abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155605249
Die geeft 0 aan, en rechtstreeks op de stekker ook.
pi_155605519
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:45 schreef Piles het volgende:
Die geeft 0 aan, en rechtstreeks op de stekker ook.
Heb je dan niet de zekering kapot?
pi_155608076
quote:
3s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Heb je dan niet de zekering kapot?
Bedacht ik me ook net... morgen ff testen
pi_155619647
Zekering dus idd. Zat nog een verkeerde in ook, 10 iipv 15
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:56:13 #155
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_155619803
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:49 schreef Piles het volgende:
Zekering dus idd. Zat nog een verkeerde in ook, 10 iipv 15
Daarom was ie ook kapot. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_155620687
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:49 schreef Piles het volgende:
Zekering dus idd. Zat nog een verkeerde in ook, 10 iipv 15
^O^
pi_155841413
Ik zou mijn auto een kleine onderhoud willen geven, en de bougies vernieuwen, maar ik weet niet welke er in moeten.

Auto is een chevrolet GMT400 met de 5.7TBI motor. De onsteking is omgebouwd naar een Jacobs Pro Street ignition.

Ik vind ergens nergens info of dit systeem ook aangebaste bougies nodig heeft, of dat ik er de standaards nog in kan plaatsen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Moderator zaterdag 5 september 2015 @ 16:04:42 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155842418
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:21 schreef Athmozz het volgende:
Ik zou mijn auto een kleine onderhoud willen geven, en de bougies vernieuwen, maar ik weet niet welke er in moeten.

Auto is een chevrolet GMT400 met de 5.7TBI motor. De onsteking is omgebouwd naar een Jacobs Pro Street ignition.

Ik vind ergens nergens info of dit systeem ook aangebaste bougies nodig heeft, of dat ik er de standaards nog in kan plaatsen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Staat dat niet gewoon op de bougie?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155842436
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Staat dat niet gewoon op de bougie?
Er staat niets leesbaar meer op helaas (zitten er 14j / 160.000km in volgens boekje). Andere zaken waaraan ik kan herkennen welke ik nodig heb? Jacobs ignition is ondertussen ook X aantal keer overgenomen, dus daar raak ik ook niet verder om te zoeken welke ik nodig heb :(
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Moderator zaterdag 5 september 2015 @ 17:39:37 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155844738
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:05 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Er staat niets leesbaar meer op helaas (zitten er 14j / 160.000km in volgens boekje). Andere zaken waaraan ik kan herkennen welke ik nodig heb? Jacobs ignition is ondertussen ook X aantal keer overgenomen, dus daar raak ik ook niet verder om te zoeken welke ik nodig heb :(
Ik heb d'r verder ook geen verstand van, maar kun je op de website van een grote fabrikant van bougies (ik ken alleen Champion, misschien zijn er meer? Maak Bosch ze ook nog?) een soort "bougie zoeker" vinden. Net als dat de meeste oliefabrikanten ook op hun site hebben hoeveel je van welke vloeistof in de auto niet doen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 5 september 2015 @ 17:40:49 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155844777
Ellende van zo'n V8 is natuurlijk ook dat je direct ¤80 kwijt bent als je de verkeerde kiest :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155848421
Gewoon de standaard krengen in flikkeren
pi_155856641
AC Delco double platinum's dus als het de standaard bougies mogen zijn. 'k zal wel zien of ze passen zeker, zoveel kosten die ook weer niet (¤60 voor 8 bougies) dus kan bijna niet mis gaan :)

Wat is beter, Platinum bougies en iedere 15.000 mijl eruit, of koperen bougies & iedere 5.000 mijl eruit?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_155863205
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 00:18 schreef Athmozz het volgende:
AC Delco double platinum's dus als het de standaard bougies mogen zijn. 'k zal wel zien of ze passen zeker, zoveel kosten die ook weer niet (¤60 voor 8 bougies) dus kan bijna niet mis gaan :)

Wat is beter, Platinum bougies en iedere 15.000 mijl eruit, of koperen bougies & iedere 5.000 mijl eruit?
Platina elke 5k wisselen :+
  dinsdag 8 september 2015 @ 23:00:08 #165
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155936292
Hoe kom ik er het makkelijkst achter of dit panoramadak uit een Audi Q5 in een Audi A4 B8 bouwjaar 2009 past?

Vermoedelijk niet, maar you never know? O-)
pi_155936496
Onderdeel nummer vergelijken en het na meten.
  woensdag 9 september 2015 @ 08:20:22 #167
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_155940674
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:00 schreef leolinedance het volgende:
Hoe kom ik er het makkelijkst achter of dit panoramadak uit een Audi Q5 in een Audi A4 B8 bouwjaar 2009 past?

Vermoedelijk niet, maar you never know? O-)
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 9 september 2015 @ 08:54:07 #168
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155941086
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Onderdeel nummer vergelijken en het na meten.
Punt is dat ik het liever weet vóórdat ik begin aan het uitbouwen. Is allemaal best wat werk, dus zou fijn zijn als ik het ergens terug zou kunnen vinden. In een onderdelen database waar die onderdeel nummers in staan per auto ofzo?
pi_155944935
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 08:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Punt is dat ik het liever weet vóórdat ik begin aan het uitbouwen. Is allemaal best wat werk, dus zou fijn zijn als ik het ergens terug zou kunnen vinden. In een onderdelen database waar die onderdeel nummers in staan per auto ofzo?
Onderdeelnummer op Google in voeren, er zijn wat Russische site waar het te vinden is.
  Moderator zaterdag 12 september 2015 @ 20:18:13 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156032277
De auto van mijn ouders. Corsa 1.4 90pk automaat uit 2009 heeft volgende klacht.

Soms begint ie spontaan (tenminste dat denk ik, geen mee niet bewust dat ik ervoor iets vreemds doe) te "fluiten". Het komt waarschijnlijk bij de voorwielen/remmen vandaan, als ik de rem heel licht aanraak is het geluid weg naar laat je de term los is het geluid terug.

Het geluid stopt soms spontaan, maar vanmiddag vond ik het erg leng doorgaan. Paar keer stijf remmen hielp niet, meer nadat ik had gestopt voor een kruising was het weg.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Auto remt gewoon goed en de remschijven zijn niet blauw ofzo.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156032637
Geluiden zijn niet te beoordelen vanachter een monitor, ga - ja ik weet :') - naar de garage
  Moderator zaterdag 12 september 2015 @ 20:32:10 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156032776
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 september 2015 20:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Geluiden zijn niet te beoordelen vanachter een monitor, ga - ja ik weet :') - naar de garage
Ja dat gaat maandag ook gebeuren. Alleen beetje vervelend dat het mij op 300km maar 2 keer is gebeurd.

Om een halve dag met een monteur rond te gaan rijden zullen ze ook wel geen zin in hebben denk ik :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 15 september 2015 @ 23:19:26 #173
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_156129173
De spanrollen van de distributieriem zijn hoorbaar in mijn focus 1.6 tdci, 90pk uit 2005.. Ik hoor het alleen stationair en tm 1200 toeren ongeveer. Volgens fabriekopgave heb ik nog 25dkm te gaan. Kan het kwaad om nog even door te rijden of is de kans groot op schade bij hoorbare spanrollen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_156130967
Druklager en consorten vervangen bij een Ford Fiesta uit 2006, zelf te doen of door de garage laten doen?

Ik ben redelijk handig, heb beschikking tot een smeerput, helaas geen brug.
pi_156135203
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:19 schreef monsterd. het volgende:
De spanrollen van de distributieriem zijn hoorbaar in mijn focus 1.6 tdci, 90pk uit 2005.. Ik hoor het alleen stationair en tm 1200 toeren ongeveer. Volgens fabriekopgave heb ik nog 25dkm te gaan. Kan het kwaad om nog even door te rijden of is de kans groot op schade bij hoorbare spanrollen?
Direct vervangen!
pi_156135230
quote:
11s.gif Op woensdag 16 september 2015 00:19 schreef Gutz het volgende:
Druklager en consorten vervangen bij een Ford Fiesta uit 2006, zelf te doen of door de garage laten doen?

Ik ben redelijk handig, heb beschikking tot een smeerput, helaas geen brug.
Subframe er onderweg sleutelt wel makkelijk :P. Mooi uit besteden, sommige hebben een treklager ipv een druk, dat zijn kun dingen :P
  woensdag 16 september 2015 @ 18:04:52 #177
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_156147235
quote:
4s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Direct vervangen!
Ok, hij gaat morgen naar de garage :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_156467137
Heb even een vraag mbt een te repareren onderdeel. Het gaat om een kapotte krukaspoelie uit een Toyota Corolla met 124.000 km op de klok. Deze heeft een aantal aandrijfriemen kapot geslagen. Nu is de krukaspoelie nogal een duur onderdeel, zouden jullie aanraden dit onderdeel uit een donorspot te halen of een originele te laten inbouwen door de dealer?
pi_156469766
Als jij een onbeschadigde 2e hands poelie kan vinden zie ik er geen probleem in om die te gebruiken eerlijk gezegd.
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:59:59 #180
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_156469829
Als een krukaspoelie al bij 124.000km onherstelbaar kapot is zou ik eerst even kijken of het geen bekend probleem is bij die modellen, dan heeft een gebruikte monteren misschien wat minder zin natuurlijk.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 29 september 2015 @ 16:05:03 #181
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_156474754
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:59 schreef Barcaconia het volgende:
Als een krukaspoelie al bij 124.000km onherstelbaar kapot is zou ik eerst even kijken of het geen bekend probleem is bij die modellen, dan heeft een gebruikte monteren misschien wat minder zin natuurlijk.
Dit. Zo niet en het incidentele schade blijkt kan een tweedehands geen kwaad.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_156632810
Ik heb nieuwe lampjes nodig voor mijn stadslicht voor. Van een Mégane uit '99.

Hier vind ik meerdere soorten lampjes:
https://www.winparts.nl/verlichting-lampen/stadslicht/c1021.html

Die T10 lijkt er het meest op. Van de Philips is er de 12961CP en 12961B2. Allebei wit en 5W. Maar wat is het verschil tussen die 2 (behalve dat de ene 1 stuk is en de ander 2 stuks)?

En er is ook een variant van 3W. Welke zou mijn huidige lampje zijn? Er staat geen tekst op het lampje :{

Ik kan me ook herinneren dat er voor dim- en grootlicht bepaalde lampen zijn die een UV-block hebben zodat het kunststof v/d koplamp-unit niet beschadigd raakt. Geld dit ook voor de stadslicht-lampjes?

Ik heb ze vorige jaar ook zelf vervangen, maar ik kan me herinneren dat er toen tekst stond op de vorige exemplaren. Op deze is dat niet het geval :{

Foto'tje van de oude:
pi_156635583
goed zoeken moet op het lampje staan maar stadslicht is 5watt

maar hier ga je toch niet een dag op wachten rij naar de gamma praxis action of een benzine pomp
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 10:37:28 #184
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156635688
Niet naar de Action voor zo'n lampje :( Dan krijg je van die rare verstrooide lichtbeelden die je verblinden (hoewel met stadslicht lijkt me dat sterk)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 10:40:32 #185
111843 Cassius
Something's fucky
pi_156635736
Staat er niks over in het instructieboekje?
pi_156635800
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:37 schreef derLudolf het volgende:
Niet naar de Action voor zo'n lampje :( Dan krijg je van die rare verstrooide lichtbeelden die je verblinden (hoewel met stadslicht lijkt me dat sterk)
kan makkelijk voor zo'n steek lampje
pi_156638069
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:28 schreef klawie het volgende:
goed zoeken moet op het lampje staan maar stadslicht is 5watt

maar hier ga je toch niet een dag op wachten rij naar de gamma praxis action of een benzine pomp
Ah, dus 5W :D

Op het lampje staat niks (meer). Meer dan 10 keer gekeken, zelfs met vergrootglas en licht erbij niks te zien :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:40 schreef Cassius het volgende:
Staat er niks over in het instructieboekje?
Dat boekje heb ik er nooit bij gekregen toen ik deze auto kocht :{ En op internet is het niet te vinden voor deze uitvoering van de Mégane.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:20:54 #188
254091 OllieNL
Big m*therfokker
pi_156701609
Welk type megane is het? Phase 1 of 2?... coupe, cabriolet, scenic? Van alle types zijn de handleidingen wel te vinden. ;)
pi_156701826
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:20 schreef OllieNL het volgende:
Welk type megane is het? Phase 1 of 2?... coupe, cabriolet, scenic? Van alle types zijn de handleidingen wel te vinden. ;)
Het is een Mégane hatchback, phase 2, bj1999, uitvoering "RXI". Met de 1.6 16v (K4M) motor en 4-traps automaat (DP0).

Ik heb het instructieboekje er nooit van kunnen vinden, altijd was het net weer een andere versie :{
pi_156775303
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:28 schreef klawie het volgende:
goed zoeken moet op het lampje staan maar stadslicht is 5watt

maar hier ga je toch niet een dag op wachten rij naar de gamma praxis action of een benzine pomp
De nieuwe lampjes waren eergisteren binnen en ook meteen erin gezet. En echt, op de lampjes staan blijkbaar geen teksten, ook niet op de nieuwe :D En het waren Philips lampjes (net als de oude), geen China-spul waarbij tekst wordt wegbezuinigd :P

En nee, ik wachtte niet alleen op de lampjes, maar had ook ruitenwissers nodig, dus bestellen was makkelijker :D
  Moderator donderdag 15 oktober 2015 @ 16:14:17 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156853674
Aangezien tankstations je oplichten met koelvloeistof en dergelijke wou ik online wat van dat concentraat/antivries bestellen. Immers geen betere raad dan voorraad.

Maar goed, er zijn verschillende soorten. Hoe krek komt dat? Kroon adviseert hun SP12 voor de ene auto thuis en SP15 voor de andere. Nu kost 5L van Antifreeze SP11 ¤45 en gewone antivries ¤30

Zit daar nou echt zo veel verschil tussen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 15 oktober 2015 @ 17:15:20 #192
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_156854746
Ga toch gewoon naar de action man, net zo goed dat spul :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  Moderator donderdag 15 oktober 2015 @ 17:36:20 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156855205
quote:
15s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:15 schreef Prowl het volgende:
Ga toch gewoon naar de action man, net zo goed dat spul :P
Nooit geweten dat ze dat daar ook hadden :P

Edit: van Action schijnt roze te zijn. Wat er nu in zit is gele (SP15?) mag je dat mengen?

[ Bericht 6% gewijzigd door derLudolf op 15-10-2015 17:46:42 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 15 oktober 2015 @ 18:08:58 #194
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_156855871
Gewoon helemaal vervangen
Niks mengen, is nooit goed op de lange termijn
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  Moderator donderdag 15 oktober 2015 @ 18:22:15 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156856114
quote:
15s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 18:08 schreef Prowl het volgende:
Gewoon helemaal vervangen
Niks mengen, is nooit goed op de lange termijn
Oh kut :( Wou hem wat bijvullen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156974045
even een kleine vraag,
wat kost het om een zzij airbag te laten vervangen?

vw beetle en bj 2015
pi_156978766
Want? is ie geploft?
  Moderator dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:04:12 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156981422
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 19:41 schreef Chunees het volgende:
even een kleine vraag,
wat kost het om een zzij airbag te laten vervangen?

vw beetle en bj 2015
Tegenwoordig staat er toch Kaefer achterop? Tenminste bij de nieuwe die ik heen gezien
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157017551
een paar vraagjes,
is het beter om een schadeauto uit Duitsland, bij een particulier te kopen of een bedrijf?
pi_157017786
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:01 schreef Chunees het volgende:
een paar vraagjes,
is het beter om een schadeauto uit Duitsland, bij een particulier te kopen of een bedrijf?
PTA / Schadeauto importeren


Kan hier toch ook?
  Vis een optie? donderdag 22 oktober 2015 @ 16:47:06 #201
70532 loveli
N
pi_157019867
Ik was aan het zoeken naar schokbrekers voor een auto van 30 jaar oud. Het is geen snelheidsmonster of luxe bak, ik woon wel in drempelcity. De prijzen verschillen nogal. Is er veel verschil tussen olie of gasdempers? Goedkoop is natuurlijk leuk als het weinig uitmaakt, maar alle waar zal naar z'n geld zijn.
In prijs oplopend van 20 tot 50 per stuk vond ik de volgende merken: Optimal (oliedemper), KYB (gas), Monroe (olie), Sachs (olie) of Bilstein (gas).

Maakt het geen drol uit of moet ik de Bilsteins absoluut hebben?
crap in = crap out
  donderdag 22 oktober 2015 @ 16:51:41 #202
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_157019970
Monroe is altijd prima
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_157045763
Bilstein is naar mijn mening de beste van het rijtje en bijna onverwoestbaar.
pi_157051510
Ik heb winterbanden gratis gekregen welke van 2002 zijn. 13 jaar oud dus... Ze zijn van Vredestein, 6mm profiel en zien er nog prima uit. Is het veilig om deze een weekje tijdelijk te gebruiken om te kunnen overbruggen? Ik moet 10km elke dag heen en 10km terug, max 50km/h.

Ik wil mijn huidige wielen namelijk voorzien van een nieuwe laklaag. Ben zeker niet van plan om hard of lange afstanden met die stokoude banden te gaan rijden.
pi_157051767
Ik zou het zelf niet meer gebruiken. De band is waarschijnlijk uitgehard waar door de kans op een klapband aanzienlijk toeneemt
pi_157209099
je kan toch gewoon zien of de rubber uitgehard is of niet, is dat niet het geval kan je het nog betrouwen voor die kleine afstanden & lage snelheden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:30:44 #207
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_157223821
Deze heb ik net gekocht
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende week is ie rijklaar.
Nou had ik een 107 en ik wil de winterbanden ook om deze auto zetten maar de dealer wil dat uit "veiligheids"reden niet doen.
107 maat: 155-65-14
108 maat: 165-65-14

Wat is er niet veilig aan? Of wil hij mij gewoon dure nieuwe winterbanden aansmeren?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_157232777
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Deze heb ik net gekocht
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende week is ie rijklaar.
Nou had ik een 107 en ik wil de winterbanden ook om deze auto zetten maar de dealer wil dat uit "veiligheids"reden niet doen.
107 maat: 155-65-14
108 maat: 165-65-14

Wat is er niet veilig aan? Of wil hij mij gewoon dure nieuwe winterbanden aansmeren?
Hoeveel mm profiel hebben je winterbanden nog over? Als een winterband minder dan 4mm profiel heeft, is de band nog APK goed, maar zal de band niet meer functioneren als winterband zegmaar. Leeftijd van de banden is ook van belang.
pi_157232948
Het verschil tussen de banden is iets meer dan 2%, de afwijking mag maximaal 1.5% zijn, om onder andere het ABS, en je snelheidsmeter niet overslag te laten gaan. Tevens van hier boven. Onder 4mm mag je een winterband niet meer dusdanig beoordelen.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:37:38 #210
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_157234235
Mijn "oude"winterbanden zijn zeker nog 4mm profiel.
Maar die 65 tegen 55?
Snap niet waarom de dealer het niet wil? (ja, nog meer geld innen, dat snap ik :D )
* uniekhoorn blond
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_157235294
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 22:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn "oude"winterbanden zijn zeker nog 4mm profiel.
Maar die 65 tegen 55?
Snap niet waarom de dealer het niet wil? (ja, nog meer geld innen, dat snap ik :D )
* uniekhoorn blond
Lees mij post nog eens
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:25:21 #212
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_157235511
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Lees mij post nog eens
Ja, dank je... maar is het dan echt zo slecht?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_157239647
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:25 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja, dank je... maar is het dan echt zo slecht?
Jeetje, wat zal de dealer jou een lastige klant vinden zeg _O-
  Vis een optie? zondag 1 november 2015 @ 08:58:43 #214
70532 loveli
N
pi_157239951
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:25 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja, dank je... maar is het dan echt zo slecht?
Hij mag het je in ieder geval niet aanraden.
crap in = crap out
pi_157394124
Ik heb een probleem dat ik nooit eerder had.
Toen ik vanmorgen mijn wagen instapte en mijn stuur vastnam kwam de rubber los met als gevolg dat er zo'n plakkerig zwarte rubber aan mijn hand bleef kleven.

Ik heb geen idee hoe dit komt, ik maak om de 3 weken mijn wagen schoon aan de binnenkant. Mijn ventilatie zet ik ook steeds dicht bij het verlaten van de wagen (i.v.m. luchtvochtigheid). En toch heb ik dit voor.
Als ik nu mijn stuur bekijk heb ik her en der lelijke afgebleekte plekken waar ik met m'n handen zat :(

Wat kan ik hier tegen doen en belangrijker hoe komt dit?
Cindy De Vuyst
pi_157443297
ik hoop dat dit onder eenvoudig valt :P :+

ik zit een beetje met het volgende;

ik heb een volvo v50 2.0D uit 2005, ik heb vorig jaar een setje velgen met winterbanden aangeschaft, 2 banden laten vervangen en toen de tijd er was dit er onder gezet :s)

dezelfde dag merkte ik dat me stuur scheef stond (voorheen niet, en ik ben er nogal een zeikerd in..... :D ) raar.... oke, kijkend naar me zomerset banden zou dit wel kunnen kloppen want die waren toch een beetje scheef afgesleten (en dat kon niet alleen komen van mijn "zuinige" rijstijl :+ >:) )

goed de boel laten uitlijnen en tijdens de test rit geen problemen mee gehad. dag of wat later had ik het idee dat het stuur toch weer scheef stond :?
bleek dus ook.... weer laten uitlijnen....

Nouja was het ondertussen weer tijd voor de zomerset, alleen dit keer had ik die niet op mijn zomervelgen laten zetten.
(zomerset is 17inch en winterset is 16inch ivm financien ff gekozen voor 16inch zomerbandjes.)
dus de banden laten omleggen en me stuur stond daarna weer scheef :') ;( :{

kan je je voorstellen dat ik er een beetje de kriebels van krijg ? :X

nou heb ik het even opgegeven omdat ik toch eigenlijk wel weer snel van de 16inch zomerbandjes af wil en maar ff toegeven aan een scheef stuur.... ik zie tot nu toe ook nog geen raar afslijt patroon.

nou zei men maat laatst dat het uitlijnen misschien eens moet gebeuren bij een andere garage ivm een nulpunt sensor op het stuur ? (kan iemand dat bevestigen ?) ik heb dus altijd laten uitlijnen bij een garage die het de auto op de brug zet en stuur in het midden zet en dan de boel uit lijnt.
deze zei ook dat de linker stuurstang erg makkelijk te verdraaien is :{ mja dat is dus een beetje beun de haas gehalte dus helemaal geloven doe ik het niet :{

tering... flink verhaal;

inb4 TL;DR

stuur steeds scheef na banden en of velgen wissel
"simpel" uitlijnen helpt niet
zit er een nulpunt sensor op me stuurhuis die aan het vervelen is ?
(moet ik dus langs de volvo dealer om hem "goed" uit te laten lijnen? -O- )
kan me stuurstang dit probleem veroorzaken ?

snap dat het niet makkelijk is om van achter een scherm te diagnosticeren, hoop toch dat er iemand wat nuttige info / tips heeft ;) :)

alvast bedankt :)
pi_157443371
Als er esp/esc op zit dan zit er in elkgeval een stuurhoeksensor op die je moet inleren na het uitlijnen
pi_157443484
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Als er esp/esc op zit dan zit er in elkgeval een stuurhoeksensor op die je moet inleren na het uitlijnen
ja daar twijfel ik dus over of ik die heb, heb het zelf nog niet kunnen achterhalen,
heb een knopje met DSTC waar ik zoiezo de traction control (gedeeltelijk) uit kan schakelen.
kan alleen niet vinden of dat deze versie ook ESP heeft.

volgens deze link zou DSTC betekenen dat ik ook ESP heb is er een manier om de te verifieren?
pi_157446066
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:13 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ja daar twijfel ik dus over of ik die heb, heb het zelf nog niet kunnen achterhalen,
heb een knopje met DSTC waar ik zoiezo de traction control (gedeeltelijk) uit kan schakelen.
kan alleen niet vinden of dat deze versie ook ESP heeft.

volgens deze link zou DSTC betekenen dat ik ook ESP heb is er een manier om de te verifieren?
Dealer, instructie boekje :+
pi_157446500
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dealer, instructie boekje :+
ja dat wordt dus de dealer,
instructie boekje is hetzelfde als wat ik gelinked heb :)

maar daar moet ik dus toch naar toe om hem uit te laten lijnen ;) :)
pi_157448670
Ik zou effe dealer uitlijnen krikg je ook te horen of je stang naar de klote is kunnen we nl niet beoordelen zo

Maar het kan dat iets dol of gaar is en daardoor je afstelling verkracht
pi_157455920


wat zal dit kosten om het te maken?
pi_157456050
Paar duizend, bumpers, zijscherm en deur. Spuiten
pi_157458012
Iemand hier bekend met automaat bakken?

Seat cordoba uit 2000 met nog geen 140.000 op de teller heeft heel sporadisch nukken door niet te schakelen... het lijkt net alsof hij in een "veilige modus" gaat. (Als ik het vergelijk met mijn vorige automaat auto)

Bij de teller geeft hij normaal aan in welke stand de bak staat door een zwart blokje om de letter te zetten.
Afgelopen week moest ik een ritje van ca 30km van huis...
Auto trok sloom op vanuit stilstand (leek in zn 2) maar pas toen ik richting snelweg ging had ik door dat er echt iets niet klopte en ook het zwarte blokje om de D (drive) was weg (stond er wel met starten) en gaf geen enkele stand aan.
De auto schakelde dus niet verder waardoor ik richting 5000 toeren maakte op 120km/u :')
opnieuw starten of even de pook in standen wisselen hielp niet,
terugweg schakelde hij ook niet maar de rest van de week reed ie weer perfect!
auto is uitgelezen maar kwam niks uit.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Begin van het einde...?
pi_157458626
Is de auto bij een dealer uitgelezen of een garage met VCDS? Ander kun je sowieso niks aan een automaat zien. Is het olieniveau nog in orde, ook ververst conform voorschrift, met de juiste olie, -filter en -specificatie? Een bak kun je vaak opnieuw in de basisafstelling zetten. Tevens is rijdend uitlezen zeer belangrijk met automaat problemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')