Heb ook eens wat discussie gehad bij een sloperij toen ik de carrosserie van een auto kwam brengen met nog wat resterende onderdelen. Ik had die toen netjes in eigen beheer gesloopt, inclusief toestemming van het RDW, maar ze geloofden niet dat dat kon en wilden mijn kentekenbewijs zien. Dat had ik dus niet meer omdat ik dat had op moeten sturen naar het RDW, dan maar de kentekenplaten en een week later moest ik maar terug komen dan hadden ze wel alles geregeld. Week later terug, gaven ze toch toe dat er niets meer af te melden viel en dat het blijkbaar al allemaal geregeld was. (ja duhhh, dat zei ik in eerste instantie al)quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:19 schreef Dingest het volgende:
Nope, de hele SIEB-regeling is op de schop. Alleen erkende sloopbedrijven mogen nog verzoeken doen tot het vernietigen van een kenteken.
Opgegeven redenen zijn o.a. het gebrek aan overzicht over hoe de auto gesloopt wordt (uiteraard met het oog op het milieu...) en misbruik door handelaren of zoiets. Ik verwacht eigenlijk ook dat er gelobbyd is door de sloopbranche...
Toevallig was ik gisteren bij een sloopbedrijf en vroeg wat ik moest doen met een compleet kale carrosserie, en of het genoeg was om alleen de kentekens, het chassisplaatje, het chassisnummer en de papieren bij hem in te leveren. Nee, moest iig bij hem per se een 'hele' auto zijn (mag wel gestript zijn). Gaat weer eens helemaal nergens over
Ik dacht dat ze export ook strenger gingen controleren, dat ze (willen) gaan toevoegen dat de buitenlandse koper ook bij de exportpapieren vermeld wordt.quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:49 schreef T42 het volgende:
Export kan nu nog kost 10 euro. En kale kas laat ik altijd door oudijzer boer ophalen die kijken niet of er nog papieren bijzitten haha
Je zult het ieder jaar weer moeten schorsen. Die 25e is natuurlijk geen ramp, maar het is een beetje schraal als je de rest van je leven een auto moet schorsen die je alleen op papier nog hebtquote:Op donderdag 16 juli 2015 23:22 schreef derLudolf het volgende:
Wat is het probleem van hert hebben van hert kenteken dan?
Ik kan me zomaar voorstellen dat die auto dan een keer gejat wordt en brandend in een weiland wordt gevonden...quote:Op donderdag 16 juli 2015 23:58 schreef Dingest het volgende:
[..]
Je zult het ieder jaar weer moeten schorsen. Die 25e is natuurlijk geen ramp, maar het is een beetje schraal als je de rest van je leven een auto moet schorsen die je alleen op papier nog hebt
Maanden? Ik zou eerder kijken in km's. En dan nog ligt het eraan hoe je rijdt. Met een setje schijven moet je makkelijk meer dan een ton kunnen doen, zelfs nog wel twee als je wat meer snelweg rijdt. Rij je binair en veel in de stad, dan zijn schijven en blokken zo op.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 00:11 schreef DiceMan het volgende:
Om de hoeveel maanden vervangen jullie je remschijven? Racewagens uitgesloten
Aha, ik dacht dat schorsen eenmalig wasquote:Op donderdag 16 juli 2015 23:58 schreef Dingest het volgende:
[..]
Je zult het ieder jaar weer moeten schorsen. Die 25e is natuurlijk geen ramp, maar het is een beetje schraal als je de rest van je leven een auto moet schorsen die je alleen op papier nog hebt
Als ze versleten zijn.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 00:11 schreef DiceMan het volgende:
Om de hoeveel maanden vervangen jullie je remschijven? Racewagens uitgesloten
sloop hier durft dan 50 euro te vragen om je kenteken in te nemen..quote:Op donderdag 16 juli 2015 23:16 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze export ook strenger gingen controleren, dat ze (willen) gaan toevoegen dat de buitenlandse koper ook bij de exportpapieren vermeld wordt.
Probleem is niet om van een kale kas af te komen, maar dat je nog steeds een geldig kenteken hebtAls zo'n sloopbedrijf een kaalgeplukte auto niet wil komen afhalen en je kunt hem zelf niet brengen, zit je dus aan dat kenteken vast.
Dat is iig nog te doen. Die hier zegt dat hij het alleen doet als je de auto bij hem aflevertquote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:03 schreef T42 het volgende:
[..]
sloop hier durft dan 50 euro te vragen om je kenteken in te nemen..
das jaarlijks als je er genoeg schorst zijn de eerste betaald en rest gratis. voor de verzamelaars.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 06:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, ik dacht dat schorsen eenmalig was
Kun je dan niet zeggen dat ie gejat is?
andere zoeken of op mp zetten met kentekenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:04 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat is iig nog te doen. Die hier zegt dat hij het alleen doet als je de auto bij hem aflevert
Wat dacht je van de boete voor onverzekerd zijn a ¤400.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:05 schreef T42 het volgende:
[..]
das jaarlijks als je er genoeg schorst zijn de eerste betaald en rest gratis. voor de verzamelaars.
vergeet je te betalen mag je boette van 2x jaar belasting dokken. (uiterste geval)
apkquote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:11 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat dacht je van de boete voor onverzekerd zijn a ¤400.
neej die krijg je dan ook bedoel ik dus 3x een boettequote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:18 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nope verzekering. Bron: Hij ligt voor me op tafelAPK is ¤130. Bron: Ook al eens gehad
Zie ik later wel.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:06 schreef T42 het volgende:
[..]
andere zoeken of op mp zetten met kenteken
vind 50 veel dat kost de auto meestal al..
zou ff iemand zoeken die dat voor je kan inbouwen. je kan brand veroorzaken als je niet weet wat je doet!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:07 schreef stellaasje het volgende:
Hello!
Volkomen nieuw hier, en behoorlijk nieuw in het klussen aan autos. Dat levert nogal wat vraagtekens op en ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Ik klus nu aan een peugeot 106. Wil er graag een radio inzetten die zowel radio, als cd, als van een telefoon/mp3 speler kan spelen.
Dan loop je al snel tegen de vraag aan, wat voor auto-radios zijn er? Ik kom nog wel zo ver dat ik begrijp dat er verschillen zijn in wat ze kunnen (cd, usb, sd etc) maar daar houdt het ook wel weer op. DIN-1, DIN-2, 4x50w, 300w? En hoe weet ik wat de auto waar ik aan klus heeft? Volgens mij geen van beide? Kan ik dat ombouwen, hoe moeilijk is dat? Een radio laten inbouwen is een heel stuk duurder namelijk. Basically begrijp ik er helemaal niks van.
Ter vermaak nog dit: ik had ook een adaptertje gekocht voor in de sigarettenaansteker met 2 usb uitgangen om de telefoon enzo mee op te laden. Die werkte niet. Bij wijze van test de sigarettenaansteker een seconde ingedrukt en gevoeld of ie heet was. Door mn vinger er in te steken. Het is nu 3 uur later en ik typ met 1 hand. Adapter werkt prima in een nieuwe auto, en de aansluiting krijgt dus nog wel stroom. Denk dat het om een andere aansluiting gaat dan die voor nieuwere autos? (adapter werkt in een mitsubishi colt).
Ik brand er mn vingers niet nog meer aan zonder wat beter te begrijpen wat ik doe. Alle hulp is welkom!
Beide methoden zijn wel acceptabel.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 08:15 schreef DiceMan het volgende:
Is het een betrouwbare meting wanneer men olieniveau peilt nadat de voertuig in kwestie meer dan een dag heeft stilgestaan? Is het wellicht aangeraden de motor op bedrijfstemperatuur te laten komen en vervolgens 10 minuten af te laten koelen alvorens te meten?
Bij een "normale" motor kan je na een jaar stilstaan, het oliepijl nog steeds correct meten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 08:15 schreef DiceMan het volgende:
Is het een betrouwbare meting wanneer men olieniveau peilt nadat de voertuig in kwestie meer dan een dag heeft stilgestaan? Is het wellicht aangeraden de motor op bedrijfstemperatuur te laten komen en vervolgens 10 minuten af te laten koelen alvorens te meten?
Zondra er een klein randje voelbaar is, of ze beginnen te trillen of wanneer ze te roestig zijn en het geen gezicht is achter een mooie velgquote:Op vrijdag 17 juli 2015 00:11 schreef DiceMan het volgende:
Om de hoeveel maanden vervangen jullie je remschijven? Racewagens uitgesloten
Als ze roestig zijn heb je een ander probleem. Roest gaat er af met remmen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 10:53 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Zondra er een klein randje voelbaar is, of ze beginnen te trillen of wanneer ze te roestig zijn en het geen gezicht is achter een mooie velg
Je kan door te kloppen op je dorppels horen of er water in zot of nietquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 20:35 schreef Gwywen het volgende:
Mijn auto heeft ivm vakantie een paar weken stilgestaan, toen ik van de week weer ging rijden klonk er water!? Stromend water, niet het klotsen van de tank.
Het klonk alsof er water door de dorpel stroomde. Kan dat en zo ja hoe krijg ik het eruit en hoe voorkom ik nog meer naar binnen stromend water? Portierrubbers?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou inmiddels hoef ik niet meer te kloppen want ik heb natte voeten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 23:54 schreef klawie het volgende:
[..]
Je kan door te kloppen op je dorppels horen of er water in zot of niet
een waterzuigerquote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:45 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nou inmiddels hoef ik niet meer te kloppen want ik heb natte voeten.
Door de regen van afgelopen weekend is het nog veel erger geworden.
Ik denk dat het rubber van de achterklep lekt of poreus is. Onder mijn voorstoel is het drijfnat (als ik de mat optil zie je het water kabbelen), en in de achterbak is het vochtig. De rest van de auto lijkt vooralsnog droog.
De grote vraag is hoe ik dat water eruit ga krijgen.
Ik ben geneigd een klein gaatje onderin te boren en dat daarna dicht te tectyleren want met een vochtvreter krijg ik dit natuurlijk nooit voor elkaar.
En het rubber vervangen uiteraard
Eenvoudige inderhoudsvragenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:08 schreef Gwywen het volgende:
Kleine update van mijn amfibievoertuig: onder de dorpel achter het voorwiel bleek een bout te zitten die je kunt losdraaien (geen idee waar die voor is, misschien wel speciaal daarvoor) en toen kwam er minutenlang een straal water uit.
Aan de rechterkant ook maar meteen gedaan maar zoals verwacht was die kant droog.
Nu nog erachter zien te komen waar het naar binnen is gekomen.
Alle rubbers zien er goed uit, niet poreus of zo.
Hoe moet ik nu testen waar het lekt?
Tuinslang erop?
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:13 schreef Spanky78 het volgende:
Amfibieën zijn volgens mij niet altijd even eenvoudig...
Dan is het ook niet eenvoudigquote:Op maandag 24 augustus 2015 09:40 schreef Gwywen het volgende:
[..]Ik bedoelde dat mijn Peug in een amfibievoertuig was veranderd hè
een rookmachine erin zettenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:08 schreef Gwywen het volgende:
Kleine update van mijn amfibievoertuig: onder de dorpel achter het voorwiel bleek een bout te zitten die je kunt losdraaien (geen idee waar die voor is, misschien wel speciaal daarvoor) en toen kwam er minutenlang een straal water uit.
Aan de rechterkant ook maar meteen gedaan maar zoals verwacht was die kant droog.
Nu nog erachter zien te komen waar het naar binnen is gekomen.
Alle rubbers zien er goed uit, niet poreus of zo.
Hoe moet ik nu testen waar het lekt?
Tuinslang erop?
Heb je dan niet de zekering kapot?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:45 schreef Piles het volgende:
Die geeft 0 aan, en rechtstreeks op de stekker ook.
Bedacht ik me ook net... morgen ff testenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Heb je dan niet de zekering kapot?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |