• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
quote:
Hoezo? Oy AA gaat over winstoverheveling btwquote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:36 schreef eriksd het volgende:
Kan je dan niet juist beter Oy AA en M&S negeren?
Kan er ook niks aan doen dat het Hof iedere mogelijkheid om die M&S-uitzondering te laten varen aan zich voorbij laat gaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:41 schreef eriksd het volgende:
Ohja, de beide Oy's. Nouja, als je toch gaat cherrypicken op zoek naar een consistente redenering. Ken het hoor, ben er nu ook mee bezig.
Je hebt er potverdorie de hele middag les over gehadquote:Op dinsdag 17 maart 2015 18:45 schreef eriksd het volgende:
Geen idee, ik ren altijd met een boog om die materie heen.
Lauw heeft toch voorrechtquote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:33 schreef DanielBackward het volgende:
Hoi hoi,
Mijn huisgenoot en ik komen niet helemaal uit deze oefenvraag voor het burgerlijk recht tentamen.
De Klerk is failliet. In zijn boedel bevindt zich, onder meer, een fraaie piano. In het faillissement melden zich vier schuldeisers:
- Pianoreparateur Smit, die de pedalen van de piano persoonlijk heeft vervangen, maar daar nog geen betaling voor heeft ontvangen.
- Loodgieter Van der Knaap die een lekkage in de woning van De Klerk heeft verholpen, maar daar nog geen betaling voor heeft ontvangen.
- De Louw, een schuldeiser met een algemeen voorrecht op de failliete boedel.
- Zuurmond, die aan de Klerk een viool heeft verkocht en geleverd, maar daar nog geen betaling voor heeft ontvangen.
De curator verkoopt en levert de piano voor ¤ 8.500 aan Hennink. In welke volgorde moeten de schuldeisers uit de opbrengst van de piano worden voldaan?
a) Eerst Smit. Daarna Van der Knaap. Daarna De Louw. Ten slotte Zuurmond.
b) Eerst Smit en Van der Knaap. Daarna De Louw. Ten slotte Zuurmond.
c) Eerst Smit. Daarna De Louw. Tenslotte Van der Knaap en Zuurmond.
d) Eerst Smit en Zuurmond. Daarna De Louw. Ten slotte Van der Knaap.
Het juiste antwoord is C.
Wij dachten het volgende; Smit = 3:284, dan arbeid dus 3:285 Van der Knaap, vervolgens Zuurmond en daarna Louw.
Iemand die ons kan helpen?
Thankss
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:38 schreef Mshauri het volgende:
Begeleider is akkoord, binnenkort verdediging
Mooi man, weet je al wat en waar?quote:
Wel qua werk, niet qua vakantiequote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Mooi man, weet je al wat en waar?
Wat dan qua werk?quote:
Smit o.g.v. 3:284, De Louw omdat algemeen voorrecht en V/d Knaap & Zuurmond als concurrente schuldeisers. De vraag is specifiek gericht op de opbrengsten van de piano, die is niet 'bearbeid' door V/d Knaap dus 3:285 komt niet in beeld. Hij is niet bevoorrecht t.a.v. de opbrengst uit de piano.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:33 schreef DanielBackward het volgende:
Hoi hoi,
Mijn huisgenoot en ik komen niet helemaal uit deze oefenvraag voor het burgerlijk recht tentamen.
De Klerk is failliet. In zijn boedel bevindt zich, onder meer, een fraaie piano. In het faillissement melden zich vier schuldeisers:
- Pianoreparateur Smit, die de pedalen van de piano persoonlijk heeft vervangen, maar daar nog geen betaling voor heeft ontvangen.
- Loodgieter Van der Knaap die een lekkage in de woning van De Klerk heeft verholpen, maar daar nog geen betaling voor heeft ontvangen.
- De Louw, een schuldeiser met een algemeen voorrecht op de failliete boedel.
- Zuurmond, die aan de Klerk een viool heeft verkocht en geleverd, maar daar nog geen betaling voor heeft ontvangen.
De curator verkoopt en levert de piano voor ¤ 8.500 aan Hennink. In welke volgorde moeten de schuldeisers uit de opbrengst van de piano worden voldaan?
a) Eerst Smit. Daarna Van der Knaap. Daarna De Louw. Ten slotte Zuurmond.
b) Eerst Smit en Van der Knaap. Daarna De Louw. Ten slotte Zuurmond.
c) Eerst Smit. Daarna De Louw. Tenslotte Van der Knaap en Zuurmond.
d) Eerst Smit en Zuurmond. Daarna De Louw. Ten slotte Van der Knaap.
Het juiste antwoord is C.
Wij dachten het volgende; Smit = 3:284, dan arbeid dus 3:285 Van der Knaap, vervolgens Zuurmond en daarna Louw.
Iemand die ons kan helpen?
Thankss
Helder, merci. Toch vind ik 'onder meer een fraaie piano' redelijk misleidend.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Smit o.g.v. 3:284, De Louw omdat algemeen voorrecht en V/d Knaap & Zuurmond als concurrente schuldeisers. De vraag is specifiek gericht op de opbrengsten van de piano, die is niet 'bearbeid' door V/d Knaap dus 3:285 komt niet in beeld. V/d Knaap & Zuurmond zijn dus gelijkwaardig ten aanzien van de opbrengst uit de piano.
Dat valt eigenlijk wel mee denk ik, de failliete boedel bestaat uit 'onder meer een fraaie piano'. Maar op het moment van de vraag is slechts de piano geliquideerd, en derhalve ziet de vraag slechts op die opbrengst. Dat sluit niet uit dat de failliete boedel uit (veel) meer goederen bestaat, maar die zijn dan wellicht (nog) niet ten gelde gemaakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:59 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Helder, merci. Toch vind ik 'onder meer een fraaie piano' redelijk misleidend.
Goedzo Acta!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat valt eigenlijk wel mee denk ik, de failliete boedel bestaat uit 'onder meer een fraaie piano'. Maar op het moment van de vraag is slechts de piano geliquideerd, en derhalve ziet de vraag slechts op die opbrengst. Dat sluit niet uit dat de failliete boedel uit (veel) meer goederen bestaat, maar die zijn dan wellicht (nog) niet ten gelde gemaakt.
Prima!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:02 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Goedzo Acta!
Hoe is het vent? Heb je gemist!
Groetjes kwalieitsuser van dit topic.
Ja goed hoor! Momenteel echt gebroken, helemaal kapot maar over het algemeen prima, ook met studie!quote:
Mooi gebouw hoorquote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:05 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja goed hoor! Momenteel echt gebroken, helemaal kapot maar over het algemeen prima, ook met studie!
Waar ben jij zo ondertussen terecht gekomen? Wat vind je van het Grotius?
Mooi, maar had verwacht dat de kinderziektes er nu wel uit zijn. Nog steeds niet praktisch dat de computers op de bovenste verdieping van de bieb staan en de printers in de kelderquote:
Onderste.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:08 schreef Boterbartje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke kleur?!
rood.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:08 schreef Boterbartje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke kleur?!
Hoesje voor je iPad?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:08 schreef Boterbartje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke kleur?!
Hmm, waarom?quote:
No wayquote:
Jup, nieuwe iPad op de kop getikt vanwege mijn skills als juristquote:
Gewoon een zakelijke kleur die niet zo opvalt en besmettelijk is.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:30 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hmm, waarom?
[..]
No way
[..]
Jup, nieuwe iPad op de kop getikt vanwege mijn skills als jurist
Vrijwilligerswerk.quote:
Roodquote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:34 schreef Blistering het volgende:
[..]
Gewoon een zakelijke kleur die niet zo opvalt en besmettelijk is.
Ik heb zelf overigens een fel rood hoesje voor m'n iPad
Met stadsverwarming.quote:
Wie?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Wat moet ik dan zeggen? Jan-Douwe Kroeske?
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
De ouderen worden helemaal kapot gezogen !
quote:
Hopen dat de verzekering uitkeert...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:54 schreef eriksd het volgende:
Meer geld naar defensie. Kunnen we een nieuwe heli kopen.
Ook gewoon ongegeneerd overal dezelfde grap postenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:54 schreef eriksd het volgende:
Meer geld naar defensie. Kunnen we een nieuwe heli kopen.
Uiteraard, suffe hippie. En nu opzouten!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:57 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ook gewoon ongegeneerd overal dezelfde grap posten
Hippie? Pax?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard, suffe hippie. En nu opzouten!
Ik ga op D66 stemmenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard, suffe hippie. En nu opzouten!
Wil het leger afschaffen.quote:
Oke.quote:
Helemaal niets.quote:
Komt goedquote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:07 schreef Etsu het volgende:
[..]
Helemaal niets.Hopelijk heb je goede schoenen voor as. donderdag. Het wordt pittig, dat kan ik je wel alvast vertellen.
'even'quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:24 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Neuh we gaan even samen met johannes sporten
kinky paxquote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:24 schreef Paxcon het volgende:
[..]
"sporten".quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:24 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Sumo geen sport vindenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:33 schreef Etsu het volgende:
Erik is jaloers omdat hij niet kan sporten HAHA
Ik sport meer dan jij, opa.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:33 schreef Etsu het volgende:
Erik is jaloers omdat hij niet kan sporten HAHA
Pardon?quote:
Niet stemmenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:57 schreef Blistering het volgende:
Wat een armoedig debat.
Ik blijf thuis morgen, ze zakken er maar in.
Stemmenquote:
Koffie leuten, stembiljetten uitreiken en tellen = makkelijk ¤130 verdiend!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:57 schreef Blistering het volgende:
Wat een armoedig debat.
Ik blijf thuis morgen, ze zakken er maar in.
Dat lijkt me nog wel geinig om te doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:04 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Koffie leuten, stembiljetten uitreiken en tellen = makkelijk ¤130 verdiend!
Daarom ga ik nu pitten, morgen stipt om 07:00 uur zit ik op het stembureau om de hoekquote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:05 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat lijkt me nog wel geinig om te doen.
Ik zou er niet teveel van verwachten eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:09 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Daarom ga ik nu pitten, morgen stipt om 07:00 uur zit ik op het stembureau om de hoek![]()
Of je nu wel of niet gaat stemmen moet je zelf uitmaken, hopelijk komen er nog wat lui op af omdat de PS de EK kiest. Is anders ook zo saai, beetje in het uur wellicht aan 6 mensen twee biljetten uitreiken is ook niet wat.
En dat van 7u tot een uur of 23/24u? Mij niet gezien.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:04 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Was niet veel anders vorig jaar voor de gemeente/EPquote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:10 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik zou er niet teveel van verwachten eerlijk gezegd.
Maar alsnog makkelijk geld verdienen.
Welterusten
Met 4 uur pauze in blokken van 2x2 uur, is echt wel chill heur. Dus voor 10 uur werken 130 euro pakken.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
En dat van 7u tot een uur of 23/24u? Mij niet gezien.
Jij bent inmiddels partner op wall street?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
En dat van 7u tot een uur of 23/24u? Mij niet gezien.
Ik kan mij een leukere dagbesteding bedenken. Duurt mij te lang.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:15 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Was niet veel anders vorig jaar voor de gemeenteraadMaarja, makkelijk geld verdienen > rest
[..]
Met 4 uur pauze in blokken van 2x2 uur, is echt wel chill heur. Dus voor 10 uur werken 130 euro pakken.
Eens, maar ach: leuk studentenbaantje voor een dagquote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik kan mij een leukere dagbesteding bedenken. Duurt mij te lang.
Jij vindt 130 euro op een dag van 16 uur enorm veel, ja?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jij bent inmiddels partner op wall street?
Mijn maandsalaris is momenteel 200 euro...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:20 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Jij vindt 130 euro op een dag van 16 uur enorm veel, ja?
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mijn maandsalaris is momenteel 200 euro...
Ja, in vergelijking heb ik dan een toploon inderdaad.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Morgen mijn dagloon 130 euroquote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jezus Leeft.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:20 schreef Yreal het volgende:
Ik krijg hier de partij voor mens en spirit voor de waterschapsverkiezingen...
Mooi toch om te weten dat je zus leeftquote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:22 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Jezus Leeft.![]()
http://jezusleeft.nl/
Krijg je geen stufi meer?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Karige stagevergoeding, maar ik doe dan ook vrij weinig...
Mooi dat er nog partijen staan voor zulke normenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:22 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Jezus Leeft.![]()
http://jezusleeft.nl/
wowquote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:24 schreef Blistering het volgende:
Hey Y., Joosie krijgt morgen 130 euro voor 1 dag werken.
Koffieleuten hé en biljetten aangeven, nou nou wat een werk. Echte werk is wakker blijven en pas na 21:00 uur een keertje Y imiteren met de biljetten sorterenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:24 schreef Blistering het volgende:
Hey Y., Joosie krijgt morgen 130 euro voor 1 dag werken.
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:25 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Koffieleuten hé en biljetten aangeven, nou nou wat een werk. Echte werk is wakker blijven en pas na 21:00 uur een keertje Y imiteren met de biljetten sorteren
geen geluk in de liefde?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:11 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik overweeg om een massage te nemen.
Niet echt om eerlijk te zijn. Die massage die ik een maandje geleden had was echt de beste massage die ik ooit heb gehad. Mijn nek en schouders zijn de eerste plekken die het voelen als ik last krijg van stress.quote:
Waardoor heb jij stress?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Niet echt om eerlijk te zijn. Die massage die ik een maandje geleden had was echt de beste massage die ik ooit heb gehad. Mijn nek en schouders zijn de eerste plekken die het voelen als ik last krijg van stress.
Spijtig dat Mike Porcaro overleden is.quote:
Als ik stress heb dan is het meestal omdat ik te veel wil doen in te weinig tijd (komt ook door uitstelgedrag) voor de studie.quote:
En lekker op je cv zetten.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:18 schreef Joosie200 het volgende:
Vind het daarom wel een flinke bummer dat ze waterschap en PS combineren dit jaarVorig jaar kreeg ik tweemaal 130 euro want maart/mei, dit jaar hetzelfde werk op 1 dag dus maar 130 euro
[..]
Eens, maar ach: leuk studentenbaantje voor een dag![]()
Loopt allemaal wel los joh.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:24 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Als ik stress heb dan is het meestal omdat ik te veel wil doen in te weinig tijd (komt ook door uitstelgedrag) voor de studie.
dimplesquote:Op woensdag 18 maart 2015 00:31 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Pax en ik hebben alles over voor een lower back dimple.
Tot dusver heeft hij nog niet getraind, maar op een gegeven moment wil hij vast hertjes tackelen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 03:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
dimples
Ik denk dat pax die al heeft?
Traint hij wel goed. Hij heeft natuurlijk heel andere goals dan Etsu en jij
Wat doet hij dan in de gym?quote:Op woensdag 18 maart 2015 08:33 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Tot dusver heeft hij nog niet getraind, maar op een gegeven moment wil hij vast hertjes tackelen.
Ah heeft ie een goed schemaquote:Op woensdag 18 maart 2015 08:47 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Niks, hij gaat donderdag voor het eerst.
Nee ik heb nog geen schemaquote:Op woensdag 18 maart 2015 08:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ah heeft ie een goed schema
Iig geen cardio
Wie weet wat de toekomst brengtquote:Op woensdag 18 maart 2015 10:23 schreef Etsu het volgende:
[..]
... alsof t boeiend is als je maar een keer gaat.
quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:23 schreef Yreal het volgende:
Ruzie gemaakt met wat straatwerkers omdat ik hun dixie gebruikte
in de sloot zeiken is ook weer zoietsquote:Op woensdag 18 maart 2015 10:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]Dat is ook wel een beetje skeer hoor
...quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:23 schreef Yreal het volgende:
quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:23 schreef Yreal het volgende:
Wtfquote:Op woensdag 18 maart 2015 10:23 schreef Yreal het volgende:
Goed ideequote:Op woensdag 18 maart 2015 10:44 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zal ik je helpen. Ben je zomer 2015 als zyzz
quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:23 schreef Joosie200 het volgende:
Goeiemorgen, oh wacht het is al middag. Mooi zo, nu tot 16:30 pauze
Ik geniet momenteel ook van een prachtig uitzicht: mist.quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:01 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Lekker van het waterig zonnetje uit de wind genieten, mooi man verkiezingen
Ik ook.quote:
Mja, zo zie je er toch ook uit? Ik zie het probleem niet.quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:58 schreef Tchock het volgende:
Ik heb frambozenpitjes in mijn beugel. Voel me net weer vijftien.
Nou ja, dit helpt ook nietquote:Op woensdag 18 maart 2015 14:41 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Mja, zo zie je er toch ook uit? Ik zie het probleem niet.
Wees blij, dan denken ze over 2 jaar dat hij 17 is. Blijf je lekker lang jong eruit zien.quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:41 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Mja, zo zie je er toch ook uit? Ik zie het probleem niet.
Geen idee. Niet bevorderlijk voor de band tussen burger en politiek als ambtenaren dat soort gegevens zo panisch geheim houden.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Wat zou zo'n Joosie nou verdienen op een dag als vandaag?
quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Wat zou zo'n Joosie nou verdienen op een dag als vandaag?
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:04 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik zie geen plaatje. Ik denk dat dat maar goed is.quote:
Niets dat niet door de beugel kan.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:40 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik zie geen plaatje. Ik denk dat dat maar goed is.
Ja, dat wisten we dus al slimpie. Kan wel merken dat je arbeidsrecht hebt gestudeerd.quote:
PS is een anagram voor SP.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:50 schreef underground1009 het volgende:
Ik voor de waterschappen strategisch voor de vissen gestemd![]()
PvdD dus
Hechtte aan de waterschappen toch geen belang
PS hou ik lekker voor me
Gelukkig weet ik wat in ieders hoofd afspeelt inderdaad.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, dat wisten we dus al slimpie. Kan wel merken dat je arbeidsrecht hebt gestudeerd.
Er zijn zat kiezers bij het stembureau waar ik zitting heb langs geweest die gewoon demonstratief de stempas voor het waterschap doormidden hebben gescheurdquote:Op woensdag 18 maart 2015 15:50 schreef underground1009 het volgende:
Ik voor de waterschappen strategisch voor de vissen gestemd![]()
PvdD dus
Hechtte aan de waterschappen toch geen belang
PS hou ik lekker voor me
geweldig dat dat blijkbaar het nieuwe protest stemmen isquote:Op woensdag 18 maart 2015 15:52 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Er zijn zat kiezers bij het stembureau waar ik zitting heb langs geweest die gewoon demonstratief de stempas voor het waterschap doormidden hebben gescheurdOnder het mom: alsof het wat uitmaakt, met die lobby, waarom zouden we die nietsnutten nu moeten kiezen?
PS leeft een beetje door de getrapte verkiezing voor de EK dadelijk in mei. Maar meer ook niet, lekker rustig
Is er tenminste nog wat vermaakquote:Op woensdag 18 maart 2015 16:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
geweldig dat dat blijkbaar het nieuwe protest stemmen is
Het bedrag was al een keer of vier/vijf genoemd, vandaar.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:52 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Gelukkig weet ik wat in ieders hoofd afspeelt inderdaad.
inb4 grappen over kaalheid
Hoeveel krijg jij dan?quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:12 schreef Joosie200 het volgende:
Ze hebben wel het presentiegeld geschrapt voor de 'gewone' leden om de voorzitter en toegevoegd lid opslag te geven dit jaar
quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Lees eens terug man. Sideshow zegt dat zojuist nog.
Ja, toen ik ging stemmen ging iemand ook helemaal los op het stembiljet en die verkiezingen. Uiteindelijk nam hij hem weer mee naar huisquote:Op woensdag 18 maart 2015 15:52 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Er zijn zat kiezers bij het stembureau waar ik zitting heb langs geweest die gewoon demonstratief de stempas voor het waterschap doormidden hebben gescheurdOnder het mom: alsof het wat uitmaakt, met die lobby, waarom zouden we die nietsnutten nu moeten kiezen?
PS leeft een beetje door de getrapte verkiezing voor de EK dadelijk in mei. Maar meer ook niet, lekker rustig
https://www.mijndomein.nl(...)20Services%20B.V.pdfquote:Op woensdag 18 maart 2015 17:20 schreef Etsu het volgende:
Zo, vandaag weer opdracht voor het project ingeleverd. Ging over een testament en een man die is overleden, die z'n ex-vrouw in z'n testament had staan, een onterfde vrouw (gehuwd in agvg) had en zijn drie kinderen waren de enige erfgenamen, maar een kind was spoorloosWat een drama.
![]()
Nu een nieuwe opdracht over ondernemingsrecht. Een akte van oprichting van een vereniging opstellen. Klinkt leuk, maar ik ga niet vroeg juichen na zo'n testament-opdracht.
Was ook mijn eerste gedachte.quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:23 schreef Valid het volgende:
[..]
https://www.mijndomein.nl(...)20Services%20B.V.pdf
Ctrl+C --> Ctrl+V
Geen dank.
Denk je? Zal wel niet. De docent is waarschijnlijk alleen geïnteresseerd in je google skills. Blijft notarieel recht hé!quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:24 schreef Etsu het volgende:
[..]
Was ook mijn eerste gedachte.Heb hier een maand voor, dus komt later wel achter welk addertje onder het gras zit.
quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Denk je? Zal wel niet. De docent is waarschijnlijk alleen geïnteresseerd in je google skills. Blijft notarieel recht hé!
Ik heb geen kloons.quote:
stoere boyquote:Op woensdag 18 maart 2015 19:14 schreef Blistering het volgende:
Toch nog maar even gaan stemmen, blijkbaar waren mijn stempassen nog niet verscheurd.
Iedere stem tegen de regering is meegenomen.
3x mens en spiritquote:Op woensdag 18 maart 2015 20:36 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ook gestemd. D66 en een lokale waterpartij kregen mijn stem.
Verre van.quote:
Wat heb je gekocht?quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:06 schreef eriksd het volgende:
Wat een details hoor je op die speakers
En dan moet de versterker nog inspelen
even gezapt, maar dat is echt een verademing vergeleken met Ajax.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:28 schreef Mshauri het volgende:
Wat kan dat Barcelona verschrikkelijk goed voetballen zeg
Speakers, kennelijk.quote:
De afgelopen weken een platenspeler, versterker en dus speakers.quote:
Wat vind je van Harvey Specter?quote:Op woensdag 18 maart 2015 22:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
De afgelopen weken een platenspeler, versterker en dus speakers.
Een druiloor.quote:Op woensdag 18 maart 2015 22:04 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Wat vind je van Harvey Specter?
Pietje 2011aquote:Op woensdag 18 maart 2015 22:17 schreef Etsu het volgende:
Klein vraagje.
In mijn paper heb ik een tijdschriftartikel en een boek van Tekst en Commentaar gebruikt, beide door dezelfde schrijvers in hetzelfde jaar. Dus in de voetnoten staat twee keer dezelfde tekst, maar wel andere bron. Hoe geef ik dit aan danwel op de literatuurlijst?
Wellicht maar beter ookquote:Op woensdag 18 maart 2015 16:19 schreef Etsu het volgende:
Ik wilde ook stemmen, kom ik ter plekke achter dat ik m'n stembiljet ben vergeten.
Ik zou als outsider je vingers er niet aan brandenquote:Op woensdag 18 maart 2015 22:32 schreef Etsu het volgende:
Ik ga een tintje fiscaliteit toevoegen aan m'n paper. Ben benieuwd.
Het is idd breed en compact, maar een stukje erover kan geen kwaad. Als ik andere dingen ga behandelen, zou ik daar te snel in verdwalen waardoor het amper meer met uitkeringen uit een BV te maken heeft, naar mijn idee.quote:Op woensdag 18 maart 2015 22:33 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Ik zou als outsider je vingers er niet aan branden
Breed en compact? En dan over uitkeringen. Een wereld van ellende Etsu!quote:Op woensdag 18 maart 2015 22:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Het is idd breed en compact, maar een stukje erover kan geen kwaad. Als ik andere dingen ga behandelen, zou ik daar te snel in verdwalen waardoor het amper meer met uitkeringen uit een BV te maken heeft, naar mijn idee.
Stil jij, dikke.quote:Op woensdag 18 maart 2015 22:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Breed en compact? En dan over uitkeringen. Een wereld van ellende Etsu!
Wat voor fiscale dingetjes ga je erin zetten?quote:
Ongeoorloofde (dividend)uitkeringen (over)belast?, WFR 2012/1564 van Laghmouchi lijkt mij een heel interessant artikel.quote:Op woensdag 18 maart 2015 22:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat voor fiscale dingetjes ga je erin zetten?
Het lijkt mij wat moeilijke materie voor je, maargoed. Ik zou er niet over beginnen. Of hoogstens zeggen dat alle winstuitkeringen onderworpen zijn aan 15% dividendbelasting ofzo.quote:Op woensdag 18 maart 2015 22:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ongeoorloofde (dividend)uitkeringen (over)belast?, WFR 2012/1564 van Laghmouchi lijkt mij een heel interessant artikel.
IN BEGINSELquote:Op woensdag 18 maart 2015 22:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het lijkt mij wat moeilijke materie voor je, maargoed. Ik zou er niet over beginnen. Of hoogstens zeggen dat alle winstuitkeringen onderworpen zijn aan 15% dividendbelasting ofzo.
Ik denk D66...quote:
Waarom heb jij een bachelortitel in je sig?quote:
Om iemand te trollen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 22:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom heb jij een bachelortitel in je sig?
#Dionnewieheeftergewonnenquote:Op woensdag 18 maart 2015 22:55 schreef Mshauri het volgende:
Waarom is Herman de schermman ook alweer gestopt?
Bijzonder is dat hè. Ik had precies hetzelfde bij deze speakers. Het is niet dat je vorige geluid echt kut was, maar nu hoor je ineens dingen waarvan je niet wist dat het bestond.quote:Op woensdag 18 maart 2015 23:09 schreef eriksd het volgende:
Vooral mbt drums etc gaat er een wereld voor me open. Terwijl ik toch al acceptabele oordoppen had.
Welke speakers en versterker bedoel ik, sufferd.quote:Op woensdag 18 maart 2015 22:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
De afgelopen weken een platenspeler, versterker en dus speakers.
pvv 2de partij hier...quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:00 schreef Blistering het volgende:
SGP 40% van de stemmen in StaphorstGeniaal.
Achterhaalde mafketels.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:00 schreef Blistering het volgende:
SGP 40% van de stemmen in StaphorstGeniaal.
Tsja, die mensen houden vast aan hun principes. Het zijn ook altijd dezelfde gemeentes waar de SGP de grootste is.quote:
Versterker: Magnat ma 800quote:Op donderdag 19 maart 2015 07:32 schreef Valid het volgende:
[..]
Welke speakers en versterker bedoel ik, sufferd.
De biblebelt is rond Noord-Overijssel wat sterker maar Ede ligt er ook middenin. Al had ik verwacht dat studenten daar meer impact zouden hebben.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:12 schreef Blistering het volgende:
[..]
Tsja, die mensen houden vast aan hun principes. Het zijn ook altijd dezelfde gemeentes waar de SGP de grootste is.
Hoewel ik wel even 2x moest kijken bij Ede, daar had ik het niet verwacht
quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:12 schreef Blistering het volgende:
[..]
Tsja, die mensen houden vast aan hun principes. Het zijn ook altijd dezelfde gemeentes waar de SGP de grootste is.
Hoewel ik wel even 2x moest kijken bij Ede, daar had ik het niet verwacht
Nee, want de stichting is normadressaatquote:Op donderdag 19 maart 2015 10:13 schreef Accursius het volgende:
Een stichting doet een verzoek tot subsidie en deze wordt afgewezen. De directeur hiervan kan dan toch gewoon als belanghebbende worden gezien omdat hij normadressaat is?
Waarom nou weer die emoticon? Had jij het wel verwacht?quote:
Okeoke, het is dus niet zo dat de directeur de stichting vertegenwoordigd en daarom dus normadressaat is?quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, want de stichting is normadressaat
Vertegenwoordigt.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:16 schreef Accursius het volgende:
[..]
Okeoke, het is dus niet zo dat de directeur de stichting vertegenwoordigd en daarom dus normadressaat is?
Tuurlijk. Ede is biblebelt.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:16 schreef Blistering het volgende:
[..]
Waarom nou weer die emoticon? Had jij het wel verwacht?
Dus hij zou dan wel belanghebbende zijn gezien de directeur onderdeel is van het bestuur is hij automatisch bevoegd tot vertegenwoordiging art 2:292 Bw?quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vertegenwoordigt.
En een Stichting is een papiertje, dus uiteraard zal de vertegenwoordigingsbevoegde namens de Stichting bezwaar moeten maken.
Waarom dan? Hij heeft toch geen belang bij de aanvraag, dat heeft de stichting.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:21 schreef Accursius het volgende:
[..]
Dus hij zou dan wel belanghebbende zijn gezien de directeur onderdeel is van het bestuur is hij automatisch bevoegd tot vertegenwoordiging art 2:292 Bw?
Vuige hippies...quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:22 schreef Tchock het volgende:
In Amsterdam is de PVV trouwens maar 1,3 procentpunt groter dan de PvdD.
Goed hè. GL ook heel groot, bijna 12% van de stemmen en maar iets minder dan VVD. CDA heeft 3,3%.quote:
Van Staphorst via Zwolle naar Ede en Barneveld, christelijk gebied blijft het altijd.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:11 schreef Tchock het volgende:
In Zwolle CU de grootste, 0,1 procentpunt voor PvdA en D66. Prima uitslag.
De stichting zelf kan niet in bezwaar, dit moet een vertegenwoordiger doen van de stichting. Dat is dus de directeur, lijkt mij.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom dan? Hij heeft toch geen belang bij de aanvraag, dat heeft de stichting.
Maar die eerste en laatste plaatsen zijn gereformeerd, waar Zwolle van oudsher CU/PvdA-gebied is. Komt ook omdat Slob jaren in Zwolle wethouder is geweest.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:28 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Van Staphorst via Zwolle naar Ede en Barneveld, christelijk gebied blijft het altijd.
Klopt. Al blijft het CDA ook sterk want ja boerengebied rondom.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar die eerste en laatste plaatsen zijn gereformeerd, waar Zwolle van oudsher CU/PvdA-gebied is. Komt ook omdat Slob jaren in Zwolle wethouder is geweest.
Als ik het stuk goed begrijp heeft ze juist door de fraude die stage gekregen, anders had ze haar studie niet af kunnen maken. Niet dat ik het goedpraat maar jouw conclusie snap ik niet helemaal.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:43 schreef Accursius het volgende:
http://www.mareonline.nl/(...)aude-met-cijferlijst
Dit begrijp je toch niet. Stage bij een advocatenkantoor met de kans op een baan en het dan zo verprutsen
Ah dan heb ik niet goed gelezen. Ik dacht dat die stage ervoor al was geregeld.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ik het stuk goed begrijp heeft ze juist door de fraude die stage gekregen, anders had ze haar studie niet af kunnen maken. Niet dat ik het goedpraat maar jouw conclusie snap ik niet helemaal.
Wat een lastige zaak zeg. Ook voor die werkgever.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ik het stuk goed begrijp heeft ze juist door de fraude die stage gekregen, anders had ze haar studie niet af kunnen maken. Niet dat ik het goedpraat maar jouw conclusie snap ik niet helemaal.
Iemand die onder invloed van angstaanvallen documenten vervalst omdat ze geen andere uitweg ziet lijkt me niet echt geschikt als jurist eigenlijk.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat een lastige zaak zeg. Ook voor die werkgever.
bestuur doet het namens de stichting. Die kan het niet zelf, het is een stapel papier. Maar dan is het bezwaar wel van de stichting, niet van de bestuurder.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:29 schreef Accursius het volgende:
[..]
De stichting zelf kan niet in bezwaar, dit moet een vertegenwoordiger doen van de stichting. Dat is dus de directeur, lijkt mij.
ik denk dat het sana is. Ik bedoel, bang zijn, Erasmus....quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:43 schreef Accursius het volgende:
http://www.mareonline.nl/(...)aude-met-cijferlijst
Dit begrijp je toch niet. Stage bij een advocatenkantoor met de kans op een baan en het dan zo verprutsen
Nee, maar moet zo'n iemand dan nu maar haar hele toekomst afschrijven?quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Iemand die onder invloed van angstaanvallen documenten vervalst omdat ze geen andere uitweg ziet lijkt me niet echt geschikt als jurist eigenlijk.
Zelfs als het nooit meer voorkomt blijft dit je toch sowieso je hele juridische leven achtervolgen? Beeld je in wat een potentiële tijdbom dit is onder elke enigszins high-profile functie die ze ooit nog gaat hebben.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, maar moet zo'n iemand dan nu maar haar hele toekomst afschrijven?
Kan er niet geoordeeld worden dat ze een BSA krijgt van Leiden en stopt met haar stage die ze onder valse voorwendselen heeft gekregen? En dan een soort schone lei?quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zelfs als het nooit meer voorkomt blijft dit je toch sowieso je hele juridische leven achtervolgen? Beeld je in wat een potentiële tijdbom dit is onder elke enigszins high-profile functie die ze ooit nog gaat hebben.
Dat lijkt me de beste optie ja, maar er is geen enkele instantie die haar dat op kan leggen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kan er niet geoordeeld worden dat ze een BSA krijgt van Leiden en stopt met haar stage die ze onder valse voorwendselen heeft gekregen? En dan een soort schone lei?
Sonus Faber, mooi speelgoed. Vriend van mij heeft net van die gigantische Sonus Fabers gekocht. Wat een mooie dingen (en fantastisch geluid en bijbehorend prijskaartje, jeez).quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Versterker: Magnat ma 800
Speakers: Sonus Faber Toy
Dit.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:24 schreef Tchock het volgende:
Maar alsnog, hoe lullig ook, denk ik dat het einde oefening is als je zo'n geintje uithaalt. Ze kan sowieso de komende vijf jaar geen VOG aanvragen, daarmee vallen alle togaberoepen plus notaris al af. Bij elke functie in bestuur of politiek loop je het risico dat dit weer op tafel komt, ook over twintig jaar. Als ik haar was zou ik lekker iets anders gaan doen.
Ach boe hoe. Ik maandag en mijn laatste college is nog niet geweest.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:23 schreef Etsu het volgende:
En laatste college van blok 3 gehad.
Nu knallen voor de tentamens, volgende week vrijdag al meteen één
Had je nog iets aan die syllabus die ik je stuurde?quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ach boe hoe. Ik maandag en mijn laatste college is nog niet geweest.
Ja! Heb hem al gebruikt en zeker ook nog nodig komende dagen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
Had je nog iets aan die syllabus die ik je stuurde?
Nice.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja! Heb hem al gebruikt en zeker ook nog nodig komende dagen.
De pearlequote:Op donderdag 19 maart 2015 12:55 schreef Mshauri het volgende:
Weet iemand waar je nog van die zonsverduisteringbrilletjes kan fixen?
Fuck, bedenk net dat ik die van mij bij mijn ouders ben vergeten. Als je ze ergens vindt, let me know.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:55 schreef Mshauri het volgende:
Alleen jammer van de verwachte bewolkingquote:Op donderdag 19 maart 2015 12:55 schreef Mshauri het volgende:
De weersverwachting is een stuk positiever dan aan het begin van de weekquote:Op donderdag 19 maart 2015 13:00 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Alleen jammer van de verwachte bewolking
Dudequote:Op donderdag 19 maart 2015 13:02 schreef Etsu het volgende:
Aardbeien met suikerZo lang niet gegeten waardoor ik nu echt heel erg geil ben.
Wie helpt wie is de vraag.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:05 schreef Yreal het volgende:
opgegeven voor een maatjesproject, volgende week al beginnen. Spannend
Ik val inmiddels niet meer in de groep die maatjes krijgt toegewezen...quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wie helpt wie is de vraag.
Excuus Yreal.
Niet zulke maatjesquote:Op donderdag 19 maart 2015 13:12 schreef eriksd het volgende:
Ga nou aub zo'n figuur geen fiscaal advies geven, die balanceren al op de rand van de afgrond.
Moet er ook nog eentje. Vorige keer kon ik de laskap van mijn pa gebruikenquote:Op donderdag 19 maart 2015 12:55 schreef Mshauri het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |