abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? donderdag 22 oktober 2015 @ 16:47:06 #201
70532 loveli
N
pi_157019867
Ik was aan het zoeken naar schokbrekers voor een auto van 30 jaar oud. Het is geen snelheidsmonster of luxe bak, ik woon wel in drempelcity. De prijzen verschillen nogal. Is er veel verschil tussen olie of gasdempers? Goedkoop is natuurlijk leuk als het weinig uitmaakt, maar alle waar zal naar z'n geld zijn.
In prijs oplopend van 20 tot 50 per stuk vond ik de volgende merken: Optimal (oliedemper), KYB (gas), Monroe (olie), Sachs (olie) of Bilstein (gas).

Maakt het geen drol uit of moet ik de Bilsteins absoluut hebben?
crap in = crap out
  donderdag 22 oktober 2015 @ 16:51:41 #202
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_157019970
Monroe is altijd prima
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_157045763
Bilstein is naar mijn mening de beste van het rijtje en bijna onverwoestbaar.
pi_157051510
Ik heb winterbanden gratis gekregen welke van 2002 zijn. 13 jaar oud dus... Ze zijn van Vredestein, 6mm profiel en zien er nog prima uit. Is het veilig om deze een weekje tijdelijk te gebruiken om te kunnen overbruggen? Ik moet 10km elke dag heen en 10km terug, max 50km/h.

Ik wil mijn huidige wielen namelijk voorzien van een nieuwe laklaag. Ben zeker niet van plan om hard of lange afstanden met die stokoude banden te gaan rijden.
pi_157051767
Ik zou het zelf niet meer gebruiken. De band is waarschijnlijk uitgehard waar door de kans op een klapband aanzienlijk toeneemt
pi_157209099
je kan toch gewoon zien of de rubber uitgehard is of niet, is dat niet het geval kan je het nog betrouwen voor die kleine afstanden & lage snelheden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:30:44 #207
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_157223821
Deze heb ik net gekocht
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende week is ie rijklaar.
Nou had ik een 107 en ik wil de winterbanden ook om deze auto zetten maar de dealer wil dat uit "veiligheids"reden niet doen.
107 maat: 155-65-14
108 maat: 165-65-14

Wat is er niet veilig aan? Of wil hij mij gewoon dure nieuwe winterbanden aansmeren?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_157232777
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Deze heb ik net gekocht
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende week is ie rijklaar.
Nou had ik een 107 en ik wil de winterbanden ook om deze auto zetten maar de dealer wil dat uit "veiligheids"reden niet doen.
107 maat: 155-65-14
108 maat: 165-65-14

Wat is er niet veilig aan? Of wil hij mij gewoon dure nieuwe winterbanden aansmeren?
Hoeveel mm profiel hebben je winterbanden nog over? Als een winterband minder dan 4mm profiel heeft, is de band nog APK goed, maar zal de band niet meer functioneren als winterband zegmaar. Leeftijd van de banden is ook van belang.
pi_157232948
Het verschil tussen de banden is iets meer dan 2%, de afwijking mag maximaal 1.5% zijn, om onder andere het ABS, en je snelheidsmeter niet overslag te laten gaan. Tevens van hier boven. Onder 4mm mag je een winterband niet meer dusdanig beoordelen.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:37:38 #210
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_157234235
Mijn "oude"winterbanden zijn zeker nog 4mm profiel.
Maar die 65 tegen 55?
Snap niet waarom de dealer het niet wil? (ja, nog meer geld innen, dat snap ik :D )
* uniekhoorn blond
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_157235294
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 22:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn "oude"winterbanden zijn zeker nog 4mm profiel.
Maar die 65 tegen 55?
Snap niet waarom de dealer het niet wil? (ja, nog meer geld innen, dat snap ik :D )
* uniekhoorn blond
Lees mij post nog eens
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:25:21 #212
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_157235511
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Lees mij post nog eens
Ja, dank je... maar is het dan echt zo slecht?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_157239647
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:25 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja, dank je... maar is het dan echt zo slecht?
Jeetje, wat zal de dealer jou een lastige klant vinden zeg _O-
  Vis een optie? zondag 1 november 2015 @ 08:58:43 #214
70532 loveli
N
pi_157239951
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:25 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja, dank je... maar is het dan echt zo slecht?
Hij mag het je in ieder geval niet aanraden.
crap in = crap out
pi_157394124
Ik heb een probleem dat ik nooit eerder had.
Toen ik vanmorgen mijn wagen instapte en mijn stuur vastnam kwam de rubber los met als gevolg dat er zo'n plakkerig zwarte rubber aan mijn hand bleef kleven.

Ik heb geen idee hoe dit komt, ik maak om de 3 weken mijn wagen schoon aan de binnenkant. Mijn ventilatie zet ik ook steeds dicht bij het verlaten van de wagen (i.v.m. luchtvochtigheid). En toch heb ik dit voor.
Als ik nu mijn stuur bekijk heb ik her en der lelijke afgebleekte plekken waar ik met m'n handen zat :(

Wat kan ik hier tegen doen en belangrijker hoe komt dit?
Cindy De Vuyst
pi_157443297
ik hoop dat dit onder eenvoudig valt :P :+

ik zit een beetje met het volgende;

ik heb een volvo v50 2.0D uit 2005, ik heb vorig jaar een setje velgen met winterbanden aangeschaft, 2 banden laten vervangen en toen de tijd er was dit er onder gezet :s)

dezelfde dag merkte ik dat me stuur scheef stond (voorheen niet, en ik ben er nogal een zeikerd in..... :D ) raar.... oke, kijkend naar me zomerset banden zou dit wel kunnen kloppen want die waren toch een beetje scheef afgesleten (en dat kon niet alleen komen van mijn "zuinige" rijstijl :+ >:) )

goed de boel laten uitlijnen en tijdens de test rit geen problemen mee gehad. dag of wat later had ik het idee dat het stuur toch weer scheef stond :?
bleek dus ook.... weer laten uitlijnen....

Nouja was het ondertussen weer tijd voor de zomerset, alleen dit keer had ik die niet op mijn zomervelgen laten zetten.
(zomerset is 17inch en winterset is 16inch ivm financien ff gekozen voor 16inch zomerbandjes.)
dus de banden laten omleggen en me stuur stond daarna weer scheef :') ;( :{

kan je je voorstellen dat ik er een beetje de kriebels van krijg ? :X

nou heb ik het even opgegeven omdat ik toch eigenlijk wel weer snel van de 16inch zomerbandjes af wil en maar ff toegeven aan een scheef stuur.... ik zie tot nu toe ook nog geen raar afslijt patroon.

nou zei men maat laatst dat het uitlijnen misschien eens moet gebeuren bij een andere garage ivm een nulpunt sensor op het stuur ? (kan iemand dat bevestigen ?) ik heb dus altijd laten uitlijnen bij een garage die het de auto op de brug zet en stuur in het midden zet en dan de boel uit lijnt.
deze zei ook dat de linker stuurstang erg makkelijk te verdraaien is :{ mja dat is dus een beetje beun de haas gehalte dus helemaal geloven doe ik het niet :{

tering... flink verhaal;

inb4 TL;DR

stuur steeds scheef na banden en of velgen wissel
"simpel" uitlijnen helpt niet
zit er een nulpunt sensor op me stuurhuis die aan het vervelen is ?
(moet ik dus langs de volvo dealer om hem "goed" uit te laten lijnen? -O- )
kan me stuurstang dit probleem veroorzaken ?

snap dat het niet makkelijk is om van achter een scherm te diagnosticeren, hoop toch dat er iemand wat nuttige info / tips heeft ;) :)

alvast bedankt :)
pi_157443371
Als er esp/esc op zit dan zit er in elkgeval een stuurhoeksensor op die je moet inleren na het uitlijnen
pi_157443484
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Als er esp/esc op zit dan zit er in elkgeval een stuurhoeksensor op die je moet inleren na het uitlijnen
ja daar twijfel ik dus over of ik die heb, heb het zelf nog niet kunnen achterhalen,
heb een knopje met DSTC waar ik zoiezo de traction control (gedeeltelijk) uit kan schakelen.
kan alleen niet vinden of dat deze versie ook ESP heeft.

volgens deze link zou DSTC betekenen dat ik ook ESP heb is er een manier om de te verifieren?
pi_157446066
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:13 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ja daar twijfel ik dus over of ik die heb, heb het zelf nog niet kunnen achterhalen,
heb een knopje met DSTC waar ik zoiezo de traction control (gedeeltelijk) uit kan schakelen.
kan alleen niet vinden of dat deze versie ook ESP heeft.

volgens deze link zou DSTC betekenen dat ik ook ESP heb is er een manier om de te verifieren?
Dealer, instructie boekje :+
pi_157446500
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dealer, instructie boekje :+
ja dat wordt dus de dealer,
instructie boekje is hetzelfde als wat ik gelinked heb :)

maar daar moet ik dus toch naar toe om hem uit te laten lijnen ;) :)
pi_157448670
Ik zou effe dealer uitlijnen krikg je ook te horen of je stang naar de klote is kunnen we nl niet beoordelen zo

Maar het kan dat iets dol of gaar is en daardoor je afstelling verkracht
pi_157455920


wat zal dit kosten om het te maken?
pi_157456050
Paar duizend, bumpers, zijscherm en deur. Spuiten
pi_157458012
Iemand hier bekend met automaat bakken?

Seat cordoba uit 2000 met nog geen 140.000 op de teller heeft heel sporadisch nukken door niet te schakelen... het lijkt net alsof hij in een "veilige modus" gaat. (Als ik het vergelijk met mijn vorige automaat auto)

Bij de teller geeft hij normaal aan in welke stand de bak staat door een zwart blokje om de letter te zetten.
Afgelopen week moest ik een ritje van ca 30km van huis...
Auto trok sloom op vanuit stilstand (leek in zn 2) maar pas toen ik richting snelweg ging had ik door dat er echt iets niet klopte en ook het zwarte blokje om de D (drive) was weg (stond er wel met starten) en gaf geen enkele stand aan.
De auto schakelde dus niet verder waardoor ik richting 5000 toeren maakte op 120km/u :')
opnieuw starten of even de pook in standen wisselen hielp niet,
terugweg schakelde hij ook niet maar de rest van de week reed ie weer perfect!
auto is uitgelezen maar kwam niks uit.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Begin van het einde...?
pi_157458626
Is de auto bij een dealer uitgelezen of een garage met VCDS? Ander kun je sowieso niks aan een automaat zien. Is het olieniveau nog in orde, ook ververst conform voorschrift, met de juiste olie, -filter en -specificatie? Een bak kun je vaak opnieuw in de basisafstelling zetten. Tevens is rijdend uitlezen zeer belangrijk met automaat problemen.
pi_157459159
Hij is hier thuis uitgelezen door mijn buurman (diagnosespecialist/chef werkplaats) geen idee hoe hij dat doet :P
Hij vertelde mij dat ik gewoon moet blijven rijden en in de gaten moet houden of ik bij meerdere keren bij dit probleem overeenkomsten ga zien. (Bijv hoe ver ik dan van huis ben, hoe hard ik rij ect)
omdat hij de oorzaak (nog) niet ziet kan hij ook niet echt doelgericht te werk gaan en zal hij waarschijnlijk onnodige kosten gaan maken.
Oliepeil is prima, ik rij er nu bijna 1,5 jaar in en heb bij de apk kleine beurt gedaan en tussendoor wat reparaties o.a. accu en distributieriem remleidingen blokken achter.
in het begin heb ik problemen gehad met de ABS die vaak onnodig in werking ging, daar is naar gekeken en leek op een kapotte sensor en zou ik volgende APK laten fixen maar na dat ernaar is gekeken nooit meer in storing getreden!
meer kan ik me niet bedenken...
pi_157459219
Hoe weet je dat dat prima is? Is er conform (niveau plug er uit en in D bij 75 graden) gecontroleerd, of neem je dat aan?
pi_157460076
Ik denk misverstandje ik dacht aan de motorolie _O- jij aan die in de automaatbak? Of uhhm *blond*
Het laatste geval heb ik niks aan gedaan. Ik heb er net 12.000 opzitten sinds juli 2014 en geen idee wat voor die tijd is gedaan :)
pi_157460137
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:59 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik denk misverstandje ik dacht aan de motorolie _O- jij aan die in de automaatbak? Of uhhm *blond*
Het laatste geval heb ik niks aan gedaan. Ik heb er net 12.000 opzitten sinds juli 2014 en geen idee wat voor die tijd is gedaan :)
Ik heb het over de automaat. Daarom ook in de D. :+
pi_157460310
Ik zal het eens vragen.. dat is namelijk nog niet gedaan.
Maar het is dan toch vreemd dat hij 9 vd 10x wel goed rijdt?
pi_157460408
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 23:06 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik zal het eens vragen.. dat is namelijk nog niet gedaan.
Maar het is dan toch vreemd dat hij 9 vd 10x wel goed rijdt?
Olie net onder het minimum kan gekke dingen doen met een automaat.
  Vis een optie? zondag 15 november 2015 @ 17:10:08 #232
70532 loveli
N
pi_157571520
In het kader van "mijn auto maakt een geluid, kunnen jullie in je glazen bol kijken wat het is?" het volgende. Mijn auto is een ouwe bak uit de tijd dat mannen nog van staal waren en boten van hout. Ik heb een rammel rechtsvoor. Op asfalt merk ik het niet, op klinkers wel. Dacht eerst dat het de schokbreker was, maar die is het niet (auto dweilt niet in bochten en deint niet lang als je hem inveert).
Voor zover ik kon beoordelen ligt het ook niet aan de stabilisatorstang (met de hand geprobeerd te bewegen, voelde geen verdachte speling). Bij inveren hoor je wel een rubber kraken, maar ik weet dus niet welke het is

Wat zijn de symptomen van versleten draagarmrubbers en hoe check ik dat makkelijk?
crap in = crap out
  zondag 15 november 2015 @ 19:25:43 #233
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_157575285
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 17:10 schreef loveli het volgende:
Wat zijn de symptomen van versleten draagarmrubbers en hoe check ik dat makkelijk?
Op de brug en een bandenlichter tussen de rubbers.
Veerpootlagers kunnen ook overleden zijn.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Vis een optie? zondag 15 november 2015 @ 21:29:32 #234
70532 loveli
N
pi_157582058
Veerpootlager klinkt plausibel (nadat ik op plaatjes had gegoogled en erachter kwam dat daar een lager zat... :') voel me blond dat ik dat nog niet wist).
Ik had het idee dat het aan de bovenkant van de veer vandaan moest komen, dus ik had wel gekeken of de veer niet per ongeluk gebroken was. Morgen ga ik 'en even op minibrugjes zetten en de boel checken. Tx!
crap in = crap out
pi_157583813
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 17:10 schreef loveli het volgende:
In het kader van "mijn auto maakt een geluid, kunnen jullie in je glazen bol kijken wat het is?" het volgende. Mijn auto is een ouwe bak uit de tijd dat mannen nog van staal waren en boten van hout. Ik heb een rammel rechtsvoor. Op asfalt merk ik het niet, op klinkers wel. Dacht eerst dat het de schokbreker was, maar die is het niet (auto dweilt niet in bochten en deint niet lang als je hem inveert).
Voor zover ik kon beoordelen ligt het ook niet aan de stabilisatorstang (met de hand geprobeerd te bewegen, voelde geen verdachte speling). Bij inveren hoor je wel een rubber kraken, maar ik weet dus niet welke het is

Wat zijn de symptomen van versleten draagarmrubbers en hoe check ik dat makkelijk?

Zo :+
pi_157696438
waarom zijn onderdelen van jonge autos zo duur en amper te vinden?
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:30:55 #237
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_157696702
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:19 schreef Chunees het volgende:
waarom zijn onderdelen van jonge autos zo duur en amper te vinden?
omdat het jonge autos zijn
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_157699090
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:19 schreef Chunees het volgende:
waarom zijn onderdelen van jonge autos zo duur en amper te vinden?
Doe eens een gok
pi_157800741
Een vraagje, ik heb een Alto'tje uit 96 als goedkope woon-werk wagen.
Nu blijft sinds vanavond de mistlamp branden. Ook als het licht uit staat en contact uit.
De schakelaar doet ook raar, brand een lampje als deze uit staat, brandt niets als ik hem indruk.

Zet ik het contact aan en de verlichting aan, dan gaat hij wel uit.

Heb nu 2 zekeringen er uit moeten halen, anders wilde de mistlamp niet uit en zou mijn accu leeggetrokken worden. Heeft iemand enig idee? :@
dag
pi_157802722
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:56 schreef Peter het volgende:
Een vraagje, ik heb een Alto'tje uit 96 als goedkope woon-werk wagen.
Nu blijft sinds vanavond de mistlamp branden. Ook als het licht uit staat en contact uit.
De schakelaar doet ook raar, brand een lampje als deze uit staat, brandt niets als ik hem indruk.

Zet ik het contact aan en de verlichting aan, dan gaat hij wel uit.

Heb nu 2 zekeringen er uit moeten halen, anders wilde de mistlamp niet uit en zou mijn accu leeggetrokken worden. Heeft iemand enig idee? :@
Kapotte schakelaar
pi_157802864
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:44 schreef klawie het volgende:

[..]

Kapotte schakelaar
maar de mistlamp blijft aan tot ik er twee zekeringen uit haal. 1 is niet voldoende. Maar als ik dan de lampen ontsteek werkt alleen stadslicht :@
dag
pi_157803054
Heb je een trekhaak?
Staat vaak garant voor gekloot aan de bedrading.
pi_157803615
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 01:39 schreef vannelle het volgende:
Heb je een trekhaak?
Staat vaak garant voor gekloot aan de bedrading.
nope
dag
  FOK!fotograaf woensdag 25 november 2015 @ 09:33:15 #244
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157804700
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:19 schreef Chunees het volgende:
waarom zijn onderdelen van jonge autos zo duur en amper te vinden?
Omdat die massaal naar Polen verscheept worden, in plaats van op de sloop te belanden. Dus nergens 2e hands onderdelen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157876904
Ik ben de kap van m'n rechterbuitenspiegel verloren blijkbaar :{ Geen idee hoe en waar, maar vanochtend was ie echt weg.
Wat is de goedkoopste optie om die te vervangen? Ik zie op internet allemaal ongespoten kappen voor weinig geld, maar spuiten is meestal hartstikke duur.
Een hele spiegel in de juiste kleur vinden is niet heel makkelijk, en ik hoef ook alleen maar de kap...

Is een Opel Astra H uit 2004 trouwens (geel/goud).
pi_157877071
Spuitbus bestellen en zelf spuiten :+
  donderdag 3 december 2015 @ 20:03:02 #247
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_157993909
Hoi,

We hebben hier een Punto 1.2 uit 2003 met dashboardlampjes die blijven branden als de motor uitstaat (alle lampjes, Kerst valt vroeg dit jaar bij deze Fiat). Wat kan dit zijn?

Nee, dit is niet mijn Punto :+. Punto op het werk.

Als ik een beetje snel op internet inlees, dan kan het de massa zijn, maar ook de accu ff loshalen kan voldoende zijn om de boordcomputer te resetten. Nu nog niet geprobeerd, maar zit nu een beetje op te sommen wat het kan zijn.
pi_157996099
Lijkt er op dat er een voeding actief blijft. Eeen harde reset kan werken
  vrijdag 4 december 2015 @ 08:29:27 #249
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_158004091
Gaan we dat proberen. Top.
pi_158016182
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 01:03 schreef Peter het volgende:

[..]

maar de mistlamp blijft aan tot ik er twee zekeringen uit haal. 1 is niet voldoende. Maar als ik dan de lampen ontsteek werkt alleen stadslicht :@
Kapotte schakelaar :P nog steeds
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')