abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150832343
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:00 schreef Toga het volgende:

[..]

Dat kan, en die mag je dan ook voorleggen. Dan is het vervolgens aan je werkgever om die redenen af te wegen tegen de redenen van ouders. Bij zijn/haar besluit zul jij of je collega met kinderen zich moeten neerleggen. Meer is het niet.
Het komt er op neer dat ouders sowieso (elk jaar) een reden hebben, jij moet die nog creëren.
prachtig. Iemand die het snapt

Faith in humanity restored
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_150832398
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:28 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ik heb ook elk jaar een (cq dezelfde) reden; ik wil op vakantie.
en jij mag op vakantie
niemand verbiedt dat
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_150832461
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:26 schreef Argento het volgende:

[..]

en jij mag op vakantie
niemand verbiedt dat
Ouders met kinderen wordt het ook niet verboden. Geen argument dus.
pi_150832616
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

in de post die je citeert is sowieso geen argument te bekennen. Het is een reactie op iemand die roept dat ie ieder jaar met vakantie wil. En dat is natuurlijk prima.
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:31:46 #95
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_150832691
Schoolvakantie is 6 weken dus daar kom je normaal gesproken wel uit lijkt me?
Bouwvakkers zijn erger met hun 3 weken vrij :r
Haters everywhere but I don't really care.
pi_150833129
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dez ehele discussie vat ik maar even samen in een vergelijking.
Op de sociale werkplaats is er één elektrische karretje en een stel fietsen. Een collega is zodanig lichamelijk beperkt dat hij niet kan fietsen en daarom krijgt hij van de baas altijd het elektrische karretje toegewezen. Natuurlijk wordt die collega op alle mogelijke manieren gepest door al zijn collega's en staan ze elke dag stampvoetend bij de manager voor de deur: "Ik wil óók een keer in het elektriese karretjeuh !
Racist
pi_150833163
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:38 schreef Toga het volgende:

[..]

Dez ehele discussie vat ik maar even samen in een vergelijking.
Op de sociale werkplaats is er één elektrische karretje en een stel fietsen. Een collega is zodanig lichamelijk beperkt dat hij niet kan fietsen en daarom krijgt hij van de baas altijd het elektrische karretje toegewezen. Natuurlijk wordt die collega op alle mogelijke manieren gepest door al zijn collega's en staan ze elke dag stampvoetend bij de manager voor de deur: "Ik wil óók een keer in het elektriese karretjeuh !
Kromme vergelijking.
pi_150833198
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:30 schreef Argento het volgende:

[..]

in de post die je citeert is sowieso geen argument te bekennen. Het is een reactie op iemand die roept dat ie ieder jaar met vakantie wil. En dat is natuurlijk prima.
Geen idee waarom je er dan op reageert. Het lijkt wel persoonlijk voor je.
pi_150833217
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kromme vergelijking.
want?

volgens mij is ie spot on
pi_150833278
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geen idee waarom je er dan op reageert. Het lijkt wel persoonlijk voor je.
jij hoeft je niet druk te maken om mijn motieven om ergens wel of niet op te reageren. Voor iemand die pretendeert van de argumenten te zijn, breng je het er verdomd beroerd vanaf wat dat betreft.
pi_150833356
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:39 schreef Argento het volgende:

[..]

want?
Kinderen met ouders zijn niet meer gehandicapt dan andere medewerkers, zoals al een paar keer is aangegeven. Een betere vergelijking zou zijn als gezonde mensen op hetzelfde moment in hetzelfde karretje willen rondrijden en allen verschillende redenen hebben om dat te willen.
pi_150833410
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:40 schreef Argento het volgende:

[..]

jij hoeft je niet druk te maken om mijn motieven om ergens wel of niet op te reageren. Voor iemand die pretendeert van de argumenten te zijn, breng je het er verdomd beroerd vanaf wat dat betreft.
Ik constateer dat je vooral persoonlijk wordt als de discussie je niet zint. Deze opmerking van je staaft mijn vermoeden.
pi_150833504
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kinderen met ouders zijn niet meer gehandicapt dan andere medewerkers, zoals al een paar keer is aangegeven. Een betere vergelijking zou zijn als gezonde mensen op hetzelfde moment in hetzelfde karretje willen rondrijden en allen verschillende redenen hebben om dat te willen.
het gaat niet om de handicap. Het gaat om de veronderstelde aanspraak op het electrische karretje.

Verder is het werkelijk te stompzinnig voor woorden om te blijven stellen dat er geen verschil is tussen mensen met kinderen en mensen zonder kinderen. Er zit nu eenmaal verschil tussen 'met' en 'zonder'. De vraag is of je het gerechtvaardigd vindt dat dat verschil een factor is bij het beoordelen van de vakantieaanvragen. Vind jij kennelijk niet. Nou prima. Ben alleen maar blij dat jij bij ons niet de vakantieaanvragen beoordeelt.
pi_150833513
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:00 schreef Toga het volgende:

[..]

Dat kan, en die mag je dan ook voorleggen. Dan is het vervolgens aan je werkgever om die redenen af te wegen tegen de redenen van ouders. Bij zijn/haar besluit zul jij of je collega met kinderen zich moeten neerleggen. Meer is het niet.
Het komt er op neer dat ouders sowieso (elk jaar) een reden hebben, jij moet die nog creëren.
Ik heb elk jaar een reden als ik dat wil. Die collega met kinderen gaat maar een keer in de herfstvakantie ofzo. Hebben de kinderen immers ook vakantie.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_150833574
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik constateer dat je vooral persoonlijk wordt als de discussie je niet zint. Deze opmerking van je staaft mijn vermoeden.
persoonlijk?
Omdat ik erken dat iemand die op vakantie wil ook best op vakantie mag?

Als je dat al persoonlijk vind, dan heb je het zwaarder dan ik.
pi_150833600
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:45 schreef Argento het volgende:

[..]

het gaat niet om de handicap. Het gaat om de veronderstelde aanspraak op het electrische karretje.

Verder is het werkelijk te stompzinnig voor woorden om te blijven stellen dat er geen verschil is tussen mensen met kinderen en mensen zonder kinderen. Er zit nu eenmaal verschil tussen 'met' en 'zonder'.
Dat verschil is er niet bij een aanvraag, ook al pretendeer je van wel.

quote:
De vraag is of je het gerechtvaardigd vindt dat dat verschil een factor is bij het beoordelen van de vakantieaanvragen. Vind jij kennelijk niet. Nou prima.
Tot hier breng je het qua inhoud nog prima over.

quote:
Ben alleen maar blij dat jij bij ons niet de vakantieaanvragen beoordeelt.
En hier wordt je weer persoonlijk. Onbegrijpelijk, waarom is dat precies?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2015 23:50:37 ]
pi_150833624
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:45 schreef marsan het volgende:

[..]

Ik heb elk jaar een reden als ik dat wil. Die collega met kinderen gaat maar een keer in de herfstvakantie ofzo. Hebben de kinderen immers ook vakantie.
Die duurt volgens mij een week en voor een beetje leuk weer moet je toch al snel een teringeind weg. Ik zou niet raar opkijken als je collega's met kinderen dat niet echt een aanvaardbaar alteratief vinden. Maar leuk dat je meedenkt.
pi_150833697
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:46 schreef Argento het volgende:

[..]

persoonlijk?
Omdat ik erken dat iemand die op vakantie wil ook best op vakantie mag?

Als je dat al persoonlijk vind, dan heb je het zwaarder dan ik.
Ik constateer vooral dat je vanuit je emotie redeneert en persoonlijk reageert. Tot nu toe heb je in elke post wel een verkapt verwijt proberen te maken naar mensen die het niet met je eens zijn. Onnodig, kinderachtig en nogal overduidelijk. En ja, dat vind ik dan vallen onder de noemer 'persoonlijk' worden. Je betrekt het namelijk op de persoon en niet op de inhoud.
pi_150833703
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:47 schreef Argento het volgende:

[..]

Die duurt volgens mij een week en voor een beetje leuk weer moet je toch al snel een teringeind weg. Ik zou niet raar opkijken als je collega's met kinderen dat niet echt een aanvaardbaar alteratief vinden. Maar leuk dat je meedenkt.
Dan pakt hij desnoods de meivakantie.
Dat t een teringeind weg voor leuk weer is is mijn probleem niet. Hij kiest voor kinderen en de bijkomende problemen zijn mijn probleem niet.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_150833704
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat verschil is er niet, ook al pretendeer je van wel.
Geen verschil tussen 'met' en 'zonder'. Probeer dat maar ns bij je plaatselijke snackbar uit te leggen.

quote:
En hier wordt je weer persoonlijk. Onbegrijpelijk, waarom is dat precies?
Omdat ik oprecht blij ben dat bij ons degene die de vakantieaanvragen beoordeelt, en dus een leidinggevende functie vervult, het verschil snapt tussen 'met' en 'zonder'. En dat mag best gezegd worden, niet?
pi_150833766
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik constateer vooral dat je vanuit je emotie redeneert en persoonlijk reageert. Tot nu toe heb je in elke post wel een verkapt verwijt proberen te maken naar mensen die het niet met je eens zijn. Onnodig, kinderachtig en nogal overduidelijk. En ja, dat vind ik dan vallen onder de noemer 'persoonlijk' worden. Je betrekt het namelijk op de persoon en niet op de inhoud.
Volgens mij vond jij het vrij vroeg in de discussie al nodig om in algemene termen op te merken dat mensen met kinderen een bord voor hun kop hebben.
pi_150833825
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:50 schreef Argento het volgende:

[..]

Geen verschil tussen 'met' en 'zonder'. Probeer dat maar ns bij je plaatselijke snackbar uit te leggen.

Argumentum ad absurdum

quote:
Omdat ik oprecht blij ben dat bij ons degene die de vakantieaanvragen beoordeelt, en dus een leidinggevende functie vervult, het verschil snapt tussen 'met' en 'zonder'. En dat mag best gezegd worden, niet?
Ja hoor, het maakt je zaak inhoudelijk alleen niet sterker gezien je een onzinnig argument aandraagt, in het bizarre trekt en daarop je mening baseert. Probeer het eens op gewoon de inhoud te houden, zonder op de man te spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2015 23:56:23 ]
pi_150833844
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:51 schreef Argento het volgende:

[..]

Volgens mij vond jij het vrij vroeg in de discussie al nodig om in algemene termen op te merken dat mensen met kinderen een bord voor hun kop hebben.
Dat heb je dan verkeerd begrepen.
pi_150833990
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:50 schreef Argento het volgende:

[..]

Met kinderen heb je bepaalde beperkingen die je zonder kinderen niet hebt. Wél kinderen krijgen is tegenwoordig een bewuste keuze (geen kinderen krijgen kan dat ook zijn maar is dat niet per definitie), dat betekent dus ook dat je wel eens er naast kan grijpen als je met je kinderen op vakantie wil, net zoals mensen zonder kinderen er wel een naast zullen grijpen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_150834611
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Met kinderen heb je bepaalde beperkingen die je zonder kinderen niet hebt. Wél kinderen krijgen is tegenwoordig een bewuste keuze (geen kinderen krijgen kan dat ook zijn maar is dat niet per definitie), dat betekent dus ook dat je wel eens er naast kan grijpen als je met je kinderen op vakantie wil, net zoals mensen zonder kinderen er wel een naast zullen grijpen.
Probleem is dat ouders wel de lusten willen (Kids) maar niet de lasten (minder flexibel). De lasten moeten dan maar gedragen worden door de kinderloze collega ;( 8)7
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_150834698
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:51 schreef Argento het volgende:

[..]

Volgens mij vond jij ik het vrij vroeg in de discussie al nodig om in algemene termen op te merken dat mensen met zonder kinderen een bord voor hun kop hebben.
Fixed

Je bent duidelijk in de war :{w
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_150834919
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:25 schreef r_one het volgende:

[..]

Fixed

Je bent duidelijk in de war :{w
laat me raden: geen kinderen!
pi_150835001
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:35 schreef Argento het volgende:

[..]

laat me raden: geen kinderen!
Zwaktebod.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:25 schreef Argento het volgende:

[..]

Opmerkelijk. Ik zie in dit topic de plank geheel en uitsluitend voor de koppen van de kinderlozen. Nouja, sommige kinderlozen dan.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_150835187
Ik heb geen kinderen maar ben de afgelopen jaren toch regelmatig aangewezen geweest op de schoolvakanties omdat:
- ik ging met iemand die in het onderwijs werkt
- ik ging met mensen met kinderen
- het evenement dat ik mee wilde pikken in juli/augustus plaatsvond

Ik had het redelijk absurd gevonden als ik met Sjaak en Ans had afgesproken samen op vakantie te gaan en het feest zou niet doorgaan omdat papa Sjaak en mama Ans wel vrij kregen en ik niet. Gelukkig heb ik er nog nooit gedoe mee gehad, we stemmen het gewoon onderling af en daarbij gelden geen starre voorrangsregels.
pi_150835214
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 00:39 schreef r_one het volgende:
en mijn post was een reactie op...?

over zwaktebod gesproken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')