Niet op Scorpie.quote:
goh.quote:
Het is anders wel die wending waar je telkens weer voor kiest.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:58 schreef Argento het volgende:
[..]
Verder vind ik dit een buitengewoon oninteressante wending in een toch al niet overdreven boeiend topic.
Het is een vrij algemene mening. Dat mag, toch? Dat jij het als een aanval opvat, zegt meer over hoe jij die mening waardeert. Laat me raden: jij hebt kinderen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:58 schreef Argento het volgende:
[..]
goh.
Ik doelde op post #161 in dat topic. Daar wordt toch een vrij algemene aanval geopend op de mensen met kinderen. De woorden 'kop' en 'bord' worden inderdaad niet gebruikt, dus die mag je hebben.
Verder vind ik dit een buitengewoon oninteressante wending in een toch al niet overdreven boeiend topic.
Ouders hebben een beperking met de dagen die ze met hun kroost op vakantie kunnen. Als de werkgever hun vakantie in september voorschrijft.... kunnen ze thuis blijven.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kinderen met ouders zijn niet meer gehandicapt dan andere medewerkers, zoals al een paar keer is aangegeven.
Het gaat erom dat het niet de enige goede reden is. Zijn kinderen een goede reden om in de zomervakantie weg te willen? Ja. Moeten daarom ouders automatisch voorrang krijgen? Nee, want er zijn meer goede redenen. (Bijvoorbeeld partner in het onderwijs, evenement dat plaatsvindt in juli/augustus ..).quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:10 schreef Toga het volgende:
[..]
Ouders hebben een beperking met de dagen die ze met hun kroost op vakantie kunnen. Als de werkgever hun vakantie in september voorschrijft.... kunnen ze thuis blijven.
Zoals de minder mobiele werknemer die, als een andere werknemer z'n elektrische karretje wegpikt, niet kan lunchen.
Meer Jip en Janneke kan ik 't niet uitleggen.
Maar ik begrijp al dat de één deze discussie voert op begrip en gezond verstand en de ander op "recht". Daar gaan we inderdaad niet uitkomen.
Dus eigenlijk vind je ouders met kinderen net gehandicapten? Nouja, ergens heb je natuurlijk wel gelijk jaquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:38 schreef Toga het volgende:
Dez ehele discussie vat ik maar even samen in een vergelijking.
Op de sociale werkplaats is er één elektrische karretje en een stel fietsen. Een collega is zodanig lichamelijk beperkt dat hij niet kan fietsen en daarom krijgt hij van de baas altijd het elektrische karretje toegewezen. Natuurlijk wordt die collega op alle mogelijke manieren gepest door al zijn collega's en staan ze elke dag stampvoetend bij de manager voor de deur: "Ik wil óók een keer in het elektriese karretjeuh !
Uiteraard kunnen andere redenen ook worden aangedragen en mee worden genomen in de beslissing. Ik had al eerder aangekaart dat ouders in ieder geval een goede reden hebben. Maar het gros van de "neeschudders'' in dit topic vindt dat niet hoor.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:22 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het niet de enige goede reden is. Zijn kinderen een goede reden om in de zomervakantie weg te willen? Ja. Moeten daarom ouders automatisch voorrang krijgen? Nee, want er zijn meer goede redenen. (Bijvoorbeeld partner in het onderwijs, evenement dat plaatsvindt in juli/augustus ..).
Je reactie is kinderachtig.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:28 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dus eigenlijk vind je ouders met kinderen net gehandicapten? Nouja, ergens heb je natuurlijk wel gelijk ja![]()
Verder slaat je vergelijking natuurlijk nergens op
Op zich is het nemen van kinderen een privébeslissing. Waar anderen niet voor op hoeven te draaien. Los daar van een vakantie buiten de schoolvakanties waardoor je het geschreeuw en gedrag van de vrij opgevoede kinderen van tegenwoordig kan vermijden is goud waard.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:28 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dus eigenlijk vind je ouders met kinderen net gehandicapten? Nouja, ergens heb je natuurlijk wel gelijk ja![]()
Het lijkt mij als docent een ramp. Maar we gaan het zien.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:38 schreef nikky het volgende:
Ik geloof dat er een piloot draait met een aantal basisscholen die geen vaste vakanties hebben. De ouders kunnen weg of vrij nemen wanneer ze willen.
Ik heb er toch aardig wat gezien in dit en het vorige topic, dat ze deze reden volledig wegwuiven. "kinderen zijn eigen keus", "vakantie op volgorde aanvraag" of gewoon: "is geen reden".quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het lijkt mij als docent een ramp. Maar we gaan het zien.
En verder ontkent natuurlijk helemaal niemand dat mensen met kinderen een reden hebben om tijdens de schoolvakantie vrij te willen. Het gaat er nu net om dat anderen evengoed een reden kunnen hebben om dat te willen, en dat die reden helemaal niet per definitie minder belangrijk is. Die onderuit willen halen met kinderachtige vergelijkingen over invaliden is niet erg zinvol.
Het een sluit het ander toch niet uit? Kinderen zijn een reden, allerlei andere dingen zijn ook een reden. Als niet iedereen tegelijk weg kan zul je een verdeling moeten maken, en daarbij is het not done om een specifieke reden standaard bovenaan te plaatsen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:53 schreef Toga het volgende:
Ik heb er toch aardig wat gezien in dit en het vorige topic, dat ze deze reden volledig wegwuiven. "kinderen zijn eigen keus", "vakantie op volgorde aanvraag" of gewoon: "is geen reden".
Oh maar dat heb ik óók gezegd (gut ik moet hier alles 5 keer zeggen). Ouders hebben alvast een reden, als jij er ook één hebt, mag je die opgeven en is het aan de werkgever die af te wegen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het een sluit het ander toch niet uit? Kinderen zijn een reden, allerlei andere dingen zijn ook een reden. Als niet iedereen tegelijk weg kan zul je een verdeling moeten maken, en daarbij is het not done om een specifieke reden standaard bovenaan te plaatsen.
Dit dus. Maar kennelijk snappen 'degene met kinderen' niet, dat iedereen wel zijn of haar reden kan hebben om op een bepaald moment op vakantie te willen gaan. En dat iedereen daar gelijk in behandeld dient te worden.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:56 schreef Janneke141 het volgende:
Het een sluit het ander toch niet uit? Kinderen zijn een reden, allerlei andere dingen zijn ook een reden. Als niet iedereen tegelijk weg kan zul je een verdeling moeten maken, en daarbij is het not done om een specifieke reden standaard bovenaan te plaatsen.
En dat is dus klinkklare onzin.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:02 schreef Toga het volgende:
Ouders hebben een reden, kinderlozen moeten er nog één creëren.
"willen"? Wat dacht je van "moeten" ? Zoals MakkieR hierboven al stelde, durf ik te stellen dat 70% van de ouders liever BUITEN de zomervakantie op vakantie gaan, maar dat niet kunnen.quote:
Je moet helemaal niets.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:08 schreef Toga het volgende:
[..]
"willen"? Wat dacht je van "moeten" ? Zoals MakkieR hierboven al stelde, durf ik te stellen dat 70% van de ouders liever BUITEN de zomervakantie op vakantie gaan, maar dat niet kunnen.
Tsja, komt niet echt als een verrassing, wel? Dat zijn van die dingen die je van te voren weet. Om daar dan allerlei eisen en geklaag aan vast te hangen is wat kinderachtig.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:08 schreef Toga het volgende:
[..]
"willen"? Wat dacht je van "moeten" ? Zoals MakkieR hierboven al stelde, durf ik te stellen dat 70% van de ouders liever BUITEN de zomervakantie op vakantie gaan, maar dat niet kunnen.
Het geklaag komt van de kinderlozen; zie TS, en de vorige, en de vorige.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Tsja, komt niet echt als een verrassing, wel? Dat zijn van die dingen die je van te voren weet. Om daar dan allerlei eisen en geklaag aan vast te hangen is wat kinderachtig.
Als er star voorrang wordt gegeven aan de ene reden om in een bepaalde periode op vakantie te willen boven andere, even goede redenen, is het geklaag terecht. Janneke141 heeft het hierboven al heel helder uitgelegd, gewoon netjes afwegen en overleggen, hoe moeilijk kan het zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:12 schreef Toga het volgende:
Het geklaag komt van de kinderlozen; zie TS, en de vorige, en de vorige.
Volledig mee eens; afwegen en overleggen, wat elke werkgever elk jaar weer doet. Je neerleggen bij het besluit, of, als je het niet eens kan worden; je spullen pakken en een baan (blijven) zoeken waar alleen mensen zonder kinderen werken.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:25 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
gewoon netjes afwegen en overleggen, hoe moeilijk kan het zijn.
Nogal trieste opmerking. Ook jij lijkt het een persoonlijke zaak te maken, waarom is dat?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:31 schreef Toga het volgende:
[..]
Zucht, ik mag lijen dat jullie héél gauw kinderen krijgen.
(en nogmaals ter verduidelijking; ik heb deze "beperking" niet)
Want ouders met kinderen hebben nul kwaliteit van leven als ze een jaar niet in de zomer op vakantie kunnen? (Dat er genoeg andere periodes zijn waarop je in ieder geval een week wegkan hadden we al vastgesteld)quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:10 schreef Toga het volgende:
[..]
Ouders hebben een beperking met de dagen die ze met hun kroost op vakantie kunnen. Als de werkgever hun vakantie in september voorschrijft.... kunnen ze thuis blijven.
Zoals de minder mobiele werknemer die, als een andere werknemer z'n elektrische karretje wegpikt, niet kan lunchen.
Meer Jip en Janneke kan ik 't niet uitleggen.
Maar ik begrijp al dat de één deze discussie voert op begrip en gezond verstand en de ander op "recht". Daar gaan we inderdaad niet uitkomen.
Als je je kaal scheert kun je tijdelijk geen permanentje nemen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:08 schreef Toga het volgende:
[..]
Je vergeet alleen iets. Je hoeft als werknemer geen reden op te geven als je je vakantiedagen doorgeeft. Hij heeft daar niks mee te maken.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:02 schreef Toga het volgende:
[..]
Ouders hebben een reden, kinderlozen moeten er nog één creëren. (en voor de volledigheid maar weer: ook mensen die (partners hebben die) in het onderwijs werken)
Eh, heb je wel gelezen? Ik herhaal maar even de post die wat mij betreft de juiste eindconclusie is:quote:
Wat heb je hier precies op tegen en welk argument heb je ervoor? Of heb je er niets op tegen? Dan zijn we klaarquote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:56 schreef Janneke141 het volgende:
Kinderen zijn een reden, allerlei andere dingen zijn ook een reden. Als niet iedereen tegelijk weg kan zul je een verdeling moeten maken, en daarbij is het not done om een specifieke reden standaard bovenaan te plaatsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |