2 x a320quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/w(...)n#2010.E2.80.93heden Tel ze maar
Boeing is ook al kut.
Dit gaat over de testvlucht waar jullie het over hadden dacht ik.. vandaarquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:51 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met een autopilot die automatisch een emergency descent inzet bij een decompressie?
Transavia en GermanWings zijn erg vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik snap ook niet hoe ze deze blijven aanduiden als prijsvechter, ze zitten totaal niet in dezelfde pot te roeren als easyet en consorten.
Transavia is ook al tijden met een gelijksoortig idee bezig.
Zoveel Ryanairs heb ik de laatste tijd niet uit de lucht zien vallen, wel vliegtuigen van grotere airlines...
Zo snel mogelijk naar een lagere hoogte zakken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:52 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Wat is een emergency descent, ja sorry hoor
Dus datquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:53 schreef -0- het volgende:
[..]
Transavia en GermanWings zijn erg vergelijkbaar.
Wat de een is voor KLM is de andere voor Lufthansa: Een dochtermaatschappij welke prijstechnisch vaak gunstig alternatief naar populaire bestemmingen in Europa, vooral naar toeristengebieden.
Echte prijsvechters zijn natuurlijk Ryanair en Easyjet.
Meer dan een kilometer per minuut is zeker niet normaal, 300-400 meter per minuut is normaal. Dat verschil merk je wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De daling was in elk geval toch vrij "normaal". (op hetzelfde schema als een daling voor een landing bv) De passagiers zullen die wellicht nauwelijks gemerkt hebben.
Het zegt ook helemaal niets., En ik stap straks gewoon weer in het vliegtuig.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
2 x a320
1 x a321
1x a330
Op hoeveel vluchtbewegingen?
Ja, een vliegtuig staat als een huis in de lucht. An sich zijn er zoveel vliegbewegingen, ja, het gaat wel eens mis, maar an sich niet door het principe.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het zegt ook helemaal niets., En ik stap straks gewoon weer in het vliegtuig.
twitter:L0gg0l twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 21:52:51FRENCH AIR FORCE JET SCRAMBLED AFTER GERMANWINGS FLIGHT FAILED TO MAKE RADIO CONTACT, BFMTV SAYS #4U9525 reageer retweet
Boven je denkt men toch maar al te zeer dat de ryanairs en easyjets je om de oren vliegen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:57 schreef Blistering het volgende:
Het is irrelevant om maatschappijen te gaan vergelijken dunkt mij. Alle maatschappijen zijn gebonden aan dezelfde veiligheids- en onderhoudsvoorschriften.
Dat het nu een GermanWings A320 betreft is toeval, voor hetzelfde geld was het er eentje van AirBerlin of Vueling.
Moet je hier eens kijkenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, een vliegtuig staat als een huis in de lucht. An sich zijn er zoveel vliegbewegingen, ja, het gaat wel eens mis, maar an sich niet door het principe.
Ik zeg dat hier thuis ook, maar ja...
Het is sws afwachten op het onderzoek natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Boven je denkt men toch maar al te zeer dat de ryanairs en easyjets je om de oren vliegen.
We weten het niet, ben wel heel erg benieuwd wat het onderzoek oplevert.
Straks is het een schroefje in een dingetje dat versleten raakt en moet alles weer nagekeken worden. ( kan me nog iets vaags over Boeing herinneren)
Is er eigenlijk ooit al een ongeval gebeurd met een Ryanair of Easyjet toestel ?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Boven je denkt men toch maar al te zeer dat de ryanairs en easyjets je om de oren vliegen.
We weten het niet, ben wel heel erg benieuwd wat het onderzoek oplevert.
Straks is het een schroefje in een dingetje dat versleten raakt en moet alles weer nagekeken worden. ( kan me nog iets vaags over Boeing herinneren)
Allebei nog geen enkel fataal ongeluk in hun geschiedenis gehad.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:59 schreef yvonne het volgende:
Boven je denkt men toch maar al te zeer dat de ryanairs en easyjets je om de oren vliegen.
Of een monteur die de cabinedruk even op manual zet en vergeet de knop weer op 'auto' te zetten, of een stripje op de vleugel wat niet goed is vastgezet door een dienstwissel, of , of...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:59 schreef yvonne het volgende:
Straks is het een schroefje in een dingetje dat versleten raakt en moet alles weer nagekeken worden. ( kan me nog iets vaags over Boeing herinneren)
Klopt, heb ik al een keer bekeken nav MH17, gekkenwerkquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Moet je hier eens kijken
http://www.flightradars.eu/en_radarbox24.html
En dan is het nu nog rustig.
quote:The latest air disaster took place today when the aircraft was flying above the 29,050 foot boundary that was established by God - the boundary that man must not pass over:
According to flight data from FlightAware 24, the aircraft was cruising at 38,000 feet at 532mph at 9.30am local time (10.30 GMT). It started losing altitude to 37,975 by 10.31am with the speed reportedly increasing to 548mph. But 10.41am, the last reported radar returns had the aircraft descending to 6,800 feet at 434mph. The aircraft took ten minutes to drop 31,200 feet, suggesting the pilots may have been battling to control or land the plane before it crashed. Daily Mail Read More>>>
Couple of things:
Either the Germanwings pilot is a Muslims and committed Jihad Suicide by crashing the plane into the Mountain.
Or the pilot (non-Muslim) was under the influence of the demons who inhabit the atmosphere above the 29,050 ft boundary.
Too impossible to believe? Yea...but the lot of you fools believe in space aliens and such stupid nonsense.
And go ahead and keep on blaming mechanical failure because the industry will one day have to repeat the same excuse on monthly basis then on a weekly basis then on a daily basis. It will be enough to scare the lot of you.
As Our Lady of La Salette warned:
The demons of the air together with the Antichrist will perform great wonders on earth and in the atmosphere, and men will become more and more perverted.
You already know that the lot of you are more and more perverted......you just haven't yet been convinced of the terrible wonders performed by the demons of the air....expect more of these terrible wonders....
Iemand die zichzelf Roman Catholic Imperialist noemt.. Dan toch maar beter Benno Baksteen serieus nemen.quote:
Geen idee of dat uberhaupt mogelijk is, ze moeten toch aan een standaard voldoen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is sws afwachten op het onderzoek natuurlijk.
Ik hoop alleen niet dat die budget coaches kunnen bezuinigen op OH of spair parts.
Dat is niet de bedoeling, denk ik.
Ja Tenerife tikte aardig aan.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:10 schreef Ferry_76 het volgende:
En om maar eens een premium airline te vergelijken: bij KLM vluchten zijn al ruim 1.100 mensen omgekomen...
Aha, vandaar dat de prijsvechters EasyJet, ArkeFly, TomsonFly, JetairFly, Corsair, Condor en Vueling de afgelopen 25 jaar niet bij dodelijke ongevallen met vliegtuigen zijn betrokken en de tradionele airliners Air France, Lufthansa en KLM wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud.
twitter:nosop3 twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:11:01Kenrick kon vandaag opgelucht ademhalen. Hij wilde de Germanwings-rampvlucht van vandaag boeken, maar deed het niet http://t.co/saegbYFi06 reageer retweet
JA DAT ZEGGEN WE BOVEN JE OOK AL ;6quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Aha, vandaar dat de prijsvechters EasyJet, ArkeFly, TomsonFly, JetairFly, Corsair, Condor en Vueling de afgelopen 25 jaar niet bij dodelijke ongevallen met vliegtuigen zijn betrokken en de tradionele airliners Air France, Lufthansa en KLM wel.
Ja, lijkt me voor wat onderhoud en vervanging wel ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geen idee of dat uberhaupt mogelijk is, ze moeten toch aan een standaard voldoen.
Zijn dat geen Turkse Duitsers dan?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:13 schreef yvonne het volgende:
Ik vind het trouwens prima hoor al die beelden uit spanje en duitsland, maar er zijn ook heel wat turken omgekomen maar daar hoor ik niet zoveel over.
Wat fijn voor Kenrickquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:nosop3 twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:11:01Kenrick kon vandaag opgelucht ademhalen. Hij wilde de Germanwings-rampvlucht van vandaag boeken, maar deed het niet http://t.co/saegbYFi06 reageer retweet
![]()
Ow jaquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
JA DAT ZEGGEN WE BOVEN JE OOK AL ;6
Hi Fred
Zijn moslims hè.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:13 schreef yvonne het volgende:
Ik vind het trouwens prima hoor al die beelden uit spanje en duitsland, maar er zijn ook heel wat turken omgekomen maar daar hoor ik niet zoveel over.
Censuur door Erdogan.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:13 schreef yvonne het volgende:
Ik vind het trouwens prima hoor al die beelden uit spanje en duitsland, maar er zijn ook heel wat turken omgekomen maar daar hoor ik niet zoveel over.
KLM 1977 voor het laatst, Lufthansa 1979.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Aha, vandaar dat de prijsvechters EasyJet, ArkeFly, TomsonFly, JetairFly, Corsair, Condor en Vueling de afgelopen 25 jaar niet bij dodelijke ongevallen met vliegtuigen zijn betrokken en de tradionele airliners Air France, Lufthansa en KLM wel.
Wat een artikelquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:16 schreef Rica het volgende:
A lingering question after Germanwings jet crash: Just how safe is the Airbus A320?
Bij Boeing wordt stiekem een feestje gevierd.
Triest.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:16 schreef Rica het volgende:
A lingering question after Germanwings jet crash: Just how safe is the Airbus A320?
Bij Boeing wordt stiekem een feestje gevierd.
Nou nou.quote:
De data van flightradar laat een vrij regelmatige daling zien tot (bijna) de crash, die zo'n tien minuten duurt. Dat lukt niet als de kist op hoogte zou zijn geexplodeerd.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Niet alles teruggelezen, dus wellicht al besproken:
Gezien de grote omvang van de rampplek, zou het toestel al in de lucht zijn geëxplodeerd?
Bergen zijn zeer verraderlijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:18 schreef Loohcs het volgende:
Moest toch ff aan deze aflevering denken ook omdat ik 'm pas gezien heb denk ik.. Probleem met kunstmatige horizon. Ik weet niet of je overdag ook (zo snel) gedesoriënteerd kunt raken.
Nope. True, maar zou dan nog wel een explosie oid net vóór de klap kunnen zijn, gezien de omvang.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:18 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
De data van flightradar laat een vrij regelmatige daling zien tot (bijna) de crash, die zo'n tien minuten duurt. Dat lukt niet als de kist op hoogte zou zijn geexplodeerd.
Lufthansa 1993:quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:15 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
KLM 1977 voor het laatst, Lufthansa 1979.
Air France daarentegen... http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_accidents_and_incidents
Nee..gewoon gedesintegreerd door de hoge snelheid bij impactquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Niet alles teruggelezen, dus wellicht al besproken:
Gezien de grote omvang van de rampplek, zou het toestel al in de lucht zijn geëxplodeerd?
Ja, dan val je in slaap achter het stuurquote:
Het is wel Washington Post.quote:
Er zijn mensen die vandaag alweer op het vliegtuig zijn gestapt en dezelfde route hebben genomen als het verongelukte vliegtuig. Mietjequote:
Die stonden niet op de wiki pagina's van KLM en Lufthansa dus die heb ik even gemist.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:20 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lufthansa 1993:
6 januari
14 september
KLM:
April 1994
Martinair:
21 december 1992
(Martin Air was toen al 50% onderdeel van KLM)
MH17 was ook een gecombineerde KLM-vluchtquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:20 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lufthansa 1993:
6 januari
14 september
KLM:
April 1994
Martinair:
21 december 1992
(Martin Air was toen al 50% onderdeel van KLM)
Dat was een vlucht van Malaysia Air waar ook een KLM vluchtnummer aan was gehangen. Dat is dan ook de enige link met KLM die die vlucht met KLM had.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:24 schreef Pleun2011 het volgende:
MH17 was ook een gecombineerde KLM-vlucht
Dat is toch ook nog niet uit te sluitenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:37 schreef yvonne het volgende:
Pfffft op twitter moet je nu ook niet zijn
Franse onderzoekers sluiten kaping niet uit bij rampvlucht #Germanwings
Het enige wat ze nu al uitsluiten is dat het aan Airbus zou kunnen liggen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:37 schreef yvonne het volgende:
Franse onderzoekers sluiten kaping niet uit bij rampvlucht #Germanwings
Dat lijkt me vrij prematuur.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:40 schreef OEM het volgende:
[..]
Het enige wat ze nu al uitsluiten is dat het aan Airbus zou kunnen liggen.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:37 schreef yvonne het volgende:
Pfffft op twitter moet je nu ook niet zijn
Franse onderzoekers sluiten kaping niet uit bij rampvlucht #Germanwings
of:
Eng dat ik vandaag nog zo gelukkig en dankbaar was, en dan zie je hoe plotseling het leven inderdaad opeens kan stoppen #Germanwings
Of Israelisch nieuws
BREAKING PHOTO: Eyal Baum, 40 year-old jew killed in today's horrific #GermanWings crash. (Photo taken 3 week ago)
twitter:leamakhoulfan twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:49:10listen to this amazing new talent lea makhoul ♥https://t.co/EADCTEWwXB #LeaMakhoul#Germanwings http://t.co/eLHKY3OUoO reageer retweet
Of omdat ze nog te emotioneel zijn door het verlies van hun collega's.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:51 schreef Ryan3 het volgende:
Paar airbussen gaan de lucht niet in meldt RTL4, omdat de bemanning de vliegtuigen niet vertrouwt....
Was bij Malaysia ook zoiets dergelijksquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:51 schreef Ryan3 het volgende:
Paar airbussen gaan de lucht niet in meldt RTL4, omdat de bemanning de vliegtuigen niet vertrouwt....
Ik kan me voorstellen dat je wat nerveus wordt en eerst alles goed nagekeken wilt hebben,quote:Maar misschien wel het grootste probleem is dat passagiers massaal weg blijven. Op internet circuleren foto's van akelig lege vluchten en vertrekhallen. Ook onder het personeel bestaat angst om te vliegen. In de periode na de ramp met MH17 was er een piek in het aantal werknemers dat zelf ontslag nam. De meest gehoorde reden: druk van angstige familieleden om te stoppen.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]twitter:leamakhoulfan twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:49:10listen to this amazing new talent lea makhoul ♥https://t.co/EADCTEWwXB #LeaMakhoul#Germanwings http://t.co/eLHKY3OUoO reageer retweet
Ja, kan ook.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:55 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Of omdat ze nog te emotioneel zijn door het verlies van hun collega's.
twitter:causticbob twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:47:48Worst descent by a German in the French Alps since Schumacher. #Germanwings reageer retweet
twitter:causticbob twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:49:01It's great to see that the French have finally grown a pair of balls and taken down a German Aircraft.... but the war ended 70 years ago reageer retweet
twitter:causticbob twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:51:47It makes my ski holiday plans a lot easier now that airlines are flying direct to the Alps. #Germanwings reageer retweet
Maar dat kan dus irrationeel zijn, net zoals hier dat de dames niet willen vliegen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Was bij Malaysia ook zoiets dergelijks
[..]
Ik kan me voorstellen dat je wat nerveus wordt en eerst alles goed nagekeken wilt hebben,
Dit lijkt me de meest plausibele reden eigenlijkquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:55 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Of omdat ze nog te emotioneel zijn door het verlies van hun collega's.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:58 schreef heywoodu het volgende:
twitter:causticbob twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:47:48Worst descent by a German in the French Alps since Schumacher. #Germanwings reageer retweet
twitter:causticbob twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:49:01It's great to see that the French have finally grown a pair of balls and taken down a German Aircraft.... but the war ended 70 years ago reageer retweet
twitter:causticbob twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 22:51:47It makes my ski holiday plans a lot easier now that airlines are flying direct to the Alps. #Germanwings reageer retweet
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:16 schreef Rica het volgende:
A lingering question after Germanwings jet crash: Just how safe is the Airbus A320?
Bij Boeing wordt stiekem een feestje gevierd.
quote:light 9525 crashed after an eight-minute descent into a snowy, mountainous region of the Alps about 400 miles southeast of Paris,
Dat idee krijg je er bijna wel bij ja, omdat ze zo steady naar beneden vlogen, recht op die berg af...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Bij Pauw lijken ze zelfmoord ook wel serieus te nemen als theorie..o.a. Benno
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:10 schreef TweeGrolsch het volgende:
light 9525 crashed after an eight-minute descent into a snowy, mountainous region of the Alps about 400 miles southeast of Paris,
Benno achtte dat juist zeer extreem maar sluit nog niks uitquote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Bij Pauw lijken ze zelfmoord ook wel serieus te nemen als theorie..o.a. Benno
Zelfmoord is altijd extreem.. en het is al vaker gebeurd.. het was juist het eerste waar ik aan dacht toen ik de details hoorde die tot nu toe bekend zijnquote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:23 schreef alpeko het volgende:
[..]
Benno achtte dat juist zeer extreem maar sluit nog niks uit
Maar voor de duidelijkheid niet het eerste waar Benno aan dachtquote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zelfmoord is altijd extreem.. en het is al vaker gebeurd.. het was juist het eerste waar ik aan dacht toen ik de details hoorde die tot nu toe bekend zijn
http://www.theguardian.com/world/2002/mar/16/duncancampbell
Dat kan wel kloppen.. het kwam meer bij die Telegraaf-man vandaan. Maar Benno is meer de man van de techniek, niet van de psychologiequote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar voor de duidelijkheid niet het eerste waar Benno aan dacht
En bij de MH370 is die kans ook aanwezigquote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:31 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat kan wel kloppen.. het kwam meer bij die Telegraaf-man vandaan. Maar Benno is meer de man van de techniek, niet van de psychologie
Hier nog een zelfmoord piloot..
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/1071848.stm
Benno is dan ook een eindbaas, die telegraaf knul zat alleen maar te schreeuwen zonder enige feitenkennis.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:16 schreef TheVulture het volgende:
Die Telegraaf-verslaggever wordt nu al 3 keer te kakken gezet door Baksteen
Die man heeft ook echt een vrij simpele populistische uitstraling
Waarom is Benno een eindbaas? Ik zeg niet dat hij dat niet is, maar hij heeft ook niet de wijsheid in pacht lijkt mequote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:39 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Benno is dan ook een eindbaas, die telegraaf knul zat alleen maar te schreeuwen zonder enige feitenkennis.
is wel heel generaliserend. Ik kom vaak in de Languedoc, daar is Parijs een ver-van-mn-bed-show. Ik woon dichter bij Parijs dan zij!.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:14 schreef OEM het volgende:
[..]![]()
Daar zal echter geen Fransoos over vallen, aangezien Parijs het centrum van de wereld is in hun ogen
Ja ze zijn doodquote:Op woensdag 25 maart 2015 00:38 schreef mijntjexx het volgende:
Er werd vandaag ook gezegd (NOS) dat er een aantal mensen van Turkse komaf in het vliegtuig zaten, daar al wat meer over bekend?
De meeste van die airlines die jij noemt bestaan nog niet zo lang en vliegen vaak niet intercontinentaal. Vriend van mij is nu twee jaar piloot en heeft onder andere bij JetairFly gewerkt, inmiddels heeft hij een contract bij KLM getekend.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Aha, vandaar dat de prijsvechters EasyJet, ArkeFly, TomsonFly, JetairFly, Corsair, Condor en Vueling de afgelopen 25 jaar niet bij dodelijke ongevallen met vliegtuigen zijn betrokken en de tradionele airliners Air France, Lufthansa en KLM wel.
Booslims?quote:Op woensdag 25 maart 2015 02:22 schreef Eenskijken het volgende:
zeer vreemd nog.. ik denk stiekem toch nog aan een kaping en terrorisme.. komt de laatste tijd zo veel voor...
Het meeste daarvan is nog gebaseerd op het populaire "kijk mij eens ik ben piloot" gedrag terwijl ryanair ze zonder schaamte degradeert tot buschauffeurs in de lucht. Dat stoot veel piloten tegen het zere been. Bij KLM mogen ze nog wel met opgeheven hoofd en 4 streepjes door de hallen van schiphol glijden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 01:00 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
De meeste van die airlines die jij noemt bestaan nog niet zo lang en vliegen vaak niet intercontinentaal. Vriend van mij is nu twee jaar piloot en heeft onder andere bij JetairFly gewerkt, inmiddels heeft hij een contract bij KLM getekend.
In de pilotenscene is er ontzettend veel kritiek op de werkwijze van en de arbeidsvoorwaarden bij de échte prijsvechters zoals RyanAir (GermanWings is toch een andere categorie zoals eerder gezegd). Hoe er omgegaan wordt met ziekte, hoeveel druk er op de piloten staat omtrent fuel en andere operationele targets die gehaald moeten worden...
Uiteraard wil ik niet generaliseren, maar er zijn aanzienlijk veel piloten die denken dat het bij RyanAir sooner or later een keer flink mis gaat.
Kortom: ik voel me vele malen veiliger in een KLM danwel Lufthansa kist dan in toestellen van prijsvechters die het beter doen in de statistieken. Als je je iets meer verdiept in bovengenoemde zou misschien deze mening met me delen
Daar is de identificatie van MH17 een makkie bij.quote:Op woensdag 25 maart 2015 04:46 schreef TLC het volgende:
Als ik zo zie wat er is overgebleven van het vliegtuig vraag je je toch af wat de staat van de lichamen wel niet is.
RyanAir staat erom bekend misbruik te maken van de regels, zeker rondom brandstof. Daarnaast is er een redelijke leegloop van gezagvoerders en moeten mensen verplicht promotie maken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 06:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Het meeste daarvan is nog gebaseerd op het populaire "kijk mij eens ik ben piloot" gedrag terwijl ryanair ze zonder schaamte degradeert tot buschauffeurs in de lucht. Dat stoot veel piloten tegen het zere been. Bij KLM mogen ze nog wel met opgeheven hoofd en 4 streepjes door de hallen van schiphol glijden.
Met feitelijke veiligheid heeft het weinig te maken. Ryanair staat ook onder toezicht van alle relevante regels en hebben een haast vlekkeloos repertoire.
Misschien is het niet oud, maar het gehele crew van Germanwings wilde niet meer in die toestellen vliegen. Wij hier hebben geen flauw benul wat veilig is en wat niet, maar als het personeel zelf zijn twijfels heeft, is er wel wat meer aan de hand dan een ongeluk. Overigens vind ik 25 jaar best wel veel hoor. Een 25 jaar auto heeft veel onderhoud nodig, laat staan een enorme lijnvliegtuig met alle gevoelige computer elektronica.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:40 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
25 jaar is niet super oud in de luchtvaart
Een lijnvliegtuig van 25 jaar heeft zulke strakke onderhoudsprogrammas, dat is niet te vergelijken. Bijna elk onderdeel is al vervangen. Anderhalf jaar geleden D-check, dan kom je alles tegen. Zeker qua elektronica doet zo een toestel niks onder voor een nieuw toestel.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:25 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Misschien is het niet oud, maar het gehele crew van Germanwings wilde niet meer in die toestellen vliegen. Wij hier hebben geen flauw benul wat veilig is en wat niet, maar als het personeel zelf zijn twijfels heeft, is er wel wat meer aan de hand dan een ongeluk. Overigens vind ik 25 jaar best wel veel hoor. Een 25 jaar auto heeft veel onderhoud nodig, laat staan een enorme lijnvliegtuig met alle gevoelige computer elektronica.
het is volop in het ochtend nieuws van npo1 dat ze vandaag niet vliegen omwille van persoonlijke omstandigheden en veiligheid.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:31 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Een lijnvliegtuig van 25 jaar heeft zulke strakke onderhoudsprogrammas, dat is niet te vergelijken. Bijna elk onderdeel is al vervangen. Anderhalf jaar geleden D-check, dan kom je alles tegen. Zeker qua elektronica doet zo een toestel niks onder voor een nieuw toestel.
Je kunt beter een goed onderhouden toestel hebben van 25 jaar, dan een slecht onderhouden toestel van 5 jaar.
Is overigens al bekend dat ze niet vlogen omwille de veiligheid? Of is dat nog steeds het hersenspinsel van Der Spiegel? Ik heb collega's die daar vliegen, en die heb ik er nooit over gehoord.
Ze leven gewoon alle wetten mbt minimum fuels na enzo hoor, ze zijn echter wel zeer kritisch (streng) op piloten die denken daarvan af te moeten wijken omdat ze dat veilig vinden oid. Die moeten dat dan onderbouwen en al dan niet goedkeuring krijgen. Dat gaat bij sommige airlines makkelijker. Als ermee gesjoemeld werd vloog ryanair al lang niet meer rond want dan houden ze gewoon de vliegtuigen aan de grond.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:23 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
RyanAir staat erom bekend misbruik te maken van de regels, zeker rondom brandstof. Daarnaast is er een redelijke leegloop van gezagvoerders en moeten mensen verplicht promotie maken.
Daarnaast is de manier van omgang met het personeel in mijn ogen ethisch niet juist, maar dat is een andere discussie.
Het heeft niks met egotripperij te maken, er zijn zoveel maatschappijen waar je arbeidsvoorwaarden gelijk zijn aan die van een buschauffeur. Of waar je betaalt om te vliegen. Daar hoor je piloten veel minder over.
Dat is zo goed als onmogelijk. Dan zou de autopiloot er voor gezorgd hebben dat ze nog uren rond hadden gevlogen. Een scherpe duikvlucht zoals gebeurd is, zou dan zeker niet plaats hebben gevonden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 04:49 schreef TLC het volgende:
Wellicht was iedereen aan boord al bewusteloos en hebben ze niks meer meegekregen, dus het Helios scenario.
Ik weet hoe het werkt bij RyanAir, maar bedankt voor de uitleg. Mensen worden inderdaad onder druk gezet om geen extra brandstof mee te nemen als ze dat nodig vinden, dat is uiteraard al niet veilig.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:34 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ze leven gewoon alle wetten mbt minimum fuels na enzo hoor, ze zijn echter wel zeer kritisch (streng) op piloten die denken daarvan af te moeten wijken omdat ze dat veilig vinden oid. Die moeten dat dan onderbouwen en al dan niet goedkeuring krijgen. Dat gaat bij sommige airlines makkelijker. Als ermee gesjoemeld werd vloog ryanair al lang niet meer rond want dan houden ze gewoon de vliegtuigen aan de grond.
Arbeidsvoorwaarden zijn idd klote maar dat zijn ze overal. Ryanair heeft die macht omdat er gewoon teveel piloten zijn. Ethiek is idd een andere discussie, heeft niets met veiligheid te maken.
Ja, dat is het verhaal van Der Spiegel. Heeft iemand het al geconfirmeerd? Ik kan het me serieus niet voorstellen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:34 schreef MakkieR het volgende:
[..]
het is volop in het ochtend nieuws van npo1 dat ze vandaag niet vliegen omwille van persoonlijke omstandigheden en veiligheid.
Op het Duitse nieuws was een woordvoerder van het Duitse personeel aan het woord. Hij gaf aan dat het personeel niet met dit type vliegtuig wou vliegen (A320) omdat ze dat niet veilig achtte.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:40 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, dat is het verhaal van Der Spiegel. Heeft iemand het al geconfirmeerd? Ik kan het me serieus niet voorstellen.
Ik ben pas net wakker, vandaar. Als dat zo is dan zou dat wat kunnen zeggen over de staat van onderhoud, zeker als het cockpitbemanning betreft die niet wil vliegen. Ben benieuwd naar hun motivatie.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Op het Duitse nieuws was een woordvoerder van het Duitse personeel aan het woord. Hij gaf aan dat het personeel niet met dit type vliegtuig wou vliegen (A320) omdat ze dat niet veilig achtte.
Ik kan me heel goed voorstellen dat als jij voor je werk 40+ uren per week hoog in de lucht in zo'n vliegtuig bevind, dat je dan zeker wilt zijn dat er geen onbekende fouten in zitten waardoor het mogelijk neer kan storten. Zoiets zie je veel vaker net na ongelukken zoals deze.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:47 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik ben pas net wakker, vandaar. Als dat zo is dan zou dat wat kunnen zeggen over de staat van onderhoud, zeker als het cockpitbemanning betreft die niet wil vliegen. Ben benieuwd naar hun motivatie.
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat er dan echt meer achter moet zitten dan een neergestort vliegtuig. Dat is iets wat incidenteel gebeurt, maar als de onderhoudsprogrammas verder in orde zijn (geen hele lijsten met gebreken elke keer als je gaat vliegen, etc) dan is er geen veiligheidsreden om niet verder te vliegen. Zeker als cockpitbemanning heb je best een goed overzicht over gebreken en problemen, en hoe die verholpen worden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat als jij voor je werk 40+ uren per week hoog in de lucht in zo'n vliegtuig bevind, dat je dan zeker wilt zijn dat er geen onbekende fouten in zitten waardoor het mogelijk neer kan storten. Zoiets zie je veel vaker net na ongelukken zoals deze.
Dat blijkt toch al lang onzin te zijn? Net als het onzin is dat je geen telefoons in het ziekenhuis zou mogen gebruiken. Mensen houden zich er echter aan en het zou een hel worden als iedereen zat te bellen in het vliegtuig of ziekenhuis.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:01 schreef Mr.Ping het volgende:
Misschien had iemand zijn telefoon nog aan, en is er daardoor een storing gekomen in de automatische piloot.
Waarschuwen ze niet voor niets voor
quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:55 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat er dan echt meer achter moet zitten dan een neergestort vliegtuig. Dat is iets wat incidenteel gebeurt, maar als de onderhoudsprogrammas verder in orde zijn (geen hele lijsten met gebreken elke keer als je gaat vliegen, etc) dan is er geen veiligheidsreden om niet verder te vliegen. Zeker als cockpitbemanning heb je best een goed overzicht over gebreken en problemen, en hoe die verholpen worden.
Uit emotioneel standpunt kan ik het overigens heel goed begrijpen.
Ja, waar jullie op doelen gaat om het onderhoud van de Airbus toestellen van Lufthansa en dochterbedrijf Germanwings. Volgens het stakende personeel, zijn er daar problemen met het onderhoud mee. Daarom vinden ze het niet verantwoord om met die toestellen verder te vliegenquote:Op woensdag 25 maart 2015 07:59 schreef Coelho het volgende:
Gisteren heb ik in de zee van berichten ergens gelezen dat het betreffende toestel een dag eerder uren aan de grond moest blijven vanwege een technisch mankement. If so, dan snap ik best dat een aantal mensen de 1 + 1 redenatie aanhangen...
Dat defect staat verder los van het neerstortenquote:Op woensdag 25 maart 2015 07:59 schreef Coelho het volgende:
Gisteren heb ik in de zee van berichten ergens gelezen dat het betreffende toestel een dag eerder uren aan de grond moest blijven vanwege een technisch mankement. If so, dan snap ik best dat een aantal mensen de 1 + 1 redenatie aanhangen...
Maar je kan een auto-pilot toch niet zi instellen dat het langzaam en gelijkmatig neerstort? Een auto-pilot zal toch uit zichzelf correcties uitvoeren om zo'n crash te voorkomen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:07 schreef niels0 het volgende:
Wat ik een interessant gegeven vind is dat het toestel aan de daling begon op het moment dat ze de kust van Zuid-Frankrijk hadden bereikt. Als je op zo'n moment een noodlanding wil initiëren lijkt het me dat je dan kiest voor Marseille bijvoorbeeld. Ik denk niet dat je dan bewust een bergachtig gebied als de Alpen invliegt.
Het zou goed kunnen dat de piloten bij een decompressie nog wel een snelle daling hebben kunnen instellen op de auto-pilot (de daalsnelheid is regelmatig), maar het bewustzijn zijn verloren.
De snelheid blijft ook hoog (Als ik snel wil dalen in een A-321 op de flightsim, gebruik ik de spoilers om de voorwaartse snelheid in te perken. Ik weet niet of dat in het echt ook wordt gedaan.)
Als je instelt op, laten we zeggen, 6000ft kun je bij een deompressie weer normaal ademen, maar voor de Alpen zit je dan te laag.
Zou wel 'ns willen weten wanneer er voor het laatstradiocontact is geweest tussen de piloten en de luchtverkeersleiding.
Ik heb een heel sterk vermoeden dat er een cockpit-raam is uitgevlogen. Verkeerde boutjes gebruikt ofzo. Dat is al eens eerder voorgekomen.
Ja, in het echt gebruik je ook speedbrakes. Echter zet je ook de minimale hoogte (10.000ft of de lokale MSA, whatever het hoogst is) in de target altitude op je MCP. Dus ook al zou je het bewustzijn verliezen, je zou vanzelf level moeten gaan vliegen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:07 schreef niels0 het volgende:
Wat ik een interessant gegeven vind is dat het toestel aan de daling begon op het moment dat ze de kust van Zuid-Frankrijk hadden bereikt. Als je op zo'n moment een noodlanding wil initiëren lijkt het me dat je dan kiest voor Marseille bijvoorbeeld. Ik denk niet dat je dan bewust een bergachtig gebied als de Alpen invliegt.
Het zou goed kunnen dat de piloten bij een decompressie nog wel een snelle daling hebben kunnen instellen op de auto-pilot (de daalsnelheid is regelmatig), maar het bewustzijn zijn verloren.
De snelheid blijft ook hoog (Als ik snel wil dalen in een A-321 op de flightsim, gebruik ik de spoilers om de voorwaartse snelheid in te perken. Ik weet niet of dat in het echt ook wordt gedaan.)
Als je instelt op, laten we zeggen, 6000ft kun je bij een deompressie weer normaal ademen, maar voor de Alpen zit je dan te laag.
Zou wel 'ns willen weten wanneer er voor het laatstradiocontact is geweest tussen de piloten en de luchtverkeersleiding.
Ik heb een heel sterk vermoeden dat er een cockpit-raam is uitgevlogen. Verkeerde boutjes gebruikt ofzo. Dat is al eens eerder voorgekomen.
Nope, dat zal een autopilot niet corrigeren.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maar je kan een auto-pilot toch niet zi instellen dat het langzaam en gelijkmatig neerstort? Een auto-pilot zal toch uit zichzelf correcties uitvoeren om zo'n crash te voorkomen?
Je kunt vrij veel instellen op een auto-pilot. 6800ft is boven zee of vlak laagland een veilige vlieghoogte.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maar je kan een auto-pilot toch niet zi instellen dat het langzaam en gelijkmatig neerstort? Een auto-pilot zal toch uit zichzelf correcties uitvoeren om zo'n crash te voorkomen?
Ok, duidelijk. Maar waarom zou je als piloot zo'n vluchtschema instellen in je auto-pilot? Zowel als je weet dat je problemen hebt als wanneer er niets aan de hand is, is het erg vreemd om deze route te kiezen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:14 schreef niels0 het volgende:
[..]
Je kunt vrij veel instellen op een auto-pilot. 6800ft is boven zee of vlak laagland een veilige vlieghoogte.
In de Alpen is het te laag. Ik denk niet dat een autopilot kan ingrijpen ivm sterk glooiend landschap mbv gegevens van de grondradar.
Als er niks aan de hand is is dit gewoon je geplande route.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ok, duidelijk. Maar waarom zou je als piloot zo'n vluchtschema instellen in je auto-pilot? Zowel als je weet dat je problemen hebt als wanneer er niets aan de hand is, is het erg vreemd om deze route te kiezen.
Het zou in elk geval een hoop vreemde zaken verklarenquote:Eerder alarm over computersysteem
In december is luchtvaartmaatschappij KLM, naast alle andere klanten van Airbus geïnformeerd over problemen met het computersysteem in een aantal vliegtuigtypes. Dat bevestigt het hoofd van de vliegdienst van KLM Michiel van Dorst.
Dit zogeheten ‘operational engineering bulletin’ werd rond 9 december verstuurd, naar aanleiding van problemen met de automatische piloot van een A320 van Lufthansa. „We waren er al eerder mee bezig geweest”, zegt Van Dorst. „Dit doen we vaker, naar aanleiding van ongevallen of incidenten die overal kunnen ter wereld plaats kunnen vinden.
Dan krijgen wij informatie van Boeing en Airbus.” De Nederlandse luchtvaartmaatschappij paste hierna de procedures aan.
Volgens luchtvaartdeskundigen draait het bij het probleem met de automatische piloot om het volgende. Bij een bepaalde helling van het vliegtuig neemt de computer het over, waardoor de piloot niet meer kan ingrijpen. Volgens bronnen bij KLM behelsde de instructie van Airbus om dit systeem bij problemen onmiddellijk uit te zetten, om vervolgens op ouderwetse wijze met de machine door te vliegen. Hetzelfde zou ook zijn gebeurd bij het incident met de Airbus A321 van Lufthansa op 9 december. Al eerder in 2014 ondervond ook een Airbus A320 van Germanwings soortgelijke problemen tijdens een vlucht van Bilbao naar Düsseldorf.
Van Dorst wil niet speculeren of de problemen met de automatische piloot een rol hebben gespeeld in het vliegongeluk in de Franse Alpen. „Ik kan er niets over zeggen in hoeverre dit iets te maken met de ramp met Germanwingstoestel. We wachten het onderzoeksresultaat af.”
Ok, maar zou het kunnen dat ze eerst de daling hebben ingesteld, maar zo snel het bewustzijn verloren dat ze geen tijd meer hadden de doelhoogte in te stellen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:12 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, in het echt gebruik je ook speedbrakes. Echter zet je ook de minimale hoogte (10.000ft of de lokale MSA, whatever het hoogst is) in de target altitude op je MCP. Dus ook al zou je het bewustzijn verliezen, je zou vanzelf level moeten gaan vliegen.
Nu ben ik geen airbusvlieger, maar boeingprocedure is:quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:23 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ok, maar zou het kunnen dat ze eerst de daling hebben ingesteld, maar zo snel het bewustzijn verloren dat ze geen tijd meer hadden de doelhoogte in te stellen?
In de flightsim kan het op 2 manieren. Of je draait aan de doelhoogte-knop, de daalsnelheid is dan 1800ft/min, of je draait aan de vertikale-snelheidsknop. In dat laatste geval houd het systeem dan geen rekening meer met de doelhoogte.
Ik zou niet weten of dat in het echt ook zo is.
quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De gegevens op de gevonden zwarte doos zijn gelukkig wel bruikbaar. Die data zal hopelijk veel zaken helpen verklaren.
Volgens mij dat er altijd maar één tegelijk een dutje doet. Alhoewel ze daar in India gewoon lak aan hebben is wel 'ns gebleken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:28 schreef Loekie1 het volgende:
Als de autopilot niet goed werkt vanwege een computerstoring, en de piloten doen een dutje?
Alles kan, maar ik vind het hoogst onwaarschijnlijk. Vooral gezien de steady daling.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:33 schreef Loekie1 het volgende:
Kan sabotage aan de grond, tijdens het onderhoud, zulke gevolgen hebben?
Ik ben maar een flightsimmer hoor.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Leuk dat jullie 2 er zoveel verstand van hebben. Ik ben dan wel een leek, maar ik vind het wel reuze interessant. En echt niet alleen als er wat misgaat
Is het gebruikelijk met deze vluchten dat er niet bijgetankt wordt? Toestel zal in Duitsland kerosine gehad hebben maar wordt het toestel dan ook weer bijgetankt in Barcelona?quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:34 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Alles kan, maar ik vind het hoogst onwaarschijnlijk. Vooral gezien de steady daling.
quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:41 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik ben maar een flightsimmer hoor.Ik weet niets van procedures. Ik heb mezelf geleerd zo'n ding te besturen, maar ik heb iets van 1000 vlieguren op de A321, ook veel in de Alpen en dan met name op luchthavens als Bern, Innsbruck en Sion. Die hebben een nogal steile naderingshoek.
Vandaar dat ik er iets van weet, maar in het echt zal veel anders zijn.
In principe wordt er wel bijgetankt. Het zou weggegooid geld zijn om de eerste stretch brandstof bij je te hebben voor twee vluchten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Is het gebruikelijk met deze vluchten dat er niet bijgetankt wordt? Toestel zal in Duitsland kerosine gehad hebben maar wordt het toestel dan ook weer bijgetankt in Barcelona?
De knop waarop piloten drukken bij een dreigende kaping is niet gebruikt..Lufthansa denkt zelf ook niet aan een kaping.quote:Op woensdag 25 maart 2015 02:22 schreef Eenskijken het volgende:
zeer vreemd nog.. ik denk stiekem toch nog aan een kaping en terrorisme.. komt de laatste tijd zo veel voor...
Ik denk het niet. Vanaf 38000ft lijkt me dat men tijd genoeg heeft om in te grijpen: Computer overrulen en op de hand verdervliegen bijvoorbeeld. Lijkt me ook dat ze dan nog wel even contact met de verkeersleiding hebben. 9 minuten is best lang.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
Is het volgens jou aannemelijk dat de eerder bekende problemen met het computersysteem van de Airbus aan het ongeluk hebben bijgedragen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |