n0sferat2 | donderdag 26 maart 2015 @ 12:55 |
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Diverse links: Vlucht afspelen op Flighttracker24 Airbus a320 cockpit locking system Eerste Berichtgeving: -NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn. Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien. Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille. Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren. Update 26-03-15: -NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, zegt het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder. -Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren). -NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille. -New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel/code oid. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten. -Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule in hoort te zitten inmiddels teruggevonden. -Meerdere bronnen- De namen van de piloten zijn (nog) niet vrijgegeven. -BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit. Update 25-03-15: -Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen. Update 24-03-15: -Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf. YouTubes: | |
Patrice_Consigny | donderdag 26 maart 2015 @ 12:56 |
Ja, deze zeker: ![]() | |
CherryOnTop | donderdag 26 maart 2015 @ 12:56 |
Waarom is dat zo vreemd? | |
alpeko | donderdag 26 maart 2015 @ 12:56 |
According to Press Conference: - the audio recording transcript of the last 30 mins is available ; - the Captain was out of the cockpit ; - once alone, the FO input descent orders ; - a human breath sound is heard through the rest of the flight until impact. | |
Odaiba | donderdag 26 maart 2015 @ 12:56 |
Zijn er al audiofragmenten vrijgegeven dan? | |
louter_genieten | donderdag 26 maart 2015 @ 12:56 |
Dat lijkt me een ander..... Sowieso een beetje kansloos. | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 12:56 |
Da's niet heel zeldzaam toch. | |
Dr.Jan-Itor | donderdag 26 maart 2015 @ 12:56 |
ja inderdaad. Dan heb je dat risico natuurlijk weer. Een uitzonderlijk vreemde situatie dit. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 12:57 |
Ik heb nu al medelijden met alle random duitsers die ook Andreas L heten... | |
vuvuzela | donderdag 26 maart 2015 @ 12:57 |
zal niet gebeuren | |
Keltie | donderdag 26 maart 2015 @ 12:57 |
Omdat die mensen niets met jouw shizzle te maken hebben? | |
Patrice_Consigny | donderdag 26 maart 2015 @ 12:57 |
http://www.parismatch.com(...)lotes-reveles-733026 LE VISAGE ET L'IDENTITÉ DU CO-PILOTE ![]() Voici la photo et l'identité d'un des deux pilotes de l'Airbus A320 affrétées par Germanwings: le co-pilote Andreas G. L. (en photo). Les deux pilotes étaient originaires de la région de Düsseldorf. | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 12:57 |
Hij had wrs een "volonté de détruire l’avion". Onbedwingbare neiging het toestel te vernietigen. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 12:57 |
Zullen we niet random mensen met dezelfde naam gaan schandpalen? | |
Perrin | donderdag 26 maart 2015 @ 12:58 |
Tijd om piloten nóóit meer alleen in die cabine te laten. | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 12:58 |
WTF, moedwillige daad dus. Terrorist of 'gewoon' levensmoe? | |
n0sferat2 | donderdag 26 maart 2015 @ 12:58 |
Dafuq. | |
Patrice_Consigny | donderdag 26 maart 2015 @ 12:58 |
Misschien had zijn vriendinnetje het uitgemaakt. | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 12:59 |
Aanhang en familie hebben geen leven meer... | |
n0sferat2 | donderdag 26 maart 2015 @ 12:59 |
OP geüpdate met huidige berichtgeving over de co-piloot. | |
louter_genieten | donderdag 26 maart 2015 @ 12:59 |
Erg ziek persoon, zielig voor iedereen. Alleen maar verliezers, ook de copiloot zelf. | |
bloodymary1 | donderdag 26 maart 2015 @ 12:59 |
Dus eigenlijk had dit eventueel voorkomen kunnen worden als er niet zo'n extreem veiligheidssyteem op de toegang tot de cockpit had gezeten. Vreselijk. | |
CherryOnTop | donderdag 26 maart 2015 @ 12:59 |
Lijkt me behoorlijk eng want alleen de piloot ziet de berg recht op zich afkomen. Dat je dan niet toch de neiging hebt om het nog te corrigeren... | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 12:59 |
Leuke baan voor een jonge knaap zou je zeggen... | |
ajacied4lf | donderdag 26 maart 2015 @ 12:59 |
Zullen ze idd wel gaan aanpassen, alle faciliteiten in de cabine dus. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 12:59 |
| |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 13:00 |
Dan spring je toch voor een trein ofzo. | |
alpeko | donderdag 26 maart 2015 @ 13:00 |
![]() | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:00 |
Cockpit bedoel je? Is al bij meerdere maatschappijen standaard procedure. Niet alleen voor dit soort gevallen, maar ook bij onwel worden enzo. | |
Patrice_Consigny | donderdag 26 maart 2015 @ 13:00 |
Ik zou het eerder vertalen als "Een wil om het vliegtuig te vernietigen." | |
Dr.Jan-Itor | donderdag 26 maart 2015 @ 13:00 |
http://www.volkskrant.nl/(...)-niet-open~a3927515/ | |
TheVulture | donderdag 26 maart 2015 @ 13:00 |
Er zal wel het een en ander aangepast worden ja, misschien standaard 3 man in de cockpit op alle vluchten ofzo... Wat verschrikkelijk voor alle nabestaanden dat hun geliefden er niet meer zijn omdat de piloot levensmoe is ![]() | |
IkWilbert | donderdag 26 maart 2015 @ 13:00 |
WTF ![]() | |
Muto | donderdag 26 maart 2015 @ 13:00 |
Er zijn dan ook veel maatschappijen waar het verplicht is dat een steward de cockpit ingaat als een van de piloten weggaat. Kan me herinneren dat een een of twee jaar terug een co-piloot in slaap was gevallen terwijl de andere piloot net even weg was. Uiteindelijk konden ze hem wekken. | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:01 |
Goed zo Voszje. Ik ben net 2 uur beziggeweest de complete OP te verbouwen. ![]() | |
Coelho | donderdag 26 maart 2015 @ 13:01 |
Vormen piloot en co-piloot altijd een vast team, of kan het zijn dat ze elkaar net voor de vlucht voor het eerst zien? | |
CherryOnTop | donderdag 26 maart 2015 @ 13:01 |
Ik wou net zeggen: bij sommige maatschappijen gaat er een steward(ess) de cockpit in wanneer er een piloot naar buiten komt. | |
Patrice_Consigny | donderdag 26 maart 2015 @ 13:01 |
Deed ze het per whatsapp, net toen de gezagvoerder zat te schijten, hij kon het toen even niet meer hebben, witte waas. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:01 |
Ziek ![]() | |
superniger | donderdag 26 maart 2015 @ 13:01 |
Wat een plottwist. ![]() | |
Muto | donderdag 26 maart 2015 @ 13:01 |
Dat laatste. | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 13:02 |
Ironisch ja... anti-terrorisme maatregelen zorgen er nu voor dat dit kon gebeuren... | |
poemojn | donderdag 26 maart 2015 @ 13:02 |
Als klopt dat de passagiers weinig gemerkt hebben van de daling hebben ze dat waarschijnlijk te danken gehad aan de gezagvoerder.. Die had ook voor paniek onder hen kunnen zorgen. ![]() | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:02 |
Je vliegt vaak met mensen die je niet kent. Soms blijf je wel het hele blokje van een paar dagen bij elkaar. | |
Patrice_Consigny | donderdag 26 maart 2015 @ 13:02 |
| |
Coelho | donderdag 26 maart 2015 @ 13:02 |
En de marshall aan boord had niet het slot kunnen openschieten? | |
bloodymary1 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:03 |
Maar dat klopt dus niet. Er is gegil te horen. En natuurlijk merk je dat als je op de Alpen afdaalt, dat zie je gewoon door het raam. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:03 |
Dat maakt het wel weer makkelijker voor een steward om de boel te kapen natuurlijk. Alles heeft zijn voors en tegens. | |
Muto | donderdag 26 maart 2015 @ 13:03 |
Met een granaat krijg je die deur ook niet open. | |
Patrice_Consigny | donderdag 26 maart 2015 @ 13:03 |
Deuren zijn tegenwoordig van kevlar, tegen boze terroristmannen met wapens. Krijg je bijna niet open. | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 13:03 |
Dit is 'Muricah niet. | |
n0sferat2 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:03 |
Je hebt er in ieder geval een keurige OP van gemaakt. Overzichtelijk. ![]() | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 13:03 |
Daarom vloog hij maar tegen een berg om de deur te openen.... ![]() | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:03 |
Dit is geen Amerikaanse vlucht he ![]() | |
TheVulture | donderdag 26 maart 2015 @ 13:03 |
Maar Germanwings is een relatief kleine organisatie, de meesten zullen elkaar wel goed kennen toch? | |
gateway | donderdag 26 maart 2015 @ 13:03 |
dat zal wel heel wat discussie opleveren dat die deur niet van buiten geopend kan worden, en als dat al kan via de noodprocedure dat het dan geblokkeerd kan worden........ | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 13:04 |
Het zou gewoon vanaf de grond moeten kunnen gebeuren. | |
Dr.Jan-Itor | donderdag 26 maart 2015 @ 13:04 |
http://www.volkskrant.nl/(...)-niet-open~a3927515/ Dit is wel vrij doorslaggevend. Als blijkbaar expres ook de noodprocedure overruled wordt en er een daling wordt ingezet. Wat allemaal acties zijn die bewust uitgevoerd moeten worden betekent dat dat de copiloot wel had moeten weten wat hij aan het doen was. Of hij wist vanwege z'n geringere ervaring niet wat hij moest doen toen de gezagsvoerder de cabine weer in wilde, maar dat lijkt me heel sterk. | |
Patrice_Consigny | donderdag 26 maart 2015 @ 13:04 |
Volgens mij vliegen er ook Lufthansa piloten voor, echt een sticker maatschappij. | |
Perrin | donderdag 26 maart 2015 @ 13:04 |
Yup idd. Dit is echt een horrorscenario. | |
CherryOnTop | donderdag 26 maart 2015 @ 13:05 |
Maar anders zit je weer met terroristen die 'm open kunnen krijgen, er is waarschijnlijk geen één goede oplossing om alles te voorkomen. | |
Muto | donderdag 26 maart 2015 @ 13:05 |
Met die MH370 is dit ook een van de meeste genoemde feiten. En wat denk je van Ethiopianflight die door een co-pilot werd gekaapt en uiteindelijk in Zwitserland landde. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:05 |
700 A320 vliegers dacht ik. Dan ken je de meesten niet ![]() | |
bloodymary1 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:05 |
Hij hoefde juist niks te doen, want dan kon de gezagsvoerder de code intoetsen. Maar hij heeft juist wel een handeling gedaan, namelijk dit laatste overruled door ook iets in te toetsen of zo. | |
Coelho | donderdag 26 maart 2015 @ 13:06 |
Vrij nieuw is toch 150 keer dusseldorf-barcelona en terug. | |
Pandaplint | donderdag 26 maart 2015 @ 13:06 |
Ook met een studieschuld van een aantal ton en een gaar contract? | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 13:06 |
Derde persoon in de cockpit. Kost je wel een aardige duit om bij iedere vlucht te doen. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:06 |
Bedoel meer qua dienstjaren ![]() | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 13:06 |
Andreas Loubitz 2012 Year-end update - National September 11 Memorial ... https://www.911memorial.org/.../2012_YearEnd_An... Vertaal deze pagina 16 aug. 2012 - Mark & Lou Bitz. Madeleine Blot ... Andreas dracopoulos. John duffy. Ook apart.. | |
Coelho | donderdag 26 maart 2015 @ 13:06 |
Of een toilet. | |
nattermann | donderdag 26 maart 2015 @ 13:07 |
Bizarre wending wel.![]() | |
Dr.Jan-Itor | donderdag 26 maart 2015 @ 13:07 |
Precies. Dus als hij niks had gedaan was de gezagsvoerder weer binnen gekomen. Maar blijkbaar heeft de copiloot dit moedwillig tegengehouden. Dus een "tegenactie" uitgevoerd. | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 13:07 |
Iemand die trouwens weet waarom een gebied met veel bergen 'onherbergzaam' is? | |
louter_genieten | donderdag 26 maart 2015 @ 13:08 |
aLLUMINIUM folie zit in de weg, sorry whut? | |
Ama | donderdag 26 maart 2015 @ 13:08 |
Oh mensen hadden door dat gillen weinig zin heeft als je het einde al in zicht ziet. | |
Pandaplint | donderdag 26 maart 2015 @ 13:08 |
Vroeger zat er toch nog altijd een boordwerktuigkundige bij de piloten? ![]() | |
nattermann | donderdag 26 maart 2015 @ 13:08 |
Je bent bekend met de term onherbergzaam? | |
vuvuzela | donderdag 26 maart 2015 @ 13:08 |
er is niet te herbergen? ofzo | |
nattermann | donderdag 26 maart 2015 @ 13:08 |
Vroeger, anno 2015 zijn vliegtuigen veel moderner en is dat niet meer nodig. | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 13:08 |
Er zijn geen herbergen om de nacht in door te brengen... duh | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 13:08 |
Ga jij even heul gauw naar BNW. | |
Zorro | donderdag 26 maart 2015 @ 13:09 |
Precies de reden dat ik dit soort namen afkorten belachelijk vind. Je beschermt de dadaer (hoewel dat tegenwoordig ook een wassen neus is. Zie ook hier) maar je beschadigt al die mensen met een zelfde voornaam en initiaal achternaam. | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 13:09 |
Met 700 per uur tegen de berg ![]() | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 13:09 |
haha ![]() | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:09 |
Voor de grotere intercontinentale luchtvaart moet je dan ook de bedden enzo in de cockpit bouwen. Daar is echt geen ruimte voor. | |
Patrice_Consigny | donderdag 26 maart 2015 @ 13:09 |
Voel je gelukkig niks van. | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 13:09 |
Ik dacht dat dit alleen het geval is bij jumbo's en militaire vliegtuigen. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:09 |
Er zit niet op alle vluchten een marshall, volgens mij sowieso niet Europees maar is dat echt een US dingetje. | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 13:09 |
Voor Airbus wel een soort van opluchting dat het waarschijnlijk niet aan het toestel heeft gelegen, maar vooralsnog nog steeds speculeren. | |
bloodymary1 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:10 |
Onherbergzaam betekent: ruig, woest, afgelegen. Dus vandaar. | |
Kosmoproleet | donderdag 26 maart 2015 @ 13:10 |
Opzet dus. Maar geen terrorisme. Waarom dan? | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:10 |
Ben ook bij die brug geweest, komt wel dichtbij zo... | |
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:10 |
Net als een brandweerman die pyromaan blijkt te zijn of zo...? | |
Ama | donderdag 26 maart 2015 @ 13:10 |
Zelfmoord? | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 13:11 |
Kan dus echt zo zijn, dat het van het feit afkomt dat er gewoon geen herberg in de buurt is ![]() | |
dick_laurent | donderdag 26 maart 2015 @ 13:11 |
Gestoorde co-piloot die zichzelf en moedwillig 150 andere mensen heeft meegenomen de dood in? ![]() Ik kan het me haast niet voorstellen..... hoe ziek ben je dan wel niet. | |
Patrice_Consigny | donderdag 26 maart 2015 @ 13:11 |
Is tegenwoordig allemaal geautomatiseerd. | |
TheVulture | donderdag 26 maart 2015 @ 13:11 |
Hoe ver ben je weg als je als copiloot 150 onschuldige mensen staat te begroeten bij binnenkomst wetende dat je ze een half uur later de dood injaagt... Bizar | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:11 |
En dat is een 'dingetje' in de psychologie? | |
SuperHarregarre | donderdag 26 maart 2015 @ 13:11 |
Andreas Lubitz dus blijkbaar. Als hij echt op deze manier zelfmoord heeft gepleegd zou ik z'n lichaam daar laten liggen. Wat een gestoorde mafkees. Maar waarom zou je in godsnaam als jonge piloot, een vrij succesvolle beroepstak toch, met de kans op worldwide pussy, zelfmoord plegen? En dan ook nog op zo'n manier dus. Dieptriest. | |
bloodymary1 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:11 |
Nee hoor. Herberg is afgeleid van het werkwoord herbergen (onderbrengen). | |
nattermann | donderdag 26 maart 2015 @ 13:11 |
Moderne vliegtuigen hebben dat niet meer | |
Alcatranz. | donderdag 26 maart 2015 @ 13:11 |
Klopt het dat nadat de piloot weg is gegaan, de co-piloot de daling heeft ingezet? | |
Baran09 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:12 |
Dat is de verkeerde die je zonet op de brandstapel gegooid hebt. De copiloot was pas 28 jaar. Toen zat deze al op de middelbare school. | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 13:12 |
Iemand die écht suïcidaal is boeit het niet dat 'ie 149 mensen meeneemt. | |
bloodymary1 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:12 |
Brrrr... als je daar over nadenkt | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:12 |
Dit was niet te voorkomen dus. Wat een horror ![]() Worden piloten ook psychisch onderzocht.? | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:12 |
Zo hoefde het niet gegaan te zijn. Wanneer de gezagsvoerder niet naar de plee moest dan weet je niet of hij wel de mogelijkheid had gekregen. | |
dick_laurent | donderdag 26 maart 2015 @ 13:12 |
Meestal staat de stewardess mensen te begroeten bij de ingang, ik heb eigenlijk nooit meegemaakt dat een (co) piloot dat doet | |
Twiitch | donderdag 26 maart 2015 @ 13:12 |
Gadverdamme wat moet je dan een ongelofelijke kronkel in je kop hebben. Het laagste van het laagste. | |
Patrice_Consigny | donderdag 26 maart 2015 @ 13:12 |
Beetje lastig nu daar een confetti ligt. | |
Biancavia | donderdag 26 maart 2015 @ 13:12 |
♦ herbergen ww. ‘onderkomen verschaffen’. Mnl. herbergen ‘id.’ zoals in nochdan nemoet men in dit hus negénen lazers herbergen ‘nochtans mag men in dit huis geen leprozen herbergen’ [1275-1300; CG I, 27]. Afleiding (pgm. *haribergōn-) van herberg. herberg zn. ‘nachtverblijf voor vreemden’ Onl. heribergi ‘legerplaats’ [10e eeuw; W.Ps.]; mnl. herberge ‘onderkomen, logies’ [1220-40; CG II, Aiol]. Oude samenstelling van pgm. *harja- ‘leger’, zie → heer 2, en pgm. *bergō-, behorend bij het werkwoord → bergen ‘in veiligheid brengen, opbergen’; de samenstelling is alleen in het Nederlands en Duits inheems. Os. heriberga ‘herberg’ (mnd. herberge); ohd. heriberga ‘herberg, legerkamp’ (nhd. Herberge); me. hereberge (met vele vormvarianten) ‘beschutting, onderdak; ligplaats voor schepen’ < on. (ne. harbour ‘haven’); on. herbergi ‘logies, onderkomen’ < mnd. (nzw. härbärge). Wel het simplex oe. beorg ‘berging, beschutting, hulp’; on. björg ‘id.’. De oorspr. betekenis ‘onderkomen voor een leger’ is in het Middelnederlands al geheel verdwenen, ten gunste van ‘nachtverblijf voor vreemden, eenvoudig hotel’; de verdere ontwikkeling tot ‘eet- en drinkgelegenheid, kroeg’ is vooral 17e-eeuws. Ook in het Frans bestaat dit woord, uiteindelijk aan het Germaans ontleend en met een gelijke betekenisontwikkeling: Frans auberge ‘herberg, klein landelijk hotel’ < Middelfrans aulberge [1477; Rey], uit Oudprovençaals alberga ‘barak, kampement’ [12e eeuw; Rey], een afleiding met dissimilatie van arbergar ‘herbergen’, een ontlening uit het West-Germaanse taalgebied. Ook Italiaans albergo. Qua vorm dicht bij het Germaans staan de oude middeleeuws-Latijnse vindplaatsen haribergo [782], heribergum. http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/herberg | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:12 |
Piloot zijn/worden is niet meer zo'n feestje als voorheen. Enorme schulden om het uberhaupt te worden, en overschot, dus kom maar eens aan de bak. Hoop Nederlanders vliegen in Azie, Turkije, etc. | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 13:12 |
Tja, moeilijk om te begrijpen. Er zal nu wel flink in het privéleven van de co-piloot worden gedoken. Misschien is het iemand die zich min of meer heimelijk heeft bekeerd tot moslimfundamentalisme. Je zou dan nog wel ergens iets van een boodschap verwachten, wellicht? Of het is iemand met een bepaald soort wrok, bijvoorbeeld jegens de vliegtuigmaatschappij. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het iemand is die gewoon levensmoe was. Waarom zou je dan zoveel onschuldige mensen mee de dood in willen nemen? Er moet wel iets van een idee of hoger doel achter zitten, een pervers soort ideologie. | |
Fluffypinkcupcake | donderdag 26 maart 2015 @ 13:12 |
Ongelooflijk ![]() | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 13:12 |
Co-piloot was 28. | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 13:13 |
Andreas Lubitz, 28 jaar, is officieel dus. | |
Coelho | donderdag 26 maart 2015 @ 13:13 |
Een huiszoeking lijkt me het minste... | |
SuperHarregarre | donderdag 26 maart 2015 @ 13:13 |
Hij was blijkbaar aan de bak, maar daar zit wel wat in. Hoor dat het voor beginnende piloten vrij lastig is, ook omdat het lastig is het benodigde aantal vlieguren te halen voor je salaris echt goed zit. | |
Patrice_Consigny | donderdag 26 maart 2015 @ 13:13 |
Andreas LUbitz. | |
CherryOnTop | donderdag 26 maart 2015 @ 13:14 |
Misschien wist hij dat nog niet. Misschien heeft hij dit idee al maanden maar heeft de goede kans zich nooit voorgedaan of heeft hij het ter plekke bedacht toen hij ineens alleen de touwtjes in handen had boven een afgelegen gebied. De zieke dingen die mensen soms bedenken.... | |
Clashy | donderdag 26 maart 2015 @ 13:14 |
Hoe kun je zo kwaadaardig zijn?!!! Klote piloot. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:14 |
En er lopen nog meer van die 'zieke' mensen rond in deze wereld. | |
TheVulture | donderdag 26 maart 2015 @ 13:14 |
Meestal een aantal crewleden, heb de piloot er ook wel eens zien staan | |
Kosmoproleet | donderdag 26 maart 2015 @ 13:14 |
Wat bedoel je hiermee? | |
KoosVogels | donderdag 26 maart 2015 @ 13:14 |
Als je aan de chronische depressiviteit lijdt, dan bestaat de kans dat het leven van anderen je ook geen reet meer interesseert. | |
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:14 |
Doet me denken aan Silk Air flight 185, waar de piloot het toestel liet neerstorten omdat hij diep in de schulden zat... http://en.wikipedia.org/wiki/SilkAir_Flight_185 | |
Twiitch | donderdag 26 maart 2015 @ 13:14 |
Ach kan van alles zijn. Ik meen ooit een docu te hebben gezien over een Egyptische vlucht die zonder aanleiding de zee indook. Het is nooit bevestigd maar de hoofdpiloot bleek tonnen schulden te hebben. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:14 |
Ik denk niet dat je dit vantevoren kan incalculeren. Misschien was hij dit al van plan maar zoals gezegd vele houden hun plas in, voor zo'n korte vlucht. Misschien was dit wel de eerste keer dat hij alleen is gelaten, lijkt me ook logisch dat je een nieuwe co piloot niet snel alleen laat voor zo'n korte vlucht | |
Twiitch | donderdag 26 maart 2015 @ 13:15 |
Ja, die dus ![]() | |
Patrice_Consigny | donderdag 26 maart 2015 @ 13:15 |
Eerste berichten was het Loubitz. | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:15 |
Ja, kennelijk, heb er iig nog nooit van gehoord. | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 13:15 |
Wat een extreem nare ontknoping van dit drama. | |
Joost-mag-het-weten | donderdag 26 maart 2015 @ 13:15 |
In dat soort gevallen gaat die persoon die in slaap gevallen is ook de andere persoon die wil binnen komen niet kunnen "overrulen" waardoor die probleemloos binnen kan. In feite zit heel die procedure héél erg goed in elkaar. Ze is alleen op één ding niet voorzien: kwaad opzet van een van de piloten zelf. | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:15 |
Lijkt mij wel ja. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:15 |
Dat piloten het blijkbaar financieel zo moeilijk en onzeker hebben tegenwoordig lijkt me wel iets waar naar gekeken dient te worden. | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:16 |
24 | |
bloodymary1 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:16 |
Zo nieuw is hij ook weer niet met 600 nog wat vluchturen. Dat zijn toch 300 kortere vluchten. | |
Twiitch | donderdag 26 maart 2015 @ 13:16 |
Zelfmoordpogingen die slagen zijn vaak vrij impulsief. Helemaal bij zware depressies. | |
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:16 |
Egypt air was deze: http://en.wikipedia.org/wiki/EgyptAir_Flight_990 | |
VMSDKR | donderdag 26 maart 2015 @ 13:16 |
Nog gelukkig dat hij hem niet bovenop een stad of dorpje gevlogen heeft dan. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:16 |
Dat je zelfmoord wil plegen in een uitzichtloze situatie, okeee... Per definitie natuurlijk egoistisch, maar het kan. Dat je het dan nog doet op een manier dat anderen er last van hebben (van flat, voor trein) is al intens debiel, je zadelt mensen op met een trauma en bv. de inzittenden van de trein met een kutdag, maar dat je gewoon nog >150 man meeneemt... ![]() | |
Sunri5e | donderdag 26 maart 2015 @ 13:16 |
Is er altijd een marshall aan boord dan? | |
PTLe | donderdag 26 maart 2015 @ 13:16 |
Een erge gestoorde man achter de stuurknuppel .............ongelooflijk . http://www.telegraaf.nl/b(...)l_moedwillig___.html | |
Dos37 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:16 |
Man wat een verhaal toch ![]() | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:17 |
Dat is haalbaar in een jaar vliegen. Weet niet precies hoe vol hun omlopen zitten. | |
Xa1pt | donderdag 26 maart 2015 @ 13:17 |
Dat is ook maar een momentopname. | |
Kosmoproleet | donderdag 26 maart 2015 @ 13:17 |
Misschien was het wel een Breivikje. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:17 |
Het is minder dan boven de 6000 vlieguren en 10 jaar bij bedrijf betrokken. Hij werktte er pas anderhalf jaar. | |
NoventaMinutos | donderdag 26 maart 2015 @ 13:17 |
Bizar ![]() | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:17 |
Of de ultieme opgestoken middelvinger naar een cultuur of bedrijf die jou zoveel problemen heeft bezorgd. | |
Perrin | donderdag 26 maart 2015 @ 13:17 |
Dat vind ik geen klein detail. | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 13:17 |
Ik ben geen expert wat het type zelfmoord van chronisch depressieve mensen betreft, maar ik associeer dit ziektebeeld veel meer met isolatie. Zou zo iemand naar zijn werk kunnen gaan, de show een tijd mee kunnen spelen om vervolgens een strategisch moment af te wachten? Is het eigenlijk gebruikelijk dat op zo'n korte vlucht de piloot de cockpit verlaat? Dat wil zeggen, had de co-piloot kunnen verwachten dat dat moment zou komen? Zo niet, dan maakt dat de actie nog merkwaardiger. Heeft hij de piloot dan bewust de cockpit uit "gelokt" of wacht hij al een tijdje zijn kans af? | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 13:18 |
Google zal wel heul veel hits krijgen nu op deze naam.. | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:18 |
Op sommige vliegtuigen zit er nog één. Ik denk dat het te maken heeft met sterk verbeterde electronica en ook het Electronic Aircraft Monitoring System. | |
Swetsenegger | donderdag 26 maart 2015 @ 13:18 |
Nou ja, de oplossing is dus vrij simpel. Altijd minimaal 2 man in de cockpit. | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 13:18 |
wat ik niet snap is waarom je dan in de bergen neerstort, waarom niet in een gebouw of bij een stad? Ik houd nog een slag om de arm... | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:18 |
Hij vervoerde de hele SPD-fractie? | |
SuperHarregarre | donderdag 26 maart 2015 @ 13:18 |
Narcisme en zelfmoordneigingen zijn het gevaarlijkst voor de omgeving. Dat soort mensen willen heel erg dat andere mensen weten dat ze zelfmoord gepleegd hebben. Nou, gefeliciteerd Andreas Lubitz, het is je gelukt. Hond. | |
Patrice_Consigny | donderdag 26 maart 2015 @ 13:18 |
Meneer heeft op wiki gezeten. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:18 |
Tjah, dan zou ik dat toch anders aanpakken denk ik, maar is mogelijk. | |
bloodymary1 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:18 |
Ja, dat vind ik dus niet echt nieuw. Nieuw vind ik twee maanden of zo. | |
NoventaMinutos | donderdag 26 maart 2015 @ 13:18 |
Omdat hij juist nu alleen in de cockpit was? | |
BlauweTijger | donderdag 26 maart 2015 @ 13:19 |
gvd | |
GertjanUnchained | donderdag 26 maart 2015 @ 13:19 |
Nou, ik weet niet of ik nog wel wil leven in deze wereld. ![]() Ik vlieg ook weer binnenkort misschien stort ik neer, maar aub geen stilletocht of krokodillentranen voor mij. | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 13:19 |
Dit hoeft niks met kwaadaardig zijn te maken te hebben. | |
dick_laurent | donderdag 26 maart 2015 @ 13:19 |
Tering.... het is dus eerder voorgekomen dat een piloot doelbewust z'n vliegtuig laat neerstorten ![]() Zoiets kan je inderdaad haast onmogelijk 100% voorkomen, maar....damn zeg..... waarom honderden mensen meenemen als je zelf levensmoe bent? Hoe smerig, hoe egoistisch. ![]() Bedoel, snij dan gewoon in je badkamer je polsen door ofzo, done, finito.... de enige die er dan "last" van heeft is de persoon die je lijk moet komen opruimen. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:19 |
Moest dat het geval zijn lijkt het me waarschijnlijker dat hij op een gebouw was gevlogen in plaats van op een berg op een willekeurige plaats in de Alpen. | |
VMSDKR | donderdag 26 maart 2015 @ 13:19 |
Dat is toch geen antwoord? Hij vraagt zich af waarom in de bergen en niet op een stad. | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 13:19 |
Co-piloot Andreas Lubitz (28, foto) van Germanwings vlucht 4U9525 heeft de Airbus A320 met opzet in de Alpen laten verongelukken. Hij sloot zich op in de cockpit, zoals vanmorgen al bekend werd, en zette zelf de daling van het toestel in nadat de captain de cabine verliet om te plassen. Dat zegt Brice Robin van het Franse OM. Het elektronische slot op de verstevigde deur (met dank aan terreurmaatregelen) kwam de captain niet meer terug bij zijn stuurknuppel. Op de Cockpit Voice Recorder is te horen dat Lubitz kalm blijft ademen, en verder geen woord meer uitbrengt. De passagiers hebben tot de laatste minuut weinig gemerkt van de acht minuten durende daling, die geleidelijk werd ingezet. De passagiers schreeuwen pas op het laatste moment, vlak voor het vliegtuig met 700 kilometer per uur tegen een bergwand klapt. Death by verwarde piloot dus. Verslag van de persco in de timeline van Peter Vermaas (NRC). Bron Slotje... Pfff, wat een mafkees... | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:19 |
Omdat de gezagsvoerder dan wellicht nog naast hem zat en het misschien een wat minder tof idee vond, al was het maar uit marketing-oogpunt? | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 13:19 |
Tja, inderdaad. In hoeverre kun je je ooit tegen zoiets wapenen? Je kunt hooguit je piloten nog beter screenen en in de gaten houden, en inderdaad altijd verplicht twee personen in de cockpit hebben. Maar volledige veiligheid is een illusie en dat is ook iets waar we mee moeten leren leven. | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 13:20 |
Ah, dan zat die Fransoos die de persco geeft verkeerd (of de tolk). | |
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:20 |
Overigens kan de copiloot ook de 'Pilot in command' zijn geweest (Misschien juist wel om ervaring op te doen!) en heeft hij zijn oudere collega gevraagd om even een bekertje water of koffie te gaan halen.. | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:20 |
Verwarde man, is een 'dingetje' in de hele wereld. | |
BlauweTijger | donderdag 26 maart 2015 @ 13:20 |
Banden met terrorisme... moet haast wel. | |
Lienekien | donderdag 26 maart 2015 @ 13:20 |
? | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 13:20 |
Ik begrijp dat je de deur uiteindelijk niet meer open krijgt? Waarom dan niet een goed plekje uitzoeken? | |
Ama | donderdag 26 maart 2015 @ 13:20 |
Damn zeg.. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:20 |
Ik zou ook eens wat beter kijken naar mogelijke oorzaken van depressie, zoals hoge schulden. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:21 |
Niet, het alternatief is dat de deur van buitenaf wel te forceren is, en dan ben je weer meer vatbaar voor kapingen en terrorisme. Je kan het wel bij de ground controllers neerleggen, of net zoals bij bv. treinen hun enigszins controle over een vliegtuig over laten nemen, maar in principe lost dat niks op, puur verplaatsen van hetzelfde probleem, want wie zegt dat er niet een keer daar iemand doordraait? | |
BeamofLight | donderdag 26 maart 2015 @ 13:21 |
Dubbel gevoel. Fijn dat zo'n Airbus te vertrouwen is. Kut dat je te maken blijft hebben met gekke mensen. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:21 |
Raar dat zo iemand op zo'n positie kan komen. Nouja. | |
Lienekien | donderdag 26 maart 2015 @ 13:21 |
De gezagvoerder droeg het gezag over toen hij de cockpit ging verlaten. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:21 |
Nee, dat kan niet. Gezagvoerder is altijd Pilot in Command. Met 630 uur mag je niet eens optreden als PIC. | |
Alcatranz. | donderdag 26 maart 2015 @ 13:21 |
Weet iemand hoe die beveiliging zijn met die deur naar de cockpit toe? Kun je die vanaf buiten, met een code oid, niet openen? | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:21 |
In de vliegtuig wereld is dit dus wel nieuw. Ik denk dat hij het al een tijdje wilde maar nooit de kans kreeg | |
TweeGrolsch | donderdag 26 maart 2015 @ 13:21 |
En daarom moeten we piloten afschaffen. Puur vliegen op boordcomputers ![]() | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 13:22 |
Nou ja, dit was nu eenmaal het moment dat de piloot de cockpit verliet, toch? Misschien had hij daar niet zoveel over te zeggen, of het de bergen werden of een gebouw? | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:22 |
Tjah, vaak zijn het intelligente mensen die heel goed een masker kunnen opzetten. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:22 |
![]() | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:22 |
Op zo'n manier. Tsja, gelukkig van niet. Maar had gekund. | |
Dagoduck | donderdag 26 maart 2015 @ 13:22 |
Dat durven mensen niet aan. | |
Downwards | donderdag 26 maart 2015 @ 13:22 |
| |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:22 |
Lees het topic door. Van buitenaf is er een code, tenzij van binnen een soort slot erop word gedaan waardoor de code onwerkbaar is, wat nu dus is gebeurd | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:22 |
![]() | |
BlauweTijger | donderdag 26 maart 2015 @ 13:23 |
Ik vind het geen domme vraag. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:23 |
Ja. Doe je weinig tegen. Dat maakt het ook des te wranger. | |
Alcatranz. | donderdag 26 maart 2015 @ 13:23 |
Ah, oke. Thanks. | |
Twiitch | donderdag 26 maart 2015 @ 13:23 |
Volgens mij zijn bijna alle vliegtuigcrashes het gevolg van menselijk handelen. | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 13:23 |
| |
NoXia | donderdag 26 maart 2015 @ 13:23 |
Kan op afstand worden geopend. Op de basis. | |
SuperHarregarre | donderdag 26 maart 2015 @ 13:23 |
Ja, en dan is er een hacker die een vliegtuig neer laat storten. Ik geef het je op een briefje mee; dat gaat sowieso gebeuren als we volledig overschakelen op boordcomputers. | |
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:24 |
Had er dan een derde piloot meegemoeten in dit geval, zoals bij Turkish flight 1951? | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:24 |
Is het ook niet, maar hij wordt per topic ongeveer 25x gesteld. En staat zo'n beetje in iedere media hoe dat werkt. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:24 |
zelfmoord is vaak een vlaag van verstandsverbijstering. Ik heb in mijn omgeving ook een paar bekenden gehad die zelfmoord pleegden, maar waar echt niets aan te merken was. Echt bizar en schokkend om mee te maken. | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:24 |
Nee, FSX. Ik vlieg al jaren met de a321 en ben zelf electronicus, dus ik weet het één en ander. ![]() | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:24 |
Wat ik wel raar vind is dat iemand alleen in de cockpit kan zijn. | |
BeamofLight | donderdag 26 maart 2015 @ 13:24 |
Het is nog wachten op een afscheidsbrief van die knaap. | |
n0sferat2 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:24 |
Was weer zo'n nietszeggende reactie omdat de uitleg al een paar keer voorbij is gekomen, helemaal geen domme vraag verder. ![]() | |
VMSDKR | donderdag 26 maart 2015 @ 13:24 |
Zo groot zijn die vliegtuigen ook weer niet, dus al die mensen in dat vliegtuig hebben die piloot gezien toen hij op die deur stond te slaan. Dat is wel fucked up, als je piloot in paniek is, dan is iedereen in paniek. | |
BlauweTijger | donderdag 26 maart 2015 @ 13:25 |
Zal nu wel weer een hele procedure komen over hoe dat anders moet. $$$$¤¤¤¤ | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 13:25 |
Z'n huis zal nu wel onderzocht worden / onderzocht zijn. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:25 |
Vraag is even of dat hier 'mag', bij hoop andere maatschappijen moet je je op zo'n moment later vervangen door cabin crew. Kan je je afvragen of dat helpt, iemand een tik geven is immers zo gebeurt, misschien zelfs wel makkelijker met stewardessje, maar toch wat meer een drempel om zo direct geweld te gebruiken. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:25 |
Jij wilt graag een ingebouwde wc, mini-bar en koffieautomaat in de cockpit? | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:25 |
Ja dus? Ik vlieg wel graag veilig ipv dat ik mijn leven af laat hangen van een gestoorde gek. | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 13:25 |
Dat kan ik me van zelfmoord op zich wel voorstellen, maar niet van zelfmoord als je bezig bent met alledaagse zaken (zoals werken) en waar zoveel mensen bij betrokken zijn. Zo'n vlaag van verstandsverbijstering valt niet uit te sluiten, maar het is niet het eerste waar ik aan zou denken. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 13:25 |
Was even wat doorgevlogen en je had op Parijs kunnen vliegen. Dat was toch allemaal een stuk spectaculairder geweest denk je dan in plaats van tegen zo een bergje. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:26 |
"Paar keer" als in, stuk of 25, én op iedere nieuwssite staat zo ongeveer hoe dat in z'n werk gaat. | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 13:26 |
Hoeft toch niet? | |
Pleasureman_Gunther | donderdag 26 maart 2015 @ 13:26 |
De familie van de copiloot was met de andere nabestaanden op de rampplek, maar is daar nu weer weg. Bron: @petervermaas | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:26 |
Of een derde persoon. | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 13:26 |
Ouch... | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:26 |
Nee.. Je mag als co net zoveel als de captain. Je mag Pilot Flying zijn, dus het vliegtuig besturen, of Pilot Monitoring, dus monitoren, communiceren etc. Die rollen kunnen wisselen tussen captain en co. Deze co mag dus best pilot flying zijn, en het vliegtuig stijgen en landen, etc. Maar de captain is altijd de Pilot in command, de eindverantwoordelijke. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:27 |
Maar goed, dan betaal je misschien vijf euro meer voor een ticket. | |
CherryOnTop | donderdag 26 maart 2015 @ 13:27 |
Dat lijkt me wel zo verstandig ja... | |
NoventaMinutos | donderdag 26 maart 2015 @ 13:27 |
Wat een drama voor hen ![]() | |
WammesWaggel | donderdag 26 maart 2015 @ 13:27 |
Blijkbaar was er dus geen sky marshal met een speciale code om de deur toch te openen, ideetje voor de sector ![]() | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:27 |
Alsof die familie wat kwalijk te nemen is. voor hen is het des te erger dat hij al die andere doden veroorzaakt heeft ![]() | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:27 |
Mijn leven is me wel vijf euro waard. | |
NoventaMinutos | donderdag 26 maart 2015 @ 13:27 |
Want? Alsof zij er ook maar iets aan kunnen doen. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:27 |
Hoe doe je dat dan op een vlucht van 13 uur waar piloten moeten eten, drinken, plassen, en slapen in bedden? | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 13:27 |
Dan was dat nu wel naar buiten gekomen want dan had het op de recordings gestaan... | |
CherryOnTop | donderdag 26 maart 2015 @ 13:27 |
Nee, maar daar zullen nabestaanden zich toch op afreageren uit verdriet als ze in de buurt zijn. | |
VMSDKR | donderdag 26 maart 2015 @ 13:28 |
Natuurlijk niet, maar we weten hoe de tokkies in de wereld zijn. Net als dat alle zwarte Suzuki Swifts toen gemolesteerd werden nadat die gozer er eentje in dat monument geboord had met koninginnedag. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:28 |
... ![]() | |
hans1985 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:28 |
Tja, zul je altijd houden. die gestoorde gek kan je ook tegenkomen als die in een auto/vrachtwagen zit. Of je buurman is en de gaskraan open zet. of een gestoorde gek die met een ak in het winkelcentrum waar jij loopt begint te schieten. of een gestoorde gek die naast jou zichzelf op blaast. 100% veiligheid bestaat niet. Ja je moet je de kop niet laten gek maken. | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:28 |
Hij voldeed aan de hoogste eisen die voor het beroep van piloot bestaan iig:
| |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:28 |
Ik SNAP het wel, rationeel denken is er dan niet bij. Maar begrip kan ik er niet voor opbrengen. | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 13:28 |
als je dit eenmaal besluit te doen wil je het denk ik ook zsm doen... | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 13:28 |
Er zullen nu vast weer wat meer regeltjes komen die dergelijke gevallen ook niet gaan uitsluiten. Maar het geeft de burger weer een wat veiliger gevoel, ofzo ![]() | |
BE | donderdag 26 maart 2015 @ 13:28 |
![]() ![]() ![]() Srsly... ga je wel het antwoord op deze vraag lezen? Of lees je dat, net als de OP en de rest van het topic ook niet? | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:28 |
En toen inflitreerden de verwarde mannen onder de skymarshalls. Gewoon op je zolderkamer blijven is en blijft het beste. | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 13:28 |
Misscien moet de uitleg van de werking van die deur boven het invoerveld geplaatst worden ![]() | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:29 |
Alles wat veiliger kan kan veiliger. En ja, ik kan zo de deur uit lopen en gaatjes in mij gezeefd krijgen, maar daar doe ik ook niks aan. | |
Roger_Epiales | donderdag 26 maart 2015 @ 13:29 |
Daarom meer stewards in dienst nemen. Zorgen dat er in elk vliegtuig ten minste 1 steward is die als hobby op worstelen zit ofzo, dat is dan degene die in de cockpit komt zitten. ![]() | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 13:29 |
Naar ![]() ![]() | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 13:29 |
dat kan ja, maar de aanwezige in de cockpit heeft altijd de mogelijkheid om dat te overrulen... | |
ShaoliN | donderdag 26 maart 2015 @ 13:29 |
Ik snap alleen die opgestegen Mig nog niet zo goed. Van de Franse luchtmacht. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:29 |
Helemaal tegengaan kan toch niet maar schijnveiligheid voelt zo prettig ![]() | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:30 |
Not this shit. ![]() | |
hans1985 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:30 |
de veiligheidsmaatregel, dus niet zomaar de cockpit in kunnen vanwege terroristen heeft eigenlijk deze ramp weer veroorzaakt, dat is wel heel cru. | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 13:30 |
Je zou bijna denken dat er toch nog iets van een gesprek is geweest met de luchtverkeersleiding oid? | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:30 |
De piloot kwam toch niet meer binnen dus de copiloot had volgens mij kunnen doen wat hij wilde. Als het een terroristische actie zou zijn lijkt mij dat hij iets anders op de vluchtroute zou zijn, Europees Parlement in Straatsburg bijvoorbeeld. Mij lijkt een zelfmoordpoging het meest waarschijnlijk. | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 13:30 |
![]() | |
Twiitch | donderdag 26 maart 2015 @ 13:30 |
Gewoon vanaf nu standaard een pistool met één kogel in de cockpit, of een cyanidepil. | |
ShaoliN | donderdag 26 maart 2015 @ 13:30 |
Nou ik zie er geen complot in. Vraag me alleen af waar deze op reageerde. Kan met niet voorstellen dat de copiloot een noodsignaal verstuurd heeft. | |
Driftkikkerrrrr | donderdag 26 maart 2015 @ 13:31 |
Zijn de opnames al ergens bekend? | |
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:31 |
MiG? Het waren dus weer de Russen! Ik denk dat je een Mirage bedoeld. ![]() | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 13:31 |
Dat is niet cru. Dat is een logisch gevolg van de drang naar schijnveiligheid. | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 13:31 |
Helemaal mee eens, hoor, maar ik hoop ook dat er genoeg rationele mensen zijn die een kosten-batenafweging kunnen maken. Hoe vaak komt zo'n ongeval door kwade opzet van een piloot eigenlijk voor? | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:31 |
Klopt, dus moet je dat weer updaten. Je kunt het daarom niet even terugdraaien. | |
dick_laurent | donderdag 26 maart 2015 @ 13:31 |
Heb ik ook meegemaakt..... Een vriend van ons vriendenclubje van toen heeft destijds nog specifiek een avond opgebeld omdat hij "met ons allemaal" wat wilde gaan drinken, iedereen moest erbij zijn zei hij. Vervolgens zijn we met 'm de kroeg in gegaan, hebben we leuke avond gehad, flink gezopen...niks aan de hand, niemand had iets in de gaten....was een zaterdagavond zoals zovele in die tijd. De volgende dag was ie dood, van een flatgebouw gesprongen. Bleek dat ie in de dagen daarvoor met heel veel mensen in zijn kring specifiek had afgesproken.... om afscheid te nemen. Nobody knew ![]() | |
Twentsche_Ros | donderdag 26 maart 2015 @ 13:31 |
NIeuwe bericht http://www.geenstijl.nl/m(...)met_op.html#comments 5x islam 4x moslim 2x mohammed 0x achmed ... and counting... | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:31 |
Er moet inderdaad altijd een mogelijkheid zijn tot het openen van een deur, dat lijkt mij wel een waardevolle les uit deze tragedie. Benno Baksteen is het hier mee eens. | |
WammesWaggel | donderdag 26 maart 2015 @ 13:31 |
Lucht portiers dus ![]() Om de sky marshal in de smiezen te houden. | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 13:31 |
Nou ![]() | |
n0sferat2 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:31 |
Dan hoeft de (co)piloot niet meer buitengesloten te worden, die wordt gewoon door z'n hoofd geknald. Handig. ![]() | |
ShaoliN | donderdag 26 maart 2015 @ 13:31 |
Franse rommel, Russische rommel... | |
hans1985 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:32 |
een dalende kist waarmee geen communicatie meer is...naja, vind het niet raar dat ze dan ff een gevechtsvliegtuig sturen. die hebben ze binnen paar minuten in de lucht en snelste ter plekke. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:32 |
Nee, gewoon standaard als contact verloren is. | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 13:32 |
Dat is ook gewoon procedure. | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:32 |
De Mirage zal wel opdracht hebben gekregen om 'm neer te halen voor hij die kist op een kerncentrale of grote stad kon crashen. | |
BE | donderdag 26 maart 2015 @ 13:32 |
![]() Let op: Ja, de deur kan met een speciale code geopend worden, maar de persoon in de cockpit kan dat weer overriden. | |
Twiitch | donderdag 26 maart 2015 @ 13:33 |
Misschien is de drempel dan wat hoger om jezelf en een paar honderd anderen te pletter te vliegen. Gewoon op de plee gaan zitten en die pil kapot kauwen. | |
ShaoliN | donderdag 26 maart 2015 @ 13:33 |
Krijgt de luchtverkeersleiding een signaal als een vlucht afwijkt van de vooraf opgestelde route? | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:33 |
Wellicht, maar de toepassing daarvan moet niet weer nieuwe risico's introduceren. | |
BlauweTijger | donderdag 26 maart 2015 @ 13:33 |
Dit soort shit voorkom je gewoon niet. Klaar. | |
Houtenbeen | donderdag 26 maart 2015 @ 13:33 |
ja | |
PirE | donderdag 26 maart 2015 @ 13:33 |
Die is er al. Normaal gaat er dan iemand van de cabin crew naar binnen. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:33 |
Dat is dus voor verbetering vatbaar. | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 13:34 |
Gezagvoerder voorzien van een speciale kaart om altijd deze deur te kunnen openen via een kaartlezer of iets dergelijks... | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 13:34 |
Geen idee. Misschien was er dan meer tijd geweest voor de mensen in het vliegtuig om een list te bedenken? Of is die cockpit zo goed beveiligd dat je er nooit meer in komt? Er zijn ook mensen die gaan schieten in een school of winkelcentrum. Op de motieven van dat soort mensen lijkt dit voorval wel, heb ik de indruk. Het is niet altijd heel gericht, maar er zit wel vaak iets meer achter dan geen wil meer hebben om te leven. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:34 |
Zit er eigenlijk geen code op die deur waardoor die piloot er in kan?![]() | |
n0sferat2 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:34 |
Met die pil wellicht wel, al snap ik niet waarom het perse op die hoogte moet. Sowieso kan ik er niet bij hoe, wat en waarom. ![]() | |
SgtPorkbeans | donderdag 26 maart 2015 @ 13:34 |
Of je zal elke maand de piloten moeten onderwerpen aan een psychologische test, maar dat zal iemand natuurlijk ook kunnen verbergen. | |
Immerdebestebob | donderdag 26 maart 2015 @ 13:34 |
En dat overrulen weer laten overrulen en dat weer overrulen laten door Obama ![]() | |
ShaoliN | donderdag 26 maart 2015 @ 13:34 |
Ja dat maakt het wat logischer. Ik kan me niet voorstellen dat er continue contact met de verkeersleiding is namelijk. | |
SgtPorkbeans | donderdag 26 maart 2015 @ 13:34 |
Nee man, 9/11 enzo ![]() | |
BlauweTijger | donderdag 26 maart 2015 @ 13:35 |
![]() Voor de 5834535x, jawel maar degene in de cockpit kan dit teniet doen. Dus elke code ongeldig maken. Een soort slotje plaatsen. | |
Patrice_Consigny | donderdag 26 maart 2015 @ 13:35 |
Beslissing valt met een potje schaak tussen Obama en Putin. | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 13:35 |
Gewoon vanaf de grond laten overrulen. Klaar. | |
hans1985 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:35 |
ja, want ze maken gebruik van vaste "wegen" in het luchtruim. Je zou het niet zeggen maar daar in de lucht is het erg druk en kun je anders makkelijk botsen. | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 13:35 |
Lul. | |
Roger_Epiales | donderdag 26 maart 2015 @ 13:35 |
Maar dan krijg je toch het oude veiligheidsprobleem weer terug? Immers, als een iemand van buiten die deur kan openen dan kunnen allerlei ongewenste individuen dat in principe ook. | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 13:36 |
Familie Lubitz heeft geen leven meer, en bedankt Andreas! | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:36 |
Het probleem is dat je dan dus alleen de gezagvoerder hoeft te overmeesteren, en dan zit je als overige bemanning in de cockpit, je ziet alles gebeuren op de camera, en je weet dat je de lul bent... Het is een afweging tussen het risico op een kaping en slechte intenties van een piloot. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 13:36 |
Kan je die deur niet gewoon inslaan met een brandblusser ofzo. | |
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:36 |
Zolang de balans qua bodycount in het 'voordeel' van 9/11 uitvalt zullen de yanks niet meewerken.. | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 13:37 |
Als jij dat kan, kan een potentiële terrorist dat ook. En daar wil je de cockpit toch juist tegen beveiligen, lijkt me. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:37 |
Zou leuk zijn als de persoon in de cockpit er dan een andere code op kan zetten. En dan moet diegene die de cockpit in wil de code maar raden. Als hij er te lang over doet crasht het toestel. Leuk... Nouja, voor een filmscript dan. In het echt is dat wat minder leuk ![]() |