De grote vraag is: doet de garage het wel? Ik kan het me haast niet voorstellen!quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:07 schreef x3ro het volgende:
Als je een auto niet kan betalen qua onderhoud of whatever, moet je gewoon voor iets anders kijken. Wat je afentoe ziet bij volk wat ohne rücksicht die intervallen negeert.. man-man-man.nl
^^ Dat.quote:Op donderdag 7 mei 2015 00:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een setje remmen moet, vooral als je veel snelwegkm's maakt (wat jij beweert te doen), minimaal een halve tot een hele ton meegaan, en mogelijk nog wel langer. Als jij die zooi twee keer per jaar moet vervangen, net als je banden, dan is het je eigen schuld dat je veel tijd en geld kwijt bent. Dat moet je niet op de auto afschuiven.
Dealers heb ik al lang geen vertrouwen meer in. Paar voorbeelden van het laatste jaar:quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De grote vraag is: doet de garage het wel? Ik kan het me haast niet voorstellen!
Voorbeeld: fabrikant schrijft voor dat elk jaar alle scharnieren van de deuren ingevet moeten worden. Terwijl het zeer onwaarschijnlijk is dat het problemen geeft. Dus ik kan me goed voorstellen dat dealers er geen tijd aan besteden (terwijl het wel wordt meegerekend in het vaste tarief van een beurt).
Of garages die alle auto's gewoon dezelfde olie uit hetzelfde vat geven... Fiat-dealer in Leiden had gewoon 15 minuten nodig om een litertje olie voor een TwinAir te verkopen! Een vol kwartier! Want als de computer (via een olie-website) niet aan de hand van het kenteken weet wat er in moet, houdt het op... Na lang rondvragen bleek er 1 persoon in de werkplaats te zijn die wist wat er in moest (precies wat het boekje zegt natuurlijk, dat wist ik al maar laat ze maar zoeken!). Het wil er bij mij niet in dat ze bij een normale beurt zoveel moeite doen om er achter te komen wat er in moet. Dus dan gooien ze er gewoon maar wat in. En dat is dan een dealer...
Is nogal onhandig met de riem nog op de autoquote:Op donderdag 7 mei 2015 07:50 schreef Taks999 het volgende:
Het beste even tellen bij je huidige riem.
Maar zover ik weet mag je een dist riem maar 1x juist spannen, daarna moet je hem eigenlijk vervangen.
Dan denk ik dat je ook niet weet wanneer de waterpomp voor het laatst vervangen is. Die zou ik mee nemen met de riem wissel, hetzelfde geld voor de spanrol. Na het vervangen van de riem willen waterpompjes nog weleens sneuvelen als je ze laat zitten.
Ik zou een setje van Gates pakken. Distributieriem, waterpomp en spanrol.
Je motor code is TUJ3P KFW als het goed is? Zoek je op de motorcode de juiste onderdelen?
Voor zover ik weet is het bij geen enkele riem slim om opnieuw te spannen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:32 schreef Dingest het volgende:
[..]
Is nogal onhandig met de riem nog op de auto
Volgens mij kan het bij deze blokjes nog wel om de riem opnieuw te plaatsen, mits jong genoeg en onbeschadigd natuurlijk. Termijn staat uit mijn hoofd 10 jaar/120.000 km voor, dus hij is nu ongeveer halverwege qua leeftijd. Vind ik oud genoeg om mee te vervangen nu het toch los moet. Pomp en spanrol gingen al mee, maar het ging dus om de tanden voor de juist set
Het is een TUJ3P KFW, ja, maar daar kwam ik eerst ook beide resultaten tegen. Kennelijk gaat het vanaf een exacte motorcode. Deze heeft 33834482 en dan kom ik uit op een 108-tands (aldus de specificaties in deze lijst van aanbieders).
Hoezo? Een riem opnieuw plaatsen blijft gewoon een risico... Hoezo zou dat bij je aangegeven blokje wel verstandig zijn dan?quote:
Met een non interferentie motor kan het in theorie geen kwaad. Knapt je riem, dan moet je het hele zooitje even op tijd zetten en dan kan je de nieuwe riem erop zetten, zonder motorschade. Enige soort motorblok waarbij ik het ook zou aandurven, zeker als het bijv. in een Volvo 7xx zit, heb je de ruimte ook nog om het e.e.a. te doen. Verder gewoon lekker eraf halen en vervangen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 19:39 schreef Dingest het volgende:
Ik ben genoeg ervaringen tegen gekomen van lui die het zonder problemen en zonder bezwaren gedaan/laten doen. En niet per se alleen bij dit blokje. Maar... mits.
Dat word dus eraf halen en vergelijken. Maarre, weet je zeker dat je dat zelf wilt doen, als niet weet wat voor remmerij eronder ligt?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:54 schreef Carlos93 het volgende:
Heeft iemand een idee van de originele onderdeel nummers van een VW Bora 1.9 TDI (1J2) uit 1999?
Ik ben namelijk op zoek naar de nummers voor mijn remblokken voor en achter.
Als ik op mister-auto kijk en mijn kenteken invul krijg ik echter 3 soorten remblokken met verschillende maten.
Alvast bedankt.
Remblokjes vervangen heb ik al vaker gedaan, alleen nog niet bij deze auto maar had toen de nummers dus wist precies welke maat ik moest hebben.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat word dus eraf halen en vergelijken. Maarre, weet je zeker dat je dat zelf wilt doen, als niet weet wat voor remmerij eronder ligt?
Google eens op andere websites dan mr. Auto. Sommige lijken het wel te weten. ATP-Autoteile is eentje waar ik wel eens wat vandaan trek. Eigenlijk wel tevreden over. Staan er geen bloknummers op? Of verschillende systemen? PSA betrekt altijd spullen van meerdere leveranciers, kan het zomaar zijn dat onder de ene auto ATE zooi ligt, terwijl onder exact hetzelfde type van een half jaar later Lucas of Bendix ligt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:20 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Remblokjes vervangen heb ik al vaker gedaan, alleen nog niet bij deze auto maar had toen de nummers dus wist precies welke maat ik moest hebben.
Dank voor jullie hulp
Boekje of hyundai dealer bellen.quote:Op zondag 28 juni 2015 12:23 schreef BlauweCoupe het volgende:
Hoe kun je het onderhoudsinterval van een distributieriem zien? Anderhalf jaar geleden is er een nieuwe op geklapt door een garage die geen sticker erop heeft gezet met vervanginterval.
Het betreft een Hyundai Coupe uit '99.
Op internet zie je redelijk uiteenlopende intervallen. Tussen de 60dkm en 120dkm en 4-6 jaar.
Het interval wat de boekjes van de dealer aanhouden is 80dkm, waar ik al aan zat, maar de auto was niet dealer-onderhouden, dus is het lastig erachter te komen welke riem erop zit.quote:
Alleen ouder dan 15 jaar toch?quote:Op zondag 17 mei 2015 22:05 schreef T42 het volgende:
kennelijk mag je sinds 1 april thuis geen auto's meer slopen? op rdw site staan bij thuisslopen geen auto's meer wel brommers en aanhangers enz... waarom is dat veranderd iemand een idee?
Heb ook eens wat discussie gehad bij een sloperij toen ik de carrosserie van een auto kwam brengen met nog wat resterende onderdelen. Ik had die toen netjes in eigen beheer gesloopt, inclusief toestemming van het RDW, maar ze geloofden niet dat dat kon en wilden mijn kentekenbewijs zien. Dat had ik dus niet meer omdat ik dat had op moeten sturen naar het RDW, dan maar de kentekenplaten en een week later moest ik maar terug komen dan hadden ze wel alles geregeld. Week later terug, gaven ze toch toe dat er niets meer af te melden viel en dat het blijkbaar al allemaal geregeld was. (ja duhhh, dat zei ik in eerste instantie al)quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:19 schreef Dingest het volgende:
Nope, de hele SIEB-regeling is op de schop. Alleen erkende sloopbedrijven mogen nog verzoeken doen tot het vernietigen van een kenteken.
Opgegeven redenen zijn o.a. het gebrek aan overzicht over hoe de auto gesloopt wordt (uiteraard met het oog op het milieu...) en misbruik door handelaren of zoiets. Ik verwacht eigenlijk ook dat er gelobbyd is door de sloopbranche...
Toevallig was ik gisteren bij een sloopbedrijf en vroeg wat ik moest doen met een compleet kale carrosserie, en of het genoeg was om alleen de kentekens, het chassisplaatje, het chassisnummer en de papieren bij hem in te leveren. Nee, moest iig bij hem per se een 'hele' auto zijn (mag wel gestript zijn). Gaat weer eens helemaal nergens over
Ik dacht dat ze export ook strenger gingen controleren, dat ze (willen) gaan toevoegen dat de buitenlandse koper ook bij de exportpapieren vermeld wordt.quote:Op donderdag 16 juli 2015 15:49 schreef T42 het volgende:
Export kan nu nog kost 10 euro. En kale kas laat ik altijd door oudijzer boer ophalen die kijken niet of er nog papieren bijzitten haha
Je zult het ieder jaar weer moeten schorsen. Die 25e is natuurlijk geen ramp, maar het is een beetje schraal als je de rest van je leven een auto moet schorsen die je alleen op papier nog hebtquote:Op donderdag 16 juli 2015 23:22 schreef derLudolf het volgende:
Wat is het probleem van hert hebben van hert kenteken dan?
Ik kan me zomaar voorstellen dat die auto dan een keer gejat wordt en brandend in een weiland wordt gevonden...quote:Op donderdag 16 juli 2015 23:58 schreef Dingest het volgende:
[..]
Je zult het ieder jaar weer moeten schorsen. Die 25e is natuurlijk geen ramp, maar het is een beetje schraal als je de rest van je leven een auto moet schorsen die je alleen op papier nog hebt
Maanden? Ik zou eerder kijken in km's. En dan nog ligt het eraan hoe je rijdt. Met een setje schijven moet je makkelijk meer dan een ton kunnen doen, zelfs nog wel twee als je wat meer snelweg rijdt. Rij je binair en veel in de stad, dan zijn schijven en blokken zo op.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 00:11 schreef DiceMan het volgende:
Om de hoeveel maanden vervangen jullie je remschijven? Racewagens uitgesloten
Aha, ik dacht dat schorsen eenmalig wasquote:Op donderdag 16 juli 2015 23:58 schreef Dingest het volgende:
[..]
Je zult het ieder jaar weer moeten schorsen. Die 25e is natuurlijk geen ramp, maar het is een beetje schraal als je de rest van je leven een auto moet schorsen die je alleen op papier nog hebt
Als ze versleten zijn.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 00:11 schreef DiceMan het volgende:
Om de hoeveel maanden vervangen jullie je remschijven? Racewagens uitgesloten
sloop hier durft dan 50 euro te vragen om je kenteken in te nemen..quote:Op donderdag 16 juli 2015 23:16 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze export ook strenger gingen controleren, dat ze (willen) gaan toevoegen dat de buitenlandse koper ook bij de exportpapieren vermeld wordt.
Probleem is niet om van een kale kas af te komen, maar dat je nog steeds een geldig kenteken hebtAls zo'n sloopbedrijf een kaalgeplukte auto niet wil komen afhalen en je kunt hem zelf niet brengen, zit je dus aan dat kenteken vast.
Dat is iig nog te doen. Die hier zegt dat hij het alleen doet als je de auto bij hem aflevertquote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:03 schreef T42 het volgende:
[..]
sloop hier durft dan 50 euro te vragen om je kenteken in te nemen..
das jaarlijks als je er genoeg schorst zijn de eerste betaald en rest gratis. voor de verzamelaars.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 06:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, ik dacht dat schorsen eenmalig was
Kun je dan niet zeggen dat ie gejat is?
andere zoeken of op mp zetten met kentekenquote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:04 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat is iig nog te doen. Die hier zegt dat hij het alleen doet als je de auto bij hem aflevert
Wat dacht je van de boete voor onverzekerd zijn a ¤400.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:05 schreef T42 het volgende:
[..]
das jaarlijks als je er genoeg schorst zijn de eerste betaald en rest gratis. voor de verzamelaars.
vergeet je te betalen mag je boette van 2x jaar belasting dokken. (uiterste geval)
apkquote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:11 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat dacht je van de boete voor onverzekerd zijn a ¤400.
neej die krijg je dan ook bedoel ik dus 3x een boettequote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:18 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nope verzekering. Bron: Hij ligt voor me op tafelAPK is ¤130. Bron: Ook al eens gehad
Zie ik later wel.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 14:06 schreef T42 het volgende:
[..]
andere zoeken of op mp zetten met kenteken
vind 50 veel dat kost de auto meestal al..
zou ff iemand zoeken die dat voor je kan inbouwen. je kan brand veroorzaken als je niet weet wat je doet!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:07 schreef stellaasje het volgende:
Hello!
Volkomen nieuw hier, en behoorlijk nieuw in het klussen aan autos. Dat levert nogal wat vraagtekens op en ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Ik klus nu aan een peugeot 106. Wil er graag een radio inzetten die zowel radio, als cd, als van een telefoon/mp3 speler kan spelen.
Dan loop je al snel tegen de vraag aan, wat voor auto-radios zijn er? Ik kom nog wel zo ver dat ik begrijp dat er verschillen zijn in wat ze kunnen (cd, usb, sd etc) maar daar houdt het ook wel weer op. DIN-1, DIN-2, 4x50w, 300w? En hoe weet ik wat de auto waar ik aan klus heeft? Volgens mij geen van beide? Kan ik dat ombouwen, hoe moeilijk is dat? Een radio laten inbouwen is een heel stuk duurder namelijk. Basically begrijp ik er helemaal niks van.
Ter vermaak nog dit: ik had ook een adaptertje gekocht voor in de sigarettenaansteker met 2 usb uitgangen om de telefoon enzo mee op te laden. Die werkte niet. Bij wijze van test de sigarettenaansteker een seconde ingedrukt en gevoeld of ie heet was. Door mn vinger er in te steken. Het is nu 3 uur later en ik typ met 1 hand. Adapter werkt prima in een nieuwe auto, en de aansluiting krijgt dus nog wel stroom. Denk dat het om een andere aansluiting gaat dan die voor nieuwere autos? (adapter werkt in een mitsubishi colt).
Ik brand er mn vingers niet nog meer aan zonder wat beter te begrijpen wat ik doe. Alle hulp is welkom!
Beide methoden zijn wel acceptabel.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 08:15 schreef DiceMan het volgende:
Is het een betrouwbare meting wanneer men olieniveau peilt nadat de voertuig in kwestie meer dan een dag heeft stilgestaan? Is het wellicht aangeraden de motor op bedrijfstemperatuur te laten komen en vervolgens 10 minuten af te laten koelen alvorens te meten?
Bij een "normale" motor kan je na een jaar stilstaan, het oliepijl nog steeds correct meten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 08:15 schreef DiceMan het volgende:
Is het een betrouwbare meting wanneer men olieniveau peilt nadat de voertuig in kwestie meer dan een dag heeft stilgestaan? Is het wellicht aangeraden de motor op bedrijfstemperatuur te laten komen en vervolgens 10 minuten af te laten koelen alvorens te meten?
Zondra er een klein randje voelbaar is, of ze beginnen te trillen of wanneer ze te roestig zijn en het geen gezicht is achter een mooie velgquote:Op vrijdag 17 juli 2015 00:11 schreef DiceMan het volgende:
Om de hoeveel maanden vervangen jullie je remschijven? Racewagens uitgesloten
Als ze roestig zijn heb je een ander probleem. Roest gaat er af met remmen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 10:53 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Zondra er een klein randje voelbaar is, of ze beginnen te trillen of wanneer ze te roestig zijn en het geen gezicht is achter een mooie velg
Je kan door te kloppen op je dorppels horen of er water in zot of nietquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 20:35 schreef Gwywen het volgende:
Mijn auto heeft ivm vakantie een paar weken stilgestaan, toen ik van de week weer ging rijden klonk er water!? Stromend water, niet het klotsen van de tank.
Het klonk alsof er water door de dorpel stroomde. Kan dat en zo ja hoe krijg ik het eruit en hoe voorkom ik nog meer naar binnen stromend water? Portierrubbers?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou inmiddels hoef ik niet meer te kloppen want ik heb natte voeten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 23:54 schreef klawie het volgende:
[..]
Je kan door te kloppen op je dorppels horen of er water in zot of niet
een waterzuigerquote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:45 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nou inmiddels hoef ik niet meer te kloppen want ik heb natte voeten.
Door de regen van afgelopen weekend is het nog veel erger geworden.
Ik denk dat het rubber van de achterklep lekt of poreus is. Onder mijn voorstoel is het drijfnat (als ik de mat optil zie je het water kabbelen), en in de achterbak is het vochtig. De rest van de auto lijkt vooralsnog droog.
De grote vraag is hoe ik dat water eruit ga krijgen.
Ik ben geneigd een klein gaatje onderin te boren en dat daarna dicht te tectyleren want met een vochtvreter krijg ik dit natuurlijk nooit voor elkaar.
En het rubber vervangen uiteraard
Eenvoudige inderhoudsvragenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:08 schreef Gwywen het volgende:
Kleine update van mijn amfibievoertuig: onder de dorpel achter het voorwiel bleek een bout te zitten die je kunt losdraaien (geen idee waar die voor is, misschien wel speciaal daarvoor) en toen kwam er minutenlang een straal water uit.
Aan de rechterkant ook maar meteen gedaan maar zoals verwacht was die kant droog.
Nu nog erachter zien te komen waar het naar binnen is gekomen.
Alle rubbers zien er goed uit, niet poreus of zo.
Hoe moet ik nu testen waar het lekt?
Tuinslang erop?
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:13 schreef Spanky78 het volgende:
Amfibieën zijn volgens mij niet altijd even eenvoudig...
Dan is het ook niet eenvoudigquote:Op maandag 24 augustus 2015 09:40 schreef Gwywen het volgende:
[..]Ik bedoelde dat mijn Peug in een amfibievoertuig was veranderd hè
een rookmachine erin zettenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:08 schreef Gwywen het volgende:
Kleine update van mijn amfibievoertuig: onder de dorpel achter het voorwiel bleek een bout te zitten die je kunt losdraaien (geen idee waar die voor is, misschien wel speciaal daarvoor) en toen kwam er minutenlang een straal water uit.
Aan de rechterkant ook maar meteen gedaan maar zoals verwacht was die kant droog.
Nu nog erachter zien te komen waar het naar binnen is gekomen.
Alle rubbers zien er goed uit, niet poreus of zo.
Hoe moet ik nu testen waar het lekt?
Tuinslang erop?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |