Kinderen met ouders zijn niet meer gehandicapt dan andere medewerkers, zoals al een paar keer is aangegeven. Een betere vergelijking zou zijn als gezonde mensen op hetzelfde moment in hetzelfde karretje willen rondrijden en allen verschillende redenen hebben om dat te willen.quote:
Ik constateer dat je vooral persoonlijk wordt als de discussie je niet zint. Deze opmerking van je staaft mijn vermoeden.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:40 schreef Argento het volgende:
[..]
jij hoeft je niet druk te maken om mijn motieven om ergens wel of niet op te reageren. Voor iemand die pretendeert van de argumenten te zijn, breng je het er verdomd beroerd vanaf wat dat betreft.
het gaat niet om de handicap. Het gaat om de veronderstelde aanspraak op het electrische karretje.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kinderen met ouders zijn niet meer gehandicapt dan andere medewerkers, zoals al een paar keer is aangegeven. Een betere vergelijking zou zijn als gezonde mensen op hetzelfde moment in hetzelfde karretje willen rondrijden en allen verschillende redenen hebben om dat te willen.
Ik heb elk jaar een reden als ik dat wil. Die collega met kinderen gaat maar een keer in de herfstvakantie ofzo. Hebben de kinderen immers ook vakantie.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:00 schreef Toga het volgende:
[..]
Dat kan, en die mag je dan ook voorleggen. Dan is het vervolgens aan je werkgever om die redenen af te wegen tegen de redenen van ouders. Bij zijn/haar besluit zul jij of je collega met kinderen zich moeten neerleggen. Meer is het niet.
Het komt er op neer dat ouders sowieso (elk jaar) een reden hebben, jij moet die nog creëren.
persoonlijk?quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik constateer dat je vooral persoonlijk wordt als de discussie je niet zint. Deze opmerking van je staaft mijn vermoeden.
Dat verschil is er niet bij een aanvraag, ook al pretendeer je van wel.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:45 schreef Argento het volgende:
[..]
het gaat niet om de handicap. Het gaat om de veronderstelde aanspraak op het electrische karretje.
Verder is het werkelijk te stompzinnig voor woorden om te blijven stellen dat er geen verschil is tussen mensen met kinderen en mensen zonder kinderen. Er zit nu eenmaal verschil tussen 'met' en 'zonder'.
Tot hier breng je het qua inhoud nog prima over.quote:De vraag is of je het gerechtvaardigd vindt dat dat verschil een factor is bij het beoordelen van de vakantieaanvragen. Vind jij kennelijk niet. Nou prima.
En hier wordt je weer persoonlijk. Onbegrijpelijk, waarom is dat precies?quote:Ben alleen maar blij dat jij bij ons niet de vakantieaanvragen beoordeelt.
Die duurt volgens mij een week en voor een beetje leuk weer moet je toch al snel een teringeind weg. Ik zou niet raar opkijken als je collega's met kinderen dat niet echt een aanvaardbaar alteratief vinden. Maar leuk dat je meedenkt.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:45 schreef marsan het volgende:
[..]
Ik heb elk jaar een reden als ik dat wil. Die collega met kinderen gaat maar een keer in de herfstvakantie ofzo. Hebben de kinderen immers ook vakantie.
Ik constateer vooral dat je vanuit je emotie redeneert en persoonlijk reageert. Tot nu toe heb je in elke post wel een verkapt verwijt proberen te maken naar mensen die het niet met je eens zijn. Onnodig, kinderachtig en nogal overduidelijk. En ja, dat vind ik dan vallen onder de noemer 'persoonlijk' worden. Je betrekt het namelijk op de persoon en niet op de inhoud.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:46 schreef Argento het volgende:
[..]
persoonlijk?
Omdat ik erken dat iemand die op vakantie wil ook best op vakantie mag?
Als je dat al persoonlijk vind, dan heb je het zwaarder dan ik.
Dan pakt hij desnoods de meivakantie.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:47 schreef Argento het volgende:
[..]
Die duurt volgens mij een week en voor een beetje leuk weer moet je toch al snel een teringeind weg. Ik zou niet raar opkijken als je collega's met kinderen dat niet echt een aanvaardbaar alteratief vinden. Maar leuk dat je meedenkt.
Geen verschil tussen 'met' en 'zonder'. Probeer dat maar ns bij je plaatselijke snackbar uit te leggen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat verschil is er niet, ook al pretendeer je van wel.
Omdat ik oprecht blij ben dat bij ons degene die de vakantieaanvragen beoordeelt, en dus een leidinggevende functie vervult, het verschil snapt tussen 'met' en 'zonder'. En dat mag best gezegd worden, niet?quote:En hier wordt je weer persoonlijk. Onbegrijpelijk, waarom is dat precies?
Volgens mij vond jij het vrij vroeg in de discussie al nodig om in algemene termen op te merken dat mensen met kinderen een bord voor hun kop hebben.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik constateer vooral dat je vanuit je emotie redeneert en persoonlijk reageert. Tot nu toe heb je in elke post wel een verkapt verwijt proberen te maken naar mensen die het niet met je eens zijn. Onnodig, kinderachtig en nogal overduidelijk. En ja, dat vind ik dan vallen onder de noemer 'persoonlijk' worden. Je betrekt het namelijk op de persoon en niet op de inhoud.
Argumentum ad absurdumquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:50 schreef Argento het volgende:
[..]
Geen verschil tussen 'met' en 'zonder'. Probeer dat maar ns bij je plaatselijke snackbar uit te leggen.
Ja hoor, het maakt je zaak inhoudelijk alleen niet sterker gezien je een onzinnig argument aandraagt, in het bizarre trekt en daarop je mening baseert. Probeer het eens op gewoon de inhoud te houden, zonder op de man te spelen.quote:Omdat ik oprecht blij ben dat bij ons degene die de vakantieaanvragen beoordeelt, en dus een leidinggevende functie vervult, het verschil snapt tussen 'met' en 'zonder'. En dat mag best gezegd worden, niet?
Dat heb je dan verkeerd begrepen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:51 schreef Argento het volgende:
[..]
Volgens mij vond jij het vrij vroeg in de discussie al nodig om in algemene termen op te merken dat mensen met kinderen een bord voor hun kop hebben.
Met kinderen heb je bepaalde beperkingen die je zonder kinderen niet hebt. Wél kinderen krijgen is tegenwoordig een bewuste keuze (geen kinderen krijgen kan dat ook zijn maar is dat niet per definitie), dat betekent dus ook dat je wel eens er naast kan grijpen als je met je kinderen op vakantie wil, net zoals mensen zonder kinderen er wel een naast zullen grijpen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:50 schreef Argento het volgende:
[..]
Geen verschil tussen 'met' en 'zonder'. Probeer dat maar ns bij je plaatselijke snackbar uit te leggen.
Probleem is dat ouders wel de lusten willen (Kids) maar niet de lasten (minder flexibel). De lasten moeten dan maar gedragen worden door de kinderloze collegaquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Met kinderen heb je bepaalde beperkingen die je zonder kinderen niet hebt. Wél kinderen krijgen is tegenwoordig een bewuste keuze (geen kinderen krijgen kan dat ook zijn maar is dat niet per definitie), dat betekent dus ook dat je wel eens er naast kan grijpen als je met je kinderen op vakantie wil, net zoals mensen zonder kinderen er wel een naast zullen grijpen.
Fixedquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:51 schreef Argento het volgende:
[..]
Volgens mij vond jij ik het vrij vroeg in de discussie al nodig om in algemene termen op te merken dat mensen met zonder kinderen een bord voor hun kop hebben.
laat me raden: geen kinderen!quote:
Zwaktebod.quote:
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:25 schreef Argento het volgende:
[..]
Opmerkelijk. Ik zie in dit topic de plank geheel en uitsluitend voor de koppen van de kinderlozen. Nouja, sommige kinderlozen dan.
en mijn post was een reactie op...?quote:
Niet op Scorpie.quote:
goh.quote:
Het is anders wel die wending waar je telkens weer voor kiest.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:58 schreef Argento het volgende:
[..]
Verder vind ik dit een buitengewoon oninteressante wending in een toch al niet overdreven boeiend topic.
Het is een vrij algemene mening. Dat mag, toch? Dat jij het als een aanval opvat, zegt meer over hoe jij die mening waardeert. Laat me raden: jij hebt kinderen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:58 schreef Argento het volgende:
[..]
goh.
Ik doelde op post #161 in dat topic. Daar wordt toch een vrij algemene aanval geopend op de mensen met kinderen. De woorden 'kop' en 'bord' worden inderdaad niet gebruikt, dus die mag je hebben.
Verder vind ik dit een buitengewoon oninteressante wending in een toch al niet overdreven boeiend topic.
Ouders hebben een beperking met de dagen die ze met hun kroost op vakantie kunnen. Als de werkgever hun vakantie in september voorschrijft.... kunnen ze thuis blijven.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kinderen met ouders zijn niet meer gehandicapt dan andere medewerkers, zoals al een paar keer is aangegeven.
Het gaat erom dat het niet de enige goede reden is. Zijn kinderen een goede reden om in de zomervakantie weg te willen? Ja. Moeten daarom ouders automatisch voorrang krijgen? Nee, want er zijn meer goede redenen. (Bijvoorbeeld partner in het onderwijs, evenement dat plaatsvindt in juli/augustus ..).quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:10 schreef Toga het volgende:
[..]
Ouders hebben een beperking met de dagen die ze met hun kroost op vakantie kunnen. Als de werkgever hun vakantie in september voorschrijft.... kunnen ze thuis blijven.
Zoals de minder mobiele werknemer die, als een andere werknemer z'n elektrische karretje wegpikt, niet kan lunchen.
Meer Jip en Janneke kan ik 't niet uitleggen.
Maar ik begrijp al dat de één deze discussie voert op begrip en gezond verstand en de ander op "recht". Daar gaan we inderdaad niet uitkomen.
Dus eigenlijk vind je ouders met kinderen net gehandicapten? Nouja, ergens heb je natuurlijk wel gelijk jaquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:38 schreef Toga het volgende:
Dez ehele discussie vat ik maar even samen in een vergelijking.
Op de sociale werkplaats is er één elektrische karretje en een stel fietsen. Een collega is zodanig lichamelijk beperkt dat hij niet kan fietsen en daarom krijgt hij van de baas altijd het elektrische karretje toegewezen. Natuurlijk wordt die collega op alle mogelijke manieren gepest door al zijn collega's en staan ze elke dag stampvoetend bij de manager voor de deur: "Ik wil óók een keer in het elektriese karretjeuh !
Uiteraard kunnen andere redenen ook worden aangedragen en mee worden genomen in de beslissing. Ik had al eerder aangekaart dat ouders in ieder geval een goede reden hebben. Maar het gros van de "neeschudders'' in dit topic vindt dat niet hoor.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:22 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het niet de enige goede reden is. Zijn kinderen een goede reden om in de zomervakantie weg te willen? Ja. Moeten daarom ouders automatisch voorrang krijgen? Nee, want er zijn meer goede redenen. (Bijvoorbeeld partner in het onderwijs, evenement dat plaatsvindt in juli/augustus ..).
Je reactie is kinderachtig.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:28 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dus eigenlijk vind je ouders met kinderen net gehandicapten? Nouja, ergens heb je natuurlijk wel gelijk ja![]()
Verder slaat je vergelijking natuurlijk nergens op
Op zich is het nemen van kinderen een privébeslissing. Waar anderen niet voor op hoeven te draaien. Los daar van een vakantie buiten de schoolvakanties waardoor je het geschreeuw en gedrag van de vrij opgevoede kinderen van tegenwoordig kan vermijden is goud waard.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:28 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dus eigenlijk vind je ouders met kinderen net gehandicapten? Nouja, ergens heb je natuurlijk wel gelijk ja![]()
Het lijkt mij als docent een ramp. Maar we gaan het zien.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:38 schreef nikky het volgende:
Ik geloof dat er een piloot draait met een aantal basisscholen die geen vaste vakanties hebben. De ouders kunnen weg of vrij nemen wanneer ze willen.
Ik heb er toch aardig wat gezien in dit en het vorige topic, dat ze deze reden volledig wegwuiven. "kinderen zijn eigen keus", "vakantie op volgorde aanvraag" of gewoon: "is geen reden".quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het lijkt mij als docent een ramp. Maar we gaan het zien.
En verder ontkent natuurlijk helemaal niemand dat mensen met kinderen een reden hebben om tijdens de schoolvakantie vrij te willen. Het gaat er nu net om dat anderen evengoed een reden kunnen hebben om dat te willen, en dat die reden helemaal niet per definitie minder belangrijk is. Die onderuit willen halen met kinderachtige vergelijkingen over invaliden is niet erg zinvol.
Het een sluit het ander toch niet uit? Kinderen zijn een reden, allerlei andere dingen zijn ook een reden. Als niet iedereen tegelijk weg kan zul je een verdeling moeten maken, en daarbij is het not done om een specifieke reden standaard bovenaan te plaatsen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:53 schreef Toga het volgende:
Ik heb er toch aardig wat gezien in dit en het vorige topic, dat ze deze reden volledig wegwuiven. "kinderen zijn eigen keus", "vakantie op volgorde aanvraag" of gewoon: "is geen reden".
Oh maar dat heb ik óók gezegd (gut ik moet hier alles 5 keer zeggen). Ouders hebben alvast een reden, als jij er ook één hebt, mag je die opgeven en is het aan de werkgever die af te wegen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het een sluit het ander toch niet uit? Kinderen zijn een reden, allerlei andere dingen zijn ook een reden. Als niet iedereen tegelijk weg kan zul je een verdeling moeten maken, en daarbij is het not done om een specifieke reden standaard bovenaan te plaatsen.
Dit dus. Maar kennelijk snappen 'degene met kinderen' niet, dat iedereen wel zijn of haar reden kan hebben om op een bepaald moment op vakantie te willen gaan. En dat iedereen daar gelijk in behandeld dient te worden.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:56 schreef Janneke141 het volgende:
Het een sluit het ander toch niet uit? Kinderen zijn een reden, allerlei andere dingen zijn ook een reden. Als niet iedereen tegelijk weg kan zul je een verdeling moeten maken, en daarbij is het not done om een specifieke reden standaard bovenaan te plaatsen.
En dat is dus klinkklare onzin.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:02 schreef Toga het volgende:
Ouders hebben een reden, kinderlozen moeten er nog één creëren.
"willen"? Wat dacht je van "moeten" ? Zoals MakkieR hierboven al stelde, durf ik te stellen dat 70% van de ouders liever BUITEN de zomervakantie op vakantie gaan, maar dat niet kunnen.quote:
Je moet helemaal niets.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:08 schreef Toga het volgende:
[..]
"willen"? Wat dacht je van "moeten" ? Zoals MakkieR hierboven al stelde, durf ik te stellen dat 70% van de ouders liever BUITEN de zomervakantie op vakantie gaan, maar dat niet kunnen.
Tsja, komt niet echt als een verrassing, wel? Dat zijn van die dingen die je van te voren weet. Om daar dan allerlei eisen en geklaag aan vast te hangen is wat kinderachtig.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:08 schreef Toga het volgende:
[..]
"willen"? Wat dacht je van "moeten" ? Zoals MakkieR hierboven al stelde, durf ik te stellen dat 70% van de ouders liever BUITEN de zomervakantie op vakantie gaan, maar dat niet kunnen.
Het geklaag komt van de kinderlozen; zie TS, en de vorige, en de vorige.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Tsja, komt niet echt als een verrassing, wel? Dat zijn van die dingen die je van te voren weet. Om daar dan allerlei eisen en geklaag aan vast te hangen is wat kinderachtig.
Als er star voorrang wordt gegeven aan de ene reden om in een bepaalde periode op vakantie te willen boven andere, even goede redenen, is het geklaag terecht. Janneke141 heeft het hierboven al heel helder uitgelegd, gewoon netjes afwegen en overleggen, hoe moeilijk kan het zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:12 schreef Toga het volgende:
Het geklaag komt van de kinderlozen; zie TS, en de vorige, en de vorige.
Volledig mee eens; afwegen en overleggen, wat elke werkgever elk jaar weer doet. Je neerleggen bij het besluit, of, als je het niet eens kan worden; je spullen pakken en een baan (blijven) zoeken waar alleen mensen zonder kinderen werken.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:25 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
gewoon netjes afwegen en overleggen, hoe moeilijk kan het zijn.
Nogal trieste opmerking. Ook jij lijkt het een persoonlijke zaak te maken, waarom is dat?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:31 schreef Toga het volgende:
[..]
Zucht, ik mag lijen dat jullie héél gauw kinderen krijgen.
(en nogmaals ter verduidelijking; ik heb deze "beperking" niet)
Want ouders met kinderen hebben nul kwaliteit van leven als ze een jaar niet in de zomer op vakantie kunnen? (Dat er genoeg andere periodes zijn waarop je in ieder geval een week wegkan hadden we al vastgesteld)quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:10 schreef Toga het volgende:
[..]
Ouders hebben een beperking met de dagen die ze met hun kroost op vakantie kunnen. Als de werkgever hun vakantie in september voorschrijft.... kunnen ze thuis blijven.
Zoals de minder mobiele werknemer die, als een andere werknemer z'n elektrische karretje wegpikt, niet kan lunchen.
Meer Jip en Janneke kan ik 't niet uitleggen.
Maar ik begrijp al dat de één deze discussie voert op begrip en gezond verstand en de ander op "recht". Daar gaan we inderdaad niet uitkomen.
Als je je kaal scheert kun je tijdelijk geen permanentje nemen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:08 schreef Toga het volgende:
[..]
Je vergeet alleen iets. Je hoeft als werknemer geen reden op te geven als je je vakantiedagen doorgeeft. Hij heeft daar niks mee te maken.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:02 schreef Toga het volgende:
[..]
Ouders hebben een reden, kinderlozen moeten er nog één creëren. (en voor de volledigheid maar weer: ook mensen die (partners hebben die) in het onderwijs werken)
Eh, heb je wel gelezen? Ik herhaal maar even de post die wat mij betreft de juiste eindconclusie is:quote:
Wat heb je hier precies op tegen en welk argument heb je ervoor? Of heb je er niets op tegen? Dan zijn we klaarquote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:56 schreef Janneke141 het volgende:
Kinderen zijn een reden, allerlei andere dingen zijn ook een reden. Als niet iedereen tegelijk weg kan zul je een verdeling moeten maken, en daarbij is het not done om een specifieke reden standaard bovenaan te plaatsen.
Beetje mensen erg onprettige dingen toewensenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogal trieste opmerking. Ook jij lijkt het een persoonlijke zaak te maken, waarom is dat?
En zo hoort het ook. Als je een beetje normaal overlegt dan kom je er meestal wel uit.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:49 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb geen kinderen maar ben de afgelopen jaren toch regelmatig aangewezen geweest op de schoolvakanties omdat:
- ik ging met iemand die in het onderwijs werkt
- ik ging met mensen met kinderen
- het evenement dat ik mee wilde pikken in juli/augustus plaatsvond
Ik had het redelijk absurd gevonden als ik met Sjaak en Ans had afgesproken samen op vakantie te gaan en het feest zou niet doorgaan omdat papa Sjaak en mama Ans wel vrij kregen en ik niet. Gelukkig heb ik er nog nooit gedoe mee gehad, we stemmen het gewoon onderling af en daarbij gelden geen starre voorrangsregels.
Echt? Denk je dat mensen (bijvoorbeeld) 2 weken vakantie nemen in de zomervakantie, om andere collega's te stangen?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:09 schreef Spanky78 het volgende:
zeker als je het expres doet om te stangen.
Als je het topic hier leest wel.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:11 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Echt? Denk je dat mensen (bijvoorbeeld) 2 weken vakantie nemen in de zomervakantie, om andere collega's te stangen?
Ja, werknemers gaan 2 weken vakantie 'opofferen' om collega's te pesten. Lol, echt. Mogelijk even eens nadenken.quote:
In dit topic heb ik dat idee wel ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:11 schreef _Arthur het volgende:
Echt? Denk je dat mensen (bijvoorbeeld) 2 weken vakantie nemen in de zomervakantie, om andere collega's te stangen?
Hoogseizoen hier, is niet altijd ook hoogseizoen 'daar'.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:21 schreef Gunner het volgende:
Wat een non-discussie. Als je geen kinderen hebt zou je toch blij moeten zijn dat je niet in het hoogseizoen op vakantie hoeft?
Vergeet niet dat er niet veel mensen zullen zijn, alleen zij die écht neit sporen, die zowat 50% meer gaan betalen voor een vakantie waar ze gek worden van gillende kinderen en drukte puur om collega's te stangen...quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:11 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ze willen op vakantie en ze willen het in dezelfde tijd als hun kroost. Ze moeten helemaal niets.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:08 schreef Toga het volgende:
[..]
Oh, uiteraard. Daarom mogen we allemaal niet zeuren.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:17 schreef etuiedelapiel het volgende:
De halve wereld heeft niets te vreten en hier maken ze zich druk om wanneer ze wel of niet op vakantie kunnen.
Och och och.
Je zit in het verkeerde topic.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:17 schreef etuiedelapiel het volgende:
De halve wereld heeft niets te vreten
Ik vind het wel zo sociaal om rekening te houden met je collega's die kinderen hebben als je zelf geen kinderen hebt. Ik vind echter dat het daarbij eindigt.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:31 schreef nikky het volgende:
[..]
Oh, uiteraard. Daarom mogen we allemaal niet zeuren.
Wat een kulargument zeg.
Ik hoef trouwens niet op vakantie. Meestal kan ik dit ook helemaal niet betalen. Maar om dochterlief nu 6 weken lang vakantie te laten vieren met de oppas of opa en oma wordt me te gek. Denk je eens in hoe het kind dit vindt.
Maar daar wordt hier compleet aan voorbij gegaan! Nee hoor, keuze van de ouder(s)!!booszeurmiepblegh
Ik zou in elk geval graag minimaal twee weken in de zomervakantie vrij willen. Welke twee dit zijn maakt me niets uit. Binnen die zes weken ben ik enorm flexibel.
Gelukkig zijn mijn collega's de liefsten en hebben alle ouders vakantie in de zomervakantie én sommigen zelfs vier weken (waaronder ik).
Dus andermans kinderen mogen wel voor jouw pensioen zorgen en je kont later wassen, maar niet nu op vakantie tijdens hun vakantie....quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen en ga ze ook niet hebben
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:19 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dus andermans kinderen mogen wel voor jouw pensioen zorgen en je kont later wassen, maar niet nu op vakantie tijdens hun vakantie....
We zorgen allemaal voor ons eigen pensioen, en degene die mijn kont wast over 40 jaar krijgt daarvoor betaald (kan hij/zij van op vakantie enzoquote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:19 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dus andermans kinderen mogen wel voor jouw pensioen zorgen en je kont later wassen, maar niet nu op vakantie tijdens hun vakantie....
Pensioenopbouw doe je zelf en karr-1 betaalt keurig belasting.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:19 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ja en?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:38 schreef Hi_flyer het volgende:
De aow is nog steeds een omslagsysteem...
Dus de kinderen die hij nu een vakantie ontzegt, mogen later wel voor hem lappen, terwijl hij te beroerd is om zich voort te planten.quote:
Iedereen mag later voor iedereen lappen. En hij lapt nu al voor de sociale voorzieningen van de kinderen "die hij nu een vakantie ontzegt" (quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:42 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dus de kinderen die hij nu een vakantie ontzegt, mogen later wel voor hem lappen,
Hij is niet te beroerd, het is voor hem technisch onmogelijk.quote:terwijl hij te beroerd is om zich voort te planten.
Man, daar gaat de koffie tegen m'n schermquote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:42 schreef Hi_flyer het volgende:
Dus de kinderen die hij nu een vakantie ontzegt, mogen later wel voor hem lappen, terwijl hij te beroerd is om zich voort te planten.
Dit. Als WG moet je het ook niet anders willen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:48 schreef Wespensteek het volgende:
Het is altijd onverstandig om te gaan bepalen dat de wensen van de één belangrijker zijn dan de wensen van de ander, behandel elke aanvraag ten opzichte van het bedrijf en oordeel niet hoe belangrijk het is voor de ander want dat is persoonlijk.
Gastquote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:19 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Waarom zou dat mee moeten wegen? Privé omstandigheden zijn een keuze, daar heeft een werkgever niets mee te maken. Ik kan om wat voor reden dan ook op vakantie willen in de zomervakantie en niet daarbuiten. Mijn redenen zouden net zo zwaar moeten tellen als die van wie dan ook.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:36 schreef Lienekien het volgende:
Je hebt redenen en mogelijkheden. Voor ouders en mensen die door het werk van hun partner beperkt worden, zijn de mogelijkheden beperkter. Het zou wel mee mogen wegen, wat mij betreft.
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:44 schreef r_one het volgende:
Hij is niet te beroerd, het is voor hem technisch onmogelijk.
Veel te kort door de bocht.quote:
Misschien niet alles, maar kinderen zijn zeker een keuze. En die zouden geen invloed moeten hebben op de werkvloer.quote:
Het is niet normaal om mensen met kinderen voorrang te geven, puur alleen omdat ze kinderen hebben. Iedereen kan een reden hebben om in een bepaalde periode op vakantie te willen, maar niemand heeft meer recht dan een ander.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:42 schreef deezler het volgende:
Snap al het gedoe hier niet. Meestal hebben kinderen minimaal 6 weken vakantie, ouders hooguit 3 of 4, waarvan ze vaak ook maar een deel daadwerkelijk op vakantie gaan. Dan moet er bij de meeste bedrijven / afdelingen toch wel uit te komen zijn?
Dat ouders automatisch voorrang hebben lijkt me niet rechtvaardig. Maar je kan er als collega wel rekening mee houden natuurlijk. Dus als jij een partner hebt die perse in die periode vakantie moet nemen, of je wil graag ergens heen waar op dat moment iets speciaals te doen is, dan moet dat kunnen. Maar heb je dat allemaal niet, dan lijkt het me niet meer dan normaal om de collega met kinderen in die periode zijn vakantie te laten nemen.
Welk deel van de samenvatting van deezler ben je het niet mee eens?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het is niet normaal om mensen met kinderen voorrang te geven, puur alleen omdat ze kinderen hebben. Iedereen kan een reden hebben om in een bepaalde periode op vakantie te willen, maar niemand heeft meer recht dan een ander.
Wat een non-discussie. Het is geen kwestie van rechten dit dat, maar van collegialiteit. En als je flexibeler bent omdat je geen kinderen hebt, dan is het mi logisch dat mensen met kinderen in de vakantieperiode op vakantie kunnen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het is niet normaal om mensen met kinderen voorrang te geven, puur alleen omdat ze kinderen hebben. Iedereen kan een reden hebben om in een bepaalde periode op vakantie te willen, maar niemand heeft meer recht dan een ander.
Hoe laat ik begin en hoe laat ik naar huis ga wordt mede bepaald door het feit dat ik een kind heb. Ik zou nmlk graag nog eerder willen beginnen, maar wil dit mijn dochter niet aandoen. Als zij ziek is, dan ben ik niet op het werk. Wordt zij ziek terwijl ik al op het werk ben, dan ga ik ook.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Misschien niet alles, maar kinderen zijn zeker een keuze. En die zouden geen invloed moeten hebben op de werkvloer.
"We are the robots."quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Misschien niet alles, maar kinderen zijn zeker een keuze. En die zouden geen invloed moeten hebben op de werkvloer.
Volgens mij zei ik ook al iets in die richting ja:quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
quote:"Dat ouders automatisch voorrang hebben lijkt me niet rechtvaardig."
Soms zou je het wel denken hequote:
Je zet je hakken zo fanatiek in het zand, dat het hoewel ik het in grote lijnen met je ééns ben erg moeilijk word om je in je betoog te steunen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de wens om samen met je kinderen vrij te hebben al een uiting van teveel welvaart was... thanks for clearing that upquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:31 schreef Kingstown het volgende:
Zodra mensen bereid zijn om met wat minder welvaart genoegen te nemen en rendementsdenken ondergeschikt wordt gemaakt aan persoonlijk welzijn, dan komen we er wel.
Inderdaad zegquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:36 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de wens om samen met je kinderen vrij te hebben al een uiting van teveel welvaart was... thanks for clearing that up
Nee maar op vakantie gaan (liefst ook nog een keer op wintersport) is dat wel.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:36 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de wens om samen met je kinderen vrij te hebben al een uiting van teveel welvaart was... thanks for clearing that up
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee maar op vakantie gaan (liefst ook nog een keer op wintersport) is dat wel.
Dus op vakantie gaan (lees: financieel kunnen) is geen uiting van welvaart?quote:
Vroegah zorgde de vrouw gewoon voor de kids en werkte de man gewoon zonder gezeur gewoon 8 of 9 uur op een dag.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:31 schreef Kingstown het volgende:
Vroeger gingen bedrijven gewoon X-weken dicht in de zomer.
Dat beweer ik ook helemaal niet. Er zijn minder-welvarende gezinnen waar zelfs kamperen bij de boer financieel een aderlating is.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nee.
Vakantie kan net zo goed betekenen, een week kamperen bij de boer.
Niet iedereen vindt het normaal om 4 weken all-in New York te doen hoor.
Learn the difference: vakantie laten houden =/= op vakantie gaan.quote:Vakantie is, anders dan sommigen denken, een broodnodig concept om je werknemers rust te kunnen laten geven. Ook voor de werkgever is het dus een noodzaak dat hij zijn werknemers vakantie laat houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |