Bij de grote aanslagen op zeg maar sterke landen waarbij de aanslag werd opgeeist konden de terroristen van een ding zeker zijn. Dat ze compleet plat gebombardeerd werden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom eist niemand deze aanslag dan op?
Goede vraag!quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:40 schreef aloa het volgende:
Is het ook bekend wie de piloten zijn en of ze eventueel tot een aanslag/zelfmoord in staat zijn? Is daar een reden voor!
Die is zeker weer in het Frans?quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:34 schreef NewHorizon het volgende:
Over 2 uur een persconferentie van de OvJ te Marseille. Ben benieuwd of zij ook een onderzoek gaan starten naar aanleiding van de laatste geruchten
Nou nee, het doel van aanslagen plegen op willekeurige burgers heeft als doel om mensen bang te maken voor jouw terreurorganisatie. Dan heeft het niet zoveel zin als je vervolgens niet gaat vertellen dat een aanslag jouw werk was.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:36 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Bij de grote aanslagen op zeg maar sterke landen waarbij de aanslag werd opgeeist konden de terroristen van een ding zeker zijn. Dat ze compleet plat gebombardeerd werden.
Inmiddels zijn er zoveel groeperingen die tegen het westen zijn dat bij een aanslag heel veel groepen ervoor verantwoordelijk kunnen zijn.
En wat is nu enger en moeilijker, een vijand die je niet kent of een vijand die je wel kent en actie kunt ondernemen.
Vanuit terroristisch punt gezien zijn anonieme aanslagen veel beter.
France24 in Anglais zal het wel live voor je vertalen.quote:
Nee, ik denk in het Nederlands.quote:
Ik zag na de crash vrijwel niemand boven dat gebied zitten behalve wat privé-spul en die Stratotanker.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:52 schreef El_Grando101 het volgende:
Ik vloog die dag een paar uur later van Barcelona naar Amsterdam en wij vlogen een hele andere route.
Zie link: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ph-bxo/#5d4dbbb
Kan zijn dat we zijn omgeleid maar dit was gezien het weer ook de snelste route al weet ik niet hoe dat een paar uur eerder was.
Of op 1 of andere manier vanaf de grond? Dat moet toch niet zo lastig zijn lijkt mequote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Hij is te openen door middel van een noodcode die de stewards kennenquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Is ook te openen d.m.v. een noodprocedure met code. Echter kan deze vanuit de cockpit weer overruled worden (bijv. omdat een kaper anders het cabinepersoneel kan dwingen de code in te toetsen).quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Dan kan een kaper het ook.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
waarom zou je dan proberen een deur in te trappen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:54 schreef Mestras het volgende:
[..]
Hij is te openen door middel van een noodcode die de stewards kennen
bron?quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:55 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Is ook te openen d.m.v. een noodprocedure met code. Echter kan deze vanuit de cockpit weer overruled worden (bijv. omdat een kaper anders het cabinepersoneel kan dwingen de code in te toetsen).
Schijf dat knopje naar lock en de deur gaat niet open hoor.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:54 schreef Mestras het volgende:
[..]
Hij is te openen door middel van een noodcode die de stewards kennen
zet dan een toilet in de ruimte van de piloot en spreek af dat de piloten nooit de cabine mogen verlaten tijdens de vluchtquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:55 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Dan kan een kaper het ook.
Het probleem is denken dat de piloten 100% onfeilbaar zijn en altijd juist handelen.
Klinkt logisch. Dus even een steward een mes op de keel zetten en je bent de cockpit binnen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:54 schreef Mestras het volgende:
[..]
Hij is te openen door middel van een noodcode die de stewards kennen
ok.. duidelijkquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:56 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Schijf dat knopje naar lock en de deur gaat niet open hoor.
[ afbeelding ]
quote:
zucht.. kijk heel even in het vorige topic. video is al vaak langs gekomenquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:56 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Schijf dat knopje naar lock en de deur gaat niet open hoor.
[ afbeelding ]
Eerste vraag: Nee, die kun je niet opentrekken tijdens de vlucht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:52 schreef El_Grando101 het volgende:
Newhorizon hoe zit dat eigenlijk met de nooddeuren? Ik neem aan dat die ook niet zomaar open te trekken zijn toch? Neem aan dat die geactiveerd worden als de grond of water geraakt is.
Ik vloog die dag een paar uur later van Barcelona naar Amsterdam en wij vlogen een hele andere route.
Zie link: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ph-bxo/#5d4dbbb
Kan zijn dat we zijn omgeleid maar dit was gezien het weer ook de snelste route al weet ik niet hoe dat een paar uur eerder was.
'Buitengesloten piloot kan cockpit weer in'quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Misschien moet je eerst het topic eens doorlezen, de afgelopen 3-4 delen is al voldoende voor je hier dingen gaat roepen als 'wat raar dat iemand daar nog nooit over nagedacht heeft'.quote:
Ik beweer toch niet anders?quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:57 schreef falling_away het volgende:
[..]
[..]
zucht.. kijk heel even in het vorige topic. video is al vaak langs gekomen
Daar is over nagedacht na 9/11, en toen is besloten dat dat juist NIET moet kunnen zonder toestemming van de cockpitbemanning.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Juist niet, aangezien alles nu kaping-proof moet zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Nee, andersom, anders kan de steward nog steeds niet naar binnen als de piloten bewusteloos zijn oid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Klinkt logisch. Dus even een steward een mes op de keel zetten en je bent de cockpit binnen.
Ik denk het niet he. Code intoetsen, cockpit krijgt signaal, kan dan deur openen.
Ik ben blij dat jij het allemaal goed door hebt. Ohnee, niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Uit dat artikel van de telegraaf lijkt het dus moedwillig te zijn geblokkeerd of het slot moet toevallig ook kapot zijn geweest (en piloot dan onwel).quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
'Buitengesloten piloot kan cockpit weer in'
Je hebt gelijk, excuus.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:00 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee, andersom, anders kan de steward nog steeds niet naar binnen als de piloten bewusteloos zijn oid.
Als de code is ingetoetst krijgen de piloten 30 seconden de tijd om de deur alsnog te locken.
daar heb ik werklozen als jij voor die dat voor mij willen uitzoekenquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij het allemaal goed door hebt. Ohnee, niet.
Waarom?quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:00 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik ben echt zo benieuwd naar de namen van de piloten
En het vliegtuig uit zichzelf gaan dalen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
Uit dat artikel van de telegraaf lijkt het dus moedwillig te zijn geblokkeerd of het slot moet toevallig ook kapot zijn geweest (en piloot dan onwel).
Piloot is onwel geworden en zijn hand viel op het knopje.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
Uit dat artikel van de telegraaf lijkt het dus moedwillig te zijn geblokkeerd of het slot moet toevallig ook kapot zijn geweest (en piloot dan onwel).
kijken of er een naam eindigt op mohammedquote:
Wat een onaardige post.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef Onnoman het volgende:
[..]
daar heb ik werklozen als jij voor die dat voor mij willen uitzoeken
Ik doe het met liefde.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef Onnoman het volgende:
[..]
daar heb ik werklozen als jij voor die dat voor mij willen uitzoeken
quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:02 schreef Onnoman het volgende:
[..]
kijken of er een naam eindigt op mohammed
Te veel "toevalligheden" mijn gedacht maar goed uitsluiten zou ik het niet durven.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
En het vliegtuig uit zichzelf gaan dalen.
Kijken of een van de piloten niet Heinrich Muller maar Mohammed Boom Salad heet.quote:
wat nou trollen.. het is gewoon zoeken naar bevestigingquote:
Ja, maar dan moet de piloot dat alsnog goedvinden en de deur unlocken. Als 'ie dat niet doet kom je er gewoon niet meer in.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
'Buitengesloten piloot kan cockpit weer in'
Dat knopje wordt na 5 minuten weer op de neutrale stand gezet, toch? Dan zou je na 5 minuten wachten dus alsnog de deur kunnen openen, tenzij hij dan wéér z'n hand per ongeluk op het knopje laat vallen, maar dan wordt het wel erg veel toeval.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:02 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Piloot is onwel geworden en zijn hand viel op het knopje.
Nee, want dan zou bij een piloot die onwel is geworden het vliegtuig per definitie neerstorten. De piloot kan de ingevoerde code overrulen door binnen 30 seconden te locken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet de piloot dat alsnog goedvinden en de deur unlocken. Als 'ie dat niet doet kom je er gewoon niet meer in.
Lijkt me een heel waarschijnlijk scenario.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:02 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Piloot is onwel geworden en zijn hand viel op het knopje.
Je hebt geen bereik in een vliegtuig.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef Loveless85 het volgende:
Zou op zich wel verklaren waarom die Fransen een Mirage hebben gescrambled... Wellicht heeft cabin crew / buitengesloten piloot de autoriteiten gecontact? Wat ik niet snap is dat er geen verhalen zijn over mensen die familie hebben gesmst/belt. Als je zo lang in een daling zit en op een gegeven moment probeert een van de piloten met geweld de cockpit in te komen moet je toch wel vermoeden dat er iets mis is...
Ik denk eerlijk gezegd dat als het een Islamitische naam was geweest dat dit al naar buiten zou zijn gekomen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Kijken of een van de piloten niet Heinrich Muller maar Mohammed Boom Salad heet.
Kan best hoor, zeker als je boven land zo laag vliegt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:05 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Je hebt geen bereik in een vliegtuig.
Ja, hoor, die deuren zijn JUIST niet te openen om te voorkomen dat iemand van buiten de cockpit het vliegtuig kan overnemen/kapen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Wanneer dat het geval was geweest had hij het vliegtuig gewoon in Marseille, Montpellier, Cannes, Nice of Monaco kunnen crashen voor nog meer slachtoffers. Terrorisme lijkt me vooralsnog niet het motief.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Onnoman het volgende:
[..]
wat nou trollen.. het is gewoon zoeken naar bevestiging
Ik heb altijd vanaf een paar minuten na het opstijgen al geen bereik meer.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Kan best hoor, zeker als je boven land zo laag vliegt.
is net al 50 keer uitgelegdquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, hoor, die deuren zijn JUIST niet te openen om te voorkomen dat iemand van buiten de cockpit het vliegtuig kan overnemen/kapen.
Maar je zit wel boven de Alpen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Kan best hoor, zeker als je boven land zo laag vliegt.
De duikvlucht was natuurlijk maar 8 minuten dus heel veel tijd was er niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat knopje wordt na 5 minuten weer op de neutrale stand gezet, toch? Dan zou je na 5 minuten wachten dus alsnog de deur kunnen openen, tenzij hij dan wéér z'n hand per ongeluk op het knopje laat vallen, maar dan wordt het wel erg veel toeval.
True, maar ik bedoelde meer dat als iemand bij bewustzijn is hij gewoon kan tegenhouden dat er iemand binnenkomt. Als 'ie dat niet wil dan gebeurt het ook niet want dan lockt hij gewoon de deur.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, want dan zou bij een piloot die onwel is geworden het vliegtuig per definitie neerstorten. De piloot kan de ingevoerde code overrulen door binnen 30 seconden te locken.
Goed systeem, en volledig doordacht.
Als de piloot Heinrich Muller heette, is het waarschijnlijk een ongeluk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Kijken of een van de piloten niet Heinrich Muller maar Mohammed Boom Salad heet.
Als de piloten niet bij bewustzijn zijn, dan kan het cabinepersoneel de cockpit in via die procedure. Alleen kunnen ze in de cockpit die procedure alsnog afbreken als ze daartoe in staat zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:55 schreef Onnoman het volgende:
[..]
waarom zou je dan proberen een deur in te trappen?
Standaard procedure als er geen contact meer isquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef Loveless85 het volgende:
Zou op zich wel verklaren waarom die Fransen een Mirage hebben gescrambled
Zo'n hele cockpit zit vol met mooie dingsigheidjes heb je hier gewoon een lullig schakelaartje voorquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:56 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Schijf dat knopje naar lock en de deur gaat niet open hoor.
[ afbeelding ]
Aanslag op een berg?quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:07 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Als de piloot Heinrich Muller heette, is het waarschijnlijk een ongeluk.
Als de piloot Mohammed heette, is het waarschijnlijk een aanslag.
Als hij Heinrich Muller heette was het een bekeerling.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:07 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Als de piloot Heinrich Muller heette, is het waarschijnlijk een ongeluk.
Als de piloot Mohammed heette, is het waarschijnlijk een aanslag.
Je trollt, eerste en meteen laatste waarschuwing.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Onnoman het volgende:
[..]
wat nou trollen.. het is gewoon zoeken naar bevestiging
Vrouwen moeten ook altijd net naar de wc als je 10 minuten in de auto zit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef Amplifier het volgende:
Wat mij tegenzit is: Waarom moet de piloot naar de wc op een vlucht van 2 uur? Je kan toch wel van te voren gaan of niet?
Nou dat, daar snap ik geen hol van.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef Loveless85 het volgende:
Zou op zich wel verklaren waarom die Fransen een Mirage hebben gescrambled... Wellicht heeft cabin crew / buitengesloten piloot de autoriteiten gecontact? Wat ik niet snap is dat er geen verhalen zijn over mensen die familie hebben gesmst/belt. Als je zo lang in een daling zit en op een gegeven moment probeert een van de piloten met geweld de cockpit in te komen moet je toch wel vermoeden dat er iets mis is...
als je moet dan moet jequote:Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef Amplifier het volgende:
Wat mij tegenzit is: Waarom moet de piloot naar de wc op een vlucht van 2 uur? Je kan toch wel van te voren gaan of niet?
pardon? iedereen zit hier gvd te speculeren, ga nou niet sentimenteel doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je trollt, eerste en meteen laatste waarschuwing.
Wat laxerends gekregen van zijn collega piloot, anders werkt zijn duivelse plannetje niet. Voor zover dit dan klopt he.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef Amplifier het volgende:
Wat mij tegenzit is: Waarom moet de piloot naar de wc op een vlucht van 2 uur? Je kan toch wel van te voren gaan of niet?
Ja, maar als hij een aanslag zou plegen had hij wel een mooie groot gebouw gezocht met nog meer slachtoffers.quote:
Ik zeg niet dat het een aanslag is he. Maar mensen die "namen moeten weten" en benieuwd zijn naar de achtergrond (lees: is het een moslim?) zijn zo bevooroordeeld.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:14 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Op weg naar Parijs? Mirage heeft erger voorkomen?
Precies.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:15 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, maar als hij een aanslag zou plegen had hij wel een mooie groot gebouw gezocht met nog meer slachtoffers.
Of hij dah de avond tevoren een hele slechte paella gegetenquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:14 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Vrouwen moeten ook altijd net naar de wc als je 10 minuten in de auto zit.
Deze iddquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:15 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Wat laxerends gekregen van zijn collega piloot, anders werkt zijn duivelse plannetje niet. Voor zover dit dan klopt he.
Jij bent duidelijk bevooroordeeld. Dat heeft niets met speculeren van doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:15 schreef Onnoman het volgende:
[..]
pardon? iedereen zit hier gvd te speculeren, ga nou niet sentimenteel doen.
Piloten gaan er doorgaans niet vanuit dat hun copiloot hun WC bezoek gebruikt om tegen ene berg aan te vliegen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef Amplifier het volgende:
Wat mij tegenzit is: Waarom moet de piloot naar de wc op een vlucht van 2 uur? Je kan toch wel van te voren gaan of niet?
Misschien horen ze op de voicerecorder wel iets als "Ach nein! ich muss scheißen! hnngggh".quote:
En hoe noem je mensen die het scenario van een aanslag uit alle macht proberen te vermijden?quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:16 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een aanslag is he. Maar mensen die "namen moeten weten" en benieuwd zijn naar de achtergrond (lees: is het een moslim?) zijn zo bevooroordeeld.
Precies. Dan had ik 'em in hartje Parijs laten crashlanden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:15 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, maar als hij een aanslag zou plegen had hij wel een mooie groot gebouw gezocht met nog meer slachtoffers.
Nee, want dan ''lock'' je de deur nietquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:22 schreef Infection het volgende:
Waarom denkt iedereen aan zelfmoord of een aanslag? Een hartaanval / beroerte van de co-piloot klinkt mij een stuk logischer.
Najah, als ze al op autopiloot vlogen (is dat bekend?) zou er dan dus niks gebeuren, zeker geen daling. Dus waarschijnlijk zou hij wel echt manueel de controle moeten overnemen en hem dan naar beneden sturen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:22 schreef Infection het volgende:
Waarom denkt iedereen aan zelfmoord of een aanslag? Een hartaanval / beroerte van de co-piloot klinkt mij een stuk logischer.
Waarom niet? Een piloot zit wel langer dan die twee uur vluchttijd in het vliegtuig en hij kan probleemloos naar de wc in de periode dat het vliegtuig op autopiloot vliegt. Waarom zou je het dan niet doenquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef Amplifier het volgende:
Wat mij tegenzit is: Waarom moet de piloot naar de wc op een vlucht van 2 uur? Je kan toch wel van te voren gaan of niet?
haha.. ik denk dat jij je juist schuldig maakt aan veroordeling, je moet jezelf niet zo mantelen in blinde moraal. Ik speculeer, niet meerquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:18 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk bevooroordeeld. Dat heeft niets met speculeren van doen.
En je zit met z'n tweeën in de cockpit, júist in het geval iemand onwel wordt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, want dan ''lock'' je de deur niet
quote:Cockpitdeur op slot: kan niemand hem openen?
Een hoge militaire functionaris die betrokken is bij de onderzoek naar de vliegramp in Frankrijk, zegt dat één van de piloten niet meer in de cockpit kon komen. Hoe is dat mogelijk?
1. Waarom zit er een slot op de deur van de cockpit?
Die maatregel is wereldwijd ingevoerd na de aanslagen van 11 september 2001. Terroristen drongen de cockpit binnen en overmeesterden de piloten. Vervolgens konden ze hun terreurdaad uitvoeren.
De deuren zijn zodanig ontworpen, dat ze zelfs met fors geweld niet open te krijgen zijn. Ook de constructie waar de deur aan hangt, is niet te forceren. De bepantserde deuren kunnen tegen een stootje: ze kunnen brand weerstaan, en zelfs een inslag van een granaat.
2. En als de purser, het hoofd van de crew, om wat voor reden dan ook naar binnen wil, kan dat dan?
Niet direct. Er is beveiliging die ervoor zorgt dat niet iedereen naar binnen kan. In een door vliegtuigbouwer Airbus gemaakt fimpje wordt uitgelegd hoe de cockpitdeur werkt. Er zijn voor de purser drie manieren om de piloten te benaderen.
Er kan via de intercom om toestemming gevraagd worden om binnen te komen. De piloot kan de deur dan met een knop ontgrendelen.
Via het codetablet kan de purser een zoemer laten klinken in de cockpit, om de aandacht van de piloten te vragen.
Als er dan nog geen reactie komt, dan kan de purser de geheime noodcode invoeren op het codetablet. Als na een bepaalde tijd niemand reageert op de signalen in de cockpit, gaat de cockpitdeur alsnog open.
Maar uiteindelijk houdt de piloot in de cockpit de regie: als hij niet wil dat er iemand binnenkomt kan hij alsnog het slot van binnenuit vergrendelen. "Als een piloot om wat voor reden dan ook niet wil dat er iemand binnenkomt, omdat er bijvoorbeeld een kaper is, dan kan hij zo toch voorkomen dat er iemand binnenkomt", zegt luchtvaartdeskundige Benno Baksteen.
Het filmpje met uitleg:
3. Maar als een piloot even van zijn plaats is, bijvoorbeeld vanwege toiletbezoek, kan hij dan niet zomaar terug?
Nee, ook hij heeft geen sleutel en is afhankelijk van de andere piloot in de cockpit. Ook hij moet bijvoorbeeld via de intercom contact zoeken met zijn collega. Mocht er geen reactie zijn, dan moet hij het via de code proberen.
4. Volgens de bron dichtbij het onderzoek staat vast dat het vliegtuig is neergestort terwijl één piloot in de cockpit was. De ander was buiten. Wat kan er gebeurd zijn?
Het is nog niet te zeggen wat er precies is gebeurd. Als het verhaal van de bron klopt, zijn er volgens Benno Baksteen twee mogelijke verklaringen. De piloot ín de cockpit is onwel geworden. Dat kan niet komen door het wegvallen van de druk, want dan had dat overal in het toestel zo geweest moeten zijn. De andere verklaring kan zijn dat de piloot de deur niet wílde opendoen.
Ook luchtvaartdeskundige Joris Melkert heeft het over deze scenario's. "Onwelwording zou kunnen, maar dan zou de andere vlieger de deur open hebben moeten krijgen. Dan is er nog het scenario dat de andere vlieger iets slechts in de zin had. Zelfmoord of iets anders. Maar we moeten echt wachten op meer informatie."
5. Hebben de passagiers gemerkt wat er gaande was?
Benno Baksteen vermoedt dat mensen in het vliegtuig wel gemerkt moeten hebben dat er iets aan de hand was. "Dat bonzen op de deur; mensen voorin het vliegtuig zullen dat ongetwijfeld gemerkt hebben. Maar of er het besef is geweest dat er zich een drama voltrok, dat is speculeren."
Misschien is hij gevallen en heeft zo iets geraakt?quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Najah, als ze al op autopiloot vlogen (is dat bekend?) zou er dan dus niks gebeuren, zeker geen daling. Dus waarschijnlijk zou hij wel echt manueel de controle moeten overnemen en hem dan naar beneden sturen?
Klopt, maar als de andere even naar de wc gaat...quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:25 schreef starla het volgende:
[..]
En je zit met z'n tweeën in de cockpit, júist in het geval iemand onwel wordt.
Iemand ff naar WC en juist dan raakt de piloot onwel? Kan, maar damn wat een pech danquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:27 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Klopt, maar als de andere even naar de wc gaat...
Of de autopilot gewoon naar een lagere hoogte draaien. Er is in ieder geval input voor nodig.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Najah, als ze al op autopiloot vlogen (is dat bekend?) zou er dan dus niks gebeuren, zeker geen daling. Dus waarschijnlijk zou hij wel echt manueel de controle moeten overnemen en hem dan naar beneden sturen?
Voor zover ik weet zitten die deuren altijd op slot. Het zou dus prima kunnen dat de andere piloot onwel is geworden terwijl de eerste op het toilet zat.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, want dan ''lock'' je de deur niet
En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:28 schreef starla het volgende:
[..]
Iemand ff naar WC en juist dan raakt de piloot onwel? Kan, maar damn wat een pech dan
Dan moet je wel heel raar vallenquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:
[..]
En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Het zijn ook rare lui, die pilootjesquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dan moet je wel heel raar vallen
Mensen willen dat graag geloven want stel je voor dat het niet zo is, dan kan het morgen weer gebeuren als je zelf in het toestel zit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:
[..]
En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Klopt. Andreas Al Jihad-Jihad en Patrick Bin Laden.quote:@Ugo_Dv: According to German tabloid Bild both pilots Germans: Andreas & Patrick are their names. #germanwings http://www.bild.de/news/a(...)s-40308982.bild.html ..."
Nee Tchock, dan zou niemand meer de cockpit binnenkomen als de piloot onwel is. Als iemand de toegangscode intoetst heeft de piloot 30 seconden de tijd dit te blokkeren, anders gaat de deur open.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zitten die deuren altijd op slot. Het zou dus prima kunnen dat de andere piloot onwel is geworden terwijl de eerste op het toilet zat.
Alleen de daling heb je daar nog niet mee verklaard. Een onbestuurbaar toestel blijft meestal gewoon netjes op koers door de autopiloot.
Das nog speculeren, lijkt mij als je onwel raakt niet nog even een lock knopje omzetquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:28 schreef starla het volgende:
[..]
Iemand ff naar WC en juist dan raakt de piloot onwel? Kan, maar damn wat een pech dan
Ik hoorde een expert op tv zeggen dat als er sterke rookontwikkeling is in de cockpit, ze misschien de koers per ongeluk gewijzigd kunnen hebben. Nu hoeft dat van die rook niet waar te zijn maar in elk geval is het dus niet extreem complex om een koers te wijzigen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:
[..]
En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Zijn bratwurst viel uit zijn mond op de schakelaar.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:
[..]
En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Bildquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:31 schreef Sjongejonge11 het volgende:
[..]
Klopt. Andreas Al Jihad-Jihad en Patrick Bin Laden.
Ja kak.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee Tchock, dan zou niemand meer de cockpit binnenkomen als de piloot onwel is. Als iemand de toegangscode intoetst heeft de piloot 30 seconden de tijd dit te blokkeren, anders gaat de deur open.
Hij stootte de schakelaar per ongeluk om tijdens het bidden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:33 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Zijn bratwurst viel uit zijn mond op de schakelaar.
Wat zit jij nou de hele tijd over moslims te zeuren?quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:36 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hij stootte de schakelaar per ongeluk om tijdens het bidden.
Christenen bidden ook, hoor.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat zit jij nou de hele tijd over moslims te zeuren?
Goed, de namen zijn inmiddels bekend, je hoeft hierover dus niet meer te speculeren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:25 schreef Onnoman het volgende:
[..]
haha.. ik denk dat jij je juist schuldig maakt aan veroordeling, je moet jezelf niet zo mantelen in blinde moraal. Ik speculeer, niet meer
Ik mag toch hopen dat ze dit soort dingen (net als bv. autopiloot uitschakelen) redelijk tweestaps maken? Dat je dus niet even per ongeluk door stoten of iets laten vallen zo'n functie kan in- of uitschakelen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:34 schreef FrauMilena het volgende:
Deur op lock zetten door er tegen aan te vallen/stoten, is dat uberhaupt mogelijk? Vanuitgaande wat er in dit filmpje te zien is (2:22), moet de schakelaar eerst omhoog getrokken worden.
Ach ja, je wordt niet voor niets ONWEL. Dat je dan niet meer goed kan nadenken en lock doet ipv unlock is zo gek nog niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Das nog speculeren, lijkt mij als je onwel raakt niet nog even een lock knopje omzet
maar moslims knikken voorover.quote:
Lijkt mij ook ja. Ik heb het altijd raar gevonden dat bepaalde groepen aanslagen van tevoren al aankondigde.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:36 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Bij de grote aanslagen op zeg maar sterke landen waarbij de aanslag werd opgeeist konden de terroristen van een ding zeker zijn. Dat ze compleet plat gebombardeerd werden.
Inmiddels zijn er zoveel groeperingen die tegen het westen zijn dat bij een aanslag heel veel groepen ervoor verantwoordelijk kunnen zijn.
En wat is nu enger en moeilijker, een vijand die je niet kent of een vijand die je wel kent en actie kunt ondernemen.
Vanuit terroristisch punt gezien zijn anonieme aanslagen veel beter.
Is wel gek. De deur valt achter de gezagvoerder dicht en BAM! acute ... ja wat eigenlijk?quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:45 schreef starla het volgende:
[..]
Ach ja, je wordt niet voor niets ONWEL. Dat je dan niet meer goed kan nadenken en lock doet ipv unlock is zo gek nog niet.
De zaal die ze hadden gehuurd voor de persconferentie was dubbel geboekt, Hassan's verjaardagsfeestje was al eerder geplande dus ze wachten nu op een vervangende ruimte.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:47 schreef aloa het volgende:
[..]
Lijkt mij ook ja. Ik heb het altijd raar gevonden dat bepaalde groepen aanslagen van tevoren al aankondigde.
Ik vraag me alleen af wat de groep eraan heeft om de aanslag niet op te eisen.
Goed, je zit op cruisehoogte. Er is tijd voor een plaspauze want vliegtuig toch op auto-piloot.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:49 schreef 11en30 het volgende:
Is wel gek. De deur valt achter de gezagvoerder dicht en BAM! acute ... ja wat eigenlijk?
quote:Flight 470 was an international passenger Embraer 190 flying from Maputo International Airport.
During the flight, Captain Herminio dos Santos Fernandes manually changed its autopilot settings three times from 38,000 feet to 592 feet -- which was below ground level -- as well as adjusting the speed.
The cockpit voice recorder captured several alarms going off during the descent, as well as repeated loud bangs on the door from the co-pilot, who was locked out of the cockpit. An investigation concluded that Captain Fernandes had a "clear intention" to crash the jet, and had kept his co-pilot out of the cabin so he could do so.
The plane crashed into the Bwabwata National Park in Namibia, about half way between its departure and scheduled arrival airport. All 27 passengers and six crew members were killed.
quote:Flight 702, an Ethiopian Airlines Boeing 767-300ER, was flying from Addis Ababa to Milan via Rome on 17 February 2014 when its own co-pilot hijacked it.
He waited until the pilot went to the toilet, then locked the cockpit door to keep him out, while continuing to fly the aircraft. He bypassed Rome and Milan and flew instead to Geneva, where he circled several times while communicating with air traffic control, trying to broker political asylum for himself and an assurance that he would not be extradited to Ethiopia.
With only 10 minutes of fuel left, and with one engine stalling from lack of fuel, he landed the plane safely, then climbed out the window on a rope and handed himself over to police. All 202 passengers and crew aboard were unharmed.
Ik weet niet wat de procedure is bij GermanWings, maar bij veel airlines is het gebruikelijk dat de plaats van de piloot of co-piloot wordt ingenomen door één van de flight attendants (tijdens een wc bezoek bijv.).quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:27 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Klopt, maar als de andere even naar de wc gaat...
Kom maar door met de namen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:52 schreef poemojn het volgende:
De volledige namen zijn bekend en de facebookpagina's van de piloten zijn verwijderd, volgens Duitse fora.
Het is logisch dat mensen dat denken, immers, moslims staan bekend om hun zelfmoordaanslagen. Als enige groep ook.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ondertussen op GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/m(...)itdeur.html#comments
Even de comments gecheckt op een aantal steekwoorden:
16x islam
15x moslim
5x mohammed
3x achmed
We wachten af...
Een aanslag niet opeisen heeft alleen als je een specifiek persoon wilt vermoorden. Bijvoorbeeld een afrekening door criminelen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:47 schreef aloa het volgende:
[..]
Lijkt mij ook ja. Ik heb het altijd raar gevonden dat bepaalde groepen aanslagen van tevoren al aankondigde.
Ik vraag me alleen af wat de groep eraan heeft om de aanslag niet op te eisen.
Dan waren die namen allang uitgelekt naar de media.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:52 schreef poemojn het volgende:
De volledige namen zijn bekend en de facebookpagina's van de piloten zijn verwijderd, volgens Duitse fora.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de procedure is bij GermanWings, maar bij veel airlines is het gebruikelijk dat de plaats van de piloot of co-piloot wordt ingenomen door één van de flight attendants (tijdens een wc bezoek bijv.).
Júist om te voorkomen dat er maar één persoon achterblijft in de cockpit.
voor de complementary BJ
Maar dat was wellicht in een eerder deel van deze reeks al vemeld.
Dat zal niet lang meer duren nu, journalisten gebruiken ook twitter.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan waren die namen allang uitgelekt naar de media.
Dan zou je hierbij dus geen aanslag verwachten. Niet door een bepaalde groep dan. Dan zou het eerder zelfmoord of hartstilstand of iets dergelijks zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een aanslag niet opeisen heeft alleen als je een specifiek persoon wilt vermoorden. Bijvoorbeeld een afrekening door criminelen.
Een terreuraanslag op willekeurige mensen is om angst te zaaien voor een bepaalde terreurgroep. Dan moeten mensen dus wel weten wie er voor verantwoordelijk is.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:58 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Is dit nou een mobile krachtwijk?
[ afbeelding ]
Hou is op met die vage linkenquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:00 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Herken de omroepen.
[ afbeelding ]
Hartstilstand of iets dergelijks is uitgesloten omdat er actief dingen zijn gedaan nadat de piloot is buitengesloten. (Deur op slot, daling ingezet, dat doet het vliegtuig nl niet zelf.)quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan zou je hierbij dus geen aanslag verwachten. Niet door een bepaalde groep dan. Dan zou het eerder zelfmoord of hartstilstand of iets dergelijks zijn.
Hij zette een lichte daling in, kreeg een hartstilstand en viel met zijn neus op de deurknop.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:04 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Hartstilstand of iets dergelijks is uitgesloten omdat er actief dingen zijn gedaan nadat de piloot is buitengesloten. (Deur op slot, daling ingezet, dat doet het vliegtuig nl niet zelf.)
Nee, jij was juist iedereen aan het uitkafferen omdat mensen aan het speculeren waren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:04 schreef RingBewoner het volgende:
Wat werd ik toch verketterd toen ik maandag direct mijn vraagtekens zette bij iedereen die zei dat het wel eens een aanslag kon zijn.
Inderdaad. Vind zelfs dat meer een verklaring dan zelfmoord.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:06 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Hij zette een lichte daling in, kreeg een hartstilstand en viel met zijn neus op de deurknop.
Huppakee. Niks uitgesloten.
En naar nu blijkt, geheel terecht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:06 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, jij was juist iedereen aan het uitkafferen omdat mensen aan het speculeren waren.
"Uitgesloten" is alleen dat het vliegtuig stiekem ergens anders geland is. Voor de rest staan alle opties open.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:04 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Hartstilstand of iets dergelijks is uitgesloten omdat er actief dingen zijn gedaan nadat de piloot is buitengesloten. (Deur op slot, daling ingezet, dat doet het vliegtuig nl niet zelf.)
quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Inderdaad. Vind zelfs dat meer een verklaring dan zelfmoord.
Acuut herseninfarct leidend tot een dysfasie en alexie (niet vrij ongebruikelijk in de linker hemisfeer) waardoor de piloot niet meer kon lezen en/of het te lezen woord niet meer kon begrijpen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:49 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Is wel gek. De deur valt achter de gezagvoerder dicht en BAM! acute ... ja wat eigenlijk?
Wat ben jij een naar mennekequote:Op donderdag 26 maart 2015 12:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En naar nu blijkt, geheel terecht.
Vrijwel elk vliegtuigongeluk is een opeenstapeling van onwaarschijnlijkheden. Dat is ook de reden dat er ondanks vele duizenden vluchten niet elke dag een passagierskist uit de lucht mietert.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]Serieus ja? Een of ander scenario waarbij er wel heeeeeel veeeeel toevalligheden moeten zijn is reëler dan iets wat al meerdere malen voorgekomen is?
Dat klopt als een zwerende vinger.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:10 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Wat ben jij een naar menneke
Ik ben blij dat er ook nog winnaars zijn in deze trieste gebeurtenis.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En naar nu blijkt, geheel terecht.
Altijd alles van de positieve kant bekijken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik ben blij dat er ook nog winnaars zijn in deze trieste gebeurtenis.
Klopt, maar er is hier toch ook een ander scenario wat een tikkie minder toevalligheden bevat en naar mijn idee daardoor wat geloofwaardiger is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vrijwel elk vliegtuigongeluk is een opeenstapeling van onwaarschijnlijkheden. Dat is ook de reden dat er ondanks vele duizenden vluchten niet elke dag een passagierskist uit de lucht mietert.
Misschien was er onder de passagiers wel een nieuwe Hitler en heeft de piloot met deze actie wellicht miljoenen mensen hun levens gered.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Altijd alles van de positieve kant bekijken.
Juist niet. De oorzaak is altijd simpel en eenduidig, geen complexe ketens van onmogelijke toevalligheden met kleinere winkansen dan de 100 miljoen in de staatsloterij.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vrijwel elk vliegtuigongeluk is een opeenstapeling van onwaarschijnlijkheden. Dat is ook de reden dat er ondanks vele duizenden vluchten niet elke dag een passagierskist uit de lucht mietert.
Prima, maar het is onzin daarom andere opties uit te sluiten. Stranger things have happened.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Klopt, maar er is hier toch ook een ander scenario wat een tikkie minder toevalligheden bevat en naar mijn idee daardoor wat geloofwaardiger is.
Als het ene scenario 1 factor nodig heeft met een kans van 0,00001% dat het gebeurt vind ik dat inderdaad ook wel een stukkie geloofwaardiger dan het andere scenario waar 3-4-5 factoren nodig zijn met diezelfde kans.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Klopt, maar er is hier toch ook een ander scenario wat een tikkie minder toevalligheden bevat en naar mijn idee daardoor wat geloofwaardiger is.
Zo te lezen is een zelfmoord helemaal niet vaak voorgekomen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]Serieus ja? Een of ander scenario waarbij er wel heeeeeel veeeeel toevalligheden moeten zijn is reëler dan iets wat al meerdere malen voorgekomen is?
Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:09 schreef starla het volgende:
[..]
Acuut herseninfarct leidend tot een dysfasie en alexie (niet vrij ongebruikelijk in de linker hemisfeer) waardoor de piloot niet meer kon lezen en/of het te lezen woord niet meer kon begrijpen.
Onwaarschijnlijk? Ja
Onmogelijk? Nee
Zover wilde ik nog net niet gaan maar dat is theoretisch gezien mogelijk ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:13 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Misschien was er onder de passagiers wel een nieuwe Hitler en heeft de piloot met deze actie wellicht miljoenen mensen hun levens gered.
"A Yakovlev 40 4K-87504 was returning from a training flight and was on its approach to Ganja Airport. A stray bullet struck the Yak-40 and hit an oxygen cylinder. A fire broke out and control was lost."quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:13 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Juist niet. De oorzaak is altijd simpel en eenduidig, geen complexe ketens van onmogelijke toevalligheden met kleinere winkansen dan de 100 miljoen in de staatsloterij.
Maar dat iemand flauwvalt en in die val op minstens 2 knoppen drukt wel?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo te lezen is een zelfmoord helemaal niet vaak voorgekomen.
Ah, we hebben statistiekenexperts in ons middenquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als het ene scenario 1 factor nodig heeft met een kans van 0,00001% dat het gebeurt vind ik dat inderdaad ook wel een stukkie geloofwaardiger dan het andere scenario waar 3-4-5 factoren nodig zijn met diezelfde kans.
Wat is er moeilijk te begrijpen aan NIET MEER KUNNEN LEZEN. Misschien deed hij per ongeluk wel de autopiloot uit omdat hij dacht dat het 'unlock' was, of 'alarm' weet ik veel.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
Zitten nogal wat knopjes om je heen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar dat iemand flauwvalt en in die val op minstens 2 knoppen drukt wel?
Geen enkele oorzaak bij een vliegramp komy vaak voor bij mijn weten..ieder geval heeft weer zijn eigen unieke omstandighedenquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo te lezen is een zelfmoord helemaal niet vaak voorgekomen.
Ja maar dan PRECIES deze 2 knoppen hé, niet de intercom aan, of de airco uit. Deur op slot, autopiloot off, en daling ingezet. Tjah. Zoals ik lees moet je dus ook echt bewust de boel nog geblokkeerd houden als iemand met z'n noodcode naar binnen wil, dus daar gaat het ook al enigszins mank.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:17 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Zitten nogal wat knopjes om je heen.
Daarbij moet de lock volgens de video naar je toe gehaald worden en niet van je af geduwd (wat bij een val zou gebeuren) of zit die zelfs in het bovenpaneel.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar dat iemand flauwvalt en in die val op minstens 2 knoppen drukt wel?
Helemaal niet. Maar kom op, iets wat relatief vrij simpel is is toch een stuk geloofwaardiger dan dat iemand een hartstilstand krijgt en dan ook nog eens op precies zo'n manier valt dat ie daarbij op precies de juiste knop(pen) druk waarmee precies op dat moment de deur niet meer open kan, en dat allemaal exact in die paar minuten dat de andere piloot even is gaan pissen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, we hebben statistiekenexperts in ons midden
Vorig jaar kwam een ander toestel van hetzelfde model in de problemen omdat de autopiloot ineens uit zichzelf ging dalen. Dat konden de piloten opvangen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
Als je het knopje naar lock schuift werkt de deurcode voor 5-20min niet meer, hoeft dus maar 1 keer.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja maar dan PRECIES deze 2 knoppen hé, niet de intercom aan, of de airco uit. Deur op slot, autopiloot off, en daling ingezet. Tjah. Zoals ik lees moet je dus ook echt bewust de boel nog geblokkeerd houden als iemand met z'n noodcode naar binnen wil, dus daar gaat het ook al enigszins mank.
Eensch, tijd zal het lerenquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Helemaal niet. Maar kom op, iets wat relatief vrij simpel is is toch een stuk geloofwaardiger dan dat iemand een hartstilstand krijgt en dan ook nog eens op precies zo'n manier valt dat ie daarbij op precies de juiste knop(pen) druk waarmee precies op dat moment de deur niet meer open kan, en dat allemaal exact in die paar minuten dat de andere piloot even is gaan pissen.
ik kijk meestal wel even of ik de piloot zie, als ik ga vliegen. Om een wat zekerder gevoel te krijgenquote:
quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
Ook de noodcode? Want ik lees dus dat je die in kan voeren en JUIST de persoon in de piloot hem echt moet 'overriden', anders gaat na een korte periode de deur alsnog open?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Als je het knopje naar lock schuift werkt de deurcode voor 5-20min niet meer, hoeft dus maar 1 keer.
Nouja, die knop gebruik je zo vaak, daarvoor hoef je niet te lezen hoorquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:17 schreef starla het volgende:
[..]
Wat is er moeilijk te begrijpen aan NIET MEER KUNNEN LEZEN. Misschien deed hij per ongeluk wel de autopiloot uit omdat hij dacht dat het 'unlock' was, of 'alarm' weet ik veel.
Ach, dat komt misschien door eigen angstenquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik kijk meestal wel even of ik de piloot zie, als ik ga vliegen. Om een wat zekerder gevoel te krijgenKon de laatste keer niet de piloot zien. Wel de co, zag er amper meerderjarig uit. Dan denk ik toch oejee, als we t daar van moeten hebben...
Is het al duidelijk of het de piloot of de co was die uit de cabine ging?
Zijn conflicterende berichten over. Het is trouwens niet eens zeker dat dit hele verhaal überhaupt waar is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik kijk meestal wel even of ik de piloot zie, als ik ga vliegen. Om een wat zekerder gevoel te krijgenKon de laatste keer niet de piloot zien. Wel de co, zag er amper meerderjarig uit. Dan denk ik toch oejee, als we t daar van moeten hebben...
Is het al duidelijk of het de piloot of de co was die uit de cabine ging?
Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van je gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:20 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nouja, die knop gebruik je zo vaak, daarvoor hoef je niet te lezen hoorzelfde geldt voor de autopilot disconnect.
Er zijn veiligheidsdingen die de piloot overrulen als er onlogische handelingen gebeuren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:17 schreef starla het volgende:
[..]
Wat is er moeilijk te begrijpen aan NIET MEER KUNNEN LEZEN. Misschien deed hij per ongeluk wel de autopiloot uit omdat hij dacht dat het 'unlock' was, of 'alarm' weet ik veel.
MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTENquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:
[..]
Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
Lees mijn eerdere posts even. Ik citeer mijzelf: 'een bewuste actie lijkt me nochtans waarschijnlijker'.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTEN
Nee, echt heel plausibel inderdaad. Veel plausibeler dan dat een geestesziek persoon zoiets bewust heeft gedaan.
Alle knopjes die vaak gebruikt worden doe je bijna zonder te kijken. Daar weet je namelijk de plek van.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:
[..]
Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
Tjah sorry, ik vind het redelijk belachelijk dat er mensen vanuit gaan dat zo'n domino-effect van precies op een paar juiste knoppen 'vallen' aannemelijker is dan een bewuste actie. Het is namelijk nogal een sequence, en het lijkt me niet dat het gros van die handelingen met één onbedoelde aanraking in gang te zetten is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:24 schreef starla het volgende:
[..]
Lees mijn eerdere posts even. Ik citeer mijzelf: 'een bewuste actie lijkt me nochtans waarschijnlijker'.
Paar posts eerder. Dus eerst lezen en dan pas zeiken. Dank!
Piloten krijgen wel medische onderzoeken maar er worden geen psychologische testen gedaan mbt religieuze of andere verwarring.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:
[..]
Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van je gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
Ik heb het ook niet over vallen, maar over een verwarde piloot. Daardoor zijn in het verleden eerder ongelukken gebeurd, en dan niet eens door een aandoening, maar door bijvoorbeeld hevige turbulentie waardoor ze de schermpjes niet meer goed konden aflezen (alles trilde gigantisch) en de verkeerde motor hebben uitgezet (lees: de motor die NIET in brand stond).quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tjah sorry, ik vind het redelijk belachelijk dat er mensen vanuit gaan dat zo'n domino-effect van precies op een paar juiste knoppen 'vallen' aannemelijker is dan een bewuste actie. Het is namelijk nogal een sequence, en het lijkt me niet dat het gros van die handelingen met één onbedoelde aanraking in gang te zetten is.
twitter:FRANCE24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:23:33#BREAKING : #4U9525 : German prosecutors confirm only 1 pilot was in cockpit http://t.co/LdSF5PnOUj #A320Crash reageer retweet
scenario 1c: the cabincrew weet de code ook niet meer....quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:25 schreef Nielsch het volgende:
Scenario 1: co-piloot is code vergeten
- Scenario 1a: piloot is bij bewustzijn en wil co-piloot er bewust niet inlaten
- Scenario 1b: piloot is niet bij bewustzijn en kan co-piloot er niet inlaten
Scenario 2: co-piloot is code niet vergeten
- Scenario 2a: piloot wil co-piloot er bewust niet inlaten
Ik ga voor scenario 2a, puur op basis dat de andere twee scenario's (1a en 1b) nog onwaarschijnlijker zijn.
Ja, dat valt voor mij onder Scenario 1 in z'n geheel; hij weet de code niet meer en hij kan hem niet via iemand achterhalen...quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:28 schreef woid het volgende:
[..]
scenario 1c: the cabincrew weet de code ook niet meer....
Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Nielsch het volgende:
Dat die piloot nog op die deur heeft staan bonzen toont volgens mij ook wel aan dat de druk niet is weggevallen. Iedereen heeft alles dan bewust meegekregen. Das ook kut.
Interessant als dit klopt. Wellicht dat het onderzoek aan justitie gaat worden overgedragen, geen idee hoe de OvJ anders aan die informatie komt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:27 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:FRANCE24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:23:33#BREAKING : #4U9525 : German prosecutors confirm only 1 pilot was in cockpit http://t.co/LdSF5PnOUj #A320Crash reageer retweet
In een film zou dat misschien kunnen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
valt daar de druk dan niet weg?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
de autopilot kan dat ding landen...quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:30 schreef xzaz het volgende:
Maar dan nog; één piloot kan toch gewoon een vliegtuig landen?
Iedereen krijgt volgens mij dezelfde lucht binnen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
Ja. Moet hij wel in de cockpit zijnquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:30 schreef xzaz het volgende:
Maar dan nog; één piloot kan toch gewoon een vliegtuig landen?
ik heb geen idee, zoiets als een bevroren onderdeel en dat het systeem dan bepaalde dingen wil die juist niet moeten, dan komt het ook op ervaring aan? Misschien ook niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, dat komt misschien door eigen angsten
Zelf heb ik er genoeg vertrouwen in dat een piloot/co-piloot weet wat hij doet, als dat niet zo was zou ie de opleiding niet doorgekomen zijn.
(co)pilootquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja. Moet hij wel in de cockpit zijn
Nou vind ik persoonlijk een zelfmoord op deze wijze ook weer minder plausibel dan een (zelfmoord)aanslag.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTEN
Nee, echt heel plausibel inderdaad. Veel plausibeler dan dat een geestesziek persoon zoiets bewust heeft gedaan.
Ik reageer ook niet op die "volgorde", maar op mensen die beweren dat een ongeluk absoluut uitgesloten is omdat het onwaarschijnlijk lijkt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef heywoodu het volgende:
Dat we hier serieus op ingaan eigenlijk...het is toch gewoon volstrekt belachelijk om het "hartstilstand-en-op-de-juiste-knopjes-gevallen-scenario" waarschijnlijker te achten dat het zelfmoordscenario?
De passagiers hebben dat bonzen waarschijnlijk gewoon gezien en zagen het vliegtuig langzaam zakken richting de bergen. Pff, lekker dan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Nielsch het volgende:
Dat die piloot nog op die deur heeft staan bonzen toont volgens mij ook wel aan dat de druk niet is weggevallen. Iedereen heeft alles dan bewust meegekregen. Das ook kut.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
Ja, die kunnen en doen alletwee hetzelfde werk, dat weet ik.quote:
Voor een mayday of aanvraag noodlanding is niet zo veel ervaring nodig denk ik.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik heb geen idee, zoiets als een bevroren onderdeel en dat het systeem dan bepaalde dingen wil die juist niet moeten, dan komt het ook op ervaring aan? Misschien ook niet.
Dat is denk ik precies de reden waarom ze het niet doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
Andreas L.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
Iedereen die in die cockpit zit kan als het nodig is veilig een toestel landen. Anders zit je er niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:33 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Voor een mayday of aanvraag noodlanding is niet zo veel ervaring nodig denk ik.
Simpele.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
En dan moet hij dat wel willen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja. Moet hij wel in de cockpit zijn
Wat weten zij wat de rest niet wist? Suspicious. Of moet ik dan naar BNW?quote:Members of the Swedish football team Dalkurd FF were booked to be on the flight but changed at the last moment.
Hmmm....quote:Dalkurd FF is a Swedish football club, located in Borlänge, Sweden. The club was formed in 2004 by Kurdish immigrants.
Klinkt nogal exotisch...quote:Chairman Ramazan Kizil
Aliens!quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat weten zij wat de rest niet wist? Suspicious. Of moet ik dan naar BNW?
Maar wacht eens:
[..]
Hmmm....
[..]
daarvoor misschien niet, maar juist de situaties waarin dat niet afdoende isquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:33 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Voor een mayday of aanvraag noodlanding is niet zo veel ervaring nodig denk ik.
Ik denk dat je onnoemelijk veel mogelijke scenario's geoefend hebt tijdens je opleiding. NewHorizon?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
daarvoor misschien niet, maar juist de situaties waarin dat niet afdoende is
Mijn collega gewoon vertrouwen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef 11en30 het volgende:
Wat zou jij nu doen als je gezagvoerder was en je staat ingeroosterd met Mo al Vaag met 400 vlieguren?
Bij complexe failures die buiten de procedures gaan speelt ervaring wel een rol. Die zijn echter heel erg zeldzaam. Voor de meeste failures liggen kant en klare procedures klaar die je ook vertellen hoe je vanaf daar verder moet. Daar kan iedereen met een typerating voor dat toestel mee overweg.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
daarvoor misschien niet, maar juist de situaties waarin dat niet afdoende is
Gewoon Duits dus. Een goede reden om niet te publiceren, want niet relevant voor publiek maar wel voor de nabestaanden (captain had 2 kinderen).quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
quote:Bild has named the captain as Patrick S. He was the father of two children. He flew for over ten years for Lufthansa and Germanwings and had completed more than 6,000 flight hours on the Airbus 320.
The paper names the First Officer as Andreas L. He was "young". He was from Montabaur, in Rhineland-Palatinate. He had 630 flight hours. He joined Germanwings in September 2013 straight from the Lufthansa Flight Training School in Bremen.
Deed de captain met 10 jaar ervaring ook. Hij ligt nu wel in 1000 stukjes tegen een bergwand geplakt samen met 6 collega's en 140 klanten.quote:
Uiteraard, en nu nog steeds meerdere keren per jaar hoorquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk dat je onnoemelijk veel mogelijke scenario's geoefend hebt tijdens je opleiding. NewHorizon?
En je alternatief is? Als je niemand vertrouwt heb je ook geen leven.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:41 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Deed de captain met 10 jaar ervaring ook. Hij ligt nu wel in 1000 stukjes tegen een bergwand geplakt samen met 6 collega's en 140 klanten.
Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:33 schreef Lienekien het volgende:
De gezagvoerder zou zijn buitengesloten (NOS).
In de cockpit gaan zitten schijten is ook weer zoiets he.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
Welke voorschriften?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
Je mag toch wel een plasje doen als je echt moet?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
Die voorschriften worden per maatschappij betaalt. Is geen wetgeving of iets.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
De co heette Mo al Vaag?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:41 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Deed de captain met 10 jaar ervaring ook. Hij ligt nu wel in 1000 stukjes tegen een bergwand geplakt samen met 6 collega's en 140 klanten.
De hele vlucht m'n plas inhoudenquote:Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef 11en30 het volgende:
Wat zou jij nu doen als je gezagvoerder was en je staat ingeroosterd met Mo al Vaag met 400 vlieguren?
De procedure is om je collega's niet te vertrouwen. De ervaren captain heeft zich daar niet aan gehouden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
En je alternatief is? Als je niemand vertrouwt heb je ook geen leven.
twitter:wol twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:44:55Frans OM: gezagvoerder ging even weg, de co-piloot was alleen. En manipuleerde -bewust- het vluchtsysteem om de daling in te zetten. reageer retweet
Iemand die je niet kent en nog nooit gezien hebt. Vertrouw je daar de rest van je team en al je klanten blind aan toe? Deze gezagvoerder deed het. En half FOK! zou hetzelfde doen.quote:
Hij kende de co-piloot niet en had hem nog nooit gezien?quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:46 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Iemand die je niet kent en nog nooit gezien hebt. Vertrouw je daar de rest van je team en al je klanten blind aan toe? Deze gezagvoerder deed het.
Beiden Duits, maar...quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat was de nationaliteit / afkomst van deze piloot en gezagvoerder? Is dat bekend?
twitter:SPIEGEL_EIL twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:43:52Co-Pilot steuerte die Unglücksmaschine in den letzten Minuten... http://t.co/MDzs5Cdm4O reageer retweet
Volgens het geprinte WC-papier dat ook wel Bild heet zouden de namen Patrick en Andreas (of iets dergelijks) zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat was de nationaliteit / afkomst van deze piloot en gezagvoerder? Is dat bekend?
Kortom bij kennis dus. Bewuste actie.twitter:wol twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:46:13Frans OM: op de voice-recorder hoor je de co-piloot zwaar ademen. Op oproepen vanuit luchtverkeersleiding wordt niet gereageerd. reageer retweet
En dan nu fokkers aan zet om "zwaar ademen" te analyseren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:47 schreef alpeko het volgende:
Kortom bij kennis dus.twitter:wol twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:46:13Frans OM: op de voice-recorder hoor je de co-piloot zwaar ademen. Op oproepen vanuit luchtverkeersleiding wordt niet gereageerd. reageer retweet
We gaan het nu 3 topics hebben over hypoxia en aanverwante symptomen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:48 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
En dan nu fokkers aan zet om "zwaar ademen" te analyseren.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:48 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
En dan nu fokkers aan zet om "zwaar ademen" te analyseren.
CNN.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:49 schreef heywoodu het volgende:
Volgens de CNN-tolk ademde hij normaal.
Sleutels zijn pre 9/11.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:51 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Hoe is het mogelijk dat de copiloot of de gezagsvoerder geen sleutel of code heeft waardoor ze zelf de toegang tot de cockpit kunnen krijgen?!
Is het mogelijk dat de gezagsvoerder hier wel een sleutel van had, maar dat hij deze niet bij zich had?
Juist om te voorkomen dat iemand zich vanuit de cabine toegang verschaft tot de cockpit, bijvoorbeeld door een personeelslid te gijzelen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:51 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Hoe is het mogelijk dat de copiloot of de gezagsvoerder geen sleutel of code heeft waardoor ze zelf de toegang tot de cockpit kunnen krijgen?!
Is het mogelijk dat de gezagsvoerder hier wel een sleutel van had, maar dat hij deze niet bij zich had?
Dat was te horen geweest op de band.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:52 schreef byah het volgende:
óf, piloot gaat kakken, terrorist klopt op deur, copiloot laat hem binnen en wordt gedwongen om vliegtuig te laten crashen?
dat is eigenlijk wat ik bedoel. Zo vaak gaat het uiteindelijk ook niet compleet fout.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Bij complexe failures die buiten de procedures gaan speelt ervaring wel een rol. Die zijn echter heel erg zeldzaam. Voor de meeste failures liggen kant en klare procedures klaar die je ook vertellen hoe je vanaf daar verder moet. Daar kan iedereen met een typerating voor dat toestel mee overweg.
Dat is inderdaad een stuk lastiger te relativeren dan een aaneenschakeling van technische mankementen. Dat kun je nog over pech spreken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:51 schreef Yasmin23 het volgende:
Fucking naar als het echt moedwillig is gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heet het een zelfmoordaanslag.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:53 schreef Odaiba het volgende:
Wou hij zelfmoord plegen, maar niet alleen gaan ofzo?
Als je zelfmoord pleegt denk je niet meer aan anderen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:53 schreef Odaiba het volgende:
Wou hij zelfmoord plegen, maar niet alleen gaan ofzo?
Nee, dat was te horen geweest.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:54 schreef Infection het volgende:
Toch vreemd dat als dit een zelfmoord is, je even 150 man met je meeneemt. Ik begin bijna te denken dat er nog een tweede persoon in de cockpit was toen de piloot voor de deur stond.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:54 schreef Slobeend het volgende:
http://www.lubitz-pr.de/index.php?id=39SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brandstapel met deze man
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |