abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151464304




Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit *O*


Let's play youtube clips
https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines

Handige links en guides:
• Fok!frontpage: Cities: Skylines - De beste grafische mods
• Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki
• Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines
• Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods
• How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1
• Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier)
• Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc
• Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen?

Hier de oplossing.
• Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game:
SPOILER: Tip door SuperHarregarre
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast een paar mooie features in dit spel.
• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.

• Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.

• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.

• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil

• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.

• Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch

SPOILER: Klimaten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.

Must have mods voor nog meer stadplezier
ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution
Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
Terraform tool
Extended Public Transport UI
Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats)
Lane Changer: No left/right turn

Saved Games / Maps
Circle City

SPOILER: Plaatjes van FOK!kers:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_151464522
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_151464862
quote:
Zen Garden is er weer. O+
pi_151464977
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:35 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Zen Garden is er weer. O+
heeft iedereen dat ding nou?
pi_151465019
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:37 schreef mschol het volgende:

[..]

heeft iedereen dat ding nou?
Yep
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:18:35 #6
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_151470368
Ligt het aan mij of werkt CMD + Tab niet meer in OSX sinds de patch van vandaag? Wel fijn dat de assets nu goed werken in OSX :)

Nevermind, ligt aan mij.
pi_151470374
Is die briljante mod met voorrangsborden enzo al uit? :9~
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:19:05 #8
269692 Divje
brr brr patapim
pi_151470382
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:18 schreef TigerXtrm het volgende:
Is die briljante mod met voorrangsborden enzo al uit? :9~
Wat
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_151470429
No amount of money ever bought a second of time.
pi_151470434
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:18 schreef TigerXtrm het volgende:
Is die briljante mod met voorrangsborden enzo al uit? :9~
Oh, dat zou ik echt geweldig vinden als dat zo zou zijn.

Weet iemand hoe goed die mod werkt waarbij je kan bepalen of verkeer af mag slaan of niet?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:20:58 #11
269692 Divje
brr brr patapim
pi_151470446
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_151475629
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:20 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oh, dat zou ik echt geweldig vinden als dat zo zou zijn.

Weet iemand hoe goed die mod werkt waarbij je kan bepalen of verkeer af mag slaan of niet?
Geen idee, ik wacht met de Traffic++ mod tot alles echt af is. Geen zin in savegame verneukende beta-foutjes. Maar als het af is... _O_
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_151475712
Terraforming mod heeft ook update gehad. Ziet er perfect uit om mooie kanaaltjes mee te maken :).
pi_151477977
Nieuwste scrip tool is online :D
Dat worden eindelijk de cartoon autootjes vervangen voor wat realistischer speelgoed :P
Tool is trouwens ovierra quarri
  woensdag 8 april 2015 @ 12:12:05 #15
269692 Divje
brr brr patapim
pi_151479297
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:22 schreef 0108daniel het volgende:
Nieuwste scrip tool is online :D
Dat worden eindelijk de cartoon autootjes vervangen voor wat realistischer speelgoed :P
Tool is trouwens ovierra quarri
jippie!
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_151479463
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:12 schreef Divje het volgende:

[..]

jippie!
Verkeerde topic en user div. ;)
  woensdag 8 april 2015 @ 12:19:24 #17
269692 Divje
brr brr patapim
pi_151479479
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:18 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Verkeerde topic en user div. ;)
Nee hoor :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_151479486
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:19 schreef Divje het volgende:

[..]

Nee hoor :P
Oh oke :D
  woensdag 8 april 2015 @ 12:21:23 #19
269692 Divje
brr brr patapim
pi_151479521
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:19 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Oh oke :D
Vraag me nu wel af wat dat ovary quarry is? Kan 't nie vinden via google. _O-

mjah, ovierra quarri ofzo. Ovary Quarry komt op wat anders uit :D _O-
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_151479594
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik maar overnieuw begin. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 8 april 2015 @ 12:29:39 #21
269692 Divje
brr brr patapim
pi_151479751
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:24 schreef Rezania het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik maar overnieuw begin. :')
:D
Pff dat is wel extreem ja _O-
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_151479843
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:29 schreef Divje het volgende:

[..]

:D
Pff dat is wel extreem ja _O-
Fucking zonde, eerste stad waar ik na 60k nog plezier van had. ;(
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 8 april 2015 @ 12:35:28 #23
269692 Divje
brr brr patapim
pi_151479901
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:32 schreef Rezania het volgende:

[..]

Fucking zonde, eerste stad waar ik na 60k nog plezier van had. ;(
Dat is jammer ja ;(
Zijn dit die gewone deathwaves die standaard in het spel zitten? :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_151479925
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:35 schreef Divje het volgende:

[..]

Dat is jammer ja ;(
Zijn dit die gewone deathwaves die standaard in het spel zitten? :P
Ja. Die laatste 10 jaar hebben ik gewoon laten lopen zonder wat te doen. Is dus gewoon hoe het spel werkt (helaas).
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_151479959
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:36 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja. Die laatste 10 jaar hebben ik gewoon laten lopen zonder wat te doen. Is dus gewoon hoe het spel werkt (helaas).
Er zou een patch/mod moeten komen die de leeftijden van nieuwe inwoners genereert. Ipv altijd jonge mensen in nieuwe wijken.
Because somehow we mixed up "Goodbye" and "good night"
  woensdag 8 april 2015 @ 12:38:41 #26
269692 Divje
brr brr patapim
pi_151479983
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:36 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja. Die laatste 10 jaar hebben ik gewoon laten lopen zonder wat te doen. Is dus gewoon hoe het spel werkt (helaas).
Daar mogen ze idd wel wat aan doen :{ deathwaves van bijna 50.000 :'(
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_151479985
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:37 schreef Shrewd het volgende:

[..]

Er zou een patch/mod moeten komen die de leeftijden van nieuwe inwoners genereert. Ipv altijd jonge mensen in nieuwe wijken.
Dat zou fijn zijn ja. Enige andere optie is heel sloom bouwen, en daar heb ik geen zin in.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_151480906
Er is wel een mod met 'accidental deaths' zag ik vanochtend ergens voorbij komen. Dat is al wat 'natuurlijker'.

quote:
Nonpermanently adds the possibility for your CIMs to die early. Disable to get the normal perfect life back.

Nearly all aspects of your CIMs' life can now affect their vitality. When using this mod, you need to keep the following in mind:
- Young adults (college aged) have a much higher death chance than mid-aged CIMs. Early to mid adulthood have the lowest death chances.
- Being more educated and more wealthy can significantly reduce your CIMs' death chance. But education has a diminishing marginal utility effect, while wealth is the opposite.
- Bad health, lack of electricity, lack of sewage treatment, lack of water, etc. increase your CIMs' death chance. The longer it takes to resolve it, the more likely it is for your CIMs to die, assuming they don't simply pick up and leave.
- Being unemployed has some effect on death chance, but not significant... as long as you don't let your CIMs stay unemployed for TOO long of a period. If you do, you'll be in for a big surprise.
- If your CIMs get sick, the death rate obviously would increase. So, keep them healthy!
- No matter how prepared you are, sometimes luck just throws a curve ball at you. Everything you have read so far can potentially be wiped out for a particular CIM, if they are extraordinarily unlucky... or lucky. It cuts both ways. Well, there's nothing you can do about getting run over by a bus or simply being at the wrong place at the wrong time. Similarly, if the angel of life smiles down on you, there's almost nothing that can get you killed. Just don't count on it.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=421188880

[ Bericht 75% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2015 13:11:39 ]
  woensdag 8 april 2015 @ 14:08:07 #29
269692 Divje
brr brr patapim
pi_151482469
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:11 schreef Scrummie het volgende:
Er is wel een mod met 'accidental deaths' zag ik vanochtend ergens voorbij komen. Dat is al wat 'natuurlijker'.

[..]

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=421188880
Nog meer manieren dat je cims dood gaan _O_
oh ah toma toma vem vem vem vem
  woensdag 8 april 2015 @ 14:33:57 #30
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_151483122
Ik snap nog niet zo goed het nut van mods :@
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_151483183
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:33 schreef donroyco het volgende:
Ik snap nog niet zo goed het nut van mods :@
Breiden het spel uit.
pi_151483777
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:11 schreef Scrummie het volgende:
Er is wel een mod met 'accidental deaths' zag ik vanochtend ergens voorbij komen. Dat is al wat 'natuurlijker'.

[..]

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=421188880
Als ik dit zo lees heeft het weinig effect op mijn utopia. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_151483982
Straat voor straat bouwen is dus de enige manier om die massasterfte te omzeilen? En niet hele wijken in één keer?
  woensdag 8 april 2015 @ 15:10:04 #34
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_151484104
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 09:41 schreef Scrummie het volgende:
Terraforming mod heeft ook update gehad. Ziet er perfect uit om mooie kanaaltjes mee te maken :).
Update steam dat automatisch als je geabonneerd bent op die mod in de Workshop? :@
pi_151484126
quote:
5s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Update steam dat automatisch als je geabonneerd bent op die mod in de Workshop? :@
Yes, per default.
  woensdag 8 april 2015 @ 15:11:18 #36
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_151484151
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:10 schreef STING het volgende:

[..]

Yes, per default.
Mooi, dan hoef ik niet handmatig de updates van m'n hele rits aan mods bij te houden.
pi_151487448
Die 'Ga dood!'-mod laat mijn spel steeds vastlopen. -O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_151502523
Hey, mijn grafiek staat op de FP van de subreddit. :D
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_151502652
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:08 schreef Divje het volgende:

[..]

Nog meer manieren dat je cims dood gaan _O_
Doet mij aan Banished denken. :)
pi_151502811
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:56 schreef Rezania het volgende:
Die 'Ga dood!'-mod laat mijn spel steeds vastlopen. -O-
jij massamoordenaar :(
pi_151505199
125k inwoners

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the coolest little capital of the world
pi_151506026
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:18 schreef TigerXtrm het volgende:
Is die briljante mod met voorrangsborden enzo al uit? :9~
Nog niet...
pi_151506776
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 04:25 schreef Drebbelman het volgende:
125k inwoners

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er goed uit. :Y
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_151524579
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 04:25 schreef Drebbelman het volgende:
125k inwoners

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er goed uit! Heb je ook een screen van de traffic view in je stad?
  donderdag 9 april 2015 @ 20:59:33 #46
353856 Stoepboer
Stoep met boeren.
pi_151528170
Bijna 200k inwoners, tijd voor een nieuwe PC denk ik :P
Vervelende stoepboer!
pi_151536722
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 19:38 schreef Vermecelli het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! Heb je ook een screen van de traffic view in je stad?
Bij deze. De enige plekken waar het een beetje vast staat is rond de cargo stations. Daar heb ik al een eeuwigheid mee zitten puzzelen. Voor de rest: verkeerslichten zijn evil. Continue doorstroming is beter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the coolest little capital of the world
pi_151537754
Zaterdag ga ik echt beginnen aan dit spel!
Nog suggesties voor mods die ik moet downloaden?

quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:59 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Bijna 200k inwoners, tijd voor een nieuwe PC denk ik :P
Ha logo + naam, ik was in de war ^O^
  vrijdag 10 april 2015 @ 10:02:35 #49
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_151541287
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 01:18 schreef Krediax het volgende:
Zaterdag ga ik echt beginnen aan dit spel!
Nog suggesties voor mods die ik moet downloaden?
Steam Workshop > Mods > Sorteren op "Meest geabonneerd".
En dan heb je de belangrijkste wel te pakken, Traffic++ mod nog even links laten liggen zoals eerder in deze reeks aangegeven.
pi_151542962
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 01:18 schreef Krediax het volgende:
Zaterdag ga ik echt beginnen aan dit spel!
Nog suggesties voor mods die ik moet downloaden?
Lees de OP even door en kijk bij de meest gebruikte mods van Steam. ^O^ Wellicht kun je beter nog even beginnen zonder om de basics van het spel door te krijgen.
  vrijdag 10 april 2015 @ 11:00:29 #51
353856 Stoepboer
Stoep met boeren.
pi_151542969
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 01:18 schreef Krediax het volgende:
Zaterdag ga ik echt beginnen aan dit spel!
Nog suggesties voor mods die ik moet downloaden?

[..]

Ha logo + naam, ik was in de war ^O^
Kijk eens aan, daar doen we het voor! *) ;) :P

Deze mods gebruik ik;

Mod Achievement
Enabler

Extended Public Transport UI
Slow Citizen Aging
Space Needle
Recycling center
Toggle Traffic Lights
Flight Cimulator
Automatic Emptying
Vervelende stoepboer!
pi_151542988
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:05 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Bij deze. De enige plekken waar het een beetje vast staat is rond de cargo stations. Daar heb ik al een eeuwigheid mee zitten puzzelen. Voor de rest: verkeerslichten zijn evil. Continue doorstroming is beter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Netjes man! Die ene op/afrit linksboven is zeker een sluiproute? Wellicht de verkeersrichting daar even aanpassen om verkeer via je snelweg te laten rijden?
pi_151545952
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:01 schreef Vermecelli het volgende:

[..]

Netjes man! Die ene op/afrit linksboven is zeker een sluiproute? Wellicht de verkeersrichting daar even aanpassen om verkeer via je snelweg te laten rijden?
Dank :D
Dat hoekje linksboven is industrie en er zit ook een cargo station, dus die op en afritten worden vooral door busjes gebruikt. Qua verkeer heb ik ook het idee dat cargo het enige is in dit spel dat niet helemaal lekker loopt. De enige manier om die verkeersdruk te voorkomen is door die industriegebieden kleiner te maken en meer te verspreiden rondom de stad..
In the coolest little capital of the world
pi_151556678
Cargo stations zijn ideaal om je wegen netwerk mee te testen. :P
pi_151560790
TVP

Ik ben vandaag maar eens begonnen, na te zijn uit gehuild van Simcity.

Eventjes wennen met het bouwen op de nieuwe grid. De gebouwen zijn niet upgradebaar? Zoals in Simcity wel het geval was?

Verder zal het vooral wennen zijn om de wegen goed te krijgen, met zou weinig mogelijk kruispunten.
pi_151561148
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 20:49 schreef sjaak_trekbek het volgende:

Eventjes wennen met het bouwen op de nieuwe grid. De gebouwen zijn niet upgradebaar? Zoals in Simcity wel het geval was?

Verder zal het vooral wennen zijn om de wegen goed te krijgen, met zou weinig mogelijk kruispunten.
Gebouwen worden zeker geupgrade als ze aan de voorwaarden voldoen.

En een goed wegennet is zeker een van de grotere uitdagingen in het spel.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_151562227
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 20:58 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Gebouwen worden zeker geupgrade als ze aan de voorwaarden voldoen.

En een goed wegennet is zeker een van de grotere uitdagingen in het spel.
Uhm, ik bedoel dat je biij simcity unieke gebouwen zoals elektriciteitscentrales kon uitbreiden. Hier moet je er een nieuwe naastzetten :P. Maar dat maakt niet uit want ik zie al dat er veel meer ruimte is. Even verder ontdekken en straks een goed begin maken voor een grotere stad, met meer gescheiden industrie en voorzieningen enz.

Ook even kijken wat een goed woonblok is, icm winkels, parken, politie,brandweer en ziekenhuis
pi_151562704
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 21:26 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Uhm, ik bedoel dat je biij simcity unieke gebouwen zoals elektriciteitscentrales kon uitbreiden. Hier moet je er een nieuwe naastzetten :P.
Zo ver ben ik nooit gekomen in simcity :P
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_151563290
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 april 2015 21:38 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Zo ver ben ik nooit gekomen in simcity :P
alleen al je basisschool kan je vrij snel al een 2de lokaal aanbouwen om aan de vraag te voldoen :P
  vrijdag 10 april 2015 @ 22:03:25 #60
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_151563587
2e GTX970 erbij geprikt vandaag, en nu genieten van Cities:Skylines in 2K resolutie zonder enig probleem.

Merk overigens wel dat C:S niet is gemaakt voor SLI. Was een vrij grote omweg om het aan de praat te krijgen.

Maar het werkt nu, awesome.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151564158
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 21:26 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Uhm, ik bedoel dat je biij simcity unieke gebouwen zoals elektriciteitscentrales kon uitbreiden. Hier moet je er een nieuwe naastzetten :P. Maar dat maakt niet uit want ik zie al dat er veel meer ruimte is. Even verder ontdekken en straks een goed begin maken voor een grotere stad, met meer gescheiden industrie en voorzieningen enz.

Ook even kijken wat een goed woonblok is, icm winkels, parken, politie,brandweer en ziekenhuis
Daar komt vast wel een mod of DLC voor. :D
pi_151570073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 21:55 schreef mschol het volgende:

[..]

alleen al je basisschool kan je vrij snel al een 2de lokaal aanbouwen om aan de vraag te voldoen :P
Even gekeken, maar mijn huidige speeltijd in simcity is 45 minuten. De teleurstelling en de bugs waren te groot :P
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zaterdag 11 april 2015 @ 11:56:05 #63
269692 Divje
brr brr patapim
pi_151573884
Voor wie aan 25 tiles niet genoeg heeft. _O-

http://steamcommunity.com(...)22554572&searchtext=
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_151574033
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 11:56 schreef Divje het volgende:
Voor wie aan 25 tiles niet genoeg heeft. _O-

http://steamcommunity.com(...)22554572&searchtext=
maar 25 tiles was toch al max van wat mogelijk was uberhaupt?
  zaterdag 11 april 2015 @ 12:03:47 #65
269692 Divje
brr brr patapim
pi_151574101
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 12:01 schreef mschol het volgende:

[..]

maar 25 tiles was toch al max van wat mogelijk was uberhaupt?
Ja, maar dan hield je nog ruimte langs de rand van de map over. Als het goed is kan je met die mod ook daar bouwen. :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_151575155
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 11:56 schreef Divje het volgende:
Voor wie aan 25 tiles niet genoeg heeft. _O-

http://steamcommunity.com(...)22554572&searchtext=
Hij is nog net iets te buggy :{

Buiten city limits kun je niet zonen, of gebouwen verdwijnen. En er blijven her en der stippellijnen die de city limits aangeven staan. Midden in je stad, ook. En op sommige plekken kun je niet verder scrollen dan de normale city limits.

Maar ik heb em al wel toegevoegd, ze zullen die laatste dingetjes wel kunnen oplossen :)
Seculier-Fundamentalistisch
pi_151577375
Eindelijk custom assets! ^O^

Zie trouwens weinig screens meer voorbij komen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151578123
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 11:56 schreef Divje het volgende:
Voor wie aan 25 tiles niet genoeg heeft. _O-

http://steamcommunity.com(...)22554572&searchtext=
Kijk hier zat ik voor de release al aan te denken. Gewoon letterlijk de hele fysieke map speelbaar maken. Briljant _O_
No amount of money ever bought a second of time.
pi_151578354
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 12:03 schreef Divje het volgende:

[..]

Ja, maar dan hield je nog ruimte langs de rand van de map over. Als het goed is kan je met die mod ook daar bouwen. :P
ahh, ik was even in de veronderstelling dat die 25 tiles al van rand tot rand was :P
pi_151578380
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 14:16 schreef G3F het volgende:
Eindelijk custom assets! ^O^

Zie trouwens weinig screens meer voorbij komen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe maken jullie de ingang van je stad?

Dus het verdelen van het verkeer naar industrie/woonwijken\busverkeer etc.
  zaterdag 11 april 2015 @ 15:02:35 #71
269692 Divje
brr brr patapim
pi_151578413
M'n hele spel doet t niet meer ;(
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_151579141
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 15:01 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Hoe maken jullie de ingang van je stad?

Dus het verdelen van het verkeer naar industrie/woonwijken\busverkeer etc.
Hoe bedoel je precies? :P

Ik heb iig mijn buslijnen als BRT systeem gefixt
  zaterdag 11 april 2015 @ 15:32:44 #73
269692 Divje
brr brr patapim
pi_151579279
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 15:27 schreef G3F het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies? :P

Ik heb iig mijn buslijnen als BRT systeem gefixt
BRT ? Oh ah google doet wonderen :@
Bedoel je dat je een gesloten bus systeem hebt? In de zin dat het gescheiden is van andere wegen ?
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_151579582
hmm....



dat huis rechts, links naast de verhoogde spoorlijn, had geen water.. dus ik leg dit stukje pijp neer..

en nu opeens heeft het wel water? ;(
pi_151579653
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 15:27 schreef G3F het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies? :P

Ik heb iig mijn buslijnen als BRT systeem gefixt
Al je begint, komt er een weg met in + uitgang uit in je land. Hoe sluiten jullie alles daarop aan? Zeker omdat je op het begin alleen de kleinste weg kan maken.
pi_151579819
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 15:47 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Al je begint, komt er een weg met in + uitgang uit in je land. Hoe sluiten jullie alles daarop aan? Zeker omdat je op het begin alleen de kleinste weg kan maken.
:?

Verschillende typen wegen kun je prima op elkaar aansluiten.

Voor dat je in het begin maar een bepaald type wegen hebt, heb je een mod voor ;)
Seculier-Fundamentalistisch
pi_151579909
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 15:32 schreef Divje het volgende:

[..]

BRT ? Oh ah google doet wonderen :@
Bedoel je dat je een gesloten bus systeem hebt? In de zin dat het gescheiden is van andere wegen ?
Jaa in een zekere zin wel, hier en daar is het wel verbonden met het gewone wegnet ivm toegang services e.d. (deze kan je ook apart aan je systeem aansluiten) maar als je het tactisch fixt gebruiken auto's enzo het netwerk niet en zit je niet met extra services voor een paar parkjes en het busgebouw. :)

In een de spoiler 2 afbeeldingen van mijn huidige BRT systeem
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151579950
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 15:47 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Al je begint, komt er een weg met in + uitgang uit in je land. Hoe sluiten jullie alles daarop aan? Zeker omdat je op het begin alleen de kleinste weg kan maken.
beginnen met een kleine grid met de kleinste weg, van uit daar verder bouwen en rekening houden met dat je de snelweg door gaat trekken en de aansluitingen via de kleine wegen gaat vervangen voor on- en off ramps ;)
pi_151579988
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die brug _O_
  zaterdag 11 april 2015 @ 21:02:40 #80
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_151588474
Laatst was er hier een post/discussie over hoe je op- en afritten maakt en verkeer het makkelijkst laat doorstromen. Ik merk nu zelf dat het irritant is om de op- en afritten zo te maken zoals ze hier in Nederland zijn (dus zonder verkeerslichten). Weten jullie of daar een oplossing voor komt vanuit Paradox of hebben jullie een alternatief?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 11 april 2015 @ 22:24:59 #81
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_151592845
Meer mensen die last hebben van dit opstartscherm? :')

Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_151593284
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2015 21:02 schreef donroyco het volgende:
Laatst was er hier een post/discussie over hoe je op- en afritten maakt en verkeer het makkelijkst laat doorstromen. Ik merk nu zelf dat het irritant is om de op- en afritten zo te maken zoals ze hier in Nederland zijn (dus zonder verkeerslichten). Weten jullie of daar een oplossing voor komt vanuit Paradox of hebben jullie een alternatief?
Uiteraard is daar een mod voor :P http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411833858
  zaterdag 11 april 2015 @ 22:44:15 #83
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_151593689
quote:
Thanks, maar het ging meer over het aanleggen van de wegen ;)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_151593764
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2015 22:44 schreef donroyco het volgende:

[..]

Thanks, maar het ging meer over het aanleggen van de wegen ;)
Oh, sorry. :@
pi_151597973
Als je een 1 richtingsweg hebt met een 3 baans afslag, dan wordt er maar 1 baan gebruikt. Iemand hier een oplossing voor?
pi_151598372
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 00:37 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Als je een 1 richtingsweg hebt met een 3 baans afslag, dan wordt er maar 1 baan gebruikt. Iemand hier een oplossing voor?
Waarschijnlijk willen ze dan allemaal dezelfde richting op aan het einde van de 3 baans weg, de oplossing is dan het einde van de weg zo in te richten dat ze gebruik maken van alle stroken, maar dat is een op zichzelf staande puzzel.
pi_151598632
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2015 22:24 schreef donroyco het volgende:
Meer mensen die last hebben van dit opstartscherm? :')

[ afbeelding ]
Steam Overlay uitzetten
pi_151599229
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 00:56 schreef RaXz het volgende:

[..]

Waarschijnlijk willen ze dan allemaal dezelfde richting op aan het einde van de 3 baans weg, de oplossing is dan het einde van de weg zo in te richten dat ze gebruik maken van alle stroken, maar dat is een op zichzelf staande puzzel.
Nee, de afslag opzich is 3 baans, net als de volgende wegen die erop volgen. Ze kunnen dus sowieso van 3 banen gebruik maken om bij de zelfde bestemming te komen :p.
pi_151603313
Zit nu op 109.000 inwoners.
SPOILER: screenshots
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 12 april 2015 @ 10:39:43 #90
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_151603412
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 10:34 schreef ElmarO het volgende:
Zit nu op 109.000 inwoners.
SPOILER: screenshots
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He elmar alles goed in Ijhorst?
pi_151611025
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 10:34 schreef ElmarO het volgende:
Zit nu op 109.000 inwoners.
SPOILER: screenshots
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is aardig wat. Ik zit pas op 30k. Nu gaat iedereen ineens dood en moet ik op elke straat een crematorium bouwen, volgens mij. Ziekenhuizen zijn leeg. Klopt daT?
  zondag 12 april 2015 @ 15:27:45 #92
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_151611331
ik wil een heavy traffic ban op een speciaal district zetten, maar als ik het aanvink krijg ik het op elk district! Hoe kun je het op een speciaal district selecteren?
pi_151611571
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 15:27 schreef Ypmaha het volgende:
een heavy traffic ban op een speciaal district zetten, maar als ik het aanvink krijg ik het op elk district! Hoe kun je het op een speciaal district selecteren?
district aanklikken -> policy -> traffic ban
pi_151612090
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 15:18 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Dat is aardig wat. Ik zit pas op 30k. Nu gaat iedereen ineens dood en moet ik op elke straat een crematorium bouwen, volgens mij. Ziekenhuizen zijn leeg. Klopt daT?
Yup, als je cims 6 jaar oud zijn gaan ze dood.
pi_151612161
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 15:52 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Yup, als je cims 6 jaar oud zijn gaan ze dood.
Dus als je een nieuwe wijk bouwt, dan gaan om de 6 jaar bijna al de inwoners dood?
pi_151612643
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 15:54 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Dus als je een nieuwe wijk bouwt, dan gaan om de 6 jaar bijna al de inwoners dood?
Ja, dus het is het beste om niet al te grote wijken in één keer te bouwen. Anders krijg je van die death waves.
  zondag 12 april 2015 @ 16:36:52 #97
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_151613732
Wtf, opeens gebouwen en bomen midden op de weg.

Hoe dan :?

Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151615049
quote:
11s.gif Op zondag 12 april 2015 16:36 schreef Blistering het volgende:
Wtf, opeens gebouwen en bomen midden op de weg.

Hoe dan :?

[ afbeelding ]
Komt door een bepaalde mod.. Zou ff niet weten welke maar heb het vaker voorbij zien komen.

--

Heeft iemand hier ervaring met de traffic++ mod? (Sowieso wel :P)
Hoe zit deze qua glitches en performance impact? :)

[ Bericht 4% gewijzigd door G3F op 12-04-2015 17:23:35 ]
  zondag 12 april 2015 @ 17:22:59 #99
269692 Divje
brr brr patapim
pi_151615240
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 17:17 schreef G3F het volgende:

[..]

Komt door een bepaalde mod.. Zou ff niet weten welke maar heb het vaker voorbij zien komen.

--

Heeft iemand hier ervaring met de traffic++ mod? (Sowieso wel :P)
Hoe zit het deze qua glitches en performance impact? :)
Vernachelde m'n game, werkt helemaal niet bij mij ;(
Sowieso slechte ervaringen met mods die wegen aanpassen :{ Alleen de traffic lights remover en de better road heights mod werken nog na de laatste patch :')

Daarvoor nergens problemen mee, behalve met Traffic++ dus.
Maar bij andere mensen lijkt het wel goed te werken. Dus tjah :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_151615376
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 17:22 schreef Divje het volgende:

[..]

Vernachelde m'n game, werkt helemaal niet bij mij ;(
Sowieso slechte ervaringen met mods die wegen aanpassen :{ Alleen de traffic lights remover en de better road heights mod werken nog na de laatste patch :')

Daarvoor nergens problemen mee, behalve met Traffic++ dus.
Maar bij andere mensen lijkt het wel goed te werken. Dus tjah :P
Hij krijgt in de workshop wel 5 sterren idd, maar neem liever t zekere voor t onzekere dus laat hem maar links liggen.

Toevallig ook ervaring met de No Pillars Mod? :P
  zondag 12 april 2015 @ 17:27:46 #101
269692 Divje
brr brr patapim
pi_151615436
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 17:26 schreef G3F het volgende:

[..]

Hij krijgt in de workshop wel 5 sterren idd, maar neem liever t zekere voor t onzekere dus laat hem maar links liggen.

Toevallig ook ervaring met de No Pillars Mod? :P
Je kan het altijd proberen natuurlijk, werkt ie niet verwijder je 'm weer ;)
Nee, nog niet gebruikt, en ook niet van plan :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')