Beide methoden zijn wel acceptabel.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 08:15 schreef DiceMan het volgende:
Is het een betrouwbare meting wanneer men olieniveau peilt nadat de voertuig in kwestie meer dan een dag heeft stilgestaan? Is het wellicht aangeraden de motor op bedrijfstemperatuur te laten komen en vervolgens 10 minuten af te laten koelen alvorens te meten?
Bij een "normale" motor kan je na een jaar stilstaan, het oliepijl nog steeds correct meten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 08:15 schreef DiceMan het volgende:
Is het een betrouwbare meting wanneer men olieniveau peilt nadat de voertuig in kwestie meer dan een dag heeft stilgestaan? Is het wellicht aangeraden de motor op bedrijfstemperatuur te laten komen en vervolgens 10 minuten af te laten koelen alvorens te meten?
Zondra er een klein randje voelbaar is, of ze beginnen te trillen of wanneer ze te roestig zijn en het geen gezicht is achter een mooie velgquote:Op vrijdag 17 juli 2015 00:11 schreef DiceMan het volgende:
Om de hoeveel maanden vervangen jullie je remschijven? Racewagens uitgesloten
Als ze roestig zijn heb je een ander probleem. Roest gaat er af met remmen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 10:53 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Zondra er een klein randje voelbaar is, of ze beginnen te trillen of wanneer ze te roestig zijn en het geen gezicht is achter een mooie velg
Je kan door te kloppen op je dorppels horen of er water in zot of nietquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 20:35 schreef Gwywen het volgende:
Mijn auto heeft ivm vakantie een paar weken stilgestaan, toen ik van de week weer ging rijden klonk er water!? Stromend water, niet het klotsen van de tank.
Het klonk alsof er water door de dorpel stroomde. Kan dat en zo ja hoe krijg ik het eruit en hoe voorkom ik nog meer naar binnen stromend water? Portierrubbers?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou inmiddels hoef ik niet meer te kloppen want ik heb natte voeten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 23:54 schreef klawie het volgende:
[..]
Je kan door te kloppen op je dorppels horen of er water in zot of niet
een waterzuigerquote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:45 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nou inmiddels hoef ik niet meer te kloppen want ik heb natte voeten.
Door de regen van afgelopen weekend is het nog veel erger geworden.
Ik denk dat het rubber van de achterklep lekt of poreus is. Onder mijn voorstoel is het drijfnat (als ik de mat optil zie je het water kabbelen), en in de achterbak is het vochtig. De rest van de auto lijkt vooralsnog droog.
De grote vraag is hoe ik dat water eruit ga krijgen.
Ik ben geneigd een klein gaatje onderin te boren en dat daarna dicht te tectyleren want met een vochtvreter krijg ik dit natuurlijk nooit voor elkaar.
En het rubber vervangen uiteraard
Dat ik op zoiets zelf niet kom...quote:
Eenvoudige inderhoudsvragenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:08 schreef Gwywen het volgende:
Kleine update van mijn amfibievoertuig: onder de dorpel achter het voorwiel bleek een bout te zitten die je kunt losdraaien (geen idee waar die voor is, misschien wel speciaal daarvoor) en toen kwam er minutenlang een straal water uit.
Aan de rechterkant ook maar meteen gedaan maar zoals verwacht was die kant droog.
Nu nog erachter zien te komen waar het naar binnen is gekomen.
Alle rubbers zien er goed uit, niet poreus of zo.
Hoe moet ik nu testen waar het lekt?
Tuinslang erop?
Ik bedoelde dat mijn Peug in een amfibievoertuig was veranderd hèquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:13 schreef Spanky78 het volgende:
Amfibieën zijn volgens mij niet altijd even eenvoudig...
Dan is het ook niet eenvoudigquote:Op maandag 24 augustus 2015 09:40 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat mijn Peug in een amfibievoertuig was veranderd hè
een rookmachine erin zettenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:08 schreef Gwywen het volgende:
Kleine update van mijn amfibievoertuig: onder de dorpel achter het voorwiel bleek een bout te zitten die je kunt losdraaien (geen idee waar die voor is, misschien wel speciaal daarvoor) en toen kwam er minutenlang een straal water uit.
Aan de rechterkant ook maar meteen gedaan maar zoals verwacht was die kant droog.
Nu nog erachter zien te komen waar het naar binnen is gekomen.
Alle rubbers zien er goed uit, niet poreus of zo.
Hoe moet ik nu testen waar het lekt?
Tuinslang erop?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |