De grote vraag is: doet de garage het wel? Ik kan het me haast niet voorstellen!quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:07 schreef x3ro het volgende:
Als je een auto niet kan betalen qua onderhoud of whatever, moet je gewoon voor iets anders kijken. Wat je afentoe ziet bij volk wat ohne rücksicht die intervallen negeert.. man-man-man.nl
^^ Dat.quote:Op donderdag 7 mei 2015 00:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een setje remmen moet, vooral als je veel snelwegkm's maakt (wat jij beweert te doen), minimaal een halve tot een hele ton meegaan, en mogelijk nog wel langer. Als jij die zooi twee keer per jaar moet vervangen, net als je banden, dan is het je eigen schuld dat je veel tijd en geld kwijt bent. Dat moet je niet op de auto afschuiven.
Dealers heb ik al lang geen vertrouwen meer in. Paar voorbeelden van het laatste jaar:quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De grote vraag is: doet de garage het wel? Ik kan het me haast niet voorstellen!
Voorbeeld: fabrikant schrijft voor dat elk jaar alle scharnieren van de deuren ingevet moeten worden. Terwijl het zeer onwaarschijnlijk is dat het problemen geeft. Dus ik kan me goed voorstellen dat dealers er geen tijd aan besteden (terwijl het wel wordt meegerekend in het vaste tarief van een beurt).
Of garages die alle auto's gewoon dezelfde olie uit hetzelfde vat geven... Fiat-dealer in Leiden had gewoon 15 minuten nodig om een litertje olie voor een TwinAir te verkopen! Een vol kwartier! Want als de computer (via een olie-website) niet aan de hand van het kenteken weet wat er in moet, houdt het op... Na lang rondvragen bleek er 1 persoon in de werkplaats te zijn die wist wat er in moest (precies wat het boekje zegt natuurlijk, dat wist ik al maar laat ze maar zoeken!). Het wil er bij mij niet in dat ze bij een normale beurt zoveel moeite doen om er achter te komen wat er in moet. Dus dan gooien ze er gewoon maar wat in. En dat is dan een dealer...
Is nogal onhandig met de riem nog op de autoquote:Op donderdag 7 mei 2015 07:50 schreef Taks999 het volgende:
Het beste even tellen bij je huidige riem.
Maar zover ik weet mag je een dist riem maar 1x juist spannen, daarna moet je hem eigenlijk vervangen.
Dan denk ik dat je ook niet weet wanneer de waterpomp voor het laatst vervangen is. Die zou ik mee nemen met de riem wissel, hetzelfde geld voor de spanrol. Na het vervangen van de riem willen waterpompjes nog weleens sneuvelen als je ze laat zitten.
Ik zou een setje van Gates pakken. Distributieriem, waterpomp en spanrol.
Je motor code is TUJ3P KFW als het goed is? Zoek je op de motorcode de juiste onderdelen?
Voor zover ik weet is het bij geen enkele riem slim om opnieuw te spannen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:32 schreef Dingest het volgende:
[..]
Is nogal onhandig met de riem nog op de auto
Volgens mij kan het bij deze blokjes nog wel om de riem opnieuw te plaatsen, mits jong genoeg en onbeschadigd natuurlijk. Termijn staat uit mijn hoofd 10 jaar/120.000 km voor, dus hij is nu ongeveer halverwege qua leeftijd. Vind ik oud genoeg om mee te vervangen nu het toch los moet. Pomp en spanrol gingen al mee, maar het ging dus om de tanden voor de juist set
Het is een TUJ3P KFW, ja, maar daar kwam ik eerst ook beide resultaten tegen. Kennelijk gaat het vanaf een exacte motorcode. Deze heeft 33834482 en dan kom ik uit op een 108-tands (aldus de specificaties in deze lijst van aanbieders).
Hoezo? Een riem opnieuw plaatsen blijft gewoon een risico... Hoezo zou dat bij je aangegeven blokje wel verstandig zijn dan?quote:
Met een non interferentie motor kan het in theorie geen kwaad. Knapt je riem, dan moet je het hele zooitje even op tijd zetten en dan kan je de nieuwe riem erop zetten, zonder motorschade. Enige soort motorblok waarbij ik het ook zou aandurven, zeker als het bijv. in een Volvo 7xx zit, heb je de ruimte ook nog om het e.e.a. te doen. Verder gewoon lekker eraf halen en vervangen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 19:39 schreef Dingest het volgende:
Ik ben genoeg ervaringen tegen gekomen van lui die het zonder problemen en zonder bezwaren gedaan/laten doen. En niet per se alleen bij dit blokje. Maar... mits.
Dat word dus eraf halen en vergelijken. Maarre, weet je zeker dat je dat zelf wilt doen, als niet weet wat voor remmerij eronder ligt?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:54 schreef Carlos93 het volgende:
Heeft iemand een idee van de originele onderdeel nummers van een VW Bora 1.9 TDI (1J2) uit 1999?
Ik ben namelijk op zoek naar de nummers voor mijn remblokken voor en achter.
Als ik op mister-auto kijk en mijn kenteken invul krijg ik echter 3 soorten remblokken met verschillende maten.
Alvast bedankt.
Remblokjes vervangen heb ik al vaker gedaan, alleen nog niet bij deze auto maar had toen de nummers dus wist precies welke maat ik moest hebben.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat word dus eraf halen en vergelijken. Maarre, weet je zeker dat je dat zelf wilt doen, als niet weet wat voor remmerij eronder ligt?
Google eens op andere websites dan mr. Auto. Sommige lijken het wel te weten. ATP-Autoteile is eentje waar ik wel eens wat vandaan trek. Eigenlijk wel tevreden over. Staan er geen bloknummers op? Of verschillende systemen? PSA betrekt altijd spullen van meerdere leveranciers, kan het zomaar zijn dat onder de ene auto ATE zooi ligt, terwijl onder exact hetzelfde type van een half jaar later Lucas of Bendix ligt.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:20 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Remblokjes vervangen heb ik al vaker gedaan, alleen nog niet bij deze auto maar had toen de nummers dus wist precies welke maat ik moest hebben.
Dank voor jullie hulp
Boekje of hyundai dealer bellen.quote:Op zondag 28 juni 2015 12:23 schreef BlauweCoupe het volgende:
Hoe kun je het onderhoudsinterval van een distributieriem zien? Anderhalf jaar geleden is er een nieuwe op geklapt door een garage die geen sticker erop heeft gezet met vervanginterval.
Het betreft een Hyundai Coupe uit '99.
Op internet zie je redelijk uiteenlopende intervallen. Tussen de 60dkm en 120dkm en 4-6 jaar.
Het interval wat de boekjes van de dealer aanhouden is 80dkm, waar ik al aan zat, maar de auto was niet dealer-onderhouden, dus is het lastig erachter te komen welke riem erop zit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |