Kun je dan niet makkelijker een ambulance ergens lenen?quote:Op dinsdag 8 december 2015 21:36 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ik wil een auto kopen die over 2 jaar volledig belastingvrij is. Eerst moet ik hem nog ophalen en een rit maken van 250 kilometer. Ik wil deze auto voor 1 dag verzekeren. Waar kan ik hier voor het beste terecht?
Kan, maar het kan ook wat anders zijn. Naar kijken is altijd een mogelijkheidquote:Op zaterdag 12 december 2015 17:08 schreef Peter het volgende:
In z'n 1 en 2 maakt mijn alto'tje een beetje zeurderig geluid en gisteren wilde hij ook even niet meer in zijn 5.. Zijn dat dingen die duiden op het einde van een versnellingsbak of zou het de moeite waard zijn om er naar te laten kijken?
wffe schone erin mikkenquote:Op zaterdag 12 december 2015 17:08 schreef Peter het volgende:
In z'n 1 en 2 maakt mijn alto'tje een beetje zeurderig geluid en gisteren wilde hij ook even niet meer in zijn 5.. Zijn dat dingen die duiden op het einde van een versnellingsbak of zou het de moeite waard zijn om er naar te laten kijken?
De ratel + verlengstuk ken ik al, ik heb een verlengstuk van 25cm gezien, en anders kan je ze nog koppelenquote:Op zaterdag 12 december 2015 20:23 schreef bokkepoot het volgende:
Gewoon een bougiedop alla deze moet wel passen toch?
http://www.toolspot.nl/st(...)nt-18mm-11-16-rdquo/
En dan een verlengstuk van de ratel er op en een ratel en dan ben je klaar
Zoiets [ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
Euhmm... zijn er zo kleine grijpers dan? Het gat is niet veel groter dan een dopje 16quote:Op zaterdag 12 december 2015 20:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
Pijpsleutel voor de eerste ronde? En verder een grijpertje op een steel Door je Pijpsleutel om de bougie te grijpen
Bekend "probleem".quote:Op zaterdag 12 december 2015 20:43 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Euhmm... zijn er zo kleine grijpers dan? Het gat is niet veel groter dan een dopje 16
Daarbij... de nieuwe bougie moet er ook weer in kunnen, zonder scheef te draaien of hard erin te vallen
Punttangetje?quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Bekend "probleem".
Oplossing: Wél een pijpsleutel gebruiken en als een bougie helemaal los is pak je'm met een punttangetje er uit.
Nieuwe bougie kun je er handmatig (al hou je'm maar aan het puntje vast) een paar slagen indraaien en dan met de pijpsleutel verder vastdraaien.
Ik hoop ook dat er 16 in zit. De nieuwe is i.i.g. 16quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
K4M is altijd dop 16 geweest. Mocht je een vreemde eend in de beit hebben dan is het 21. En dat rubber kun je uit de dop trekken en weer terug plaatsen
Dan druk je dat rubber er weer in. Of je pakt een stuk brandstoftank er draait hem er daar mee in. Verneukt je de schroefdraad ook niet. Jeez je ziet ook alleen maar bomen op de wegquote:Op zaterdag 12 december 2015 21:50 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Punttangetje?Dat gat is bijna 20cm diep en dan zit er ook nog wat obstakels er omheen... dat wordt dan wel een heel lange punttang
![]()
En mijn hand, daar kan ik al helemaal niet bij... niet eens met mijn vingertopje
[..]
Ik hoop ook dat er 16 in zit. De nieuwe is i.i.g. 16
Rubber eruit... dat is het toch geen bougie-dop meer?Het voordeel v/d bougie-dop is dat hij juist de bougie vast kan houden... zonder rubber kan dat niet meer
Wacht... omdat ik zei dat het rubber een te klein gat heeft, kom je met "verwijder het rubber". Maar dan pakt het de bougie niet meer en is de dop dus nutteloos voor z'n doelquote:Op zaterdag 12 december 2015 21:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dan druk je dat rubber er weer in. Of je pakt een stuk brandstoftank er draait hem er daar mee in. Verneukt je de schroefdraad ook niet. Jeez je ziet ook alleen maar bomen op de weg
Heb je zo'n prachtige afdekplaat die op je motorblok is geschroefd?quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:50 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Punttangetje?Dat gat is bijna 20cm diep en dan zit er ook nog wat obstakels er omheen... dat wordt dan wel een heel lange punttang
![]()
En mijn hand, daar kan ik al helemaal niet bij... niet eens met mijn vingertopje
Die is er al af. Dat is een erop geklikt plastic kapje met het Renault-logo erop en zoquote:Op zaterdag 12 december 2015 22:05 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb je zo'n prachtige afdekplaat die op je motorblok is geschroefd?
Zo ja, haal die er eens af, dat is dan hoogstwaarschijnlijk voldoende.
Magneet er in lijmen?quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:16 schreef vannelle het volgende:
In dat geval blijf ik bij mijn idee van pijpsleutels.
Als de maat die je nodig hebt te kort is verleng je die met een pijpsleutel die er precies in past of je last er iets op om em te verlengen als je die mogelijkheid hebt.
En je bent vast zelf ook wel handig genoeg om iets van rubber in de pijpsleutel te knutselen dat de bougie vasthoudt.
Er zijn altijd meerdere mogelijkheden.quote:
Ik ga dan even kijken wat voor pijpsleutels ze hebben bij de bouwmarkt... heb ze thuis niet liggen. En rondvormige dingen van rubber ook niet behalve een aquariumslang van m'n maquote:Op zaterdag 12 december 2015 22:16 schreef vannelle het volgende:
In dat geval blijf ik bij mijn idee van pijpsleutels.
Als de maat die je nodig hebt te kort is verleng je die met een pijpsleutel die er precies in past of je last er iets op om em te verlengen als je die mogelijkheid hebt.
En je bent vast zelf ook wel handig genoeg om iets van rubber in de pijpsleutel te knutselen dat de bougie vasthoudt.
Hmmm... dat moet er ook een magneet ergens vandaan worden gehaald... ook niet voorhandenquote:
Er zijn geen bougiekabels. Er gaat een kabeltje naar de penbobine. En die gaat weer dat gat in en drukt direct op de bougiequote:Op zaterdag 12 december 2015 23:27 schreef vannelle het volgende:
[..]
Er zijn altijd meerdere mogelijkheden.
Ben trouwens ook benieuwd hoe Fien de bougiekabels er weer op wil drukken als de bougies idd 25 cm diep zitten......Dat is nogal een stukje.
Is dat zo? Ik dacht dat de bobine niet klemde?quote:Op zaterdag 12 december 2015 23:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Je kunt de bougie er toch ook uit vissen met een bobine? Los draaien met je dop 16/21 en dan met je bobine er op drukken en er uit trekken...
Nee, want ik heb op dit moment geen enkel gereedschap wat in dat gat past èn lang genoeg is. Wel dus bougie-doppen en sleutels bekeken in winkels die dus niet op de bougie pastenquote:Op zondag 13 december 2015 00:06 schreef loveli het volgende:
Heb je al geprobeerd de oude bougie eruit te halen met het beschikbare gereedschap? Je bougie ziet er niet langer (of dikker, voor dat rubber) uit dan de gemiddelde huis-, tuin- en keukenbougie.
Dit, en dan zo'n magneet aan een telescoop ding en je haalt ze dr zo uit.quote:Op zondag 13 december 2015 04:23 schreef vannelle het volgende:
Nog 1x dan maar: pijpsleutel.
En anders ga je maar naar de Renaultgarage en vraag je aan hun om dit te doen.
Godsamme zeg, je zou toch denken dat je onderhand wel voldoende tips hebt gehad.
Als je daar niks mee kunt of wil doen dan wordt het uitbesteden.
Je auto rijdt ook nog op 3 cilinders hoor. Volgens mij passen die bougiesleutels best, gewoon een beetje doordrukken zodat 'ie in het rubber vast zit. rubber geeft mee, het is geen staal. Koop zo'n ding, probeer het en als het dan echt niet lukt mag je het nog een keer vragen.quote:Op zondag 13 december 2015 02:06 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Nee, want ik heb op dit moment geen enkel gereedschap wat in dat gat past èn lang genoeg is. Wel dus bougie-doppen en sleutels bekeken in winkels die dus niet op de bougie pasten
Het moet wel zeker weten eruit kunnen en de nieuwe erin als ik 'm los draai, want de auto staat gewoon hier in de straat en als het halverwege blijft hangen, dan rijdt de auto niet meer en kan ik 'm ook niet naar de garage brengen. Ik ga dus eerst echt geschikt gereedschap in handen willen hebben die de bougie "op het droge" ook vast kan houden en past voordat ik de echte ga losdraaien
Vraagsteller ziet alleen maar beren op de weg.quote:Op zondag 13 december 2015 12:02 schreef daNpy het volgende:
Verder is dit vervolg geheel in stijl met het "aankoop" topic. Iedereen geeft je tips, maar niemand heeft gelijk![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 11:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Je auto rijdt ook nog op 3 cilinders hoor. Volgens mij passen die bougiesleutels best, gewoon een beetje doordrukken zodat 'ie in het rubber vast zit. rubber geeft mee, het is geen staal. Koop zo'n ding, probeer het en als het dan echt niet lukt mag je het nog een keer vragen.
En anders weten ze het vast wel op het Renault-forum.
Ik heb die doppen toen in mijn handen gehad en naast de bougie gehouden... het was echt overduidelijk dat de doppen te kort waren... dat ga je echt niet verhelpen met doordrukken of het rubber eruit trekken... het metalen stuk was gewoon te kortquote:Op zondag 13 december 2015 12:02 schreef daNpy het volgende:
Die bougie ziet er niet anders uit dan elke andere bougie die ik heb gezien.
Als het rubberen ringetje te krap is, moet je gewoon harder duwen. Mannen snappen dat.
Verder is dit vervolg geheel in stijl met het "aankoop" topic. Iedereen geeft je tips, maar niemand heeft gelijk![]()
![]()
![]()
![]()
Alsof van een Aziatisch of Duits merk de bougies wèl levenslang meegaan...quote:Op zondag 13 december 2015 12:08 schreef loveli het volgende:
Stond in dat "aankoop" topic niet dat je geen Renault moet kopen?
/offtopic
Ik heb je ook een tip gegeven om een pijpsleutel te verlengen.quote:Op zondag 13 december 2015 19:10 schreef Fien1989 het volgende:
En pijpsleutels: die bij de bouwmarkt zijn allemaal niet langer dan zo'n 15cm... daar is dus niet zoveel aanNog los van dat er niks in zit om de bougie vast te houden. Aan rubberen ronde dingen heb ik alleen een aquariumslang... dat schiet niet op
Die pijpsleutels zijn niet te verlengen met eentje van dezelfde maatquote:Op zondag 13 december 2015 19:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb je ook een tip gegeven om een pijpsleutel te verlengen.
En adhv je vraag heb je geen enkele suggestie gebruikt of zelfs maar geprobeerd en dát is vervelend.
Als je het zelf zo goed weet, waarom stel je je vraag dan eigenlijk?
Ik ben wel eens positief over jou geweest omdat je zelf zo veel doet maar na deze eigenwijze sessie is mijn optimisme aardig gedaald.
Mah, 3 uur is wat riant maar bij een oude auto zit het snel tegen. Dus dat ze een buffer aan houden begrijp ik wel.quote:Op maandag 28 december 2015 13:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Net bij een onafhankelijk keuringsstation geweest en mijn auto (daihatsu uit 97) is afgekeurd op de aandrijfhoezen wielzijde. Man geeft aan dat bij een garage het ongeveer 1,5 uur per hoes gaat kosten om te laten maken.
Ik ga naar een garage en die geeft een prijs op van ¤250 voor 2 hoezen inc 3 uurloon.
Afgesproken dat ik hem daar laat maken.
Onderweg naar huis dacht ik opeens dat het wel duurder was dan het keuringsstation had aangegeven. Dus ik bel naar de andere garage in het dorp en die zegt het (ongezien) voor ¤150 te kunnen doen. Ik schrok van het prijsverschil maar anderzijds kan ik niet geloven dat hij daarvoor 3 uur kan werken.
Welke prijs is het meest reele? Ik vind namelijk verschillende verhalen op het internet.
Zoiets dacht ik ook, ding kost geen 2 tientjes.quote:Op maandag 28 december 2015 18:38 schreef klawie het volgende:
Een rekhoes ligt er binnen 30min omheen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |