Krijgt de luchtverkeersleiding een signaal als een vlucht afwijkt van de vooraf opgestelde route?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:32 schreef hans1985 het volgende:
[..]
een dalende kist waarmee geen communicatie meer is...naja, vind het niet raar dat ze dan ff een gevechtsvliegtuig sturen. die hebben ze binnen paar minuten in de lucht en snelste ter plekke.
Wellicht, maar de toepassing daarvan moet niet weer nieuwe risico's introduceren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Er moet inderdaad altijd een mogelijkheid zijn tot het openen van een deur, dat lijkt mij wel een waardevolle les uit deze tragedie.
Benno Baksteen is het hier mee eens.
jaquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:33 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Krijgt de luchtverkeersleiding een signaal als een vlucht afwijkt van de vooraf opgestelde route?
Die is er al. Normaal gaat er dan iemand van de cabin crew naar binnen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:25 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Zal nu wel weer een hele procedure komen over hoe dat anders moet. $$$$¤¤¤¤
Dat is dus voor verbetering vatbaar.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Goeie! Een topicpointer erop!
Let op: Ja, de deur kan met een speciale code geopend worden, maar de persoon in de cockpit kan dat weer overriden.
Gezagvoerder voorzien van een speciale kaart om altijd deze deur te kunnen openen via een kaartlezer of iets dergelijks...quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:33 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Wellicht, maar de toepassing daarvan moet niet weer nieuwe risico's introduceren.
Geen idee. Misschien was er dan meer tijd geweest voor de mensen in het vliegtuig om een list te bedenken? Of is die cockpit zo goed beveiligd dat je er nooit meer in komt?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:30 schreef J.B. het volgende:
[..]
De piloot kwam toch niet meer binnen dus de copiloot had volgens mij kunnen doen wat hij wilde.
Er zijn ook mensen die gaan schieten in een school of winkelcentrum. Op de motieven van dat soort mensen lijkt dit voorval wel, heb ik de indruk. Het is niet altijd heel gericht, maar er zit wel vaak iets meer achter dan geen wil meer hebben om te leven.quote:Als het een terroristische actie zou zijn lijkt mij dat hij iets anders op de vluchtroute zou zijn, Europees Parlement in Straatsburg bijvoorbeeld. Mij lijkt een zelfmoordpoging het meest waarschijnlijk.
Met die pil wellicht wel, al snap ik niet waarom het perse op die hoogte moet. Sowieso kan ik er niet bij hoe, wat en waarom.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:33 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Misschien is de drempel dan wat hoger om jezelf en een paar honderd anderen te pletter te vliegen. Gewoon op de plee gaan zitten en die pil kapot kauwen.
Of je zal elke maand de piloten moeten onderwerpen aan een psychologische test, maar dat zal iemand natuurlijk ook kunnen verbergen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:33 schreef BlauweTijger het volgende:
Dit soort shit voorkom je gewoon niet. Klaar.
En dat overrulen weer laten overrulen en dat weer overrulen laten door Obamaquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is dus voor verbetering vatbaar.
Ja dat maakt het wat logischer. Ik kan me niet voorstellen dat er continue contact met de verkeersleiding is namelijk.quote:
Nee man, 9/11 enzoquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zit er eigenlijk geen code op die deur waardoor die piloot er in kan?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zit er eigenlijk geen code op die deur waardoor die piloot er in kan?
Beslissing valt met een potje schaak tussen Obama en Putin.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En dat overrulen weer laten overrulen en dat weer overrulen laten door Obama
Gewoon vanaf de grond laten overrulen. Klaar.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En dat overrulen weer laten overrulen en dat weer overrulen laten door Obama
ja, want ze maken gebruik van vaste "wegen" in het luchtruim. Je zou het niet zeggen maar daar in de lucht is het erg druk en kun je anders makkelijk botsen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:33 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Krijgt de luchtverkeersleiding een signaal als een vlucht afwijkt van de vooraf opgestelde route?
Lul.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zit er eigenlijk geen code op die deur waardoor die piloot er in kan?
Maar dan krijg je toch het oude veiligheidsprobleem weer terug?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Er moet inderdaad altijd een mogelijkheid zijn tot het openen van een deur, dat lijkt mij wel een waardevolle les uit deze tragedie.
Benno Baksteen is het hier mee eens.
Het probleem is dat je dan dus alleen de gezagvoerder hoeft te overmeesteren, en dan zit je als overige bemanning in de cockpit, je ziet alles gebeuren op de camera, en je weet dat je de lul bent...quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:34 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Gezagvoerder voorzien van een speciale kaart om altijd deze deur te kunnen openen via een kaartlezer of iets dergelijks...
Zolang de balans qua bodycount in het 'voordeel' van 9/11 uitvalt zullen de yanks niet meewerken..quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En dat overrulen weer laten overrulen en dat weer overrulen laten door Obama
Als jij dat kan, kan een potentiële terrorist dat ook. En daar wil je de cockpit toch juist tegen beveiligen, lijkt me.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:36 schreef Caland het volgende:
Kan je die deur niet gewoon inslaan met een brandblusser ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |