quote:Op maandag 30 maart 2015 18:47 schreef golfer het volgende:
We vonden een midweek in een appartement Schiermonnikoog toch wat te lang (en te duur), dus wordt het een hotel met 3 overnachtingen met ontbijt en fietsarrangement:
http://www.hotelomdenoord.nl/
Geboekt!
Ah ja, dat complex ken ik, mooi in het dorpjequote:Op maandag 30 maart 2015 18:47 schreef golfer het volgende:
We vonden een midweek in een appartement Schiermonnikoog toch wat te lang (en te duur), dus wordt het een hotel met 3 overnachtingen met ontbijt en fietsarrangement:
Geboekt!
Ziet er tof uit.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:47 schreef golfer het volgende:
Geboekt!
Zelf gemaakt of uit een bakje?quote:Op maandag 30 maart 2015 19:26 schreef fietsie het volgende:
Goedenavond.
Hier een baggerslecht diner van kipcordonbleu en coleslaw.
Oh ja, die k&k salades drijven altijd in dressingquote:Op maandag 30 maart 2015 19:30 schreef fietsie het volgende:
Uit een bakje.... Wel afgespoeld want veeeel te veel dressing anders.
quote:Op maandag 30 maart 2015 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Matroos Hond had een teddybeer, helemaal oud en kapot en de vulling er uit, tien keer gerepareerd maar er was niets meer om hem te repareren
Vandaag kreeg hij dus een nieuwe. Als een kind zo blij, helemaal opgewonden toen hij hem zag. Daarna er door het hele huis mee aan het rennen en naar mij toe komen dat we er samen mee te spelen.
Is z'n pa overleden of zoquote:Op maandag 30 maart 2015 19:41 schreef fietsie het volgende:
Ik zou willen dat ik het recept had van de Griekse koolsla die de Griek in Heerenveen vroeger had.
Maar nu zijn zoon erin zit is het gewoon sla sla geworden en hij zegt het recept ook niet te hebben...
quote:Op maandag 30 maart 2015 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Matroos Hond had een teddybeer, helemaal oud en kapot en de vulling er uit, tien keer gerepareerd maar er was niets meer om hem te repareren
Vandaag kreeg hij dus een nieuwe. Als een kind zo blij, helemaal opgewonden toen hij hem zag. Daarna er door het hele huis mee aan het rennen en naar mij toe komen dat we er samen mee te spelen.
Witte kool fijn snijden, wat suiker en zout erover om de osmose te starten, goed doorkneden, laten staan, daarna met azijn en olie op smaak brengen.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:41 schreef fietsie het volgende:
Ik zou willen dat ik het recept had van de Griekse koolsla die de Griek in Heerenveen vroeger had.
Maar nu zijn zoon erin zit is het gewoon sla sla geworden en hij zegt het recept ook niet te hebben...
Ik denk het.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is z'n pa overleden of zoWant anders had ik toch echt het recept aan mijn vader gevraagd als dat veel beter was.
Ik moet bekennen dat ik het van het Reve heb.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:45 schreef Isabeau het volgende:
Had ik ooit al eens gezegd dat ik 'Matroos' een echt bijzonder gave naam vind voor een hond?
Thnx.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Witte kool fijn snijden, wat suiker en zout erover om de osmose te starten, goed doorkneden, laten staan, daarna met azijn en olie op smaak brengen.
Je kan het combineren met kummelzaad, ui, paprika etc
Koolsla is zo vreselijk lekkerquote:Op maandag 30 maart 2015 19:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik denk het.
Hij zei er ook bij dat ie expliciet vragen had gehad over salade met sla omdat mensen kool zo zwaar vonden.
Rare mensen.
quote:
quote:
Allen noemde Reve Joop Schafthuizen Matroos Vos.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik moet bekennen dat ik het van het Reve heb.
Pff ik heb nog zo'n spierpijn van gisteren dat ik een beetje opzie tegen sporten morgen ochtendquote:
echt herrie maken de Herrier Harrier als dat kreng horizontaal opsteeg.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat hoopte ik te zien, maar waren F16's, tenminste die ik gezien heb. Ze klonken allemaal hetzelfde, dus ga ervan uit dat het allemaal F16's waren.
Vroegah, toen ik een klein pietje was, vlogen er nog starfighters en phantoms over, dat was echt herrie. Paar jaar geleden een awacs, die dingen maken ook een kolere herrie, ouderwetse motoren
Lokpost.quote:
voor normale wegen en bospaden zijn de barefoot schoenen prettig. je voelt wel als je op een steentje trapt maar je het er geen last van.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bietjesstamppot met spekjes en misschien een gehaktbal
En ik zou ook het allerliefst op blote voeten lopenAlleen is de bodem daar iets te vaak niet voor geschikt.
Heb hele pijnlijke bicepsquote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Lekker sporten nu?![]()
(Hoe is je spierpijn?)
quote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:04 schreef minilot het volgende:
Iemand nog een coole kattenmand?
[ afbeelding ]
/etsy
quote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:28 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh
Wakker worden met een mailtje van de energieboer dat ik geld terugkrijg is best leuk
Dat vind ik dan wel weer leuk aan wonen in een kustprovincie... Goed, de Duitse supermarkten waar ik zou graag heen zou willen voor boodschappen zijn (veel) te ver weg, maar we hebben hier wel vaak raar weer.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:29 schreef Sunnythesun het volgende:
Het valt hier nu wel weer mee.. 2 uur geleden ging het even heel hard (voor Twentse begrippen, ze kennen hier geen echte storm![]()
)
Voordeel hier is dat het weer iets meer uitgesproken is. Dus koud is echt koud en warm echt warm. Alleen geen échte zuidwester storm..quote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:31 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer leuk aan wonen in een kustprovincie... Goed, de Duitse supermarkten waar ik zou graag heen zou willen voor boodschappen zijn (veel) te ver weg, maar we hebben hier wel vaak raar weer.
Geniet van je vrije dagje, je doet wel veel maar het is wel voor jezelfquote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:52 schreef Isabeau het volgende:
Was het een al lang staande afspraak, Windigo?Nou ja, we vergeten allemaal wel eens iets
Vandaag vrij, maar wel veel te doen. Dus dat voelt ook weer niet vrij. Maar ik hoef niet naar mijn werk te fietsen in deze windDe uitdrukking 'het ging hier hard' ken ik ook nog wel
Zometeen opstaan, huis schoonmaken want bezoek straks, lunchen in de binnenstad bij onze franse bakker die sinds kort een deur is opschoven en dus een veel groter pand tot zijn beschikking heeft. Gelukkig. Want dat kleine pandje was een tikkie overcrowdedquote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:29 schreef minilot het volgende:
[..]![]()
Wat ga je vandaag zoal doen, als nog-even-een-vrij-man?
Geen zin om naar Zoetermeer te rijden gister dus vandaag. Wel mijn neefje in actie gezien in judopakquote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:40 schreef Sunnythesun het volgende:
Ohja was je nog geslaagd qua schoenen Pee??
Ik ben een keer vergeten naar mijn werk te gaan (bijbaan toen, paar uurtjes in de avond). Ik voelde me zo vreselijk toen ik erachter kwam, maar toen was het te laat om nog iemand te bellen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:34 schreef Windigo het volgende:
@Molo; gelukkig maar
Ik zie nu dat ik gisteren ben vergeten naar cursus te gaanDat is echt niets voor mij; heb nog nooit zoiets gehad
Maar goed; vandaag om 10.00 een gesprek met de therapeut dus dan kan ik het gelijk even uitleggen..
Stom zeg
Link naar dat topic?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:52 schreef Isabeau het volgende:
Was het een al lang staande afspraak, Windigo?Nou ja, we vergeten allemaal wel eens iets
Vandaag vrij, maar wel veel te doen. Dus dat voelt ook weer niet vrij. Maar ik hoef niet naar mijn werk te fietsen in deze windDe uitdrukking 'het ging hier hard' ken ik ook nog wel
mini, ik ken Etsy vooral van een topic 'idiote dingen van Etsy' en dan lig je dus in een deuk wat mensen er voor gefrobelde zooi op plaatsen, ik had géén idee dat er ook zulk gaaf spul op stond. Je wordt bedankt
Pos 2 is uitgevallen en gaat niet meer aanquote:
Ik heb er al een monteur naartoe geschopt.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pos 2 is uitgevallen en gaat niet meer aan
Hoe liep dat af?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ben een keer vergeten naar mijn werk te gaan (bijbaan toen, paar uurtjes in de avond). Ik voelde me zo vreselijk toen ik erachter kwam, maar toen was het te laat om nog iemand te bellen.
Mijn voorvrouw (schoonmaak) kende me goed genoeg om te weten dat dat absoluut geen opzet was. Ze had zich zelfs zorgen gemaakt. Achteraf om gelachen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:25 schreef Windigo het volgende:
[..]
Hoe liep dat af?
Ze hebben mij ook niet gebeld om te vragen waar ik bleef; dat scheelt iets. Als ik nou ook nog niet had opgenomen omdat ik lag te slapen was het helemaal stom geweest.
Meevaller!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mijn voorvrouw (schoonmaak) kende me goed genoeg om te weten dat dat absoluut geen opzet was. Ze had zich zelfs zorgen gemaakt. Achteraf om gelachen.
Gelukkig maar! Ik heb mensen voor zoiets op staande voet ontslagen zien wordenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mijn voorvrouw (schoonmaak) kende me goed genoeg om te weten dat dat absoluut geen opzet was. Ze had zich zelfs zorgen gemaakt. Achteraf om gelachen.
Geen zin om te gaan zoekenquote:
Ik hoopte op een reeks.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen zin om te gaan zoekenVan lang geleden en stond geloof ik in ONZ.
En zeggen van 'Ik eet lekkerder dan jij, sliep-uit!quote:
Zeker.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:01 schreef minilot het volgende:
[..]
En zeggen van 'Ik eet lekkerder dan jij, sliep-uit!' ?
Ik ga het toch even vragen.. Je bent zelf al keiveel afgevallen en het gaat hartstikke goed, toch? Wat is nou exact de motivatie van je PT om je een ander eetpatroon aan te smeren?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zeker.
Ik had vandaag moeten eten:
2 roereieren met een beetje paprika en champignons met 250 gram kwark.
Sla met wat geitenkaas
250 g ram kwark
300 gram kabeljauw en 300 gram groente uit de oven.
Wat ik wel eet:
O: Smoothie met 100 gram aardbei, 150 gram kwark en 2 scoops.
L: 300 gram venkel, 200 gram garnalen, bloedsinaasappel.
T: 250 gram gebakken champignons.
D: zelfgemaakte hamburger met een flinke salade
T: 150 gram tonijn met 100 gram kwark en 50 gram paprika (en augurk)
Daar wil ik best op in gaan, want dat heb ik hem ook gevraagd.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik ga het toch even vragen.. Je bent zelf al keiveel afgevallen en het gaat hartstikke goed, toch? Wat is nou exact de motivatie van je PT om je een ander eetpatroon aan te smeren?
Thanks voor de uitgebreide uitleg.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Daar wil ik best op in gaan, want dat heb ik hem ook gevraagd.
Hij denkt dat ik meer uit m'n eten kan halen door iets anders verhoudingen. In combinatie met het trainingsplan dat hij van plan is is het nu bijv. beter meer eiwitten en minder koolhydraten te eten, en straks tijdens de krachtperiode zijn koolhydraten weer wat meer nodig.
De hoeveelheid die ik eet was op zich prima, hij wil, net als ik, dat ik snel op een 'normaal'gewicht kom, omdat dat makkelijker is.
Dus dat. Maar k heb ook gezegd, NOPE ik ga wel lekker eten, dus doei met je kutschema.
Voorlopig ga ik me aan zijn percentages houden om te kijken wat er gebeurd en hoe ik me er bij voel. Het echte verschil met hoe ik al at is wat minder koolhydraten en vet, en nog wat meer eiwit. Nou, dat wil ik best een kans geven.
Mocht het echt ruk zijn, dan kan ie echt de pot op hoor. Eten is leuk en dat moet het blijven.
Ywquote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Thanks voor de uitgebreide uitleg.En kudos voor jou dat je je mannetje staat!
Mini, wat had jij voor de gourmet gedaan afgelopen weekend?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:05 schreef minilot het volgende:
(Als je er niet op in wilt gaan is dat prima hoor, maar ben gewoon wel benieuwd)
Hier kan je ook kijkenquote:
quote:Op maandag 30 maart 2015 21:19 schreef Atifa het volgende:
[..]
Lokpost.
Ik las over je gourmetavonturen van dit weekend. Komend weekend viert mijn familie pasen, en nu neem ik het vlees en sauzen voor mijn rekening. Nog goede inspiratie?
Dames!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mini, wat had jij voor de gourmet gedaan afgelopen weekend?
Helemaal mee eens. Heb wat kennissen die op die manier gewicht kwijt proberen te raken. Heb het ook geprobeerd maar mijn haren gaan al recht overeind staan als ik eraan terugdenkquote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Yw
Ik wilde vooral m'n leven veranderen en gezond blijven, en ik denk niet dat ik dat bereik door alleen maar gestoomde groente, witvis en kwark te eten.
huuuuu! Ik ben door mijn krachttraining wel meer kwark gaan eten overigens, gewoon omdat het een makkelijke en slanke bron van eiwit is.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:13 schreef Lonaa het volgende:
Yw
Ik wilde vooral m'n leven veranderen en gezond blijven, en ik denk niet dat ik dat bereik door alleen maar gestoomde groente, witvis en kwark te eten.
quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier kan je ook kijken
http://www.buzzfeed.com/d(...)etsy-7w57#.hj5jvrwWo
http://www.goodhousekeepi(...)-disasters-regretsy/
http://heavy.com/comedy/2(...)are-selling-on-etsy/
En er was een hele site aan gewijd (regretsy), maar die is uit de lucht zie ik. Misschien dat ik daar ook al die maffe dingen heb gezien en niet zozeer op FOK!.
Wat een contrast met jouw plaatjes hèquote:
Halve bak kwark is een bijna-standaard ontbijt hier. Maar meer dan een halve kilo per dag moet ik niet eten. Dan gaat het me zo tegenstaanquote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
huuuuu! Ik ben door mijn krachttraining wel meer kwark gaan eten overigens, gewoon omdat het een makkelijke en slanke bron van eiwit is.
Thanks!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:43 schreef minilot het volgende:
[..]
[..]
Dames!
Ik had extreem weinig tijd en veel monden te voeden dus heel spannend werd het niet. Ik maakte vooral wat dingen waarvan ik al wist dat ze heel lekker waren.
Dit gehakt gemaakt (minus de saus uiteraard) en er kleine balletjes van gedraaid:
http://ladyandpups.com/2015/02/19/peperoni-meatballs-spaghetti/
Kippendijen (zonder bot) in kleine stukjes gesneden en op deze wijze gemarineerd:
http://www.choosy-beggars(...)led-chicken-skewers/
Ook blokjes varkenshaas gemarineerd in Shaoxing rijstwijn, rijstazijn, gembersiroop en sojasaus.
Beetje Italië, beetje midden-oosten, beetje Azië dus. En dan nog wat ongemarineerde stukjes vlees, voor de zeurkousen. Een zooitje, kortom.
Geen Calvé-sausjes gedaan.
Wel zelf bbq-saus gemaakt. Dit is een simpel recept:
http://www.kayotic.nl/blog/easy-bbq-sauce (gebruik ik vaak, maar dan minder simpel wegens zelfgemaakte tomatenketchup en zelfgemaakte zoete chilisaus erin)
En whiskysaus naar recept van RobinOok
CUL / Het grote vraag Piet hoe maak ik het klaar topic - #11
En in plaats van de standard kruidenboter maakte ik salieboter, en deze paddestoelenboter:
http://userealbutter.com/2015/02/11/porcini-butter-recipe/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |