abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151049144
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)







Diverse links:

Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit locking system

Eerste Berichtgeving:

-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

Update 26-03-15:

-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).

-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.

-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel/code oid. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.

-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule in hoort te zitten inmiddels teruggevonden.

-Meerdere bronnen- De namen van de piloten zijn (nog) niet vrijgegeven.

-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.

Update 25-03-15:

-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.

Update 24-03-15:

-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

YouTubes:



[ Bericht 3% gewijzigd door niels0 op 26-03-2015 12:48:09 ]
pi_151049189
Over 2 uur een persconferentie van de OvJ te Marseille. Ben benieuwd of zij ook een onderzoek gaan starten naar aanleiding van de laatste geruchten
pi_151049241
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom eist niemand deze aanslag dan op?
Bij de grote aanslagen op zeg maar sterke landen waarbij de aanslag werd opgeeist konden de terroristen van een ding zeker zijn. Dat ze compleet plat gebombardeerd werden.
Inmiddels zijn er zoveel groeperingen die tegen het westen zijn dat bij een aanslag heel veel groepen ervoor verantwoordelijk kunnen zijn.

En wat is nu enger en moeilijker, een vijand die je niet kent of een vijand die je wel kent en actie kunt ondernemen.
Vanuit terroristisch punt gezien zijn anonieme aanslagen veel beter.
pi_151049312
Is het ook bekend wie de piloten zijn en of ze eventueel tot een aanslag/zelfmoord in staat zijn? Is daar een reden voor!
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:49:36 #5
165633 eriksd
The grand facade...
pi_151049542
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:40 schreef aloa het volgende:
Is het ook bekend wie de piloten zijn en of ze eventueel tot een aanslag/zelfmoord in staat zijn? Is daar een reden voor!
Goede vraag!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:49:50 #6
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151049548
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:34 schreef NewHorizon het volgende:
Over 2 uur een persconferentie van de OvJ te Marseille. Ben benieuwd of zij ook een onderzoek gaan starten naar aanleiding van de laatste geruchten
Die is zeker weer in het Frans?
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:51:59 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151049616
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:36 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Bij de grote aanslagen op zeg maar sterke landen waarbij de aanslag werd opgeeist konden de terroristen van een ding zeker zijn. Dat ze compleet plat gebombardeerd werden.
Inmiddels zijn er zoveel groeperingen die tegen het westen zijn dat bij een aanslag heel veel groepen ervoor verantwoordelijk kunnen zijn.

En wat is nu enger en moeilijker, een vijand die je niet kent of een vijand die je wel kent en actie kunt ondernemen.
Vanuit terroristisch punt gezien zijn anonieme aanslagen veel beter.
Nou nee, het doel van aanslagen plegen op willekeurige burgers heeft als doel om mensen bang te maken voor jouw terreurorganisatie. Dan heeft het niet zoveel zin als je vervolgens niet gaat vertellen dat een aanslag jouw werk was.
pi_151049623
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:49 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Die is zeker weer in het Frans?
France24 in Anglais zal het wel live voor je vertalen.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151049625
Newhorizon hoe zit dat eigenlijk met de nooddeuren? Ik neem aan dat die ook niet zomaar open te trekken zijn toch? Neem aan dat die geactiveerd worden als de grond of water geraakt is.

Ik vloog die dag een paar uur later van Barcelona naar Amsterdam en wij vlogen een hele andere route.

Zie link: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ph-bxo/#5d4dbbb

Kan zijn dat we zijn omgeleid maar dit was gezien het weer ook de snelste route al weet ik niet hoe dat een paar uur eerder was.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:53:37 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151049654
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:49 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Die is zeker weer in het Frans?
Nee, ik denk in het Nederlands. -O-
Want toen wij persconferenties gaven over MH17 gingen die ook in een andere taal dan onze eigen... 8)7
***
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:53:38 #12
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151049655
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_151049671
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:52 schreef El_Grando101 het volgende:
Ik vloog die dag een paar uur later van Barcelona naar Amsterdam en wij vlogen een hele andere route.

Zie link: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ph-bxo/#5d4dbbb

Kan zijn dat we zijn omgeleid maar dit was gezien het weer ook de snelste route al weet ik niet hoe dat een paar uur eerder was.
Ik zag na de crash vrijwel niemand boven dat gebied zitten behalve wat privé-spul en die Stratotanker.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151049676
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Of op 1 of andere manier vanaf de grond? Dat moet toch niet zo lastig zijn lijkt me
pi_151049679
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Hij is te openen door middel van een noodcode die de stewards kennen
pi_151049696
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Is ook te openen d.m.v. een noodprocedure met code. Echter kan deze vanuit de cockpit weer overruled worden (bijv. omdat een kaper anders het cabinepersoneel kan dwingen de code in te toetsen).
pi_151049697
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Dan kan een kaper het ook.

Het probleem is denken dat de piloten 100% onfeilbaar zijn en altijd juist handelen.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:55:35 #18
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151049704
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:54 schreef Mestras het volgende:

[..]

Hij is te openen door middel van een noodcode die de stewards kennen
waarom zou je dan proberen een deur in te trappen?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:56:02 #19
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151049717
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:55 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Is ook te openen d.m.v. een noodprocedure met code. Echter kan deze vanuit de cockpit weer overruled worden (bijv. omdat een kaper anders het cabinepersoneel kan dwingen de code in te toetsen).
bron?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_151049724
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:54 schreef Mestras het volgende:

[..]

Hij is te openen door middel van een noodcode die de stewards kennen
Schijf dat knopje naar lock en de deur gaat niet open hoor.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:56:42 #21
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151049735
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:55 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Dan kan een kaper het ook.

Het probleem is denken dat de piloten 100% onfeilbaar zijn en altijd juist handelen.
zet dan een toilet in de ruimte van de piloot en spreek af dat de piloten nooit de cabine mogen verlaten tijdens de vlucht
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:57:17 #23
165633 eriksd
The grand facade...
pi_151049747
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:54 schreef Mestras het volgende:

[..]

Hij is te openen door middel van een noodcode die de stewards kennen
Klinkt logisch. Dus even een steward een mes op de keel zetten en je bent de cockpit binnen.
Ik denk het niet he. Code intoetsen, cockpit krijgt signaal, kan dan deur openen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:57:18 #24
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151049748
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:56 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Schijf dat knopje naar lock en de deur gaat niet open hoor.

[ afbeelding ]
ok.. duidelijk :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_151049749
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:56 schreef Onnoman het volgende:

[..]

bron?
pi_151049767
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:56 schreef Onnoman het volgende:

[..]

bron?
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:56 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Schijf dat knopje naar lock en de deur gaat niet open hoor.

[ afbeelding ]
zucht.. kijk heel even in het vorige topic. video is al vaak langs gekomen

Alpha kenny one
pi_151049777
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:52 schreef El_Grando101 het volgende:
Newhorizon hoe zit dat eigenlijk met de nooddeuren? Ik neem aan dat die ook niet zomaar open te trekken zijn toch? Neem aan dat die geactiveerd worden als de grond of water geraakt is.

Ik vloog die dag een paar uur later van Barcelona naar Amsterdam en wij vlogen een hele andere route.

Zie link: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ph-bxo/#5d4dbbb

Kan zijn dat we zijn omgeleid maar dit was gezien het weer ook de snelste route al weet ik niet hoe dat een paar uur eerder was.
Eerste vraag: Nee, die kun je niet opentrekken tijdens de vlucht.

Tweede vraag: Jullie starten sowieso al de andere kant op vanwege de wind. Dan kan het zomaar efficiënter zijn om linksom te gaan ipv rechtsom. Een en ander is ook afhankelijk van de wind onderweg. :)
pi_151049784
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
'Buitengesloten piloot kan cockpit weer in'
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:59:10 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151049787
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:56 schreef Onnoman het volgende:

[..]

bron?
Misschien moet je eerst het topic eens doorlezen, de afgelopen 3-4 delen is al voldoende voor je hier dingen gaat roepen als 'wat raar dat iemand daar nog nooit over nagedacht heeft'. :{
***
pi_151049788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:57 schreef falling_away het volgende:

[..]

[..]

zucht.. kijk heel even in het vorige topic. video is al vaak langs gekomen

Ik beweer toch niet anders?
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151049791
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Daar is over nagedacht na 9/11, en toen is besloten dat dat juist NIET moet kunnen zonder toestemming van de cockpitbemanning.
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2015 @ 10:59:21 #32
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151049794
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Juist niet, aangezien alles nu kaping-proof moet zijn.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151049814
Ik ben echt zo benieuwd naar de namen van de piloten
pi_151049830
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Klinkt logisch. Dus even een steward een mes op de keel zetten en je bent de cockpit binnen.
Ik denk het niet he. Code intoetsen, cockpit krijgt signaal, kan dan deur openen.
Nee, andersom, anders kan de steward nog steeds niet naar binnen als de piloten bewusteloos zijn oid.
Als de code is ingetoetst krijgen de piloten 30 seconden de tijd om de deur alsnog te locken.
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:00:53 #35
165633 eriksd
The grand facade...
pi_151049835
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Ik ben blij dat jij het allemaal goed door hebt. Ohnee, niet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:01:21 #36
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151049847
quote:
Uit dat artikel van de telegraaf lijkt het dus moedwillig te zijn geblokkeerd of het slot moet toevallig ook kapot zijn geweest (en piloot dan onwel).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:01:33 #37
165633 eriksd
The grand facade...
pi_151049855
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:00 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Nee, andersom, anders kan de steward nog steeds niet naar binnen als de piloten bewusteloos zijn oid.
Als de code is ingetoetst krijgen de piloten 30 seconden de tijd om de deur alsnog te locken.
Je hebt gelijk, excuus.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:01:33 #38
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151049856
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik ben blij dat jij het allemaal goed door hebt. Ohnee, niet.
daar heb ik werklozen als jij voor die dat voor mij willen uitzoeken
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2015 @ 11:01:46 #39
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151049863
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:00 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik ben echt zo benieuwd naar de namen van de piloten
Waarom?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151049865
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef nils7 het volgende:

[..]

Uit dat artikel van de telegraaf lijkt het dus moedwillig te zijn geblokkeerd of het slot moet toevallig ook kapot zijn geweest (en piloot dan onwel).
En het vliegtuig uit zichzelf gaan dalen.
pi_151049878
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef nils7 het volgende:

[..]

Uit dat artikel van de telegraaf lijkt het dus moedwillig te zijn geblokkeerd of het slot moet toevallig ook kapot zijn geweest (en piloot dan onwel).
Piloot is onwel geworden en zijn hand viel op het knopje.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:02:17 #42
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151049881
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Waarom?
kijken of er een naam eindigt op mohammed
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:02:21 #43
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151049884
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef Onnoman het volgende:

[..]

daar heb ik werklozen als jij voor die dat voor mij willen uitzoeken
Wat een onaardige post.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:02:26 #44
165633 eriksd
The grand facade...
pi_151049889
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef Onnoman het volgende:

[..]

daar heb ik werklozen als jij voor die dat voor mij willen uitzoeken
Ik doe het met liefde.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2015 @ 11:02:41 #45
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151049893
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:02 schreef Onnoman het volgende:

[..]

kijken of er een naam eindigt op mohammed
:')

Ga ergens anders trollen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:02:43 #46
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151049894
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

En het vliegtuig uit zichzelf gaan dalen.
Te veel "toevalligheden" mijn gedacht maar goed uitsluiten zou ik het niet durven.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_151049906
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Waarom?
Kijken of een van de piloten niet Heinrich Muller maar Mohammed Boom Salad heet.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151049910
Wat betreft de namen van de piloten, hier gaat men er stiekem vanuit dat daar wel wat mee zou zijn, als is moslim ofzo, maar namen worden sowieso nooit vrijgegeven voordat de familie op de hoogte is en het kan zijn dat door omstandigheden dat nog niet is gebeurd. Bv.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:03:37 #49
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151049911
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:02 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

:')

Ga ergens anders trollen.
wat nou trollen.. het is gewoon zoeken naar bevestiging
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_151049914
quote:
Ja, maar dan moet de piloot dat alsnog goedvinden en de deur unlocken. Als 'ie dat niet doet kom je er gewoon niet meer in.

Maargoed, wat iemand in het vorige topic al zei: je moet ergens stoppen qua beveiliging. Als je de boel zo maakt dat iemand altijd naar binnen kan dan kan een steward(ess) weer de piloot bedreigen. Je moet gewoon uitgaan van een basisvertrouwen in de piloot/piloten, een andere optie is er niet echt.
Of geheel verbieden dat de piloten de cockpit verlaten, maar dat zal ook niet altijd gaan.
pi_151049927
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:02 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Piloot is onwel geworden en zijn hand viel op het knopje.
Dat knopje wordt na 5 minuten weer op de neutrale stand gezet, toch? Dan zou je na 5 minuten wachten dus alsnog de deur kunnen openen, tenzij hij dan wéér z'n hand per ongeluk op het knopje laat vallen, maar dan wordt het wel erg veel toeval.
pi_151049941
Zou op zich wel verklaren waarom die Fransen een Mirage hebben gescrambled... Wellicht heeft cabin crew / buitengesloten piloot de autoriteiten gecontact? Wat ik niet snap is dat er geen verhalen zijn over mensen die familie hebben gesmst/belt. Als je zo lang in een daling zit en op een gegeven moment probeert een van de piloten met geweld de cockpit in te komen moet je toch wel vermoeden dat er iets mis is...
pi_151049942
Interessante aan de persco met de OvJ is overigens dat justitie eigenlijk niks te maken heeft met zo een onderzoek. Ze mogen ook helemaal niks met de bevindingen van het BEA-onderzoek.

Zou kunnen dat ze gaan vertellen (nog) geen aanwijzingen te hebben dat er iets crimineels is gebeurd, of dat ze naar aanleiding van de geruchten zelf een eigen onderzoek gaan starten.

Of, in het meest extreme geval, dat BEA naar aanleiding van hun bevindingen het onderzoek aan justitie willen overdragen.

Wordt wel een interessante persco, denk ik.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:04:58 #54
165633 eriksd
The grand facade...
pi_151049944
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Ja, maar dan moet de piloot dat alsnog goedvinden en de deur unlocken. Als 'ie dat niet doet kom je er gewoon niet meer in.

Nee, want dan zou bij een piloot die onwel is geworden het vliegtuig per definitie neerstorten. De piloot kan de ingevoerde code overrulen door binnen 30 seconden te locken.

Goed systeem, en volledig doordacht.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_151049952
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:02 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Piloot is onwel geworden en zijn hand viel op het knopje.
Lijkt me een heel waarschijnlijk scenario. ;(
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_151049954
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef Loveless85 het volgende:
Zou op zich wel verklaren waarom die Fransen een Mirage hebben gescrambled... Wellicht heeft cabin crew / buitengesloten piloot de autoriteiten gecontact? Wat ik niet snap is dat er geen verhalen zijn over mensen die familie hebben gesmst/belt. Als je zo lang in een daling zit en op een gegeven moment probeert een van de piloten met geweld de cockpit in te komen moet je toch wel vermoeden dat er iets mis is...
Je hebt geen bereik in een vliegtuig.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:05:23 #57
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151049957
al is het vaak dat mensen hun persoonlijke leed graag met derden wenst te delen
iets wat we de laatste jaren steeds vaker voorkomt
ook met familie drama's e.d.

iemand is onzichtbaar labiel en depressief en wilt het leven verlaten
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:05:28 #58
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151049958
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Kijken of een van de piloten niet Heinrich Muller maar Mohammed Boom Salad heet.
Ik denk eerlijk gezegd dat als het een Islamitische naam was geweest dat dit al naar buiten zou zijn gekomen.
Dat zou pas sensatie brengen. De media zou er van smullen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_151049975
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:05 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Je hebt geen bereik in een vliegtuig.
Kan best hoor, zeker als je boven land zo laag vliegt.
pi_151049978
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Ja, hoor, die deuren zijn JUIST niet te openen om te voorkomen dat iemand van buiten de cockpit het vliegtuig kan overnemen/kapen.
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2015 @ 11:06:20 #61
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151049984
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Onnoman het volgende:

[..]

wat nou trollen.. het is gewoon zoeken naar bevestiging
Wanneer dat het geval was geweest had hij het vliegtuig gewoon in Marseille, Montpellier, Cannes, Nice of Monaco kunnen crashen voor nog meer slachtoffers. Terrorisme lijkt me vooralsnog niet het motief.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151049992
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:05 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Kan best hoor, zeker als je boven land zo laag vliegt.
Ik heb altijd vanaf een paar minuten na het opstijgen al geen bereik meer. :o
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:06:48 #63
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151049997
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:06 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, hoor, die deuren zijn JUIST niet te openen om te voorkomen dat iemand van buiten de cockpit het vliegtuig kan overnemen/kapen.
is net al 50 keer uitgelegd :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_151050006
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:05 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Kan best hoor, zeker als je boven land zo laag vliegt.
Maar je zit wel boven de Alpen.
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:07:06 #65
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151050008
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dat knopje wordt na 5 minuten weer op de neutrale stand gezet, toch? Dan zou je na 5 minuten wachten dus alsnog de deur kunnen openen, tenzij hij dan wéér z'n hand per ongeluk op het knopje laat vallen, maar dan wordt het wel erg veel toeval.
De duikvlucht was natuurlijk maar 8 minuten dus heel veel tijd was er niet.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_151050015
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nee, want dan zou bij een piloot die onwel is geworden het vliegtuig per definitie neerstorten. De piloot kan de ingevoerde code overrulen door binnen 30 seconden te locken.

Goed systeem, en volledig doordacht.
True, maar ik bedoelde meer dat als iemand bij bewustzijn is hij gewoon kan tegenhouden dat er iemand binnenkomt. Als 'ie dat niet wil dan gebeurt het ook niet want dan lockt hij gewoon de deur.
pi_151050022
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Kijken of een van de piloten niet Heinrich Muller maar Mohammed Boom Salad heet.
Als de piloot Heinrich Muller heette, is het waarschijnlijk een ongeluk.
Als de piloot Mohammed heette, is het waarschijnlijk een aanslag.

:')
pi_151050049
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:55 schreef Onnoman het volgende:

[..]

waarom zou je dan proberen een deur in te trappen?
Als de piloten niet bij bewustzijn zijn, dan kan het cabinepersoneel de cockpit in via die procedure. Alleen kunnen ze in de cockpit die procedure alsnog afbreken als ze daartoe in staat zijn.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:10:43 #69
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151050103
het is dus onwaarschijnlijk dat de piloot in cabine niet bij bewustzijn was aangezien dat knopje bewust is omgezet
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_151050116
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef Loveless85 het volgende:
Zou op zich wel verklaren waarom die Fransen een Mirage hebben gescrambled
Standaard procedure als er geen contact meer is
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 11:11:26 #71
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151050121
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:56 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Schijf dat knopje naar lock en de deur gaat niet open hoor.

[ afbeelding ]
Zo'n hele cockpit zit vol met mooie dingsigheidjes heb je hier gewoon een lullig schakelaartje voor :o
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151050133
OP beetje aangepast. Scheelt weer 100.000 keer hetzelfde vragen
pi_151050139
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:07 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Als de piloot Heinrich Muller heette, is het waarschijnlijk een ongeluk.
Als de piloot Mohammed heette, is het waarschijnlijk een aanslag.

:')
Aanslag op een berg?
pi_151050155
Er was toch ook iets met Mohammed en een berg?
pi_151050163
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:12 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Aanslag op een berg?
Op 149 mensen?
pi_151050171
Wat mij tegenzit is: Waarom moet de piloot naar de wc op een vlucht van 2 uur? Je kan toch wel van te voren gaan of niet?
pi_151050173
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:07 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Als de piloot Heinrich Muller heette, is het waarschijnlijk een ongeluk.
Als de piloot Mohammed heette, is het waarschijnlijk een aanslag.

Als hij Heinrich Muller heette was het een bekeerling.
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 11:13:51 #78
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151050180
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Onnoman het volgende:

[..]

wat nou trollen.. het is gewoon zoeken naar bevestiging
Je trollt, eerste en meteen laatste waarschuwing.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151050187
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef Amplifier het volgende:
Wat mij tegenzit is: Waarom moet de piloot naar de wc op een vlucht van 2 uur? Je kan toch wel van te voren gaan of niet?
Vrouwen moeten ook altijd net naar de wc als je 10 minuten in de auto zit.
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 11:14:18 #80
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151050195
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef Loveless85 het volgende:
Zou op zich wel verklaren waarom die Fransen een Mirage hebben gescrambled... Wellicht heeft cabin crew / buitengesloten piloot de autoriteiten gecontact? Wat ik niet snap is dat er geen verhalen zijn over mensen die familie hebben gesmst/belt. Als je zo lang in een daling zit en op een gegeven moment probeert een van de piloten met geweld de cockpit in te komen moet je toch wel vermoeden dat er iets mis is...
Nou dat, daar snap ik geen hol van.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2015 @ 11:14:18 #81
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151050196
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:12 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Aanslag op een berg?
Dit. Aangezien het niet de Tempelberg was lijkt het me onwaarschijnlijk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:14:23 #82
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151050198
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef Amplifier het volgende:
Wat mij tegenzit is: Waarom moet de piloot naar de wc op een vlucht van 2 uur? Je kan toch wel van te voren gaan of niet?
als je moet dan moet je :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_151050209
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Op 149 mensen?
Op weg naar Parijs? Mirage heeft erger voorkomen?
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:15:14 #84
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151050216
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef yvonne het volgende:

[..]

Je trollt, eerste en meteen laatste waarschuwing.
pardon? iedereen zit hier gvd te speculeren, ga nou niet sentimenteel doen.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:15:32 #85
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151050223
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef Amplifier het volgende:
Wat mij tegenzit is: Waarom moet de piloot naar de wc op een vlucht van 2 uur? Je kan toch wel van te voren gaan of niet?
Wat laxerends gekregen van zijn collega piloot, anders werkt zijn duivelse plannetje niet. Voor zover dit dan klopt he.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_151050225
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Op 149 mensen?
Ja, maar als hij een aanslag zou plegen had hij wel een mooie groot gebouw gezocht met nog meer slachtoffers.
pi_151050232
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:14 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Op weg naar Parijs? Mirage heeft erger voorkomen?
Ik zeg niet dat het een aanslag is he. Maar mensen die "namen moeten weten" en benieuwd zijn naar de achtergrond (lees: is het een moslim?) zijn zo bevooroordeeld.
pi_151050242
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:15 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ja, maar als hij een aanslag zou plegen had hij wel een mooie groot gebouw gezocht met nog meer slachtoffers.
Precies.
pi_151050245
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:14 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Vrouwen moeten ook altijd net naar de wc als je 10 minuten in de auto zit.
Of hij dah de avond tevoren een hele slechte paella gegeten
pi_151050287
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:15 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Wat laxerends gekregen van zijn collega piloot, anders werkt zijn duivelse plannetje niet. Voor zover dit dan klopt he.
Deze idd
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2015 @ 11:18:29 #91
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151050291
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:15 schreef Onnoman het volgende:

[..]

pardon? iedereen zit hier gvd te speculeren, ga nou niet sentimenteel doen.
Jij bent duidelijk bevooroordeeld. Dat heeft niets met speculeren van doen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:18:43 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151050299
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef Amplifier het volgende:
Wat mij tegenzit is: Waarom moet de piloot naar de wc op een vlucht van 2 uur? Je kan toch wel van te voren gaan of niet?
Piloten gaan er doorgaans niet vanuit dat hun copiloot hun WC bezoek gebruikt om tegen ene berg aan te vliegen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:22:32 #93
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151050383
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:18 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Deze idd
Misschien horen ze op de voicerecorder wel iets als "Ach nein! ich muss scheißen! hnngggh".
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_151050396
Waarom denkt iedereen aan zelfmoord of een aanslag? Een hartaanval / beroerte van de co-piloot klinkt mij een stuk logischer.
pi_151050401
Hij moest gewoon even een snuifje nemen, 2 uur is lang mannnnnn
pi_151050406
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:16 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het een aanslag is he. Maar mensen die "namen moeten weten" en benieuwd zijn naar de achtergrond (lees: is het een moslim?) zijn zo bevooroordeeld.
En hoe noem je mensen die het scenario van een aanslag uit alle macht proberen te vermijden?

Het is een reële mogelijkheid bij geen decompressie, geen midair explosie, vliegtuig is blijven vliegen, stemmen/geluiden, gecontroleerde daling, alleen de degelijke achtergrond van de gezagvoerder bekendgemaakt.

Moslimterreur is gewoon een grote kanshebber. Hoe lang wil je je kop in het zand houden?
pi_151050410
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:15 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ja, maar als hij een aanslag zou plegen had hij wel een mooie groot gebouw gezocht met nog meer slachtoffers.
Precies. Dan had ik 'em in hartje Parijs laten crashlanden.
I feel kinda Locrian today
pi_151050413
Hier de namen?

@Ugo_Dv: According to German tabloid Bild both pilots Germans: Andreas & Patrick are their names. #germanwings http://www.bild.de/news/a(...)s-40308982.bild.html ..."
pi_151050432
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:22 schreef Infection het volgende:
Waarom denkt iedereen aan zelfmoord of een aanslag? Een hartaanval / beroerte van de co-piloot klinkt mij een stuk logischer.
Nee, want dan ''lock'' je de deur niet
pi_151050436
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:22 schreef Infection het volgende:
Waarom denkt iedereen aan zelfmoord of een aanslag? Een hartaanval / beroerte van de co-piloot klinkt mij een stuk logischer.
Najah, als ze al op autopiloot vlogen (is dat bekend?) zou er dan dus niks gebeuren, zeker geen daling. Dus waarschijnlijk zou hij wel echt manueel de controle moeten overnemen en hem dan naar beneden sturen?
pi_151050437
Wat bellen betreft, er is geen bereik, maar zelfs als dat er is geloof je gewoon tot het laatste moment dat het wel goedkomt. Dat heb ik zelf meegemaakt. (Dat kwam dus duidelijk goed :+ )

Bij de 9/11 toestanden met bellers heb je het over zichtbare kapers en dan weet je dat er iets gaat gebeuren, dat je in elk geval niet op de afgesproken tijd op de afgesproken plek aankomt, dat is anders. Dat waren niet eens 911 calls, maar berichten van liefde/afscheid aan familie.Geen blinde paniek ofzo. Je wordt nl eerst overvallen door ongeloof.
pi_151050440
Apart verhaal met die deur. :X
pi_151050452
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef Amplifier het volgende:
Wat mij tegenzit is: Waarom moet de piloot naar de wc op een vlucht van 2 uur? Je kan toch wel van te voren gaan of niet?
Waarom niet? Een piloot zit wel langer dan die twee uur vluchttijd in het vliegtuig en hij kan probleemloos naar de wc in de periode dat het vliegtuig op autopiloot vliegt. Waarom zou je het dan niet doen :P
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:25:18 #104
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151050478
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:18 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Jij bent duidelijk bevooroordeeld. Dat heeft niets met speculeren van doen.
haha.. ik denk dat jij je juist schuldig maakt aan veroordeling, je moet jezelf niet zo mantelen in blinde moraal. Ik speculeer, niet meer :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_151050490
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, want dan ''lock'' je de deur niet
En je zit met z'n tweeën in de cockpit, júist in het geval iemand onwel wordt.
I feel kinda Locrian today
pi_151050514
Was deze Q&A al voorbijgekomen?

quote:
Cockpitdeur op slot: kan niemand hem openen?

Een hoge militaire functionaris die betrokken is bij de onderzoek naar de vliegramp in Frankrijk, zegt dat één van de piloten niet meer in de cockpit kon komen. Hoe is dat mogelijk?

1. Waarom zit er een slot op de deur van de cockpit?
Die maatregel is wereldwijd ingevoerd na de aanslagen van 11 september 2001. Terroristen drongen de cockpit binnen en overmeesterden de piloten. Vervolgens konden ze hun terreurdaad uitvoeren.

De deuren zijn zodanig ontworpen, dat ze zelfs met fors geweld niet open te krijgen zijn. Ook de constructie waar de deur aan hangt, is niet te forceren. De bepantserde deuren kunnen tegen een stootje: ze kunnen brand weerstaan, en zelfs een inslag van een granaat.

2. En als de purser, het hoofd van de crew, om wat voor reden dan ook naar binnen wil, kan dat dan?
Niet direct. Er is beveiliging die ervoor zorgt dat niet iedereen naar binnen kan. In een door vliegtuigbouwer Airbus gemaakt fimpje wordt uitgelegd hoe de cockpitdeur werkt. Er zijn voor de purser drie manieren om de piloten te benaderen.

Er kan via de intercom om toestemming gevraagd worden om binnen te komen. De piloot kan de deur dan met een knop ontgrendelen.
Via het codetablet kan de purser een zoemer laten klinken in de cockpit, om de aandacht van de piloten te vragen.
Als er dan nog geen reactie komt, dan kan de purser de geheime noodcode invoeren op het codetablet. Als na een bepaalde tijd niemand reageert op de signalen in de cockpit, gaat de cockpitdeur alsnog open.
Maar uiteindelijk houdt de piloot in de cockpit de regie: als hij niet wil dat er iemand binnenkomt kan hij alsnog het slot van binnenuit vergrendelen. "Als een piloot om wat voor reden dan ook niet wil dat er iemand binnenkomt, omdat er bijvoorbeeld een kaper is, dan kan hij zo toch voorkomen dat er iemand binnenkomt", zegt luchtvaartdeskundige Benno Baksteen.

Het filmpje met uitleg:

3. Maar als een piloot even van zijn plaats is, bijvoorbeeld vanwege toiletbezoek, kan hij dan niet zomaar terug?
Nee, ook hij heeft geen sleutel en is afhankelijk van de andere piloot in de cockpit. Ook hij moet bijvoorbeeld via de intercom contact zoeken met zijn collega. Mocht er geen reactie zijn, dan moet hij het via de code proberen.

4. Volgens de bron dichtbij het onderzoek staat vast dat het vliegtuig is neergestort terwijl één piloot in de cockpit was. De ander was buiten. Wat kan er gebeurd zijn?
Het is nog niet te zeggen wat er precies is gebeurd. Als het verhaal van de bron klopt, zijn er volgens Benno Baksteen twee mogelijke verklaringen. De piloot ín de cockpit is onwel geworden. Dat kan niet komen door het wegvallen van de druk, want dan had dat overal in het toestel zo geweest moeten zijn. De andere verklaring kan zijn dat de piloot de deur niet wílde opendoen.

Ook luchtvaartdeskundige Joris Melkert heeft het over deze scenario's. "Onwelwording zou kunnen, maar dan zou de andere vlieger de deur open hebben moeten krijgen. Dan is er nog het scenario dat de andere vlieger iets slechts in de zin had. Zelfmoord of iets anders. Maar we moeten echt wachten op meer informatie."

5. Hebben de passagiers gemerkt wat er gaande was?
Benno Baksteen vermoedt dat mensen in het vliegtuig wel gemerkt moeten hebben dat er iets aan de hand was. "Dat bonzen op de deur; mensen voorin het vliegtuig zullen dat ongetwijfeld gemerkt hebben. Maar of er het besef is geweest dat er zich een drama voltrok, dat is speculeren."
pi_151050523
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Najah, als ze al op autopiloot vlogen (is dat bekend?) zou er dan dus niks gebeuren, zeker geen daling. Dus waarschijnlijk zou hij wel echt manueel de controle moeten overnemen en hem dan naar beneden sturen?
Misschien is hij gevallen en heeft zo iets geraakt?
pi_151050524
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:25 schreef starla het volgende:

[..]

En je zit met z'n tweeën in de cockpit, júist in het geval iemand onwel wordt.
Klopt, maar als de andere even naar de wc gaat...
pi_151050554
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:27 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Klopt, maar als de andere even naar de wc gaat...
Iemand ff naar WC en juist dan raakt de piloot onwel? Kan, maar damn wat een pech dan ;(
I feel kinda Locrian today
pi_151050563
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Najah, als ze al op autopiloot vlogen (is dat bekend?) zou er dan dus niks gebeuren, zeker geen daling. Dus waarschijnlijk zou hij wel echt manueel de controle moeten overnemen en hem dan naar beneden sturen?
Of de autopilot gewoon naar een lagere hoogte draaien. Er is in ieder geval input voor nodig.
pi_151050572
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, want dan ''lock'' je de deur niet
Voor zover ik weet zitten die deuren altijd op slot. Het zou dus prima kunnen dat de andere piloot onwel is geworden terwijl de eerste op het toilet zat.

Alleen de daling heb je daar nog niet mee verklaard. Een onbestuurbaar toestel blijft meestal gewoon netjes op koers door de autopiloot.
pi_151050573
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:28 schreef starla het volgende:

[..]

Iemand ff naar WC en juist dan raakt de piloot onwel? Kan, maar damn wat een pech dan ;(
En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
pi_151050583
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:

[..]

En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Dan moet je wel heel raar vallen :D
pi_151050606
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dan moet je wel heel raar vallen :D
Het zijn ook rare lui, die pilootjes :P
pi_151050621
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:

[..]

En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Mensen willen dat graag geloven want stel je voor dat het niet zo is, dan kan het morgen weer gebeuren als je zelf in het toestel zit.
pi_151050624
quote:
@Ugo_Dv: According to German tabloid Bild both pilots Germans: Andreas & Patrick are their names. #germanwings http://www.bild.de/news/a(...)s-40308982.bild.html ..."
Klopt. Andreas Al Jihad-Jihad en Patrick Bin Laden.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:31:21 #117
165633 eriksd
The grand facade...
pi_151050634
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zitten die deuren altijd op slot. Het zou dus prima kunnen dat de andere piloot onwel is geworden terwijl de eerste op het toilet zat.

Alleen de daling heb je daar nog niet mee verklaard. Een onbestuurbaar toestel blijft meestal gewoon netjes op koers door de autopiloot.
Nee Tchock, dan zou niemand meer de cockpit binnenkomen als de piloot onwel is. Als iemand de toegangscode intoetst heeft de piloot 30 seconden de tijd dit te blokkeren, anders gaat de deur open.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_151050646
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:28 schreef starla het volgende:

[..]

Iemand ff naar WC en juist dan raakt de piloot onwel? Kan, maar damn wat een pech dan ;(
Das nog speculeren, lijkt mij als je onwel raakt niet nog even een lock knopje omzet :)
pi_151050663
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:

[..]

En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Ik hoorde een expert op tv zeggen dat als er sterke rookontwikkeling is in de cockpit, ze misschien de koers per ongeluk gewijzigd kunnen hebben. Nu hoeft dat van die rook niet waar te zijn maar in elk geval is het dus niet extreem complex om een koers te wijzigen.
pi_151050678
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:

[..]

En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Zijn bratwurst viel uit zijn mond op de schakelaar.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:34:00 #121
441317 FrauMilena
Slightly Salty
pi_151050691
Deur op lock zetten door er tegen aan te vallen/stoten, is dat uberhaupt mogelijk? Vanuitgaande wat er in dit filmpje te zien is (2:22), moet de schakelaar eerst omhoog getrokken worden.

  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 11:34:34 #122
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151050701
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:31 schreef Sjongejonge11 het volgende:

[..]

Klopt. Andreas Al Jihad-Jihad en Patrick Bin Laden.
Bild :r



Echt een schande inderdaad, dat nabestaanden niet even, hup, in een helikopter naar de plaats van het ongeval mogen :')

Daaronder overigens een zeer boeiend verhaal over een aantal vrouwen die, net als Angelina Jolie nu, zonder eierstokken door het leven gaan.

;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151050708
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:31 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nee Tchock, dan zou niemand meer de cockpit binnenkomen als de piloot onwel is. Als iemand de toegangscode intoetst heeft de piloot 30 seconden de tijd dit te blokkeren, anders gaat de deur open.
Ja kak. :')

In dat geval: http://news.aviation-safe(...)ed-by-pilot-suicide/
pi_151050747
Als het menselijke opzet was dan is in ieder geval de fabrikant van dat vliegtuig opgelucht. Lag het niet aan hun toestel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151050755
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:33 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Zijn bratwurst viel uit zijn mond op de schakelaar.
Hij stootte de schakelaar per ongeluk om tijdens het bidden.
pi_151050776
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:36 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hij stootte de schakelaar per ongeluk om tijdens het bidden.
Wat zit jij nou de hele tijd over moslims te zeuren?
pi_151050814
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat zit jij nou de hele tijd over moslims te zeuren?
Christenen bidden ook, hoor.
Ja, die met de ballen in de bek.
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2015 @ 11:39:22 #128
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151050850
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:25 schreef Onnoman het volgende:

[..]

haha.. ik denk dat jij je juist schuldig maakt aan veroordeling, je moet jezelf niet zo mantelen in blinde moraal. Ik speculeer, niet meer :)
Goed, de namen zijn inmiddels bekend, je hoeft hierover dus niet meer te speculeren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151050871
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:34 schreef FrauMilena het volgende:
Deur op lock zetten door er tegen aan te vallen/stoten, is dat uberhaupt mogelijk? Vanuitgaande wat er in dit filmpje te zien is (2:22), moet de schakelaar eerst omhoog getrokken worden.

Ik mag toch hopen dat ze dit soort dingen (net als bv. autopiloot uitschakelen) redelijk tweestaps maken? Dat je dus niet even per ongeluk door stoten of iets laten vallen zo'n functie kan in- of uitschakelen.
pi_151050882
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:38 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Christenen bidden ook, hoor.
Bedankt, nooit geweten. Maar die bedoelt 11en30 natuurlijk helemaal niet.
pi_151051019
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:31 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Das nog speculeren, lijkt mij als je onwel raakt niet nog even een lock knopje omzet :)
Ach ja, je wordt niet voor niets ONWEL. Dat je dan niet meer goed kan nadenken en lock doet ipv unlock is zo gek nog niet.

Bewuste actie lijkt me nochtans logischer.
I feel kinda Locrian today
pi_151051096
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:38 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Christenen bidden ook, hoor.
maar moslims knikken voorover.
wellicht boog die, klapt zijn hoofd op de deurslot pen. piloot dood, zakt naar onderen en trekt slot in de lock stand.
pi_151051100
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:36 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Bij de grote aanslagen op zeg maar sterke landen waarbij de aanslag werd opgeeist konden de terroristen van een ding zeker zijn. Dat ze compleet plat gebombardeerd werden.
Inmiddels zijn er zoveel groeperingen die tegen het westen zijn dat bij een aanslag heel veel groepen ervoor verantwoordelijk kunnen zijn.

En wat is nu enger en moeilijker, een vijand die je niet kent of een vijand die je wel kent en actie kunt ondernemen.
Vanuit terroristisch punt gezien zijn anonieme aanslagen veel beter.
Lijkt mij ook ja. Ik heb het altijd raar gevonden dat bepaalde groepen aanslagen van tevoren al aankondigde.
Ik vraag me alleen af wat de groep eraan heeft om de aanslag niet op te eisen.
pi_151051147
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:45 schreef starla het volgende:

[..]

Ach ja, je wordt niet voor niets ONWEL. Dat je dan niet meer goed kan nadenken en lock doet ipv unlock is zo gek nog niet.
Is wel gek. De deur valt achter de gezagvoerder dicht en BAM! acute ... ja wat eigenlijk?
pi_151051160
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:47 schreef aloa het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja. Ik heb het altijd raar gevonden dat bepaalde groepen aanslagen van tevoren al aankondigde.
Ik vraag me alleen af wat de groep eraan heeft om de aanslag niet op te eisen.
De zaal die ze hadden gehuurd voor de persconferentie was dubbel geboekt, Hassan's verjaardagsfeestje was al eerder geplande dus ze wachten nu op een vervangende ruimte.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151051183
Niet officiële bronnen beweren dat de co-piloot stond te kloppen.
pi_151051187
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:49 schreef 11en30 het volgende:

Is wel gek. De deur valt achter de gezagvoerder dicht en BAM! acute ... ja wat eigenlijk?
Goed, je zit op cruisehoogte. Er is tijd voor een plaspauze want vliegtuig toch op auto-piloot.
* Je achterblijvende collega wordt onwel. Kan.
* Hij valt zo dat hij op het 'lock' knopje terecht komt. Wordt al wat onwaarschijnlijker huh.
* Terwijl het vliegtuig op automatische piloot staat zet hij vanzelf een daling in. Zoveel toeval in 1x?!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151051197
Ondertussen op GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/m(...)itdeur.html#comments

Even de comments gecheckt op een aantal steekwoorden:

16x islam
15x moslim
5x mohammed
3x achmed

We wachten af...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_151051217
Binnenkort zullen de media wel gaan wroeten in het leven van die piloot.
pi_151051218
Is wel hip:

quote:
Flight 470 was an international passenger Embraer 190 flying from Maputo International Airport.

During the flight, Captain Herminio dos Santos Fernandes manually changed its autopilot settings three times from 38,000 feet to 592 feet -- which was below ground level -- as well as adjusting the speed.

The cockpit voice recorder captured several alarms going off during the descent, as well as repeated loud bangs on the door from the co-pilot, who was locked out of the cockpit. An investigation concluded that Captain Fernandes had a "clear intention" to crash the jet, and had kept his co-pilot out of the cabin so he could do so.

The plane crashed into the Bwabwata National Park in Namibia, about half way between its departure and scheduled arrival airport. All 27 passengers and six crew members were killed.
quote:
Flight 702, an Ethiopian Airlines Boeing 767-300ER, was flying from Addis Ababa to Milan via Rome on 17 February 2014 when its own co-pilot hijacked it.

He waited until the pilot went to the toilet, then locked the cockpit door to keep him out, while continuing to fly the aircraft. He bypassed Rome and Milan and flew instead to Geneva, where he circled several times while communicating with air traffic control, trying to broker political asylum for himself and an assurance that he would not be extradited to Ethiopia.

With only 10 minutes of fuel left, and with one engine stalling from lack of fuel, he landed the plane safely, then climbed out the window on a rope and handed himself over to police. All 202 passengers and crew aboard were unharmed.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151051220
De volledige namen zijn bekend en de facebookpagina's van de piloten zijn verwijderd, volgens Duitse fora.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:53:21 #142
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_151051263
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:27 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Klopt, maar als de andere even naar de wc gaat...
Ik weet niet wat de procedure is bij GermanWings, maar bij veel airlines is het gebruikelijk dat de plaats van de piloot of co-piloot wordt ingenomen door één van de flight attendants (tijdens een wc bezoek bijv.).
Júist om te voorkomen dat er maar één persoon achterblijft in de cockpit.

Maar dat was wellicht in een eerder deel van deze reeks al vemeld.
pi_151051265
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:52 schreef poemojn het volgende:
De volledige namen zijn bekend en de facebookpagina's van de piloten zijn verwijderd, volgens Duitse fora.
Kom maar door met de namen?
pi_151051277
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ondertussen op GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/m(...)itdeur.html#comments

Even de comments gecheckt op een aantal steekwoorden:

16x islam
15x moslim
5x mohammed
3x achmed

We wachten af...
Het is logisch dat mensen dat denken, immers, moslims staan bekend om hun zelfmoordaanslagen. Als enige groep ook.

Onderzoek moet echter uitwijzen hoe deze ramp heeft kunnen gebeuren.
pi_151051285
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:51 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Is wel hip:

[..]


[..]

Jaar of 10 terug ook nog Silk Air bij Indonesie
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:55:21 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151051324
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:47 schreef aloa het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja. Ik heb het altijd raar gevonden dat bepaalde groepen aanslagen van tevoren al aankondigde.
Ik vraag me alleen af wat de groep eraan heeft om de aanslag niet op te eisen.
Een aanslag niet opeisen heeft alleen als je een specifiek persoon wilt vermoorden. Bijvoorbeeld een afrekening door criminelen.

Een terreuraanslag op willekeurige mensen is om angst te zaaien voor een bepaalde terreurgroep. Dan moeten mensen dus wel weten wie er voor verantwoordelijk is.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:55:21 #147
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151051325
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:52 schreef poemojn het volgende:
De volledige namen zijn bekend en de facebookpagina's van de piloten zijn verwijderd, volgens Duitse fora.
Dan waren die namen allang uitgelekt naar de media.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:55:59 #148
215628 woid
let's get Friendly
pi_151051351
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de procedure is bij GermanWings, maar bij veel airlines is het gebruikelijk dat de plaats van de piloot of co-piloot wordt ingenomen door één van de flight attendants (tijdens een wc bezoek bijv.).
Júist om te voorkomen dat er maar één persoon achterblijft in de cockpit.
voor de complementary BJ

Maar dat was wellicht in een eerder deel van deze reeks al vemeld.
pi_151051420
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dan waren die namen allang uitgelekt naar de media.
Dat zal niet lang meer duren nu, journalisten gebruiken ook twitter.
Het zijn gewoon Duitse namen.
pi_151051429
Is dit nou een mobile krachtwijk?

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')