Beetje mensen erg onprettige dingen toewensenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogal trieste opmerking. Ook jij lijkt het een persoonlijke zaak te maken, waarom is dat?
En zo hoort het ook. Als je een beetje normaal overlegt dan kom je er meestal wel uit.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:49 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb geen kinderen maar ben de afgelopen jaren toch regelmatig aangewezen geweest op de schoolvakanties omdat:
- ik ging met iemand die in het onderwijs werkt
- ik ging met mensen met kinderen
- het evenement dat ik mee wilde pikken in juli/augustus plaatsvond
Ik had het redelijk absurd gevonden als ik met Sjaak en Ans had afgesproken samen op vakantie te gaan en het feest zou niet doorgaan omdat papa Sjaak en mama Ans wel vrij kregen en ik niet. Gelukkig heb ik er nog nooit gedoe mee gehad, we stemmen het gewoon onderling af en daarbij gelden geen starre voorrangsregels.
Echt? Denk je dat mensen (bijvoorbeeld) 2 weken vakantie nemen in de zomervakantie, om andere collega's te stangen?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:09 schreef Spanky78 het volgende:
zeker als je het expres doet om te stangen.
Als je het topic hier leest wel.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:11 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Echt? Denk je dat mensen (bijvoorbeeld) 2 weken vakantie nemen in de zomervakantie, om andere collega's te stangen?
Ja, werknemers gaan 2 weken vakantie 'opofferen' om collega's te pesten. Lol, echt. Mogelijk even eens nadenken.quote:
In dit topic heb ik dat idee wel ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:11 schreef _Arthur het volgende:
Echt? Denk je dat mensen (bijvoorbeeld) 2 weken vakantie nemen in de zomervakantie, om andere collega's te stangen?
Hoogseizoen hier, is niet altijd ook hoogseizoen 'daar'.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:21 schreef Gunner het volgende:
Wat een non-discussie. Als je geen kinderen hebt zou je toch blij moeten zijn dat je niet in het hoogseizoen op vakantie hoeft?
Vergeet niet dat er niet veel mensen zullen zijn, alleen zij die écht neit sporen, die zowat 50% meer gaan betalen voor een vakantie waar ze gek worden van gillende kinderen en drukte puur om collega's te stangen...quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:11 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ze willen op vakantie en ze willen het in dezelfde tijd als hun kroost. Ze moeten helemaal niets.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:08 schreef Toga het volgende:
[..]
"willen"? Wat dacht je van "moeten" ? Zoals MakkieR hierboven al stelde, durf ik te stellen dat 70% van de ouders liever BUITEN de zomervakantie op vakantie gaan, maar dat niet kunnen.
Oh, uiteraard. Daarom mogen we allemaal niet zeuren.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:17 schreef etuiedelapiel het volgende:
De halve wereld heeft niets te vreten en hier maken ze zich druk om wanneer ze wel of niet op vakantie kunnen.
Och och och.
Je zit in het verkeerde topic.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:17 schreef etuiedelapiel het volgende:
De halve wereld heeft niets te vreten
Ik vind het wel zo sociaal om rekening te houden met je collega's die kinderen hebben als je zelf geen kinderen hebt. Ik vind echter dat het daarbij eindigt.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:31 schreef nikky het volgende:
[..]
Oh, uiteraard. Daarom mogen we allemaal niet zeuren.
Wat een kulargument zeg.
Ik hoef trouwens niet op vakantie. Meestal kan ik dit ook helemaal niet betalen. Maar om dochterlief nu 6 weken lang vakantie te laten vieren met de oppas of opa en oma wordt me te gek. Denk je eens in hoe het kind dit vindt.
Maar daar wordt hier compleet aan voorbij gegaan! Nee hoor, keuze van de ouder(s)!!booszeurmiepblegh
Ik zou in elk geval graag minimaal twee weken in de zomervakantie vrij willen. Welke twee dit zijn maakt me niets uit. Binnen die zes weken ben ik enorm flexibel.
Gelukkig zijn mijn collega's de liefsten en hebben alle ouders vakantie in de zomervakantie én sommigen zelfs vier weken (waaronder ik).
Dus andermans kinderen mogen wel voor jouw pensioen zorgen en je kont later wassen, maar niet nu op vakantie tijdens hun vakantie....quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen en ga ze ook niet hebben
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:19 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dus andermans kinderen mogen wel voor jouw pensioen zorgen en je kont later wassen, maar niet nu op vakantie tijdens hun vakantie....
We zorgen allemaal voor ons eigen pensioen, en degene die mijn kont wast over 40 jaar krijgt daarvoor betaald (kan hij/zij van op vakantie enzoquote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:19 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dus andermans kinderen mogen wel voor jouw pensioen zorgen en je kont later wassen, maar niet nu op vakantie tijdens hun vakantie....
Pensioenopbouw doe je zelf en karr-1 betaalt keurig belasting.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:19 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ja en?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:38 schreef Hi_flyer het volgende:
De aow is nog steeds een omslagsysteem...
Dus de kinderen die hij nu een vakantie ontzegt, mogen later wel voor hem lappen, terwijl hij te beroerd is om zich voort te planten.quote:
Iedereen mag later voor iedereen lappen. En hij lapt nu al voor de sociale voorzieningen van de kinderen "die hij nu een vakantie ontzegt" (quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:42 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dus de kinderen die hij nu een vakantie ontzegt, mogen later wel voor hem lappen,
Hij is niet te beroerd, het is voor hem technisch onmogelijk.quote:terwijl hij te beroerd is om zich voort te planten.
Man, daar gaat de koffie tegen m'n schermquote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:42 schreef Hi_flyer het volgende:
Dus de kinderen die hij nu een vakantie ontzegt, mogen later wel voor hem lappen, terwijl hij te beroerd is om zich voort te planten.
Dit. Als WG moet je het ook niet anders willen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:48 schreef Wespensteek het volgende:
Het is altijd onverstandig om te gaan bepalen dat de wensen van de één belangrijker zijn dan de wensen van de ander, behandel elke aanvraag ten opzichte van het bedrijf en oordeel niet hoe belangrijk het is voor de ander want dat is persoonlijk.
Gastquote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:19 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Waarom zou dat mee moeten wegen? Privé omstandigheden zijn een keuze, daar heeft een werkgever niets mee te maken. Ik kan om wat voor reden dan ook op vakantie willen in de zomervakantie en niet daarbuiten. Mijn redenen zouden net zo zwaar moeten tellen als die van wie dan ook.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:36 schreef Lienekien het volgende:
Je hebt redenen en mogelijkheden. Voor ouders en mensen die door het werk van hun partner beperkt worden, zijn de mogelijkheden beperkter. Het zou wel mee mogen wegen, wat mij betreft.
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:44 schreef r_one het volgende:
Hij is niet te beroerd, het is voor hem technisch onmogelijk.
Veel te kort door de bocht.quote:
Misschien niet alles, maar kinderen zijn zeker een keuze. En die zouden geen invloed moeten hebben op de werkvloer.quote:
Het is niet normaal om mensen met kinderen voorrang te geven, puur alleen omdat ze kinderen hebben. Iedereen kan een reden hebben om in een bepaalde periode op vakantie te willen, maar niemand heeft meer recht dan een ander.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:42 schreef deezler het volgende:
Snap al het gedoe hier niet. Meestal hebben kinderen minimaal 6 weken vakantie, ouders hooguit 3 of 4, waarvan ze vaak ook maar een deel daadwerkelijk op vakantie gaan. Dan moet er bij de meeste bedrijven / afdelingen toch wel uit te komen zijn?
Dat ouders automatisch voorrang hebben lijkt me niet rechtvaardig. Maar je kan er als collega wel rekening mee houden natuurlijk. Dus als jij een partner hebt die perse in die periode vakantie moet nemen, of je wil graag ergens heen waar op dat moment iets speciaals te doen is, dan moet dat kunnen. Maar heb je dat allemaal niet, dan lijkt het me niet meer dan normaal om de collega met kinderen in die periode zijn vakantie te laten nemen.
Welk deel van de samenvatting van deezler ben je het niet mee eens?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het is niet normaal om mensen met kinderen voorrang te geven, puur alleen omdat ze kinderen hebben. Iedereen kan een reden hebben om in een bepaalde periode op vakantie te willen, maar niemand heeft meer recht dan een ander.
Wat een non-discussie. Het is geen kwestie van rechten dit dat, maar van collegialiteit. En als je flexibeler bent omdat je geen kinderen hebt, dan is het mi logisch dat mensen met kinderen in de vakantieperiode op vakantie kunnen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het is niet normaal om mensen met kinderen voorrang te geven, puur alleen omdat ze kinderen hebben. Iedereen kan een reden hebben om in een bepaalde periode op vakantie te willen, maar niemand heeft meer recht dan een ander.
Hoe laat ik begin en hoe laat ik naar huis ga wordt mede bepaald door het feit dat ik een kind heb. Ik zou nmlk graag nog eerder willen beginnen, maar wil dit mijn dochter niet aandoen. Als zij ziek is, dan ben ik niet op het werk. Wordt zij ziek terwijl ik al op het werk ben, dan ga ik ook.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Misschien niet alles, maar kinderen zijn zeker een keuze. En die zouden geen invloed moeten hebben op de werkvloer.
"We are the robots."quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Misschien niet alles, maar kinderen zijn zeker een keuze. En die zouden geen invloed moeten hebben op de werkvloer.
Volgens mij zei ik ook al iets in die richting ja:quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
quote:"Dat ouders automatisch voorrang hebben lijkt me niet rechtvaardig."
Soms zou je het wel denken hequote:
Je zet je hakken zo fanatiek in het zand, dat het hoewel ik het in grote lijnen met je ééns ben erg moeilijk word om je in je betoog te steunen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de wens om samen met je kinderen vrij te hebben al een uiting van teveel welvaart was... thanks for clearing that upquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:31 schreef Kingstown het volgende:
Zodra mensen bereid zijn om met wat minder welvaart genoegen te nemen en rendementsdenken ondergeschikt wordt gemaakt aan persoonlijk welzijn, dan komen we er wel.
Inderdaad zegquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:36 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de wens om samen met je kinderen vrij te hebben al een uiting van teveel welvaart was... thanks for clearing that up
Nee maar op vakantie gaan (liefst ook nog een keer op wintersport) is dat wel.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:36 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de wens om samen met je kinderen vrij te hebben al een uiting van teveel welvaart was... thanks for clearing that up
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee maar op vakantie gaan (liefst ook nog een keer op wintersport) is dat wel.
Dus op vakantie gaan (lees: financieel kunnen) is geen uiting van welvaart?quote:
Vroegah zorgde de vrouw gewoon voor de kids en werkte de man gewoon zonder gezeur gewoon 8 of 9 uur op een dag.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:31 schreef Kingstown het volgende:
Vroeger gingen bedrijven gewoon X-weken dicht in de zomer.
Dat beweer ik ook helemaal niet. Er zijn minder-welvarende gezinnen waar zelfs kamperen bij de boer financieel een aderlating is.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nee.
Vakantie kan net zo goed betekenen, een week kamperen bij de boer.
Niet iedereen vindt het normaal om 4 weken all-in New York te doen hoor.
Learn the difference: vakantie laten houden =/= op vakantie gaan.quote:Vakantie is, anders dan sommigen denken, een broodnodig concept om je werknemers rust te kunnen laten geven. Ook voor de werkgever is het dus een noodzaak dat hij zijn werknemers vakantie laat houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |