zijn ja. Enige andere optie is heel sloom bouwen, en daar heb ik geen zin in. | |
#ANONIEM | woensdag 8 april 2015 @ 13:11 |
Er is wel een mod met 'accidental deaths' zag ik vanochtend ergens voorbij komen. Dat is al wat 'natuurlijker'. http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=421188880 [ Bericht 75% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2015 13:11:39 ] | |
Divje | woensdag 8 april 2015 @ 14:08 |
Nog meer manieren dat je cims dood gaan | |
donroyco | woensdag 8 april 2015 @ 14:33 |
Ik snap nog niet zo goed het nut van mods | |
#ANONIEM | woensdag 8 april 2015 @ 14:36 |
Breiden het spel uit. | |
Rezania | woensdag 8 april 2015 @ 14:58 |
Als ik dit zo lees heeft het weinig effect op mijn utopia. | |
Mystikvm | woensdag 8 april 2015 @ 15:05 |
Straat voor straat bouwen is dus de enige manier om die massasterfte te omzeilen? En niet hele wijken in één keer? | |
Kleffe_Dop | woensdag 8 april 2015 @ 15:10 |
Update steam dat automatisch als je geabonneerd bent op die mod in de Workshop? | |
STING | woensdag 8 april 2015 @ 15:10 |
Yes, per default. | |
Kleffe_Dop | woensdag 8 april 2015 @ 15:11 |
Mooi, dan hoef ik niet handmatig de updates van m'n hele rits aan mods bij te houden. | |
Rezania | woensdag 8 april 2015 @ 16:56 |
Die 'Ga dood!'-mod laat mijn spel steeds vastlopen. | |
Rezania | woensdag 8 april 2015 @ 23:39 |
Hey, mijn grafiek staat op de FP van de subreddit. | |
RaXz | woensdag 8 april 2015 @ 23:43 |
Doet mij aan Banished denken. | |
mschol | woensdag 8 april 2015 @ 23:48 |
jij massamoordenaar | |
Drebbelman | donderdag 9 april 2015 @ 04:25 |
125k inwoners
| |
Qunix | donderdag 9 april 2015 @ 08:38 |
Nog niet... | |
Qunix | donderdag 9 april 2015 @ 08:44 |
Rezania | donderdag 9 april 2015 @ 09:28 |
Ziet er goed uit. | |
Vermecelli | donderdag 9 april 2015 @ 19:38 |
Ziet er goed uit! Heb je ook een screen van de traffic view in je stad? | |
Stoepboer | donderdag 9 april 2015 @ 20:59 |
Bijna 200k inwoners, tijd voor een nieuwe PC denk ik | |
Drebbelman | vrijdag 10 april 2015 @ 00:05 |
Bij deze. De enige plekken waar het een beetje vast staat is rond de cargo stations. Daar heb ik al een eeuwigheid mee zitten puzzelen. Voor de rest: verkeerslichten zijn evil. Continue doorstroming is beter.
| |
Krediax | vrijdag 10 april 2015 @ 01:18 |
Zaterdag ga ik echt beginnen aan dit spel! Nog suggesties voor mods die ik moet downloaden? Ha logo + naam, ik was in de war | |
Kleffe_Dop | vrijdag 10 april 2015 @ 10:02 |
Steam Workshop > Mods > Sorteren op "Meest geabonneerd". En dan heb je de belangrijkste wel te pakken, Traffic++ mod nog even links laten liggen zoals eerder in deze reeks aangegeven. | |
Vermecelli | vrijdag 10 april 2015 @ 11:00 |
Lees de OP even door en kijk bij de meest gebruikte mods van Steam. Wellicht kun je beter nog even beginnen zonder om de basics van het spel door te krijgen. | |
Stoepboer | vrijdag 10 april 2015 @ 11:00 |
Kijk eens aan, daar doen we het voor! Deze mods gebruik ik; Mod Achievement Enabler Extended Public Transport UI Slow Citizen Aging Space Needle Recycling center Toggle Traffic Lights Flight Cimulator Automatic Emptying | |
Vermecelli | vrijdag 10 april 2015 @ 11:01 |
Netjes man! Die ene op/afrit linksboven is zeker een sluiproute? Wellicht de verkeersrichting daar even aanpassen om verkeer via je snelweg te laten rijden? | |
Drebbelman | vrijdag 10 april 2015 @ 12:38 |
Dank Dat hoekje linksboven is industrie en er zit ook een cargo station, dus die op en afritten worden vooral door busjes gebruikt. Qua verkeer heb ik ook het idee dat cargo het enige is in dit spel dat niet helemaal lekker loopt. De enige manier om die verkeersdruk te voorkomen is door die industriegebieden kleiner te maken en meer te verspreiden rondom de stad.. | |
RaXz | vrijdag 10 april 2015 @ 18:52 |
Cargo stations zijn ideaal om je wegen netwerk mee te testen. | |
sjaak_trekbek | vrijdag 10 april 2015 @ 20:49 |
TVP Ik ben vandaag maar eens begonnen, na te zijn uit gehuild van Simcity. Eventjes wennen met het bouwen op de nieuwe grid. De gebouwen zijn niet upgradebaar? Zoals in Simcity wel het geval was? Verder zal het vooral wennen zijn om de wegen goed te krijgen, met zou weinig mogelijk kruispunten. | |
Asschen_sukar | vrijdag 10 april 2015 @ 20:58 |
Gebouwen worden zeker geupgrade als ze aan de voorwaarden voldoen. En een goed wegennet is zeker een van de grotere uitdagingen in het spel. | |
sjaak_trekbek | vrijdag 10 april 2015 @ 21:26 |
Uhm, ik bedoel dat je biij simcity unieke gebouwen zoals elektriciteitscentrales kon uitbreiden. Hier moet je er een nieuwe naastzetten . Maar dat maakt niet uit want ik zie al dat er veel meer ruimte is. Even verder ontdekken en straks een goed begin maken voor een grotere stad, met meer gescheiden industrie en voorzieningen enz. Ook even kijken wat een goed woonblok is, icm winkels, parken, politie,brandweer en ziekenhuis | |
Asschen_sukar | vrijdag 10 april 2015 @ 21:38 |
Zo ver ben ik nooit gekomen in simcity | |
mschol | vrijdag 10 april 2015 @ 21:55 |
alleen al je basisschool kan je vrij snel al een 2de lokaal aanbouwen om aan de vraag te voldoen | |
Blistering | vrijdag 10 april 2015 @ 22:03 |
2e GTX970 erbij geprikt vandaag, en nu genieten van Cities:Skylines in 2K resolutie zonder enig probleem. Merk overigens wel dat C:S niet is gemaakt voor SLI. Was een vrij grote omweg om het aan de praat te krijgen. Maar het werkt nu, awesome. | |
RaXz | vrijdag 10 april 2015 @ 22:20 |
Daar komt vast wel een mod of DLC voor. | |
Asschen_sukar | zaterdag 11 april 2015 @ 07:15 |
Even gekeken, maar mijn huidige speeltijd in simcity is 45 minuten. De teleurstelling en de bugs waren te groot | |
Divje | zaterdag 11 april 2015 @ 11:56 |
Voor wie aan 25 tiles niet genoeg heeft. http://steamcommunity.com(...)22554572&searchtext= | |
mschol | zaterdag 11 april 2015 @ 12:01 |
maar 25 tiles was toch al max van wat mogelijk was uberhaupt? | |
Divje | zaterdag 11 april 2015 @ 12:03 |
Ja, maar dan hield je nog ruimte langs de rand van de map over. Als het goed is kan je met die mod ook daar bouwen. | |
SeculasStatius | zaterdag 11 april 2015 @ 12:41 |
Hij is nog net iets te buggy Buiten city limits kun je niet zonen, of gebouwen verdwijnen. En er blijven her en der stippellijnen die de city limits aangeven staan. Midden in je stad, ook. En op sommige plekken kun je niet verder scrollen dan de normale city limits. Maar ik heb em al wel toegevoegd, ze zullen die laatste dingetjes wel kunnen oplossen | |
G3F | zaterdag 11 april 2015 @ 14:16 |
Eindelijk custom assets! Zie trouwens weinig screens meer voorbij komen..
| |
TigerXtrm | zaterdag 11 april 2015 @ 14:51 |
Kijk hier zat ik voor de release al aan te denken. Gewoon letterlijk de hele fysieke map speelbaar maken. Briljant | |
mschol | zaterdag 11 april 2015 @ 15:00 |
ahh, ik was even in de veronderstelling dat die 25 tiles al van rand tot rand was | |
sjaak_trekbek | zaterdag 11 april 2015 @ 15:01 |
Hoe maken jullie de ingang van je stad? Dus het verdelen van het verkeer naar industrie/woonwijken\busverkeer etc. | |
Divje | zaterdag 11 april 2015 @ 15:02 |
M'n hele spel doet t niet meer | |
G3F | zaterdag 11 april 2015 @ 15:27 |
Hoe bedoel je precies? Ik heb iig mijn buslijnen als BRT systeem gefixt | |
Divje | zaterdag 11 april 2015 @ 15:32 |
BRT ? Oh ah google doet wonderen Bedoel je dat je een gesloten bus systeem hebt? In de zin dat het gescheiden is van andere wegen ? | |
mschol | zaterdag 11 april 2015 @ 15:44 |
hmm.... dat huis rechts, links naast de verhoogde spoorlijn, had geen water.. dus ik leg dit stukje pijp neer.. en nu opeens heeft het wel water? | |
sjaak_trekbek | zaterdag 11 april 2015 @ 15:47 |
Al je begint, komt er een weg met in + uitgang uit in je land. Hoe sluiten jullie alles daarop aan? Zeker omdat je op het begin alleen de kleinste weg kan maken. | |
SeculasStatius | zaterdag 11 april 2015 @ 15:55 |
Verschillende typen wegen kun je prima op elkaar aansluiten. Voor dat je in het begin maar een bepaald type wegen hebt, heb je een mod voor | |
G3F | zaterdag 11 april 2015 @ 15:59 |
Jaa in een zekere zin wel, hier en daar is het wel verbonden met het gewone wegnet ivm toegang services e.d. (deze kan je ook apart aan je systeem aansluiten) maar als je het tactisch fixt gebruiken auto's enzo het netwerk niet en zit je niet met extra services voor een paar parkjes en het busgebouw. In een de spoiler 2 afbeeldingen van mijn huidige BRT systeem
| |
G3F | zaterdag 11 april 2015 @ 16:01 |
beginnen met een kleine grid met de kleinste weg, van uit daar verder bouwen en rekening houden met dat je de snelweg door gaat trekken en de aansluitingen via de kleine wegen gaat vervangen voor on- en off ramps | |
mschol | zaterdag 11 april 2015 @ 16:02 |
die brug | |
donroyco | zaterdag 11 april 2015 @ 21:02 |
Laatst was er hier een post/discussie over hoe je op- en afritten maakt en verkeer het makkelijkst laat doorstromen. Ik merk nu zelf dat het irritant is om de op- en afritten zo te maken zoals ze hier in Nederland zijn (dus zonder verkeerslichten). Weten jullie of daar een oplossing voor komt vanuit Paradox of hebben jullie een alternatief? | |
donroyco | zaterdag 11 april 2015 @ 22:24 |
Meer mensen die last hebben van dit opstartscherm? | |
ElmarO | zaterdag 11 april 2015 @ 22:35 |
Uiteraard is daar een mod voor http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411833858 | |
donroyco | zaterdag 11 april 2015 @ 22:44 |
Thanks, maar het ging meer over het aanleggen van de wegen | |
ElmarO | zaterdag 11 april 2015 @ 22:46 |
Oh, sorry. | |
sjaak_trekbek | zondag 12 april 2015 @ 00:37 |
Als je een 1 richtingsweg hebt met een 3 baans afslag, dan wordt er maar 1 baan gebruikt. Iemand hier een oplossing voor? | |
RaXz | zondag 12 april 2015 @ 00:56 |
Waarschijnlijk willen ze dan allemaal dezelfde richting op aan het einde van de 3 baans weg, de oplossing is dan het einde van de weg zo in te richten dat ze gebruik maken van alle stroken, maar dat is een op zichzelf staande puzzel. | |
G3F | zondag 12 april 2015 @ 01:08 |
Steam Overlay uitzetten | |
sjaak_trekbek | zondag 12 april 2015 @ 01:41 |
Nee, de afslag opzich is 3 baans, net als de volgende wegen die erop volgen. Ze kunnen dus sowieso van 3 banen gebruik maken om bij de zelfde bestemming te komen :p. | |
ElmarO | zondag 12 april 2015 @ 10:34 |
Zit nu op 109.000 inwoners.
| |
JaqenHghar | zondag 12 april 2015 @ 10:39 |
He elmar alles goed in Ijhorst? | |
sjaak_trekbek | zondag 12 april 2015 @ 15:18 |
Dat is aardig wat. Ik zit pas op 30k. Nu gaat iedereen ineens dood en moet ik op elke straat een crematorium bouwen, volgens mij. Ziekenhuizen zijn leeg. Klopt daT? | |
Ypmaha | zondag 12 april 2015 @ 15:27 |
ik wil een heavy traffic ban op een speciaal district zetten, maar als ik het aanvink krijg ik het op elk district! Hoe kun je het op een speciaal district selecteren? | |
mschol | zondag 12 april 2015 @ 15:35 |
district aanklikken -> policy -> traffic ban | |
ElmarO | zondag 12 april 2015 @ 15:52 |
Yup, als je cims 6 jaar oud zijn gaan ze dood. | |
sjaak_trekbek | zondag 12 april 2015 @ 15:54 |
Dus als je een nieuwe wijk bouwt, dan gaan om de 6 jaar bijna al de inwoners dood? | |
ElmarO | zondag 12 april 2015 @ 16:07 |
Ja, dus het is het beste om niet al te grote wijken in één keer te bouwen. Anders krijg je van die death waves. | |
Blistering | zondag 12 april 2015 @ 16:36 |
Wtf, opeens gebouwen en bomen midden op de weg. Hoe dan | |
G3F | zondag 12 april 2015 @ 17:17 |
Komt door een bepaalde mod.. Zou ff niet weten welke maar heb het vaker voorbij zien komen. -- Heeft iemand hier ervaring met de traffic++ mod? (Sowieso wel ) Hoe zit deze qua glitches en performance impact? [ Bericht 4% gewijzigd door G3F op 12-04-2015 17:23:35 ] | |
Divje | zondag 12 april 2015 @ 17:22 |
Vernachelde m'n game, werkt helemaal niet bij mij Sowieso slechte ervaringen met mods die wegen aanpassen Alleen de traffic lights remover en de better road heights mod werken nog na de laatste patch Daarvoor nergens problemen mee, behalve met Traffic++ dus. Maar bij andere mensen lijkt het wel goed te werken. Dus tjah | |
G3F | zondag 12 april 2015 @ 17:26 |
Hij krijgt in de workshop wel 5 sterren idd, maar neem liever t zekere voor t onzekere dus laat hem maar links liggen. Toevallig ook ervaring met de No Pillars Mod? | |
Divje | zondag 12 april 2015 @ 17:27 |
Je kan het altijd proberen natuurlijk, werkt ie niet verwijder je 'm weer Nee, nog niet gebruikt, en ook niet van plan | |
G3F | zondag 12 april 2015 @ 17:37 |
Zeker waar! Maar mn laptop heeft t al zo zwaar Soms kan de No Pillars wel van pas komen, heb m nog niet echt nodig gehad, maar bij sommige overpasses kan het handig zijn ipv bijv de gridsnap uit te zetten. Thanks iig voor de feedback | |
mschol | zondag 12 april 2015 @ 17:39 |
vraagje: ik heb nu alle unique buildings unlocked.. dan zou er toch een achievement moeten triggeren? of tellen de monuments en landmarks (in deluxe editie) ook mee? | |
Divje | zondag 12 april 2015 @ 17:42 |
Heb 'm ook nog niet nodig gehad idd. Zolang je geen moeilijke capriolen uithaalt is die mod ook niet nodig denk ik | |
Blistering | zondag 12 april 2015 @ 17:50 |
Die laatste gebruik ik. Zou het daardoor komen dat er overal bomen etc staan? | |
G3F | zondag 12 april 2015 @ 17:53 |
Ja precies, alleen voor gestackte snelweg/railroad bruggen zou t nog interessant kunnen zijn Hoeveel uur heb je r trouwens al opzitten volgens Steam? | |
Divje | zondag 12 april 2015 @ 17:54 |
ff spieken. 188 uur Moet wel zeggen dat ik het vaak ook op de achtergrond heb draaien terwijl ik ff een serie kijk of aan het FOK!ken ben tussendoor Ondertussen ook 1206 mods/assets | |
G3F | zondag 12 april 2015 @ 17:56 |
No Pillars bedoel je? Deze kan volgensmij naast het weghalen van pilaren ook de boundaries van je wegen aanpassen (voor t dichter op elkaar zetten enz). Zoiets dacht ik ergens gelezen te hebben. Mogelijk dat hij daardoor ook door je wegen heen gaat bouwen. | |
Blistering | zondag 12 april 2015 @ 17:57 |
Bah, dat is wel klote dan. Ik heb nu echt een dagtaak aan het removen van bomen die midden op de weg staan. | |
G3F | zondag 12 april 2015 @ 18:00 |
Is dat de enige mod die je gebruikt? Want het kan ook door een combinatie komen. | |
G3F | zondag 12 april 2015 @ 18:02 |
Haha ik heb juist altijd een serie op de achtergrond draaien en soms een snelle FOK! sessie via mobiel Kan je trouwens je subscribed mods/assets bij elkaar in de workshop zien (dus niet in C:S)? | |
Blistering | zondag 12 april 2015 @ 18:04 |
Verder heb ik geen mods die wegen aanpassen volgens mij. | |
Divje | zondag 12 april 2015 @ 18:05 |
Als alles een beetje stabiel is in m'n stadje laat ik 'm zo een half uur of uurtje lopen. Nog geen grote problemen gehad als ik weer ging kijken. *klopt af* Op de Skylines workshop startpagina kan je bij bladeren 'Geabonneerde bestanden' bekijken Daarna kan je ze ook filteren. Gebruik die ingame asset manager helemaal niet meer | |
G3F | zondag 12 april 2015 @ 18:05 |
Ah geen no pillars mod voor mij dus | |
G3F | zondag 12 april 2015 @ 18:10 |
Edit: 233 hele mods/assets | |
mschol | zondag 12 april 2015 @ 18:12 |
? | |
G3F | zondag 12 april 2015 @ 18:21 |
Als je het over de I Want It All achievement hebt dan denk ik het wel. Edit: De deluxe editie items niet lijkt me | |
Divje | zondag 12 april 2015 @ 18:31 |
Hoeveel uur heb jij erin zitten? | |
G3F | zondag 12 april 2015 @ 18:45 |
198 Weinig geslapen afgelopen weken.. En nog geen stad/map waar ik echt tevreden mee ben dus wat ik die uren heb gedaan... | |
Divje | zondag 12 april 2015 @ 19:06 |
Hetzelfde hier al zo vaak overnieuw begonnen. | |
ElmarO | zondag 12 april 2015 @ 19:08 |
Ik zit nog maar op 54 uur. | |
Blistering | zondag 12 april 2015 @ 20:50 |
Parken edit: Kut m'n add-on stond nog aan | |
DJKoster | zondag 12 april 2015 @ 21:44 |
Deze mod heb je ook? | |
Blistering | zondag 12 april 2015 @ 21:45 |
Nee, maar het wordt nu wel verleidelijk om terroristje te spelen | |
DJKoster | zondag 12 april 2015 @ 21:54 |
Gemaxte High-Res En mijn pc begint wat te sputteren.. Binnenkort maar eens wat RAM bij prikken. | |
mschol | zondag 12 april 2015 @ 21:58 |
ik heb nu alle unieke gebouwen en monumenten gebouwd, maar de achievement unlockt niet.. ik heb nog 2 deluxe edities gebouwen die ik nog moet unlocken (eiffeltoren en arc de triomph) de eiffeltoren is 30k aan industrie bouwen, dus daar kom ik t.z.t. wel, maar arc de triomph is haast onmogelijk: 15k aan basisschool leerlingen hebben | |
Marcus_Zaagius | zondag 12 april 2015 @ 22:09 |
Handige garage... | |
G3F | zondag 12 april 2015 @ 23:01 |
Ik heb ook geen idee verder had even opgezocht wat die achievement inhield. Mogelijk staat er een mod aan of stond er een aan toen je met je stad begon? | |
G3F | zondag 12 april 2015 @ 23:03 |
Ben zojuist aan mn 14e project begonnen
| |
Blistering | zondag 12 april 2015 @ 23:37 |
Een rustig dagje op het platteland vandaag. | |
Drebbelman | zondag 12 april 2015 @ 23:48 |
mooie skyline | |
mschol | zondag 12 april 2015 @ 23:57 |
dat is voor andere achievements geen probleem gebleken.. ook op steam discussie wordt aangehaald dat wellicht de deluxe editie roet in het eten gooit en ik de eiffel toren en arc de triomph ook moet unlocken | |
Asschen_sukar | maandag 13 april 2015 @ 06:56 |
Braaaaaand! Wel gave skyline zo overigens | |
Blistering | maandag 13 april 2015 @ 07:37 |
Thanks De brandweer was snel ter plaatse gelukkig. | |
nils7 | maandag 13 april 2015 @ 10:54 |
Heb mn laptop onder het stof vandaan gehaald en aan de tv gehangen. Een racegame draait er ook beter op dan mn windows tablet, dus Cities gaat er ook op vanavond. Ben benieuwd of het beter speelt | |
nils7 | maandag 13 april 2015 @ 10:55 |
Mac? | |
JaniesBrownie | maandag 13 april 2015 @ 12:49 |
Ik krijg steeds de melding dat m'n commerciële gebouwen te weinig zooi hebben om te verkopen, heb de wegen al verbreed en dat helpt wel wát, maar ik heb er nog steeds last van. Iemand n idee hoe ik het kan verhelpen? M'n wegennet is sowieso n rommeltje en ik ben t overzicht n beetje kwijt trouwens Zit te twijfelen om (weer) opnieuw te beginnen, maar t loopt op zich lekker, met 50.000 inwoners. | |
Blistering | maandag 13 april 2015 @ 12:59 |
Weet iemand wat je kan doen tegen de lijken die in je parken liggen? Ik heb eerst wegen gebouwd, toen parken aangelegd, en daarna de wegen verwijderd. Nu kunnen er dus geen lijkwagens meer bijkomen. | |
Divje | maandag 13 april 2015 @ 13:03 |
Laten liggen | |
G3F | maandag 13 april 2015 @ 13:52 |
Staat er niet ergens een flinke file tussen je industrie en commercie? Anders mogelijk meer industrie zonen of een Cargo station proberen. Of gewoon een nieuwe stad beginnen | |
Blistering | maandag 13 april 2015 @ 14:06 |
Lekker. Hier nog een fijne situatie. Die rotonde heeft ook geen reet geholpen. Wat een kutzooi zeg dat verkeer in een industriegebied. | |
Lastpost | maandag 13 april 2015 @ 14:13 |
In m'n laatste stad vrijwel alleen met éénrichtingsverkeer aan het werken en dat lost m'n file-problemen wel aardig op moet ik zeggen. Alleen zo jammer dat ze veelal allemaal op dezelfde baan blijven hangen. | |
G3F | maandag 13 april 2015 @ 14:13 |
Rotondes zijn voornamelijk voor de looks omdat C:S geen rekening houdt met hoe de voorrangsregels op een rotonde zijn. Probeer anders meer op en afritten naar je snelweg Edit: is dat een cargo station rechts onder? | |
JaniesBrownie | maandag 13 april 2015 @ 14:17 |
nee, dat is t m, ik heb wel files, maar niet van m'n industrie naar m'n commercie. En ik krijg die files nooit weg ik zou niet weten hoe. Cargo station zou ik kunnen proberen Qua industrie, ik heb totaal geen vraag. Misschien wat bosbouw weghalen en gewone industrie neergooien.. | |
Blistering | maandag 13 april 2015 @ 14:18 |
Ja | |
JaniesBrownie | maandag 13 april 2015 @ 14:20 |
Ik zie overal van die nette vakken straten enzo! Bij mij is t echt n chaotische bende. Hoewel ze nu wel in de gaten aan t krijgen zijn dat t een flinke stad wordt De wegen worden wat netter | |
G3F | maandag 13 april 2015 @ 14:23 |
Mogelijk ergens een één richting straat neergelegd waardoor het vrijwel onmogelijk wordt om bij je commercie te komen? Als je een cargo station gaat gebruiken moet je rekening houden met (veel) extra verkeer. Je zou bijv ook een cargo station in je industrie kunnen zetten en 1 dichtbij je commercie. Drop anders even een screenshotje, daar is misschien het probleem duidelijker zichtbaar. | |
JaniesBrownie | maandag 13 april 2015 @ 14:28 |
kan nu niet, ik ben eigenlijk t huishouden aan t doen en de Comp staat dus uit Maar zou best kunnen, ik zal nog ns goed kijken naar m'n wegen, dank je | |
G3F | maandag 13 april 2015 @ 14:30 |
Ah daar komt een groot deel van de chaos van. Je ziet dat je allemaal vanuit het station naar links gaan en dan richting de rotonde, om zo richting de snelweg te gaan. Echter komt ook het verkeer dat naar je station rijdt ook van links. Dit loopt elkaar in de weg. Als je bijv die straten links van t station één richting maakt naar t station toe en de straten rechts ervan juist één richting van t station af moet t al een stuk soepeler gaan. Echter zou ik in de buurt van je cargo station ook een oprit naar de snelweg maken. Zelf isoleer ik mijn cargo station zo dat het een eigen op en afrit heeft naar de snelweg | |
Divje | maandag 13 april 2015 @ 14:32 |
Brownies *naar de winkel gaat* Kan in de tussentijd Cities opstarten | |
G3F | maandag 13 april 2015 @ 14:35 |
Ik ga ook even een snibbel regelen en dan wrss weer de rest vd dag vast in C:S | |
Blistering | maandag 13 april 2015 @ 16:37 |
Thanks, tis nu wel aardig gefixed. Screenshots maken Oh en die first-person mod Regelmatig dat ik een bus volg in first person, puur zodat ik m'n stad van dichtbij kan zien | |
G3F | maandag 13 april 2015 @ 16:47 |
Welke assets gebruik je eigenlijk voor je farms? Hearses zijn trouwens ook een goeie om te volgen in first person Mijn huidige project: | |
donroyco | maandag 13 april 2015 @ 16:54 |
Yes, inmiddels verholpen door dit:
| |
nils7 | maandag 13 april 2015 @ 17:15 |
Ik had het ook | |
Blistering | maandag 13 april 2015 @ 19:01 |
Gewoon standaard volgens mij. Allahoe akbar airport | |
Divje | maandag 13 april 2015 @ 19:06 |
Ah jij denkt 'zo hoeven ze niet een tering eind te vliegen en rossen ze 'm direct het gebouw in' Good thinking. Brandstof-besparend. | |
Blistering | maandag 13 april 2015 @ 19:20 |
Hahahaha inderdaad. Wel ziek dit hoor. | |
Divje | maandag 13 april 2015 @ 19:23 |
Ga je die ook 1st-person volgen? Wacht eens, maak jij je boerderijen ook volgens zo'n strictoaster filmpje? | |
Blistering | maandag 13 april 2015 @ 19:28 |
Volgens wat voor filmpje? | |
Divje | maandag 13 april 2015 @ 19:29 |
Oh niet dus. Dacht ik aan al die bomenrijen te zien | |
Blistering | maandag 13 april 2015 @ 19:32 |
Heb wel eens een filmpje gezien ja over hoe je dat het beste kan bouwen, maar dat was niet deze. edit: Zo is het wat netter: | |
G3F | maandag 13 april 2015 @ 19:33 |
| |
Divje | maandag 13 april 2015 @ 19:38 |
Nice Zou mooi zijn als ze fiksen dat die vliegtuigen om gebouwen heen moeten vliegen. | |
Qunix | maandag 13 april 2015 @ 19:55 |
Een oplossing voor iets wat eigenlijk niet in de game zit... Ik wil dan wel gekleurd gras (bruin en donker geel) hebben als mod | |
Divje | maandag 13 april 2015 @ 19:57 |
Opzich zijn er met assets uit de workshop best leuke dingen te doen. Zoals die brushes, verschillende boomgaarden enzo [ Bericht 0% gewijzigd door Divje op 13-04-2015 20:02:19 ] | |
Qunix | maandag 13 april 2015 @ 20:01 |
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=416082909 [ Bericht 72% gewijzigd door Qunix op 13-04-2015 20:19:13 ] | |
Qunix | maandag 13 april 2015 @ 20:21 |
Deze dude!!! https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=424187720 https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=419574069 | |
ElmarO | maandag 13 april 2015 @ 20:24 |
Ziet er allemaal erg tof uit. Ben alleen zo bang dat m'n menu's zo'n zooi worden met al deze props. Of valt dat wel mee? | |
Divje | maandag 13 april 2015 @ 20:26 |
Het wordt een teringbende idd Er was zo'n mod die toeliet om dat menuutje naar eigen wens aan te passen. Maar die is spoorloos verdwenen | |
ElmarO | maandag 13 april 2015 @ 21:25 |
Die mod had nog wat bugs geloof ik. | |
Divje | maandag 13 april 2015 @ 21:38 |
Ah oke. Hopelijk komt ie er snel weer aan | |
Vermecelli | maandag 13 april 2015 @ 21:55 |
Is er toevallig een mod die automatisch volle begraafplaatsen leeg maakt en direct weer opent als ie leeg is? Vuilnisbelt handmatig doen vind ik niet zo erg aangezien je die nog wel eens wilt verplaatsen. | |
mschol | maandag 13 april 2015 @ 22:28 |
ja, auto emptying mod is er al | |
DrDentz | dinsdag 14 april 2015 @ 14:57 |
Ik begin morgen aan mijn city. [ Bericht 24% gewijzigd door DrDentz op 14-04-2015 15:58:53 ] | |
mschol | woensdag 15 april 2015 @ 00:44 |
http://steamcommunity.com(...)l/248038039921474196 1 miljoen sales... 33k mods en gemiddeld 21k spelers continue online sinds de launch | |
nils7 | woensdag 15 april 2015 @ 07:27 |
ssssst straks worden ze bij EA wakker... | |
BarryOSeven | woensdag 15 april 2015 @ 08:48 |
Die lui zijn hopenlijk los van EA? Anders straks ineens 1 euro per mod of zo. EA is de kanker van de gameindustrie. | |
theKiD | woensdag 15 april 2015 @ 09:05 |
Tvp | |
nils7 | woensdag 15 april 2015 @ 09:11 |
dat wel maar als ze zien dat dit loopt | |
sjaak_trekbek | woensdag 15 april 2015 @ 10:19 |
Het aanleggen van de waterleidingen en elektriciteitsmasten vind ik wel overbodig trouwens. Of ze moeten het wat verder uitbreiden, bijv met capaciteiten per leiding/kabel oid. | |
EnGCatjuh | woensdag 15 april 2015 @ 11:32 |
Maar wat willen ze doen dan? Het is niet zo dat EA patent heeft op het Citybuilder genre ofzo. Ze hadden zelf maar een betere game moeten maken met SimCity 2013, dan was Skylines waarschijnlijk nooit uitgekomen namelijk. | |
RaXz | woensdag 15 april 2015 @ 17:06 |
EA heeft een patent op franchises en ontwikkelaar studio's slopen. | |
RaXz | woensdag 15 april 2015 @ 17:11 |
Paradox gaat lekker, eerst Cities Skylines en daarna Pillars of Eternity, eindelijk een uitgever die mij blij maakt, en dat is best moeilijk in deze tijd. | |
Q. | donderdag 16 april 2015 @ 10:43 |
Dat. EA heeft dit spel zelf een kans gegeven door de fans zo enorm van zich te vervreemden en een wanstaltig en klanthatend produkt als SC 2013 uit te brengen. | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 16 april 2015 @ 16:23 |
Welke map is dat | |
Divje | donderdag 16 april 2015 @ 16:25 |
http://steamcommunity.com(...)054&searchtext=luist | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 16 april 2015 @ 16:29 |
Ah dacht dat het een tropische map was | |
Divje | donderdag 16 april 2015 @ 16:29 |
Dat lijkt wel een beetje zo door het Blockbuster filter wat ik gebruik ja | |
Danny | vrijdag 17 april 2015 @ 08:58 |
Wow, 81 tiles kopen?!? https://steamcommunity.co(...)22554572&searchtext= En deze UI vind ik ook wel vet https://steamcommunity.co(...)24995783&searchtext= (heb je wel deze nodig: https://steamcommunity.co(...)21770876&searchtext= ) [ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 17-04-2015 10:11:02 ] | |
donroyco | vrijdag 17 april 2015 @ 09:43 |
Je hebt twee keer dezelfde link gepost | |
Danny | vrijdag 17 april 2015 @ 10:11 |
wow, vet! http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=426140797 fixed | |
SuperHarregarre | vrijdag 17 april 2015 @ 10:35 |
Heb 't nu al een vrij lange tijd niet gespeeld. Ik weet het niet, heb er gewoon niet hetzelfde gevoel bij waardoor ik lang blijf doorspelen...vreemd. Misschien later nog een keer checken. | |
EnGCatjuh | vrijdag 17 april 2015 @ 11:52 |
Heb een beetje hetzelfde, al speel ik het nog wel zo nu en dan. En volgens mij veel meer mensen, als je kijkt naar de activiteit in het topic, op de subreddit, etc. Op de een of andere manier voelt het allemaal nogal repetitief ofzo. | |
donroyco | vrijdag 17 april 2015 @ 12:07 |
Ik speel meestal een paar uur in het weekend en heb het dan daarna wel gehad... | |
Grifte | vrijdag 17 april 2015 @ 14:20 |
Zelfde hier, mis wat nieuwe uitdaging nu ik een stad van 130k (oid) heb gemaakt met alles erop en eraan. Hard mode etc trekt me niet zo, ik wacht wel op nieuwe updates: trams, tunnels, kabelbaan, meer gebouwen, terreinen etc. | |
Wobbinho | vrijdag 17 april 2015 @ 17:20 |
Verdomme, game-key ingetrokken haha. G2A is nu bezig om het te fixen. Ik ga de volgende keer dus gewoon 'legaal' kopen. | |
Q. | vrijdag 17 april 2015 @ 18:00 |
Ik snap niet dat mensen bij zo'n goedkope game nog moeite doen om het semi-legaal goedkoper proberen te krijgen. | |
Yi-Long | vrijdag 17 april 2015 @ 19:07 |
Ik haal hem straks gewoon via Steam binnen. 30 euro is de game wel waard, al zal ie in de komende maanden ook vast wel eens in een sale komen, en als ik voor die tijd nog geen fatsoenlijke PC heb, dan sla ik hem dan alvast wel in. Deze game ga je gewoon nog jaren spelen. (Tenzij ze volgend jaar ofzo met nog een veel betere en mooiere opvolger komen natuurlijk, maar goed, dat zien we dan wel weer...) | |
mschol | vrijdag 17 april 2015 @ 19:11 |
same here.. | |
DJKoster | vrijdag 17 april 2015 @ 19:17 |
Vanwege mooi weer en werkdrukte niet gespeeld deze week. Het kost je gewoon weer een hele avond he. | |
ElmarO | vrijdag 17 april 2015 @ 19:24 |
Dat ziet er inderdaad wel puik uit. Ik speel dit type spel altijd in periodes. Dan blijft het voor mij voor een langere tijd leuk. Met SC4 had ik ook altijd periodes dat ik het speelde en dan weer een tijd links liet liggen. | |
RaXz | vrijdag 17 april 2015 @ 22:06 |
Hier hetzelfde, ik heb altijd van die buien waarin ik bepaalde genres speel, ik ben ruim tevreden dat met 175 uur C:SL op de Steam teller. | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 17 april 2015 @ 22:06 |
Bij mij komen er geen toeristen treinen. Klopt dat? In de map editor lijkt alles verbonden te zijn, zou het aan een mod kunnen liggen? Heb je trouwens screens hoe het nu is? Dit is nog steeds luist? [ Bericht 19% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 17-04-2015 23:08:20 ] | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 17 april 2015 @ 22:08 |
Hier ook. Heb nog een spel met sc4 openstaan waarin ik een tile van 1 miljoen wilde maken. Kwam nooit veel verder want geen populatie groei. | |
Divje | zaterdag 18 april 2015 @ 04:36 |
Dat is nog steeds die map idd. Heb zelf in de editor nog wel alle kanten verbonden met rails, en snelwegen heb ik naar eigen wens aangepast. Dit is de laatste screenshot die ik gemaakt heb van die stad. Ben daarna met een nieuwe stad begonnen. Links in de verte bij dat strand ligt het 'dorp' uit die screen die je gequote hebt. Er reden wel gewoon normale en goederen-treinen door de map | |
valek | zaterdag 18 april 2015 @ 09:47 |
Hetzelfde bij mij. | |
mschol | zaterdag 18 april 2015 @ 10:33 |
dat heb ik bij sc4, zover ik mij kan herinneren, echt nog nooit meegemaakt | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 18 april 2015 @ 12:57 |
Het stokte op 150k | |
opgebaarde | zaterdag 18 april 2015 @ 13:19 |
Mooie time lapse | |
mschol | zaterdag 18 april 2015 @ 16:31 |
ik weet zo 1,2,3 niet meer wat mijn max inwoners aantal is geweest op een tile, maar de 600k heb ik zeker gehaald (zal wel op een grote tile geweest zijn) | |
Fir3fly | zaterdag 18 april 2015 @ 16:33 |
Een uurtje geleden begonnen met een stad maar ik kan me niet verzetten om verder te gaan . Ik weet niet wat het is, maar ik kan er echt niet inkomen. Er zit niet genoeg diepte in het spel wat mij betreft en mods verhelpen het niet. | |
valek | zondag 19 april 2015 @ 00:29 |
Ik heb precies hetzelfde. Het is meer van hetzelfde allemaal. In het begin vond ik het leuk, maar toen viel het in herhaling of zo. Het heeft zeker wel potentie. | |
Qunix | zondag 19 april 2015 @ 11:37 |
http://steamcommunity.com//sharedfiles/filedetails/?id=427585724 Traffic manager mod gereleased! [ Bericht 56% gewijzigd door Qunix op 19-04-2015 11:45:22 ] | |
DJKoster | zondag 19 april 2015 @ 12:20 |
Adolecens | zondag 19 april 2015 @ 12:32 |
Mooi overzicht van "beste" mods en allerlei andere tools, assets, buildings etc. http://www.pcgamer.com/th(...)ods-maps-and-assets/ Wellicht iets copy/paste voor de OP [ Bericht 6% gewijzigd door Adolecens op 19-04-2015 12:38:00 ] | |
DJKoster | zondag 19 april 2015 @ 13:50 |
Mooi lijstje! Vanavond weer spelen. | |
SanAnt | zondag 19 april 2015 @ 14:17 |
Spel nog niet gekocht ,eerst een nieuwe computer maar wat voor comp heb ik nodig om zonder problemen een stad te creeren boven de 300K ¿??¿ | |
Scorpie | maandag 20 april 2015 @ 09:31 |
https://gfycat.com/ActiveShamefulChevrotain Lal. | |
Adolecens | dinsdag 21 april 2015 @ 16:27 |
Ik krijg een foutmelding bij opstarten spel. Kan ik wegklikken, maar komt direct opnieuw. Verder kan ik niks (meer) en spel is niet te spelen. Ook bij andere saved games. Iemand een idee? | |
mschol | dinsdag 21 april 2015 @ 17:18 |
een mod uitschakelen, zie OP.. anders alle mods uitschakelen..? | |
FutureWorld | dinsdag 21 april 2015 @ 21:40 |
Iemand die verkeersmod al geprobeerd? | |
Adolecens | woensdag 22 april 2015 @ 12:15 |
Tnx! Dat was het. Hoewel in Windows 8.1 je .NET moet uitschakelen en inschakelen via "Programma's en onderdelen toevoegen aan Windows" Gelukkig niet alle saved games kwijt! | |
sjaak_trekbek | woensdag 22 april 2015 @ 13:14 |
Iemand al bezig voor een multiplayer mod? Mis vooral het samen spelen met vrienden! Liefst tegelijk in dezelfde stad | |
Lastpost | woensdag 22 april 2015 @ 13:19 |
Kreeg diezelfde error ook na het toevoegen van die traffic mod, jammer want juist dat heb ik dringend nodig. | |
EnGCatjuh | woensdag 22 april 2015 @ 13:53 |
Ja, alleen volgens mij meer om er een soort GTA van te maken. Niet om samen te bouwen. Je kan natuurlijk wel je savegame doorgeven. Maar dan speel je na elkaar ipv samen. | |
maniack28 | zaterdag 25 april 2015 @ 18:58 |
Hmmm... twijfel om deze game te kopen. Sim City vroeger stuk gespeeld, maar die franchise is stuk begrijp ik? | |
maniack28 | zaterdag 25 april 2015 @ 19:52 |
Gekocht, BAM! | |
maniack28 | zaterdag 25 april 2015 @ 21:53 |
Fijn, failed to retrieve key.... Moeilijk hoor, in een digitaal tijdperk je game(verkoop) zo opzetten dat je voldoende keys hebt | |
EnGCatjuh | zaterdag 25 april 2015 @ 23:53 |
Welke webshop? | |
EnGCatjuh | zaterdag 25 april 2015 @ 23:56 |
Meer mensen met hetzelfde probleem, lijkt het: http://www.reddit.com/r/C(...)6f/no_keys_on_steam/ | |
PLAE@ | zondag 26 april 2015 @ 00:05 |
Beetje kenmerkend voor dit spel denk ik dat de topics als een trein gingen tot dit deel, ineens was de interesse weg. Dit gaat je dus niet weken boeien, jammer! | |
Vermecelli | zondag 26 april 2015 @ 00:13 |
De diepgang mist inderdaad wel. Je stopt er wat uren in met een paar leuke mods maar als je eenmaal een stad hebt van 100.000+ inwoners is het eind wel bereikt. De motivatie om dan nog eens iets nieuws te bouwen ontbreekt helaas | |
maniack28 | zondag 26 april 2015 @ 13:15 |
Hoe snel bouwen jullie dubbele of driedubbele wegen? En eenrichting of niet? Ik loop bij 5000 inwoners al tegen drukte aan | |
EnGCatjuh | zondag 26 april 2015 @ 13:32 |
Ik speel het nog wel, maar de motivatie is niet meer zo aanwezig als in de eerste week/weken. Het is nu vooral het mooi in elkaar steken van wegen- en spoornetwerken ed., meer dan het halen van x inwoners. Truc is vooral om verkeerslichten te vermijden. | |
maniack28 | zondag 26 april 2015 @ 13:35 |
Dus zo min mogelijk kruisingen? Dit is dus kut | |
EnGCatjuh | zondag 26 april 2015 @ 13:42 |
Nouja, het kan wel als je het verkeer goed verdeelt. Maar het ziet er niet heel druk uit, of wel? | |
maniack28 | zondag 26 april 2015 @ 13:45 |
Het was erger | |
#ANONIEM | zondag 26 april 2015 @ 13:49 |
eenrichtingsverkeer voorkomt ook vaak verkeerslichten | |
pretpletter | zondag 26 april 2015 @ 16:49 |
Kan je in je bestaande stad bergen maken en rivieren maken? Ik weet niet hoe.. | |
EnGCatjuh | zondag 26 april 2015 @ 17:24 |
Met de terraform mod wel. | |
pretpletter | zondag 26 april 2015 @ 17:45 |
Bedankt. Ik heb het nu gevonden op Steam. Hoe download ik deze mod? | |
Fred | zondag 26 april 2015 @ 17:53 |
klik op de knop subribe, dan komt-ie bij de volgende keer starten beschikbaar in C:S | |
FutureWorld | woensdag 29 april 2015 @ 13:19 |
Kun je buslijnen aanpassen? Nu heb ik maar een buslijn 'gesloopt' en opnieuw gelegd.. beetje jammer eigenlijk, aangezien ik over 70% van de lijn tevreden was (en het gebied van de andere 30% heb gesloopt ) | |
Rezania | woensdag 29 april 2015 @ 13:32 |
Je kan haltes verslepen en ook verwijderen geloof ik door met de rechtermuisknop op het bolletje te klikken. | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 30 april 2015 @ 13:49 |
Dit dus. Toen ik 100k inwoners had ik nog een hele dikke wijk aangelegd, maar een uur later was er nog steeds niemand komen bouwen en was er nergens vraag naar. Dan houdt het op Speel sindsdien weer lekker Diablo III, Heroes of the Storm en GTA V | |
JaniesBrownie | donderdag 30 april 2015 @ 14:01 |
Ik vind t tot nu toe gewoon leuk, maar speel steeds n aantal uur en dan n week niet, geen tijd. Ik ben wel verbaasd over hoe goed het inmiddels met m'n verkeer gaat, ik heb door hoe het terrein is vrij veel kronkelwegen en rare bochten, maar ik heb geen échte knelpunten. Of tenminste, niet te erg naar mijn zin. En ik zit nu op rond de 65000 inwoners. Er zijn n aantal heel mooie stations, maar daar stoppen geen treinen en er komen geen passagiers, die heb ik dus maar weggehaald en er gewone neergezet... Jammer wel. O, én ik heb n parkeerplaats waar auto's en motoren verticaal geparkeerd worden | |
G3F | donderdag 30 april 2015 @ 14:17 |
Een nieuwe school oid wil nog wel eens helpen | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 30 april 2015 @ 14:19 |
Die had ik daar al neergezet, 3 basisscholen, een high school en zelfs een (overbodige) universiteit Paar parkjes erbij, speciale gebouwen, maar er wil niemand komen. | |
meerinformatie | donderdag 30 april 2015 @ 14:45 |
Gewoon zelf pendeldiensten maken tussen die stations werkt wel toch? | |
#ANONIEM | donderdag 30 april 2015 @ 16:47 |
Dat had ik dus indertijd met dit spel. | |
Vermecelli | donderdag 30 april 2015 @ 16:51 |
Het is wel weer even leuk om een nieuwe map te starten met oneindig geld en zonder milestones. Je hebt dan alle buildings direct vanaf het begin geunlocked. Met een mod waarmee je direct al het terrein kan kopen en oneindig demand kun je dan binnen een paar uur een flinke stad de grond uit stampen. Zit nu op 180.000 | |
mschol | donderdag 30 april 2015 @ 16:55 |
een mod om de rci aan tepassen of te beinvloeden is inderdaad wel een must eigenlijk vaak genoeg dat het volledig stil komt te liggen daar is het tenminste nog een echte uitdaging om een goede setup te maken die echt goed werkt... bij CSL is het voorkomen van mega files eigenlijk nog redelijk makkelijk, maar zelfs met een mega file op je snelweg kan je nog wegkomen (ik heb hier een stad die nog functioneert, ondanks die mega file) | |
G3F | vrijdag 1 mei 2015 @ 10:54 |
Vandaag C:S weer eens opstarten. Eens kijken hoe lang het op blijft | |
FutureWorld | vrijdag 1 mei 2015 @ 16:30 |
Stiekem mis ik wel een beetje de "advisors" van SimCity. Komende met adviezen, 'unieke' gebouwen met voors-/tegens en de constante afwegingen die ze je lieten maken. Legde je een snelweg aan was de afdeling vervoer tevreden, maar begon "parks&recreation" te klagen, bijvoorbeeld. Dat zorgde toch voor een extra dimensie, terwijl het nu veelal knutselen aan een simulatie is, die minder echt tot leven lijkt te komen. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 mei 2015 @ 14:26 |
j95 | zondag 10 mei 2015 @ 15:29 |
Mooi spel, maar heb nu een stad met 30K inwoners en het verkeer is helemaal naar de klote | |
Blistering | vrijdag 15 mei 2015 @ 18:51 |
Spelen mensen dit nog? Ik weet nog dat dit echt een stormlooptopic was in het begin, maar nu al 5 dagen niet meer gepost. | |
JaniesBrownie | vrijdag 15 mei 2015 @ 20:01 |
ja, als ik weer tijd heb | |
Lastpost | vrijdag 15 mei 2015 @ 20:03 |
Speel het ook nog wel, alleen stuk minder dan rondom de release. Maar moet het eerste spel nog tegenkomen waarbij dat niet het geval is. | |
DJKoster | vrijdag 15 mei 2015 @ 22:42 |
Zodra ik mijn pc heb geüpgraded.. Meer dan 100k inwoners kan hij niet aan. | |
mschol | vrijdag 15 mei 2015 @ 22:43 |
simcity 4.. na 10 jaar kan ik er nog steeds hele nachten achterzitten... prima spel, maar de 'herhaling' slaat toe.. en dan is er op een gegeven moment niet zoveel meer te doen | |
elkravo | zondag 17 mei 2015 @ 01:27 |
Ik wil dit spel kopen... er zijn meerdere versies... deluxe shit en zo... wat kun je het beste aanschaffen? Ik zie ook (bol.com) dingen als Steam Account nodig.. wtf? | |
mschol | zondag 17 mei 2015 @ 01:56 |
puur voor het spel is de normale editie voldoende, de deluxe versie voegt alleen wat gebouwen toe die geen drastisch effect hebben op de gameplay steam, voor meer info op fok (en een leuk verzameltopic): GAM / [Het Officiële Steam Topic #143] en de site zelf: http://store.steampowered.com | |
Fir3fly | zondag 17 mei 2015 @ 02:03 |
Al maanden niet meer. Het is te hopen dat er DLC komt om de gameplay verder uit te diepen anders is dit spel sneller dood dan SC13. | |
elkravo | zondag 17 mei 2015 @ 02:04 |
Serieus?... ik koop een spel, en dan moet ik mijn gegevens weer achterlaten ergens om een spel te kunnen spelen? Waar is de tijd dat je een spel koopt, installeert en kan spelen. Kijk, als je nou via internet wil gaan koppelen, ok... maar gewoon een spel los kopen, kan dat niet? | |
mschol | zondag 17 mei 2015 @ 02:11 |
in dit geval kan dat niet. Ik zie meer en meer dat er naar de online services wordt overgeschakeld, zelf heb ik nu 5 diensten met games, waarvan 3 een eigen client hebben.. (dat vind ik wel erg jammer, liever alles in 1 client) Steam is in 11 jaar tijd uitgegroeid tot het grootste gaming platform ter wereld, en hoewel het een vorm van DRM is, is het wel de meest soepele vorm van DRM die je kan wensen, die toch een bepaalde zekerheid aan de developers geeft Je hoeft alleen een username, wachtwoord en mailadres op te geven, de rest is volgens mij allemaal optioneel, is dat serieus zo'n groot probleem? je krijg er wel een goed update platform bij (je game wordt automatisch up-to-date gehouden), je hebt toegang tot de steam workshop, wat gewoon een verzameling (>40k items) mods is [ Bericht 7% gewijzigd door mschol op 17-05-2015 11:38:32 ] | |
Lastpost | zondag 17 mei 2015 @ 08:41 |
Dan moet je torrent downloaden. Dan heb je dat gedoe niet. | |
EnGCatjuh | maandag 18 mei 2015 @ 10:01 |
Eindelijk de Europese steden & Tunnels patch? | |
G3F | maandag 18 mei 2015 @ 13:34 |
Hopelijk wel! Zou rond deze tijd gereleased worden. | |
TigerXtrm | maandag 18 mei 2015 @ 14:00 |
Moet zeggen dat het spel me tot nu toe niet heeft weten te boeien op een niveau als SC4 ooit deed. Durf niet met zekerheid te zeggen waarom, misschien toch door dat de nadruk nog steeds erg op het verkeer ligt in dit spel. Op zich wel leuk maar het leidt wel af van het stadje bouwen. Hmm... | |
#ANONIEM | maandag 18 mei 2015 @ 14:01 |
Komt ook omdat je 10 jaar ouder bent | |
TigerXtrm | maandag 18 mei 2015 @ 14:03 |
Ik ben niet 10 jaar ouder | |
#ANONIEM | maandag 18 mei 2015 @ 14:04 |
Oh, niks gezegd dan. | |
STING | maandag 18 mei 2015 @ 14:21 |
SC4 had misschien toch nog wat meer diepgang? Met de Rush hour expansion? | |
TigerXtrm | maandag 18 mei 2015 @ 14:23 |
Ik heb geen idee, ik probeer ook te bedenken waarom SC4 op de één of andere manier toch wat leuker speelt maar ik weet het niet. Het verkeer in CS heeft meer diepgang dan SC4 in ieder geval, dat moge duidelijk zijn Misschien werkt het juist de andere kant op en was het leuker omdat het simpeler was. Gewoon bouwen bouwen bouwen en niet constant onderbroken worden door verkeersproblemen en shit. | |
Qunix | maandag 18 mei 2015 @ 18:11 |
Ik ben benieuwd... | |
mschol | maandag 18 mei 2015 @ 19:04 |
zelfs met alleen stadje bouwen haal ik er minder 'voldoening' uit t.o.v SC4 Ook ik heb geen idee hoe dat precies komt | |
EnGCatjuh | maandag 18 mei 2015 @ 20:27 |
IIG tunnels dus! | |
TigerXtrm | maandag 18 mei 2015 @ 20:29 |
| |
sjaak_trekbek | maandag 18 mei 2015 @ 21:25 |
Ik heb het idee dat 2D gewoon lekkerder speelt. Met rollercoaster tycoon en red alert hetzelfde, de spellen waren veel eenvoudiger en ik had er meer plezier in. | |
prefix1 | maandag 18 mei 2015 @ 22:38 |
Tunnnnnnnnnnelssssssssssssssssssssssssssssssss | |
mschol | dinsdag 19 mei 2015 @ 01:04 |
wooow.. hellingspercentage van, wat, 30%? | |
EnGCatjuh | dinsdag 19 mei 2015 @ 07:49 |
Volgens TotalyMoo van Paradox was dat de maximale helling die hij kon maken. | |
G3F | dinsdag 19 mei 2015 @ 08:31 |
Trouwens ook nieuwe gebouwen volgensmij op de achtergrond + verkeerslichten (voorgrond) | |
DrDentz | dinsdag 19 mei 2015 @ 09:06 |
Wat ik wel mis is dat je bij SC4 die hele regions vol kon bouwen met steden die aan elkaar gelinkt waren. | |
jogy | dinsdag 19 mei 2015 @ 11:25 |
CS moet gewoon nog even sudderen en wat rijpen voor het helemaal is wat iedereen wil dat het is, denk ik. Misschien toch even een eerste expansion afwachten. | |
mschol | dinsdag 19 mei 2015 @ 11:52 |
aanelkaar gelinkte steden, maar toch los van elkaar is inderdaad iets dat ik ook een beetje mis.. tuurlijk kan je dat wel zelf doen door alle tiles te unlocken en dan op maar een paar tiles bouwen, maar dat voelt toch niet als verschillende steden (mede doordat je maar 1 pool met inwoners, geld en statistieken hebt) | |
G3F | dinsdag 19 mei 2015 @ 15:29 |
De update is gereleased | |
Sejt | dinsdag 19 mei 2015 @ 15:45 |
Update/patch notes: https://forum.paradoxplaz(...)ve-on-retail.856707/ | |
mschol | dinsdag 19 mei 2015 @ 15:47 |
| |
ElmarO | dinsdag 19 mei 2015 @ 15:48 |
Heb even snel geprobeerd om een tunnel aan te leggen. Gewoon Page Down drukken en klaar. | |
Fred | dinsdag 19 mei 2015 @ 15:50 |
Ik ga weer spelen | |
#ANONIEM | dinsdag 19 mei 2015 @ 15:55 |
Even alle nieuwe features/opties: Tunnels Europese gebouwen Enkele screenshots: [ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2015 15:58:04 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 19 mei 2015 @ 15:55 |
Nu nog normaal kanalen aanleggen kunnen en we gaan Vroomshoop na maken | |
lifeblind | dinsdag 19 mei 2015 @ 15:57 |
Jeuj! Vanavond maar eens even weer verder met m'n stad dan, het is al weer meer dan een week geleden dat ik gespeeld heb namelijk. | |
Pier416 | dinsdag 19 mei 2015 @ 16:27 |
Ik heb een vraag, is er toevallig een mod waarbij je dat soort van grijze beeld weg haalt? Als je ergens op inzoomt zie je van dat oude televisie ruis, Ik heb al gezocht maar kon geen mod vinden. | |
prefix1 | dinsdag 19 mei 2015 @ 16:29 |
PORNOOOOOOOOOOOOOOO! ik ga maar weer spelen:D | |
Adolecens | dinsdag 19 mei 2015 @ 16:47 |
M'n hele performance in elkaar gedonderd en krijg wéér foutmeldingen bij opstarten Dat is wel ècht ruk bij dit spel, weer een avond troubleshooten | |
DutchTrain | dinsdag 19 mei 2015 @ 17:28 |
Dat zit in de instellingen (movie grain) , daarom is er geen mod voor | |
ElmarO | dinsdag 19 mei 2015 @ 18:57 |
Deze mods veroorzaken tot dusver problemen: Zie ook overigens de link naar de patchnotes die Sejt plaatste. |