quote:In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.
http://nos.nl/artikel/202(...)crash-frankrijk.html
quote:Vrouw (20) uit Deurne overleden bij vliegramp met toestel Germanwings in Frankrijk'
DEURNE - Bij de vliegtuigcrash met het toestel van Germanwings in de Franse Alpen zou dinsdag ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.
De vrouw zou voor een stedentrip in Barcelona zijn geweest. Op een recente foto van de vrouw op Facebook is al gereageerd met ‘Hopen op een wonder’.
Een woordvoerder van burgemeester Hilko Mak van Deurne heeft de geruchten ook gehoord, maar kan op dit moment nog niks bevestigen. Pas nadat de officiële instanties de gemeente hebben ingelicht, komt de woordvoerder met een officieel bericht.
School
Woordvoerder Jos Smits van ROC Ter AA in Helmond zegt tegen Omroep Brabant dat hij het verhaal ook heeft vernomen. “Het is voor ons nog een onbevestigd bericht dat via een collega tot ons is gekomen. Als het gaat om de bewuste vrouw uit Deurne is het een oud-leerling van ons.”
Crash
Aan boord van het toestel waren 144 passagiers en zes bemanningsleden. Het vliegtuig stortte neer bij de plaats Prads-Haute-Bléone, ten noorden van Digne-les-Bains in de Franse Alpen.
twitter:germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:27:57UPDATE: Wir müssen leider bestätigen, dass Flug 4U9525 auf dem Flug von BCN nach DUS über den französischen Alpen verunglückt ist ... reageer retweet
twitter:germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:28:29Es handelt sich um ein Flugzeug vom Typ A320. An Bord waren 144 Passagiere und 6 Crew-Mitglieder. Lufthansa und Germanwings ... reageer retweet
Ik heb nog nooit gevlogen anders had ik dit niet kunnen typen.quote:
twitter:IkeFenty twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 16:37:12Komt wel dichtbij ik kom uit Deurne en ben ook 20 jaar dit is wel shocking ik heb geen idee wie het is of ik er in de klas heb gezeten ofzo reageer retweet
Dit meen je toch niet serieus he?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:04 schreef Nober het volgende:
Sowieso raar dat je in een 24 jaar oud vliegtuig stapt.
Want?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:04 schreef Nober het volgende:
Sowieso raar dat je in een 24 jaar oud vliegtuig stapt.
Dat is de naam van de vriendinquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:05 schreef Jano9 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_ramptoestel___.html
Naam staat er ook bij, typisch telegraaf
Telegraaf heeft geen respect, dat wisten we al...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:06 schreef Houtenbeen het volgende:
Op de telegraafsite nu wel een foto van 20 jarige, ze was wel mooi
Vergeet niet een proefvlucht te maken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:06 schreef muzas het volgende:
[..]
Tuurlijk, check jij niet ff bouwjaar en onderhoudsboekje voor je instapt?
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:05 schreef Jano9 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_ramptoestel___.html
Naam staat er ook bij, typisch telegraaf
Ik ben geen vliegtuigkenner, maar ik kan je er wel genoeg over vertellen dat leeftijd niet veel zegt bij een vliegtuig. Die dingen worden om de 2 jaar helemaal uit elkaar gehaald en weer geassembleerd, met de nodige nieuwe onderdelen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja dat vliegtuig is 24 jaar geworden mag ook wel eens gezegd worden.
BS?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:07 schreef starla het volgende:
Mijn berichtjes worden steeds verwijderd, maar andere BS is wél toegestaan?
Telegraaf is koning Ninja-editquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:07 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Nou dan heeft Telegraaf het net veranderd
Dus je weet dat je onzin post en je blijft er mee doorgaan?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:07 schreef starla het volgende:
Mijn berichtjes worden steeds verwijderd, maar andere BS is wél toegestaan?
Facebook zal wel niet afgeschermd zijn door Iris dan mag je het natuurlijk gebruiken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:06 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Telegraaf heeft geen respect, dat wisten we al...
Daarnaast onderhouden door Lufthansa c.q. Duitsers.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:07 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik ben geen vliegtuigkenner, maar ik kan je er wel genoeg over vertellen dat leeftijd niet veel zegt bij een vliegtuig. Die dingen worden om de 2 jaar helemaal uit elkaar gehaald en weer geassembleerd, met de nodige nieuwe onderdelen.
Nou ja, BS in de zin van niet ontopic en flauw. Onzin is het niet, want ik was destijds serieus verbaasd.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dus je weet dat je onzin post en je blijft er mee doorgaan?
Is niet handig.
Het staat er ook apart:quote:
Iets mogen gebruiken maakt het nog niet respectvol om het te gebruiken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Facebook zal wel niet afgeschermd zijn door Iris dan mag je het natuurlijk gebruiken.
Zijn gewoon assumpties op basis van dingen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:09 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Het staat er ook apart:
Een vriendin van het slachtoffer, de 20-jarige -naam achternaam-, zei tegenover Omroep Brabant dat -achternaam- was ingecheckt op de bewuste vlucht naar Düsseldorf
Zo heel erg langzaam was het niet. Ik verwacht dat je als passagier wel degelijk iets gemerkt zult hebben van het dalen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:09 schreef Gewas het volgende:
Lijkt me een van de meest nare manieren om aan je eind te komen. Zeker als je hoort dat dat vliegtuig langzaam is gaan dalen en toen is neergestort.
Kans is natuurlijk ontzettend klein dat je wel incheckt en om wat voor reden dan ook alsnog niet in het vliegtuig zit.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:10 schreef Re het volgende:
ingecheckt zegt in principe nog niets over aan boord zijn...
#werkenbijdeNOSquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:09 schreef RingBewoner het volgende:
NOS heeft wel wat moeite om goede ondertiteling te verzorgen.
Wat is wel oud voor een passagiervliegtuig?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
24 jaar is niet overdreven oud voor een passagiervliegtuig
Lees z'n bericht nou nog eens rustig door.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zo heel erg langzaam was het niet. Ik verwacht dat je als passagier wel degelijk iets gemerkt zult hebben van het dalen.
tsja, vrouwen en vliegvelden...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:11 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Kans is natuurlijk ontzettend klein dat je wel incheckt en om wat voor reden dan ook alsnog niet in het vliegtuig zit.
Jaartje of 90.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:11 schreef superniger het volgende:
[..]
Wat is wel oud voor een passagiervliegtuig?
Dat lijkt me helemaal angstig als je er bewust van bent dat je met z'n allen doodgaat.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zo heel erg langzaam was het niet. Ik verwacht dat je als passagier wel degelijk iets gemerkt zult hebben van het dalen.
had in dit geval haar leven kunnen redden, maar de kans lijkt me erg klein en anders hadden we wel van d'r gehoord natuurlijkquote:
Probleem is niet zo zeer de ouderdom, wel of het goed onderhouden is.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:11 schreef superniger het volgende:
[..]
Wat is wel oud voor een passagiervliegtuig?
Duikvlucht heeft 8 minuten geduurd volgens een figuur net bij de NOS, ik heb weleens een geluidsopname gehoord waar je het geschreeuw van de passagiers hoorde en dat wil ik niet nog een keer horen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zo heel erg langzaam was het niet. Ik verwacht dat je als passagier wel degelijk iets gemerkt zult hebben van het dalen.
Langzaam is gaan dalen? Dat valt volgens mij nog wel mee hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:09 schreef Gewas het volgende:
Lijkt me een van de meest nare manieren om aan je eind te komen. Zeker als je hoort dat dat vliegtuig langzaam is gaan dalen en toen is neergestort.
Specularium, kun je bovenstaand berichtje van je collega verwijderen? Nogal flauwe reactie in zo'n topic. Bij voorbaat dank voor je consequente gedrag.quote:
20 jaar is niet ongebruikelijk voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Passagiersvliegtuigen worden ook steeds ouder, ze leven vaak langer dan vroeger.
Mwah, bij dit soort vluchten meestal wel, volgens mij. Prijsvechtertje, en dat vliegtuig was aan het aantal inzittenden te zien niet overboekt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:10 schreef Re het volgende:
ingecheckt zegt in principe nog niets over aan boord zijn...
Nee, ik denk dat ze daarop filteren bij de sollicitaties.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:12 schreef reddevil1408 het volgende:
Er zal er toch één iemand zijn binnen de redactie van de Telegraaf die een beetje moreel besef kan tonen, kom op: ÉÉN PERSOON?
Dat moeten 8 hele lange minuten zijn geweest voor die mensen...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:13 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Duikvlucht heeft 8 minuten geduurd, ik heb weleens een geluidsopname gehoord waar je het geschreeuw van de passagiers hoorde en dat wil ik niet nog een keer horen.
Hadden ze in WOII ook al nietquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:14 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ze daarop filteren bij de sollicitaties.
"Heeft u enige vorm van moreel besef? Ja? Sorry, dan past u niet in ons team."
Zoiets zie ik wel voor me.
Bij de Volkskrant moet je in potje plassen, als het potje smelt door het zuur wat uit je lus vloeit ben je aangenomen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:14 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ze daarop filteren bij de sollicitaties.
"Heeft u enige vorm van moreel besef? Ja? Sorry, dan past u niet in ons team."
Zoiets zie ik wel voor me.
Ja verschrikkelijkquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:15 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat moeten 8 hele lange minuten zijn geweest voor die mensen...
Dan zou ik de deur openen en springen want je gaat toch.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:13 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Duikvlucht heeft 8 minuten geduurd volgens een figuur net bij de NOS, ik heb weleens een geluidsopname gehoord waar je het geschreeuw van de passagiers hoorde en dat wil ik niet nog een keer horen.
je kan alsnog te laat zijn met boarden, dan gaan ze gewoon weg zonder je, maar dan ben je wel ingechecktquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:14 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Mwah, bij dit soort vluchten meestal wel, volgens mij. Prijsvechtertje, en dat vliegtuig was aan het aantal inzittenden te zien niet overboekt.
Tuurlijk, jij wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Dan zou ik de deur openen en springen want je gaat toch.
Wtf, de post waar jij nu op reageert (Er zal er toch één iemand zijn binnen de redactie van de Telegraaf die een beetje moreel besef kan tonen, kom op: ÉÉN PERSOON?) is verwijderdquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:14 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ze daarop filteren bij de sollicitaties.
"Heeft u enige vorm van moreel besef? Ja? Sorry, dan past u niet in ons team."
Zoiets zie ik wel voor me.
Die mensen moet je echt beschermen, je bent gewoon niet meer je zelf nadat je zo'n klap krijgt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:15 schreef Blester het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)es_Dusseldorf__.html
Dat filmpje... Wat een paupers daar bij Telegraaf zeg.
Ooit een sollicitatie gedaan bij de Telegraaf, duurde zo'n 40 a 45 minuten. Uiteindelijk baan niet genomen. Paupers.quote:
Waarom willen "we" dit wetenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:16 schreef Gezicht het volgende:
1Limburg meldt om de een of andere reden dat de familie van de 20-jarige vrouw uit Deurne haar overlijden heeft bevestigd.
http://www.1limburg.nl/fa(...)uit-deurne-bij-crash
Niet gaan lopen zeiken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:14 schreef starla het volgende:
[..]
Specularium, kun je bovenstaand berichtje van je collega verwijderen? Nogal flauwe reactie in zo'n topic. Bij voorbaat dank voor je consequente gedrag.
Maar nee hoor, meteen even een camera erbij. Respectloos.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
Die mensen moet je echt beschermen, je bent gewoon niet meer je zelf nadat je zo'n klap krijgt.
Dat zeker, maar die kans is toch wel klein.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:16 schreef Re het volgende:
[..]
je kan alsnog te laat zijn met boarden, dan gaan ze gewoon weg zonder je, maar dan ben je wel ingecheckt
LOL!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wtf, de post waar jij nu op reageert (Er zal er toch één iemand zijn binnen de redactie van de Telegraaf die een beetje moreel besef kan tonen, kom op: ÉÉN PERSOON?) is verwijderd
We focussen toch op de Nederlanders?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:17 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Waarom willen "we" dit weten![]()
![]()
ik snap het soms niet meer
Omdat het een bevestiging is van een gegeven waar eerder geen zekerheid is?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:17 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Waarom willen "we" dit weten![]()
![]()
ik snap het soms niet meer
Bijna alle vluchten hebben een of meerdere no-shows.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:17 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dat zeker, maar die kans is toch wel klein.
Op FOK! wordt kritiek op de grootste sensatiezoekende over-de-rug-van-slachtoffers scorende aidskrant niet getolereerd, blijkbaar.quote:
Niet NA het inchecken op het vliegveld.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Bijna alle vluchten hebben een of meerdere no-shows.
Goede vriend van mij is persfotograaf, heeft ook weleens dat soort beelden gemaakt, moreel verwerpelijk vond hij zelf, maar ja het betaalde keiharde knaken want mensen willen dat leed zien.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:17 schreef Blester het volgende:
[..]
Maar nee hoor, meteen even een camera erbij. Respectloos.
Wie wil dat leed zien dan? Ik zou wel eens een poll willen zien met die vraag want volgens mij valt het enorm mee.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:19 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Goede vriend van mij is persfotograaf, heeft ook weleens dat soort beelden gemaakt, moreel verwerpelijk vond hij zelf, maar ja het betaalde keiharde knaken want mensen willen dat leed zien.
En als hij het niet deed had iemand anders wel foto's gemaakt, niet dat dat het goedpraat zo is onze maatschappij tegenwoordig.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:15 schreef Blester het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)es_Dusseldorf__.html
Dat filmpje... Wat een paupers daar bij Telegraaf zeg.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:19 schreef Pandaplint het volgende:
Gadverdamme. Telegraaf plaatst nu zelf foto's van geëmotioneerde nabestaanden![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)es_Dusseldorf__.html
Op de passagierslijst die straks naar buiten komt staat ook de naam. Niet zo janken dus.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:05 schreef Jano9 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_ramptoestel___.html
Naam staat er ook bij, typisch telegraaf
Wat boeit het mij dat de familie van persoon A de dood van persoon A bevestigd? Een persoon die ik helemaal niet ken. Waarom het ganse land hiervan op de hoogte zijn?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:18 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Omdat het een bevestiging is van een gegeven waar eerder geen zekerheid is?
Als je iets moreel verwerpelijk vindt en het toch doet om het geld ben je volkomen integriteitsloos. En dat anders anderen het wel hadden gedaan is geen argument.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:19 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Goede vriend van mij is persfotograaf, heeft ook weleens dat soort beelden gemaakt, moreel verwerpelijk vond hij zelf, maar ja het betaalde keiharde knaken want mensen willen dat leed zien.
En als hij het niet deed had iemand anders wel foto's gemaakt, niet dat dat het goedpraat zo is onze maatschappij tegenwoordig.
Ja, zeik zeik, huilie huilie we weten het nu wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:19 schreef Pandaplint het volgende:
Gadverdamme. Telegraaf plaatst nu zelf foto's van geëmotioneerde nabestaanden![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)es_Dusseldorf__.html
Maar ondertussen zit jij er lekker te browsen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:19 schreef Pandaplint het volgende:
Gadverdamme. Telegraaf plaatst nu zelf foto's van geëmotioneerde nabestaanden![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)es_Dusseldorf__.html
Staan gewoon op Getty hoor. Niet echt de conto van Telegraaf.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:19 schreef Pandaplint het volgende:
Gadverdamme. Telegraaf plaatst nu zelf foto's van geëmotioneerde nabestaanden![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)es_Dusseldorf__.html
Blijkbaar genoeg.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Wie wil dat leed zien dan? Ik zou wel eens een poll willen zien met die vraag want volgens mij valt het enorm mee.
En jij bekijkt ze en verspreidt ze. Hypocriet hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:19 schreef Pandaplint het volgende:
Gadverdamme. Telegraaf plaatst nu zelf foto's van geëmotioneerde nabestaanden![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)es_Dusseldorf__.html
En elke nieuwssite te f5'en om er hier op FOK! lekker op te walgen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:20 schreef Messina het volgende:
[..]
Maar ondertussen zit jij er lekker te browsen.
Ik geloof er niks van.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:21 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Staan gewoon op Getty hoor. Niet echt de conto van Telegraaf.
[ afbeelding ]
[..]
Blijkbaar genoeg.
De hoeveelheid sensatiezoekers hier zegt toch al genoeg.quote:
Ja, maar dit is dan ook FOK!.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:22 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
De hoeveelheid sensatiezoekers hier zegt toch al genoeg.
Benno 'er zitten hooguit 20 NL passagiers op de MH017' Baksteen?quote:
Sowieso een poll doen op de foks is zo nutteloos als t maar kan.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Wie wil dat leed zien dan? Ik zou wel eens een poll willen zien met die vraag want volgens mij valt het enorm mee.
Ik denk dat tegen 18 uur de hele wereld al kapot gegooid is met die beelden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En jij bekijkt ze en verspreidt ze. Hypocriet hoor.
Want alle passagiers zijn in BCN ingechecked?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:19 schreef Messina het volgende:
[..]
Niet NA het inchecken op het vliegveld.
Ja, inderdaad: Dood verkoopt! Hoe meer bloed, hoe beter de verkochte oplagen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:19 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Goede vriend van mij is persfotograaf, heeft ook weleens dat soort beelden gemaakt, moreel verwerpelijk vond hij zelf, maar ja het betaalde keiharde knaken want mensen willen dat leed zien.
En als hij het niet deed had iemand anders wel foto's gemaakt, niet dat dat het goedpraat zo is onze maatschappij tegenwoordig.
Zie net dat ze 666 vrienden op facebook heeftquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:21 schreef Gezicht het volgende:
Omroep Brabant met de volledige naam van die meid op de voorpagina.
Wil je deze foto 3 maanden op je weblog?quote:
Ja, daar vielen de lichamen in een veld naast een dorp / door de daken van de woningen. Nu is het middle of nowhere.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:22 schreef RedFever007 het volgende:
Moet wel zeggen dat de crashfoto's ten tijde van MH17 sneller online kwamen
Ja, ik wil die poll dan ook niet hier zien maar op een normaal medium.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:22 schreef Travel. het volgende:
[..]
Sowieso een poll doen op de foks is zo nutteloos als t maar kan.
tja, er zal geen draadloos internet op die top zijn om je twitter pics door te sturen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:22 schreef RedFever007 het volgende:
Moet wel zeggen dat de crashfoto's ten tijde van MH17 sneller online kwamen
Omdat het gebied nu vele malen onherbergzamer is.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:22 schreef RedFever007 het volgende:
Moet wel zeggen dat de crashfoto's ten tijde van MH17 sneller online kwamen
Dat, de grote jongens zijn er allang bij en verdienen nu flink aan emo plaatjes.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:21 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Staan gewoon op Getty hoor. Niet echt de conto van Telegraaf.
[ afbeelding ]
[..]
Blijkbaar genoeg.
Jawel. Telegraaf besluit ze te plaatsen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:21 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Staan gewoon op Getty hoor. Niet echt de conto van Telegraaf.
[ afbeelding ]
[..]
Blijkbaar genoeg.
twitter:laprovence twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 17:21:21A tanker plane will fly over the crash area to serve as a radio relay http://t.co/ID4fXb5iAy #crashA320 http://t.co/HDYcihFrxD reageer retweet
Exact.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:22 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik denk dat tegen 18 uur de hele wereld al kapot gegooid is met die beelden.
Alsof het bij 'onze' MH anders was
Wegkijken wordt moeilijk hè, maar ik zie ze oprecht liever niet. Kan toch?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:24 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat, de grote jongens zijn er allang bij en verdienen nu flink aan emo plaatjes.
En laten we nu met z'n allen niet hypocriet zitten doen, net alsof we iedere verdriet foto wegkijken
Van integriteit kan je geen brood kopen. Zeker niet in het journalistenvak.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je iets moreel verwerpelijk vindt en het toch doet om het geld ben je volkomen integriteitsloos.
Vind ik een prima argument. Hij kan wel nobel doen maar uiteindelijk maakt het geen enkel verschil.quote:En dat anders anderen het wel hadden gedaan is geen argument.
Ik durf er vergif op nemen dat de andere kranten morgen ook openen met emobeelden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:24 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Jawel. Telegraaf besluit ze te plaatsen.
Iedereen is bang, ik niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:25 schreef Nober het volgende:
Daar is Stefan weer, die ken ik nog van Parijs.(RTL Z dus)
Ah, daarom vloog die eerder vanmiddag al rondjes boven het gebied.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:24 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Interessant:twitter:laprovence twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 17:21:21A tanker plane will fly over the crash area to serve as a radio relay http://t.co/ID4fXb5iAy #crashA320 http://t.co/HDYcihFrxD reageer retweet
Dan zet je de radio aan ipv internet/tv.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Wegkijken wordt moeilijk hè, maar ik zie ze oprecht liever niet. Kan toch?
Dat mag, maar ze zíjn er wel, van over de hele wereld, er is een markt voor...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Wegkijken wordt moeilijk hè, maar ik zie ze oprecht liever niet. Kan toch?
Nee hoor, ik bepaal nog altijd zelf hoe ik nieuws volg en wie ik waar op aanspreek. Maar bedankt voor je liefbedoelde tipquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:25 schreef Messina het volgende:
[..]
Dan zet je de radio aan ipv internet/tv.
Dochterbedrijf van Lufthansa he, die weten wel wat ze doen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:26 schreef xzaz het volgende:
Germanwings pakt het wel goed aan, lijkt zich niet gek te laten maken.
Dus? Ik beweer ook niet dat hij geen geld verdient, maar dat hij geen integriteit heeft. Dat hij dat blijkbaar prima vindt is zijn eigen keuze.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:25 schreef ems. het volgende:
[..]
Van integriteit kan je geen brood kopen. Zeker niet in het journalistenvak.
Als je verhongerende kindjes in Afrika eten voor hun neus wappert en het dan zelf opeet maakt dat ook geen verschil ten opzichte van wanneer je dat niet deed, maar dat wil niet zeggen dat moreel goed is dat te doen.quote:Vind ik een prima argument. Hij kan wel nobel doen maar uiteindelijk maakt het geen enkel verschil.
Even los van het feit dat er niets mis is met gruwelijke foto's.
En ik wil oprecht wel eens weten of die markt niet eigenlijk veel kleiner is dan men zou denken, want dat vermoeden heb ik.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat mag, maar ze zíjn er wel, van over de hele wereld, er is een markt voor...
Maakt het niet minder kwalijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:25 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik durf er vergif op nemen dat de andere kranten morgen ook openen met emobeelden.
Die openen een telefoonnummer waar mogelijke nabestaanden voor 2 euro per minuut heen kunnen bellen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:27 schreef Blester het volgende:
Toch ben ik benieuwd hoe bijvoorbeeld een Ryan Air hiermee om zou gaan.
Ryanair had de stukjes opgeveegd en gewoon bij de gate in Dusseldorf neergelegd voor de terugvlucht. En dat allemaal binnen 25 minuten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:27 schreef Blester het volgende:
Toch ben ik benieuwd hoe bijvoorbeeld een Ryan Air hiermee om zou gaan.
Er zijn gewoon standaardprotocollen voor rampen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:27 schreef Blester het volgende:
Toch ben ik benieuwd hoe bijvoorbeeld een Ryan Air hiermee om zou gaan.
¤30,- extra voor een persconferentie.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:27 schreef Blester het volgende:
Toch ben ik benieuwd hoe bijvoorbeeld een Ryan Air hiermee om zou gaan.
Ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:28 schreef Janneke141 het volgende:
Maar ik kom net binnen. Vliegtuig van een budgetmaatschappij neergestort dus?
Google, als je eens zin en tijd hebt, op hoe de pers bezig is, dus de foto's genomen ván pers in aktie.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:27 schreef Strani het volgende:
[..]
En ik wil oprecht wel eens weten of die markt niet eigenlijk veel kleiner is dan men zou denken, want dat vermoeden heb ik.
Heb je een voorbeeld?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Google, als je eens zin en tijd hebt, op hoe de pers bezig is, dus de foto's genomen ván pers in aktie.
Je zult ervan schrikken.
Dit inspireert vast weer mensen in BNWquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:31 schreef Kerol het volgende:
Meiske opgezocht op FB. 666 vriendendevil!!11
De telegraaf is kwalijk omdat ze fotos plaatsen, waarom?quote:
We doen Omroep Brabant en Telegraaf na die ons die informatie geven.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:32 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dit inspireert vast weer mensen in BNW
Ik snap alleen niet waar de drang bij iedereen weg komt om lekker de facebook te bekijken.
Ik snap dat wel, ergens. Maar dat je dat toe gaat geven en het aantal vriendjes/de foto's gaat bespreken.... Nee.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:32 schreef Fokker89 het volgende:
Ik snap alleen niet waar de drang bij iedereen weg komt om lekker de facebook te bekijken.
Dat zal ik zeker eens doen inderdaad.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Google, als je eens zin en tijd hebt, op hoe de pers bezig is, dus de foto's genomen ván pers in aktie.
Je zult ervan schrikken.
Omdat ik een artikeltje lees over onzekerheid van familieleden? Daarbij zijn foto's relevant?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De telegraaf is kwalijk omdat ze fotos plaatsen, waarom?
Dat is de rol van de media, en aangezien jij deze plaatjes kijkt bevestig je ze daarin.
Uiteindelijk blijft het niet prettig dat soort foto's te maken en blijft het een afweging.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:19 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Goede vriend van mij is persfotograaf, heeft ook weleens dat soort beelden gemaakt, moreel verwerpelijk vond hij zelf, maar ja het betaalde keiharde knaken want mensen willen dat leed zien.
En als hij het niet deed had iemand anders wel foto's gemaakt, niet dat dat het goedpraat zo is onze maatschappij tegenwoordig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~ Love comes unseen; we only see it go
Bij die ramp in Oekraïne heb ik de Facebook opgezocht van 1 van die slachtoffers. Werd daar enorm verdrietig van als ik reacties las van mensen die bezorgd waren. Uiteindelijk was ie natuurlijk ook overleden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:33 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik snap dat wel, ergens. Maar dat je dat toe gaat geven en het aantal vriendjes/de foto's gaat bespreken.... Nee.
Die hebben het met een beetje geluk tenminste niet bewust meegemaakt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:35 schreef superniger het volgende:
[..]
Dat maakt het extra erg.
Er waren ook 2 baby's aan boord.
Nou, nee. En ik ben ook geen -nukomthetdichtbij- roeper, maar ik werk zelf in het onderwijs. Probeer me voor te stellen wat er dan met een school gebeurt, da's niet leuk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:35 schreef superniger het volgende:
[..]
Dat maakt het extra erg.
Er waren ook 2 baby's aan boord.
Jaquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:33 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Omdat ik een artikeltje lees over onzekerheid van familieleden? Daarbij zijn foto's relevant?
Ik denk dat de drang om zo'n FB-profiel te kijken komt vanuit een behoefte om je te beseffen dat een doodnormaal leven ook in één keer klaar kan zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:36 schreef Gewas het volgende:
[..]
Bij die ramp in Oekraïne heb ik de Facebook opgezocht van 1 van die slachtoffers. Werd daar enorm verdrietig van als ik reacties las van mensen die bezorgd waren. Uiteindelijk was ie natuurlijk ook overleden.
Dit.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat de drang om zo'n FB-profiel te kijken komt vanuit een behoefte om je te beseffen dat een doodnormaal leven ook in één keer klaar kan zijn.
Waarheidquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat de drang om zo'n FB-profiel te kijken komt vanuit een behoefte om je te beseffen dat een doodnormaal leven ook in één keer klaar kan zijn.
Het moet dus zijn dat ze relatief gemakkelijk bij het wrak zijn geraakt. Het was toch op een Berg ergens in de Alpenquote:
Zo gaan die dingen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat de drang om zo'n FB-profiel te kijken komt vanuit een behoefte om je te beseffen dat een doodnormaal leven ook in één keer klaar kan zijn.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat de drang om zo'n FB-profiel te kijken komt vanuit een behoefte om je te beseffen dat een doodnormaal leven ook in één keer klaar kan zijn.
http://www.airbus.com/crisis/quote:Airbus regrets to confirm that an A320 operated by Germanwings was involved in an accident around 11:00 (local time) today near Prads-Haute-Bléone in the French Alps. The aircraft was operating a scheduled service, Flight 4U 9525 from Barcelona, Spain to Dusseldorf, Germany.
The aircraft involved in the accident, registered under D-AIPX was MSN (Manufacturer Serial Number) 147 delivered to Lufthansa from the production line in 1991. The aircraft had accumulated approximately 58,300 flight hours in some 46,700 flights. It was powered by CFM 56-5A1 engines. At this time no further factual information is available.
In line with ICAO annex 13, an Airbus go-team of technical advisors will be dispatched to provide full assistance to French BEA in charge of the investigation.
The A320 is a twin engine single aisle aircraft seating 150 passengers in a standard two classes configuration. The first A320 entered service in March 1988. By the end of February 2015 nearly 6,200 A320 Family aircraft were in operation worldwide. To date, the entire fleet has accumulated some 150 million flight hours in over 85 million flights.
Airbus will make further factual information available as soon as the details have been confirmed and cleared by the authorities for release.
The concerns and sympathy of the Airbus employees go to the families, friends and loved ones affected by the accident of Flight 4U9525.
Truequote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat de drang om zo'n FB-profiel te kijken komt vanuit een behoefte om je te beseffen dat een doodnormaal leven ook in één keer klaar kan zijn.
Nietus *stampvoet*quote:
Ik kan me sinds die van Air France ook zo snel geen crash met een Airbus herinneren..iemand?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:39 schreef vuvuzela het volgende:
Bericht van Airbus
[..]
http://www.airbus.com/crisis/
Die namen zelf dat risico.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:39 schreef AchJa het volgende:
Vorige week kletterde er een heli naar beneden in Mali, twee Nederlanders dood.
Is volgens mij niet een een nieuwstopic van geweest hier...
NWS / Apache gecrasht in maliquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:39 schreef AchJa het volgende:
Vorige week kletterde er een heli naar beneden in Mali, twee Nederlanders dood.
Is volgens mij niet een een nieuwstopic van geweest hier...
twitter:airlivenet twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 17:39:29UPDATE #Germanwings Crash: an other photo showing how strong the impact was http://t.co/wFg8KTSve2 http://t.co/Qqir8RL9Ig reageer retweet
Erg vreemd ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:40 schreef capuchon_jongen het volgende:
Je zou maar o het vliegtuig zijn en als enige persoon het overleven en bij bewustzijn zijn ..... Moet toch ook raar doen als je tussen de brokken/lichamen ligt
Die was er wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:39 schreef AchJa het volgende:
Vorige week kletterde er een heli naar beneden in Mali, twee Nederlanders dood.
Is volgens mij niet een een nieuwstopic over geweest hier...
Ik ben vaak gewoon benieuwd achter de persoon, ja het is een soort nieuwsgierigheid, ik zou het zeker geen sensatie willen noemen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat de drang om zo'n FB-profiel te kijken komt vanuit een behoefte om je te beseffen dat een doodnormaal leven ook in één keer klaar kan zijn.
Bij een artikel horen vaak nou eenmaal foto's dat betekend niet dat een fotograaf er verder niet met respect mee omgaan.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja
En als jij de telegraaf leest moet je niet over de telegraaf klagen, jij zorgt namelijk voor bestaansrecht ervan.
airasia, afgelopen decemberquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan me sinds die van Air France ook zo snel geen crash met een Airbus herinneren..iemand?
Gewoon afwachten wat er uit de flight recorders blijktquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:39 schreef Soof-87 het volgende:
Zou het vliegtuig dan helemaal onbestuurbaar zijn geworden? Poging tot noodlanding in de bergen lijkt me ook lastig. Of het kon niet anders...
Vragen vragen...
Ze zaten te fokken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gewoon afwachten wat er uit de flight recorders blijkt
Hoeveel posts had je zelf in dat topic? En in deze topic-reeks?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh toch, gemist...![]()
Wel anderhalve bladzijde...
ditquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Echt waar, waar is het vliegtuig gebleven?
Dat denk je, paparazzi everywhere.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:42 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik heb geen social media.
Als ik de volgende keer dat ik vlieg verongeluk kom ik niet op de telegraaf site
6200 soortgelijke toestellen, dan is het inderdaad wel erg van belang om zo snel mogelijk een technisch mankement te achterhalenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:39 schreef vuvuzela het volgende:
Bericht van Airbus
[..]
http://www.airbus.com/crisis/
Je PoHi komt er wel op.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:42 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik heb geen social media.
Als ik de volgende keer dat ik vlieg verongeluk kom ik niet op de telegraaf site
Dat doe je per definitie, of je nou in een bus, auto, boot, op de fiets of vliegtuig of wat dan ook maar stapt.quote:
In duizend stukjesquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Echt waar, waar is het vliegtuig gebleven?
Ik spreek geen Duits.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:44 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Nieuwe cover bij de Duitsers.
[ afbeelding ]
Not this shit again.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:39 schreef AchJa het volgende:
Vorige week kletterde er een heli naar beneden in Mali, twee Nederlanders dood.
Is volgens mij niet een een nieuwstopic over geweest hier...
Niet, zeg toch dat ik hem hier gemist heb. En in deze, dit is volgens mij mijn 5e post ofzo.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoeveel posts had je zelf in dat topic? En in deze topic-reeks?
twitter:sikorskiradek twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 15:50:52Deepest condolences from Poland to the families, friends and compatriots of all the victims of the tragic crash of Germanwings plane. reageer retweet
Het is wel sensatie.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben vaak gewoon benieuwd achter de persoon, ja het is een soort nieuwsgierigheid, ik zou het zeker geen sensatie willen noemen.
Ik bedoel maar. We moeten gewoon eens ophouden met ons af te vragen waarom bepaalde dingen ons als individu wel interesseren en andere dingen niet. Dat zijn geen zaken waar je bewust voor kiest.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet, zeg toch dat ik hem hier gemist heb. En in deze, dit is volgens mij mijn 5e post ofzo.
Ik hoop niet dat elk land zo'n bericht uit gaan doen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:44 schreef Insomnia_ het volgende:
GEEN POLEN AAN BOORD.
No Poles identified on Germanwings flight
The Polish Foreign Ministry has said that there seem to have been no Poles on the fateful flight which crashed on Tuesday in the French Alps.
Als iemand dit soort journalistiek niet wenst moet je het niet consumeren.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:41 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Bij een artikel horen vaak nou eenmaal foto's dat betekend niet dat een fotograaf er verder niet met respect mee omgaan.
Wat is daar mee?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het gaat mij ook om dat gewauwel over die Nederlandse griet die op de paxlijst staat...
Ik bedoel maarquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:44 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Nieuwe cover bij de Duitsers.
[ afbeelding ]
Ja, zo werkt het nieuws toch.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Plotseling 2 pagina's lang geouwehoer over Deurne, FB en weet ik veel wat...
Duitsland he. Dan heb je dat.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:48 schreef Nober het volgende:
67 Duitsers
45 Spanjaarden
39 Turken
1 Nederlander
1 Belg
Wist niet dat er ook Turken bij waren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Germanwings_Flight_9525
Ja, 1 gevondenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:51 schreef Frutsel het volgende:
zwarte doos al gevonden? dat zou snel zijn...
Valt mee hoor, die dingen zenden een noodsignaal uit in dit soort situaties en het is natuurlijk redelijk overzichtelijk allemaal.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:51 schreef Frutsel het volgende:
zwarte doos al gevonden? dat zou snel zijn...
Ja dat is waar natuurlijkquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:52 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Valt mee hoor, die dingen zenden een noodsignaal uit in dit soort situaties en het is natuurlijk redelijk overzichtelijk allemaal.
Er is nogal een verschil, tussen wat de telegraaf doet (met naam en al) en gewoon een foto die de situatie schetst van hoe het er aan toe gaat natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als iemand dit soort journalistiek niet wenst moet je het niet consumeren.
En daarbij is de Telegraaf nog heilig als je het vergelijkt met de tabloids als Bild of Express
http://www.bild.de
http://www.express.de/
Dit is dus onzin. Op de MEL in de cockpit wordt aangegeven wat defect is en er staat ook binnen hoelang dit gerepareerd moet zijn. Je hoeft niet eens alle defecten te repareren. Je mag nota bene zelfs schroefjes missen bij sommige onderdelen. Verder heb je A tot D checks waarbij een D check dus wel zo goed als 'helemaal uit elkaar halen' is maar dat gebeurd echt heel weinig en al helemaal niet om de twee jaar. Meestal doen ze a of b checks. Maar het hangt ook beetje af van de lease/luchtvaart maatschappij.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:07 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik ben geen vliegtuigkenner, maar ik kan je er wel genoeg over vertellen dat leeftijd niet veel zegt bij een vliegtuig. Die dingen worden om de 2 jaar helemaal uit elkaar gehaald en weer geassembleerd, met de nodige nieuwe onderdelen.
Nou.. de jaren 50..quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:56 schreef DeFlip het volgende:
[..]
Dit is dus onzin. Op de MEL in de cockpit wordt aangegeven wat defect is en er staat ook binnen hoelang dit gerepareerd moet zijn. Je hoeft niet eens alle defecten te repareren. Je mag nota bene zelfs schroefjes missen bij sommige onderdelen. Verder heb je A tot D checks waarbij een D check dus wel zo goed als 'helemaal uit elkaar halen' is maar dat gebeurd echt heel weinig en al helemaal niet om de twee jaar. Meestal doen ze a of b checks. Maar het hangt ook beetje af van de lease/luchtvaart maatschappij.
Overigens er zijn genoeg 747s die uit jaren 50 komen en nog steeds vliegen.
Weinig kans, aangezien de eerste commerciële vlucht van een 747 in 1970 was.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:56 schreef DeFlip het volgende:
Overigens er zijn genoeg 747s die uit jaren 50 komen en nog steeds vliegen.
Dat is onmogelijk. Aangezien Boeing pas in 1965 is gaan ontwerpen aan de 747quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:56 schreef DeFlip het volgende:
Overigens er zijn genoeg 747s die uit jaren 50 komen en nog steeds vliegen.
Het is een heel gek verhaal ja. We moeten ook nog maar afwachten of de beelden die we gezien hebben, het hele vliegtuig bevatten. Wellicht zijn er meer van dat soort zone's.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:59 schreef speknek het volgende:
Dus acht minuten dalen, tegen een bergwand aankletteren en geen noodsignaal uitzenden? Wat een bizar ongeluk.
Was de piloot met de stewardess bezig ofzo
oh gelukkig, moet binnenkort de muren nog gesausd hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:44 schreef Insomnia_ het volgende:
GEEN POLEN AAN BOORD.
No Poles identified on Germanwings flight
The Polish Foreign Ministry has said that there seem to have been no Poles on the fateful flight which crashed on Tuesday in the French Alps.
Ligt er maar net aan, Zo heeft AF447 ook niks laten weten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:59 schreef speknek het volgende:
Dus acht minuten dalen, tegen een bergwand aankletteren en geen noodsignaal uitzenden? Wat een bizar ongeluk.
Was de piloot met de stewardess bezig ofzo
Wiki als een bron gebruiken in deze contextquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:48 schreef Nober het volgende:
67 Duitsers
45 Spanjaarden
39 Turken
1 Nederlander
1 Belg
Wist niet dat er ook Turken bij waren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Germanwings_Flight_9525
De Russische beren uit de 50's vliegen wel nog, maar dat zijn dan ook gewoon lompe simpele machines, net als die Ural trucks, kun je repareren met enkel een hamer.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou.. de jaren 50..
De eerste passagiersvlucht in een 747 was in 1969. En ik betwijfel of die eerste kisten nog vliegen. (Edit: één vliegtuig uit 1969 vloog in 2011 in elk geval nog).
Mwa dan hadden ze dat inmiddels al wel gemeld. Er vliegen tig helikopters bovenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is een heel gek verhaal ja. We moeten ook nog maar afwachten of de beelden die we gezien hebben, het hele vliegtuig bevatten. Wellicht zijn er meer van dat soort zone's.
Bij wegvallen van de cabinedruk moet dat gebeuren, maar het lijkt me sterk dat je dan de bergen vergeet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:59 schreef speknek het volgende:
Dus acht minuten dalen, tegen een bergwand aankletteren en geen noodsignaal uitzenden? Wat een bizar ongeluk.
Was de piloot met de stewardess bezig ofzo
Vandaar dat ik ook zei dat ik geen kenner ben. Het komt er dus wel op neer dat de leeftijd van vliegtuigen niet per se iets wil zeggen over hun luchtwaardigheid, en dat is mijn punt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:56 schreef DeFlip het volgende:
[..]
Dit is dus onzin. Op de MEL in de cockpit wordt aangegeven wat defect is en er staat ook binnen hoelang dit gerepareerd moet zijn. Je hoeft niet eens alle defecten te repareren. Je mag nota bene zelfs schroefjes missen bij sommige onderdelen. Verder heb je A tot D checks waarbij een D check dus wel zo goed als 'helemaal uit elkaar halen' is maar dat gebeurd echt heel weinig en al helemaal niet om de twee jaar. Meestal doen ze a of b checks. Maar het hangt ook beetje af van de lease/luchtvaart maatschappij.
Overigens er zijn genoeg 747s die uit jaren 50 komen en nog steeds vliegen.
Kon AF447 wel iets laten weten? Ze waren toch buiten bereik van ATC?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan, Zo heeft AF447 ook niks laten weten.
Vliegen eerst, daarna pas praten. Alhoewel de daling er verder gecontroleerd uitziet, op de eerste beelden.
Da's waar.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Mwa dan hadden ze dat inmiddels al wel gemeld. Er vliegen tig helikopters boven
Maar die zat toch ook in een gebied zonder communicatie? En visueel hoogte inschatten boven zee is een stuk moeilijker dan bij bergen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan, Zo heeft AF447 ook niks laten weten.
Vliegen eerst, daarna pas praten. Alhoewel de daling er verder gecontroleerd uitziet, op de eerste beelden.
Kan gebeuren. De rest van je informatie was prima.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:04 schreef DeFlip het volgende:
Oeps ja jaren 70 bedoel ik dus [bloos smiley aangezien k op mobiele site zit]
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:08 schreef Eenskijken het volgende:
Is het vliegtuig nog steeds niet gevonden? Damn..
Voor nadere uitleg van wat er nog in de lucht hangt voor commerciele luchtvaart moetje bij Iemand91 zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:04 schreef DeFlip het volgende:
Oeps ja jaren 70 bedoel ik dus [bloos smiley aangezien k op mobiele site zit]
Als ze al buiten VHF bereik waren, heb altijd nog HF en ADS. Gaat er meer om dat je ergens zo druk mee kan zijn dat je geen tijd hebt om te communiceren. Eerst het vliegtuig weer onder controle krijgen, daarna pas gaan communiceren. Daarna überhaupt pas iets gaan doen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar die zat toch ook in een gebied zonder communicatie? En visueel hoogte inschatten boven zee is een stuk moeilijker dan bij bergen.
Dat sowieso, dit is FOK!, iedereen is hier een expert in allestechniek.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:06 schreef Gezicht het volgende:
Volgens mij hebben we hier te maken met mensen die dus wél bekend zijn met vliegtuigtechniek?
Ik geloof niet dat dát de reden is van het ontbreken van een signaal. Tijdens 8 minuten duikvlucht zal de copiloot normaal echt wel even melden dan er iets mis is.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:09 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Als ze al buiten VHF bereik waren, heb altijd nog HF en ADS. Gaat er meer om dat je ergens zo druk mee kan zijn dat je geen tijd hebt om te communiceren. Eerst het vliegtuig weer onder controle krijgen, daarna pas gaan communiceren. Daarna überhaupt pas iets gaan doen.
Ik niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat sowieso, dit is FOK!, iedereen is hier een expert in allestechniek.
Daling van 8/9 minuten. Ze zitten daar met zn 2 in de cockpit. Ze hadden echt wel iets doorgegeven hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:09 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Als ze al buiten VHF bereik waren, heb altijd nog HF en ADS. Gaat er meer om dat je ergens zo druk mee kan zijn dat je geen tijd hebt om te communiceren. Eerst het vliegtuig weer onder controle krijgen, daarna pas gaan communiceren. Daarna überhaupt pas iets gaan doen.
Ze hebben het ''vliegtuig'' al lang gevondenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
Is er geen GPS met een exacte locatie waar dat vliegtuig is? Ze kunnen er dan naar toe vliegen met helikopters
Er zijn daar al mensen op de grond, ze worden aangevoerd door de heli's.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
Is er geen GPS met een exacte locatie waar dat vliegtuig is? Ze kunnen er dan naar toe vliegen met helikopters
Als het een gecontroleerde duikvlucht is ja. En dat hoeft echt niet speciaal de co-piloot te zijn, die kan net zo goed aan het vliegen zijnquote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dát de reden is van het ontbreken van een signaal. Tijdens 8 minuten duikvlucht zal de copiloot normaal echt wel even melden dan er iets mis is.
Des te meer reden om te vermoeden dat er danwel iets mis was met de communicatiesystemen of dat de piloot en co-piloot om wat voor reden dan ook niet in staat waren om contact op te nemen (buiten bewustzijn, weet ik het). Feit is dat het allemaal speculatief is en dat we het pas over enkele dagen of weken met zekerheid zullen weten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:12 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Daling van 8/9 minuten. Ze zitten daar met zn 2 in de cockpit. Ze hadden echt wel iets doorgegeven hoor.
In dat geval zouden de brokstokken toch over een groter gebied verspreid moeten liggen, of heb ik het dan mis? Zoals het er nu naar uitziet ligt het gros van het wrak namelijk op het gedeelte van de berg waar reeds foto's & filmpjes van geplaatst zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:15 schreef Ferry_76 het volgende:
Bij een daling met bijna 500 knopen onder de 20,000 voet is de kans groot dat hij vliegtuig in de lucht al uit elkaar gevallen is..
Eh, nee? Dat zijn vrij normale getallen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:15 schreef Ferry_76 het volgende:
Bij een daling met bijna 500 knopen onder de 20,000 voet is de kans groot dat hij vliegtuig in de lucht al uit elkaar gevallen is..
Daar vliegen er ook heel veel van rond hé....quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:18 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Weer een airbus, die dingen beginnen een beetje op tupolevs te lijken.
Op tv zeggen de experts dat zo'n daling niet uitzonderlijk isquote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:15 schreef Ferry_76 het volgende:
Bij een daling met bijna 500 knopen onder de 20,000 voet is de kans groot dat hij vliegtuig in de lucht al uit elkaar gevallen is..
500 knopen is normaal op 36.000 voet (Als je een 747 bent), maar zeker niet onder de 20.000. Laatste contact op flightradar gaf 378 kts op 6.800 voet hoogte, bijna 50 knopen meer dan de 'overspeed warning'.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:18 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Eh, nee? Dat zijn vrij normale getallen.
Dat is groundspeed he.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:21 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
500 knopen is normaal op 36.000 voet (Als je een 747 bent), maar zeker niet onder de 20.000. Laatste contact op flightradar gaf 378 kts op 6.800 voet hoogte, bijna 50 knopen meer dan de 'overspeed warning'.
Het is raar.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:14 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Des te meer reden om te vermoeden dat er danwel iets mis was met de communicatiesystemen of dat de piloot en co-piloot om wat voor reden dan ook niet in staat waren om contact op te nemen (buiten bewustzijn, weet ik het). Feit is dat het allemaal speculatief is en dat we het pas over enkele dagen of weken met zekerheid zullen weten.
Laten we dit soort conclusies anders overlaten aan mensen die wel verstand hebben van vliegtuigen. Wat weet jij nou over vliegen zonder automatische piloot?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:24 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Het is raar.
Buiten bewustzijn raken met automatische piloot uit zou geen constante daling zijn geweest, dan was het denk ik gewoon naar beneden gevallen.
Buiten bewustzijn met automatische piloot aan zou ook geen constante daling zijn geweest, want die kan je toch gewoon instellen dus waarom zou die opeens gaan dalen?
Buiten bewustzijn lijkt me niet, snap jij het nog?
Grappig, die smiley gebruiken na zo'n postingquote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:12 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind de journalistieke aanpak van zo'n gebeurtenis soms ook wel apart. RTL laat een verslaggever vanuit Nederland naar de rampplek vliegen voor verslag, terwijl je een correspondent in dat land via een satellietje vanuit de hoofdstad in het gesprek betrekt. Waarom niet gewoon je correspondent gebruiken voor die verslaggeving ter plekke
Nah, ze kijken gewoon veel naar Aircrash Investigationquote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:06 schreef Gezicht het volgende:
Volgens mij hebben we hier te maken met mensen die dus wél bekend zijn met vliegtuigtechniek?
Het was meer een oordeel over dat ik dat vreemd vind, waarom heb je dan een correspondentquote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Grappig, die smiley gebruiken na zo'n posting
Ze moeten natuurlijk wel rekening houden met de functies van die mensen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:12 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind de journalistieke aanpak van zo'n gebeurtenis soms ook wel apart. RTL laat een verslaggever vanuit Nederland naar de rampplek vliegen voor verslag, terwijl je een correspondent in dat land via een satellietje vanuit de hoofdstad in het gesprek betrekt. Waarom niet gewoon je correspondent gebruiken voor die verslaggeving ter plekke
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Je oordeel was luid en duidelijk overgekomen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het was meer een oordeel over dat ik dat vreemd vind, waarom heb je dan een correspondent
Hahahaquote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
oh gelukkig, moet binnenkort de muren nog gesausd hebben.
Buiten bewustzijn en falende autopiloot?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:24 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Het is raar.
Buiten bewustzijn raken met automatische piloot uit zou geen constante daling zijn geweest, dan was het denk ik gewoon naar beneden gevallen.
Buiten bewustzijn met automatische piloot aan zou ook geen constante daling zijn geweest, want die kan je toch gewoon instellen dus waarom zou die opeens gaan dalen?
Buiten bewustzijn lijkt me niet, snap jij het nog?
BREAKING: ER IS NIEUWS OMTRENT HET HET NIEUWSquote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:38 schreef Nober het volgende:
BREAKING: ER IS VEEL PERS VANUIT HET BUITENLAND
NOS
Moet er niet aan denken daartussen te moeten zoeken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:57 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Tering daar is echt helemaal niks meer van over.
De Alpen zijn niet van graniet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:07 schreef warhamstr het volgende:
Graniet vs aluminium... Gaat niet goed.
dat was in redelijk bevolkt gebiedquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:22 schreef RedFever007 het volgende:
Moet wel zeggen dat de crashfoto's ten tijde van MH17 sneller online kwamen
Heb je ook een lijstje met alle vluchten van 2014?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:20 schreef Blester het volgende:
http://en.wikipedia.org/w(...)nd_incidents_in_2014
http://en.wikipedia.org/w(...)nd_incidents_in_2015
Lekker veilig hoor, dat vliegverkeer zo
Of alle ongelukken met auto's?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:21 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Heb je ook een lijstje met alle vluchten van 2014?
Was ook goed bereikbaar.quote:
Er zijn over de hele wereld 102465 vluchten per dag.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:20 schreef Blester het volgende:
http://en.wikipedia.org/w(...)nd_incidents_in_2014
http://en.wikipedia.org/w(...)nd_incidents_in_2015
Lekker veilig hoor, dat vliegverkeer zo
Na talloze afleveringen van Air Crash Investigation te hebben gezien is mijn eerste gedachte een zelfmoordactie van de piloot.. geen noodsignaal en meteen gaan dalen met volle snelheid.. doet me denken aan eerdere incidentenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:11 schreef Loekie1 het volgende:
Zelfmoordactie? Of een kaper.
http://www.telegraaf.nl/t(...)_opmerkelijk___.html
Zal er zoiets uitgezien hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:27 schreef agter het volgende:
[..]
Valt me op dat niets zwartgeblakerd is. Geen vuur geweest?
Als een vliegtuig met volle snelheid neerkomt dan is er geen vuur.. er blijft dan gewoon niks van over behalve hele kleine deeltjes.. het ontploft niet maar desintegreertquote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:27 schreef agter het volgende:
[..]
Valt me op dat niets zwartgeblakerd is. Geen vuur geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |