Bij de grote aanslagen op zeg maar sterke landen waarbij de aanslag werd opgeeist konden de terroristen van een ding zeker zijn. Dat ze compleet plat gebombardeerd werden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom eist niemand deze aanslag dan op?
Goede vraag!quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:40 schreef aloa het volgende:
Is het ook bekend wie de piloten zijn en of ze eventueel tot een aanslag/zelfmoord in staat zijn? Is daar een reden voor!
Die is zeker weer in het Frans?quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:34 schreef NewHorizon het volgende:
Over 2 uur een persconferentie van de OvJ te Marseille. Ben benieuwd of zij ook een onderzoek gaan starten naar aanleiding van de laatste geruchten
Nou nee, het doel van aanslagen plegen op willekeurige burgers heeft als doel om mensen bang te maken voor jouw terreurorganisatie. Dan heeft het niet zoveel zin als je vervolgens niet gaat vertellen dat een aanslag jouw werk was.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:36 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Bij de grote aanslagen op zeg maar sterke landen waarbij de aanslag werd opgeeist konden de terroristen van een ding zeker zijn. Dat ze compleet plat gebombardeerd werden.
Inmiddels zijn er zoveel groeperingen die tegen het westen zijn dat bij een aanslag heel veel groepen ervoor verantwoordelijk kunnen zijn.
En wat is nu enger en moeilijker, een vijand die je niet kent of een vijand die je wel kent en actie kunt ondernemen.
Vanuit terroristisch punt gezien zijn anonieme aanslagen veel beter.
France24 in Anglais zal het wel live voor je vertalen.quote:
Nee, ik denk in het Nederlands.quote:
Ik zag na de crash vrijwel niemand boven dat gebied zitten behalve wat privé-spul en die Stratotanker.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:52 schreef El_Grando101 het volgende:
Ik vloog die dag een paar uur later van Barcelona naar Amsterdam en wij vlogen een hele andere route.
Zie link: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ph-bxo/#5d4dbbb
Kan zijn dat we zijn omgeleid maar dit was gezien het weer ook de snelste route al weet ik niet hoe dat een paar uur eerder was.
Of op 1 of andere manier vanaf de grond? Dat moet toch niet zo lastig zijn lijkt mequote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Hij is te openen door middel van een noodcode die de stewards kennenquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Is ook te openen d.m.v. een noodprocedure met code. Echter kan deze vanuit de cockpit weer overruled worden (bijv. omdat een kaper anders het cabinepersoneel kan dwingen de code in te toetsen).quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
Dan kan een kaper het ook.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
waarom zou je dan proberen een deur in te trappen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:54 schreef Mestras het volgende:
[..]
Hij is te openen door middel van een noodcode die de stewards kennen
bron?quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:55 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Is ook te openen d.m.v. een noodprocedure met code. Echter kan deze vanuit de cockpit weer overruled worden (bijv. omdat een kaper anders het cabinepersoneel kan dwingen de code in te toetsen).
Schijf dat knopje naar lock en de deur gaat niet open hoor.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:54 schreef Mestras het volgende:
[..]
zet dan een toilet in de ruimte van de piloot en spreek af dat de piloten nooit de cabine mogen verlaten tijdens de vluchtquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:55 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Dan kan een kaper het ook.
Het probleem is denken dat de piloten 100% onfeilbaar zijn en altijd juist handelen.
Klinkt logisch. Dus even een steward een mes op de keel zetten en je bent de cockpit binnen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:54 schreef Mestras het volgende:
[..]
ok.. duidelijkquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:56 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Schijf dat knopje naar lock en de deur gaat niet open hoor.
[ afbeelding ]
quote:
zucht.. kijk heel even in het vorige topic. video is al vaak langs gekomenquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:56 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eerste vraag: Nee, die kun je niet opentrekken tijdens de vlucht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:52 schreef El_Grando101 het volgende:
Newhorizon hoe zit dat eigenlijk met de nooddeuren? Ik neem aan dat die ook niet zomaar open te trekken zijn toch? Neem aan dat die geactiveerd worden als de grond of water geraakt is.
Ik vloog die dag een paar uur later van Barcelona naar Amsterdam en wij vlogen een hele andere route.
Zie link: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ph-bxo/#5d4dbbb
Kan zijn dat we zijn omgeleid maar dit was gezien het weer ook de snelste route al weet ik niet hoe dat een paar uur eerder was.
'Buitengesloten piloot kan cockpit weer in'quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
Misschien moet je eerst het topic eens doorlezen, de afgelopen 3-4 delen is al voldoende voor je hier dingen gaat roepen als 'wat raar dat iemand daar nog nooit over nagedacht heeft'.quote:
Ik beweer toch niet anders?quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:57 schreef falling_away het volgende:
[..]
[..]
zucht.. kijk heel even in het vorige topic. video is al vaak langs gekomen
Daar is over nagedacht na 9/11, en toen is besloten dat dat juist NIET moet kunnen zonder toestemming van de cockpitbemanning.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
Juist niet, aangezien alles nu kaping-proof moet zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
Nee, andersom, anders kan de steward nog steeds niet naar binnen als de piloten bewusteloos zijn oid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Klinkt logisch. Dus even een steward een mes op de keel zetten en je bent de cockpit binnen.
Ik denk het niet he. Code intoetsen, cockpit krijgt signaal, kan dan deur openen.
Ik ben blij dat jij het allemaal goed door hebt. Ohnee, niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
Uit dat artikel van de telegraaf lijkt het dus moedwillig te zijn geblokkeerd of het slot moet toevallig ook kapot zijn geweest (en piloot dan onwel).quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
'Buitengesloten piloot kan cockpit weer in'
Je hebt gelijk, excuus.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:00 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee, andersom, anders kan de steward nog steeds niet naar binnen als de piloten bewusteloos zijn oid.
Als de code is ingetoetst krijgen de piloten 30 seconden de tijd om de deur alsnog te locken.
daar heb ik werklozen als jij voor die dat voor mij willen uitzoekenquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij het allemaal goed door hebt. Ohnee, niet.
Waarom?quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:00 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik ben echt zo benieuwd naar de namen van de piloten
En het vliegtuig uit zichzelf gaan dalen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
Uit dat artikel van de telegraaf lijkt het dus moedwillig te zijn geblokkeerd of het slot moet toevallig ook kapot zijn geweest (en piloot dan onwel).
Piloot is onwel geworden en zijn hand viel op het knopje.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
Uit dat artikel van de telegraaf lijkt het dus moedwillig te zijn geblokkeerd of het slot moet toevallig ook kapot zijn geweest (en piloot dan onwel).
kijken of er een naam eindigt op mohammedquote:
Wat een onaardige post.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef Onnoman het volgende:
[..]
daar heb ik werklozen als jij voor die dat voor mij willen uitzoeken
Ik doe het met liefde.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef Onnoman het volgende:
[..]
daar heb ik werklozen als jij voor die dat voor mij willen uitzoeken
quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:02 schreef Onnoman het volgende:
[..]
kijken of er een naam eindigt op mohammed
Te veel "toevalligheden" mijn gedacht maar goed uitsluiten zou ik het niet durven.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
En het vliegtuig uit zichzelf gaan dalen.
Kijken of een van de piloten niet Heinrich Muller maar Mohammed Boom Salad heet.quote:
wat nou trollen.. het is gewoon zoeken naar bevestigingquote:
Ja, maar dan moet de piloot dat alsnog goedvinden en de deur unlocken. Als 'ie dat niet doet kom je er gewoon niet meer in.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
'Buitengesloten piloot kan cockpit weer in'
Dat knopje wordt na 5 minuten weer op de neutrale stand gezet, toch? Dan zou je na 5 minuten wachten dus alsnog de deur kunnen openen, tenzij hij dan wéér z'n hand per ongeluk op het knopje laat vallen, maar dan wordt het wel erg veel toeval.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:02 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Piloot is onwel geworden en zijn hand viel op het knopje.
Nee, want dan zou bij een piloot die onwel is geworden het vliegtuig per definitie neerstorten. De piloot kan de ingevoerde code overrulen door binnen 30 seconden te locken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet de piloot dat alsnog goedvinden en de deur unlocken. Als 'ie dat niet doet kom je er gewoon niet meer in.
Lijkt me een heel waarschijnlijk scenario.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:02 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Piloot is onwel geworden en zijn hand viel op het knopje.
Je hebt geen bereik in een vliegtuig.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef Loveless85 het volgende:
Zou op zich wel verklaren waarom die Fransen een Mirage hebben gescrambled... Wellicht heeft cabin crew / buitengesloten piloot de autoriteiten gecontact? Wat ik niet snap is dat er geen verhalen zijn over mensen die familie hebben gesmst/belt. Als je zo lang in een daling zit en op een gegeven moment probeert een van de piloten met geweld de cockpit in te komen moet je toch wel vermoeden dat er iets mis is...
Ik denk eerlijk gezegd dat als het een Islamitische naam was geweest dat dit al naar buiten zou zijn gekomen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Kijken of een van de piloten niet Heinrich Muller maar Mohammed Boom Salad heet.
Kan best hoor, zeker als je boven land zo laag vliegt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:05 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Je hebt geen bereik in een vliegtuig.
Ja, hoor, die deuren zijn JUIST niet te openen om te voorkomen dat iemand van buiten de cockpit het vliegtuig kan overnemen/kapen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
Wanneer dat het geval was geweest had hij het vliegtuig gewoon in Marseille, Montpellier, Cannes, Nice of Monaco kunnen crashen voor nog meer slachtoffers. Terrorisme lijkt me vooralsnog niet het motief.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Onnoman het volgende:
[..]
wat nou trollen.. het is gewoon zoeken naar bevestiging
Ik heb altijd vanaf een paar minuten na het opstijgen al geen bereik meer.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Kan best hoor, zeker als je boven land zo laag vliegt.
is net al 50 keer uitgelegdquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, hoor, die deuren zijn JUIST niet te openen om te voorkomen dat iemand van buiten de cockpit het vliegtuig kan overnemen/kapen.
Maar je zit wel boven de Alpen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Kan best hoor, zeker als je boven land zo laag vliegt.
De duikvlucht was natuurlijk maar 8 minuten dus heel veel tijd was er niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat knopje wordt na 5 minuten weer op de neutrale stand gezet, toch? Dan zou je na 5 minuten wachten dus alsnog de deur kunnen openen, tenzij hij dan wéér z'n hand per ongeluk op het knopje laat vallen, maar dan wordt het wel erg veel toeval.
True, maar ik bedoelde meer dat als iemand bij bewustzijn is hij gewoon kan tegenhouden dat er iemand binnenkomt. Als 'ie dat niet wil dan gebeurt het ook niet want dan lockt hij gewoon de deur.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, want dan zou bij een piloot die onwel is geworden het vliegtuig per definitie neerstorten. De piloot kan de ingevoerde code overrulen door binnen 30 seconden te locken.
Goed systeem, en volledig doordacht.
Als de piloot Heinrich Muller heette, is het waarschijnlijk een ongeluk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Kijken of een van de piloten niet Heinrich Muller maar Mohammed Boom Salad heet.
Als de piloten niet bij bewustzijn zijn, dan kan het cabinepersoneel de cockpit in via die procedure. Alleen kunnen ze in de cockpit die procedure alsnog afbreken als ze daartoe in staat zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:55 schreef Onnoman het volgende:
[..]
waarom zou je dan proberen een deur in te trappen?
Standaard procedure als er geen contact meer isquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef Loveless85 het volgende:
Zou op zich wel verklaren waarom die Fransen een Mirage hebben gescrambled
Zo'n hele cockpit zit vol met mooie dingsigheidjes heb je hier gewoon een lullig schakelaartje voorquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:56 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aanslag op een berg?quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:07 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Als de piloot Heinrich Muller heette, is het waarschijnlijk een ongeluk.
Als de piloot Mohammed heette, is het waarschijnlijk een aanslag.
Als hij Heinrich Muller heette was het een bekeerling.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:07 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Als de piloot Heinrich Muller heette, is het waarschijnlijk een ongeluk.
Als de piloot Mohammed heette, is het waarschijnlijk een aanslag.
Je trollt, eerste en meteen laatste waarschuwing.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Onnoman het volgende:
[..]
wat nou trollen.. het is gewoon zoeken naar bevestiging
Vrouwen moeten ook altijd net naar de wc als je 10 minuten in de auto zit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef Amplifier het volgende:
Wat mij tegenzit is: Waarom moet de piloot naar de wc op een vlucht van 2 uur? Je kan toch wel van te voren gaan of niet?
Nou dat, daar snap ik geen hol van.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef Loveless85 het volgende:
Zou op zich wel verklaren waarom die Fransen een Mirage hebben gescrambled... Wellicht heeft cabin crew / buitengesloten piloot de autoriteiten gecontact? Wat ik niet snap is dat er geen verhalen zijn over mensen die familie hebben gesmst/belt. Als je zo lang in een daling zit en op een gegeven moment probeert een van de piloten met geweld de cockpit in te komen moet je toch wel vermoeden dat er iets mis is...
als je moet dan moet jequote:Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef Amplifier het volgende:
Wat mij tegenzit is: Waarom moet de piloot naar de wc op een vlucht van 2 uur? Je kan toch wel van te voren gaan of niet?
pardon? iedereen zit hier gvd te speculeren, ga nou niet sentimenteel doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je trollt, eerste en meteen laatste waarschuwing.
Wat laxerends gekregen van zijn collega piloot, anders werkt zijn duivelse plannetje niet. Voor zover dit dan klopt he.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef Amplifier het volgende:
Ja, maar als hij een aanslag zou plegen had hij wel een mooie groot gebouw gezocht met nog meer slachtoffers.quote:
Ik zeg niet dat het een aanslag is he. Maar mensen die "namen moeten weten" en benieuwd zijn naar de achtergrond (lees: is het een moslim?) zijn zo bevooroordeeld.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:14 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Op weg naar Parijs? Mirage heeft erger voorkomen?
Precies.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:15 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, maar als hij een aanslag zou plegen had hij wel een mooie groot gebouw gezocht met nog meer slachtoffers.
Of hij dah de avond tevoren een hele slechte paella gegetenquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:14 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Vrouwen moeten ook altijd net naar de wc als je 10 minuten in de auto zit.
Deze iddquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:15 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Wat laxerends gekregen van zijn collega piloot, anders werkt zijn duivelse plannetje niet. Voor zover dit dan klopt he.
Jij bent duidelijk bevooroordeeld. Dat heeft niets met speculeren van doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:15 schreef Onnoman het volgende:
[..]
pardon? iedereen zit hier gvd te speculeren, ga nou niet sentimenteel doen.
Piloten gaan er doorgaans niet vanuit dat hun copiloot hun WC bezoek gebruikt om tegen ene berg aan te vliegen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef Amplifier het volgende:
Misschien horen ze op de voicerecorder wel iets als "Ach nein! ich muss scheißen! hnngggh".quote:
En hoe noem je mensen die het scenario van een aanslag uit alle macht proberen te vermijden?quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:16 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een aanslag is he. Maar mensen die "namen moeten weten" en benieuwd zijn naar de achtergrond (lees: is het een moslim?) zijn zo bevooroordeeld.
Precies. Dan had ik 'em in hartje Parijs laten crashlanden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:15 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, maar als hij een aanslag zou plegen had hij wel een mooie groot gebouw gezocht met nog meer slachtoffers.
Nee, want dan ''lock'' je de deur nietquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:22 schreef Infection het volgende:
Waarom denkt iedereen aan zelfmoord of een aanslag? Een hartaanval / beroerte van de co-piloot klinkt mij een stuk logischer.
Najah, als ze al op autopiloot vlogen (is dat bekend?) zou er dan dus niks gebeuren, zeker geen daling. Dus waarschijnlijk zou hij wel echt manueel de controle moeten overnemen en hem dan naar beneden sturen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:22 schreef Infection het volgende:
Waarom denkt iedereen aan zelfmoord of een aanslag? Een hartaanval / beroerte van de co-piloot klinkt mij een stuk logischer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |