SPOILER: Tip door SuperHarregarreOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast een paar mooie features in dit spel.
• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.
• Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.
• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.
• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil
• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.
• Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en TropischSPOILER: KlimatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.
Must have mods voor nog meer stadplezier
• ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
• Zonebare wandelpaden
• Elevated train tracks
• Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
• Traffic Query tool
• Geen verdwijnende auto's
• Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
• First person camera
• Dynamic resolution
• Automatic bulldoze
• 25 tile unlock mod
• Mods en toch achievements
• Tree Brush Mod
• Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
• Terraform tool
• Extended Public Transport UI
• Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats)
• Lane Changer: No left/right turn
Saved Games / Maps
• Circle CitySPOILER: Plaatjes van FOK!kers:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 01-04-2015 15:08:23 ][b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
ORDNUNG MUSS SEIN?quote:[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
Ik speel het eigenlijk ook sinds gisteren, lekker aan het experimenteren in mijn stadje.
Zit nu op zo'n 8500 inwoners met eigenlijk verbazingwekkend weinig verkeersproblemen.
Wel veel brand moet ik zeggen.
Tijd vliegt inderdaad als je dit spel speelt zeg.
Mods heb ik er nog niet in geplaatst, vind het eigenlijk wel jammer dat alleen een soort cirkel in het midden van je scherm scherp is en alles daarbuiten wazig (alles staat op high/very high).
Is daar nog wat aan te doen?Mijn podcasts:
https://soundcloud.com/dj-rike![]()
Tilt shift lager zettenquote:Op woensdag 1 april 2015 14:41 schreef RiKe het volgende:
Ik speel het eigenlijk ook sinds gisteren, lekker aan het experimenteren in mijn stadje.
Zit nu op zo'n 8500 inwoners met eigenlijk verbazingwekkend weinig verkeersproblemen.
Wel veel brand moet ik zeggen.
Tijd vliegt inderdaad als je dit spel speelt zeg.
Mods heb ik er nog niet in geplaatst, vind het eigenlijk wel jammer dat alleen een soort cirkel in het midden van je scherm scherp is en alles daarbuiten wazig (alles staat op high/very high).
Is daar nog wat aan te doen?bij options jwt
oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
Bij grafische opties tilt-shift uitzetten.quote:Op woensdag 1 april 2015 14:41 schreef RiKe het volgende:
Ik speel het eigenlijk ook sinds gisteren, lekker aan het experimenteren in mijn stadje.
Zit nu op zo'n 8500 inwoners met eigenlijk verbazingwekkend weinig verkeersproblemen.
Wel veel brand moet ik zeggen.
Tijd vliegt inderdaad als je dit spel speelt zeg.
Mods heb ik er nog niet in geplaatst, vind het eigenlijk wel jammer dat alleen een soort cirkel in het midden van je scherm scherp is en alles daarbuiten wazig (alles staat op high/very high).
Is daar nog wat aan te doen?
Verkeer komt nog wel, wacht maar bij 20-30k inwoners![]()
![]()
Ik kwam Rötjeknör nog tegen in de workshop terwijl ik opzoek was naar een nieuwe map, kwam me bekend voorquote:Op woensdag 1 april 2015 14:42 schreef Divje het volgende:
[..]
Tilt shift lager zettenbij options jwt
![]()
![]()
quote:Op woensdag 1 april 2015 14:45 schreef G3F het volgende:
[..]
Ik kwam Rötjeknör nog tegen in de workshop terwijl ik opzoek was naar een nieuwe map, kwam me bekend voorDie save is al best vaak gedownload
oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
Donequote:Op woensdag 1 april 2015 14:42 schreef Yi-Long het volgende:
Misschien het Fok! FP artikel met mod-aanraders ook even in de first post zetten...?
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
Ja, nu nog wel ja, wacht maar tot je high density neer gaat pleuren.quote:Op woensdag 1 april 2015 14:41 schreef RiKe het volgende:
Ik speel het eigenlijk ook sinds gisteren, lekker aan het experimenteren in mijn stadje.
Zit nu op zo'n 8500 inwoners met eigenlijk verbazingwekkend weinig verkeersproblemen.
Wel veel brand moet ik zeggen.
Tijd vliegt inderdaad als je dit spel speelt zeg.
Mods heb ik er nog niet in geplaatst, vind het eigenlijk wel jammer dat alleen een soort cirkel in het midden van je scherm scherp is en alles daarbuiten wazig (alles staat op high/very high).
Is daar nog wat aan te doen?Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
quote:Patch 1.07C Released
• “Slope too steep” when dragging pipes and Metro Tunnels error fixed
• All slopes have been removed
• PSA: YOU CAN NOW CHANGE THE DIRECTION OF ONE WAY ROADS
• 50 tile maps are now available. Please note that the system requirements have changed for these special maps. We're awesome.
• Filed lawsuit against EA for the way busses turned out. Sorry.
• Based on ignoring player feedback, Hearses were too effective and have been made 45% less fun.
• Disasters are now available! Download Origin for the full effect
• Modding support has been removed. Modders have been making it impossible for us to make any DLC revenue, please stop
• Because everyone hated the SimCity Fudged Population so much, we decided to go ahead and implement it anyway as part of the core game
• 5% of Cities: Skylines Deluxe Sales will be generously donated to EA so that their Executives can undergo reality training
• Based on feedback that buildings look the same, modding support has been re-enabled.
• Linux users can now rub two sticks together for better performance
• Chirpy is on a temporary leave of absence after an unfortunate suicide attempt due to the excessive amount of hate he has received on Reddit
• When Chirpy returns, he will have 75% less feathers.
• Tri Monitor support is now better supported. To enable this feature you will need three computers and three copies of the game
• A new Cim named “Crankify” will now randomly visit your city and offer suggestions on how you can be a better City Planner. (We recommend you implement every suggestion and agree with him or…else)
• DickButt auto-detection has been added. Now, anything in game you create that looks like a DickButt will be submitted to /r/CitiesSkylines with 400 upvotes
• Borderlands 2 integration now available. When you reach a milestone expect a fun cutscene!
• Four lane one way roads are now available - $9.99 each direction
• Due to player feedback, because we're listening! Hydroelectric Dams have been renamed HydroNoElectric concrete water stoppers
• After much internal discussion, we will not be providing circular road tools, our revenue is better spent on Chocolate Fountains
• Themes are now 42% more blurry and 17% less realistic
• This patch release will revert to a beta release on Steam in one hour.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Hehe hier gaat alles prima in de steden die ik maak, tot bepaalde verkeerspunten wanneer ik echte binnensteden maak die volgegooid worden met woningen en commercie want dan nemen ze structureel de tweebaans afslagen naar kleine straten i.p.v de 8-baans wegen die ik voor ogen had en nog geen meter verderop liggen.
Maar ach, houdt de boel ook wel weer leuk om steeds te puzzelen naar het beste resultaat.![]()
![]()
Goed bezig daar in Finland.quote:Op woensdag 1 april 2015 15:21 schreef Rezania het volgende:
Patch 1.07C Released• “Slope too steep” when dragging pipes and Metro Tunnels error fixed• All slopes have been removed• PSA: YOU CAN NOW CHANGE THE DIRECTION OF ONE WAY ROADS• 50 tile maps are now available. Please note that the system requirements have changed for these special maps. We're awesome.• Filed lawsuit against EA for the way busses turned out. Sorry.• Based on ignoring player feedback, Hearses were too effective and have been made 45% less fun.• Disasters are now available! Download Origin for the full effect• Modding support has been removed. Modders have been making it impossible for us to make any DLC revenue, please stop• Because everyone hated the SimCity Fudged Population so much, we decided to go ahead and implement it anyway as part of the core game• 5% of Cities: Skylines Deluxe Sales will be generously donated to EA so that their Executives can undergo reality training• Based on feedback that buildings look the same, modding support has been re-enabled.• Linux users can now rub two sticks together for better performance• Chirpy is on a temporary leave of absence after an unfortunate suicide attempt due to the excessive amount of hate he has received on Reddit• When Chirpy returns, he will have 75% less feathers.• Tri Monitor support is now better supported. To enable this feature you will need three computers and three copies of the game• A new Cim named “Crankify” will now randomly visit your city and offer suggestions on how you can be a better City Planner. (We recommend you implement every suggestion and agree with him or…else)• DickButt auto-detection has been added. Now, anything in game you create that looks like a DickButt will be submitted to /r/CitiesSkylines with 400 upvotes• Borderlands 2 integration now available. When you reach a milestone expect a fun cutscene!• Four lane one way roads are now available - $9.99 each direction• Due to player feedback, because we're listening! Hydroelectric Dams have been renamed HydroNoElectric concrete water stoppers• After much internal discussion, we will not be providing circular road tools, our revenue is better spent on Chocolate Fountains• Themes are now 42% more blurry and 17% less realistic• This patch release will revert to a beta release on Steam in one hour.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
quote:
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
Ik zie hier veel mensen hun stad in kleine stukjes verdelen. Is daar nog een speciale reden voor? Die van mij is gewoon één groot stuk stad, ipv van die aparte stukjes.![]()
Nope, enkel dat het er leuk uitziet.quote:Op woensdag 1 april 2015 17:18 schreef Ypmaha het volgende:
Ik zie hier veel mensen hun stad in kleine stukjes verdelen. Is daar nog een speciale reden voor? Die van mij is gewoon één groot stuk stad, ipv van die aparte stukjes.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Als je alles op mekaar bouwt word het imho nogal onoverzichtelijkquote:Op woensdag 1 april 2015 17:18 schreef Ypmaha het volgende:
Ik zie hier veel mensen hun stad in kleine stukjes verdelen. Is daar nog een speciale reden voor? Die van mij is gewoon één groot stuk stad, ipv van die aparte stukjes.Ik begon met een stukje industrie en een stuk gewone huizen en winkeltjes en heb daarna 4 losse wijken met alleen maar hoogbouw neergeflikkerd. Ik had de laagbouw natuurlijk kunnen slopen en vervangen, maar ik vind het mooi om te zien waar ik mee begon en hoe ver ik ben gekomen.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
Leuk spel!
Vooral veel aan het klooien en leren, mijn industriegebied is een grote hel en zonet was het nog 3 uur..![]()
quote:Op woensdag 1 april 2015 17:43 schreef DJKoster het volgende:
Leuk spel!
[ afbeelding ]
Vooral veel aan het klooien en leren, mijn industriegebied is een grote hel en zonet was het nog 3 uur..
Mijn industrie is ook een hel![]()
![]()
Dudequote:Op woensdag 1 april 2015 18:15 schreef MrDoo het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Mijn industrie is ook een helIndustrie hoort heel simpel rechttoe rechtaan te zijn
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
Dat zeg jijquote:Op woensdag 1 april 2015 18:17 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
DudeIndustrie hoort heel simpel rechttoe rechtaan te zijn
Ik vind dit veel leuker.![]()
Hmmquote:• Modding support has been removed. Modders have been making it impossible for us to make any DLC revenue, please stop![]()
quote:Op woensdag 1 april 2015 18:26 schreef Qunix het volgende:
[..]
Nu hopen dat er een mod komt om modden te enabelen.![]()
![]()
![]()
50 tile mapsquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hmm ik vind de steken richting EA net iets te vaak en te obvious om nog grappig te zijn.. misschien mijn gebrek aan Finse humor maar de charme van hun kleinschalig bedrijfje met groot succes schaven ze er zo vanaf.. niet naast je schoenen lopen imho![]()
![]()
Zijn dat alleen maar Duitsers of zo?quote:Op woensdag 1 april 2015 19:19 schreef Qunix het volgende:
Road Color Changer
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=417585852
[ afbeelding ]
http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=417022843
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
103.419 inwoners, 3 miljoen op de bank en een weekly income van 46.000. Totaal geen demand voor iets nieuws en twee nieuwe wijken waar alles al klaarstaatDe lol is er zo een beetje vanaf...
Zometeen of morgen misschien een nieuwe map beginnen, dat idee van veel kleine dorpjes en één grote stad in het midden ligt me wel, dat maar eens proberen
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
Fuck man, m'n coal power plant krijgt geen oil en daardoor de stad geen elektriciteitheb hem al verplaatst zodat hij goed bereikbaar is (naast de snelweg). Maar blijft zeuren
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+![]()
wel een heel doorzichtige 1-april grapquote:Op woensdag 1 april 2015 21:45 schreef Juicyhil het volgende:
Fuck man, m'n coal power plant krijgt geen oil en daardoor de stad geen elektriciteitheb hem al verplaatst zodat hij goed bereikbaar is (naast de snelweg). Maar blijft zeuren
![]()
![]()
Wat zie ik over het hoofd dan?quote:Op woensdag 1 april 2015 21:47 schreef mschol het volgende:
[..]
wel een heel doorzichtige 1-april grap
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+![]()
Dat had ik rond dat punt ook. Toen maar heel veel monumenten gekocht en wat gespecialiseerde industriegebieden gemaakt, wat zorgde voor leegstand in de oude gebieden en veel meer verkeer en dat zorgde weer voor wat uurtjes nieuwe wegen aanleggen, stukken herbestemmen en nog meer verkeersproblemen oplossen. Nu alleen bij de 150.000 weer op zo'n punt aangekomen.quote:Op woensdag 1 april 2015 21:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
103.419 inwoners, 3 miljoen op de bank en een weekly income van 46.000. Totaal geen demand voor iets nieuws en twee nieuwe wijken waar alles al klaarstaatDe lol is er zo een beetje vanaf...
Wellicht dat een extra luchthaven en nog een wijk aan de andere kant van de stad gaat helpen verder te groeien...![]()
![]()
een Coal Powerplant die oil nodig heeft?quote:Op woensdag 1 april 2015 21:52 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Wat zie ik over het hoofd dan?
[ afbeelding ]
maar wind energie is the way to go..
indat opzicht mis ik de specialisatie dingen van simcity wel.. daar kon je echt een productie keten opzetten.. had ik wel leuk gevonden![]()
![]()
Als ik zie hoe vaak dat punt benoemd wordt hoop ik stiekem dat ze daar iets voor gaan maken.. Zou EA dat gepatenteerd hebben?![]()
Dat lijstje komt gewoon van een lollige reddit user toch?quote:Op woensdag 1 april 2015 20:07 schreef Thrilled het volgende:
Hmm ik vind de steken richting EA net iets te vaak en te obvious om nog grappig te zijn.. misschien mijn gebrek aan Finse humor maar de charme van hun kleinschalig bedrijfje met groot succes schaven ze er zo vanaf.. niet naast je schoenen lopen imhoZie wat ik kijk: trakt.tv![]()
Oh ik dacht van t team zelfquote:Op woensdag 1 april 2015 22:11 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat lijstje komt gewoon van een lollige reddit user toch?![]()
![]()
vast niet, maar het is het stukje openttd'er in mij die dat toch ook wel leuk vind.. het hoeft niet heel centraal te staan, als het maar mogelijk is..quote:Op woensdag 1 april 2015 22:11 schreef Thrilled het volgende:
Als ik zie hoe vaak dat punt benoemd wordt hoop ik stiekem dat ze daar iets voor gaan maken.. Zou EA dat gepatenteerd hebben?![]()
Hoe gebruiken jullie die waterzuiveringsmachine? Ik snap er echt geen kloot van. Heb een riviertje waar ik al mijn afvalwater dump maar hoe kan zo'n ding dat filteren dan? Moeten mijn leidingen daar ook op inrichten?![]()
gewoon aansluiten en dan nemen ze het vuile water van je dumps overquote:Op woensdag 1 april 2015 22:34 schreef Vermecelli het volgende:
Hoe gebruiken jullie die waterzuiveringsmachine? Ik snap er echt geen kloot van. Heb een riviertje waar ik al mijn afvalwater dump maar hoe kan zo'n ding dat filteren dan? Moeten mijn leidingen daar ook op inrichten?![]()
![]()
mocht je die nog niet gevonden hebben, da's deze volgens mij:quote:Op woensdag 1 april 2015 18:29 schreef Divje het volgende:
Holy crap
http://gfycat.com/WelllitMilkyDragon
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=416924433Zie wat ik kijk: trakt.tv![]()
Ah nicequote:Op woensdag 1 april 2015 22:36 schreef Danny het volgende:
[..]
mocht je die nog niet gevonden hebben, da's deze volgens mij:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=416924433
oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
Ahhh op die manier. Ik dacht dat je ze in de stroming van je afvalwater moest plaatsen en ze het water dan zouden filteren. Thanks!quote:Op woensdag 1 april 2015 22:36 schreef mschol het volgende:
[..]
gewoon aansluiten en dan nemen ze het vuile water van je dumps over![]()
het *schijnt* zo te zijn dat je vervuild water kan oppompen om die vervolgens direct te reinigen..quote:Op woensdag 1 april 2015 22:45 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Ahhh op die manier. Ik dacht dat je ze in de stroming van je afvalwater moest plaatsen en ze het water dan zouden filteren. Thanks!![]()
![]()
Het gaat nu al beter idd! Ik heb alleen een stukje waar de stroming niet zo sterk is en daar loopt het afvalwater niet weg. Tips?quote:Op woensdag 1 april 2015 22:51 schreef mschol het volgende:
[..]
het *schijnt* zo te zijn dat je vervuild water kan oppompen om die vervolgens direct te reinigen..![]()
Goed ik zit net over de 10k inwoners heen en jullie hebben gelijk, de knelpunten hopen zich op in de infrastructuur en de vraag voor industry blijft, maar toch worden een hoop bedrijven verlaten.
Leuke avatar trouwens Divje, is dat mevrouw Divje?
Mijn podcasts:
https://soundcloud.com/dj-rike![]()
je afwatering verplaatsen?quote:Op woensdag 1 april 2015 23:04 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Het gaat nu al beter idd! Ik heb alleen een stukje waar de stroming niet zo sterk is en daar loopt het afvalwater niet weg. Tips?![]()
dat zou ik doen iig
tis niet alsof het heel lastig is om geld te verdienen![]()
![]()
Gelukkig niet zegquote:Op woensdag 1 april 2015 23:34 schreef RiKe het volgende:
Goed ik zit net over de 10k inwoners heen en jullie hebben gelijk, de knelpunten hopen zich op in de infrastructuur en de vraag voor industry blijft, maar toch worden een hoop bedrijven verlaten.
Leuke avatar trouwens Divje, is dat mevrouw Divje?
Wil geen vrouw die in de porno werkt
Het wordt tijd om je industrie om te zetten naar Offices. Je mensen worden te slim
oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
quote:Op woensdag 1 april 2015 23:39 schreef Divje het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg
Wil geen vrouw die in de porno werkt
Het wordt tijd om je industrie om te zetten naar Offices. Je mensen worden te slimSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb nog geen University, stond bij de office zoning dat die vereist was om werknemers te krijgen.Mijn podcasts:
https://soundcloud.com/dj-rike![]()
quote:Op donderdag 2 april 2015 00:04 schreef RiKe het volgende:
[..]Daar heb ik geen idee vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb nog geen University, stond bij de office zoning dat die vereist was om werknemers te krijgen.Moet je ff AmateurAllure bellen
Wat staat er als reden bij dat je industrie leeg komt te staan?oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
Geen werknemers staat er dan.quote:Op donderdag 2 april 2015 00:07 schreef Divje het volgende:
Wat staat er als reden bij dat je industrie leeg komt te staan?
Toen heb ik er maar weer een nieuwe wijk tegenaan gegooid en werkte alles weer.
De toerit voor m'n stad werd weer 1 grote bottleneck en de afval is meer dan de stad nu hebben kan![]()
Recycling policy staat aanMijn podcasts:
https://soundcloud.com/dj-rike![]()
quote:Op donderdag 2 april 2015 00:09 schreef RiKe het volgende:
[..]
Geen werknemers staat er dan.
Toen heb ik er maar weer een nieuwe wijk tegenaan gegooid en werkte alles weer.
De toerit voor m'n stad werd weer 1 grote bottleneck en de afval is meer dan de stad nu hebben kan![]()
Recycling policy staat aanJe moet altijd blijven sleutelen met dit spel. Denk je alles opgelost te hebben, bouw iets nieuws en je hebt wer 10 nieuwe problemen
hoppa
oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
![]()
http://steamcommunity.com(...)17926819&searchtext=
en:
http://steamcommunity.com(...)17965096&searchtext=
Eindelijk in één keer je mislukte wegen weg
Zie wat ik kijk: trakt.tv![]()
Wut, dat ding werkt?quote:Op woensdag 1 april 2015 22:36 schreef Danny het volgende:
[..]
mocht je die nog niet gevonden hebben, da's deze volgens mij:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=416924433"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"
- Oliver Goldsmith, The Deserted Village![]()
Handigquote:Op donderdag 2 april 2015 09:25 schreef Danny het volgende:
[ afbeelding ]
http://steamcommunity.com(...)17926819&searchtext=
en:
[ afbeelding ]
http://steamcommunity.com(...)17965096&searchtext=
Eindelijk in één keer je mislukte wegen weg
..non est vivere sed valere vita est ..![]()
Snap niks van dat terrain.party. Gister wou ik een map maken van mijn dorpje, Vroomshoop. Exact zo gedaan zoals in de instructies; resultaat is een hobbelig gebiedje. Geen kanaaltjes te herkennen ofzo. Of verwacht ik er teveel van?![]()
Ik heb het ook opgegeven toen ik m'n woonplaats wou maken. Was geen heuvel te bekennen terwijl we hier toch zo'n mooie lange hondsrug hebben. Kutspel.quote:Op donderdag 2 april 2015 12:15 schreef Scrummie het volgende:
Snap niks van dat terrain.party. Gister wou ik een map maken van mijn dorpje, Vroomshoop. Exact zo gedaan zoals in de instructies; resultaat is een hobbelig gebiedje. Geen kanaaltjes te herkennen ofzo. Of verwacht ik er teveel van?
Volgems mij moet je met die terraforming tool zelf nog de kanaaltjes graven enzo
oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
Vanavond maar 's een poging doen dan, begin wel met een vlakke kale map.quote:Op donderdag 2 april 2015 12:53 schreef Divje het volgende:
[..]
Ik heb het ook opgegeven toen ik m'n woonplaats wou maken. Was geen heuvel te bekennen terwijl we hier toch zo'n mooie lange hondsrug hebben. Kutspel.
Volgems mij moet je met die terraforming tool zelf nog de kanaaltjes graven enzo![]()
![]()
Ohh van die Citizen tracker wist ik nietquote:zit je dan op te wachten
Leuk stuk weer
oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
Wat is nou eigenlijk het voordeel van die districten? Ik heb het tot nu toe nog niet gebruikt / nodig gehad?![]()
Policies per district regelen.quote:Op donderdag 2 april 2015 15:24 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Wat is nou eigenlijk het voordeel van die districten? Ik heb het tot nu toe nog niet gebruikt / nodig gehad?(she/her)![]()
bepaalde zaken tegengaan (b.v. vrachtverkeer) of bepaalde zaken (industrie/commercie) een voordeel geven..quote:Op donderdag 2 april 2015 15:24 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Wat is nou eigenlijk het voordeel van die districten? Ik heb het tot nu toe nog niet gebruikt / nodig gehad?
op die manier kan je b.v. een zaken district maken waar commercie een belastingvoordeel krijgen..![]()
Ah, helder. Dat klinkt best handig. Ik ga er eens naar kijken.quote:Op donderdag 2 april 2015 15:32 schreef mschol het volgende:
[..]
bepaalde zaken tegengaan (b.v. vrachtverkeer) of bepaalde zaken (industrie/commercie) een voordeel geven..
op die manier kan je b.v. een zaken district maken waar commercie een belastingvoordeel krijgen..
Verder blijf ik maar file's houden. Maak nu zo veel mogelijk gebruik van brede richtingswegen maar het blijft toch vollopen, vooral bij afritten van snelwegen. Nog handige tips?
Verder is het een erg leuke game, zeker met al die mods.![]()
Overal een pro cannabis beleid instellen behalve voor één klein wijkje en in dat wijkje ook huisdieren verbieden.quote:Op donderdag 2 april 2015 15:24 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Wat is nou eigenlijk het voordeel van die districten? Ik heb het tot nu toe nog niet gebruikt / nodig gehad?
en als je echtNuttig wil zijn is het onder andere ook handig voor specifieke industrie (oil/ore/farming/wood) en je kan hele kleine districten maken zo breed als een weg om vrachtwagens te dwingen om niet door een wijk de snelweg op te rijden maar gewoon de andere weg te pakken bijvoorbeeld.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid![]()
Dubbele rotondes maken van snelweg (geen stoplichten), de buitenste gebruiken om de rotonde op te komen en de binnenste om eraf te gaan en dan aan de binnenkant van de ring een paar afritten naar de tweede ring. Rijden ze elkaar niet in de weg, gebruiken ze ook een keer alle wegen en kunnen ze er ook zo weer af. Deze goed aansluiten op een grote (4 baans?) weg zodat de op en afrit aan de goede kant aangesloten worden anders krijg je daar weer een file.quote:Op donderdag 2 april 2015 15:40 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Verder blijf ik maar file's houden. Maak nu zo veel mogelijk gebruik van brede richtingswegen maar het blijft toch vollopen, vooral bij afritten van snelwegen. Nog handige tips?Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid![]()
Heb je toevallig een screenshotje van een dergelijke situatie?quote:Op donderdag 2 april 2015 15:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Dubbele rotondes maken van snelweg (geen stoplichten), de buitenste gebruiken om de rotonde op te komen en de binnenste om eraf te gaan en dan aan de binnenkant van de ring een paar afritten naar de tweede ring. Rijden ze elkaar niet in de weg, gebruiken ze ook een keer alle wegen en kunnen ze er ook zo weer af. Deze goed aansluiten op een grote (4 baans?) weg zodat de op en afrit aan de goede kant aangesloten worden anders krijg je daar weer een file.![]()
Hoop dat dit ook gefixt kan worden:
Ze komen nu vanaf die oprit op de snelweg, maar ze willen per sé niet op de rechtse baan rijden als ze niet zo'n afslag nemen. Hierdoor ontstaan soms nog files![]()
![]()
Dat is inderdaad ook waar ik op zit te wachten, ik denk dat ze dat met de eerstevolgende grote patch zullen uitrollenquote:Op donderdag 2 april 2015 17:37 schreef Romanus het volgende:
Hoop dat dit ook gefixt kan worden:
[ afbeelding ]
Ze komen nu vanaf die oprit op de snelweg, maar ze willen per sé niet op de rechtse baan rijden als ze niet zo'n afslag nemen. Hierdoor ontstaan soms nog files
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht![]()
Ik krijg dit als ik mijn stad laad!
quote:Object reference not set to an instance of an object [System.NullReferenceException]
Details:
No details
System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object
at NetNode.TerrainUpdated (UInt16 nodeID, Single minX, Single minZ, Single maxX, Single maxZ) [0x00000] in <filename unknown>:0
at NetManager.TerrainUpdated (.TerrainArea heightArea, .TerrainArea surfaceArea, .TerrainArea zoneArea) [0x00000] in <filename unknown>:0
at TerrainManager.Managers_TerrainUpdated (.TerrainArea heightArea, .TerrainArea surfaceArea, .TerrainArea zoneArea) [0x00000] in <filename unknown>:0
at TerrainModify.UpdateAreaImplementation () [0x00000] in <filename unknown>:0
at TerrainModify.EndUpdateArea () [0x00000] in <filename unknown>:0
at SimulationManager.SimulationStep () [0x00000] in <filename unknown>:0
at SimulationManager.SimulationThread () [0x00000] in <filename unknown>:0And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Zoiets, alleen dan minder fugly. Werkt goed en houdt rekening met die domme bestuurders die altijd meteen op de baan gaan rijden om af te slaan.quote:Op donderdag 2 april 2015 17:05 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Heb je toevallig een screenshotje van een dergelijke situatie?
Of zoals in deze post: GAM / [Cities Skylines #18] Mods, mods en mods, die werkt eigenlijk beter voor snelwegen.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid![]()
Oeh, ik heb hem minder fugly.
Onder rij je erop en als je eraf wil dan moet je eerst naar boven en kan je eraf. Die koppelen aan een een vierbaans weg aan de goede kant en klaar is opa bakkebaard.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid![]()
Het spel heeft geen autosavefunctie, of wel?Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(![]()
Is een mod voor.quote:Op donderdag 2 april 2015 19:35 schreef donroyco het volgende:
Het spel heeft geen autosavefunctie, of wel?Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Net een uur spelen naar de klotenquote:
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(![]()
Check OPquote:Op donderdag 2 april 2015 19:35 schreef donroyco het volgende:
Het spel heeft geen autosavefunctie, of wel?![]()
![]()
Duidelijk! Thanks. Ga ik uitproberen.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:30 schreef jogy het volgende:
Oeh, ik heb hem minder fugly.
[ afbeelding ]
Onder rij je erop en als je eraf wil dan moet je eerst naar boven en kan je eraf. Die koppelen aan een een vierbaans weg aan de goede kant en klaar is opa bakkebaard.![]()
Is volgens mij deze asset: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409712255. Scheelt je weer zelf bouwen.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:05 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Duidelijk! Thanks. Ga ik uitproberen.![]()
![]()
Nieuwe speler meldt zich, één van de weinige games die me interessant leek en dus netjes aangeschaft. Geen spijt van, maar na mijn eerste echte grote stad (ok, vergeleken met sommigen hier een durp) slaat de verveling al een beetje toe. Volgende projectje dus wat "mooier" opzetten, heb erg mooie voorbeelden gezien hier. Speel het origineel trouwens, (nog) zonder mods. Wilde graag een stuwdam aanleggen voor 1600MW, maar de tegel waar ik dat ook daadwerkelijk haal is nog niet te koop
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Daar is een mod voorquote:Op donderdag 2 april 2015 21:14 schreef flipsen het volgende:
Nieuwe speler meldt zich, één van de weinige games die me interessant leek en dus netjes aangeschaft. Geen spijt van, maar na mijn eerste echte grote stad (ok, vergeleken met sommigen hier een durp) slaat de verveling al een beetje toe. Volgende projectje dus wat "mooier" opzetten, heb erg mooie voorbeelden gezien hier. Speel het origineel trouwens, (nog) zonder mods. Wilde graag een stuwdam aanleggen voor 1600MW, maar de tegel waar ik dat ook daadwerkelijk haal is nog niet te koop
[ afbeelding ]
So we just called him Fred![]()
Eerst lekker origineel blijven, daarna ga ik wel eens kijken wat er aan leuke mods beschikbaar is (teveel heb ik al door)quote:Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Dat lijkt er inderdaad op ja! Ga ik proberen. Thanks!quote:Op donderdag 2 april 2015 20:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is volgens mij deze asset: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409712255. Scheelt je weer zelf bouwen.![]()
Thanks! Maar opnieuw verder gegaan met mijn laatste savegame, begin het al aardig onder de knie te krijgen. Stad heeft nu 20K inwoners.quote:Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(![]()
quote:_!
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+![]()
quote:
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
Eigen creatie. (niet eigen idee)
Volgens mij werkt deze nog het beste, doordat je 0 kruispunten hebt, alleen kleinere ritspunten.
http://steamcommunity.com(...)13566741&searchtext=I love my mispoken words.![]()
Kan je kopen als je ze vrij gespeeld hebt; wereldbol linksonder, vlakje aanklikken en op purchase klikken.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:16 schreef Ypmaha het volgende:
Wanneer krijg je eigenlijk nieuwe stukken land tot je beschikking? Het wordt wel aardig vol nu![]()
Die "ritspunten" zijn gewoon kruispunten omdat er geen echte op- en afritten in het spel zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:15 schreef Sejt het volgende:
Eigen creatie. (niet eigen idee)
[ afbeelding ]
Volgens mij werkt deze nog het beste, doordat je 0 kruispunten hebt, alleen kleinere ritspunten.
http://steamcommunity.com(...)13566741&searchtext=Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Ja, dat snap ik, maar hoe speel je nieuwe gebieden vrij. Er zijn geen gebieden meer die ik kan kopenquote:Op vrijdag 3 april 2015 13:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kan je kopen als je ze vrij gespeeld hebt; wereldbol linksonder, vlakje aanklikken en op purchase klikken.![]()
Heb je er al 9 dan? Anders meer populatie.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:25 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, maar hoe speel je nieuwe gebieden vrij. Er zijn geen gebieden meer die ik kan kopenGist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Zoals Rezania al vraagt; heb je al 9 gebieden gekocht? Zo niet; meer inwoners krijgen. Post anders screenshotje van je overzicht.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:25 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, maar hoe speel je nieuwe gebieden vrij. Er zijn geen gebieden meer die ik kan kopen![]()
Simcity perongelijk opgestart?quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:25 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, maar hoe speel je nieuwe gebieden vrij. Er zijn geen gebieden meer die ik kan kopenBecause somehow we mixed up "Goodbye" and "good night"![]()
Op- en afritten zoals in Nederland (of Duitsland) zitten er niet in inderdaad. Maar in Denemarken en ook Zweden zijn op- en afritten zoals in Cities: Skylines heel normaal.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:21 schreef Rezania het volgende:
[..]
Die "ritspunten" zijn gewoon kruispunten omdat er geen echte op- en afritten in het spel zijn.
Zie deze opritten die ik bijna dagelijks pak:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ik probeer te zeggen, is dat het iets te kort door de bocht is om te stellen dat er geen echte op- en afritten in het spel zitten.I love my mispoken words.![]()
quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zoals Rezania al vraagt; heb je al 9 gebieden gekocht? Zo niet; meer inwoners krijgen. Post anders screenshotje van je overzicht.
volgens mij zit de volgende milestone bij 44k inwoners, krijg ik dan nieuw gebied?![]()
quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:38 schreef Sejt het volgende:
[..]
Op- en afritten zoals in Nederland (of Duitsland) zitten er niet in inderdaad. Maar in Denemarken en ook Zweden zijn op- en afritten zoals in Cities: Skylines heel normaal.
Zie deze opritten die ik bijna dagelijks pak:Dat zijn alsnog invoegstroken. Hele korte, maar alsnog. Die zijn er niet in Skylines.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ik probeer te zeggen, is dat het iets te kort door de bocht is om te stellen dat er geen echte op- en afritten in het spel zitten.
Een van de redenen dat ik het eigenlijk al niet meer speel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Je kunt het kopen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:01 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
volgens mij zit de volgende milestone bij 44k inwoners, krijg ik dan nieuw gebied?Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(![]()
Geef het aan bij de ontwikkelaarsquote:Op vrijdag 3 april 2015 14:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zijn alsnog invoegstroken. Hele korte, maar alsnog. Die zijn er niet in Skylines.
Een van de redenen dat ik het eigenlijk al niet meer speel.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(![]()
hoe dan? de blauwe vlakken zijn de gebieden die je al hebt gekocht, en de nieuwe gebieden die je kunt kopen verschijnen als witte vlakken, maar die heb ik nietquote:![]()
Ik wacht geduldig op DLC en patches. Het duurde ook een tijdje voordat dat bij SC4 op gang kwam dus het is absoluut geen verwijt.quote:And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:38 schreef Sejt het volgende:
[..]
Op- en afritten zoals in Nederland (of Duitsland) zitten er niet in inderdaad. Maar in Denemarken en ook Zweden zijn op- en afritten zoals in Cities: Skylines heel normaal.
Zie deze opritten die ik bijna dagelijks pak:Dat is altijd nog meer dan in het spel. In het spel kan je de 'afrit' zelfs loodrecht op de snelweg aansluiten en het werkt nog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ik probeer te zeggen, is dat het iets te kort door de bocht is om te stellen dat er geen echte op- en afritten in het spel zitten.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Yep. Maar je zei dat het vol begon te raken. Dit is toch niet vol?quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:01 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
volgens mij zit de volgende milestone bij 44k inwoners, krijg ik dan nieuw gebied?.
Je kan zien wat je krijgt bij je volgende milestone door op het slotje te klikken naast de wereldbol.![]()
Nee, het zijn geen invoegstroken zoals in Nederland, en dat is in Skylines net zo min. Je hebt maar een heel kort stuk om in te voegen, i.e. je rijd niet een stuk parallel zoals in Nederland.quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zijn alsnog invoegstroken. Hele korte, maar alsnog. Die zijn er niet in Skylines.
Een van de redenen dat ik het eigenlijk al niet meer speel.
Je moet het zelf weten w.b. spelen of niet spelen.Dat klopt, maar dat loodrechte is dan ook een doorn in mijn oog en in die van vele anderen, schat ik.quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is altijd nog meer dan in het spel. In het spel kan je de 'afrit' zelfs loodrecht op de snelweg aansluiten en het werkt nog.I love my mispoken words.![]()
In Skylines heb je 0 meter om in te voegen. Dat is het verschil.quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:23 schreef Sejt het volgende:
[..]
Nee, het zijn geen invoegstroken zoals in Nederland, en dat is in Skylines net zo min. Je hebt maar een heel kort stuk om in te voegen, i.e. je rijd niet een stuk parallel zoals in Nederland.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Het gaat om het concept van direct in voegen of parallel kunnen rijden, zoals er meerdere Nederlanders op deze fora zich over beklagen. Niet het aantal meters.quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In Skylines heb je 0 meter om in te voegen. Dat is het verschil.
Maar ieder z'n ding natuurlijk.
I love my mispoken words.![]()
Invoegstroken als versiering, of daadwerkelijk betere verkeers- en voorrangsregels? W.b. het 2e vind ik zeker dat er wat moet gebeuren. Nu staan er bv. op de rechterrijstrook op de snelweg "rechtdoor of rechtsaf", maar iemand die rechtdoor wil, gaat op de middelste strook rijden.quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:49 schreef Ypmaha het volgende:
invoegstroken zou wel een welkome toevoeging zijn.
Als invoegstroken daadwerkelijk goed zouden werken qua voorrangsregels, dan zou het een welkome toevoeging zijn. Alleen grafisch is puur NL minded en zal zeer weinig toevoegen.I love my mispoken words.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: