abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158116841
Ik wil een auto kopen die over 2 jaar volledig belastingvrij is. Eerst moet ik hem nog ophalen en een rit maken van 250 kilometer. Ik wil deze auto voor 1 dag verzekeren. Waar kan ik hier voor het beste terecht?
Liefhebber van oldtimers en LPG
  dinsdag 8 december 2015 @ 22:20:20 #252
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_158118357
Je kan een dagverzekering aanvragen, maar veel verzekeraars snappen dat niet.
Volgens mij is de dagverzekering ook alleen voor het rijden van/naar keuringsstation voor bijvoorbeeld invoer van een auto.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator woensdag 9 december 2015 @ 00:35:21 #253
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158121885
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:36 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ik wil een auto kopen die over 2 jaar volledig belastingvrij is. Eerst moet ik hem nog ophalen en een rit maken van 250 kilometer. Ik wil deze auto voor 1 dag verzekeren. Waar kan ik hier voor het beste terecht?
Kun je dan niet makkelijker een ambulance ergens lenen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158122973
Ik heb geen BE, geen auto die 2500kg mag trekken en het is heel ver.
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_158123727
250km valt toch wel mee?
Je kunt evt ook een oprijwagen huren, ben je in één keer klaar en geen gedoe met een aanhanger.
Schip ahoy!
pi_158124493
Volgens mij heeft Rialto een eendagsverzekering.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_158196211
In z'n 1 en 2 maakt mijn alto'tje een beetje zeurderig geluid en gisteren wilde hij ook even niet meer in zijn 5.. Zijn dat dingen die duiden op het einde van een versnellingsbak of zou het de moeite waard zijn om er naar te laten kijken? :@
dag
pi_158197040
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:08 schreef Peter het volgende:
In z'n 1 en 2 maakt mijn alto'tje een beetje zeurderig geluid en gisteren wilde hij ook even niet meer in zijn 5.. Zijn dat dingen die duiden op het einde van een versnellingsbak of zou het de moeite waard zijn om er naar te laten kijken? :@
Kan, maar het kan ook wat anders zijn. Naar kijken is altijd een mogelijkheid
pi_158197424
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:08 schreef Peter het volgende:
In z'n 1 en 2 maakt mijn alto'tje een beetje zeurderig geluid en gisteren wilde hij ook even niet meer in zijn 5.. Zijn dat dingen die duiden op het einde van een versnellingsbak of zou het de moeite waard zijn om er naar te laten kijken? :@
wffe schone erin mikken
pi_158200274
Ik wil de bougies van mijn auto (Renault Mégane 1.6 16v, bj. 2002) vervangen. Volgens de automaterialenzaak en productzoekers van webshops horen er NGK BKR6EZ bougies in bij deze motor (K4M).

Zo'n een dus:


Één probleem: die bougies zijn best lang (en dik?) aan de bovenkant :{ De 16mm bougie-doppen die ik heb gezien, passen er niet op. De doppen zijn dan aan de binnenkant te kort waardoor de bougie er niet zover in kan dat de dop bij het zeskantje kan komen om het te draaien :{

Een ander probleem is dat die bougie-doppen aan de binnenkant een soort rubber hebben met een gat in het midden om de bougie vast te houden/omhoog te trekken. Dat gat is dusdanig klein dat deze bougies er niet in passen :{

Welke bougie-dop (dus geen pijpsleutel, want die houdt de bougie niet vast) past hier op en waar zou ik die kunnen kopen/bestellen? :D


Ik heb verder ook al gekeken naar zo'n bougiesleutel bij de bouwmarkt voor zowel 16/22mm. Maar die heeft hetzelfde probleem + de steel is te kort + dop is te dik ;( Het gat waar de bougie in zit is namelijk nogal smal en ook nog eens diep. Ik heb met een schuifmaat zitten meten en kom tot de conclusie dat er minimaal een steel van 25-30cm aan moet zitten om er überhaupt bij te kunnen. De diameter v/h gat... dat heb ik niet gemeten, maar is niet heel ruim.
  zaterdag 12 december 2015 @ 20:23:46 #261
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_158200527
Gewoon een bougiedop alla deze moet wel passen toch?

http://www.toolspot.nl/st(...)nt-18mm-11-16-rdquo/

En dan een verlengstuk van de ratel er op en een ratel en dan ben je klaar
Zoiets
+
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_158200761
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:23 schreef bokkepoot het volgende:
Gewoon een bougiedop alla deze moet wel passen toch?

http://www.toolspot.nl/st(...)nt-18mm-11-16-rdquo/

En dan een verlengstuk van de ratel er op en een ratel en dan ben je klaar
Zoiets [ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
De ratel + verlengstuk ken ik al, ik heb een verlengstuk van 25cm gezien, en anders kan je ze nog koppelen :D

Maar die dop... die lijkt dus verdomd veel op die doppen die ik heb gezien.... en die waren dus te kort aan de binnenkant waardoor de dop niet de zeskant kan raken :{ En ook het rubber in de dop had een te klein gat voor deze bougie :{

De bovenkant v/d bougie tot aan de zeskant is 4,5cm.
pi_158200943
Pijpsleutel voor de eerste ronde? En verder een grijpertje op een steel Door je Pijpsleutel om de bougie te grijpen
pi_158201100
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
Pijpsleutel voor de eerste ronde? En verder een grijpertje op een steel Door je Pijpsleutel om de bougie te grijpen
Euhmm... zijn er zo kleine grijpers dan? Het gat is niet veel groter dan een dopje 16 :o

Daarbij... de nieuwe bougie moet er ook weer in kunnen, zonder scheef te draaien of hard erin te vallen :o
pi_158202696
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:43 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Euhmm... zijn er zo kleine grijpers dan? Het gat is niet veel groter dan een dopje 16 :o

Daarbij... de nieuwe bougie moet er ook weer in kunnen, zonder scheef te draaien of hard erin te vallen :o
Bekend "probleem".
Oplossing: Wél een pijpsleutel gebruiken en als een bougie helemaal los is pak je'm met een punttangetje er uit.
Nieuwe bougie kun je er handmatig (al hou je'm maar aan het puntje vast) een paar slagen indraaien en dan met de pijpsleutel verder vastdraaien.
pi_158202705
K4M is altijd dop 16 geweest. Mocht je een vreemde eend in de beit hebben dan is het 21. En dat rubber kun je uit de dop trekken en weer terug plaatsen
pi_158202870
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:43 schreef vannelle het volgende:

[..]

Bekend "probleem".
Oplossing: Wél een pijpsleutel gebruiken en als een bougie helemaal los is pak je'm met een punttangetje er uit.
Nieuwe bougie kun je er handmatig (al hou je'm maar aan het puntje vast) een paar slagen indraaien en dan met de pijpsleutel verder vastdraaien.
Punttangetje? :o Dat gat is bijna 20cm diep en dan zit er ook nog wat obstakels er omheen... dat wordt dan wel een heel lange punttang :o

En mijn hand, daar kan ik al helemaal niet bij... niet eens met mijn vingertopje :D

quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
K4M is altijd dop 16 geweest. Mocht je een vreemde eend in de beit hebben dan is het 21. En dat rubber kun je uit de dop trekken en weer terug plaatsen
Ik hoop ook dat er 16 in zit. De nieuwe is i.i.g. 16 :)

Rubber eruit... dat is het toch geen bougie-dop meer? :{ Het voordeel v/d bougie-dop is dat hij juist de bougie vast kan houden... zonder rubber kan dat niet meer :{
pi_158202911
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:50 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Punttangetje? :o Dat gat is bijna 20cm diep en dan zit er ook nog wat obstakels er omheen... dat wordt dan wel een heel lange punttang :o

En mijn hand, daar kan ik al helemaal niet bij... niet eens met mijn vingertopje :D

[..]

Ik hoop ook dat er 16 in zit. De nieuwe is i.i.g. 16 :)

Rubber eruit... dat is het toch geen bougie-dop meer? :{ Het voordeel v/d bougie-dop is dat hij juist de bougie vast kan houden... zonder rubber kan dat niet meer :{
Dan druk je dat rubber er weer in. Of je pakt een stuk brandstoftank er draait hem er daar mee in. Verneukt je de schroefdraad ook niet. Jeez je ziet ook alleen maar bomen op de weg :')
pi_158202988
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dan druk je dat rubber er weer in. Of je pakt een stuk brandstoftank er draait hem er daar mee in. Verneukt je de schroefdraad ook niet. Jeez je ziet ook alleen maar bomen op de weg :')
Wacht... omdat ik zei dat het rubber een te klein gat heeft, kom je met "verwijder het rubber". Maar dan pakt het de bougie niet meer en is de dop dus nutteloos voor z'n doel :o En dan druk je 'm weer erin... begin je toch weer van voor af aan? :o Of snap ik het niet? :D

Overtollig brandstofslang is niet voorhanden....
pi_158203148
Ik vond net trouwens dit:

http://www.garagetools.nl(...)807325016m-16mm.html

Schijnt een bougiedop te zijn met een magneet om 'm omhoog te trekken. En 25cm lang :D Staat alleen niet bij hoe diep de opening binnen is :{

Zal dit wat zijn?
pi_158203192
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:50 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Punttangetje? :o Dat gat is bijna 20cm diep en dan zit er ook nog wat obstakels er omheen... dat wordt dan wel een heel lange punttang :o

En mijn hand, daar kan ik al helemaal niet bij... niet eens met mijn vingertopje :D

Heb je zo'n prachtige afdekplaat die op je motorblok is geschroefd?
Zo ja, haal die er eens af, dat is dan hoogstwaarschijnlijk voldoende.
pi_158203250
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 22:05 schreef vannelle het volgende:

[..]

Heb je zo'n prachtige afdekplaat die op je motorblok is geschroefd?
Zo ja, haal die er eens af, dat is dan hoogstwaarschijnlijk voldoende.
Die is er al af. Dat is een erop geklikt plastic kapje met het Renault-logo erop en zo :D Maar alsnog... wel minstens 25cm lang vereist :D

Er zit nadat het kapje eraf is ook nog een zwart plastic onderdeel op die met meerdere bouten vastzit, maar voor zover ik weet is het niet de bedoeling ook die ook eraf te halen... dat doet de garage ook niet bij het wisselen van bougies :)
pi_158203455
In dat geval blijf ik bij mijn idee van pijpsleutels.
Als de maat die je nodig hebt te kort is verleng je die met een pijpsleutel die er precies in past of je last er iets op om em te verlengen als je die mogelijkheid hebt.
En je bent vast zelf ook wel handig genoeg om iets van rubber in de pijpsleutel te knutselen dat de bougie vasthoudt.
pi_158204643
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:13 schreef klawie het volgende:

[..]

wffe schone erin mikken
Wat bedoel je hier mee? :@
dag
pi_158204759
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 22:16 schreef vannelle het volgende:
In dat geval blijf ik bij mijn idee van pijpsleutels.
Als de maat die je nodig hebt te kort is verleng je die met een pijpsleutel die er precies in past of je last er iets op om em te verlengen als je die mogelijkheid hebt.
En je bent vast zelf ook wel handig genoeg om iets van rubber in de pijpsleutel te knutselen dat de bougie vasthoudt.
Magneet er in lijmen?
pi_158204982
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Magneet er in lijmen?
Er zijn altijd meerdere mogelijkheden. :)

Ben trouwens ook benieuwd hoe Fien de bougiekabels er weer op wil drukken als de bougies idd 25 cm diep zitten......Dat is nogal een stukje.
pi_158205395
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 22:16 schreef vannelle het volgende:
In dat geval blijf ik bij mijn idee van pijpsleutels.
Als de maat die je nodig hebt te kort is verleng je die met een pijpsleutel die er precies in past of je last er iets op om em te verlengen als je die mogelijkheid hebt.
En je bent vast zelf ook wel handig genoeg om iets van rubber in de pijpsleutel te knutselen dat de bougie vasthoudt.
Ik ga dan even kijken wat voor pijpsleutels ze hebben bij de bouwmarkt... heb ze thuis niet liggen. En rondvormige dingen van rubber ook niet behalve een aquariumslang van m'n ma :D

Lassen is i.i.g. geen optie... ook geen geschikte ruimte hiervoor ook :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Magneet er in lijmen?
Hmmm... dat moet er ook een magneet ergens vandaan worden gehaald... ook niet voorhanden :o

Pijpsleutel+magneet... dan is het resultaat toch een beetje zoals die 25cm lange bougie-dopdie ik gelinkt had? Die is 15 euro... als je èn pijpsleutels moet kopen (eentje is sowieso te kort) èn een geschikte magneet... dan kan je net zo goed die dop-met-magneet kopen toch? :o

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:27 schreef vannelle het volgende:

[..]

Er zijn altijd meerdere mogelijkheden. :)

Ben trouwens ook benieuwd hoe Fien de bougiekabels er weer op wil drukken als de bougies idd 25 cm diep zitten......Dat is nogal een stukje.
Er zijn geen bougiekabels. Er gaat een kabeltje naar de penbobine. En die gaat weer dat gat in en drukt direct op de bougie :D
pi_158205508
Je kunt de bougie er toch ook uit vissen met een bobine? Los draaien met je dop 16/21 en dan met je bobine er op drukken en er uit trekken...
pi_158205690
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Je kunt de bougie er toch ook uit vissen met een bobine? Los draaien met je dop 16/21 en dan met je bobine er op drukken en er uit trekken...
Is dat zo? Ik dacht dat de bobine niet klemde? :@ Na het boutje losdraaien ging de bobine namelijk vrijwel zonder weerstand eruit :D
  Vis een optie? zondag 13 december 2015 @ 00:06:35 #280
70532 loveli
N
pi_158205904
Heb je al geprobeerd de oude bougie eruit te halen met het beschikbare gereedschap? Je bougie ziet er niet langer (of dikker, voor dat rubber) uit dan de gemiddelde huis-, tuin- en keukenbougie.
crap in = crap out
pi_158208268
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 00:06 schreef loveli het volgende:
Heb je al geprobeerd de oude bougie eruit te halen met het beschikbare gereedschap? Je bougie ziet er niet langer (of dikker, voor dat rubber) uit dan de gemiddelde huis-, tuin- en keukenbougie.
Nee, want ik heb op dit moment geen enkel gereedschap wat in dat gat past èn lang genoeg is. Wel dus bougie-doppen en sleutels bekeken in winkels die dus niet op de bougie pasten :{

Het moet wel zeker weten eruit kunnen en de nieuwe erin als ik 'm los draai, want de auto staat gewoon hier in de straat en als het halverwege blijft hangen, dan rijdt de auto niet meer en kan ik 'm ook niet naar de garage brengen. Ik ga dus eerst echt geschikt gereedschap in handen willen hebben die de bougie "op het droge" ook vast kan houden en past voordat ik de echte ga losdraaien :)
pi_158209455
Nog 1x dan maar: pijpsleutel.
En anders ga je maar naar de Renaultgarage en vraag je aan hun om dit te doen.

Godsamme zeg, je zou toch denken dat je onderhand wel voldoende tips hebt gehad.
Als je daar niks mee kunt of wil doen dan wordt het uitbesteden.
pi_158210331
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 04:23 schreef vannelle het volgende:
Nog 1x dan maar: pijpsleutel.
En anders ga je maar naar de Renaultgarage en vraag je aan hun om dit te doen.

Godsamme zeg, je zou toch denken dat je onderhand wel voldoende tips hebt gehad.
Als je daar niks mee kunt of wil doen dan wordt het uitbesteden.
Dit, en dan zo'n magneet aan een telescoop ding en je haalt ze dr zo uit.

Ik heb zo'n telescoop bij de action gekocht voor nog geen ¤2,-.
  Vis een optie? zondag 13 december 2015 @ 11:21:13 #284
70532 loveli
N
pi_158211097
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 02:06 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Nee, want ik heb op dit moment geen enkel gereedschap wat in dat gat past èn lang genoeg is. Wel dus bougie-doppen en sleutels bekeken in winkels die dus niet op de bougie pasten :{

Het moet wel zeker weten eruit kunnen en de nieuwe erin als ik 'm los draai, want de auto staat gewoon hier in de straat en als het halverwege blijft hangen, dan rijdt de auto niet meer en kan ik 'm ook niet naar de garage brengen. Ik ga dus eerst echt geschikt gereedschap in handen willen hebben die de bougie "op het droge" ook vast kan houden en past voordat ik de echte ga losdraaien :)
Je auto rijdt ook nog op 3 cilinders hoor. Volgens mij passen die bougiesleutels best, gewoon een beetje doordrukken zodat 'ie in het rubber vast zit. rubber geeft mee, het is geen staal. Koop zo'n ding, probeer het en als het dan echt niet lukt mag je het nog een keer vragen.

En anders weten ze het vast wel op het Renault-forum.
crap in = crap out
  zondag 13 december 2015 @ 12:02:26 #285
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_158211647
Die bougie ziet er niet anders uit dan elke andere bougie die ik heb gezien.
Als het rubberen ringetje te krap is, moet je gewoon harder duwen. Mannen snappen dat 8-).

Verder is dit vervolg geheel in stijl met het "aankoop" topic. Iedereen geeft je tips, maar niemand heeft gelijk :|W :|W :|W :|W
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Vis een optie? zondag 13 december 2015 @ 12:04:50 #286
70532 loveli
N
pi_158211691
Ik heb gelijk hoor!
en jij ook
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 13 december 2015 @ 12:08:36 #287
70532 loveli
N
pi_158211752
Stond in dat "aankoop" topic niet dat je geen Renault moet kopen?
/offtopic
crap in = crap out
pi_158213123
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 12:02 schreef daNpy het volgende:
Verder is dit vervolg geheel in stijl met het "aankoop" topic. Iedereen geeft je tips, maar niemand heeft gelijk :|W :|W :|W :|W
Vraagsteller ziet alleen maar beren op de weg. :')
pi_158215293
Trol
pi_158215520
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 14:41 schreef klawie het volgende:
Trol
Ben het eigenlijk onder tussen wel met je eens. Ik reaguur er niet meer op :+
pi_158221094
Wat nou "trol"?! :{

Omdat ik dit nooit zelf gedaan heb (in het verleden altijd uitbesteed), wil ik gewoon iets meer zekerheid dat het goed gaat. En dat ik niet met een los gedraaide bougie zit die niet uit het gat wil komen of dat de nieuwe er niet in kan :{ Daarbij is de voorovergebogen houding fysiek nogal zwaar voor me... ik kan niet een half uur staan pielen in dat gat (vooral die 2 meest rechtse, daar kan ik bijna niet eens in kijken) om die dingen erin/eruit te krijgen :{

En pijpsleutels: die bij de bouwmarkt zijn allemaal niet langer dan zo'n 15cm... daar is dus niet zoveel aan :{ Nog los van dat er niks in zit om de bougie vast te houden. Aan rubberen ronde dingen heb ik alleen een aquariumslang... dat schiet niet op :{


Maar goed: de klus is vandaag alsnog geklaard :D

De bougies zijn vervangen, net als het luchtfilter en interieurfilter. En de auto rijdt nog prima :)

Ik was vanmiddag nog eens twee bouwmarkten langs geweest mèt de bougie in de hand en bij de Karwei in Schiedam vond ik deze bougie-dop, die wèl net lang genoeg is en ook de bougie kan vasthouden zonder te proppen of het rubber te slopen :D Hij past bijna perfect :D



Ook nog twee van deze dingen gekocht, verlengstukjes voor de ratel, zodat de lengte op 30cm uitkomt en dat gat in kan :D


En de oude bougies, zelfde merk en type, zo te zien :) :


Wat me trouwens opviel, was dat op 3 van de 4 bobines wat bruine aanslag zat op het onderste deel. En op die ene waar geen aanslag op zit, er een extra rubberen ringetje zat bovenin. Kan die aanslag te maken hebben met dat ringetje?

Er er zitten 3 verschillende "soorten" bobines op: 2 zwarte met verzonken bovenkant, een gladde zwarte en eentje met een bruine bovenkant :D

quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 11:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Je auto rijdt ook nog op 3 cilinders hoor. Volgens mij passen die bougiesleutels best, gewoon een beetje doordrukken zodat 'ie in het rubber vast zit. rubber geeft mee, het is geen staal. Koop zo'n ding, probeer het en als het dan echt niet lukt mag je het nog een keer vragen.

En anders weten ze het vast wel op het Renault-forum.
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 12:02 schreef daNpy het volgende:
Die bougie ziet er niet anders uit dan elke andere bougie die ik heb gezien.
Als het rubberen ringetje te krap is, moet je gewoon harder duwen. Mannen snappen dat 8-).

Verder is dit vervolg geheel in stijl met het "aankoop" topic. Iedereen geeft je tips, maar niemand heeft gelijk :|W :|W :|W :|W
Ik heb die doppen toen in mijn handen gehad en naast de bougie gehouden... het was echt overduidelijk dat de doppen te kort waren... dat ga je echt niet verhelpen met doordrukken of het rubber eruit trekken... het metalen stuk was gewoon te kort :{

quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 12:08 schreef loveli het volgende:
Stond in dat "aankoop" topic niet dat je geen Renault moet kopen?
/offtopic
Alsof van een Aziatisch of Duits merk de bougies wèl levenslang meegaan... :{
pi_158222010
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 19:10 schreef Fien1989 het volgende:

En pijpsleutels: die bij de bouwmarkt zijn allemaal niet langer dan zo'n 15cm... daar is dus niet zoveel aan :{ Nog los van dat er niks in zit om de bougie vast te houden. Aan rubberen ronde dingen heb ik alleen een aquariumslang... dat schiet niet op :{

Ik heb je ook een tip gegeven om een pijpsleutel te verlengen.
En adhv je vraag heb je geen enkele suggestie gebruikt of zelfs maar geprobeerd en dát is vervelend.
Als je het zelf zo goed weet, waarom stel je je vraag dan eigenlijk?
Ik ben wel eens positief over jou geweest omdat je zelf zo veel doet maar na deze eigenwijze sessie is mijn optimisme aardig gedaald.
pi_158222588
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 19:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik heb je ook een tip gegeven om een pijpsleutel te verlengen.
En adhv je vraag heb je geen enkele suggestie gebruikt of zelfs maar geprobeerd en dát is vervelend.
Als je het zelf zo goed weet, waarom stel je je vraag dan eigenlijk?
Ik ben wel eens positief over jou geweest omdat je zelf zo veel doet maar na deze eigenwijze sessie is mijn optimisme aardig gedaald.
Die pijpsleutels zijn niet te verlengen met eentje van dezelfde maat :{ De sleutels zijn allemaal aan de ene kant 15 en de ander kant 16. Maar als je een andere 16 pakt om 'm in de 15 te stoppen, dan past het niet :{

Er zal vast wel eentje passen uiteindelijk, maar niet alle maten waren op voorraad + om nou in de winkel alle sleutels te gaan passen... er zit nog verpakkingsmateriaal omheen hè? :P

Als ik een lange pijpsleutel of een verlengbare vond zat ik nog te denken om het rubber dan uit een te korte bougie-dop te trekken en die in een pijpsleutel te doen. Maar toen kwam ik die perfect passende bougie-dop tegen van ¤5,-... dan is het toch stom om die niet te kopen en nog verder te gaan zoeken naar een lange/verlengbare pijpsleutel zonder rubber? :o
pi_158222971
Ik had het dus ook over een pijpsleutel die er wél in past, ik heb geen maat genoemd.
Maar ik vind het wel best zo, fijn dat het gelukt is.
  zondag 13 december 2015 @ 21:23:46 #295
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_158224631
Pijpsleutels zijn wel te verlengen, door een kleine maat in een grotere te duwen.
Dat lost het probleem van de bougie daadwerkelijk uit het (diepe) gaat halen niet op, maar daar zijn ook al diverse oplossingen voor gegeven in dit topic.

Eigenwijs is ook wijs :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_158598371
Net bij een onafhankelijk keuringsstation geweest en mijn auto (daihatsu uit 97) is afgekeurd op de aandrijfhoezen wielzijde. Man geeft aan dat bij een garage het ongeveer 1,5 uur per hoes gaat kosten om te laten maken.

Ik ga naar een garage en die geeft een prijs op van ¤250 voor 2 hoezen inc 3 uurloon.
Afgesproken dat ik hem daar laat maken.

Onderweg naar huis dacht ik opeens dat het wel duurder was dan het keuringsstation had aangegeven. Dus ik bel naar de andere garage in het dorp en die zegt het (ongezien) voor ¤150 te kunnen doen. Ik schrok van het prijsverschil maar anderzijds kan ik niet geloven dat hij daarvoor 3 uur kan werken.

Welke prijs is het meest reele? Ik vind namelijk verschillende verhalen op het internet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_158605183
Waarom wil je persé een reële prijs?
Als de goedkoopste ook goed werk levert zou ik het daar gewoon laten doen.
En de garantie dat de duurdere beter werk levert heb je ook niet.
Het gaat om het resultaat.

Al vind ik 1,5 uur per kant aardig hoog ingeschat, volgens mij betaal je dan ook voor zijn koffiepauze.
pi_158605262
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 13:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Net bij een onafhankelijk keuringsstation geweest en mijn auto (daihatsu uit 97) is afgekeurd op de aandrijfhoezen wielzijde. Man geeft aan dat bij een garage het ongeveer 1,5 uur per hoes gaat kosten om te laten maken.

Ik ga naar een garage en die geeft een prijs op van ¤250 voor 2 hoezen inc 3 uurloon.
Afgesproken dat ik hem daar laat maken.

Onderweg naar huis dacht ik opeens dat het wel duurder was dan het keuringsstation had aangegeven. Dus ik bel naar de andere garage in het dorp en die zegt het (ongezien) voor ¤150 te kunnen doen. Ik schrok van het prijsverschil maar anderzijds kan ik niet geloven dat hij daarvoor 3 uur kan werken.

Welke prijs is het meest reele? Ik vind namelijk verschillende verhalen op het internet.
Mah, 3 uur is wat riant maar bij een oude auto zit het snel tegen. Dus dat ze een buffer aan houden begrijp ik wel.
pi_158609094
Een rekhoes ligt er binnen 30min omheen
  Vis een optie? maandag 28 december 2015 @ 19:00:30 #300
70532 loveli
N
pi_158610035
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 18:38 schreef klawie het volgende:
Een rekhoes ligt er binnen 30min omheen
Zoiets dacht ik ook, ding kost geen 2 tientjes.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')