abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150835224
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:50 schreef Argento het volgende:

[..]

en mijn post was een reactie op...?
Niet op Scorpie.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_150835342
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:51 schreef r_one het volgende:

[..]

Niet op Scorpie.
goh.

Ik doelde op post #161 in dat topic. Daar wordt toch een vrij algemene aanval geopend op de mensen met kinderen. De woorden 'kop' en 'bord' worden inderdaad niet gebruikt, dus die mag je hebben.

Verder vind ik dit een buitengewoon oninteressante wending in een toch al niet overdreven boeiend topic.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_150835431
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:58 schreef Argento het volgende:

[..]

Verder vind ik dit een buitengewoon oninteressante wending in een toch al niet overdreven boeiend topic.
Het is anders wel die wending waar je telkens weer voor kiest.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_150835732
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:58 schreef Argento het volgende:

[..]

goh.

Ik doelde op post #161 in dat topic. Daar wordt toch een vrij algemene aanval geopend op de mensen met kinderen. De woorden 'kop' en 'bord' worden inderdaad niet gebruikt, dus die mag je hebben.

Het is een vrij algemene mening. Dat mag, toch? Dat jij het als een aanval opvat, zegt meer over hoe jij die mening waardeert. Laat me raden: jij hebt kinderen.

En niemand verplicht je hier te blijven posten.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 02:46:01 #125
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_150836739
Als je een nieuwe baas hebt gewoon zeggen dat je kinderen hebt. Heb nog nooit gehoord dat je dat hoeft te bewijzen hehe
Maar diep van binnen lach ik.
pi_150837990
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kinderen met ouders zijn niet meer gehandicapt dan andere medewerkers, zoals al een paar keer is aangegeven.
Ouders hebben een beperking met de dagen die ze met hun kroost op vakantie kunnen. Als de werkgever hun vakantie in september voorschrijft.... kunnen ze thuis blijven.
Zoals de minder mobiele werknemer die, als een andere werknemer z'n elektrische karretje wegpikt, niet kan lunchen.
Meer Jip en Janneke kan ik 't niet uitleggen.

Maar ik begrijp al dat de één deze discussie voert op begrip en gezond verstand en de ander op "recht". Daar gaan we inderdaad niet uitkomen.
Racist
pi_150838133
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 08:10 schreef Toga het volgende:

[..]

Ouders hebben een beperking met de dagen die ze met hun kroost op vakantie kunnen. Als de werkgever hun vakantie in september voorschrijft.... kunnen ze thuis blijven.
Zoals de minder mobiele werknemer die, als een andere werknemer z'n elektrische karretje wegpikt, niet kan lunchen.

Maar ik begrijp al dat de één deze discussie voert op begrip en gezond verstand en de ander op "recht". Daar gaan we inderdaad niet uitkomen.
Het gaat erom dat het niet de enige goede reden is. Zijn kinderen een goede reden om in de zomervakantie weg te willen? Ja. Moeten daarom ouders automatisch voorrang krijgen? Nee, want er zijn meer goede redenen. (Bijvoorbeeld partner in het onderwijs, evenement dat plaatsvindt in juli/augustus ..).
pi_150838195
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:38 schreef Toga het volgende:
Dez ehele discussie vat ik maar even samen in een vergelijking.
Op de sociale werkplaats is er één elektrische karretje en een stel fietsen. Een collega is zodanig lichamelijk beperkt dat hij niet kan fietsen en daarom krijgt hij van de baas altijd het elektrische karretje toegewezen. Natuurlijk wordt die collega op alle mogelijke manieren gepest door al zijn collega's en staan ze elke dag stampvoetend bij de manager voor de deur: "Ik wil óók een keer in het elektriese karretjeuh !
Dus eigenlijk vind je ouders met kinderen net gehandicapten? Nouja, ergens heb je natuurlijk wel gelijk ja _O-

Verder slaat je vergelijking natuurlijk nergens op :')
pi_150838204
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 08:22 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Het gaat erom dat het niet de enige goede reden is. Zijn kinderen een goede reden om in de zomervakantie weg te willen? Ja. Moeten daarom ouders automatisch voorrang krijgen? Nee, want er zijn meer goede redenen. (Bijvoorbeeld partner in het onderwijs, evenement dat plaatsvindt in juli/augustus ..).
Uiteraard kunnen andere redenen ook worden aangedragen en mee worden genomen in de beslissing. Ik had al eerder aangekaart dat ouders in ieder geval een goede reden hebben. Maar het gros van de "neeschudders'' in dit topic vindt dat niet hoor.
Racist
pi_150838234
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 08:28 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Dus eigenlijk vind je ouders met kinderen net gehandicapten? Nouja, ergens heb je natuurlijk wel gelijk ja _O-

Verder slaat je vergelijking natuurlijk nergens op :')
Je reactie is kinderachtig.
Racist
  vrijdag 20 maart 2015 @ 08:34:40 #131
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_150838279
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 08:30 schreef Toga het volgende:

[..]

Je reactie is kinderachtig.
Op zich is het nemen van kinderen een privébeslissing. Waar anderen niet voor op hoeven te draaien. Los daar van een vakantie buiten de schoolvakanties waardoor je het geschreeuw en gedrag van de vrij opgevoede kinderen van tegenwoordig kan vermijden is goud waard. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Milf vrijdag 20 maart 2015 @ 08:38:00 #132
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_150838330
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 08:28 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ja.

Ik vind het belachelijk dat we anno 2015 nog zo krampachtig vasthouden aan schoolvakanties en bouwvak. Alhoewel 't laatste steeds minder voorkomt.

Ik geloof dat er een pilot draait met een aantal basisscholen die geen vaste vakanties hebben. De ouders kunnen weg of vrij nemen wanneer ze willen.

Ik hoop dat het werkt en dat er binnen een paar jaar dit gekut met vaste weken over is.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 08:41:20 #133
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150838382
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 08:38 schreef nikky het volgende:
Ik geloof dat er een piloot draait met een aantal basisscholen die geen vaste vakanties hebben. De ouders kunnen weg of vrij nemen wanneer ze willen.
Het lijkt mij als docent een ramp. Maar we gaan het zien.

En verder ontkent natuurlijk helemaal niemand dat mensen met kinderen een reden hebben om tijdens de schoolvakantie vrij te willen. Het gaat er nu net om dat anderen evengoed een reden kunnen hebben om dat te willen, en dat die reden helemaal niet per definitie minder belangrijk is. Die onderuit willen halen met kinderachtige vergelijkingen over invaliden is niet erg zinvol.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_150838557
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 08:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het lijkt mij als docent een ramp. Maar we gaan het zien.

En verder ontkent natuurlijk helemaal niemand dat mensen met kinderen een reden hebben om tijdens de schoolvakantie vrij te willen. Het gaat er nu net om dat anderen evengoed een reden kunnen hebben om dat te willen, en dat die reden helemaal niet per definitie minder belangrijk is. Die onderuit willen halen met kinderachtige vergelijkingen over invaliden is niet erg zinvol.
Ik heb er toch aardig wat gezien in dit en het vorige topic, dat ze deze reden volledig wegwuiven. "kinderen zijn eigen keus", "vakantie op volgorde aanvraag" of gewoon: "is geen reden".
Voor ouders is het niet alleen een "willen", het is bijna een noodzaak, als ze niet ook moeten opdraaien voor opvang en daarna niet eens op zomervakantie kunnen.
Dus vergeleek ik ouders met vakantiegangers met een beperking (voor schoolvakanties), niet invaliden.
Racist
  vrijdag 20 maart 2015 @ 08:56:43 #135
346939 Janneke141
pi_150838618
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 08:53 schreef Toga het volgende:
Ik heb er toch aardig wat gezien in dit en het vorige topic, dat ze deze reden volledig wegwuiven. "kinderen zijn eigen keus", "vakantie op volgorde aanvraag" of gewoon: "is geen reden".
Het een sluit het ander toch niet uit? Kinderen zijn een reden, allerlei andere dingen zijn ook een reden. Als niet iedereen tegelijk weg kan zul je een verdeling moeten maken, en daarbij is het not done om een specifieke reden standaard bovenaan te plaatsen.
pi_150838713
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 08:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het een sluit het ander toch niet uit? Kinderen zijn een reden, allerlei andere dingen zijn ook een reden. Als niet iedereen tegelijk weg kan zul je een verdeling moeten maken, en daarbij is het not done om een specifieke reden standaard bovenaan te plaatsen.
Oh maar dat heb ik óók gezegd (gut ik moet hier alles 5 keer zeggen). Ouders hebben alvast een reden, als jij er ook één hebt, mag je die opgeven en is het aan de werkgever die af te wegen.
Als een andere collega z'n voet verstuikt, kan hij besluiten hem het karretje te lenen. Als er een voor een een collega een belangrijk evenement is, kan de werkgever deze reden als belangrijker beschouwen.
Ouders hebben een reden, kinderlozen moeten er nog één creëren. (en voor de volledigheid maar weer: ook mensen die (partners hebben die) in het onderwijs werken)
Racist
pi_150838722
quote:
Dit dus. Maar kennelijk snappen 'degene met kinderen' niet, dat iedereen wel zijn of haar reden kan hebben om op een bepaald moment op vakantie te willen gaan. En dat iedereen daar gelijk in behandeld dient te worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:02 schreef Toga het volgende:
Ouders hebben een reden, kinderlozen moeten er nog één creëren.
En dat is dus klinkklare onzin.
pi_150838733
Mensen met kinderen en dan ook nog een full time job natuurlijk krijgen die voorrang. Ik zou namelijk niet graag met ze willen ruilen. al die jammerende irritante schijt kinderen. leuk om ze even te zien maar na een paar uurtjes mogen ze van mij wel weer opdonderen. Ik ga graag mijn vakantie buiten de schoolvakantie boeken, als ik weet dat ik niet opgescheept zit met van die verschrikkelijke kids.
pi_150838809
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:03 schreef _Arthur het volgende:

[..]
..op vakantie te willen gaan.
"willen"? Wat dacht je van "moeten" ? Zoals MakkieR hierboven al stelde, durf ik te stellen dat 70% van de ouders liever BUITEN de zomervakantie op vakantie gaan, maar dat niet kunnen.
Racist
  vrijdag 20 maart 2015 @ 09:09:55 #140
346939 Janneke141
pi_150838826
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:08 schreef Toga het volgende:

[..]

"willen"? Wat dacht je van "moeten" ? Zoals MakkieR hierboven al stelde, durf ik te stellen dat 70% van de ouders liever BUITEN de zomervakantie op vakantie gaan, maar dat niet kunnen.
Je moet helemaal niets.
pi_150838836
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je moet helemaal niets.
Zoals je wilt: op vakantie gaat vakantiedagen opnemen.
Racist
pi_150838847
quote:

[..]

Tsja, komt niet echt als een verrassing, wel? Dat zijn van die dingen die je van te voren weet. Om daar dan allerlei eisen en geklaag aan vast te hangen is wat kinderachtig.
Ja doei.
pi_150838872
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Tsja, komt niet echt als een verrassing, wel? Dat zijn van die dingen die je van te voren weet. Om daar dan allerlei eisen en geklaag aan vast te hangen is wat kinderachtig.
Het geklaag komt van de kinderlozen; zie TS, en de vorige, en de vorige.
Racist
pi_150839152
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:12 schreef Toga het volgende:
Het geklaag komt van de kinderlozen; zie TS, en de vorige, en de vorige.
Als er star voorrang wordt gegeven aan de ene reden om in een bepaalde periode op vakantie te willen boven andere, even goede redenen, is het geklaag terecht. Janneke141 heeft het hierboven al heel helder uitgelegd, gewoon netjes afwegen en overleggen, hoe moeilijk kan het zijn.
pi_150839286
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:25 schreef ShadyLane het volgende:

[..]
gewoon netjes afwegen en overleggen, hoe moeilijk kan het zijn.
Volledig mee eens; afwegen en overleggen, wat elke werkgever elk jaar weer doet. Je neerleggen bij het besluit, of, als je het niet eens kan worden; je spullen pakken en een baan (blijven) zoeken waar alleen mensen zonder kinderen werken.
Zucht, ik mag lijen dat jullie héél gauw kinderen krijgen.
(en nogmaals ter verduidelijking; ik heb deze "beperking" niet)
Racist
pi_150839368
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:31 schreef Toga het volgende:

[..]
Zucht, ik mag lijen dat jullie héél gauw kinderen krijgen.
(en nogmaals ter verduidelijking; ik heb deze "beperking" niet)
Nogal trieste opmerking. Ook jij lijkt het een persoonlijke zaak te maken, waarom is dat?
pi_150839710
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 08:10 schreef Toga het volgende:

[..]

Want ouders met kinderen hebben nul kwaliteit van leven als ze een jaar niet in de zomer op vakantie kunnen? (Dat er genoeg andere periodes zijn waarop je in ieder geval een week wegkan hadden we al vastgesteld)
Want dat is eigenlijk de vergelijking die je maakt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150839902
quote:

[..]

Als je je kaal scheert kun je tijdelijk geen permanentje nemen.
Als je bedorven mosselen eet word je ziek.
Als je kinderen neemt zijn er na een jaar of vier bepaalde tijden waarop ze vrij hebben.

Ik mag toch hopen dat alle ouders zich dat vooraf realiseren, maar toch genoeg voordelen zien aan het hebben van kinderen om dit nadeeltje voor lief te nemen.

En nogmaals: ik gun iedereen zijn of haar vakantie en wil er best voor overleggen, maar dat wil niet zeggen dat ik altijd moet schuiven.

Sidenote: ik kan ook gaan klagen dat ik geen zwangerschapsverlof krijg omdat ik nooit zwanger ben. Of geen extra vrije dagen ivm mijn huwelijk omdat ik nooit getrouwd ben. :7 En ook noooooooit een ontbijtje op bed voor moederdag ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 20 maart 2015 @ 09:54:58 #149
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_150840027
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:02 schreef Toga het volgende:

[..]
Ouders hebben een reden, kinderlozen moeten er nog één creëren. (en voor de volledigheid maar weer: ook mensen die (partners hebben die) in het onderwijs werken)
Je vergeet alleen iets. Je hoeft als werknemer geen reden op te geven als je je vakantiedagen doorgeeft. Hij heeft daar niks mee te maken.
Ik geef mijn dagen/weken door en zet daar nooit een reden bij.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_150840212
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:31 schreef Toga het volgende:
[..]
Eh, heb je wel gelezen? Ik herhaal maar even de post die wat mij betreft de juiste eindconclusie is:

quote:
Kinderen zijn een reden, allerlei andere dingen zijn ook een reden. Als niet iedereen tegelijk weg kan zul je een verdeling moeten maken, en daarbij is het not done om een specifieke reden standaard bovenaan te plaatsen.
Wat heb je hier precies op tegen en welk argument heb je ervoor? Of heb je er niets op tegen? Dan zijn we klaar :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')