abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155605519
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:45 schreef Piles het volgende:
Die geeft 0 aan, en rechtstreeks op de stekker ook.
Heb je dan niet de zekering kapot?
pi_155608076
quote:
3s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Heb je dan niet de zekering kapot?
Bedacht ik me ook net... morgen ff testen
pi_155619647
Zekering dus idd. Zat nog een verkeerde in ook, 10 iipv 15
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:56:13 #155
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_155619803
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:49 schreef Piles het volgende:
Zekering dus idd. Zat nog een verkeerde in ook, 10 iipv 15
Daarom was ie ook kapot. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_155620687
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:49 schreef Piles het volgende:
Zekering dus idd. Zat nog een verkeerde in ook, 10 iipv 15
^O^
pi_155841413
Ik zou mijn auto een kleine onderhoud willen geven, en de bougies vernieuwen, maar ik weet niet welke er in moeten.

Auto is een chevrolet GMT400 met de 5.7TBI motor. De onsteking is omgebouwd naar een Jacobs Pro Street ignition.

Ik vind ergens nergens info of dit systeem ook aangebaste bougies nodig heeft, of dat ik er de standaards nog in kan plaatsen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Moderator zaterdag 5 september 2015 @ 16:04:42 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155842418
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:21 schreef Athmozz het volgende:
Ik zou mijn auto een kleine onderhoud willen geven, en de bougies vernieuwen, maar ik weet niet welke er in moeten.

Auto is een chevrolet GMT400 met de 5.7TBI motor. De onsteking is omgebouwd naar een Jacobs Pro Street ignition.

Ik vind ergens nergens info of dit systeem ook aangebaste bougies nodig heeft, of dat ik er de standaards nog in kan plaatsen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Staat dat niet gewoon op de bougie?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155842436
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Staat dat niet gewoon op de bougie?
Er staat niets leesbaar meer op helaas (zitten er 14j / 160.000km in volgens boekje). Andere zaken waaraan ik kan herkennen welke ik nodig heb? Jacobs ignition is ondertussen ook X aantal keer overgenomen, dus daar raak ik ook niet verder om te zoeken welke ik nodig heb :(
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Moderator zaterdag 5 september 2015 @ 17:39:37 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155844738
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:05 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Er staat niets leesbaar meer op helaas (zitten er 14j / 160.000km in volgens boekje). Andere zaken waaraan ik kan herkennen welke ik nodig heb? Jacobs ignition is ondertussen ook X aantal keer overgenomen, dus daar raak ik ook niet verder om te zoeken welke ik nodig heb :(
Ik heb d'r verder ook geen verstand van, maar kun je op de website van een grote fabrikant van bougies (ik ken alleen Champion, misschien zijn er meer? Maak Bosch ze ook nog?) een soort "bougie zoeker" vinden. Net als dat de meeste oliefabrikanten ook op hun site hebben hoeveel je van welke vloeistof in de auto niet doen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 5 september 2015 @ 17:40:49 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155844777
Ellende van zo'n V8 is natuurlijk ook dat je direct ¤80 kwijt bent als je de verkeerde kiest :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155848421
Gewoon de standaard krengen in flikkeren
pi_155856641
AC Delco double platinum's dus als het de standaard bougies mogen zijn. 'k zal wel zien of ze passen zeker, zoveel kosten die ook weer niet (¤60 voor 8 bougies) dus kan bijna niet mis gaan :)

Wat is beter, Platinum bougies en iedere 15.000 mijl eruit, of koperen bougies & iedere 5.000 mijl eruit?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_155863205
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 00:18 schreef Athmozz het volgende:
AC Delco double platinum's dus als het de standaard bougies mogen zijn. 'k zal wel zien of ze passen zeker, zoveel kosten die ook weer niet (¤60 voor 8 bougies) dus kan bijna niet mis gaan :)

Wat is beter, Platinum bougies en iedere 15.000 mijl eruit, of koperen bougies & iedere 5.000 mijl eruit?
Platina elke 5k wisselen :+
  dinsdag 8 september 2015 @ 23:00:08 #165
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155936292
Hoe kom ik er het makkelijkst achter of dit panoramadak uit een Audi Q5 in een Audi A4 B8 bouwjaar 2009 past?

Vermoedelijk niet, maar you never know? O-)
pi_155936496
Onderdeel nummer vergelijken en het na meten.
  woensdag 9 september 2015 @ 08:20:22 #167
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_155940674
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:00 schreef leolinedance het volgende:
Hoe kom ik er het makkelijkst achter of dit panoramadak uit een Audi Q5 in een Audi A4 B8 bouwjaar 2009 past?

Vermoedelijk niet, maar you never know? O-)
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 9 september 2015 @ 08:54:07 #168
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155941086
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Onderdeel nummer vergelijken en het na meten.
Punt is dat ik het liever weet vóórdat ik begin aan het uitbouwen. Is allemaal best wat werk, dus zou fijn zijn als ik het ergens terug zou kunnen vinden. In een onderdelen database waar die onderdeel nummers in staan per auto ofzo?
pi_155944935
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 08:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Punt is dat ik het liever weet vóórdat ik begin aan het uitbouwen. Is allemaal best wat werk, dus zou fijn zijn als ik het ergens terug zou kunnen vinden. In een onderdelen database waar die onderdeel nummers in staan per auto ofzo?
Onderdeelnummer op Google in voeren, er zijn wat Russische site waar het te vinden is.
  Moderator zaterdag 12 september 2015 @ 20:18:13 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156032277
De auto van mijn ouders. Corsa 1.4 90pk automaat uit 2009 heeft volgende klacht.

Soms begint ie spontaan (tenminste dat denk ik, geen mee niet bewust dat ik ervoor iets vreemds doe) te "fluiten". Het komt waarschijnlijk bij de voorwielen/remmen vandaan, als ik de rem heel licht aanraak is het geluid weg naar laat je de term los is het geluid terug.

Het geluid stopt soms spontaan, maar vanmiddag vond ik het erg leng doorgaan. Paar keer stijf remmen hielp niet, meer nadat ik had gestopt voor een kruising was het weg.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Auto remt gewoon goed en de remschijven zijn niet blauw ofzo.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156032637
Geluiden zijn niet te beoordelen vanachter een monitor, ga - ja ik weet :') - naar de garage
  Moderator zaterdag 12 september 2015 @ 20:32:10 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156032776
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 september 2015 20:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Geluiden zijn niet te beoordelen vanachter een monitor, ga - ja ik weet :') - naar de garage
Ja dat gaat maandag ook gebeuren. Alleen beetje vervelend dat het mij op 300km maar 2 keer is gebeurd.

Om een halve dag met een monteur rond te gaan rijden zullen ze ook wel geen zin in hebben denk ik :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 15 september 2015 @ 23:19:26 #173
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_156129173
De spanrollen van de distributieriem zijn hoorbaar in mijn focus 1.6 tdci, 90pk uit 2005.. Ik hoor het alleen stationair en tm 1200 toeren ongeveer. Volgens fabriekopgave heb ik nog 25dkm te gaan. Kan het kwaad om nog even door te rijden of is de kans groot op schade bij hoorbare spanrollen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_156130967
Druklager en consorten vervangen bij een Ford Fiesta uit 2006, zelf te doen of door de garage laten doen?

Ik ben redelijk handig, heb beschikking tot een smeerput, helaas geen brug.
pi_156135203
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:19 schreef monsterd. het volgende:
De spanrollen van de distributieriem zijn hoorbaar in mijn focus 1.6 tdci, 90pk uit 2005.. Ik hoor het alleen stationair en tm 1200 toeren ongeveer. Volgens fabriekopgave heb ik nog 25dkm te gaan. Kan het kwaad om nog even door te rijden of is de kans groot op schade bij hoorbare spanrollen?
Direct vervangen!
pi_156135230
quote:
11s.gif Op woensdag 16 september 2015 00:19 schreef Gutz het volgende:
Druklager en consorten vervangen bij een Ford Fiesta uit 2006, zelf te doen of door de garage laten doen?

Ik ben redelijk handig, heb beschikking tot een smeerput, helaas geen brug.
Subframe er onderweg sleutelt wel makkelijk :P. Mooi uit besteden, sommige hebben een treklager ipv een druk, dat zijn kun dingen :P
  woensdag 16 september 2015 @ 18:04:52 #177
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_156147235
quote:
4s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Direct vervangen!
Ok, hij gaat morgen naar de garage :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_156467137
Heb even een vraag mbt een te repareren onderdeel. Het gaat om een kapotte krukaspoelie uit een Toyota Corolla met 124.000 km op de klok. Deze heeft een aantal aandrijfriemen kapot geslagen. Nu is de krukaspoelie nogal een duur onderdeel, zouden jullie aanraden dit onderdeel uit een donorspot te halen of een originele te laten inbouwen door de dealer?
pi_156469766
Als jij een onbeschadigde 2e hands poelie kan vinden zie ik er geen probleem in om die te gebruiken eerlijk gezegd.
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:59:59 #180
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_156469829
Als een krukaspoelie al bij 124.000km onherstelbaar kapot is zou ik eerst even kijken of het geen bekend probleem is bij die modellen, dan heeft een gebruikte monteren misschien wat minder zin natuurlijk.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 29 september 2015 @ 16:05:03 #181
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_156474754
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:59 schreef Barcaconia het volgende:
Als een krukaspoelie al bij 124.000km onherstelbaar kapot is zou ik eerst even kijken of het geen bekend probleem is bij die modellen, dan heeft een gebruikte monteren misschien wat minder zin natuurlijk.
Dit. Zo niet en het incidentele schade blijkt kan een tweedehands geen kwaad.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_156632810
Ik heb nieuwe lampjes nodig voor mijn stadslicht voor. Van een Mégane uit '99.

Hier vind ik meerdere soorten lampjes:
https://www.winparts.nl/verlichting-lampen/stadslicht/c1021.html

Die T10 lijkt er het meest op. Van de Philips is er de 12961CP en 12961B2. Allebei wit en 5W. Maar wat is het verschil tussen die 2 (behalve dat de ene 1 stuk is en de ander 2 stuks)?

En er is ook een variant van 3W. Welke zou mijn huidige lampje zijn? Er staat geen tekst op het lampje :{

Ik kan me ook herinneren dat er voor dim- en grootlicht bepaalde lampen zijn die een UV-block hebben zodat het kunststof v/d koplamp-unit niet beschadigd raakt. Geld dit ook voor de stadslicht-lampjes?

Ik heb ze vorige jaar ook zelf vervangen, maar ik kan me herinneren dat er toen tekst stond op de vorige exemplaren. Op deze is dat niet het geval :{

Foto'tje van de oude:
pi_156635583
goed zoeken moet op het lampje staan maar stadslicht is 5watt

maar hier ga je toch niet een dag op wachten rij naar de gamma praxis action of een benzine pomp
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 10:37:28 #184
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156635688
Niet naar de Action voor zo'n lampje :( Dan krijg je van die rare verstrooide lichtbeelden die je verblinden (hoewel met stadslicht lijkt me dat sterk)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 10:40:32 #185
111843 Cassius
Something's fucky
pi_156635736
Staat er niks over in het instructieboekje?
pi_156635800
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:37 schreef derLudolf het volgende:
Niet naar de Action voor zo'n lampje :( Dan krijg je van die rare verstrooide lichtbeelden die je verblinden (hoewel met stadslicht lijkt me dat sterk)
kan makkelijk voor zo'n steek lampje
pi_156638069
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:28 schreef klawie het volgende:
goed zoeken moet op het lampje staan maar stadslicht is 5watt

maar hier ga je toch niet een dag op wachten rij naar de gamma praxis action of een benzine pomp
Ah, dus 5W :D

Op het lampje staat niks (meer). Meer dan 10 keer gekeken, zelfs met vergrootglas en licht erbij niks te zien :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:40 schreef Cassius het volgende:
Staat er niks over in het instructieboekje?
Dat boekje heb ik er nooit bij gekregen toen ik deze auto kocht :{ En op internet is het niet te vinden voor deze uitvoering van de Mégane.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:20:54 #188
254091 OllieNL
Big m*therfokker
pi_156701609
Welk type megane is het? Phase 1 of 2?... coupe, cabriolet, scenic? Van alle types zijn de handleidingen wel te vinden. ;)
pi_156701826
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:20 schreef OllieNL het volgende:
Welk type megane is het? Phase 1 of 2?... coupe, cabriolet, scenic? Van alle types zijn de handleidingen wel te vinden. ;)
Het is een Mégane hatchback, phase 2, bj1999, uitvoering "RXI". Met de 1.6 16v (K4M) motor en 4-traps automaat (DP0).

Ik heb het instructieboekje er nooit van kunnen vinden, altijd was het net weer een andere versie :{
pi_156775303
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:28 schreef klawie het volgende:
goed zoeken moet op het lampje staan maar stadslicht is 5watt

maar hier ga je toch niet een dag op wachten rij naar de gamma praxis action of een benzine pomp
De nieuwe lampjes waren eergisteren binnen en ook meteen erin gezet. En echt, op de lampjes staan blijkbaar geen teksten, ook niet op de nieuwe :D En het waren Philips lampjes (net als de oude), geen China-spul waarbij tekst wordt wegbezuinigd :P

En nee, ik wachtte niet alleen op de lampjes, maar had ook ruitenwissers nodig, dus bestellen was makkelijker :D
  Moderator donderdag 15 oktober 2015 @ 16:14:17 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156853674
Aangezien tankstations je oplichten met koelvloeistof en dergelijke wou ik online wat van dat concentraat/antivries bestellen. Immers geen betere raad dan voorraad.

Maar goed, er zijn verschillende soorten. Hoe krek komt dat? Kroon adviseert hun SP12 voor de ene auto thuis en SP15 voor de andere. Nu kost 5L van Antifreeze SP11 ¤45 en gewone antivries ¤30

Zit daar nou echt zo veel verschil tussen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 15 oktober 2015 @ 17:15:20 #192
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_156854746
Ga toch gewoon naar de action man, net zo goed dat spul :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  Moderator donderdag 15 oktober 2015 @ 17:36:20 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156855205
quote:
15s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:15 schreef Prowl het volgende:
Ga toch gewoon naar de action man, net zo goed dat spul :P
Nooit geweten dat ze dat daar ook hadden :P

Edit: van Action schijnt roze te zijn. Wat er nu in zit is gele (SP15?) mag je dat mengen?

[ Bericht 6% gewijzigd door derLudolf op 15-10-2015 17:46:42 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 15 oktober 2015 @ 18:08:58 #194
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_156855871
Gewoon helemaal vervangen
Niks mengen, is nooit goed op de lange termijn
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  Moderator donderdag 15 oktober 2015 @ 18:22:15 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156856114
quote:
15s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 18:08 schreef Prowl het volgende:
Gewoon helemaal vervangen
Niks mengen, is nooit goed op de lange termijn
Oh kut :( Wou hem wat bijvullen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156974045
even een kleine vraag,
wat kost het om een zzij airbag te laten vervangen?

vw beetle en bj 2015
pi_156978766
Want? is ie geploft?
  Moderator dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:04:12 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156981422
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 19:41 schreef Chunees het volgende:
even een kleine vraag,
wat kost het om een zzij airbag te laten vervangen?

vw beetle en bj 2015
Tegenwoordig staat er toch Kaefer achterop? Tenminste bij de nieuwe die ik heen gezien
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157017551
een paar vraagjes,
is het beter om een schadeauto uit Duitsland, bij een particulier te kopen of een bedrijf?
pi_157017786
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:01 schreef Chunees het volgende:
een paar vraagjes,
is het beter om een schadeauto uit Duitsland, bij een particulier te kopen of een bedrijf?
PTA / Schadeauto importeren


Kan hier toch ook?
  Vis een optie? donderdag 22 oktober 2015 @ 16:47:06 #201
70532 loveli
N
pi_157019867
Ik was aan het zoeken naar schokbrekers voor een auto van 30 jaar oud. Het is geen snelheidsmonster of luxe bak, ik woon wel in drempelcity. De prijzen verschillen nogal. Is er veel verschil tussen olie of gasdempers? Goedkoop is natuurlijk leuk als het weinig uitmaakt, maar alle waar zal naar z'n geld zijn.
In prijs oplopend van 20 tot 50 per stuk vond ik de volgende merken: Optimal (oliedemper), KYB (gas), Monroe (olie), Sachs (olie) of Bilstein (gas).

Maakt het geen drol uit of moet ik de Bilsteins absoluut hebben?
crap in = crap out
  donderdag 22 oktober 2015 @ 16:51:41 #202
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_157019970
Monroe is altijd prima
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_157045763
Bilstein is naar mijn mening de beste van het rijtje en bijna onverwoestbaar.
pi_157051510
Ik heb winterbanden gratis gekregen welke van 2002 zijn. 13 jaar oud dus... Ze zijn van Vredestein, 6mm profiel en zien er nog prima uit. Is het veilig om deze een weekje tijdelijk te gebruiken om te kunnen overbruggen? Ik moet 10km elke dag heen en 10km terug, max 50km/h.

Ik wil mijn huidige wielen namelijk voorzien van een nieuwe laklaag. Ben zeker niet van plan om hard of lange afstanden met die stokoude banden te gaan rijden.
pi_157051767
Ik zou het zelf niet meer gebruiken. De band is waarschijnlijk uitgehard waar door de kans op een klapband aanzienlijk toeneemt
pi_157209099
je kan toch gewoon zien of de rubber uitgehard is of niet, is dat niet het geval kan je het nog betrouwen voor die kleine afstanden & lage snelheden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:30:44 #207
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_157223821
Deze heb ik net gekocht
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende week is ie rijklaar.
Nou had ik een 107 en ik wil de winterbanden ook om deze auto zetten maar de dealer wil dat uit "veiligheids"reden niet doen.
107 maat: 155-65-14
108 maat: 165-65-14

Wat is er niet veilig aan? Of wil hij mij gewoon dure nieuwe winterbanden aansmeren?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_157232777
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Deze heb ik net gekocht
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende week is ie rijklaar.
Nou had ik een 107 en ik wil de winterbanden ook om deze auto zetten maar de dealer wil dat uit "veiligheids"reden niet doen.
107 maat: 155-65-14
108 maat: 165-65-14

Wat is er niet veilig aan? Of wil hij mij gewoon dure nieuwe winterbanden aansmeren?
Hoeveel mm profiel hebben je winterbanden nog over? Als een winterband minder dan 4mm profiel heeft, is de band nog APK goed, maar zal de band niet meer functioneren als winterband zegmaar. Leeftijd van de banden is ook van belang.
pi_157232948
Het verschil tussen de banden is iets meer dan 2%, de afwijking mag maximaal 1.5% zijn, om onder andere het ABS, en je snelheidsmeter niet overslag te laten gaan. Tevens van hier boven. Onder 4mm mag je een winterband niet meer dusdanig beoordelen.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:37:38 #210
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_157234235
Mijn "oude"winterbanden zijn zeker nog 4mm profiel.
Maar die 65 tegen 55?
Snap niet waarom de dealer het niet wil? (ja, nog meer geld innen, dat snap ik :D )
* uniekhoorn blond
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_157235294
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 22:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn "oude"winterbanden zijn zeker nog 4mm profiel.
Maar die 65 tegen 55?
Snap niet waarom de dealer het niet wil? (ja, nog meer geld innen, dat snap ik :D )
* uniekhoorn blond
Lees mij post nog eens
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:25:21 #212
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_157235511
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Lees mij post nog eens
Ja, dank je... maar is het dan echt zo slecht?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_157239647
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:25 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja, dank je... maar is het dan echt zo slecht?
Jeetje, wat zal de dealer jou een lastige klant vinden zeg _O-
  Vis een optie? zondag 1 november 2015 @ 08:58:43 #214
70532 loveli
N
pi_157239951
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:25 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja, dank je... maar is het dan echt zo slecht?
Hij mag het je in ieder geval niet aanraden.
crap in = crap out
pi_157394124
Ik heb een probleem dat ik nooit eerder had.
Toen ik vanmorgen mijn wagen instapte en mijn stuur vastnam kwam de rubber los met als gevolg dat er zo'n plakkerig zwarte rubber aan mijn hand bleef kleven.

Ik heb geen idee hoe dit komt, ik maak om de 3 weken mijn wagen schoon aan de binnenkant. Mijn ventilatie zet ik ook steeds dicht bij het verlaten van de wagen (i.v.m. luchtvochtigheid). En toch heb ik dit voor.
Als ik nu mijn stuur bekijk heb ik her en der lelijke afgebleekte plekken waar ik met m'n handen zat :(

Wat kan ik hier tegen doen en belangrijker hoe komt dit?
Cindy De Vuyst
pi_157443297
ik hoop dat dit onder eenvoudig valt :P :+

ik zit een beetje met het volgende;

ik heb een volvo v50 2.0D uit 2005, ik heb vorig jaar een setje velgen met winterbanden aangeschaft, 2 banden laten vervangen en toen de tijd er was dit er onder gezet :s)

dezelfde dag merkte ik dat me stuur scheef stond (voorheen niet, en ik ben er nogal een zeikerd in..... :D ) raar.... oke, kijkend naar me zomerset banden zou dit wel kunnen kloppen want die waren toch een beetje scheef afgesleten (en dat kon niet alleen komen van mijn "zuinige" rijstijl :+ >:) )

goed de boel laten uitlijnen en tijdens de test rit geen problemen mee gehad. dag of wat later had ik het idee dat het stuur toch weer scheef stond :?
bleek dus ook.... weer laten uitlijnen....

Nouja was het ondertussen weer tijd voor de zomerset, alleen dit keer had ik die niet op mijn zomervelgen laten zetten.
(zomerset is 17inch en winterset is 16inch ivm financien ff gekozen voor 16inch zomerbandjes.)
dus de banden laten omleggen en me stuur stond daarna weer scheef :') ;( :{

kan je je voorstellen dat ik er een beetje de kriebels van krijg ? :X

nou heb ik het even opgegeven omdat ik toch eigenlijk wel weer snel van de 16inch zomerbandjes af wil en maar ff toegeven aan een scheef stuur.... ik zie tot nu toe ook nog geen raar afslijt patroon.

nou zei men maat laatst dat het uitlijnen misschien eens moet gebeuren bij een andere garage ivm een nulpunt sensor op het stuur ? (kan iemand dat bevestigen ?) ik heb dus altijd laten uitlijnen bij een garage die het de auto op de brug zet en stuur in het midden zet en dan de boel uit lijnt.
deze zei ook dat de linker stuurstang erg makkelijk te verdraaien is :{ mja dat is dus een beetje beun de haas gehalte dus helemaal geloven doe ik het niet :{

tering... flink verhaal;

inb4 TL;DR

stuur steeds scheef na banden en of velgen wissel
"simpel" uitlijnen helpt niet
zit er een nulpunt sensor op me stuurhuis die aan het vervelen is ?
(moet ik dus langs de volvo dealer om hem "goed" uit te laten lijnen? -O- )
kan me stuurstang dit probleem veroorzaken ?

snap dat het niet makkelijk is om van achter een scherm te diagnosticeren, hoop toch dat er iemand wat nuttige info / tips heeft ;) :)

alvast bedankt :)
pi_157443371
Als er esp/esc op zit dan zit er in elkgeval een stuurhoeksensor op die je moet inleren na het uitlijnen
pi_157443484
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Als er esp/esc op zit dan zit er in elkgeval een stuurhoeksensor op die je moet inleren na het uitlijnen
ja daar twijfel ik dus over of ik die heb, heb het zelf nog niet kunnen achterhalen,
heb een knopje met DSTC waar ik zoiezo de traction control (gedeeltelijk) uit kan schakelen.
kan alleen niet vinden of dat deze versie ook ESP heeft.

volgens deze link zou DSTC betekenen dat ik ook ESP heb is er een manier om de te verifieren?
pi_157446066
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:13 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ja daar twijfel ik dus over of ik die heb, heb het zelf nog niet kunnen achterhalen,
heb een knopje met DSTC waar ik zoiezo de traction control (gedeeltelijk) uit kan schakelen.
kan alleen niet vinden of dat deze versie ook ESP heeft.

volgens deze link zou DSTC betekenen dat ik ook ESP heb is er een manier om de te verifieren?
Dealer, instructie boekje :+
pi_157446500
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dealer, instructie boekje :+
ja dat wordt dus de dealer,
instructie boekje is hetzelfde als wat ik gelinked heb :)

maar daar moet ik dus toch naar toe om hem uit te laten lijnen ;) :)
pi_157448670
Ik zou effe dealer uitlijnen krikg je ook te horen of je stang naar de klote is kunnen we nl niet beoordelen zo

Maar het kan dat iets dol of gaar is en daardoor je afstelling verkracht
pi_157455920


wat zal dit kosten om het te maken?
pi_157456050
Paar duizend, bumpers, zijscherm en deur. Spuiten
pi_157458012
Iemand hier bekend met automaat bakken?

Seat cordoba uit 2000 met nog geen 140.000 op de teller heeft heel sporadisch nukken door niet te schakelen... het lijkt net alsof hij in een "veilige modus" gaat. (Als ik het vergelijk met mijn vorige automaat auto)

Bij de teller geeft hij normaal aan in welke stand de bak staat door een zwart blokje om de letter te zetten.
Afgelopen week moest ik een ritje van ca 30km van huis...
Auto trok sloom op vanuit stilstand (leek in zn 2) maar pas toen ik richting snelweg ging had ik door dat er echt iets niet klopte en ook het zwarte blokje om de D (drive) was weg (stond er wel met starten) en gaf geen enkele stand aan.
De auto schakelde dus niet verder waardoor ik richting 5000 toeren maakte op 120km/u :')
opnieuw starten of even de pook in standen wisselen hielp niet,
terugweg schakelde hij ook niet maar de rest van de week reed ie weer perfect!
auto is uitgelezen maar kwam niks uit.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Begin van het einde...?
pi_157458626
Is de auto bij een dealer uitgelezen of een garage met VCDS? Ander kun je sowieso niks aan een automaat zien. Is het olieniveau nog in orde, ook ververst conform voorschrift, met de juiste olie, -filter en -specificatie? Een bak kun je vaak opnieuw in de basisafstelling zetten. Tevens is rijdend uitlezen zeer belangrijk met automaat problemen.
pi_157459159
Hij is hier thuis uitgelezen door mijn buurman (diagnosespecialist/chef werkplaats) geen idee hoe hij dat doet :P
Hij vertelde mij dat ik gewoon moet blijven rijden en in de gaten moet houden of ik bij meerdere keren bij dit probleem overeenkomsten ga zien. (Bijv hoe ver ik dan van huis ben, hoe hard ik rij ect)
omdat hij de oorzaak (nog) niet ziet kan hij ook niet echt doelgericht te werk gaan en zal hij waarschijnlijk onnodige kosten gaan maken.
Oliepeil is prima, ik rij er nu bijna 1,5 jaar in en heb bij de apk kleine beurt gedaan en tussendoor wat reparaties o.a. accu en distributieriem remleidingen blokken achter.
in het begin heb ik problemen gehad met de ABS die vaak onnodig in werking ging, daar is naar gekeken en leek op een kapotte sensor en zou ik volgende APK laten fixen maar na dat ernaar is gekeken nooit meer in storing getreden!
meer kan ik me niet bedenken...
pi_157459219
Hoe weet je dat dat prima is? Is er conform (niveau plug er uit en in D bij 75 graden) gecontroleerd, of neem je dat aan?
pi_157460076
Ik denk misverstandje ik dacht aan de motorolie _O- jij aan die in de automaatbak? Of uhhm *blond*
Het laatste geval heb ik niks aan gedaan. Ik heb er net 12.000 opzitten sinds juli 2014 en geen idee wat voor die tijd is gedaan :)
pi_157460137
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:59 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik denk misverstandje ik dacht aan de motorolie _O- jij aan die in de automaatbak? Of uhhm *blond*
Het laatste geval heb ik niks aan gedaan. Ik heb er net 12.000 opzitten sinds juli 2014 en geen idee wat voor die tijd is gedaan :)
Ik heb het over de automaat. Daarom ook in de D. :+
pi_157460310
Ik zal het eens vragen.. dat is namelijk nog niet gedaan.
Maar het is dan toch vreemd dat hij 9 vd 10x wel goed rijdt?
pi_157460408
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:06 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik zal het eens vragen.. dat is namelijk nog niet gedaan.
Maar het is dan toch vreemd dat hij 9 vd 10x wel goed rijdt?
Olie net onder het minimum kan gekke dingen doen met een automaat.
  Vis een optie? zondag 15 november 2015 @ 17:10:08 #232
70532 loveli
N
pi_157571520
In het kader van "mijn auto maakt een geluid, kunnen jullie in je glazen bol kijken wat het is?" het volgende. Mijn auto is een ouwe bak uit de tijd dat mannen nog van staal waren en boten van hout. Ik heb een rammel rechtsvoor. Op asfalt merk ik het niet, op klinkers wel. Dacht eerst dat het de schokbreker was, maar die is het niet (auto dweilt niet in bochten en deint niet lang als je hem inveert).
Voor zover ik kon beoordelen ligt het ook niet aan de stabilisatorstang (met de hand geprobeerd te bewegen, voelde geen verdachte speling). Bij inveren hoor je wel een rubber kraken, maar ik weet dus niet welke het is

Wat zijn de symptomen van versleten draagarmrubbers en hoe check ik dat makkelijk?
crap in = crap out
  zondag 15 november 2015 @ 19:25:43 #233
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_157575285
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 17:10 schreef loveli het volgende:
Wat zijn de symptomen van versleten draagarmrubbers en hoe check ik dat makkelijk?
Op de brug en een bandenlichter tussen de rubbers.
Veerpootlagers kunnen ook overleden zijn.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Vis een optie? zondag 15 november 2015 @ 21:29:32 #234
70532 loveli
N
pi_157582058
Veerpootlager klinkt plausibel (nadat ik op plaatjes had gegoogled en erachter kwam dat daar een lager zat... :') voel me blond dat ik dat nog niet wist).
Ik had het idee dat het aan de bovenkant van de veer vandaan moest komen, dus ik had wel gekeken of de veer niet per ongeluk gebroken was. Morgen ga ik 'en even op minibrugjes zetten en de boel checken. Tx!
crap in = crap out
pi_157583813
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 17:10 schreef loveli het volgende:
In het kader van "mijn auto maakt een geluid, kunnen jullie in je glazen bol kijken wat het is?" het volgende. Mijn auto is een ouwe bak uit de tijd dat mannen nog van staal waren en boten van hout. Ik heb een rammel rechtsvoor. Op asfalt merk ik het niet, op klinkers wel. Dacht eerst dat het de schokbreker was, maar die is het niet (auto dweilt niet in bochten en deint niet lang als je hem inveert).
Voor zover ik kon beoordelen ligt het ook niet aan de stabilisatorstang (met de hand geprobeerd te bewegen, voelde geen verdachte speling). Bij inveren hoor je wel een rubber kraken, maar ik weet dus niet welke het is

Wat zijn de symptomen van versleten draagarmrubbers en hoe check ik dat makkelijk?

Zo :+
pi_157696438
waarom zijn onderdelen van jonge autos zo duur en amper te vinden?
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:30:55 #237
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_157696702
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:19 schreef Chunees het volgende:
waarom zijn onderdelen van jonge autos zo duur en amper te vinden?
omdat het jonge autos zijn
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_157699090
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:19 schreef Chunees het volgende:
waarom zijn onderdelen van jonge autos zo duur en amper te vinden?
Doe eens een gok
pi_157800741
Een vraagje, ik heb een Alto'tje uit 96 als goedkope woon-werk wagen.
Nu blijft sinds vanavond de mistlamp branden. Ook als het licht uit staat en contact uit.
De schakelaar doet ook raar, brand een lampje als deze uit staat, brandt niets als ik hem indruk.

Zet ik het contact aan en de verlichting aan, dan gaat hij wel uit.

Heb nu 2 zekeringen er uit moeten halen, anders wilde de mistlamp niet uit en zou mijn accu leeggetrokken worden. Heeft iemand enig idee? :@
dag
pi_157802722
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:56 schreef Peter het volgende:
Een vraagje, ik heb een Alto'tje uit 96 als goedkope woon-werk wagen.
Nu blijft sinds vanavond de mistlamp branden. Ook als het licht uit staat en contact uit.
De schakelaar doet ook raar, brand een lampje als deze uit staat, brandt niets als ik hem indruk.

Zet ik het contact aan en de verlichting aan, dan gaat hij wel uit.

Heb nu 2 zekeringen er uit moeten halen, anders wilde de mistlamp niet uit en zou mijn accu leeggetrokken worden. Heeft iemand enig idee? :@
Kapotte schakelaar
pi_157802864
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:44 schreef klawie het volgende:

[..]

Kapotte schakelaar
maar de mistlamp blijft aan tot ik er twee zekeringen uit haal. 1 is niet voldoende. Maar als ik dan de lampen ontsteek werkt alleen stadslicht :@
dag
pi_157803054
Heb je een trekhaak?
Staat vaak garant voor gekloot aan de bedrading.
pi_157803615
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 01:39 schreef vannelle het volgende:
Heb je een trekhaak?
Staat vaak garant voor gekloot aan de bedrading.
nope
dag
  FOK!fotograaf woensdag 25 november 2015 @ 09:33:15 #244
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157804700
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:19 schreef Chunees het volgende:
waarom zijn onderdelen van jonge autos zo duur en amper te vinden?
Omdat die massaal naar Polen verscheept worden, in plaats van op de sloop te belanden. Dus nergens 2e hands onderdelen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157876904
Ik ben de kap van m'n rechterbuitenspiegel verloren blijkbaar :{ Geen idee hoe en waar, maar vanochtend was ie echt weg.
Wat is de goedkoopste optie om die te vervangen? Ik zie op internet allemaal ongespoten kappen voor weinig geld, maar spuiten is meestal hartstikke duur.
Een hele spiegel in de juiste kleur vinden is niet heel makkelijk, en ik hoef ook alleen maar de kap...

Is een Opel Astra H uit 2004 trouwens (geel/goud).
pi_157877071
Spuitbus bestellen en zelf spuiten :+
  donderdag 3 december 2015 @ 20:03:02 #247
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_157993909
Hoi,

We hebben hier een Punto 1.2 uit 2003 met dashboardlampjes die blijven branden als de motor uitstaat (alle lampjes, Kerst valt vroeg dit jaar bij deze Fiat). Wat kan dit zijn?

Nee, dit is niet mijn Punto :+. Punto op het werk.

Als ik een beetje snel op internet inlees, dan kan het de massa zijn, maar ook de accu ff loshalen kan voldoende zijn om de boordcomputer te resetten. Nu nog niet geprobeerd, maar zit nu een beetje op te sommen wat het kan zijn.
pi_157996099
Lijkt er op dat er een voeding actief blijft. Eeen harde reset kan werken
  vrijdag 4 december 2015 @ 08:29:27 #249
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_158004091
Gaan we dat proberen. Top.
pi_158016182
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 01:03 schreef Peter het volgende:

[..]

maar de mistlamp blijft aan tot ik er twee zekeringen uit haal. 1 is niet voldoende. Maar als ik dan de lampen ontsteek werkt alleen stadslicht :@
Kapotte schakelaar :P nog steeds
pi_158116841
Ik wil een auto kopen die over 2 jaar volledig belastingvrij is. Eerst moet ik hem nog ophalen en een rit maken van 250 kilometer. Ik wil deze auto voor 1 dag verzekeren. Waar kan ik hier voor het beste terecht?
Liefhebber van oldtimers en LPG
  dinsdag 8 december 2015 @ 22:20:20 #252
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_158118357
Je kan een dagverzekering aanvragen, maar veel verzekeraars snappen dat niet.
Volgens mij is de dagverzekering ook alleen voor het rijden van/naar keuringsstation voor bijvoorbeeld invoer van een auto.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator woensdag 9 december 2015 @ 00:35:21 #253
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158121885
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:36 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ik wil een auto kopen die over 2 jaar volledig belastingvrij is. Eerst moet ik hem nog ophalen en een rit maken van 250 kilometer. Ik wil deze auto voor 1 dag verzekeren. Waar kan ik hier voor het beste terecht?
Kun je dan niet makkelijker een ambulance ergens lenen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158122973
Ik heb geen BE, geen auto die 2500kg mag trekken en het is heel ver.
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_158123727
250km valt toch wel mee?
Je kunt evt ook een oprijwagen huren, ben je in één keer klaar en geen gedoe met een aanhanger.
Schip ahoy!
pi_158124493
Volgens mij heeft Rialto een eendagsverzekering.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_158196211
In z'n 1 en 2 maakt mijn alto'tje een beetje zeurderig geluid en gisteren wilde hij ook even niet meer in zijn 5.. Zijn dat dingen die duiden op het einde van een versnellingsbak of zou het de moeite waard zijn om er naar te laten kijken? :@
dag
pi_158197040
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:08 schreef Peter het volgende:
In z'n 1 en 2 maakt mijn alto'tje een beetje zeurderig geluid en gisteren wilde hij ook even niet meer in zijn 5.. Zijn dat dingen die duiden op het einde van een versnellingsbak of zou het de moeite waard zijn om er naar te laten kijken? :@
Kan, maar het kan ook wat anders zijn. Naar kijken is altijd een mogelijkheid
pi_158197424
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:08 schreef Peter het volgende:
In z'n 1 en 2 maakt mijn alto'tje een beetje zeurderig geluid en gisteren wilde hij ook even niet meer in zijn 5.. Zijn dat dingen die duiden op het einde van een versnellingsbak of zou het de moeite waard zijn om er naar te laten kijken? :@
wffe schone erin mikken
pi_158200274
Ik wil de bougies van mijn auto (Renault Mégane 1.6 16v, bj. 2002) vervangen. Volgens de automaterialenzaak en productzoekers van webshops horen er NGK BKR6EZ bougies in bij deze motor (K4M).

Zo'n een dus:


Één probleem: die bougies zijn best lang (en dik?) aan de bovenkant :{ De 16mm bougie-doppen die ik heb gezien, passen er niet op. De doppen zijn dan aan de binnenkant te kort waardoor de bougie er niet zover in kan dat de dop bij het zeskantje kan komen om het te draaien :{

Een ander probleem is dat die bougie-doppen aan de binnenkant een soort rubber hebben met een gat in het midden om de bougie vast te houden/omhoog te trekken. Dat gat is dusdanig klein dat deze bougies er niet in passen :{

Welke bougie-dop (dus geen pijpsleutel, want die houdt de bougie niet vast) past hier op en waar zou ik die kunnen kopen/bestellen? :D


Ik heb verder ook al gekeken naar zo'n bougiesleutel bij de bouwmarkt voor zowel 16/22mm. Maar die heeft hetzelfde probleem + de steel is te kort + dop is te dik ;( Het gat waar de bougie in zit is namelijk nogal smal en ook nog eens diep. Ik heb met een schuifmaat zitten meten en kom tot de conclusie dat er minimaal een steel van 25-30cm aan moet zitten om er überhaupt bij te kunnen. De diameter v/h gat... dat heb ik niet gemeten, maar is niet heel ruim.
  zaterdag 12 december 2015 @ 20:23:46 #261
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_158200527
Gewoon een bougiedop alla deze moet wel passen toch?

http://www.toolspot.nl/st(...)nt-18mm-11-16-rdquo/

En dan een verlengstuk van de ratel er op en een ratel en dan ben je klaar
Zoiets
+
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_158200761
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:23 schreef bokkepoot het volgende:
Gewoon een bougiedop alla deze moet wel passen toch?

http://www.toolspot.nl/st(...)nt-18mm-11-16-rdquo/

En dan een verlengstuk van de ratel er op en een ratel en dan ben je klaar
Zoiets [ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
De ratel + verlengstuk ken ik al, ik heb een verlengstuk van 25cm gezien, en anders kan je ze nog koppelen :D

Maar die dop... die lijkt dus verdomd veel op die doppen die ik heb gezien.... en die waren dus te kort aan de binnenkant waardoor de dop niet de zeskant kan raken :{ En ook het rubber in de dop had een te klein gat voor deze bougie :{

De bovenkant v/d bougie tot aan de zeskant is 4,5cm.
pi_158200943
Pijpsleutel voor de eerste ronde? En verder een grijpertje op een steel Door je Pijpsleutel om de bougie te grijpen
pi_158201100
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
Pijpsleutel voor de eerste ronde? En verder een grijpertje op een steel Door je Pijpsleutel om de bougie te grijpen
Euhmm... zijn er zo kleine grijpers dan? Het gat is niet veel groter dan een dopje 16 :o

Daarbij... de nieuwe bougie moet er ook weer in kunnen, zonder scheef te draaien of hard erin te vallen :o
pi_158202696
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:43 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Euhmm... zijn er zo kleine grijpers dan? Het gat is niet veel groter dan een dopje 16 :o

Daarbij... de nieuwe bougie moet er ook weer in kunnen, zonder scheef te draaien of hard erin te vallen :o
Bekend "probleem".
Oplossing: Wél een pijpsleutel gebruiken en als een bougie helemaal los is pak je'm met een punttangetje er uit.
Nieuwe bougie kun je er handmatig (al hou je'm maar aan het puntje vast) een paar slagen indraaien en dan met de pijpsleutel verder vastdraaien.
pi_158202705
K4M is altijd dop 16 geweest. Mocht je een vreemde eend in de beit hebben dan is het 21. En dat rubber kun je uit de dop trekken en weer terug plaatsen
pi_158202870
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:43 schreef vannelle het volgende:

[..]

Bekend "probleem".
Oplossing: Wél een pijpsleutel gebruiken en als een bougie helemaal los is pak je'm met een punttangetje er uit.
Nieuwe bougie kun je er handmatig (al hou je'm maar aan het puntje vast) een paar slagen indraaien en dan met de pijpsleutel verder vastdraaien.
Punttangetje? :o Dat gat is bijna 20cm diep en dan zit er ook nog wat obstakels er omheen... dat wordt dan wel een heel lange punttang :o

En mijn hand, daar kan ik al helemaal niet bij... niet eens met mijn vingertopje :D

quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
K4M is altijd dop 16 geweest. Mocht je een vreemde eend in de beit hebben dan is het 21. En dat rubber kun je uit de dop trekken en weer terug plaatsen
Ik hoop ook dat er 16 in zit. De nieuwe is i.i.g. 16 :)

Rubber eruit... dat is het toch geen bougie-dop meer? :{ Het voordeel v/d bougie-dop is dat hij juist de bougie vast kan houden... zonder rubber kan dat niet meer :{
pi_158202911
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:50 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Punttangetje? :o Dat gat is bijna 20cm diep en dan zit er ook nog wat obstakels er omheen... dat wordt dan wel een heel lange punttang :o

En mijn hand, daar kan ik al helemaal niet bij... niet eens met mijn vingertopje :D

[..]

Ik hoop ook dat er 16 in zit. De nieuwe is i.i.g. 16 :)

Rubber eruit... dat is het toch geen bougie-dop meer? :{ Het voordeel v/d bougie-dop is dat hij juist de bougie vast kan houden... zonder rubber kan dat niet meer :{
Dan druk je dat rubber er weer in. Of je pakt een stuk brandstoftank er draait hem er daar mee in. Verneukt je de schroefdraad ook niet. Jeez je ziet ook alleen maar bomen op de weg :')
pi_158202988
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dan druk je dat rubber er weer in. Of je pakt een stuk brandstoftank er draait hem er daar mee in. Verneukt je de schroefdraad ook niet. Jeez je ziet ook alleen maar bomen op de weg :')
Wacht... omdat ik zei dat het rubber een te klein gat heeft, kom je met "verwijder het rubber". Maar dan pakt het de bougie niet meer en is de dop dus nutteloos voor z'n doel :o En dan druk je 'm weer erin... begin je toch weer van voor af aan? :o Of snap ik het niet? :D

Overtollig brandstofslang is niet voorhanden....
pi_158203148
Ik vond net trouwens dit:

http://www.garagetools.nl(...)807325016m-16mm.html

Schijnt een bougiedop te zijn met een magneet om 'm omhoog te trekken. En 25cm lang :D Staat alleen niet bij hoe diep de opening binnen is :{

Zal dit wat zijn?
pi_158203192
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:50 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Punttangetje? :o Dat gat is bijna 20cm diep en dan zit er ook nog wat obstakels er omheen... dat wordt dan wel een heel lange punttang :o

En mijn hand, daar kan ik al helemaal niet bij... niet eens met mijn vingertopje :D

Heb je zo'n prachtige afdekplaat die op je motorblok is geschroefd?
Zo ja, haal die er eens af, dat is dan hoogstwaarschijnlijk voldoende.
pi_158203250
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 22:05 schreef vannelle het volgende:

[..]

Heb je zo'n prachtige afdekplaat die op je motorblok is geschroefd?
Zo ja, haal die er eens af, dat is dan hoogstwaarschijnlijk voldoende.
Die is er al af. Dat is een erop geklikt plastic kapje met het Renault-logo erop en zo :D Maar alsnog... wel minstens 25cm lang vereist :D

Er zit nadat het kapje eraf is ook nog een zwart plastic onderdeel op die met meerdere bouten vastzit, maar voor zover ik weet is het niet de bedoeling ook die ook eraf te halen... dat doet de garage ook niet bij het wisselen van bougies :)
pi_158203455
In dat geval blijf ik bij mijn idee van pijpsleutels.
Als de maat die je nodig hebt te kort is verleng je die met een pijpsleutel die er precies in past of je last er iets op om em te verlengen als je die mogelijkheid hebt.
En je bent vast zelf ook wel handig genoeg om iets van rubber in de pijpsleutel te knutselen dat de bougie vasthoudt.
pi_158204643
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:13 schreef klawie het volgende:

[..]

wffe schone erin mikken
Wat bedoel je hier mee? :@
dag
pi_158204759
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 22:16 schreef vannelle het volgende:
In dat geval blijf ik bij mijn idee van pijpsleutels.
Als de maat die je nodig hebt te kort is verleng je die met een pijpsleutel die er precies in past of je last er iets op om em te verlengen als je die mogelijkheid hebt.
En je bent vast zelf ook wel handig genoeg om iets van rubber in de pijpsleutel te knutselen dat de bougie vasthoudt.
Magneet er in lijmen?
pi_158204982
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Magneet er in lijmen?
Er zijn altijd meerdere mogelijkheden. :)

Ben trouwens ook benieuwd hoe Fien de bougiekabels er weer op wil drukken als de bougies idd 25 cm diep zitten......Dat is nogal een stukje.
pi_158205395
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 22:16 schreef vannelle het volgende:
In dat geval blijf ik bij mijn idee van pijpsleutels.
Als de maat die je nodig hebt te kort is verleng je die met een pijpsleutel die er precies in past of je last er iets op om em te verlengen als je die mogelijkheid hebt.
En je bent vast zelf ook wel handig genoeg om iets van rubber in de pijpsleutel te knutselen dat de bougie vasthoudt.
Ik ga dan even kijken wat voor pijpsleutels ze hebben bij de bouwmarkt... heb ze thuis niet liggen. En rondvormige dingen van rubber ook niet behalve een aquariumslang van m'n ma :D

Lassen is i.i.g. geen optie... ook geen geschikte ruimte hiervoor ook :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Magneet er in lijmen?
Hmmm... dat moet er ook een magneet ergens vandaan worden gehaald... ook niet voorhanden :o

Pijpsleutel+magneet... dan is het resultaat toch een beetje zoals die 25cm lange bougie-dopdie ik gelinkt had? Die is 15 euro... als je èn pijpsleutels moet kopen (eentje is sowieso te kort) èn een geschikte magneet... dan kan je net zo goed die dop-met-magneet kopen toch? :o

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:27 schreef vannelle het volgende:

[..]

Er zijn altijd meerdere mogelijkheden. :)

Ben trouwens ook benieuwd hoe Fien de bougiekabels er weer op wil drukken als de bougies idd 25 cm diep zitten......Dat is nogal een stukje.
Er zijn geen bougiekabels. Er gaat een kabeltje naar de penbobine. En die gaat weer dat gat in en drukt direct op de bougie :D
pi_158205508
Je kunt de bougie er toch ook uit vissen met een bobine? Los draaien met je dop 16/21 en dan met je bobine er op drukken en er uit trekken...
pi_158205690
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Je kunt de bougie er toch ook uit vissen met een bobine? Los draaien met je dop 16/21 en dan met je bobine er op drukken en er uit trekken...
Is dat zo? Ik dacht dat de bobine niet klemde? :@ Na het boutje losdraaien ging de bobine namelijk vrijwel zonder weerstand eruit :D
  Vis een optie? zondag 13 december 2015 @ 00:06:35 #280
70532 loveli
N
pi_158205904
Heb je al geprobeerd de oude bougie eruit te halen met het beschikbare gereedschap? Je bougie ziet er niet langer (of dikker, voor dat rubber) uit dan de gemiddelde huis-, tuin- en keukenbougie.
crap in = crap out
pi_158208268
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 00:06 schreef loveli het volgende:
Heb je al geprobeerd de oude bougie eruit te halen met het beschikbare gereedschap? Je bougie ziet er niet langer (of dikker, voor dat rubber) uit dan de gemiddelde huis-, tuin- en keukenbougie.
Nee, want ik heb op dit moment geen enkel gereedschap wat in dat gat past èn lang genoeg is. Wel dus bougie-doppen en sleutels bekeken in winkels die dus niet op de bougie pasten :{

Het moet wel zeker weten eruit kunnen en de nieuwe erin als ik 'm los draai, want de auto staat gewoon hier in de straat en als het halverwege blijft hangen, dan rijdt de auto niet meer en kan ik 'm ook niet naar de garage brengen. Ik ga dus eerst echt geschikt gereedschap in handen willen hebben die de bougie "op het droge" ook vast kan houden en past voordat ik de echte ga losdraaien :)
pi_158209455
Nog 1x dan maar: pijpsleutel.
En anders ga je maar naar de Renaultgarage en vraag je aan hun om dit te doen.

Godsamme zeg, je zou toch denken dat je onderhand wel voldoende tips hebt gehad.
Als je daar niks mee kunt of wil doen dan wordt het uitbesteden.
pi_158210331
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 04:23 schreef vannelle het volgende:
Nog 1x dan maar: pijpsleutel.
En anders ga je maar naar de Renaultgarage en vraag je aan hun om dit te doen.

Godsamme zeg, je zou toch denken dat je onderhand wel voldoende tips hebt gehad.
Als je daar niks mee kunt of wil doen dan wordt het uitbesteden.
Dit, en dan zo'n magneet aan een telescoop ding en je haalt ze dr zo uit.

Ik heb zo'n telescoop bij de action gekocht voor nog geen ¤2,-.
  Vis een optie? zondag 13 december 2015 @ 11:21:13 #284
70532 loveli
N
pi_158211097
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 02:06 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Nee, want ik heb op dit moment geen enkel gereedschap wat in dat gat past èn lang genoeg is. Wel dus bougie-doppen en sleutels bekeken in winkels die dus niet op de bougie pasten :{

Het moet wel zeker weten eruit kunnen en de nieuwe erin als ik 'm los draai, want de auto staat gewoon hier in de straat en als het halverwege blijft hangen, dan rijdt de auto niet meer en kan ik 'm ook niet naar de garage brengen. Ik ga dus eerst echt geschikt gereedschap in handen willen hebben die de bougie "op het droge" ook vast kan houden en past voordat ik de echte ga losdraaien :)
Je auto rijdt ook nog op 3 cilinders hoor. Volgens mij passen die bougiesleutels best, gewoon een beetje doordrukken zodat 'ie in het rubber vast zit. rubber geeft mee, het is geen staal. Koop zo'n ding, probeer het en als het dan echt niet lukt mag je het nog een keer vragen.

En anders weten ze het vast wel op het Renault-forum.
crap in = crap out
  zondag 13 december 2015 @ 12:02:26 #285
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_158211647
Die bougie ziet er niet anders uit dan elke andere bougie die ik heb gezien.
Als het rubberen ringetje te krap is, moet je gewoon harder duwen. Mannen snappen dat 8-).

Verder is dit vervolg geheel in stijl met het "aankoop" topic. Iedereen geeft je tips, maar niemand heeft gelijk :|W :|W :|W :|W
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Vis een optie? zondag 13 december 2015 @ 12:04:50 #286
70532 loveli
N
pi_158211691
Ik heb gelijk hoor!
en jij ook
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 13 december 2015 @ 12:08:36 #287
70532 loveli
N
pi_158211752
Stond in dat "aankoop" topic niet dat je geen Renault moet kopen?
/offtopic
crap in = crap out
pi_158213123
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 12:02 schreef daNpy het volgende:
Verder is dit vervolg geheel in stijl met het "aankoop" topic. Iedereen geeft je tips, maar niemand heeft gelijk :|W :|W :|W :|W
Vraagsteller ziet alleen maar beren op de weg. :')
pi_158215293
Trol
pi_158215520
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 14:41 schreef klawie het volgende:
Trol
Ben het eigenlijk onder tussen wel met je eens. Ik reaguur er niet meer op :+
pi_158221094
Wat nou "trol"?! :{

Omdat ik dit nooit zelf gedaan heb (in het verleden altijd uitbesteed), wil ik gewoon iets meer zekerheid dat het goed gaat. En dat ik niet met een los gedraaide bougie zit die niet uit het gat wil komen of dat de nieuwe er niet in kan :{ Daarbij is de voorovergebogen houding fysiek nogal zwaar voor me... ik kan niet een half uur staan pielen in dat gat (vooral die 2 meest rechtse, daar kan ik bijna niet eens in kijken) om die dingen erin/eruit te krijgen :{

En pijpsleutels: die bij de bouwmarkt zijn allemaal niet langer dan zo'n 15cm... daar is dus niet zoveel aan :{ Nog los van dat er niks in zit om de bougie vast te houden. Aan rubberen ronde dingen heb ik alleen een aquariumslang... dat schiet niet op :{


Maar goed: de klus is vandaag alsnog geklaard :D

De bougies zijn vervangen, net als het luchtfilter en interieurfilter. En de auto rijdt nog prima :)

Ik was vanmiddag nog eens twee bouwmarkten langs geweest mèt de bougie in de hand en bij de Karwei in Schiedam vond ik deze bougie-dop, die wèl net lang genoeg is en ook de bougie kan vasthouden zonder te proppen of het rubber te slopen :D Hij past bijna perfect :D



Ook nog twee van deze dingen gekocht, verlengstukjes voor de ratel, zodat de lengte op 30cm uitkomt en dat gat in kan :D


En de oude bougies, zelfde merk en type, zo te zien :) :


Wat me trouwens opviel, was dat op 3 van de 4 bobines wat bruine aanslag zat op het onderste deel. En op die ene waar geen aanslag op zit, er een extra rubberen ringetje zat bovenin. Kan die aanslag te maken hebben met dat ringetje?

Er er zitten 3 verschillende "soorten" bobines op: 2 zwarte met verzonken bovenkant, een gladde zwarte en eentje met een bruine bovenkant :D

quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 11:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Je auto rijdt ook nog op 3 cilinders hoor. Volgens mij passen die bougiesleutels best, gewoon een beetje doordrukken zodat 'ie in het rubber vast zit. rubber geeft mee, het is geen staal. Koop zo'n ding, probeer het en als het dan echt niet lukt mag je het nog een keer vragen.

En anders weten ze het vast wel op het Renault-forum.
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 12:02 schreef daNpy het volgende:
Die bougie ziet er niet anders uit dan elke andere bougie die ik heb gezien.
Als het rubberen ringetje te krap is, moet je gewoon harder duwen. Mannen snappen dat 8-).

Verder is dit vervolg geheel in stijl met het "aankoop" topic. Iedereen geeft je tips, maar niemand heeft gelijk :|W :|W :|W :|W
Ik heb die doppen toen in mijn handen gehad en naast de bougie gehouden... het was echt overduidelijk dat de doppen te kort waren... dat ga je echt niet verhelpen met doordrukken of het rubber eruit trekken... het metalen stuk was gewoon te kort :{

quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 12:08 schreef loveli het volgende:
Stond in dat "aankoop" topic niet dat je geen Renault moet kopen?
/offtopic
Alsof van een Aziatisch of Duits merk de bougies wèl levenslang meegaan... :{
pi_158222010
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 19:10 schreef Fien1989 het volgende:

En pijpsleutels: die bij de bouwmarkt zijn allemaal niet langer dan zo'n 15cm... daar is dus niet zoveel aan :{ Nog los van dat er niks in zit om de bougie vast te houden. Aan rubberen ronde dingen heb ik alleen een aquariumslang... dat schiet niet op :{

Ik heb je ook een tip gegeven om een pijpsleutel te verlengen.
En adhv je vraag heb je geen enkele suggestie gebruikt of zelfs maar geprobeerd en dát is vervelend.
Als je het zelf zo goed weet, waarom stel je je vraag dan eigenlijk?
Ik ben wel eens positief over jou geweest omdat je zelf zo veel doet maar na deze eigenwijze sessie is mijn optimisme aardig gedaald.
pi_158222588
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 19:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik heb je ook een tip gegeven om een pijpsleutel te verlengen.
En adhv je vraag heb je geen enkele suggestie gebruikt of zelfs maar geprobeerd en dát is vervelend.
Als je het zelf zo goed weet, waarom stel je je vraag dan eigenlijk?
Ik ben wel eens positief over jou geweest omdat je zelf zo veel doet maar na deze eigenwijze sessie is mijn optimisme aardig gedaald.
Die pijpsleutels zijn niet te verlengen met eentje van dezelfde maat :{ De sleutels zijn allemaal aan de ene kant 15 en de ander kant 16. Maar als je een andere 16 pakt om 'm in de 15 te stoppen, dan past het niet :{

Er zal vast wel eentje passen uiteindelijk, maar niet alle maten waren op voorraad + om nou in de winkel alle sleutels te gaan passen... er zit nog verpakkingsmateriaal omheen hè? :P

Als ik een lange pijpsleutel of een verlengbare vond zat ik nog te denken om het rubber dan uit een te korte bougie-dop te trekken en die in een pijpsleutel te doen. Maar toen kwam ik die perfect passende bougie-dop tegen van ¤5,-... dan is het toch stom om die niet te kopen en nog verder te gaan zoeken naar een lange/verlengbare pijpsleutel zonder rubber? :o
pi_158222971
Ik had het dus ook over een pijpsleutel die er wél in past, ik heb geen maat genoemd.
Maar ik vind het wel best zo, fijn dat het gelukt is.
  zondag 13 december 2015 @ 21:23:46 #295
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_158224631
Pijpsleutels zijn wel te verlengen, door een kleine maat in een grotere te duwen.
Dat lost het probleem van de bougie daadwerkelijk uit het (diepe) gaat halen niet op, maar daar zijn ook al diverse oplossingen voor gegeven in dit topic.

Eigenwijs is ook wijs :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_158598371
Net bij een onafhankelijk keuringsstation geweest en mijn auto (daihatsu uit 97) is afgekeurd op de aandrijfhoezen wielzijde. Man geeft aan dat bij een garage het ongeveer 1,5 uur per hoes gaat kosten om te laten maken.

Ik ga naar een garage en die geeft een prijs op van ¤250 voor 2 hoezen inc 3 uurloon.
Afgesproken dat ik hem daar laat maken.

Onderweg naar huis dacht ik opeens dat het wel duurder was dan het keuringsstation had aangegeven. Dus ik bel naar de andere garage in het dorp en die zegt het (ongezien) voor ¤150 te kunnen doen. Ik schrok van het prijsverschil maar anderzijds kan ik niet geloven dat hij daarvoor 3 uur kan werken.

Welke prijs is het meest reele? Ik vind namelijk verschillende verhalen op het internet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_158605183
Waarom wil je persé een reële prijs?
Als de goedkoopste ook goed werk levert zou ik het daar gewoon laten doen.
En de garantie dat de duurdere beter werk levert heb je ook niet.
Het gaat om het resultaat.

Al vind ik 1,5 uur per kant aardig hoog ingeschat, volgens mij betaal je dan ook voor zijn koffiepauze.
pi_158605262
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 13:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Net bij een onafhankelijk keuringsstation geweest en mijn auto (daihatsu uit 97) is afgekeurd op de aandrijfhoezen wielzijde. Man geeft aan dat bij een garage het ongeveer 1,5 uur per hoes gaat kosten om te laten maken.

Ik ga naar een garage en die geeft een prijs op van ¤250 voor 2 hoezen inc 3 uurloon.
Afgesproken dat ik hem daar laat maken.

Onderweg naar huis dacht ik opeens dat het wel duurder was dan het keuringsstation had aangegeven. Dus ik bel naar de andere garage in het dorp en die zegt het (ongezien) voor ¤150 te kunnen doen. Ik schrok van het prijsverschil maar anderzijds kan ik niet geloven dat hij daarvoor 3 uur kan werken.

Welke prijs is het meest reele? Ik vind namelijk verschillende verhalen op het internet.
Mah, 3 uur is wat riant maar bij een oude auto zit het snel tegen. Dus dat ze een buffer aan houden begrijp ik wel.
pi_158609094
Een rekhoes ligt er binnen 30min omheen
  Vis een optie? maandag 28 december 2015 @ 19:00:30 #300
70532 loveli
N
pi_158610035
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 18:38 schreef klawie het volgende:
Een rekhoes ligt er binnen 30min omheen
Zoiets dacht ik ook, ding kost geen 2 tientjes.
crap in = crap out
  maandag 28 december 2015 @ 22:16:54 #301
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158618792
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 18:38 schreef klawie het volgende:
Een rekhoes ligt er binnen 30min omheen
ALS je de goede spullen hebt wel ja, want ook een rekhoes rent er bepaald niet vanzelf omheen.

Veel plezier op de krik met een doppendoosje van de praxis.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')