Dat klopt ook, zo was hij helemaal overstuur dat hij zijn haar kort moest laten knippen, hij wilde het zelf wat langer laten groeien maar dat mag niet. Kleding mag hij zelf ook niet uitzoeken.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij lees ik hier de kern. De moeder heeft een ander idee over opvoeden dan jij (en naar ik mag aannemen jouw vriend). Dat botst.
Is ook gewoon lastig, zelfs als je nog bij elkaar bent. Als je bij elkaar bent is echter de gulden middenweg makkelijker te realiseren. Eenmaal uit elkaar gaan mensen meer hun eigen gang en ja... er is weinig waar je mensen zo meer over de zeik krijgt als hun kinderen. En terecht.
Dat is ook logisch inderdaad, er is een goede reden voor dat dat pas met 12 jaar kan.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:04 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Heel belangrijk ja, maar niet het enige wat kinderen nodig hebben.
[..]
Seriously? Compliment aan een kant ja, maar er lijkt me ook een reden dat een kind niet zelf kan beslissen waar het woont. For obvious reasons.
[..]
Het gaat dan ook niet om alle regels aanpassen naar het andere huis, maar goed...
Even over het laatste: dat de oudste een bepaalde regel fijner zou vinden is niet zo relevant. Je probeert toch altijd de beste ouder te zijn en niet de leukste...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:04 schreef snakelady het volgende:
Dat klopt ook, zo was hij helemaal overstuur dat hij zijn haar kort moest laten knippen, hij wilde het zelf wat langer laten groeien maar dat mag niet. Kleding mag hij zelf ook niet uitzoeken.
de jongste ook niet overigens maar die heeft daar geen problemen mee.
Mijn vriend en ik zijn wat makkelijker, wij laten meer de kinderen zichzelf ontdekken en vormen (zelf haar- en kledingstijl kiezen) terwijl zij meer van het strikte en controlerende is.
En dat botst inderdaad, echt twee tegenpolen.
Ik zeg niet dat onze opvoeding beter is, gewoon anders maar ik merk wel dat dus de oudste hier ook moeite mee heeft, maar misschien ook juist omdat het hier anders gaat.
voor iemand die pretendeert als te weten zit je er toch vaak naast, zoals de leeftijden in dit geval..quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:14 schreef Loveless85 het volgende:
Ik blijf erbij; jullie lijken gewoon teveel op elkaar, manmanman, als je wat topics van jou leest en de karrenvrachten bagger die worden uitgestort over ex-man, ex-van-huidige-vriend, of bv. een vriendin/buurvrouw die iets te excentriek of close is... Dan snap ik wel dat het botst met die ex.
En continue terugkomen met dat geneuzel dat die kinderen het leuker bij jullie vinden, hoe vaak zijn ze er? is het dan niet meer een wat uitgebreider logeerpartijtje, wat altijd 'leuker' is dan thuis op die leeftijd, want er mag en kan meer, sowieso is het wat vrijer bij jullie als ik het zo hoor. Kan en mag je niet tegen die moeder gebruiken op deze manier, das echt een beetje matig. Of ga je er ook naar handelen als een van jouw kinderen een keer uit logeren zijn en dan zeggen 'wow, het is hier veel leuker dan thuis!'.
Of komt nu het verweer dat je een serieus gesprek hebt gevoerd hierover met kinderen van 7 & 11?
zoals ik al schreef, we houden er rekening mee, alleen zijn er ook grenzen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Even over het laatste: dat de oudste een bepaalde regel fijner zou vinden is niet zo relevant. Je probeert toch altijd de beste ouder te zijn en niet de leukste...
Begrijp ik nou goed dat moeder het grootste deel van de opvoeding voor haar rekening neemt? Dan lijkt mij dat het in het belang is van iedereen dat haar regels wel het uitgangspunt vormen en dat zoveel mogelijk wordt voorkomen dat er conflicten ontstaan. Dat is lastig, maar goed... zul je wel een oplossing voor moeten gaan bedenken.
En dat wil niet zeggen dat alles wat moeder wil 1:1 opgevolgd gaat worden, maar je moet er toch wel rekening mee houden.
Voor zover ik weet zijn ze niet van jaren geleden hoor, ik doel met name op eentje met een buurvrouw/vriendin? En uiteraard de befaamde reeks van voor je emigratie.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
voor iemand die pretendeert als te weten zit je er toch vaak naast, zoals de leeftijden in dit geval..
de oudste is hier vaker, zo'n drie dagen doordeweeks na zijn sporten, blijft hier ook eten en gaat daarna naar huis.
de jongste om het weekend, wat je had kunnen lezen overigens.
Overigens topics van jaren geleden erbij halen? Serieus?
Als je het hierbij zou laten, dan zou er denk ik meer begrip zijn in dit topic.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:14 schreef snakelady het volgende:
Dat is ook logisch inderdaad, er is een goede reden voor dat dat pas met 12 jaar kan.
We proberen zoveel mogelijk haar regels en denkwijze te respecteren,helaas doet ze dat andersom niet.
Maar hier haal je er weer van alles bij en dat is al dan niet terecht, gewoon een voortzetting van verdediging van jullie eigen standpunten en blijven hameren op de verschillen. Dat doet de logica van het stukje erboven teniet.quote:De jongens worden bv gelovig opgevoed, wij zijn niet gelovig maar ze wil niet dat we de kinderen iets vertellen over evolutie en dergelijke. Ook is al die buitenschoolse activiteiten niet in overleg gegaan, dat heeft ze besloten zonder medeweten van hun vader, terwijl hij het te veel vind.
Ook gaat de oudste in de zomervakantie naar een of andere weekje weg met de kerk, in de weken dat wij de kinderen hebben, zonder overleg.
Ik heb ook bepaald niet de illusie dat dit probleem zich op gaat lossen. Het zal een strijd blijven. Je kan alleen de hevigheid daarvan een beetje sturen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:19 schreef snakelady het volgende:
zoals ik al schreef, we houden er rekening mee, alleen zijn er ook grenzen.
Je bedoeld land waar iedereen samen naakt douched voor het zwembad in te gaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:26 schreef dopfles1 het volgende:
Sowieso naakt gaan voor je kinderen van je vriend is een beetje raar.
Je bent in een ander land, met andere culturen en meningen. Pas je aan.
Gewoon accepteren dat ze dat niet wilt. In Nederland zijn er ook mensen die met iedereen seks hebben, wat voor anderen ook niet normaal is.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je bedoeld land waar iedereen samen naakt douched voor het zwembad in te gaan.
De cultuur in IJsland waar ze mee opgroeien waar mensen gezamenlijk naakt in een warmwaterbron gaan, kinderen en volwassenen?
En ik sta niet naakt voor de kinderen te paraderen, ik kleed me om en de deur is open gegaan.
Maar dat zijn juist de zaken die onderling contact en begrip zo moeilijk maakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:20 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Als je het hierbij zou laten, dan zou er denk ik meer begrip zijn in dit topic.
[..]
Maar hier haal je er weer van alles bij en dat is al dan niet terecht, gewoon een voortzetting van verdediging van jullie eigen standpunten en blijven hameren op de verschillen. Dat doet de logica van het stukje erboven teniet.
Wat heeft dat topic, van overigens een jaar geleden, in vredesnaam met dit topic te maken?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn ze niet van jaren geleden hoor, ik doel met name op eentje met een buurvrouw/vriendin? En uiteraard de befaamde reeks van voor je emigratie.
Nou, kortom, ze zijn beiden veel meer nachten thuis, en die moeder is dus de primaire opvoeder. Dat had ook best in de OP gemogen, want als je iemand om het weekend hebt, is het ergens wel logisch dat je niet even tegen de regels in gaat die dat kind de andere 12 vd 14 dagen opgelegd krijgt. Dan ben je ook de situatie zelf gewoon aan het fucken en is het niet gek dat zo'n kind dan denkt 'wow ik wil hier wonen, hier mag meer'.
Zoals ondertussen al tig keer in dit topic staat, de deur gaat op slot.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:31 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Gewoon accepteren dat ze dat niet wilt. In Nederland zijn er ook mensen die met iedereen seks hebben, wat voor anderen ook niet normaal is.
Je geeft aan dat de kinderen gelovig worden opgevoed. Je snapt zelf ook wel dat hier alles wat strenger is dan bij een niet gelovige opvoeding.
Verder zijn het niet jou kinderen dus je hebt niets te zeggen wat ze wel en niet mogen zien. Volgende keer gewoon de deur op slot.
Dat is natuurlijk ook afhankelijk van hoe je daar over denkt. Maar als ik lees dat moeder religieus is en dat echt serieus wenst te nemen, dan kun je er donder op zeggen dat je met dit soort acties alle nekharen overeind krijgt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:26 schreef dopfles1 het volgende:
Sowieso naakt gaan voor je kinderen van je vriend is een beetje raar.
De oudste vroeg eens waarom wij niet geloven, dus wij uitgelegd, uitgelegd dat sommige in God geloven, andere in Allah en wij geloven niet in een God en in evolutie, beetje uitgelegd wat evolutie is en ook wat verteld over andere geloven en de verschillen hierin.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook afhankelijk van hoe je daar over denkt. Maar als ik lees dat moeder religieus is en dat echt serieus wenst te nemen, dan kun je er donder op zeggen dat je met dit soort acties alle nekharen overeind krijgt.
Daar zal TS gewoon vooraf wat beter over na moeten denken lijkt mij.
Met het doorgeven van kennis vind ik dat al weer wat anders. Al zou je b.v. in plaats van de evolutietheorie doorgeven er voor kunnen kiezen om uit te leggen dat die theorie bestaat, maar dat daar niet iedereen in gelooft. Al is de vraag op welke leeftijd je dat moet doen. Met google vinden ze dan zelf wel alle benodigde informatie.
Het hoort toch gewoon bij de situatie of niet? Of mag alleen jij de oude koeien mbt de ex'en en dingen die wél goed gaan uit de sloot halen, maar andersom niet? En je hebt zelf in die reeks gezegd dat als je ex een betere vader was dat je niet was geëmigreerd, dus achquote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dat zijn juist de zaken die onderling contact en begrip zo moeilijk maakt.
[..]
Wat heeft dat topic, van overigens een jaar geleden, in vredesnaam met dit topic te maken?
Ik betrek zelfs de vader van mijn kinderen in de beslissingen, welke school ze gaan, welke sporten ze doen, wel of geen religie enz.
Dat vader ze minder ziet maakt hem niet spontaan ineens geen vader meer.
En ik ga niet tegen haar regels in, alleen in ons huis hebben we ook eigen regels, gezien we nog twee kinderen hebben dus kunnen wij ons niet aan iedere regel van hun houden.
wat goed dat je daar met een topic op FOK! achterkomt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ondertussen al tig keer in dit topic staat, de deur gaat op slot.
Het heeft niks te maken met hoe de situatie nu is, zoals ik al schreef, contact met hun vader gaat goed, hij staat nog steeds achter deze beslissing, ook zijn ouders met wie ik nog wekelijks contact heb, en allemaal komen ze in mei hier naar toe op vakantiequote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het hoort toch gewoon bij de situatie of niet? Of mag alleen jij de oude koeien mbt de ex'en en dingen die wél goed gaan uit de sloot halen, maar andersom niet? En je hebt zelf in die reeks gezegd dat als je ex een betere vader was dat je niet was geëmigreerd, dus ach![]()
En zoals ik al meerdere keren heb aangegeven gaan we weer gesprek aan samen met een mediator, wat we eerder ook al eens hebben gedaan.quote:Nee, maar je kan in ieder geval in overleg treden, eventueel met een mediator, wat je al tig keer is geadviseerd, maar zoals voorspelt verzaakt dit topic weer in een aantal open deuren qua advies, verdere nutteloze discussie, en 'ik wilde t ff van me af schrijven'. Want nu proberen jullie het gewoon beiden over de ruggen van de kinderen uit te vechten. Zij door ze idiote regels op te leggen om jullie te pesten, en jullie door het allemaal lekker los en makkelijk te laten zodat die kinderen liever bij jullie zijn dan thuis, zodat je daar weer lekker mee kan schermen.
Dat wordt dan ook niet betwist door mij, maar je gaat gewoon verder met die beerput delen ter verdediging van jouw standpunt. Dan lijkt je prioriteit toch een beetje daar te liggen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:32 schreef snakelady het volgende:
Maar dat zijn juist de zaken die onderling contact en begrip zo moeilijk maakt.
Gelukkig schrijf je die tweede regel, maar je verwoording in de eerste is wel echt nasty. Zelfs, kom op hoor.quote:Ik betrek zelfs de vader van mijn kinderen in de beslissingen, welke school ze gaan, welke sporten ze doen, wel of geen religie enz.
Dat vader ze minder ziet maakt hem niet spontaan ineens geen vader meer.
Dat was al voorheen, alleen lijken veel mensen daar overheen te (willen) lezen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:43 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
wat goed dat je daar met een topic op FOK! achterkomt.
Maar je wist van tevoren dat dit gezeik op zou leveren. Nou, dan is de afweging: vind ik dit belangrijk genoeg om te vertellen dat ik het gezeik voor lief wil nemen... Is het antwoord daarop "ja", dan moet je ook het gezeik voor lief nemen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:38 schreef snakelady het volgende:
De oudste vroeg eens waarom wij niet geloven, dus wij uitgelegd, uitgelegd dat sommige in God geloven, andere in Allah en wij geloven niet in een God en in evolutie, beetje uitgelegd wat evolutie is en ook wat verteld over andere geloven en de verschillen hierin.
Dat was dus heel fout van ons, want daarmee beinvloeden wij hun mening te veel.
Maar het lastige is dus dat er nog twee kinderen zijn die niet gelovig worden opgevoed, en vragen waarom die twee niet naar de kerk gaan en waarom ze niet hun vormsel en dergelijke doen.
Wij willen daar gewoon open en eerlijk antwoord op kunnen geven.
Ik schrijf zelfs omdat mijn situatie wat anders is, wij wonen in een ander land dan hun vader.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:47 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dat wordt dan ook niet betwist door mij, maar je gaat gewoon verder met die beerput delen ter verdediging van jouw standpunt. Dan lijkt je prioriteit toch een beetje daar te liggen.
[..]
Gelukkig schrijf je die tweede regel, maar je verwoording in de eerste is wel echt nasty. Zelfs, kom op hoor.
Ik weet niet wat voor idee jij hebt bij Denemarken, maar er zijn zowat geen cultuurverschillen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:47 schreef dopfles1 het volgende:
TS snapt duidelijk dat ze totaal niets te zeggen heeft en 100en compromis moet maken om in een ander land te wonen met haar kinderen en om bij de kinderen van haar vriend kan zijn. En dan nog niet te spreken over de cultuur verschillen met haar vriend.
Succes TS!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |