Denk erover, ok?quote:Op maandag 16 maart 2015 17:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ik jou dan verders kan overtuigen, nogmaals, ik heb begrip voor haar situatie alleen niet voor hoe ze er mee omgaat. als dat niet overtuigend voldoende is voor jou kan ik daar vrij weinig aan veranderen.
Ik denk dat je ook weinig kunt veranderen aan hoe zij ermee omgaat.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ik jou dan verders kan overtuigen, nogmaals, ik heb begrip voor haar situatie alleen niet voor hoe ze er mee omgaat. als dat niet overtuigend voldoende is voor jou kan ik daar vrij weinig aan veranderen.
Maar een echt gesprek ben je nog nooit aangegaan met haar.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat hebben we toen dus ook gedaan, samen met de bemiddelaar.
En ik heb de mails, smsjes enz zelf ook gelezen, dus van zijn kant niks gekleurds aan.
quote:Op maandag 16 maart 2015 17:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook weinig kunt veranderen aan hoe zij ermee omgaat.
Ik zit er wel eens over te denken om een gesprek met haar aan te gaan, haar te vertellen dat ik geen bedreiging voor haar ben, dat ik haar rol als moeder niet over wil nemen.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:37 schreef Deckard het volgende:
[..]
Maar een echt gesprek ben je nog nooit aangegaan met haar.
Zal ik doen.quote:
Je weet toch ook helemaal niet of ze zo doet om jou? Het kan ook heel goed dat ze met je ex slecht door een deur kan. En dat wat jij ziet als zieken helemaal niet strookt met haar intentie.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
[..]
Ik zit er wel eens over te denken om een gesprek met haar aan te gaan, haar te vertellen dat ik geen bedreiging voor haar ben, dat ik haar rol als moeder niet over wil nemen.
Maar ik ben bang dat dat het alleen maar erger gaat maken,
[..]
Zal ik doen.![]()
Het is toevallig wel begonnen toen wij een relatie kregen en erger geworden toen wij samen gingen wonen.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je weet toch ook helemaal niet of ze zo doet om jou? Het kan ook heel goed dat ze met je ex slecht door een deur kan. En dat wat jij ziet als zieken helemaal niet strookt met haar intentie.
Ik wou dat jij mijn stiefmoeder was.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:59 schreef snakelady het volgende:
Ook klaagt ze dat de jongens mij naakt hebben gezien
Nou ja, het zou een volwassen houding kunnen zijn. Het zou vooral een gesprek moeten zijn over wat zij vind hoe de opvoeding moet zijn en of er nog iets is wat je zou moeten weten over de kinderen. En dan gewoon zonder je vriend er bij, want ik heb echt het idee dat dat een boel spanning al kan weg nemen.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:38 schreef snakelady het volgende:
Ik zit er wel eens over te denken om een gesprek met haar aan te gaan, haar te vertellen dat ik geen bedreiging voor haar ben, dat ik haar rol als moeder niet over wil nemen.
Maar ik ben bang dat dat het alleen maar erger gaat maken,
Ik bedoel maar, misschien heeft die vriend van je het zo uitgedoktert dat de aandacht dan niet naar hem gaat maar dat jij de bliksemafweergeleide bent.quote:En daarnaast willen ze niet hier wonen om mij, maar om hun vader.
Nou ja het 10 jarig jochie zal binnenkort wel eens een fapje maken met haar borsten in zijn hoofd als er geen materiaal beschikbaar is.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:44 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ik wou dat jij mijn stiefmoeder was.
Waarom denk je dat die oudste zoon graag wil verhuizen?quote:Op maandag 16 maart 2015 17:44 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ik wou dat jij mijn stiefmoeder was.
Het kan dan ook een beetje arrogant over komen als jij een gesprek in stapt puur om haar te willen overtuigen van jouw tof en relaxtheid.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:38 schreef snakelady het volgende:
Maar ik ben bang dat dat het alleen maar erger gaat maken.
Ik heb de berichten gezien, ik heb de mails gelezen, ik heb haar horen praten aan de telefoon.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:46 schreef Deckard het volgende:
[..]
Nou ja, het zou een volwassen houding kunnen zijn. Het zou vooral een gesprek moeten zijn over wat zij vind hoe de opvoeding moet zijn en of er nog iets is wat je zou moeten weten over de kinderen. En dan gewoon zonder je vriend er bij, want ik heb echt het idee dat dat een boel spanning al kan weg nemen.
Voor een hele boel dingen bij het opvoeden kan het best zijn dat ze belachelijk zijn, maar die dien je wel op te volgen want het zijn tenslotte jouw kinderen niet. Je openingspost verteld in ieder geval niet dat ze echt aan het zieken is. Hoogstens dat ze iets graag niet wil waar jij het met oneens bent.
In die zin vertel je wel een boel dingen gekleurd daarom is het ook nogal moeilijk te geloven dat zij de aanstichster is in dit verhaal. Voor hetzelfde geld is het je vriend die de boosdoener is.
[..]
Ik bedoel maar, misschien heeft die vriend van je het zo uitgedoktert dat de aandacht dan niet naar hem gaat maar dat jij de bliksemafweergeleide bent.
Het zou ook niet kunnen komen doordat je vriend zich misschien iets anders gedraagt als hij weer een partner heeft, het moet haar kift wel zijn.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:42 schreef snakelady het volgende:
Het is toevallig wel begonnen toen wij een relatie kregen en erger geworden toen wij samen gingen wonen.
Toen mijn vriend met zijn ex-vriendin een relatie had was het hetzelfde, toen die relatie eindigde was het weer goed tot ik in the picture kwam.
Dat is inderdaad misschien wel een beter begin.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:50 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het kan dan ook een beetje arrogant over komen als jij een gesprek in stapt puur om haar te willen overtuigen van jouw tof en relaxtheid.
Waarom probeer je niet eens een open gesprek door aan te geven dat het nu niet lekker loopt en je graag van haar persoonlijk hoort wat haar dwars zit. Jij wil als moeder toch ook gehoord worden in je rol, dus hoor haar gewoon eens aan zonder dat jij je gelijk probeert te halen voor jezelf of je vriend. Zie het als een start voor communicatie, een poging tot open dialoog.
Ik zou snakelady met alle plezier in haar slaap vingeren.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:50 schreef Sardu het volgende:
Waarom denk je dat die oudste zoon graag wil verhuizen?
Dan gaat het dus niet om jou persoonlijk maar wordt haar gedrag getriggerd als haar ex een relatie heeft.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is toevallig wel begonnen toen wij een relatie kregen en erger geworden toen wij samen gingen wonen.
Toen mijn vriend met zijn ex-vriendin een relatie had was het hetzelfde, toen die relatie eindigde was het weer goed tot ik in the picture kwam.
Dat kan, alleen ken ik hem niet voor we een relatie kregen dus moeilijk te oordelen van mijn kant uit natuurlijk.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:52 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het zou ook niet kunnen komen doordat je vriend zich misschien iets anders gedraagt als hij weer een partner heeft, het moet haar kift wel zijn.
Je hebt je mening al klaar eigenlijk hè...
quote:Op maandag 16 maart 2015 17:52 schreef snakelady het volgende:
Maar misschien is een gesprek met haar aangaan wel een oplossing die het proberen waard is!
Het is niet mij persoonlijk nee, ik denk puur dat er een andere vrouw met een ''moederrol'' in hun leven is.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan gaat het dus niet om jou persoonlijk maar wordt haar gedrag getriggerd als haar ex een relatie heeft.
Het is het probleem van je vriend en zijn ex. Zij moeten het oplossen. En als dat niet lukt, heb jij er helaas ook last van. Daar moet je dan maar mee zien te handelen. Zo gaan die dingen. Ze horen bij het leven.
Moeilijk te oordelen, maar je doet het ondertussen wel. Net zoals zijn ex, maar dat zij het doet is helemaal niet ok vindt je.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:54 schreef snakelady het volgende:
Dat kan, alleen ken ik hem niet voor we een relatie kregen dus moeilijk te oordelen van mijn kant uit natuurlijk.
Wat er dan exact anders zou moeten zijn weet ik niet, gezien hij zich toch niet vreemd gedraagt tegenover haar.
Ja ok. Maar misschien vallen er opmerkingen die in jouw context als onschuldig kunnen worden gezien, terwijl ze dat totaal niet zijn. Die twee hebben een verleden met hun eigen gecreerde taal waar jij geen weet van hebt.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat kan, alleen ken ik hem niet voor we een relatie kregen dus moeilijk te oordelen van mijn kant uit natuurlijk.
Wat er dan exact anders zou moeten zijn weet ik niet, gezien hij zich toch niet vreemd gedraagt tegenover haar.
Ik oordeel alleen over het gedrag wat ze vertoont sinds wij samen zijn, hoe kan ik ook anders?quote:Op maandag 16 maart 2015 17:56 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Moeilijk te oordelen, maar je doet het ondertussen wel. Net zoals zijn ex, maar dat zij het doet is helemaal niet ok vindt je.
Dat begrijp ik, en ik ben ook heel lang openminded geweest gezien ik zelf ook moeder ben van kinderen die een stiefmoeder hebben ( gelukkig kan ik met haar goed overweg).quote:Op maandag 16 maart 2015 17:58 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ja ok. Maar misschien vallen er opmerkingen die in jouw context als onschuldig kunnen worden gezien.
Als iemand zegt : 'ik hou van broccoli' kan dat een hele ongeladen opmerking zijn.
Maar vanuit het perspectief van iemand die 10 jaar lang alleen broccoli elke dag gehad heeft, is dat natuurlijk anders.
Omgekeerd oordeelt zij dus ook over het effect op haar kinderen en de relatie met hun vader.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:58 schreef snakelady het volgende:
Ik oordeel alleen over het gedrag wat ze vertoont sinds wij samen zijn, hoe kan ik ook anders?
Dit is niet het enige wat is voorgevallen alleen wel het meest recente en het gene wat het meeste betrekking heeft op de kinderen en op hun relatie met hun vader en ook mij en mijn kinderen.
Openminded? Afzijdig bedoel je, want met haar heb je helemaal geen contact.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:00 schreef snakelady het volgende:
Dat begrijp ik, en ik ben ook heel lang openminded geweest gezien ik zelf ook moeder ben van kinderen die een stiefmoeder hebben ( gelukkig kan ik met haar goed overweg).
Je hoeft het niet zo persoonlijk op te vatten als je zo in gelijk meent te staan toch? Als de kids het zo goed doen en naar hun zin hebben, dan is dat toch het belangrijkste voor jou als (stief)ouder?quote:Alleen gezien we iedere keer als de jongens hier zijn geweest weer bericht krijgen met een of andere wazige klacht die vaak ook betrekking hebben op mij en mijn kinderen is dat vrij lastig.
Misschien is het juist ook omdat we toch iedere keer toch meegaan in haar wensen ( zo denkt ze ook dat we gestopt zijn met roken wegens haar geklaag, alleen dat was wegens een longontsteking).quote:Op maandag 16 maart 2015 18:02 schreef KnalPoenani het volgende:
Ik snap je wel een beetje TO.
Waar bemoeit die ex zich mee in jullie huis? Oké het zijn haar kinderen maar ze heeft toch absoluut niets te zeggen over de regels (bv naakt door het huis lopen) in jullie huis zeker? Ik zie dat bij gescheiden vriendinnen ook wel gebeuren dat ze alles willen beslissen wat betreft de kinderen maar de kinderen hebben nu eenmaal ook een vader die net zo veel te vertellen heeft. En zijn ze in het weekend bij pappa dan beslist HIJ wat er gebeurt en niet ZIJ!? Zij heeft niets te vertellen en niets te willen vind ik. Hoe zij haar kinderen wil opvoeden mag ze zelf weten, in haar huis dus, maar dat geldt net zo goed voor de vader. Zijn huis, zijn regels. Wat zij daar ook van mag vinden?
Ik zou me er dus gewoon niks van aantrekken en als jullie niet meer 'happen' gaat voor haar wellicht ook de lol eraf? Nu krijgt ze jullie blijkbaar iedere keer wéér op de kast en dat is misschien precies wat ze wil? Problemen veroorzaken (tussen jullie)?
En dat mag ze ook, maar in plaats van te oordelen en te roepen dat het onze schuld is zou ze ook gewoon een gesprek kunnen aangaan, zo van ''he, de oudste heeft bultjes die lijken op vlooienbeten, zou dat van jullie af kunnen komen?''quote:Op maandag 16 maart 2015 18:03 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Omgekeerd oordeelt zij dus ook over het effect op haar kinderen en de relatie met hun vader.
ik heb haar de eerste twee keer gevraagd of ze koffie wilde, dat wilde ze niet dus tja. meer kan ik ook niet doen, ik kan haar niet dwingen contact met mij te willen.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:06 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Openminded? Afzijdig bedoel je, want met haar heb je helemaal geen contact.
[..]
Je hoeft het niet zo persoonlijk op te vatten als je zo in gelijk meent te staan toch? Als de kids het zo goed doen en naar hun zin hebben, dan is dat toch het belangrijkste voor jou als (stief)ouder?
Dit vind ik een hele goede optie. Praten is uiteindelijk het beste middel om elkaar te kunnen blijven volgen. Dit is zeker het proberen waard. Wie weet wordt de vrouw veel redelijker als ze zich serieus genomen voelt en ook gehoord.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:50 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Waarom probeer je niet eens een open gesprek door aan te geven dat het nu niet lekker loopt en je graag van haar persoonlijk hoort wat haar dwars zit. Jij wil als moeder toch ook gehoord worden in je rol, dus hoor haar gewoon eens aan zonder dat jij je gelijk probeert te halen voor jezelf of je vriend. Zie het als een start voor communicatie, een poging tot open dialoog.
Misschien houdt ze niet van koffie.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:10 schreef snakelady het volgende:
ik heb haar de eerste twee keer gevraagd of ze koffie wilde, dat wilde ze niet dus tja. meer kan ik ook niet doen, ik kan haar niet dwingen contact met mij te willen.
Ik hoop dat het gaat helpen!quote:Op maandag 16 maart 2015 18:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Misschien houdt ze niet van koffie.
Maar vooral: misschien moet je duidelijk zeggen dat je even wil praten. En dan het gesprek ingaan zoals Mary voorstelt.
Meer kun je niet doen?quote:Op maandag 16 maart 2015 18:10 schreef snakelady het volgende:
ik heb haar de eerste twee keer gevraagd of ze koffie wilde, dat wilde ze niet dus tja. meer kan ik ook niet doen, ik kan haar niet dwingen contact met mij te willen.
Alleen al bovenstaande geeft aan dat je het wel degelijk persoonlijk opvat en daarnaar ook enigszins naar handelt.quote:Ik neem het ook niet persoonlijk naar mij op gezien ik weet dat het niks met mij te maken heeft, niet met mij als persoon zeg maar.
Maar het heeft wel effect op mijn gezin, en dat maakt het toch wel een beetje persoonlijk.
Kennelijk niet of je verwoord een en ander echt onhandig...quote:En natuurlijk is dat laatste het belangrijkste, dat spreekt voor zich,
Als je twijfelt of de kinderen hier voor alles gaan kan ik je nu alvast uit een droom helpen, die gaan voor alles!!quote:Op maandag 16 maart 2015 18:24 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Meer kun je niet doen?
Een kopje koffie aanbieden, terwijl ze op dat moment misschien wel helemaal geen tijd had, kun je toch niet gelijk stellen aan een gesprek tussen verzorgers/ouders mbt de opvoeding? Meer had en kun je zeker wel doen.
[..]
Alleen al bovenstaande geeft aan dat je het wel degelijk persoonlijk opvat en daarnaar ook enigszins naar handelt.
[..]
Kennelijk niet of je verwoord een en ander echt onhandig...
Ik lees in dit topic toch echt voornamelijk hoe kut jij dingen vindt gaan, met een waarde-oordeel over als ex blijft zieken en ik ben open-minded, etc.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:28 schreef snakelady het volgende:
Als je twijfelt of de kinderen hier voor alles gaan kan ik je nu alvast uit een droom helpen, die gaan voor alles!!
En aan haar reacties kon ik merken dat ze geen behoefte heeft aan contact met mij.
Want ze heeft inmiddels al 3x gezegd 'ok, dan doe ik de deur wel op slot' ..quote:
Wat probeert je te insinueren?quote:Op maandag 16 maart 2015 19:10 schreef voederbietel het volgende:
Raak je die kids ook aan? Waar rook is is vuur immers
ik snap hen ook niet zo maar blijkbaar die ik iets heel verkeerds.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:53 schreef probeer het volgende:
Waarom zitten velen hier zo op TS te fitten?
Ik wil juist dat ze mijn stiefMILF was.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:53 schreef probeer het volgende:
Daarom ben ik ook gestopt met roken.quote:
Alle goedbedoelde adviezen worden juist gegeven om TS vérder te helpen. Namelijk door ook hand in eigen boezem te steken. En het is écht goedbedoeld!quote:Op maandag 16 maart 2015 18:53 schreef probeer het volgende:
Ik ook.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook gestopt met roken.
Er zitten ook alleen maar milfjes in dit topic hehquote:Op maandag 16 maart 2015 19:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Alle goedbedoelde adviezen worden juist gegeven om TS vérder te helpen. Namelijk door ook hand in eigen boezem te steken. En het is écht goedbedoeld!
Bij jou twijfel ik daar niet aan. Sommige andere users echter ..quote:Op maandag 16 maart 2015 19:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Alle goedbedoelde adviezen worden juist gegeven om TS vérder te helpen. Namelijk door ook hand in eigen boezem te steken. En het is écht goedbedoeld!
Dat is standaard bij een topic van snakeladyquote:Op maandag 16 maart 2015 18:53 schreef probeer het volgende:
van jou heb ik daar ook geen seconde aan getwijfeld.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is voornamelijk begonnen na een uit de hand gelopen discussie over onze emigratie naar Denemarken, waar ik zelf op een gegeven moment ook niet zo vriendelijk heb gereageerd, waar ik al mijn excuses voor heb aangeboden tegen de mensen die het aangaat.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:29 schreef jodelahity het volgende:
Klinkt alsof die ex om haar kinderen geeft en wat haat heeft naar jullie toe. In welke mate de punten die ze noemt gegrond zijn weet ik niet. Naakt zijn is niet zo'n probleem. Luis kan dat zijn maar je geeft aan dat je genoeg doet ter preventie. Heb verder ook maar weinig van het topic gelezen dus ja. Mensen hoeven naar mijn idee niet fel tegen jou te zijn aan de hand van dit topic maar er zullen vast wel redenen zijn dat zij zo doet (ook bijvoorbeeld zaken die jouw vriend jou niet vertelt wat kan verklaren waarom ze zo nijdig is). Maar goed speculatie
Dat heb ik al even niet meer.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:19 schreef hoink581 het volgende:
De moedermelk van snakelady mogen sabbelen.
Ik geloof dat wel hoor. En geloof ook best dat ze dus dingen deels verzint of erger maakt dan ze zijn. Ik twijfelde niet aan jou. Twijfelde vooral eraan of je vriend misschien dingen achterhield die haar gedrag zou kunnen verklaren (heb over hem ook weinig tot niks gehoord dus ja heb ook niks om op af te gaan).quote:Op maandag 16 maart 2015 20:16 schreef snakelady het volgende:
En ik kan nog wel meer verhalen vertellen waardoor ik weet dat de jongens liever hier wonen maar ik geloof dat daar nu toch niet meer wordt geloofd dus ik neem de moeite maar niet.
Maar gezien meerdere topics uit het verleden denk ik dat je daarin gewoon een vertroebeld beeld over hebt. Waarschijnlijk dat ze je inderdaad heeft afgesnauwd, maar daar kunnen zoveel redenen meer voor zijn dan alleen dat ze jou niet mag.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:28 schreef snakelady het volgende:
En aan haar reacties kon ik merken dat ze geen behoefte heeft aan contact met mij.
Nu kijk ik natuurlijk door een roze bril maar ik denk dat mijn vriend een van de eerlijkste en bovendien ook zachtaardigste mens is die ik ooit heb ontmoet.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:21 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Ik geloof dat wel hoor. En geloof ook best dat ze dus dingen deels verzint of erger maakt dan ze zijn. Ik twijfelde niet aan jou. Twijfelde vooral eraan of je vriend misschien dingen achterhield die haar gedrag zou kunnen verklaren (heb over hem ook weinig tot niks gehoord dus ja heb ook niks om op af te gaan).
Nee niet afgesnauwd, dat zou ze niet doen. Wel mij minderwaardig aankijken en nee zeggen op een wijze alsof ik haar heb gevraagd om mijn huis schoon te maken.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:22 schreef Deckard het volgende:
[..]
Maar gezien meerdere topics uit het verleden denk ik dat je daarin gewoon een vertroebeld beeld over hebt. Waarschijnlijk dat ze je inderdaad heeft afgesnauwd, maar daar kunnen zoveel redenen meer voor zijn dan alleen dat ze jou niet mag.
Oke nou ja kan best zijn dat die ex nou eenmaal zo is. En dat ze wat wraakgevoelens heeft enzovoort. Maar in extreme situaties zijn er vaker ook andere extremen dan je denkt die het verklaren. Dus als het voor jou een beetje een mysterie zou zijn waarom dit zo verloopt op die manier is het logischer om te denken dat je informatie mist zoals bijvoorbeeld gedragingen van je vriend... en nee ik insinueer niks daarmeequote:Op maandag 16 maart 2015 20:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nu kijk ik natuurlijk door een roze bril maar ik denk dat mijn vriend een van de eerlijkste en bovendien ook zachtaardigste mens is die ik ooit heb ontmoet.
Zou hij dingen achter houden wat dit gedrag zou kunnen verklaren dan zou me dat op zijn minst enorm verbazen.
Ik begrijp je redenatie.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:28 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Oke nou ja kan best zijn dat die ex nou eenmaal zo is. En dat ze wat wraakgevoelens heeft enzovoort. Maar in extreme situaties zijn er vaker ook andere extremen dan je denkt die het verklaren. Dus als het voor jou een beetje een mysterie zou zijn waarom dit zo verloopt op die manier is het logischer om te denken dat je informatie mist zoals bijvoorbeeld gedragingen van je vriend... en nee ik insinueer niks daarmeeIk geef gewoon aan wat je zelf ook wel weet en kan bedenken en zelf ook kan weerleggen omdat er voor zover jij weet geen sprake van is
Wat dus een conclusie van jouw kant. Sorry dat ik het in twijfel trek, maar gezien je openingspost heb je daar ook een andere interpretatie dan wat er van je gevraagd wordt. En misschien heb je gelijk, maar dat geeft geen reden om het niet te proberen.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee niet afgesnauwd, dat zou ze niet doen. Wel mij minderwaardig aankijken en nee zeggen op een wijze alsof ik haar heb gevraagd om mijn huis schoon te maken.
Dat is lief en leuk dat er zoveel vertrouwen is tussen julliequote:Op maandag 16 maart 2015 20:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nu kijk ik natuurlijk door een roze bril maar ik denk dat mijn vriend een van de eerlijkste en bovendien ook zachtaardigste mens is die ik ooit heb ontmoet.
Zou hij dingen achter houden wat dit gedrag zou kunnen verklaren dan zou me dat op zijn minst enorm verbazen.
beide ouders komen uit ijsland dus dat is niet vreemd, maar wel heel veel in combinatie met de rest.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:42 schreef jodelahity het volgende:
Oke ja een nare situatie dan. Ijslandse les klinkt ook wel een beetje speciaal ja om het zo maar te zeggen. Tenzij ze daar wegkomt ofzo. Maar ja niet teveel van aantrekken dan en misschien weer een bemiddelaar inschakelen als je dat wil. Dit zijn zulke dingen die je nou eenmaal in je leven meemaakt en wat kut zijn
Beetje verdrietig uitgangspunt vind ik dit. Alsof die 50-50 verdeling je juridisch het gelijk geeft om thuis volledig je eigen ding te doen. Ik snap dat je thuis je eigen regels enzo wil en dat je gelooft dat je eigen weg het beste is. Maar die kinderen zelf zouden het uitgangspunt moeten zijn ipv tussen 2 verschillende huizen en regels in te zitten. Dat kan verwarrend zijn als die regels teveel afwijken van elkaar. Alleen al voor die continuïteit zou ik toch hopen dat ouders ondanks hun scheiding nog wel wat verder gaan dan letterlijk de opvoeding verdelen qua tijd en verder niet. Dit is wel de vormende periode waarin je ze een basis mee geeft en je zou hopen dat dit het gezamelijke doel is...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 05:58 schreef madeliefff het volgende:
Hoe is t ouderlijke gezag wettelijk geregeld dan ? Als dat 50-50 is zou ik tegen die moeder zeggen bij ons thuis hebben we onze regels en bij jou thuis jouw regels...
Niet meer 50/50, nu alleen om het weekend van vaak donderdag tot zondag.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 05:58 schreef madeliefff het volgende:
Hoe is t ouderlijke gezag wettelijk geregeld dan ? Als dat 50-50 is zou ik tegen die moeder zeggen bij ons thuis hebben we onze regels en bij jou thuis jouw regels...
Dat is alleen vrij lastig als er nog twee kinderen zijn die ook weer hun regels hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:29 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Beetje verdrietig uitgangspunt vind ik dit. Alsof die 50-50 verdeling je juridisch het gelijk geeft om thuis volledig je eigen ding te doen. Ik snap dat je thuis je eigen regels enzo wil en dat je gelooft dat je eigen weg het beste is. Maar die kinderen zelf zouden het uitgangspunt moeten zijn ipv tussen 2 verschillende huizen en regels in te zitten. Dat kan verwarrend zijn als die regels teveel afwijken van elkaar. Alleen al voor die continuïteit zou ik toch hopen dat ouders ondanks hun scheiding nog wel wat verder gaan dan letterlijk de opvoeding verdelen qua tijd en verder niet. Dit is wel de vormende periode waarin je ze een basis mee geeft en je zou hopen dat dit het gezamelijke doel is...
(Even een algemene opmerking tussendoor, niet persoonlijk bedoelt)
Ik snap je punt hoor, maar je benadert het, niet geheel onterecht, puur vanuit jouw praktijk en voornamelijk voor jouw kinderen. Dan is het toch een soort verdediging ipv samen een gezamelijke basis te zoeken in mijn ogen. Snap dat het niet gaat als je geen contact kan of wil hebben met de andere partij, maar het ondersteunt wel een beetje het punt imho...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is alleen vrij lastig als er nog twee kinderen zijn die ook weer hun regels hebben.
simpel voorbeeld, bij hun moeder mogen ze alleen in het weekend op de computer, hier mogen ze iedere dag na hun huiswerk en half uurtje op de computer.
Zouden mijn kinderen dat dan niet meer op de computer mogen op schooldagen of moeten wij ons aanpassen en dan ook alleen in het weekend?
Hier mag iedere dag afgesproken worden met vrienden, bij hun moeder alleen in het weekend.
Hier mogen ze na school en snoepje, bij hun moeder alleen op zaterdag.
Hier mag alleen in het weekend een glas cola/fanta gedronken worden, bij hun moeder wanneer ze willen.
Dus het is lastig om in een samengesteld gezin de regels van de andere ouders aan te houden.
Wij hebben hier ook regels aangepast aan hun, dat is logisch, je vormt samen een nieuw gezin en je wil dat iedereen zich welkom voelt en zich thuis voelt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:51 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik snap je punt hoor, maar je benadert het, niet geheel onterecht, puur vanuit jouw praktijk en voornamelijk voor jouw kinderen. Dan is het toch een soort verdediging ipv samen een gezamelijke basis te zoeken in mijn ogen. Snap dat het niet gaat als je geen contact kan of wil hebben met de andere partij, maar het ondersteunt wel een beetje het punt imho...
Volgens mij lees ik hier de kern. De moeder heeft een ander idee over opvoeden dan jij (en naar ik mag aannemen jouw vriend). Dat botst.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:37 schreef snakelady het volgende:
Ik begrijp je redenatie.
Ik weet dat ze een controllefreak is, ik denk dat het voor haar heel moeilijk is om dus die controle die ze over de kinderen heeft los te laten.
Zo vind ze het ook heel belangrijk wat andere mensen over haar en haar kinderen denken, de oudste bv zit op wedstrijdzwemmen twee keer in de week, op gymnastiek, op muziekles en op ijslandse les.
hij is pas rond half zeven klaar, moet dan eten, huiswerk maken en douchen en ligt dan rond half 9 in bed.
al deze dingen moet hij zelf regelen, hij gaat zelf met de bus naar al die afspraken gezien zijn moeder 50+ uur in de week werkt.
Hij is kapot, hij is moe, hij vind dit niet meer leuk maar hij moet.
hij heeft vaak last van hoofdpijn en buikpijn.
Hier hoeft hij die dingen niet en kan hij meer relaxen en uitrusten.
daarom wil hij hier wonen.
En hij moet dit doen omdat zijn moeder wil dat haar kinderen overal in uitblinken.
Heel belangrijk ja, maar niet het enige wat kinderen nodig hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:59 schreef snakelady het volgende:
Wij hebben hier ook regels aangepast aan hun, dat is logisch, je vormt samen een nieuw gezin en je wil dat iedereen zich welkom voelt en zich thuis voelt.
Seriously? Compliment aan een kant ja, maar er lijkt me ook een reden dat een kind niet zelf kan beslissen waar het woont. For obvious reasons.quote:Dat de oudste hier wil komen wonen geeft al voldoende aan dat dat is gelukt.
Het gaat dan ook niet om alle regels aanpassen naar het andere huis, maar goed...quote:Maar alle regels aanpassen aan de regels van hun andere thuis is gewoonweg onmogelijk als er ook nog andere kinderen in het spel zijn.
Dat klopt ook, zo was hij helemaal overstuur dat hij zijn haar kort moest laten knippen, hij wilde het zelf wat langer laten groeien maar dat mag niet. Kleding mag hij zelf ook niet uitzoeken.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij lees ik hier de kern. De moeder heeft een ander idee over opvoeden dan jij (en naar ik mag aannemen jouw vriend). Dat botst.
Is ook gewoon lastig, zelfs als je nog bij elkaar bent. Als je bij elkaar bent is echter de gulden middenweg makkelijker te realiseren. Eenmaal uit elkaar gaan mensen meer hun eigen gang en ja... er is weinig waar je mensen zo meer over de zeik krijgt als hun kinderen. En terecht.
Dat is ook logisch inderdaad, er is een goede reden voor dat dat pas met 12 jaar kan.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:04 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Heel belangrijk ja, maar niet het enige wat kinderen nodig hebben.
[..]
Seriously? Compliment aan een kant ja, maar er lijkt me ook een reden dat een kind niet zelf kan beslissen waar het woont. For obvious reasons.
[..]
Het gaat dan ook niet om alle regels aanpassen naar het andere huis, maar goed...
Even over het laatste: dat de oudste een bepaalde regel fijner zou vinden is niet zo relevant. Je probeert toch altijd de beste ouder te zijn en niet de leukste...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:04 schreef snakelady het volgende:
Dat klopt ook, zo was hij helemaal overstuur dat hij zijn haar kort moest laten knippen, hij wilde het zelf wat langer laten groeien maar dat mag niet. Kleding mag hij zelf ook niet uitzoeken.
de jongste ook niet overigens maar die heeft daar geen problemen mee.
Mijn vriend en ik zijn wat makkelijker, wij laten meer de kinderen zichzelf ontdekken en vormen (zelf haar- en kledingstijl kiezen) terwijl zij meer van het strikte en controlerende is.
En dat botst inderdaad, echt twee tegenpolen.
Ik zeg niet dat onze opvoeding beter is, gewoon anders maar ik merk wel dat dus de oudste hier ook moeite mee heeft, maar misschien ook juist omdat het hier anders gaat.
voor iemand die pretendeert als te weten zit je er toch vaak naast, zoals de leeftijden in dit geval..quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:14 schreef Loveless85 het volgende:
Ik blijf erbij; jullie lijken gewoon teveel op elkaar, manmanman, als je wat topics van jou leest en de karrenvrachten bagger die worden uitgestort over ex-man, ex-van-huidige-vriend, of bv. een vriendin/buurvrouw die iets te excentriek of close is... Dan snap ik wel dat het botst met die ex.
En continue terugkomen met dat geneuzel dat die kinderen het leuker bij jullie vinden, hoe vaak zijn ze er? is het dan niet meer een wat uitgebreider logeerpartijtje, wat altijd 'leuker' is dan thuis op die leeftijd, want er mag en kan meer, sowieso is het wat vrijer bij jullie als ik het zo hoor. Kan en mag je niet tegen die moeder gebruiken op deze manier, das echt een beetje matig. Of ga je er ook naar handelen als een van jouw kinderen een keer uit logeren zijn en dan zeggen 'wow, het is hier veel leuker dan thuis!'.
Of komt nu het verweer dat je een serieus gesprek hebt gevoerd hierover met kinderen van 7 & 11?
zoals ik al schreef, we houden er rekening mee, alleen zijn er ook grenzen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Even over het laatste: dat de oudste een bepaalde regel fijner zou vinden is niet zo relevant. Je probeert toch altijd de beste ouder te zijn en niet de leukste...
Begrijp ik nou goed dat moeder het grootste deel van de opvoeding voor haar rekening neemt? Dan lijkt mij dat het in het belang is van iedereen dat haar regels wel het uitgangspunt vormen en dat zoveel mogelijk wordt voorkomen dat er conflicten ontstaan. Dat is lastig, maar goed... zul je wel een oplossing voor moeten gaan bedenken.
En dat wil niet zeggen dat alles wat moeder wil 1:1 opgevolgd gaat worden, maar je moet er toch wel rekening mee houden.
Voor zover ik weet zijn ze niet van jaren geleden hoor, ik doel met name op eentje met een buurvrouw/vriendin? En uiteraard de befaamde reeks van voor je emigratie.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
voor iemand die pretendeert als te weten zit je er toch vaak naast, zoals de leeftijden in dit geval..
de oudste is hier vaker, zo'n drie dagen doordeweeks na zijn sporten, blijft hier ook eten en gaat daarna naar huis.
de jongste om het weekend, wat je had kunnen lezen overigens.
Overigens topics van jaren geleden erbij halen? Serieus?
Als je het hierbij zou laten, dan zou er denk ik meer begrip zijn in dit topic.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:14 schreef snakelady het volgende:
Dat is ook logisch inderdaad, er is een goede reden voor dat dat pas met 12 jaar kan.
We proberen zoveel mogelijk haar regels en denkwijze te respecteren,helaas doet ze dat andersom niet.
Maar hier haal je er weer van alles bij en dat is al dan niet terecht, gewoon een voortzetting van verdediging van jullie eigen standpunten en blijven hameren op de verschillen. Dat doet de logica van het stukje erboven teniet.quote:De jongens worden bv gelovig opgevoed, wij zijn niet gelovig maar ze wil niet dat we de kinderen iets vertellen over evolutie en dergelijke. Ook is al die buitenschoolse activiteiten niet in overleg gegaan, dat heeft ze besloten zonder medeweten van hun vader, terwijl hij het te veel vind.
Ook gaat de oudste in de zomervakantie naar een of andere weekje weg met de kerk, in de weken dat wij de kinderen hebben, zonder overleg.
Ik heb ook bepaald niet de illusie dat dit probleem zich op gaat lossen. Het zal een strijd blijven. Je kan alleen de hevigheid daarvan een beetje sturen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:19 schreef snakelady het volgende:
zoals ik al schreef, we houden er rekening mee, alleen zijn er ook grenzen.
Je bedoeld land waar iedereen samen naakt douched voor het zwembad in te gaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:26 schreef dopfles1 het volgende:
Sowieso naakt gaan voor je kinderen van je vriend is een beetje raar.
Je bent in een ander land, met andere culturen en meningen. Pas je aan.
Gewoon accepteren dat ze dat niet wilt. In Nederland zijn er ook mensen die met iedereen seks hebben, wat voor anderen ook niet normaal is.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je bedoeld land waar iedereen samen naakt douched voor het zwembad in te gaan.
De cultuur in IJsland waar ze mee opgroeien waar mensen gezamenlijk naakt in een warmwaterbron gaan, kinderen en volwassenen?
En ik sta niet naakt voor de kinderen te paraderen, ik kleed me om en de deur is open gegaan.
Maar dat zijn juist de zaken die onderling contact en begrip zo moeilijk maakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:20 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Als je het hierbij zou laten, dan zou er denk ik meer begrip zijn in dit topic.
[..]
Maar hier haal je er weer van alles bij en dat is al dan niet terecht, gewoon een voortzetting van verdediging van jullie eigen standpunten en blijven hameren op de verschillen. Dat doet de logica van het stukje erboven teniet.
Wat heeft dat topic, van overigens een jaar geleden, in vredesnaam met dit topic te maken?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn ze niet van jaren geleden hoor, ik doel met name op eentje met een buurvrouw/vriendin? En uiteraard de befaamde reeks van voor je emigratie.
Nou, kortom, ze zijn beiden veel meer nachten thuis, en die moeder is dus de primaire opvoeder. Dat had ook best in de OP gemogen, want als je iemand om het weekend hebt, is het ergens wel logisch dat je niet even tegen de regels in gaat die dat kind de andere 12 vd 14 dagen opgelegd krijgt. Dan ben je ook de situatie zelf gewoon aan het fucken en is het niet gek dat zo'n kind dan denkt 'wow ik wil hier wonen, hier mag meer'.
Zoals ondertussen al tig keer in dit topic staat, de deur gaat op slot.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:31 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Gewoon accepteren dat ze dat niet wilt. In Nederland zijn er ook mensen die met iedereen seks hebben, wat voor anderen ook niet normaal is.
Je geeft aan dat de kinderen gelovig worden opgevoed. Je snapt zelf ook wel dat hier alles wat strenger is dan bij een niet gelovige opvoeding.
Verder zijn het niet jou kinderen dus je hebt niets te zeggen wat ze wel en niet mogen zien. Volgende keer gewoon de deur op slot.
Dat is natuurlijk ook afhankelijk van hoe je daar over denkt. Maar als ik lees dat moeder religieus is en dat echt serieus wenst te nemen, dan kun je er donder op zeggen dat je met dit soort acties alle nekharen overeind krijgt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:26 schreef dopfles1 het volgende:
Sowieso naakt gaan voor je kinderen van je vriend is een beetje raar.
De oudste vroeg eens waarom wij niet geloven, dus wij uitgelegd, uitgelegd dat sommige in God geloven, andere in Allah en wij geloven niet in een God en in evolutie, beetje uitgelegd wat evolutie is en ook wat verteld over andere geloven en de verschillen hierin.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook afhankelijk van hoe je daar over denkt. Maar als ik lees dat moeder religieus is en dat echt serieus wenst te nemen, dan kun je er donder op zeggen dat je met dit soort acties alle nekharen overeind krijgt.
Daar zal TS gewoon vooraf wat beter over na moeten denken lijkt mij.
Met het doorgeven van kennis vind ik dat al weer wat anders. Al zou je b.v. in plaats van de evolutietheorie doorgeven er voor kunnen kiezen om uit te leggen dat die theorie bestaat, maar dat daar niet iedereen in gelooft. Al is de vraag op welke leeftijd je dat moet doen. Met google vinden ze dan zelf wel alle benodigde informatie.
Het hoort toch gewoon bij de situatie of niet? Of mag alleen jij de oude koeien mbt de ex'en en dingen die wél goed gaan uit de sloot halen, maar andersom niet? En je hebt zelf in die reeks gezegd dat als je ex een betere vader was dat je niet was geëmigreerd, dus achquote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dat zijn juist de zaken die onderling contact en begrip zo moeilijk maakt.
[..]
Wat heeft dat topic, van overigens een jaar geleden, in vredesnaam met dit topic te maken?
Ik betrek zelfs de vader van mijn kinderen in de beslissingen, welke school ze gaan, welke sporten ze doen, wel of geen religie enz.
Dat vader ze minder ziet maakt hem niet spontaan ineens geen vader meer.
En ik ga niet tegen haar regels in, alleen in ons huis hebben we ook eigen regels, gezien we nog twee kinderen hebben dus kunnen wij ons niet aan iedere regel van hun houden.
wat goed dat je daar met een topic op FOK! achterkomt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ondertussen al tig keer in dit topic staat, de deur gaat op slot.
Het heeft niks te maken met hoe de situatie nu is, zoals ik al schreef, contact met hun vader gaat goed, hij staat nog steeds achter deze beslissing, ook zijn ouders met wie ik nog wekelijks contact heb, en allemaal komen ze in mei hier naar toe op vakantiequote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het hoort toch gewoon bij de situatie of niet? Of mag alleen jij de oude koeien mbt de ex'en en dingen die wél goed gaan uit de sloot halen, maar andersom niet? En je hebt zelf in die reeks gezegd dat als je ex een betere vader was dat je niet was geëmigreerd, dus ach![]()
En zoals ik al meerdere keren heb aangegeven gaan we weer gesprek aan samen met een mediator, wat we eerder ook al eens hebben gedaan.quote:Nee, maar je kan in ieder geval in overleg treden, eventueel met een mediator, wat je al tig keer is geadviseerd, maar zoals voorspelt verzaakt dit topic weer in een aantal open deuren qua advies, verdere nutteloze discussie, en 'ik wilde t ff van me af schrijven'. Want nu proberen jullie het gewoon beiden over de ruggen van de kinderen uit te vechten. Zij door ze idiote regels op te leggen om jullie te pesten, en jullie door het allemaal lekker los en makkelijk te laten zodat die kinderen liever bij jullie zijn dan thuis, zodat je daar weer lekker mee kan schermen.
Dat wordt dan ook niet betwist door mij, maar je gaat gewoon verder met die beerput delen ter verdediging van jouw standpunt. Dan lijkt je prioriteit toch een beetje daar te liggen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:32 schreef snakelady het volgende:
Maar dat zijn juist de zaken die onderling contact en begrip zo moeilijk maakt.
Gelukkig schrijf je die tweede regel, maar je verwoording in de eerste is wel echt nasty. Zelfs, kom op hoor.quote:Ik betrek zelfs de vader van mijn kinderen in de beslissingen, welke school ze gaan, welke sporten ze doen, wel of geen religie enz.
Dat vader ze minder ziet maakt hem niet spontaan ineens geen vader meer.
Dat was al voorheen, alleen lijken veel mensen daar overheen te (willen) lezen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:43 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
wat goed dat je daar met een topic op FOK! achterkomt.
Maar je wist van tevoren dat dit gezeik op zou leveren. Nou, dan is de afweging: vind ik dit belangrijk genoeg om te vertellen dat ik het gezeik voor lief wil nemen... Is het antwoord daarop "ja", dan moet je ook het gezeik voor lief nemen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:38 schreef snakelady het volgende:
De oudste vroeg eens waarom wij niet geloven, dus wij uitgelegd, uitgelegd dat sommige in God geloven, andere in Allah en wij geloven niet in een God en in evolutie, beetje uitgelegd wat evolutie is en ook wat verteld over andere geloven en de verschillen hierin.
Dat was dus heel fout van ons, want daarmee beinvloeden wij hun mening te veel.
Maar het lastige is dus dat er nog twee kinderen zijn die niet gelovig worden opgevoed, en vragen waarom die twee niet naar de kerk gaan en waarom ze niet hun vormsel en dergelijke doen.
Wij willen daar gewoon open en eerlijk antwoord op kunnen geven.
Ik schrijf zelfs omdat mijn situatie wat anders is, wij wonen in een ander land dan hun vader.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:47 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dat wordt dan ook niet betwist door mij, maar je gaat gewoon verder met die beerput delen ter verdediging van jouw standpunt. Dan lijkt je prioriteit toch een beetje daar te liggen.
[..]
Gelukkig schrijf je die tweede regel, maar je verwoording in de eerste is wel echt nasty. Zelfs, kom op hoor.
Ik weet niet wat voor idee jij hebt bij Denemarken, maar er zijn zowat geen cultuurverschillen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:47 schreef dopfles1 het volgende:
TS snapt duidelijk dat ze totaal niets te zeggen heeft en 100en compromis moet maken om in een ander land te wonen met haar kinderen en om bij de kinderen van haar vriend kan zijn. En dan nog niet te spreken over de cultuur verschillen met haar vriend.
Succes TS!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |