Drizzt_DoUrden | woensdag 1 april 2015 @ 14:33 |
Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Handige links en guides: • Fok!frontpage: Cities: Skylines - De beste grafische mods • Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki • Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines • Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods • How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1 • Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier) • Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc • Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen? Hier de oplossing. • Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game: Alvast een paar mooie features in dit spel. • Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin. • Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc. • Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen. • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden. • Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. Must have mods voor nog meer stadplezier • ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg • Zonebare wandelpaden • Elevated train tracks • Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen • Traffic Query tool • Geen verdwijnende auto's • Proper hardness (Niet te combineren met despawn) • First person camera • Dynamic resolution • Automatic bulldoze • 25 tile unlock mod • Mods en toch achievements • Tree Brush Mod • Isometric camera(Niet te combineren met first person camers) • Terraform tool • Extended Public Transport UI • Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats) • Lane Changer: No left/right turn Saved Games / Maps • Circle City
[ Bericht 0% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 01-04-2015 15:08:23 ] | |
Rezania | woensdag 1 april 2015 @ 14:35 |
Artistieke vrijheid. Das ist verboten! | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 1 april 2015 @ 14:37 |
ORDNUNG MUSS SEIN? | |
RiKe | woensdag 1 april 2015 @ 14:41 |
Ik speel het eigenlijk ook sinds gisteren, lekker aan het experimenteren in mijn stadje. Zit nu op zo'n 8500 inwoners met eigenlijk verbazingwekkend weinig verkeersproblemen. Wel veel brand moet ik zeggen. Tijd vliegt inderdaad als je dit spel speelt zeg. Mods heb ik er nog niet in geplaatst, vind het eigenlijk wel jammer dat alleen een soort cirkel in het midden van je scherm scherp is en alles daarbuiten wazig (alles staat op high/very high). Is daar nog wat aan te doen? | |
Yi-Long | woensdag 1 april 2015 @ 14:42 |
Misschien het Fok! FP artikel met mod-aanraders ook even in de first post zetten...? | |
Divje | woensdag 1 april 2015 @ 14:42 |
Tilt shift lager zetten bij options jwt | |
G3F | woensdag 1 april 2015 @ 14:43 |
Bij grafische opties tilt-shift uitzetten. Verkeer komt nog wel, wacht maar bij 20-30k inwoners | |
G3F | woensdag 1 april 2015 @ 14:45 |
Ik kwam Rötjeknör nog tegen in de workshop terwijl ik opzoek was naar een nieuwe map, kwam me bekend voor | |
Divje | woensdag 1 april 2015 @ 14:46 |
Die save is al best vaak gedownload | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 1 april 2015 @ 15:08 |
Done | |
Rezania | woensdag 1 april 2015 @ 15:19 |
Ja, nu nog wel ja, wacht maar tot je high density neer gaat pleuren. | |
Rezania | woensdag 1 april 2015 @ 15:21 |
| |
Ypmaha | woensdag 1 april 2015 @ 15:23 |
Heel erg mijn best op gedaan, het moet een baken van herkenning zijn voor mijn unieke stad | |
Lastpost | woensdag 1 april 2015 @ 15:30 |
Hehe hier gaat alles prima in de steden die ik maak, tot bepaalde verkeerspunten wanneer ik echte binnensteden maak die volgegooid worden met woningen en commercie want dan nemen ze structureel de tweebaans afslagen naar kleine straten i.p.v de 8-baans wegen die ik voor ogen had en nog geen meter verderop liggen. Maar ach, houdt de boel ook wel weer leuk om steeds te puzzelen naar het beste resultaat. | |
EnGCatjuh | woensdag 1 april 2015 @ 15:57 |
Goed bezig daar in Finland. | |
Fred | woensdag 1 april 2015 @ 15:59 |
| |
Drizzt_DoUrden | woensdag 1 april 2015 @ 16:00 |
| |
Ypmaha | woensdag 1 april 2015 @ 17:18 |
Ik zie hier veel mensen hun stad in kleine stukjes verdelen. Is daar nog een speciale reden voor? Die van mij is gewoon één groot stuk stad, ipv van die aparte stukjes. | |
Rezania | woensdag 1 april 2015 @ 17:28 |
Nope, enkel dat het er leuk uitziet. | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 1 april 2015 @ 17:34 |
Als je alles op mekaar bouwt word het imho nogal onoverzichtelijk Ik begon met een stukje industrie en een stuk gewone huizen en winkeltjes en heb daarna 4 losse wijken met alleen maar hoogbouw neergeflikkerd. Ik had de laagbouw natuurlijk kunnen slopen en vervangen, maar ik vind het mooi om te zien waar ik mee begon en hoe ver ik ben gekomen. | |
DJKoster | woensdag 1 april 2015 @ 17:43 |
Leuk spel! Vooral veel aan het klooien en leren, mijn industriegebied is een grote hel en zonet was het nog 3 uur.. | |
MrDoo | woensdag 1 april 2015 @ 18:15 |
Mijn industrie is ook een hel | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 1 april 2015 @ 18:17 |
Dude Industrie hoort heel simpel rechttoe rechtaan te zijn | |
MrDoo | woensdag 1 april 2015 @ 18:19 |
Dat zeg jij Ik vind dit veel leuker. | |
Qunix | woensdag 1 april 2015 @ 18:21 |
Hmm | |
jogy | woensdag 1 april 2015 @ 18:22 |
! | |
Qunix | woensdag 1 april 2015 @ 18:26 |
Nu hopen dat er een mod komt om modden te enabelen. | |
MrDoo | woensdag 1 april 2015 @ 18:26 |
| |
Qunix | woensdag 1 april 2015 @ 18:27 |
Verder prima patch. Eens updaten. | |
Divje | woensdag 1 april 2015 @ 18:29 |
Holy crap http://gfycat.com/WelllitMilkyDragon | |
Qunix | woensdag 1 april 2015 @ 19:19 |
Road Color Changer http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=417585852 http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=417022843 | |
mschol | woensdag 1 april 2015 @ 19:27 |
50 tile maps
| |
Thrilled | woensdag 1 april 2015 @ 20:07 |
Hmm ik vind de steken richting EA net iets te vaak en te obvious om nog grappig te zijn.. misschien mijn gebrek aan Finse humor maar de charme van hun kleinschalig bedrijfje met groot succes schaven ze er zo vanaf.. niet naast je schoenen lopen imho | |
Rezania | woensdag 1 april 2015 @ 20:54 |
Zijn dat alleen maar Duitsers of zo? | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 1 april 2015 @ 21:41 |
103.419 inwoners, 3 miljoen op de bank en een weekly income van 46.000. Totaal geen demand voor iets nieuws en twee nieuwe wijken waar alles al klaarstaat De lol is er zo een beetje vanaf... Zometeen of morgen misschien een nieuwe map beginnen, dat idee van veel kleine dorpjes en één grote stad in het midden ligt me wel, dat maar eens proberen | |
Juicyhil | woensdag 1 april 2015 @ 21:45 |
Fuck man, m'n coal power plant krijgt geen oil en daardoor de stad geen elektriciteit heb hem al verplaatst zodat hij goed bereikbaar is (naast de snelweg). Maar blijft zeuren | |
mschol | woensdag 1 april 2015 @ 21:47 |
wel een heel doorzichtige 1-april grap | |
Juicyhil | woensdag 1 april 2015 @ 21:52 |
Wat zie ik over het hoofd dan? | |
DutchTrain | woensdag 1 april 2015 @ 21:53 |
Dat had ik rond dat punt ook. Toen maar heel veel monumenten gekocht en wat gespecialiseerde industriegebieden gemaakt, wat zorgde voor leegstand in de oude gebieden en veel meer verkeer en dat zorgde weer voor wat uurtjes nieuwe wegen aanleggen, stukken herbestemmen en nog meer verkeersproblemen oplossen. Nu alleen bij de 150.000 weer op zo'n punt aangekomen. Wellicht dat een extra luchthaven en nog een wijk aan de andere kant van de stad gaat helpen verder te groeien... | |
mschol | woensdag 1 april 2015 @ 22:03 |
een Coal Powerplant die oil nodig heeft? maar wind energie is the way to go.. indat opzicht mis ik de specialisatie dingen van simcity wel.. daar kon je echt een productie keten opzetten.. had ik wel leuk gevonden | |
Thrilled | woensdag 1 april 2015 @ 22:11 |
Als ik zie hoe vaak dat punt benoemd wordt hoop ik stiekem dat ze daar iets voor gaan maken.. Zou EA dat gepatenteerd hebben? | |
Danny | woensdag 1 april 2015 @ 22:11 |
Dat lijstje komt gewoon van een lollige reddit user toch? | |
Thrilled | woensdag 1 april 2015 @ 22:12 |
Oh ik dacht van t team zelf | |
mschol | woensdag 1 april 2015 @ 22:13 |
vast niet, maar het is het stukje openttd'er in mij die dat toch ook wel leuk vind.. het hoeft niet heel centraal te staan, als het maar mogelijk is.. | |
Vermecelli | woensdag 1 april 2015 @ 22:34 |
Hoe gebruiken jullie die waterzuiveringsmachine? Ik snap er echt geen kloot van. Heb een riviertje waar ik al mijn afvalwater dump maar hoe kan zo'n ding dat filteren dan? Moeten mijn leidingen daar ook op inrichten? | |
Scorpie | woensdag 1 april 2015 @ 22:35 |
Nee. Niet voor je beurt praten dus | |
mschol | woensdag 1 april 2015 @ 22:36 |
gewoon aansluiten en dan nemen ze het vuile water van je dumps over | |
Danny | woensdag 1 april 2015 @ 22:36 |
mocht je die nog niet gevonden hebben, da's deze volgens mij: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=416924433 | |
Divje | woensdag 1 april 2015 @ 22:39 |
Ah nice | |
Vermecelli | woensdag 1 april 2015 @ 22:45 |
Ahhh op die manier. Ik dacht dat je ze in de stroming van je afvalwater moest plaatsen en ze het water dan zouden filteren. Thanks! | |
mschol | woensdag 1 april 2015 @ 22:51 |
het *schijnt* zo te zijn dat je vervuild water kan oppompen om die vervolgens direct te reinigen.. | |
Vermecelli | woensdag 1 april 2015 @ 23:04 |
Het gaat nu al beter idd! Ik heb alleen een stukje waar de stroming niet zo sterk is en daar loopt het afvalwater niet weg. Tips? | |
RiKe | woensdag 1 april 2015 @ 23:34 |
Goed ik zit net over de 10k inwoners heen en jullie hebben gelijk, de knelpunten hopen zich op in de infrastructuur en de vraag voor industry blijft, maar toch worden een hoop bedrijven verlaten. Leuke avatar trouwens Divje, is dat mevrouw Divje? | |
mschol | woensdag 1 april 2015 @ 23:36 |
je afwatering verplaatsen? dat zou ik doen iig tis niet alsof het heel lastig is om geld te verdienen | |
Divje | woensdag 1 april 2015 @ 23:39 |
Gelukkig niet zeg Wil geen vrouw die in de porno werkt Het wordt tijd om je industrie om te zetten naar Offices. Je mensen worden te slim | |
RiKe | donderdag 2 april 2015 @ 00:04 |
Ik heb nog geen University, stond bij de office zoning dat die vereist was om werknemers te krijgen. | |
Divje | donderdag 2 april 2015 @ 00:07 |
Daar heb ik geen idee van Moet je ff AmateurAllure bellen Wat staat er als reden bij dat je industrie leeg komt te staan? | |
RiKe | donderdag 2 april 2015 @ 00:09 |
Geen werknemers staat er dan. Toen heb ik er maar weer een nieuwe wijk tegenaan gegooid en werkte alles weer. De toerit voor m'n stad werd weer 1 grote bottleneck en de afval is meer dan de stad nu hebben kan Recycling policy staat aan | |
Divje | donderdag 2 april 2015 @ 00:11 |
Je moet altijd blijven sleutelen met dit spel. Denk je alles opgelost te hebben, bouw iets nieuws en je hebt wer 10 nieuwe problemen hoppa | |
TigerXtrm | donderdag 2 april 2015 @ 02:36 |
| |
Danny | donderdag 2 april 2015 @ 09:25 |
http://steamcommunity.com(...)17926819&searchtext= en : http://steamcommunity.com(...)17965096&searchtext= Eindelijk in één keer je mislukte wegen weg | |
AgLarrr | donderdag 2 april 2015 @ 10:41 |
Wut, dat ding werkt? | |
Augustus_Thijs | donderdag 2 april 2015 @ 12:07 |
Handig | |
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 12:15 |
Snap niks van dat terrain.party. Gister wou ik een map maken van mijn dorpje, Vroomshoop. Exact zo gedaan zoals in de instructies; resultaat is een hobbelig gebiedje. Geen kanaaltjes te herkennen ofzo. Of verwacht ik er teveel van? | |
Divje | donderdag 2 april 2015 @ 12:53 |
Ik heb het ook opgegeven toen ik m'n woonplaats wou maken. Was geen heuvel te bekennen terwijl we hier toch zo'n mooie lange hondsrug hebben. Kutspel. Volgems mij moet je met die terraforming tool zelf nog de kanaaltjes graven enzo | |
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 13:12 |
Vanavond maar 's een poging doen dan, begin wel met een vlakke kale map. | |
Danny | donderdag 2 april 2015 @ 13:46 |
Cities: Skylines - De leukste Fun Mods | |
Divje | donderdag 2 april 2015 @ 13:58 |
Ohh van die Citizen tracker wist ik niet zit je dan op te wachten Leuk stuk weer | |
ImMaxa | donderdag 2 april 2015 @ 13:59 |
Kwam dit gisteren tegen... | |
Opa.Bakkebaard | donderdag 2 april 2015 @ 15:24 |
Wat is nou eigenlijk het voordeel van die districten? Ik heb het tot nu toe nog niet gebruikt / nodig gehad? | |
Fylax | donderdag 2 april 2015 @ 15:25 |
Policies per district regelen. | |
mschol | donderdag 2 april 2015 @ 15:32 |
bepaalde zaken tegengaan (b.v. vrachtverkeer) of bepaalde zaken (industrie/commercie) een voordeel geven.. op die manier kan je b.v. een zaken district maken waar commercie een belastingvoordeel krijgen.. | |
Opa.Bakkebaard | donderdag 2 april 2015 @ 15:40 |
Ah, helder. Dat klinkt best handig. Ik ga er eens naar kijken. Verder blijf ik maar file's houden. Maak nu zo veel mogelijk gebruik van brede richtingswegen maar het blijft toch vollopen, vooral bij afritten van snelwegen. Nog handige tips? Verder is het een erg leuke game, zeker met al die mods. | |
jogy | donderdag 2 april 2015 @ 15:43 |
Overal een pro cannabis beleid instellen behalve voor één klein wijkje en in dat wijkje ook huisdieren verbieden. en als je echt Nuttig wil zijn is het onder andere ook handig voor specifieke industrie (oil/ore/farming/wood) en je kan hele kleine districten maken zo breed als een weg om vrachtwagens te dwingen om niet door een wijk de snelweg op te rijden maar gewoon de andere weg te pakken bijvoorbeeld. | |
jogy | donderdag 2 april 2015 @ 15:47 |
Dubbele rotondes maken van snelweg (geen stoplichten), de buitenste gebruiken om de rotonde op te komen en de binnenste om eraf te gaan en dan aan de binnenkant van de ring een paar afritten naar de tweede ring. Rijden ze elkaar niet in de weg, gebruiken ze ook een keer alle wegen en kunnen ze er ook zo weer af. Deze goed aansluiten op een grote (4 baans?) weg zodat de op en afrit aan de goede kant aangesloten worden anders krijg je daar weer een file. | |
Opa.Bakkebaard | donderdag 2 april 2015 @ 17:05 |
Heb je toevallig een screenshotje van een dergelijke situatie? | |
Romanus | donderdag 2 april 2015 @ 17:37 |
Hoop dat dit ook gefixt kan worden: Ze komen nu vanaf die oprit op de snelweg, maar ze willen per sé niet op de rechtse baan rijden als ze niet zo'n afslag nemen. Hierdoor ontstaan soms nog files | |
AlchemistOfSorrows | donderdag 2 april 2015 @ 17:40 |
Dat is inderdaad ook waar ik op zit te wachten, ik denk dat ze dat met de eerstevolgende grote patch zullen uitrollen | |
Fir3fly | donderdag 2 april 2015 @ 17:44 |
Ik krijg dit als ik mijn stad laad !
| |
jogy | donderdag 2 april 2015 @ 18:27 |
Zoiets, alleen dan minder fugly. Werkt goed en houdt rekening met die domme bestuurders die altijd meteen op de baan gaan rijden om af te slaan. Of zoals in deze post: GAM / [Cities Skylines #18] Mods, mods en mods, die werkt eigenlijk beter voor snelwegen. | |
jogy | donderdag 2 april 2015 @ 18:30 |
Oeh, ik heb hem minder fugly . Onder rij je erop en als je eraf wil dan moet je eerst naar boven en kan je eraf. Die koppelen aan een een vierbaans weg aan de goede kant en klaar is opa bakkebaard. | |
donroyco | donderdag 2 april 2015 @ 19:35 |
Het spel heeft geen autosavefunctie, of wel? | |
Rezania | donderdag 2 april 2015 @ 19:36 |
Is een mod voor. | |
donroyco | donderdag 2 april 2015 @ 19:36 |
Net een uur spelen naar de kloten | |
Qunix | donderdag 2 april 2015 @ 19:40 |
Check OP | |
Opa.Bakkebaard | donderdag 2 april 2015 @ 20:05 |
Duidelijk! Thanks. Ga ik uitproberen. | |
ElmarO | donderdag 2 april 2015 @ 20:40 |
Is volgens mij deze asset: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409712255. Scheelt je weer zelf bouwen. | |
flipsen | donderdag 2 april 2015 @ 21:14 |
Nieuwe speler meldt zich, één van de weinige games die me interessant leek en dus netjes aangeschaft. Geen spijt van, maar na mijn eerste echte grote stad (ok, vergeleken met sommigen hier een durp) slaat de verveling al een beetje toe. Volgende projectje dus wat "mooier" opzetten, heb erg mooie voorbeelden gezien hier. Speel het origineel trouwens, (nog) zonder mods. Wilde graag een stuwdam aanleggen voor 1600MW, maar de tegel waar ik dat ook daadwerkelijk haal is nog niet te koop | |
Fred | donderdag 2 april 2015 @ 21:15 |
Daar is een mod voor | |
flipsen | donderdag 2 april 2015 @ 21:16 |
Eerst lekker origineel blijven, daarna ga ik wel eens kijken wat er aan leuke mods beschikbaar is (teveel heb ik al door) | |
Opa.Bakkebaard | donderdag 2 april 2015 @ 22:42 |
Dat lijkt er inderdaad op ja! Ga ik proberen. Thanks! | |
Marcus_Zaagius | vrijdag 3 april 2015 @ 07:58 |
Asociaal geparkeerd. | |
donroyco | vrijdag 3 april 2015 @ 09:59 |
Thanks! Maar opnieuw verder gegaan met mijn laatste savegame, begin het al aardig onder de knie te krijgen. Stad heeft nu 20K inwoners. | |
Sejt | vrijdag 3 april 2015 @ 11:27 |
http://imgur.com/a/aKIvx?gallery | |
Lastpost | vrijdag 3 april 2015 @ 11:32 |
| |
Juicyhil | vrijdag 3 april 2015 @ 11:33 |
_! | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 3 april 2015 @ 12:59 |
| |
Sejt | vrijdag 3 april 2015 @ 13:15 |
Eigen creatie. (niet eigen idee) Volgens mij werkt deze nog het beste, doordat je 0 kruispunten hebt, alleen kleinere ritspunten. http://steamcommunity.com(...)13566741&searchtext= | |
Ypmaha | vrijdag 3 april 2015 @ 13:16 |
Wanneer krijg je eigenlijk nieuwe stukken land tot je beschikking? Het wordt wel aardig vol nu | |
#ANONIEM | vrijdag 3 april 2015 @ 13:19 |
Kan je kopen als je ze vrij gespeeld hebt; wereldbol linksonder, vlakje aanklikken en op purchase klikken. | |
Rezania | vrijdag 3 april 2015 @ 13:21 |
Die "ritspunten" zijn gewoon kruispunten omdat er geen echte op- en afritten in het spel zijn. | |
Ypmaha | vrijdag 3 april 2015 @ 13:25 |
Ja, dat snap ik, maar hoe speel je nieuwe gebieden vrij. Er zijn geen gebieden meer die ik kan kopen | |
Rezania | vrijdag 3 april 2015 @ 13:26 |
Heb je er al 9 dan? Anders meer populatie. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 april 2015 @ 13:27 |
Zoals Rezania al vraagt; heb je al 9 gebieden gekocht? Zo niet; meer inwoners krijgen. Post anders screenshotje van je overzicht. | |
Shrewd | vrijdag 3 april 2015 @ 13:36 |
Simcity perongelijk opgestart? | |
Sejt | vrijdag 3 april 2015 @ 13:38 |
Op- en afritten zoals in Nederland (of Duitsland) zitten er niet in inderdaad. Maar in Denemarken en ook Zweden zijn op- en afritten zoals in Cities: Skylines heel normaal. Zie deze opritten die ik bijna dagelijks pak: Wat ik probeer te zeggen, is dat het iets te kort door de bocht is om te stellen dat er geen echte op- en afritten in het spel zitten. | |
Shrewd | vrijdag 3 april 2015 @ 13:42 |
Zag deze op tweakers langs komen. | |
Ypmaha | vrijdag 3 april 2015 @ 14:01 |
volgens mij zit de volgende milestone bij 44k inwoners, krijg ik dan nieuw gebied? | |
Fir3fly | vrijdag 3 april 2015 @ 14:02 |
Dat zijn alsnog invoegstroken. Hele korte, maar alsnog. Die zijn er niet in Skylines. Een van de redenen dat ik het eigenlijk al niet meer speel . | |
donroyco | vrijdag 3 april 2015 @ 14:02 |
Je kunt het kopen. | |
donroyco | vrijdag 3 april 2015 @ 14:03 |
Geef het aan bij de ontwikkelaars | |
Ypmaha | vrijdag 3 april 2015 @ 14:04 |
hoe dan? de blauwe vlakken zijn de gebieden die je al hebt gekocht, en de nieuwe gebieden die je kunt kopen verschijnen als witte vlakken, maar die heb ik niet | |
Fir3fly | vrijdag 3 april 2015 @ 14:05 |
Ik wacht geduldig op DLC en patches. Het duurde ook een tijdje voordat dat bij SC4 op gang kwam dus het is absoluut geen verwijt. | |
Rezania | vrijdag 3 april 2015 @ 14:08 |
Dat is altijd nog meer dan in het spel. In het spel kan je de 'afrit' zelfs loodrecht op de snelweg aansluiten en het werkt nog. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 april 2015 @ 14:13 |
Yep. Maar je zei dat het vol begon te raken. Dit is toch niet vol? . Je kan zien wat je krijgt bij je volgende milestone door op het slotje te klikken naast de wereldbol. | |
Sejt | vrijdag 3 april 2015 @ 14:23 |
Nee, het zijn geen invoegstroken zoals in Nederland, en dat is in Skylines net zo min. Je hebt maar een heel kort stuk om in te voegen, i.e. je rijd niet een stuk parallel zoals in Nederland. Je moet het zelf weten w.b. spelen of niet spelen. Dat klopt, maar dat loodrechte is dan ook een doorn in mijn oog en in die van vele anderen, schat ik. | |
Fir3fly | vrijdag 3 april 2015 @ 14:26 |
In Skylines heb je 0 meter om in te voegen. Dat is het verschil. | |
Sejt | vrijdag 3 april 2015 @ 14:31 |
Het gaat om het concept van direct in voegen of parallel kunnen rijden, zoals er meerdere Nederlanders op deze fora zich over beklagen. Niet het aantal meters. Maar ieder z'n ding natuurlijk. | |
Ypmaha | vrijdag 3 april 2015 @ 14:49 |
invoegstroken zou wel een welkome toevoeging zijn. | |
Sejt | vrijdag 3 april 2015 @ 15:18 |
Invoegstroken als versiering, of daadwerkelijk betere verkeers- en voorrangsregels? W.b. het 2e vind ik zeker dat er wat moet gebeuren. Nu staan er bv. op de rechterrijstrook op de snelweg "rechtdoor of rechtsaf", maar iemand die rechtdoor wil, gaat op de middelste strook rijden. Als invoegstroken daadwerkelijk goed zouden werken qua voorrangsregels, dan zou het een welkome toevoeging zijn. Alleen grafisch is puur NL minded en zal zeer weinig toevoegen. | |
Ypmaha | vrijdag 3 april 2015 @ 15:32 |
Nee, niet als versiering, maar om het verkeer beter mee te regelen. Nu staan er in mijn stad relatief veel onnodige opstoppingen. | |
ImMaxa | vrijdag 3 april 2015 @ 17:44 |
Sowieso mag de verkeers-AI wel een update krijgen... Voertuigen plakken veel te veel op een rijstrook als er ook andere rijstroken vrij zijn. In mijn meest recente stad had ik files met wegen van 3 banen in beide richtingen omdat alle voertuigen op de meest rechtse rijstrook moesten rijden, de andere twee waren gewoon helemaal leeg... | |
Fir3fly | vrijdag 3 april 2015 @ 17:57 |
Je begrijpt het verkeerd. Een invoegstrook betekent dat de invoegende laan ruimte krijgt om daadwerkelijk in te voegen. Die ruimte is er ook in jouw voorbeelden. Niet in Skylines waar de laan simpelweg ophoudt. | |
Fir3fly | vrijdag 3 april 2015 @ 17:58 |
Irritant trouwens, van die users die zich 100% identificeren met het land waar ze wonen . | |
Ypmaha | vrijdag 3 april 2015 @ 18:49 |
Want Nederland is het enige land met invoegstroken? | |
Ypmaha | vrijdag 3 april 2015 @ 19:03 |
Heeft iemand nog andere suggesties om de happyness te verhogen? Mijn hele stad staat al vol met parken. | |
Rezania | vrijdag 3 april 2015 @ 19:05 |
Policies. Weet niet precies welke, maar er zijn er wel een paar die happiness verhogen geloof ik. | |
Divje | vrijdag 3 april 2015 @ 19:07 |
Openbaar vervoer. | |
Rezania | vrijdag 3 april 2015 @ 19:10 |
En toch ken ik niemand IRL die daar blij van wordt. | |
Divje | vrijdag 3 april 2015 @ 19:11 |
Als je de overvolle haltes in skylines ziet kan ik me ook niet voorstellen dat je cims er blij van worden, maarja | |
Romanus | vrijdag 3 april 2015 @ 19:27 |
Ik heb een redelijk goede pc maar ik merk zelfs dat ik fps-drops krijg bij mijn OV-hub | |
Fir3fly | vrijdag 3 april 2015 @ 19:58 |
Wat? Complete non-sequitur. | |
Marcus_Zaagius | vrijdag 3 april 2015 @ 20:00 |
Is het werkbaar om meerdere metrolijnen op 1 metrostation te koppelen? | |
Lastpost | vrijdag 3 april 2015 @ 20:00 |
Heb volgens mij ook iets teveel mods toevoegt, m'n niet onaardige PC begint echt te sputteren bij het laden van een map. Ingame verder gelukkig nergens last van. | |
Ypmaha | vrijdag 3 april 2015 @ 20:02 |
wtf, als ik mijn water drain pipes (riolering) uit zet, maak ik 10k verlies, terwijl ik er ruim voldoende water filtration plants voor in de plaats heb gezet.... | |
Rezania | vrijdag 3 april 2015 @ 20:03 |
Nou, toch niet hè. | |
Fir3fly | vrijdag 3 april 2015 @ 20:05 |
Is wat mij betreft juist goed, hebben de reizigers de mogelijkheid om over te stappen. | |
Ypmaha | vrijdag 3 april 2015 @ 20:13 |
jawel, toch wel | |
Rezania | vrijdag 3 april 2015 @ 20:14 |
Weet je het echt 100% zekurrrr? | |
Ypmaha | vrijdag 3 april 2015 @ 20:15 |
het metertje bij sewage availabilty ofzoiets blijft gewoon in het groen staan | |
Rezania | vrijdag 3 april 2015 @ 20:21 |
Verschuift het wel als je de oude afvoer uitzet? | |
BeHereNowM | vrijdag 3 april 2015 @ 20:39 |
Kan iemand hier uit ervaring vertellen wat voor PC je moet hebben om vloeiend op 4k te spelen met alle toeters en bellen en een enorme stad? | |
DieselTank | vrijdag 3 april 2015 @ 21:39 |
Eerst moet je al een 4k scherm en een grafische kaart hebben die het aan kan. | |
Danny | vrijdag 3 april 2015 @ 21:40 |
i7-2700k met 2x GTX780ti draait hier met de interne resolution changer en een stad van 300k inwoners soepel op 4k. Met SLI uit (en dus één 780ti) zakt de framerate naar ongeveer 20. Met kleine steden kan ik intern de res op 5K zetten (5120x2880) en een framerate houden van ongeveer 30. | |
EnGCatjuh | vrijdag 3 april 2015 @ 23:46 |
300k? Nice! Als mn stad zo'n 100k heeft, heb ik het eigenlijk wel weer gezien... | |
Qunix | zaterdag 4 april 2015 @ 00:08 |
https://www.reddit.com/r/(...)mod_progress_update/ | |
mschol | zaterdag 4 april 2015 @ 00:26 |
dit... er zit voor mij geen aansporing in om voor meer inwoners te gaan, vaak loopt het best aardig (weinig tot geen files, iedereen tevreden) en dan heb ik het dus ook wel gezien.. | |
Fir3fly | zaterdag 4 april 2015 @ 00:29 |
Dat had ik al na de eerste week . Bovenstaande mod ziet er veelbelovend uit . | |
Ypmaha | zaterdag 4 april 2015 @ 00:41 |
ja, ik heb het nu één voor een gedaan ipv alledrie tegelijk en dat hielp wel om een of andere reden. | |
Ypmaha | zaterdag 4 april 2015 @ 00:43 |
Hoe doen jullie dat met spoorlijnen? Dubbele spoorlijnen vlak naast elkaar liggen gaat een beetje moeilijk | |
Qunix | zaterdag 4 april 2015 @ 00:55 |
https://imgur.com/a/SBm7t | |
mschol | zaterdag 4 april 2015 @ 01:38 |
ik al ergens in mijn eerste stad, maar toen had ik nog wel iets van: goh laat ik eens alle gebouwen unlocken.. maar daar zitten zulke belachelijke eisen aan... | |
Drebbelman | zaterdag 4 april 2015 @ 05:45 |
De devs hebben kennelijk nog een verrassing in petto:http://www.rockpapershotg(...)-skylines-interview/ spannend, ben benieuwd. edit: en het enige waar ik echt op hoop dat ze nog toevoegen is de keuze om stijlen te kunnen kiezen bij districts: european, american, tropical, asian, medieval etc. De mod community doet dan hopelijk de rest. [ Bericht 22% gewijzigd door Drebbelman op 04-04-2015 05:53:31 ] | |
Sejt | zaterdag 4 april 2015 @ 12:15 |
Mooi ding. http://steamcommunity.com(...)19176839&searchtext= | |
Vijf_voor | zaterdag 4 april 2015 @ 14:02 |
Nieuw projectje: SimpCity | |
flipsen | zaterdag 4 april 2015 @ 17:58 |
Rezania | zaterdag 4 april 2015 @ 19:30 |
Is het iemand al gelukt om meer dan 10% van de populatie met het OV te laten gaan? OV is gratis en budgetten staan op 150%, nog steeds maar 10% ongeveer. En ja, alles is goed bereikbaar, buslijnen en metrolijnen in overvloed. | |
Divje | zaterdag 4 april 2015 @ 20:01 |
ElmarO | zaterdag 4 april 2015 @ 20:46 |
De hamster wietproductie gaat aardig zo te zien. | |
Divje | zaterdag 4 april 2015 @ 21:22 |
Jup Zijn aardig uit de kluiten gewassen wietplanten Ik dacht, begin met een nieuw dorpje. Parkje aangelegd, alvast een bioscoopje en een station. Bam. Geld op En maak op dit moment maar iets van 500 winsty per week dus duurt ff voor ik verder kan. lol | |
mschol | zaterdag 4 april 2015 @ 21:31 |
noem de bioscoop pathe en melk de bezoekers uit? | |
Rezania | zaterdag 4 april 2015 @ 21:32 |
Eh, hoe precies kan je daarmee winst maken? En hoe hoe kom je aan die brug over de snelweg? | |
Qunix | zaterdag 4 april 2015 @ 21:36 |
| |
Divje | zaterdag 4 april 2015 @ 21:37 |
Zoiets is wel de bedoeling. Omdat ik heel veel assets heb verwijderd, bleven er weinig huisjes over in m'n dorpen, daardoor liepen m'n inkomsten gigantisch terug en werd het weer opbouwen. Nu weer steady +2000. http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=418352365 de brug | |
Rezania | zaterdag 4 april 2015 @ 21:39 |
| |
Qunix | zaterdag 4 april 2015 @ 21:44 |
!! CiM1 was inderdaad erg leuk, maar zeer beperkt. CiM2 was minder beperkt met een aantal uitdagingen, maar ondanks dat heeft het mij niet gepakt en ben zeker niet happy met dat. Nu met C:S vind ik het leuk, al moeten ze wel opletten dat dit blijft en niet ineens rare dingen besloten worden en veranderen in de game. Leuk interview! | |
Rezania | zondag 5 april 2015 @ 00:20 |
Zo, er kwam weer eens een wave of death langs, van 49k naar 42k. | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 00:21 |
Eh, met die wietplanten kan je geenwinst maken. Zijn gewoon bomen Kan ze wel als forestru gebruiken though | |
Rezania | zondag 5 april 2015 @ 00:27 |
Wiet? Wat? Huh? | |
Rezania | zondag 5 april 2015 @ 00:27 |
39k nu btw. Alsof de plaag door je stad trekt. | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 00:28 |
Dat bedoelde je toch? Dacht ik achter te komen net | |
Rezania | zondag 5 april 2015 @ 00:29 |
Ik zag gewoon niks winstgevend in de screenshot, daarom. | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 00:29 |
Is er ook niet gheh. Mjah die hamster blijkt toeristen aan te trekken. Godver, ander screenshot. Mjah die van dat nieuwe dorpje, buiten beeld zijn nog 3 dorpjes | |
Rezania | zondag 5 april 2015 @ 00:33 |
Het is een beetje een bij elkaar geraapt teringzooitje, maar het werkt! (Tenminste, totdat iedereen spontaan doodviel. ) | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 00:37 |
Canal City Gheh, heb nooit last van die waves door die aging mod. Schiet voor geen reet op hier, ben teveel bezig om een plekje te zoeken voor een circuit en pretpark | |
Rezania | zondag 5 april 2015 @ 00:38 |
Daarom dus liever niet. En nee, is niet canal city, die heb ik op mijn andere PC. Helaas heeft die geen internet momenteel, dus ik speel het nu maar op m'n laptop. Gaat nog verbazingwekkend goed, alhoewel ik best wel een krachtige laptop heb. | |
Kleffe_Dop | zondag 5 april 2015 @ 00:40 |
"Slow Citizen Aging" mod toevallig? | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 00:41 |
Staat los van elkaar hoor Wel dezelfde map als Canal City toch? Wil daar ook nog eens wat op proberen Het spel doet er hier nu minimaal 7/8 minuten over om op te starten, daarna loopt het wel goed. | |
Rezania | zondag 5 april 2015 @ 00:44 |
Nee, juist niet, want dat schiet niet op. Zie boven. Gelukkig hier wat sneller, maar ik mis toch wel mijn SSD. Laadtijden van 10 seconden zitten er helaas niet in bij mijn laptop. | |
Rezania | zondag 5 april 2015 @ 00:46 |
Zucht...
| |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 01:08 |
Gebruik jij ook een LUT? Ziet er verdomd goed uit. Geef het op voor vandaag | |
Rezania | zondag 5 april 2015 @ 01:10 |
LUT? Wut? | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 01:10 |
Jeweetwel. Color Correction | |
Rezania | zondag 5 april 2015 @ 01:12 |
Oh, dat. Staat niet aan geloof ik bij deze map. Ik wil eigenlijk betere anti-alaising, maar dat laat nog op zich wachten. | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 01:21 |
Ahh oke. Weet door al die verschillende kleurenschema's niet eens meer hoe het spel er vanille uit ziet. Er is toch al een mod voor uitgebreidere grafische opties? Uitgeschreven van dik 200+ assets, alleen maar woningen. Maarja die verdwijnen dan ook uit je stad, samen met de inwoners bye bye 9000 man | |
valek | zondag 5 april 2015 @ 10:21 |
Ik loop tegen het volgende probleem aan. Een paar vuilnisbelten liggen in de weg, deze wil ik verwijderen, maar dat lukt me niet. Als ze leeg zijn, zijn ze dan wel te verwijderen? | |
ElmarO | zondag 5 april 2015 @ 10:22 |
Ja, je moet ze eerst legen. Zelfde geldt voor begraafplaatsen. | |
valek | zondag 5 april 2015 @ 10:28 |
Dank je. | |
Stoepboer | zondag 5 april 2015 @ 11:21 |
Ik vraag me af of er een mod is om lijken direct weg te halen, ik heb alles geprobeerd maar het werkt gewoon niet. http://imgur.com/ImDYAKK | |
Vermecelli | zondag 5 april 2015 @ 12:26 |
Waarom bouw je niet gewoon meer begraafplaatsen en crematie centra's? | |
Stoepboer | zondag 5 april 2015 @ 12:43 |
Ik heb nu ongeveer 5 tot 8 begraafplaatsen ( als ik het juist heb ) en 9 crematoriums. | |
Vermecelli | zondag 5 april 2015 @ 12:45 |
Dan zou ik de ligging van die plaatsen nog eens bekeken, of je lijkenwagens staan vast in het verkeer. Normaal gesproken als je per district die twee dingen bouwt heb je nooit problemen. | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 12:45 |
Kunnen ze de doden wel bereiken? Staat je verkeer niet in de weg? Zou anders gewoon het ziekenbudget op z'n hoogst zetten. | |
Vermecelli | zondag 5 april 2015 @ 12:48 |
Weet iemand trouwens hoe ik kan zorgen dat mijn harbors meer schepen kunnen lossen? Omdat mijn bevolking hoog is opgeleid krimpt mijn industrie heel erg en lukt het niet meer om alle winkels te bevoorraden. Ik heb in 3 verschillende hoeken een harbor gemaakt en nog 2 treinstations om vracht te lossen maar nog steeds zitten winkels zonder. Het budget staat al op 150% maar ik heb het idee dat dit weinig helpt | |
Stoepboer | zondag 5 april 2015 @ 12:48 |
Zou kunnen inderdaad, misschien maar eens wat crematoriums en begraafplaatsen verplaatsen. Jup, ik heb erg veel verkeer wat telkens in de weg staat. Daardoor krijg ik dus ook een stoet van lijkwagens op een gegeven moment | |
EnGCatjuh | zondag 5 april 2015 @ 14:01 |
Heb je ook treinstations bij je commercie? Want de goederen moeten natuurlijk ook op tijd van de havens/stations naar de winkels komen. | |
Vermecelli | zondag 5 april 2015 @ 14:04 |
Vanwege geluidsoverlast niet direct, maar als er een schip is gelost rijden er een stuk of 10 wagentjes direct mijn stad in. Die dumpen dan lading bij een winkel en rijden direct terug. Ik heb het idee dat ik veel te weinig aanvoer krijg. | |
Rezania | zondag 5 april 2015 @ 14:13 |
Commercie boeit geluidsoverlast vrij weinig geloof ik. | |
HetBrabandertje | zondag 5 april 2015 @ 14:59 |
Commercie veroorzaakt zelf ook behoorlijk veel geluidsoverlast. Zou wat hypocriet zijn als ze dan wel gaan zeuren als een treinstation herrie maakt | |
G3F | zondag 5 april 2015 @ 15:11 |
Hoe wat waar?! Volgensmij heb ik iets gemist Heb wel een soort van klein redneck kombaantje maar om dat nou een circuit te noemen | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 15:12 |
http://steamcommunity.com(...)pfiles/?appid=255710 Zit te kutten met welke weg het best geschikt is Misschien dat die US-Roads beta geschikt is, dan kan je pijlen en strepen volgens mij uitschakelen. Moet sowieso even wachten tot ik meer ruimte beschikbaar heb want dat pretpark moet er eerst komen | |
bitterbal | zondag 5 april 2015 @ 15:13 |
OMFG | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 15:16 |
Rollercoaster: http://steamcommunity.com(...)pfiles/?appid=255710 Reuzenrad: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=416079186 Picknickgekte: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=415765979 En dan een springkussentje, draaimolentje, wat parkjes en winkeltjes en een zwemvijver en het pretpark is geboren kan het wel Drouwenerzand noemen ofzo. | |
G3F | zondag 5 april 2015 @ 15:17 |
Ik kan niks zien via die link... enkel zn profiel, als ik op inventory (waar zogenaamd 30 items in staan) krijg ik een foutmelding dat er niks in zn inventory zit | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 15:18 |
Zo dan? http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=418681046 http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=418681297 http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=418681680 http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=418681458 | |
bitterbal | zondag 5 april 2015 @ 15:19 |
Wil je hier screenshot plaatsen als je het af hebt? | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 15:20 |
Sure Kutte is, heb meer ruimte nodig. Of moet de snelweg dwars door het parkje laten lopen | |
bitterbal | zondag 5 april 2015 @ 15:21 |
Kun je geen tiles meer kopen? | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 15:22 |
Dan moet ik even de 15.000 inwoners aantikken, was er bijna maar toen verdween ong 70% door assets die verwijderd waren. Dan kan ik weer 1 kopen | |
G3F | zondag 5 april 2015 @ 15:24 |
Thanks, het probleem was dat je ingelogd moet zijn op steam maar mn telefoon laat me niet inloggen.. Directe link naar de asset werkt wel Als die assets het ook nog zouden doen op Mac zou ik helemaal content zijn | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 15:25 |
Dat was gefikst toch met die laatste patch? Moet je je even inschrijven bij die beta. Tenzij die patch je skylines molt | |
G3F | zondag 5 april 2015 @ 15:37 |
Wacht liever op een stabiele patch, voor t geval dat Of is het als ik verder geen mods heb (buiten de 25 tile unlock en de std meegeleverde mods) dat hij het gewoon prima doet? | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 15:38 |
Denk dat er dan weinig aan de hand kan zijn. En het valt zo terug te draaien volgens mij. Had zelf vooral last door alle mods die wegen aanpassen | |
G3F | zondag 5 april 2015 @ 15:41 |
Ah die heb ik zelf helemaal niet, al wil ik wel graag de no pillars mod Welke gebruik jij allemaal? | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 15:43 |
Eh pff. Gebruik nu 17 van de 25 mods. ff kijken welke dat zijn Road Color Changer - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=417585852 Improved Assets Panel - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=417430545 Zonable Pedestrian Paths - Stable - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=414702884 Fine Road Heights - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=413678178 Control Building Level Up v0.4 - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=410535198 Toggle Traffic Lights - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411833858 Extended Public Transport UI - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411164732 Hide Policy Icons - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=410018672 New Game Plus (NG+) - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411769510 Terraform Tool - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411095553 Fill The Houses - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409069482 Slow Trash Production - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409179277 Slow Citizen Aging 1/4 - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409070218 Mod Achievement Enabler - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=407055819 Tree Brush - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406723376 All 25 Areas purchasable - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=405810376 Automatic Bulldoze - http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406132323 En die 1st person mod, sun shafts, ambient occlusion en isometric camera nog. Maar die staan niet aan [ Bericht 34% gewijzigd door Divje op 05-04-2015 15:49:37 ] | |
#ANONIEM | zondag 5 april 2015 @ 15:45 |
Speel al sinds 1.07 uit kwam met die patch. 0 crashes of rare dingen maar wel assets | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 15:53 |
Kolere, wil de asset editor opstarten. Zit al 10 minuten naar een draaiende chirp te kijken, en het spel gebruik nu 5GB geheugen | |
kwaitnait | zondag 5 april 2015 @ 16:41 |
Iedere keer als ik inzoom bij het cargo rail station crasht het spel. Ik heb alle mods uitgeschakeld maar zonder beter resultaat. Nog meer mensen met dit probleem? | |
ElmarO | zondag 5 april 2015 @ 16:42 |
Gebruik normaal geen filter, maar heb er nu eens één uitgeprobeerd. Bevalt goed tot zover. Zit nu rond de 90.000 inwoners. | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 16:47 |
Nice | |
ElmarO | zondag 5 april 2015 @ 16:51 |
Dank Al mis ik bij de free form pathways in de 2e screenshot wel heel erg dat er geen vijvers zijn. Had het in mijn ogen net wat beter gemaakt. | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 18:11 |
http://steamcommunity.com(...)tsearch§ion=home Zit er iets tussen? | |
G3F | zondag 5 april 2015 @ 18:13 |
Mooi dat er van die zone able pedestrian paths een stabiele versie is! Die ga ik maar eens proberen Zou ook graag een stabiele mod willen voor verkeerslichten, voorrangswegen e.d. zag ook al een paar mods waarmee je veel kan, echter leken die nog een beetje buggy. Mooiste zou zijn als CO het in een patch of dlc zouden verwerken Top! Ga m gelijk installeren dan | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 18:44 |
Nou ben helemaal los gegaan hoor. Een overzichtje. 'Ingang' van het park, met veel parkeergelegenheid Met rechts daarvan de zwemvijver en het kleine strandje. Als je de voetgangersbrug overgaat kom je bij de beste attracties. Zoals: En Nu is 't geld weer op | |
ElmarO | zondag 5 april 2015 @ 18:54 |
Ben er om eerlijk te zijn niet helemaal weg van. Niettemin bedankt voor het zoeken. Ziet er netjes uit hoor. Weet niet of deze al gelinkt waren? http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=419832440 | |
Divje | zondag 5 april 2015 @ 18:58 |
Ben er zelf ook niet weg van Maak vijvers wel met terraforming. Thanks en die assets had ik nog niet! Nice | |
Rezania | zondag 5 april 2015 @ 21:32 |
Jezus, mijn stad is nu zo groot dat als ik hem op drie keer zo snel zet hij niet heel veel sneller gaat. | |
Rezania | zondag 5 april 2015 @ 21:33 |
Oh, mijn laptop stond op gebalanceerd in plaats van hoge prestaties. | |
Rezania | zondag 5 april 2015 @ 22:25 |
Helpt voor geen ene meter. Wacht wel totdat ik weer mijn game-PC kan gebruiken. | |
Rezania | zondag 5 april 2015 @ 22:44 |
Vooral lezen wat er wordt gechirpt. | |
ElmarO | zondag 5 april 2015 @ 22:50 |
Beauty is in the eye of the beholder. Ben wel benieuwd hoe je verkeersdrukte is, het ziet er aardig lastig te navigeren uit. | |
Rezania | zondag 5 april 2015 @ 22:58 |
Is niet van mij (gelukkig), is van Reddit. | |
ElmarO | zondag 5 april 2015 @ 23:01 |
Ah oké. Het is in ieder geval een stad met een ingewikkeld wegensysteem. | |
Rezania | zondag 5 april 2015 @ 23:11 |
Dit is mijn stad (die te zwaar is voor mijn laptop). Moet zeggen dat dit mijn meest vermakelijke stad tot nu toe is. Doordat ik oneindig veel geld heb doe ik gewoon maar wat mij leuk lijkt, in plaats van naar maximale winst te streven. Veel leuker en nog steeds evenveel uitdaging, want geld verdien je toch wel makkelijk als je eenmaal een beginnetje hebt gemaakt. | |
ElmarO | zondag 5 april 2015 @ 23:23 |
Ik speel ook met de oneindig veel geld mod. Voor eigenlijk de redenen die je hierboven aangeeft. En nog steeds maak ik makkelijk winst. Maar een leuk stadje. | |
maturon | maandag 6 april 2015 @ 02:05 |
Ik heb een nieuwe map gemaakt maar ik kan om 1 of andere reden niet mijn monuments krijgen, (die had ik eerder 3 van de 5 al vrijgespeeld) iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?) ik heb al 90.000 inwoners. Ik voldoe bijvoorbeeld aan de eis dat ik grand library heb neergezet voor de Hadron collider maar het blijft zwart of moet ik opnieuw aan grand library eis voldoen? | |
kwaitnait | maandag 6 april 2015 @ 10:27 |
Monuments moet je steeds opnieuw vrijspelen als je opnieuw begint | |
AgLarrr | maandag 6 april 2015 @ 11:21 |
In het kader van "omdat ik hier ideeën jat, hierbij mijn laatste projectje ter inspiratie(?)": Ik probeer een concept parkstad te ontwerpen. Ga nu uit van cirkels. Overzicht van boven: Stadscentrum, met IKEA, Commerz Bank Arena en Park Plaza Hotel: En voor de loller een soort CIA-achtig hoofdkwartier, met hekken, barakken en de Enterprise voor de deur: Ik kwam er tot mijn eigen grote "lolwut?!" achter dat ik geen bomen meer kan planten. De game kan het kennelijk niet meer aan.... daar moet ik nog ff mee bezig.. | |
Thrilled | maandag 6 april 2015 @ 11:27 |
Ja met die brush zit je heel snel aan je max aantal bomen wat je kan planten.. heb laatst 10 minuten met de bulldozer allemaal bomen zitten slopen in de omgeving | |
Divje | maandag 6 april 2015 @ 11:29 |
Rechts-klik met de tree brush gaat veel sneller | |
Thrilled | maandag 6 april 2015 @ 12:49 |
kak | |
Divje | maandag 6 april 2015 @ 12:54 |
Scheelt je weer klikken | |
Zocalo | maandag 6 april 2015 @ 13:38 |
Bah. Schijnbaar een nieuwe update geweest (weekje niet gespeeld) en nu krijg ik een groot rood kruis in mijn beeld als ik mijn savegame laad. En dat gaat niet weg.
| |
Rezania | maandag 6 april 2015 @ 14:03 |
Er schijnt een mod te zijn waarmee je kan instellen hoeveel plek bussen en metro's hebben. Helaas kan ik hem niet vinden. | |
Ypmaha | maandag 6 april 2015 @ 14:12 |
Wat is nou eigenlijk het voordeel van een hoog opgeleide bevolking? Het enige wat ik kan bedenken is minder industrie, dus minder vervuiling. | |
Rezania | maandag 6 april 2015 @ 14:14 |
Ze consumeren ook minder en produceren minder afval geloof ik. | |
Rezania | maandag 6 april 2015 @ 14:40 |
Found it: http://steamcommunity.com(...)&searchtext=capacity Kunnen screenshots trouwens voortaan in een spoiler? De hele pagina springt op en neer dankzij mijn trage verbinding. | |
AgLarrr | maandag 6 april 2015 @ 14:43 |
Heb ik een fantastische plopable recycling center, zit er een fout in; moet ik hem elke keer als ik die stad open opnieuw bouwen... | |
Rezania | maandag 6 april 2015 @ 15:11 |
Op een populatie van 57k. | |
davedavy | maandag 6 april 2015 @ 15:25 |
Lol ben niet de enigste zo te zien. Volgens mij is de trick kleine rechte verbindingen die niet te lang duren. | |
Rezania | maandag 6 april 2015 @ 15:32 |
Nee, de truc is drie keer zo grote bussen en metro's. Voorheen kwam ik nooit boven de 10% uit. | |
davedavy | maandag 6 april 2015 @ 15:36 |
Wat bedoel je met drie keer zo groot? Het budget vergroten? | |
Ypmaha | maandag 6 april 2015 @ 15:36 |
wat wil dat leisure eigenlijk zeggen. Het betekent vrijetijdsbesteding, maar mijn hele stad scoort daar bij accessibility rood (slecht), terwijl ik toch wel een aantal parken heb neergezet. | |
Rezania | maandag 6 april 2015 @ 15:44 |
Nope, is een mod. Drie keer zo veel passagiers, dus van 30 naar 90 voor bussen bijvoorbeeld. | |
Rezania | maandag 6 april 2015 @ 15:44 |
Je hebt behoorlijk wat parken nodig om dat goed te krijgen. | |
davedavy | maandag 6 april 2015 @ 15:49 |
Dat is ook een optie ja | |
Rezania | maandag 6 april 2015 @ 15:49 |
Het doet wonderen voor je verkeer. | |
davedavy | maandag 6 april 2015 @ 15:50 |
Nja ik zit met het probleem dat de vraag naar huizen, industrie, offices en commercie gewoon 0 is. Alle mensen zijn happy, verkeer loopt goed door, alles gaat goed. Behalve dat bijna niemand het OV gebruikt, dus ik probeer dat maar | |
Rezania | maandag 6 april 2015 @ 15:52 |
Hoeveel inwoners? | |
davedavy | maandag 6 april 2015 @ 15:53 |
Op dit moment 50K. Voldoende gebieden aangewezen waar commercie, industrie en huizen kunnen worden gebouwd. Er wordt alleen niets gebouwd | |
Rezania | maandag 6 april 2015 @ 15:58 |
Het kan helpen om dat enkel maar één iets te wijzen, dus bijvoorbeeld enkel residential. Dan ontstaat er een grote onbalans tussen vraag en aanbod en kan je de rest ook laten bouwen na een tijdje. | |
davedavy | maandag 6 april 2015 @ 16:00 |
Goed idee! Zou wellicht wel een optie kunnen zijn omdat alles nu tegen mekaar op weegt. | |
Rezania | maandag 6 april 2015 @ 16:22 |
Godverdomme, dat dood en verderf dat om de zoveel tijd weer eens terugkomt. Wanneer gaan ze dat nou eens fixen? | |
ElmarO | maandag 6 april 2015 @ 17:01 |
Nieuw woonwijkje uit de grond gestampt. Zit nu rond de 96.000 inwoners.
| |
Rezania | maandag 6 april 2015 @ 17:04 |
Je kan ook RCT spelen in CS.
[ Bericht 1% gewijzigd door Rezania op 06-04-2015 18:40:42 ] | |
Rezania | maandag 6 april 2015 @ 19:20 |
Van 89k naar 70k in 10 minuten. _! | |
DJKoster | maandag 6 april 2015 @ 19:28 |
12.000 inwoners. Nu maar eens mijn verkeer scheiden tussen industrie en woonwijken. Alles en iedereen staat continu in de file. | |
Rezania | maandag 6 april 2015 @ 19:39 |
En dan straks klagen over geluidsoverlast natuurlijk. | |
Divje | maandag 6 april 2015 @ 19:41 |
Ultraüberveilig ook die hoogspanningskabels zo. | |
Rezania | maandag 6 april 2015 @ 19:42 |
Ach, kooi van faraday, gaat vast wel goed. | |
Divje | maandag 6 april 2015 @ 19:43 |
Laten ze die clipping eens patchen. | |
Rezania | maandag 6 april 2015 @ 20:03 |
Het geklaag is begonnen hoor. | |
Rezania | maandag 6 april 2015 @ 20:29 |
21000 basisschoolkinderen op een populatie van 95k. Denk dat ik de 1/4 aging mod toch maar weer uit zet. | |
donroyco | maandag 6 april 2015 @ 21:36 |
Joh | |
Shrewd | maandag 6 april 2015 @ 22:16 |
babyboom | |
DJKoster | maandag 6 april 2015 @ 22:26 |
2 uur bezig geweest met eigenlijk alleen maar verkeer omleiden en industriegebieden te herinrichten.. Vooral nog veel aanklooien nu en mij scheel betalen aan afvalverwerking. | |
Shrewd | maandag 6 april 2015 @ 22:31 |
Probeer ook wat kleinere wegen te gebruiken. | |
DJKoster | maandag 6 april 2015 @ 22:59 |
Het verkeer staat langer dan 2 seconden stil. *upgrade!* Ik kreeg in simcity 4 ook altijd meldingen dat ik teveel asfalt gebruikte. | |
Shrewd | maandag 6 april 2015 @ 23:02 |
Ziet er niet uit man. | |
DJKoster | maandag 6 april 2015 @ 23:20 |
Weet je hoe vlot het verkeer gaat over een zesbaans eenrichtingsweg man. | |
Divje | maandag 6 april 2015 @ 23:32 |
http://steamcommunity.com(...)20853234&searchtext= hehe. | |
Drebbelman | dinsdag 7 april 2015 @ 00:27 |
heb ik ook last van, komt waarschijnlijk door een update van de Traffic++ mod. | |
0108daniel | dinsdag 7 april 2015 @ 12:19 |
Zo eindelijk, mods die ik wil staan er in. Totaal heb ik meer dan 1200 mods van gebouwen, 60 assets en 250 maps Kan ik voorlopig weer even vooruit haha | |
Divje | dinsdag 7 april 2015 @ 12:32 |
Ah je hebt het spel eindelijk gekocht? 'Mods van gebouwen' zijn overigens assets. | |
flipsen | dinsdag 7 april 2015 @ 12:35 |
Ik hou me zoals gezegd (nog) niet bezig met mods, maar het enige dat ik wel graag zou zien is een automatische bulldozer voor gebouwen die zijn uitgebrand of verlaten. Aan de andere kant is lekker bulldozeren ook wel fijn, maar bij een grote stad gaat daar toch weer teveel tijd in zitten. Is zo´n mod er? Neem aan van wel, maar nog geen idee hoe/waar ik dat moet zoeken. Liever lui dan moe, dus vraag het hier even | |
Divje | dinsdag 7 april 2015 @ 12:36 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406132323 Staat in de OP | |
flipsen | dinsdag 7 april 2015 @ 12:38 |
Hm, misschien moet ik die eens gaan lezen Thanks! | |
Gutanoth | dinsdag 7 april 2015 @ 12:54 |
ik zie allemaal mods van tennisvelden,parkeerplaatsen,kermisattracties enzo. Maar maken de bewoners dan ook gebruik ervan? of zijn die dingen allemaal puur voor het zicht? | |
Divje | dinsdag 7 april 2015 @ 13:01 |
Parkeerplaatsen en parken worden gebruikt. Tennisvelden/attracties enzo gelden ook als park, omdat er nog geen mechanics in de game zitten dat cims ook daadwerkelijk gaan tennissen of voetballen Sommige van die dingen, zoals de achtbaan creëren wel werk voor je cims | |
Gutanoth | dinsdag 7 april 2015 @ 13:05 |
Dat zal dan wel afhankelijk zijn van de mod maker? of zo'n gebouw wel of niet wergelegenheid verschaft? | |
Divje | dinsdag 7 april 2015 @ 13:06 |
Klopt. Het staat meestal wel in de beschrijving. Soms ook niet, en dan heb je ineens een parkeerplaatsje die in een straal van 4km zorgt dat iedereen happy is | |
0108daniel | dinsdag 7 april 2015 @ 17:16 |
Hoe zit dat eigenlijk met die Assets (gebouwen) Als ik ze in het spel zet en het spel speel dan staan er geen assets bij die ik van de workshop heb. En ja ze zijn geactiveerd. | |
Jorwol | dinsdag 7 april 2015 @ 17:50 |
Ligt eraan, heb je 'm intussen al gekocht of ga je weer op Reddit vragen waar je ze kunt downloaden voor je illegale versie? | |
DJKoster | dinsdag 7 april 2015 @ 18:09 |
Twee metrostations bouwen, hubje erbij en kijken maar! Terwijl het geld binnenstroomt. | |
Grifte | dinsdag 7 april 2015 @ 18:14 |
Tof spel, al word ik wel een beetje moe (insert Wim Kieft-stem) van die lui in Cities:Skylines die niet de volledige weg gebruiken. Gebruik volop 6-baans éénrichtingswegen of mooie brede highways, maar overal gaan die lui steeds over 1-2 banen terwijl er ruimte genoeg is om meer banen te gebruiken en/of beter te ritsen. | |
mschol | dinsdag 7 april 2015 @ 19:12 |
natuurlijk niet, waarom denk je dat hij eindelijk al die assets erin heeft? Allemaal los downloaden van die verzamelsites, zipjes uitpakken, en uiteraard downloadlimieten | |
Divje | dinsdag 7 april 2015 @ 19:16 |
Ahja, dom van me Hoe zou het met z'n VR-mod gaan | |
Jorwol | dinsdag 7 april 2015 @ 20:13 |
Die staat 'on hold', hij is ondertussen aangenomen als adviseur van Obama | |
mschol | dinsdag 7 april 2015 @ 20:42 |
wat ik een beetje jammer vind van deze setup zijn de onrealistische wandelbruggen... enorm hoog, geen trappen | |
DJKoster | dinsdag 7 april 2015 @ 20:56 |
Daar is vast wel een mod voor. | |
einschtein | dinsdag 7 april 2015 @ 21:16 |
Ja, zit een bepaalde logica in. Zodra ze voorbij de een-na-laatste afrit zijn, bijvoorbeeld, nemen ze daarna direct de strook om de afrit te nemen zonder te switchen van strook. |