SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende week is ie rijklaar.
Nou had ik een 107 en ik wil de winterbanden ook om deze auto zetten maar de dealer wil dat uit "veiligheids"reden niet doen.
107 maat: 155-65-14
108 maat: 165-65-14
Wat is er niet veilig aan? Of wil hij mij gewoon dure nieuwe winterbanden aansmeren?Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Deze heb ik net gekochtHoeveel mm profiel hebben je winterbanden nog over? Als een winterband minder dan 4mm profiel heeft, is de band nog APK goed, maar zal de band niet meer functioneren als winterband zegmaar. Leeftijd van de banden is ook van belang.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende week is ie rijklaar.
Nou had ik een 107 en ik wil de winterbanden ook om deze auto zetten maar de dealer wil dat uit "veiligheids"reden niet doen.
107 maat: 155-65-14
108 maat: 165-65-14
Wat is er niet veilig aan? Of wil hij mij gewoon dure nieuwe winterbanden aansmeren?
Lees mij post nog eensquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 22:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn "oude"winterbanden zijn zeker nog 4mm profiel.
Maar die 65 tegen 55?
Snap niet waarom de dealer het niet wil? (ja, nog meer geld innen, dat snap ik)
* uniekhoorn blond
Ja, dank je... maar is het dan echt zo slecht?quote:
Jeetje, wat zal de dealer jou een lastige klant vinden zegquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:25 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja, dank je... maar is het dan echt zo slecht?
Hij mag het je in ieder geval niet aanraden.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:25 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja, dank je... maar is het dan echt zo slecht?
ja daar twijfel ik dus over of ik die heb, heb het zelf nog niet kunnen achterhalen,quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Als er esp/esc op zit dan zit er in elkgeval een stuurhoeksensor op die je moet inleren na het uitlijnen
Dealer, instructie boekjequote:Op dinsdag 10 november 2015 10:13 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ja daar twijfel ik dus over of ik die heb, heb het zelf nog niet kunnen achterhalen,
heb een knopje met DSTC waar ik zoiezo de traction control (gedeeltelijk) uit kan schakelen.
kan alleen niet vinden of dat deze versie ook ESP heeft.
volgens deze link zou DSTC betekenen dat ik ook ESP heb is er een manier om de te verifieren?
ja dat wordt dus de dealer,quote:
Ik heb het over de automaat. Daarom ook in de D.quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:59 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik denk misverstandje ik dacht aan de motoroliejij aan die in de automaatbak? Of uhhm *blond*
Het laatste geval heb ik niks aan gedaan. Ik heb er net 12.000 opzitten sinds juli 2014 en geen idee wat voor die tijd is gedaan
Olie net onder het minimum kan gekke dingen doen met een automaat.quote:Op dinsdag 10 november 2015 23:06 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik zal het eens vragen.. dat is namelijk nog niet gedaan.
Maar het is dan toch vreemd dat hij 9 vd 10x wel goed rijdt?
Op de brug en een bandenlichter tussen de rubbers.quote:Op zondag 15 november 2015 17:10 schreef loveli het volgende:
Wat zijn de symptomen van versleten draagarmrubbers en hoe check ik dat makkelijk?
quote:Op zondag 15 november 2015 17:10 schreef loveli het volgende:
In het kader van "mijn auto maakt een geluid, kunnen jullie in je glazen bol kijken wat het is?" het volgende. Mijn auto is een ouwe bak uit de tijd dat mannen nog van staal waren en boten van hout. Ik heb een rammel rechtsvoor. Op asfalt merk ik het niet, op klinkers wel. Dacht eerst dat het de schokbreker was, maar die is het niet (auto dweilt niet in bochten en deint niet lang als je hem inveert).
Voor zover ik kon beoordelen ligt het ook niet aan de stabilisatorstang (met de hand geprobeerd te bewegen, voelde geen verdachte speling). Bij inveren hoor je wel een rubber kraken, maar ik weet dus niet welke het is
Wat zijn de symptomen van versleten draagarmrubbers en hoe check ik dat makkelijk?
omdat het jonge autos zijnquote:Op vrijdag 20 november 2015 17:19 schreef Chunees het volgende:
waarom zijn onderdelen van jonge autos zo duur en amper te vinden?
Doe eens een gokquote:Op vrijdag 20 november 2015 17:19 schreef Chunees het volgende:
waarom zijn onderdelen van jonge autos zo duur en amper te vinden?
Kapotte schakelaarquote:Op dinsdag 24 november 2015 22:56 schreef Peter het volgende:
Een vraagje, ik heb een Alto'tje uit 96 als goedkope woon-werk wagen.
Nu blijft sinds vanavond de mistlamp branden. Ook als het licht uit staat en contact uit.
De schakelaar doet ook raar, brand een lampje als deze uit staat, brandt niets als ik hem indruk.
Zet ik het contact aan en de verlichting aan, dan gaat hij wel uit.
Heb nu 2 zekeringen er uit moeten halen, anders wilde de mistlamp niet uit en zou mijn accu leeggetrokken worden. Heeft iemand enig idee?
maar de mistlamp blijft aan tot ik er twee zekeringen uit haal. 1 is niet voldoende. Maar als ik dan de lampen ontsteek werkt alleen stadslichtquote:
nopequote:Op woensdag 25 november 2015 01:39 schreef vannelle het volgende:
Heb je een trekhaak?
Staat vaak garant voor gekloot aan de bedrading.
Omdat die massaal naar Polen verscheept worden, in plaats van op de sloop te belanden. Dus nergens 2e hands onderdelen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:19 schreef Chunees het volgende:
waarom zijn onderdelen van jonge autos zo duur en amper te vinden?
Kapotte schakelaarquote:Op woensdag 25 november 2015 01:03 schreef Peter het volgende:
[..]
maar de mistlamp blijft aan tot ik er twee zekeringen uit haal. 1 is niet voldoende. Maar als ik dan de lampen ontsteek werkt alleen stadslicht
Kun je dan niet makkelijker een ambulance ergens lenen?quote:Op dinsdag 8 december 2015 21:36 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ik wil een auto kopen die over 2 jaar volledig belastingvrij is. Eerst moet ik hem nog ophalen en een rit maken van 250 kilometer. Ik wil deze auto voor 1 dag verzekeren. Waar kan ik hier voor het beste terecht?
Kan, maar het kan ook wat anders zijn. Naar kijken is altijd een mogelijkheidquote:Op zaterdag 12 december 2015 17:08 schreef Peter het volgende:
In z'n 1 en 2 maakt mijn alto'tje een beetje zeurderig geluid en gisteren wilde hij ook even niet meer in zijn 5.. Zijn dat dingen die duiden op het einde van een versnellingsbak of zou het de moeite waard zijn om er naar te laten kijken?
wffe schone erin mikkenquote:Op zaterdag 12 december 2015 17:08 schreef Peter het volgende:
In z'n 1 en 2 maakt mijn alto'tje een beetje zeurderig geluid en gisteren wilde hij ook even niet meer in zijn 5.. Zijn dat dingen die duiden op het einde van een versnellingsbak of zou het de moeite waard zijn om er naar te laten kijken?
De ratel + verlengstuk ken ik al, ik heb een verlengstuk van 25cm gezien, en anders kan je ze nog koppelenquote:Op zaterdag 12 december 2015 20:23 schreef bokkepoot het volgende:
Gewoon een bougiedop alla deze moet wel passen toch?
http://www.toolspot.nl/st(...)nt-18mm-11-16-rdquo/
En dan een verlengstuk van de ratel er op en een ratel en dan ben je klaar
Zoiets [ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
Euhmm... zijn er zo kleine grijpers dan? Het gat is niet veel groter dan een dopje 16quote:Op zaterdag 12 december 2015 20:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
Pijpsleutel voor de eerste ronde? En verder een grijpertje op een steel Door je Pijpsleutel om de bougie te grijpen
Bekend "probleem".quote:Op zaterdag 12 december 2015 20:43 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Euhmm... zijn er zo kleine grijpers dan? Het gat is niet veel groter dan een dopje 16
Daarbij... de nieuwe bougie moet er ook weer in kunnen, zonder scheef te draaien of hard erin te vallen
Punttangetje?quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Bekend "probleem".
Oplossing: Wél een pijpsleutel gebruiken en als een bougie helemaal los is pak je'm met een punttangetje er uit.
Nieuwe bougie kun je er handmatig (al hou je'm maar aan het puntje vast) een paar slagen indraaien en dan met de pijpsleutel verder vastdraaien.
Ik hoop ook dat er 16 in zit. De nieuwe is i.i.g. 16quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
K4M is altijd dop 16 geweest. Mocht je een vreemde eend in de beit hebben dan is het 21. En dat rubber kun je uit de dop trekken en weer terug plaatsen
Dan druk je dat rubber er weer in. Of je pakt een stuk brandstoftank er draait hem er daar mee in. Verneukt je de schroefdraad ook niet. Jeez je ziet ook alleen maar bomen op de wegquote:Op zaterdag 12 december 2015 21:50 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Punttangetje?Dat gat is bijna 20cm diep en dan zit er ook nog wat obstakels er omheen... dat wordt dan wel een heel lange punttang
![]()
En mijn hand, daar kan ik al helemaal niet bij... niet eens met mijn vingertopje
[..]
Ik hoop ook dat er 16 in zit. De nieuwe is i.i.g. 16
Rubber eruit... dat is het toch geen bougie-dop meer?Het voordeel v/d bougie-dop is dat hij juist de bougie vast kan houden... zonder rubber kan dat niet meer
Wacht... omdat ik zei dat het rubber een te klein gat heeft, kom je met "verwijder het rubber". Maar dan pakt het de bougie niet meer en is de dop dus nutteloos voor z'n doelquote:Op zaterdag 12 december 2015 21:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dan druk je dat rubber er weer in. Of je pakt een stuk brandstoftank er draait hem er daar mee in. Verneukt je de schroefdraad ook niet. Jeez je ziet ook alleen maar bomen op de weg
Heb je zo'n prachtige afdekplaat die op je motorblok is geschroefd?quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:50 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Punttangetje?Dat gat is bijna 20cm diep en dan zit er ook nog wat obstakels er omheen... dat wordt dan wel een heel lange punttang
![]()
En mijn hand, daar kan ik al helemaal niet bij... niet eens met mijn vingertopje
Die is er al af. Dat is een erop geklikt plastic kapje met het Renault-logo erop en zoquote:Op zaterdag 12 december 2015 22:05 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb je zo'n prachtige afdekplaat die op je motorblok is geschroefd?
Zo ja, haal die er eens af, dat is dan hoogstwaarschijnlijk voldoende.
Magneet er in lijmen?quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:16 schreef vannelle het volgende:
In dat geval blijf ik bij mijn idee van pijpsleutels.
Als de maat die je nodig hebt te kort is verleng je die met een pijpsleutel die er precies in past of je last er iets op om em te verlengen als je die mogelijkheid hebt.
En je bent vast zelf ook wel handig genoeg om iets van rubber in de pijpsleutel te knutselen dat de bougie vasthoudt.
Er zijn altijd meerdere mogelijkheden.quote:
Ik ga dan even kijken wat voor pijpsleutels ze hebben bij de bouwmarkt... heb ze thuis niet liggen. En rondvormige dingen van rubber ook niet behalve een aquariumslang van m'n maquote:Op zaterdag 12 december 2015 22:16 schreef vannelle het volgende:
In dat geval blijf ik bij mijn idee van pijpsleutels.
Als de maat die je nodig hebt te kort is verleng je die met een pijpsleutel die er precies in past of je last er iets op om em te verlengen als je die mogelijkheid hebt.
En je bent vast zelf ook wel handig genoeg om iets van rubber in de pijpsleutel te knutselen dat de bougie vasthoudt.
Hmmm... dat moet er ook een magneet ergens vandaan worden gehaald... ook niet voorhandenquote:
Er zijn geen bougiekabels. Er gaat een kabeltje naar de penbobine. En die gaat weer dat gat in en drukt direct op de bougiequote:Op zaterdag 12 december 2015 23:27 schreef vannelle het volgende:
[..]
Er zijn altijd meerdere mogelijkheden.
Ben trouwens ook benieuwd hoe Fien de bougiekabels er weer op wil drukken als de bougies idd 25 cm diep zitten......Dat is nogal een stukje.
Is dat zo? Ik dacht dat de bobine niet klemde?quote:Op zaterdag 12 december 2015 23:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Je kunt de bougie er toch ook uit vissen met een bobine? Los draaien met je dop 16/21 en dan met je bobine er op drukken en er uit trekken...
Nee, want ik heb op dit moment geen enkel gereedschap wat in dat gat past èn lang genoeg is. Wel dus bougie-doppen en sleutels bekeken in winkels die dus niet op de bougie pastenquote:Op zondag 13 december 2015 00:06 schreef loveli het volgende:
Heb je al geprobeerd de oude bougie eruit te halen met het beschikbare gereedschap? Je bougie ziet er niet langer (of dikker, voor dat rubber) uit dan de gemiddelde huis-, tuin- en keukenbougie.
Dit, en dan zo'n magneet aan een telescoop ding en je haalt ze dr zo uit.quote:Op zondag 13 december 2015 04:23 schreef vannelle het volgende:
Nog 1x dan maar: pijpsleutel.
En anders ga je maar naar de Renaultgarage en vraag je aan hun om dit te doen.
Godsamme zeg, je zou toch denken dat je onderhand wel voldoende tips hebt gehad.
Als je daar niks mee kunt of wil doen dan wordt het uitbesteden.
Je auto rijdt ook nog op 3 cilinders hoor. Volgens mij passen die bougiesleutels best, gewoon een beetje doordrukken zodat 'ie in het rubber vast zit. rubber geeft mee, het is geen staal. Koop zo'n ding, probeer het en als het dan echt niet lukt mag je het nog een keer vragen.quote:Op zondag 13 december 2015 02:06 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Nee, want ik heb op dit moment geen enkel gereedschap wat in dat gat past èn lang genoeg is. Wel dus bougie-doppen en sleutels bekeken in winkels die dus niet op de bougie pasten
Het moet wel zeker weten eruit kunnen en de nieuwe erin als ik 'm los draai, want de auto staat gewoon hier in de straat en als het halverwege blijft hangen, dan rijdt de auto niet meer en kan ik 'm ook niet naar de garage brengen. Ik ga dus eerst echt geschikt gereedschap in handen willen hebben die de bougie "op het droge" ook vast kan houden en past voordat ik de echte ga losdraaien
Vraagsteller ziet alleen maar beren op de weg.quote:Op zondag 13 december 2015 12:02 schreef daNpy het volgende:
Verder is dit vervolg geheel in stijl met het "aankoop" topic. Iedereen geeft je tips, maar niemand heeft gelijk![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 11:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Je auto rijdt ook nog op 3 cilinders hoor. Volgens mij passen die bougiesleutels best, gewoon een beetje doordrukken zodat 'ie in het rubber vast zit. rubber geeft mee, het is geen staal. Koop zo'n ding, probeer het en als het dan echt niet lukt mag je het nog een keer vragen.
En anders weten ze het vast wel op het Renault-forum.
Ik heb die doppen toen in mijn handen gehad en naast de bougie gehouden... het was echt overduidelijk dat de doppen te kort waren... dat ga je echt niet verhelpen met doordrukken of het rubber eruit trekken... het metalen stuk was gewoon te kortquote:Op zondag 13 december 2015 12:02 schreef daNpy het volgende:
Die bougie ziet er niet anders uit dan elke andere bougie die ik heb gezien.
Als het rubberen ringetje te krap is, moet je gewoon harder duwen. Mannen snappen dat.
Verder is dit vervolg geheel in stijl met het "aankoop" topic. Iedereen geeft je tips, maar niemand heeft gelijk![]()
![]()
![]()
![]()
Alsof van een Aziatisch of Duits merk de bougies wèl levenslang meegaan...quote:Op zondag 13 december 2015 12:08 schreef loveli het volgende:
Stond in dat "aankoop" topic niet dat je geen Renault moet kopen?
/offtopic
Ik heb je ook een tip gegeven om een pijpsleutel te verlengen.quote:Op zondag 13 december 2015 19:10 schreef Fien1989 het volgende:
En pijpsleutels: die bij de bouwmarkt zijn allemaal niet langer dan zo'n 15cm... daar is dus niet zoveel aanNog los van dat er niks in zit om de bougie vast te houden. Aan rubberen ronde dingen heb ik alleen een aquariumslang... dat schiet niet op
Die pijpsleutels zijn niet te verlengen met eentje van dezelfde maatquote:Op zondag 13 december 2015 19:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb je ook een tip gegeven om een pijpsleutel te verlengen.
En adhv je vraag heb je geen enkele suggestie gebruikt of zelfs maar geprobeerd en dát is vervelend.
Als je het zelf zo goed weet, waarom stel je je vraag dan eigenlijk?
Ik ben wel eens positief over jou geweest omdat je zelf zo veel doet maar na deze eigenwijze sessie is mijn optimisme aardig gedaald.
Mah, 3 uur is wat riant maar bij een oude auto zit het snel tegen. Dus dat ze een buffer aan houden begrijp ik wel.quote:Op maandag 28 december 2015 13:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Net bij een onafhankelijk keuringsstation geweest en mijn auto (daihatsu uit 97) is afgekeurd op de aandrijfhoezen wielzijde. Man geeft aan dat bij een garage het ongeveer 1,5 uur per hoes gaat kosten om te laten maken.
Ik ga naar een garage en die geeft een prijs op van ¤250 voor 2 hoezen inc 3 uurloon.
Afgesproken dat ik hem daar laat maken.
Onderweg naar huis dacht ik opeens dat het wel duurder was dan het keuringsstation had aangegeven. Dus ik bel naar de andere garage in het dorp en die zegt het (ongezien) voor ¤150 te kunnen doen. Ik schrok van het prijsverschil maar anderzijds kan ik niet geloven dat hij daarvoor 3 uur kan werken.
Welke prijs is het meest reele? Ik vind namelijk verschillende verhalen op het internet.
Zoiets dacht ik ook, ding kost geen 2 tientjes.quote:Op maandag 28 december 2015 18:38 schreef klawie het volgende:
Een rekhoes ligt er binnen 30min omheen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |