Yvie_lu | zaterdag 14 maart 2015 @ 07:23 |
![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo 03. Daniel Ricciardo 26. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 ![]() Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado ![]() Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo 33. Max Verstappen ![]() 55. Carlos Sainz Jr. ![]() Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson? 12. Felipe Nasr? 36. Giedo van der Garde ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 28. Will Stevens 98. Roberto Merhi Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2015 ![]() Wijzigingen 2015 uitgelegd | |
Yvie_lu | zaterdag 14 maart 2015 @ 07:27 |
Ben benieuwd wat McLaren Honda straks zegt na de quali over eventuele vooruitgang nog te verwachten voor de aankomende races. | |
nils7 | zaterdag 14 maart 2015 @ 07:56 |
Hugo Boss van McLaren naar Mercedes overgestapt? | |
Tarado | zaterdag 14 maart 2015 @ 08:16 |
Ja | |
DiegoArmandoMaradona | zaterdag 14 maart 2015 @ 13:12 |
Wat is het programma nu? | |
Beach | zaterdag 14 maart 2015 @ 13:28 |
6 uur 's ochtends voor ons begint de race | |
#ANONIEM | zaterdag 14 maart 2015 @ 17:49 |
Even iets totaal anders: lezen jullie ook autosporttijdschriften? En zo ja: welke? Ik kwam onlangs het Amerikaanse tijdschrift Racer tegen en dat vind ik wel een heel mooie. Vooral omdat er ook andere raceklasses dan F1 aandacht krijgen. Tips, iemand? | |
Geralt | zaterdag 14 maart 2015 @ 18:03 |
Ik lees eigenlijk alleen maar RTL GP. Alle andere f1 bladen vind ik weinig interessant, want daar staan meestal gewoon de laatste nieuwtjes in die ik al gelezen heb op internet. Mooie van RTL GP vind ik dat er ook heel veel verhalen van vroeger in staan met mooie foto's erbij en alles. Verhalen die je niet zo 123 op internet leest zegmaar. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 14 maart 2015 @ 18:18 |
Mooi blad is dat inderdaad. | |
nils7 | zaterdag 14 maart 2015 @ 18:57 |
Ik lees Formule 1 | |
Fir3fly | zaterdag 14 maart 2015 @ 18:58 |
Klopt. Sterker nog, alle stukjes over de huidige F1 zijn volledig oninteressant. | |
Ferry_76 | zaterdag 14 maart 2015 @ 19:54 |
'Schikking Giedo van der Garde draait om aandelen in Sauber F1 Team' MELBOURNE – Na dagen vol rechtszaken en juridisch getouwtrek was de strijd tussen Giedo van der Garde en het Sauber F1 Team opeens over. De Nederlander besloot de zaak voorlopig te laten rusten zodat in het belang van de sport en de Formule 1 de Zwitserse renstal zich kon concentreren op het racen. Na afloop van de Grand Prix van Australie gaan beide partijen wederom met elkaar om de tafel om tot een oplossing te komen. Die oplossing lijkt een schikking, maar niet met een miljoenenbetaling voor onze landgenoot, aangezien Sauber nauwelijks geld heeft. Het gaat volgens Sky Sport-verslaggever Ted Kravitz om een aandelendeal, waarbij Van der Garde’s schoonvader Marcel Boekhoorn een deel van de aandelen in het team in handen krijgt. Al langere tijd gaan de geruchten dat het management van de 29-jarige coureur probeert zich in te kopen bij het team, of zelfs een poging wil wagen om de gehele renstal over te nemen. Dat zal er naar alle waarschijnlijkheid op korte termijn niet toe leiden dat Van der Garde plaatsneemt in een van de Saubers, maar mogelijk proberen zij zo een stoeltje voor de langere termijn veilig te stellen. | |
Sinister-D- | zaterdag 14 maart 2015 @ 20:01 |
Bron dus Ted Kravitz, dan zal de waarheid er niet ver vanaf zitten.... | |
WheeleE | zaterdag 14 maart 2015 @ 20:04 |
Ik wil eigenlijk wel weer een keer een paar wedstrijden gaan kijken dit seizoen, na jaren alleen de uitslagen te hebben gevolgd. Alleen om nou gelijk al een abonnement op een sportzender te nemen voor die paar races die ik kan meepikken vind ik wat zonde. Zijn er mogelijkheden om ergens per wedstrijd te kijken? Betaald of niet, dat maakt niet zo veel uit, mits het maar een beetje beschaafd bedrag is. | |
alwaysonhold | zaterdag 14 maart 2015 @ 20:15 |
Acestream.org programma en dan googelen maar sky f1 acestream link. Erg makkelijk. Deze bron gebruik ik http://torrent-tv.ru/ Heb laptop aan tv gekoppeld, 720p kwaliteit f1 gratis👍 | |
Geralt | zaterdag 14 maart 2015 @ 20:16 |
Je kan ook gewoon op de duitser kijken. Die zit standaard wel in je pakket neem ik aan en ze zenden alles uit ![]() | |
WheeleE | zaterdag 14 maart 2015 @ 20:19 |
Dat is wel een hele makkelijke, merci! ![]() | |
D. | zaterdag 14 maart 2015 @ 21:08 |
Iemand een idee hoe je de app van Sport1 kan activeren? Heb Sport1 op tv nu en dat zou incl. de app zijn, maar als ik die open wil ie me weer een abo aansmeren | |
#ANONIEM | zaterdag 14 maart 2015 @ 21:58 |
Ja, nou weten we het wel hè? Heb je aandelen in die tent of zo? | |
hmmmz | zaterdag 14 maart 2015 @ 22:06 |
| |
Beach | zaterdag 14 maart 2015 @ 22:16 |
Ik download altijd het Engelse Autosport Magazine. | |
hermanf | zaterdag 14 maart 2015 @ 22:38 |
Thanks. Ziggo heeft alle zenders veranderd en de knoopcellen van de AB van mijn ontvanger zijn leeg zodat ik de zenders ook niet opnieuw in kan stellen. Ik vestig mijn hoop hier maar op dan. | |
nils7 | zondag 15 maart 2015 @ 00:12 |
via wie heb je je tv? je kan via een ziggo of up account ook inloggen in de app zelf. | |
Spezza19 | zondag 15 maart 2015 @ 00:21 |
Ik dacht, straks Formule 1 kijken... Maar zenden BBC en België het ook niet meer uit? ![]() | |
Rolstoelvandaal | zondag 15 maart 2015 @ 00:28 |
BBC geeft enkel een uurtje samenvattting in de namiddag. En in België zit de f1 tegenwoordig ook achter een betaalzender. Zelf kijk ik naar de duitse rtl, die beginnen om kwart over vijf met de voorbeschouwing. | |
Spezza19 | zondag 15 maart 2015 @ 00:29 |
Tja dat krijg je als de sport über saai wordt... Wilde kijken voor onze max... Maar ik houdt het wel bij de DTM... | |
Radegast | zondag 15 maart 2015 @ 00:29 |
Ben benieuwd of de McLarens het uithouden tot de eerste pitstop... Genant hoor die back-row lockdown. | |
4-elements | zondag 15 maart 2015 @ 00:46 |
Sport is niet saai. Het probleem zijn de op geld beluste eigenaren, die alleen maar meer, meer, meer geld willen. | |
Spezza19 | zondag 15 maart 2015 @ 07:34 |
Goed, wordt je om 7 uur wakker. Tune je in, de helft al uitgevallen.... ![]() | |
Yvie_lu | zondag 15 maart 2015 @ 07:51 |
Over 2 weken iets eerder opstaan dan ![]() | |
Spezza19 | zondag 15 maart 2015 @ 07:54 |
Mja, behalve Arnold Schwarzenegger vond ik het vrij saai ![]() | |
#ANONIEM | zondag 15 maart 2015 @ 09:37 |
Ik vraag me af wat dit betekent voor VDG. Betekent de snelheid van de Saubers dat er geld beschikbaar komt voor een afkoopsom, of betekent dit dat Giedo nu zeker wil racen? | |
Peterselieman | zondag 15 maart 2015 @ 09:52 |
De punten die ze nu bij elkaar rijden worden pas volgend jaar uitbetaald volgens een verdeelsleutel, zoals deze: Ferrari grootverdiener in Formule 1 | |
#ANONIEM | zondag 15 maart 2015 @ 09:55 |
Weet ik, maar er is nu wel duidelijk geworden dat er inkomen aan zit te komen. | |
dery1990 | zondag 15 maart 2015 @ 10:28 |
Geniaal, dankjewel! ![]() | |
#ANONIEM | zondag 15 maart 2015 @ 14:24 |
Ik dacht dat het alleen geruchten waren, maar Renault schijnt echt al in gesprek te zijn met Red Bull om STR over te nemen. | |
#ANONIEM | zondag 15 maart 2015 @ 14:27 |
O, en het schikkingsvoorstel van VDG en Sauber zou gaan om Sauber-aandelen voor Boekhoorn, maar dat zijn niet meer dan vage geruchten. | |
Wombcat | zondag 15 maart 2015 @ 15:19 |
Als ik VDG was, zou ik nu echt wel dat stoeltje willen hebben. Met Sauber kun je gewoon punten pakken. | |
Fom | zondag 15 maart 2015 @ 15:34 |
Als ik VDG was, zou ik dat stoeltje sowieso (lees: hoe dan ook) willen hebben, veel kans op een ander stoeltje heeft hij niet meer. | |
#ANONIEM | zondag 15 maart 2015 @ 15:39 |
Het is nu of nooit inderdaad. Ja tenzij hij bij de FIA een uitzonderingspositie weet los te weken. Als Boekhoorn dan grootaandeelhouder wordt bij Sauber, dan zou hij alsnog in 2016 kunnen rijden. Maar dat is wel heel veel 'als'. Nu doet hij er denk ik beter aan om vast te houden aan dat recht op rijden in 2015. | |
THEFXR | zondag 15 maart 2015 @ 16:57 |
en als Sauber failliet gaat? | |
#ANONIEM | zondag 15 maart 2015 @ 17:05 |
Dan is Boekhoorn daar ineens om met de curatoren te praten. | |
sasquatsch | zondag 15 maart 2015 @ 18:07 |
Hij heeft geen uitzondering nodig omdat hij in 2013 meer dan 15 f1 races heeft gereden. | |
Geralt | zondag 15 maart 2015 @ 18:17 |
Nee hoor. Over 2 weken kan hij om tien voor 9 opstaan en nog op tijd voor de race zijn ![]() | |
Yvie_lu | zondag 15 maart 2015 @ 18:22 |
Ik bedoelde niet eerder qua tijd, maar eerder t.o.v. het begin van de wedstrijd. Maar gelukkig dan wel weer een beetje een aangename tijd. Zondag 06:00uur is echt net iets te vroeg. Gelukkig was het het wel waard ![]() | |
Geralt | zondag 15 maart 2015 @ 18:24 |
Dat is net waar je voor kijkt he. Ik was voor Max (uiteraard) en ben nog altijd voor Kimi. Ik had gehoopt dat hij Vettel het vuur aan de schenen zou leggen ![]() Dat de Mercs waarschijnlijk weer WC worden zal me jeuken eerlijk gezegd, maar als ik dan toch moet kiezen ben ik voor Rosberg. Verder hoop ik dat Massa dit jaar een race pakt. Bij voorkeur Brazilie. Dat zou mooi zijn. ![]() | |
WEST | zondag 15 maart 2015 @ 18:24 |
Japan is ook zo vroeg aan het eind vh seizoen. | |
Yvie_lu | zondag 15 maart 2015 @ 18:28 |
Ja maar dan is het F1 ritme al weer een beetje terug, dan gaat het makkelijker (ja, waarschijnlijk stomme vrouwenlogica) Kan je niet onpartijdig kijken? Ik bedoel je zet toch niet de TV uit als jouw favorieten uitvallen? Ik begrijp dat soort mensen nooit zo goed. | |
Geralt | zondag 15 maart 2015 @ 18:29 |
Tuurlijk wel. Ik heb alleen zo mijn voorkeuren. Dat wil geenszins zeggen dat ik de tv uitgooi zodra die eruit liggen of in een kansloze positie rijden hoor. | |
#ANONIEM | zondag 15 maart 2015 @ 18:29 |
Ah, ik dacht dat dat over de twee voorgaande jaren ging. | |
#ANONIEM | zondag 15 maart 2015 @ 18:31 |
Nou, ik moet toch zeggen dat de lol er grotendeels wel af was toen Verstappen vanochtend uitviel. | |
caspervc | zondag 15 maart 2015 @ 18:42 |
Max volgens jaar bij Renault? Of RB? http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2015/03_maart/150315_Marko_bevestigt_gesprekken_Renault_STR.xml | |
Sinister-D- | zondag 15 maart 2015 @ 19:28 |
dat was idd een punt waar ik ook twijfelde om de TV uit te zetten en naar bed te gaan, de rest was eigenlijk al beslist. Toch verder gekeken, maar mijn (ons/iedereen z'n) engelengeduld werd vanaf toen ook niet meer echt beloond..... | |
Nattekat | zondag 15 maart 2015 @ 19:29 |
![]() | |
Geralt | zondag 15 maart 2015 @ 19:30 |
Gelukkig was dat het moment waarop de barman een rondje van het huis gaf en met een schaal met bitterballen langskwam ![]() | |
sasquatsch | zondag 15 maart 2015 @ 19:56 |
5 races dit jaar of 15 in de 3 jaar voor de rentree. | |
Nattekat | zondag 15 maart 2015 @ 19:59 |
Tja... | |
Breaker.Faker | zondag 15 maart 2015 @ 20:05 |
De uitzend schema van de BBC welke race live wordt uitgezonden. BBC television's 10 live races in 2015 29 March - Malaysia 19 April - Bahrain 7 June - Canada 5 July - Great Britain 26 July - Hungary 23 August - Belgium 27 September - Japan 11 October - Russia 15 November - Brazil 29 November - Abu Dhabi | |
#ANONIEM | zondag 15 maart 2015 @ 20:07 |
Oe... Dan denk ik dat ik die aandelendeal snap... | |
Fer | zondag 15 maart 2015 @ 20:19 |
STR is echt helemaal nergens zonder de faciliteiten van RBR. Wat moeten ze ermee, ze zijn net Lotus helemaal verloren. | |
#ANONIEM | zondag 15 maart 2015 @ 20:20 |
Verstappen als opening van het achtuurjournaal! Hm. Als Renault bereid is om er een paar honderd miljoen tegenaan te gooien kan het wel wat worden. | |
Beach | zondag 15 maart 2015 @ 20:26 |
Enstone heeft nog altijd alles om weer een topteam te worden. | |
caspervc | zondag 15 maart 2015 @ 20:29 |
Ja dat Mobiel ![]() | |
Nattekat | zondag 15 maart 2015 @ 20:35 |
Ik ook ![]() | |
Fer | zondag 15 maart 2015 @ 20:38 |
RBR beseft gewoon dat ze gevangen zitten. Zonder goede motor zijn ze kansloos. Merc en Ferrari gaat niet leveren. Renault en Honda gaat het niet worden. Audi of BMW stappen niet in. Cosworth heeft geen geld. Ze gaan langzaam hun F1 avontuur afbouwen. | |
#ANONIEM | zondag 15 maart 2015 @ 20:40 |
Volgens mij is het meer dat RBR het een beetje zat is. Geen spektakel, geen interesse van het publiek. En dan zijn het bedrijven als Red Bull die als eerste afhaken. Daarom moet er heel snel verandering komen. | |
Beach | zondag 15 maart 2015 @ 20:40 |
Volkswagen met Lamborghini | |
Fer | zondag 15 maart 2015 @ 20:41 |
Is Piech/Eclestone al opgelost dan? | |
Sinister-D- | zondag 15 maart 2015 @ 20:51 |
gaaf dat zo'n kerel voor een klein (?) groepje de tent open gooit om een wedstrijdje van nog geen 2 uurtjes te kunnen kijken ![]() | |
Sinister-D- | zondag 15 maart 2015 @ 20:55 |
tsja, wat dat betreft zit er bij Red Bull identiek dezelfde gedachtegang erachter als bij grote auto fabrikanten. Bij grote tegenslagen is het zwaai zwaai. Red Bull zelf is geen bedrijf zoals Williams of Sauber wat enkel en alleen bestaat als raceteam, het team zelf in Milton Keynes misschien wel, maar de eigenaar ervan in ieder geval niet..... | |
alwaysonhold | zondag 15 maart 2015 @ 22:06 |
Geruchten van Audi die RBR willen overkopen steken de kop op http://adamcooperf1.com/2(...)audi-waits-in-wings/ | |
Fir3fly | zondag 15 maart 2015 @ 23:41 |
Hoe vaak moet Audi nog zeggen dat ze geen interesse in F1 hebben ![]() | |
sasquatsch | zondag 15 maart 2015 @ 23:50 |
Ze zijn de oorzaak van de nieuwe motorregels, ze hebben onderzoek gedaan naar de haalbaarheid van een F1 programma en er zijn er genoeg binnen Audi die wel willen. Alleen wil Piech niet vanwege Ecclestone. | |
Fir3fly | maandag 16 maart 2015 @ 00:02 |
Ik dacht dat dat voornamelijk Renault was? Anyway, dat was toen ze geen concurrentie in Le Mans hadden en F1 nog top dog was. Nu overstappen gaat echt niet gebeuren. | |
sasquatsch | maandag 16 maart 2015 @ 00:06 |
Gedaan voor en in samenspraak met Audi. Toen er nog sprake was van een 4 cilinder. Toen Audi toch niet wilde zijn de huidige fabrikanten overgestapt op de V6. | |
Fir3fly | maandag 16 maart 2015 @ 00:08 |
Aha. En in plaats daarvan kochten ze Ducati. Betere investering, | |
WEST | maandag 16 maart 2015 @ 00:14 |
en een interview in het hotel ipv circuit ![]() | |
WEST | maandag 16 maart 2015 @ 00:57 |
http://macofan.com/en/ind(...)n&dr2=Carlos%20Sainz Verschillen tussen Verstappen en Sainz. Kun je ook met andere drivers doen. | |
twiFight | maandag 16 maart 2015 @ 01:02 |
Frappant dat iemand zegt het prima te vinden om ervoor te betalen en jij gelijk met een optie komt die nog altijd illegaal is. Het ethisch besef is weer ver te zoeken. Het is precies andersom.
Ik dacht dat je het bij de DTM zou houden. Wat is het nou? Dat is een beetje hoe de maatschappij werkt tegenwoordig. Zwart-wit denken. Of het is een gave race, of het is helemaal kut. <coureur die ze niet mogen ligt voorop>, F1 is niet interessant meer. <favo coureur valt uit>, race is kut. <één rondje geen inhaalactie>, het is een optocht. <één factor van F1 verandert (geluid), hele sport is niets meer aan. Ik ben blij dat ik ook plezier kan beleven aan de sport als niet alles perfect is, maar dat werd mij vorig jaar nog erg kwalijk genomen. Eigenlijk vond ik vorig jaar alleen Sochi ontzettend saai en dat kwam vooral door de te conservatieve bandenkeuze van Pirelli. | |
nils7 | maandag 16 maart 2015 @ 07:33 |
Nou je kan moeilijk ontkennen dat deze race saai was. Als je Max even buiten beschouwing laat (voor ons Nederlanders) zijn de Mercedessen gewoon weg gereden en hebben ze de rest gewoon gedeclasseerd. 30+ seconden op de nummer 3 en ik ga er vanuit dat ze nog niet eens gepushed hebben. Voor de rest vielt het ook wel mee qua inhalen, heb Kimi zien inhalen en dat was het eigenlijk wel. | |
Wombcat | maandag 16 maart 2015 @ 07:37 |
Ericsson heb ik ook zien inhalen. Maar daarmee hield het idd wel op. | |
nils7 | maandag 16 maart 2015 @ 07:40 |
Sauber doet voor mij niet meer mee ![]() | |
Tarado | maandag 16 maart 2015 @ 07:47 |
Daarom, beetje zwak wel al begrijp ik ook dat ze niet blij zijn met Renault | |
nils7 | maandag 16 maart 2015 @ 07:59 |
Las wel dat ze met VAG bezig zijn erover. | |
twiFight | maandag 16 maart 2015 @ 09:42 |
Bij deze doe ik het gelijk. Mensen kijken om verschillende redenen en vinden verschillende dingen interessant. Ik weet niet waarom mensen het hier altijd zo lastig voor te stellen vinden dat er, als zij iets niet entertaining genoeg vinden, nog wel andere mensen kunnen zijn die dat wel vinden. Nee, het was niet de tofste opening race in jaren, maar ik heb me wel voldoende vermaakt. Er zit een héél groot gebied tussen 'super' en 'saai'. Daarbij boeit het mij geen hol wie de race wint, ik kijk naar onderlinge strijdt. Een gevecht om P8 is voor mij ook interessant. | |
Yvie_lu | maandag 16 maart 2015 @ 09:53 |
Precies ja! | |
Mexicanobakker | maandag 16 maart 2015 @ 11:14 |
Sainz en Button zijn de enige die op de baan zijn ingehaald volgens mij ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 16 maart 2015 @ 11:21 |
Flink dreigement van Red Bull. Jammer dat Duitsers zo superieur zijn aan Fransen op autogebied. | |
Ferry_76 | maandag 16 maart 2015 @ 11:55 |
Maar ook wel logisch dat Renault dan weer niet blij is met het geklaag van Red Bull, zeker omdat Renault RBR flink heeft geholpen met de blown diffusor technologie die het team toch een paar titels heeft opgeleverd. | |
Kleffe_Dop | maandag 16 maart 2015 @ 11:55 |
![]() ![]() | |
nils7 | maandag 16 maart 2015 @ 13:06 |
"flink gevechten" dus ![]() | |
sasquatsch | maandag 16 maart 2015 @ 13:18 |
In de Formule E race van dit weekend waren het er meer. ![]() | |
Netsplitter | maandag 16 maart 2015 @ 14:48 |
http://www.nu.nl/formule-(...)nantie-mercedes.html Waarom hoorde ik 'm niet tijdens de dominantie van RB? De enige reden, denk ik, waarom hij nu wel begint te bléren is vanwege het "dreigement" van RB om de F1 te verlaten. | |
GotenSSJ | maandag 16 maart 2015 @ 14:55 |
Zelfde als die Horner, hoorde hem ook niet klagen toen RB dominant was. Ecclestone zal wel weer dollars mislopen inderdaad. | |
Maver24 | maandag 16 maart 2015 @ 15:14 |
Dat vroeg ik mij ook gelijk af. toen hun zo dominant waren hoorde je of zag je ook niks , nu is Mercedes zo dominant en gaan ze huilie huilie doen. | |
Moonlighter | maandag 16 maart 2015 @ 15:16 |
Toen RB domineerde, wat ze nooit zo gedaan hebben als Mercedes op dit moment werden de regels ook aangepast | |
Moonlighter | maandag 16 maart 2015 @ 15:17 |
Dus jij wil meer races zoals afgelopen zondag? Volgens mij zijn Hamilton en Rosberg in totaal nog geen 3 ronden in beeld geweest. | |
Netsplitter | maandag 16 maart 2015 @ 15:19 |
Waar was Horner met z'n commentaar toen RB zo dominant was voor 4 seizoenen? En waar was Bernie toen RB zo dominant was voor 4 seizoenen? Vind het fucking hypocriet dat nou juist die twee gaan zitten janken als twee kleine kindertjes die geen snoepje mogen voor het eten. | |
Maver24 | maandag 16 maart 2015 @ 15:20 |
Daar ben ik het wel met je eens, iets meer strijdt zou geen kwaad kunnen, het liefst maken ze iedereen even sterk, maakt het leuker maar het gaat er even om hoe RB nu reageert en terwijl hun zo dominant waren toen hoorde ze je niet | |
Moonlighter | maandag 16 maart 2015 @ 15:21 |
RB was nooit zo dominant, alleen het laatste jaar dat vettel wereldkampioen werd | |
Moonlighter | maandag 16 maart 2015 @ 15:21 |
Maar als die mensen niet gaan huilen/klagen dan komt er helemaal geen verandering | |
sasquatsch | maandag 16 maart 2015 @ 15:23 |
Nee, Red Bull maakte gebruik van onduidelijke regelgeving die verduidelijkt werd. Zelfs Mercedes vindingen werden verboden omdat ze tegen de regels waren. Mercedes voldoet nu aan de duidelijke regelgeving en zouden daar nu voor gestraft moeten worden? Anderen moeten beter hun best doen. Nieuwe regelgeving zouden de kosten alleen maar opdrijven waardoor de kleine teams nog meer problemen krijgen en er minder teams overblijven. Lijkt me ook niet goed. | |
Maver24 | maandag 16 maart 2015 @ 15:23 |
Moeten ze maar een betere auto maken en misschien kiezen voor een andere krachtbron want die Renault motor is nou niet het beste | |
opreis | maandag 16 maart 2015 @ 15:40 |
Door de huidige regelgeving kunnen ze nog ozo goed hun best doen, het gat met mercedes gaan ze niet kunnen dichten omdat ze niet alles aan de motor mogen veranderen | |
Rossdale | maandag 16 maart 2015 @ 17:29 |
Tijdens de hoogtijdagen van red bull werden er ook continu aanpassingen aan de regels gedaan om hun dominantie in te perken. Vooral Ferrari stond toen te roeptoeteren. Toen Ferrari superdominant was stond Renault te klagen. Dit is gewoon altijd zo geweest en dominantie is nooit goed voor een sport. | |
Geralt | maandag 16 maart 2015 @ 17:49 |
Zolang Max Carlos maar domineert hoor je mij niet klagen ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 18:06 |
De F1 moet echt heel snel op de schop. Zie dat startveld van de afgelopen race, zie de verschillen, zie de kosten. De F1 staat echt op de rand van de afgrond. | |
hmmmz | maandag 16 maart 2015 @ 18:15 |
Ferrari dominantie ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 18:15 |
By the way: zijn Indycars met die nieuwe aeropackages niet toevallig sneller dan de F1? | |
Geralt | maandag 16 maart 2015 @ 18:17 |
Denk beiden op een F1 circuit dat de F1 auto sneller zal zijn en beiden op een grote oval dat de Indycar sneller zal zijn. Maar dat is slechts een gevoel. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 18:34 |
Indycar heeft 700 pk en ongekend veel downforce. Ik weet niet wat een F1-blok eruit perst, maar om dat verschil van downforce goed te maken zal het heel wat meer moeten zijn. Komt nog eens bij dat Indycar met ongelofelijk veel lagere budgetten rijdt. 15 miljoen voor een topteam per jaar, heb ik me wel eens wijs laten maken. | |
Geralt | maandag 16 maart 2015 @ 18:36 |
Indycars zijn gemaakt om rond te rijden en ze kunnen ook een circuit rijden. F1 auto's zijn gemaakt om op een circuit te rijden en ze kunnen ook in een rondje rijden. Ik denk dat de top van een indycar hoger ligt, maar dat een F1 auto veel geavanceerder en beter is qua aerodynamica en downforce. Geen harde cijfers, maar puur wat ik denk ![]() | |
Fir3fly | maandag 16 maart 2015 @ 18:43 |
De Dallara DW12 is eerst als raceauto voor het circuit ontworpen. Voor de ovals hebben ze een andere aero package. | |
Geralt | maandag 16 maart 2015 @ 18:51 |
Toch denk ik dat een F1 auto over een normaal circuit sneller is dan een Indycar, egaal met welk aeropakket die rijdt.![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 18:52 |
Beetje jammer dat er geen circuits zijn waar ze beide rijden. Zal ongetwijfeld geen toeval zijn. | |
Fir3fly | maandag 16 maart 2015 @ 18:55 |
Waarschijnlijk. Maar geef de F1 harde Pirelli's en racefuel en het kan nog best close worden... | |
Fir3fly | maandag 16 maart 2015 @ 18:55 |
De eigenaar van Texas Motor Speedway doet al jaren keihard z'n best om IndyCar niet toe te laten tot COTA. | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 18:56 |
En daar zal ongetwijfeld ene Bernie E. ieder jaar grif voor betalen. | |
flipsen | maandag 16 maart 2015 @ 19:02 |
Mits fatsoenlijke bandjes eronder, weten we uit ervaring ![]() | |
Fir3fly | maandag 16 maart 2015 @ 19:04 |
Aan de FIA, ja. | |
Geralt | maandag 16 maart 2015 @ 19:05 |
Is dat ooit in het verleden wel eens gedaan? Gewoon een Indycar tegenover een F1 auto en dan maar kijken?![]() | |
Geralt | maandag 16 maart 2015 @ 19:08 |
Wel Champcar en lang geleden en niet head to head zegmaar. | |
Netsplitter | maandag 16 maart 2015 @ 19:14 |
RB kan niet heel veel veranderen aan de motor, dat moet Renault doen, wat ze al twee jaar niet voor elkaar krijgen... Dus RB/Horner moet gaan huilen bij Renault, niet bij Mercedes en Bernie. | |
Geralt | maandag 16 maart 2015 @ 19:25 |
Doen ze ook hoor. Berichten zijn niet van de lucht. Terecht imo. Ze komen veel en veel te kort ![]() | |
Beach | maandag 16 maart 2015 @ 19:31 |
Montreal toch | |
alwaysonhold | maandag 16 maart 2015 @ 19:41 |
Ze hadden gewoon de V6 nooit moeten invoeren. In 2013 lag het veld meer bij mekaar sinds de V8 er is zijn de verschillen groter geworden. Maar dominantie is van alle tijd in de sport, doe je niks tegen. Plus beter geluid. Breng gewoon de V8 weer terug met een tientallen test dagen meer voor kleine teams. Voila, weer gezonde competitie. | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 19:45 |
Wanneer rijdt Indy daar dan? | |
sasquatsch | maandag 16 maart 2015 @ 19:48 |
Niet meer. Laatste was in 2006, toen de Champ Cars daar reden. | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 19:50 |
Dat bedoel ik. | |
sasquatsch | maandag 16 maart 2015 @ 19:51 |
En minder motorenleveranciers omdat Mercedes en Renault dan niet meer meedoen, zoals ze de afgelopen jaren hebben aangegeven. | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 19:52 |
Met een beetje pech hebben we anders binnenkort alleen Ferrari en Mercedes over. | |
alwaysonhold | maandag 16 maart 2015 @ 20:22 |
Honda gaat echt niet eruit stappen hoor, die gaan die verloren miljoenen euro's echt niet zomaar weg smijten. | |
Geralt | maandag 16 maart 2015 @ 20:24 |
Die hebben ze ook weggesmeten toen Brawn heel de flikkerse boel overnam ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 20:27 |
Ook niet als ze vanwege de regels niets anders kunnen dan een onderpresterende klotemotor leveren? | |
sasquatsch | maandag 16 maart 2015 @ 20:43 |
Prestaties is nog niets over te zeggen, zolang dat ding niet wat betrouwbaarder wordt. We hebben nog niet gezien van wat dat ding kan omdat ze tot nog toe alleen met een gedetunede motor hebben gereden. | |
Sinister-D- | maandag 16 maart 2015 @ 20:43 |
Boel re-badgen a la Renault naar Playlife/Supertec en voor een klein bedrag leveren aan kleinere teams om nog wat van de investering terug te verdienen. | |
Peterselieman | maandag 16 maart 2015 @ 20:55 |
jup. Grootste verschil zit met name in het remmen waar de Formule 1 flink wat wint ten opzichte van de IndyCar | |
Beach | maandag 16 maart 2015 @ 21:02 |
echt of hoax | |
Geralt | maandag 16 maart 2015 @ 21:04 |
Als echt dan verwacht ik dat TR ook wel over gaat naar Renault ![]() | |
Geralt | maandag 16 maart 2015 @ 21:05 |
Wacht even. Heb ik wat gemist? Gaat Toyota in 2016 een enginesupplier worden in de F1???![]() | |
Sinister-D- | maandag 16 maart 2015 @ 21:09 |
![]() Die kerel wil gewoon twitter-hits ![]() | |
Sinister-D- | maandag 16 maart 2015 @ 21:29 |
Die kerel plaatst ondertussen ook dit soort berichten:
Super betrouwbaar ![]() | |
WEST | maandag 16 maart 2015 @ 21:50 |
weet nog wel dat ze een paar jaar geleden zowel indycar als F1 op circuit Gilles Villeneuve reed. Toen was F1 een stuk sneller. edit was al gezegd. [ Bericht 2% gewijzigd door WEST op 16-03-2015 21:57:54 ] | |
Ferry_76 | maandag 16 maart 2015 @ 21:55 |
Olav Mol @Olav_Mol · 8 u8 uur geleden RedBull weg uit F1 beetje overtrokken. Mateschitz uitstappen /verkopen kan wel. Team heeft tot 2020 verplichting aangegaan te zullen racen | |
tipiewan | maandag 16 maart 2015 @ 22:14 |
![]() | |
Beach | maandag 16 maart 2015 @ 22:35 |
bedankt voor de postzegel | |
Rossdale | maandag 16 maart 2015 @ 22:45 |
Aandachtshoer.. | |
Fer | maandag 16 maart 2015 @ 23:04 |
Volgens mij was P3-P15 toch weer aardig gelijkwaardig, dat waren ook grote en kleine teams door elkaar. Helemaal zo slecht niet. Alleen P1-P2 zou iets langzamer moeten gaan, dan krijgen we helemaal spectakel. Zoals nooit tevoren. De V8 is in 2009 kunstmatig gelijkwaardig gemaakt en bevroren. In 2013 was Vettel veruit de snelste van iedereen, sinds 2014 is Rosberg soms nog sneller dan Hamilton. Buiten dat, zonder V6T waren Mercedes en Renault eruit gegaan en Honda nooit teruggekomen. Had Ferrari nooit aan iedereen kunnen leveren en konden ze de Ford DFV weer terug halen. En dan waren RedBull en McLaren net zo fucked geweest als nu. | |
opreis | dinsdag 17 maart 2015 @ 03:57 |
Guido dus voor 15mil compleet afgekocht waarbij Bernie garant staat. Anti climax dit. | |
hmmmz | dinsdag 17 maart 2015 @ 04:22 |
Bron? Edit: heb al het een en ander gevonden: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-Van-der-Garde.dhtml http://www.bndestem.nl/al(...)-der-garde-1.4809936 [ Bericht 17% gewijzigd door hmmmz op 17-03-2015 04:29:55 ] | |
hmmmz | dinsdag 17 maart 2015 @ 04:23 |
Wat een stom einde, hij had gewoon beslag moeten leggen en zijn stoeltje op moeten eisen. Het was zijn goed recht geweest. Als zijn schoonvader volgend jaar het team koopt maakt ie nog een kans. [ Bericht 47% gewijzigd door hmmmz op 17-03-2015 04:32:46 ] | |
Toekito | dinsdag 17 maart 2015 @ 05:04 |
Bernie redt dus de F1 en Giedo legt zich neer bij einde F1-loopbaan....bijzonder. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2015 @ 06:09 |
Voor zo'n soort einde was ik dus al bang. Maar goed, de bevestiging nog maar even afwachten. Misschien zit het toch een beetje anders allemaal. | |
Geralt | dinsdag 17 maart 2015 @ 06:10 |
Als het waar is dan heeft ie afgelopen jaar voor niks in de F1 meegelopen, want ook dat geld is terug dan. Puur op talent dus ![]() ![]() | |
Toekito | dinsdag 17 maart 2015 @ 06:18 |
maar ook voor nop want nu is het Maart en is alles bezet overal en nergens. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2015 @ 06:19 |
Dat ie voor niks in de F1 heeft meegelopen was wel bekend. O, je bedoelt in financiële zin... | |
Sinister-D- | dinsdag 17 maart 2015 @ 07:06 |
Algemeen Dagblad als enige bron, die ander is namelijk letterlijk een kopie ![]() Ik wacht wel op een statement van GvdG management, ik schat NL'se bronnen (met uitzondering van RTLgp en GPupdate, maar die zijn altijd te laat met nieuws ![]() ![]() | |
Toekito | dinsdag 17 maart 2015 @ 07:29 |
GPupdate als Nederlandse bron zien ![]() | |
aesop | dinsdag 17 maart 2015 @ 08:32 |
Als dit de deal was had men dat vorige week al bekend kunnen maken. Er moet nog wat worden uitonderhandelt lijkt me. | |
Atreidez | dinsdag 17 maart 2015 @ 08:59 |
Het was uiteindelijk toch wel duidelijk dat ze Guido niet gingen laten rijden, en ws. had nog eerder dat team er compleet mee gekapt.. Jammer voor vdG, maar ik ben eigenlijk wel blij dat ze t geregeld hebben en dat Sauber voorlopig nog rond rijdt, want die financien daar dat blijft toch een heikel punt... Ik snap alleen niet dat die Monisha kan blijven zitten met zo'n faalmanagement, die had toch allang ingewisseld moeten worden ![]() | |
IkWilbert | dinsdag 17 maart 2015 @ 09:16 |
Giedo zien we niet weer terug in de F1 ben ik bang... http://www.formule1.nl/ni(...)t-einde-sauber-gate/ | |
nils7 | dinsdag 17 maart 2015 @ 09:18 |
Telegraaf zat toch goed met Max GPupdate zit in Groningen! | |
twiFight | dinsdag 17 maart 2015 @ 09:49 |
Klopt, Giedo heeft puur op talent een jaartje op de bank mogen zitten. | |
nils7 | dinsdag 17 maart 2015 @ 10:24 |
Voor de audiofielen onder ons: http://www.mixmag.net/new(...)rmula-1-car-exhausts | |
Sinister-D- | dinsdag 17 maart 2015 @ 12:33 |
dat zei ik dan ook niet. ... Edit: dat zei ik dus wel ![]() ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door Sinister-D- op 17-03-2015 17:01:34 ] | |
Tarado | dinsdag 17 maart 2015 @ 12:42 |
15 miljoen, zijn toch dagen dat ik het niet verdien. Mocht het waar zijn dan heeft schoonvader gewoon eieren voor zijn geld gekozen, terecht ook, sowieso is er weinig ruimte voor een Nederlander naast Verstappen tenzij die sneller is. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2015 @ 13:25 |
Het zou om veel meer dan 15 miljoen gaan. http://www.f1today.net/nl(...)edo-van-der-garde-af | |
sasquatsch | dinsdag 17 maart 2015 @ 13:40 |
Waarschijnlijk dan de 24 miljoen euro die Giedo's BV in de min staat. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2015 @ 13:46 |
Dan heeft ie uiteindelijk gratis een jaartje bij Caterham gereden. Benieuwd wat hij nu gaat doen. | |
Beach | dinsdag 17 maart 2015 @ 13:47 |
Manor zitje kopen. | |
DenS | dinsdag 17 maart 2015 @ 13:48 |
Als ze überhaupt gaan rijden dit seizoen. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2015 @ 13:57 |
Inzetten op een Indy-plekje voor volgend jaar. Dikke kans dat die serie de komende tijd veel populairder gaat worden in Europa. | |
sasquatsch | dinsdag 17 maart 2015 @ 14:32 |
Dit jaar zou ook nog kunnen, aangezien een aantal stoeltjes slechts voor de eerste race(s) bezet zijn, zoals bij Andretti Autosport en Dale Coyne. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2015 @ 14:38 |
Zou heel tof zijn. Eindelijk weer eens een Nederlander in de Indy 500. Kijken of deze 'm wel uit de muur houdt. | |
flipsen | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:15 |
Maar als je nu ziet dat die Saubers best competatief zijn geweest de eerste race, is het toch wel jammer... | |
Geralt | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:45 |
Er zijn maar 2 soorten coureurs op de Indy 500 • Coureurs die al in de muur hebben gelegen • Coureurs die nog niet in de muur hebben gelegen, maar dat nog gaan doen ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:56 |
Sinister-D- | dinsdag 17 maart 2015 @ 18:19 |
![]() | |
kepler | dinsdag 17 maart 2015 @ 19:17 |
Haha, iedereen kan toch zien dat dat alleen maar fout kan gaan... | |
Maxbet | dinsdag 17 maart 2015 @ 19:18 |
Schijnen voor Trophée des Fagnes te zijn. Niet alleen F1 heeft races op Spa ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 17 maart 2015 @ 19:51 |
Dat laatste hoef je me niet te vertellen, altijd makkelijk als je maar 45min moet rijden ![]() Dat eerste daarentegen staat dus niet in dat artikel ![]() | |
Karstman | dinsdag 17 maart 2015 @ 19:56 |
Ik zou de laptimes wel eens willen zien. | |
Beach | dinsdag 17 maart 2015 @ 19:59 |
offtopic maar dit is de nieuwe Indycar | |
Ferry_76 | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:08 |
Oude auto's met dit jaar door de motorfabrikanten ontwikkelde aero kits. ![]() Chevrolet: ![]() En Honda: ![]() | |
Ferry_76 | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:09 |
Bij de volgende inboedelveiling bedoel je? Bernie heeft al gezegd dat als ze in Maleisie niet rijden, ze niet meer welkom zijn. | |
Ferry_76 | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:13 |
En de eigenaar van Hockenheim gooit de handdoek in de ring (De Hockenheimring inderdaad..) dus geen Duitse GP dit jaar: http://www.autosport.com/news/report.php/id/118108 | |
Ferry_76 | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:15 |
![]() ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:17 |
ow ja? Bron? Want het enige wat ik van Ecclestone over de zaak Manor heb gelezen is dat ze de transportkosten van Australië naar Maleisië zelf moeten dokken.... | |
Ferry_76 | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:21 |
https://www.rtlgp-magazin(...)gt-laatste-kans.html
| |
sasquatsch | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:26 |
Daar hebben we een ander topic voor: SPT / [IndyCar] #16 Nog 12 ronden | |
sasquatsch | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:33 |
En van Engeland naar Australië. En dat ze zouden kunnen opkrassen als ze ook in Maleisië niet rijden staat hier niet in. De rest wel. Lijkt dus een verzinsel van RTL GP Magazine. | |
Sinister-D- | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:40 |
blijkbaar heb ik daar daarstraks dan overheen gelezen in de Engelse variant ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:49 |
las het daarnet ook op een Engelse website, kan het nu niet meer terug vinden. Ongeveer gequote: "the fourth consecutive race they miss, if they miss the next one they will be history". Ik zoek verder, want kan het weer eens niet terug vinden ![]() Edit: hier dus: http://www.motorsport.com(...)manor-s-resurrection Quote was niet helemaal zoals het moest ![]() | |
Fir3fly | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:49 |
![]() | |
sasquatsch | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:54 |
Dat gaat erover als ze niet verschijnen. Er was verwarring over dat ze drie races per seizoen of per agreement (tot 2020) zouden mogen missen. Is dus voor de hele periode van het contract. Dus als ze bij een volgende race niet verschijnen kunnen ze opdoeken. Nu zijn ze door de scrutineering gekomen en officieel dus aanwezig bij de race, ook al hebben ze niet gereden. Volgens de stewards hebben ze er in ieder geval alles aan gedaan om te kunnen racen. | |
Meike26 | dinsdag 17 maart 2015 @ 21:24 |
![]() ![]() | |
WEST | dinsdag 17 maart 2015 @ 21:28 |
whehe ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 17 maart 2015 @ 21:37 |
Deze kwam ik vandaag tegen op Twiter:![]() ![]() | |
hmmmz | dinsdag 17 maart 2015 @ 21:37 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Kleffe_Dop | dinsdag 17 maart 2015 @ 21:48 |
Deze generatie Indycars zijn een stuk sexyer dan de huidige generatie F1 bolides... ![]() | |
Geralt | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:20 |
Rechtsvoor heeft het nogal zwaar ![]() | |
Marks | woensdag 18 maart 2015 @ 00:04 |
Euh... nee ![]() Ik ga dit seizoen wel indycars kijken nu het op sport 1 is, maar vind de autos vanaf 2012 (?) echt verschrikkelijk lelijk maar dat is persoonlijk natuurlijk. En ze hebben voor oval racing ook een foute pk/downforce verhouding. Ofwel de pks moeten fors omhoog, of de downforce moet verminderd worden. Is ook iets dat sommige rijders zeggen. | |
hmmmz | woensdag 18 maart 2015 @ 00:14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Toekito | woensdag 18 maart 2015 @ 06:12 |
maar die verhalen van coureurs en teams komen daar niet vandaan. Die worden gemaakt door de grote namen en in Grunn vertaald. | |
WEST | woensdag 18 maart 2015 @ 08:18 |
Dat dacht jij? Ze hebben journalisten die ter plekke zijn. | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2015 @ 09:10 |
Vaak op een te makkelijke manier, waardoor er af en toe een loopje genomen wordt met hetgeen er gezegd wordt. | |
IkWilbert | woensdag 18 maart 2015 @ 09:45 |
Statement van Giedo op zijn facebook pagina. F1 lijkt over en uit voor hem.... https://www.facebook.com/giedovandergarde/posts/647945908643030 "This dream has been taken away from me and I know that my future in Formula One is probably over" | |
WheeledWarrior | woensdag 18 maart 2015 @ 10:05 |
Precies zoals ik had verwacht dat het zou aflopen: met een grote zak geld maar geen toekomst meer als coureur (althans in F1). | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 10:30 |
Om meteen maar even heel kinderachtig te doen: ik hoop dat Sauber heel hard neer gaat. Nog liever vandaag dan morgen. Leugenachtig kutteam dat gerund wordt door leugenachtige sujetten. Ik snap niet dat er bedrijven zijn die miljoenen betalen om met dergelijke huichelarij geassocieerd te worden. | |
sanger | woensdag 18 maart 2015 @ 10:52 |
Ik denk dat Sauber gewoon niet anders kon om te overleven.... Het team heeft wel heel veel sympathie verloren inderdaad. | |
tbonesteak289 | woensdag 18 maart 2015 @ 11:00 |
Twee stukjes van Adam Cooper: http://adamcooperf1.com/2(...)reached-with-sauber/ http://adamcooperf1.com/2(...)-f1-business-ethics/ En: hehe | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 11:10 |
Als ze niet anders konden, dan zouden ze deze schikking ook niet hebben kunnen betalen. | |
Kleffe_Dop | woensdag 18 maart 2015 @ 11:11 |
'Verstappen's father slams Renault' - Reddit Dat Renault (voorlopig) een drol van een krachtbron heeft afgeleverd moge duidelijk zijn. Maar is het handig dat Verstappen sr. zich er (nu al) zo in de media over uitlaat? Is dat nog wel zijn plaats? Hij zit niet in die auto, hij is niet werkzaam bij STR, hij vormt 'slechts' een deel van het management van Max Verstappen. Iets zegt mij dat het verstandiger is als Jos Verstappen uit de spotlights blijft. | |
sanger | woensdag 18 maart 2015 @ 11:15 |
Misschien kan dat inmiddels wel weer. Hebben ze wat ruimte gevonden. VdG heeft in 2014 al zijn sponsorgeld al betaald, eerste helft 2014. Ericsson en Nasr eind 2014. En Ecclestone staat nu garant. | |
WheeledWarrior | woensdag 18 maart 2015 @ 11:35 |
Inderdaad. Jos maakte zich als coureur ook vaak niet populair door mensen in het team openlijk af te branden. Kan me dat nog herinneren uit zijn Tyrrell en Minardi tijd. | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 11:47 |
Nou ja... Als je leest wat Jos Verstappen nu eigenlijk gezegd heeft, dan valt dat nogal mee. | |
RingBewoner | woensdag 18 maart 2015 @ 12:06 |
En nu door naar het WEC, daar delen 3 coureurs wel 1 stoeltje. | |
Nattekat | woensdag 18 maart 2015 @ 12:09 |
Dat had ik kunnen/moeten verzinnen ![]() | |
Slein83 | woensdag 18 maart 2015 @ 12:16 |
Not gonna happen! Sauber heeft net nieuwe sponsor bekend gemaakt. Weten we meteen wie vd Garde heeft betaald. https://m.facebook.com/st(...)=17&_ft_&__tn__=%2As | |
IkWilbert | woensdag 18 maart 2015 @ 12:31 |
Mooi stukje van Olav Mol, leuk om te lezen. http://www.grandprixradio(...)of-het-gemis-daaraan | |
RingBewoner | woensdag 18 maart 2015 @ 13:01 |
Ik las die geruchten ergens en kwam er ineens op ![]() | |
IkWilbert | woensdag 18 maart 2015 @ 13:11 |
Partner is volgens mij wat anders als Sponsor. | |
sasquatsch | woensdag 18 maart 2015 @ 13:25 |
Betekent vast dat ze gratis mogen vliegen of zoiets. | |
Kleffe_Dop | woensdag 18 maart 2015 @ 13:29 |
True, maar alles wat hij zegt ligt automatisch onder een vergrootglas. Iemand anders van Max z'n management had dezelfde uitspraak kunnen doen en er zou geen media outlet zijn geweest die het opgepikt had. Maar met Jos ligt dat anders. [ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 18-03-2015 13:37:08 ] | |
WheeledWarrior | woensdag 18 maart 2015 @ 13:39 |
Is het juist daarom niet gewoon slimmer om Jos dat niet te laten zeggen? | |
Atreidez | woensdag 18 maart 2015 @ 14:01 |
Staat er zelfs letterlijk bij; Ze hadden ws. geen geld meer over voor tickets naar Maleisie ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 14:09 |
Heeft Sutil zich eigenlijk al gemeld om zijn miljoenen op te halen? | |
hmmmz | woensdag 18 maart 2015 @ 16:08 |
Als Ecclestone de afkoopsom heeft betaalt of garant heeft gestaan had hij dat toch net zo goed kunnen doen voor Ericsson of Nasr? VdG had zijn poot stijf moeten houden en de boel laten moeten laten klappen. | |
IkWilbert | woensdag 18 maart 2015 @ 16:29 |
Sauber heeft ook gereageerd.... https://m.facebook.com/st(...)0&id=169175846463223 Wat een faal reactie! | |
tbonesteak289 | woensdag 18 maart 2015 @ 16:33 |
Oftewel "we hebben helemaal geen antwoorden omdat het al keer op keer aangetoond is dat we fout zitten" ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 16:34 |
Sauber krijgt flink op z'n flikker in de reacties daar. | |
Ferry_76 | woensdag 18 maart 2015 @ 16:44 |
![]() | |
flipsen | woensdag 18 maart 2015 @ 17:01 |
Mja, toch vind ik het jammer dat het uiteindelijk zo gelopen is. Toch een beetje het gevoel dat ie zijn principes heeft verkwanseld. Zeker nu je ziet dat die Sauber best lekker rijdt. Maar goed, waarschijnlijk geen andere mogelijkheden, behalve een beslaglegging waar niemand beter van wordt. | |
nils7 | woensdag 18 maart 2015 @ 17:06 |
Inderdaad en het zijn (gelukkig) niet allemaal Nederlanders. | |
Sinister-D- | woensdag 18 maart 2015 @ 17:11 |
Verdomme man ![]() | |
WheeledWarrior | woensdag 18 maart 2015 @ 17:13 |
Ik verwacht sportief nog steeds weinig van Sauber als het seizoen vordert. Ericsson is geen topper, met 12 concurrenten na 1 rondje is een 8e plek erg geflatteerd. En ze hebben geen geld om die auto door te ontwikkelen. Denk dat alleen Nasr nog een paar keer wat puntjes bijeenschraapt en dat het daarbij blijft. | |
Googolplexian | woensdag 18 maart 2015 @ 17:14 |
Speak for yourself. Soms is minder beter ... dit lijkt wel een karikatuur van een F1 auto. | |
nils7 | woensdag 18 maart 2015 @ 17:20 |
Op beeld lijken ze rapper als voorheen maar qua uiterlijk... tjah vind ik de indy's niet echt mooi. een WSR vind ik de mooiste van de huidige generatie iig. | |
Wombcat | woensdag 18 maart 2015 @ 17:25 |
Sauber ![]() | |
Ferry_76 | woensdag 18 maart 2015 @ 17:26 |
Om nog maar een foto te jatten uit het Indycar topic: ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 17:30 |
Wel leuk als die antipathie tegen Sauber een wereldwijde hype wordt. Grootste shitstorm in de F1-geschiedenis, zoiets. | |
Ferry_76 | woensdag 18 maart 2015 @ 17:41 |
![]() | |
Geralt | woensdag 18 maart 2015 @ 17:45 |
![]() ![]() Die heeft het ook flink aan de stok, lees zijn blog. Compleet absurd. | |
S95Sedan | woensdag 18 maart 2015 @ 18:06 |
In feite is het wel sneu voor alle mensen in het team, ericson en nasr die er natuurlijk niets aan kunnen doen. Maar terecht dat het management/pr van sauber zo afgebrand wordt. | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 18:20 |
Heel simpel op te lossen: fouten toegeven, flink door het stof en Kaltenborn eruit flikkeren. Op buitenlandse websites zijn de meningen over Sauber overigens niet anders dan op Nederlandse sites. Ik ben heel benieuwd hoe dit in Maleisië gaat volgende week. Hoe gaat de pers reageren op Sauber? En het publiek? En de coureurs? | |
DeeBee | woensdag 18 maart 2015 @ 18:20 |
En Sauber rijdt nog zover vooraan ook, alleen maar dankzij die motor. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 18:25 |
Mooie straf van Ecclestone: Sauber mag dit jaar alleen nog meedoen met een Renault-motor. | |
S95Sedan | woensdag 18 maart 2015 @ 18:31 |
Na dat hele circus vorige week denk ik niet dat ze dat gaan doen. Die kaltenborn daar aan het roer is niet helemaal goed bij d'r hoofd. Maar ja dat is de enige manier inderdaad om nog een beetje van hun imago te redden. Ben ook heel benieuwd hoe het gaat lopen volgende race. | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 18:33 |
Ik kan me bijna* niet voorstellen dat dit zonder consequenties blijft. *Het blijft tenslotte F1 | |
Fir3fly | woensdag 18 maart 2015 @ 18:33 |
Over een paar races is iedereen dit weer vergeten. De enige reden dat dit überhaupt een grote rel werd Is omdat er op de baan geen reet gebeurde om over te praten. | |
Ferry_76 | woensdag 18 maart 2015 @ 19:19 |
https://www.rtlgp-magazine.nl/artikelen/item/column.html
| |
VacaLoca | woensdag 18 maart 2015 @ 20:28 |
En zoals de meeste rechtzaken dus geëindigd in een schikking. Beetje deceptie wel, want je schaart je toch achter zijn strijd op zn recht op een racestoeltje. Maja that's how it goes. | |
VacaLoca | woensdag 18 maart 2015 @ 20:36 |
#exitkaltenborn zou trending moeten worden | |
Wertha | woensdag 18 maart 2015 @ 20:46 |
Heerlijk ![]() | |
VacaLoca | woensdag 18 maart 2015 @ 20:50 |
Pff inderdaad zeg. Straks krijgen mensen nog antipathie tegen Max door associatie met een gekke Jos | |
Sinister-D- | woensdag 18 maart 2015 @ 21:37 |
Ik denk dat dit, zoals geschreven wordt in die column, er toch ook mee te maken heeft dat ie alsnog voor geld ging. Dit is al op meerdere sites en Twitter-accounts van betrouwbare journalisten langsgekomen, dus ik ga ervan uit dat het ook gewoon waar is. | |
zoem | woensdag 18 maart 2015 @ 21:54 |
RTL Late night strikt Giedo van der Garde
| |
WEST | woensdag 18 maart 2015 @ 22:38 |
Van mij mogen ze ook gewoon failliet gaan. Ik gun het Peter Sauber niet. Maar die h**r wel. | |
Geralt | woensdag 18 maart 2015 @ 22:44 |
Ik denk dat ze als hoer weinig zou verdienen. Ik ben niet knap, maar godmiljaar wat is die lelijk zeg ![]() ![]() | |
VacaLoca | woensdag 18 maart 2015 @ 22:51 |
Haha ik pak even 'Formule 1 - Teams 98' map erbij van formule 1 magazine destijds. Ik was als kind geen fan van Mika Hakkinnen![]() Op het dartbord geweest zo te zien :p | |
WEST | woensdag 18 maart 2015 @ 22:53 |
Dat is zo. ze zou nog geld toe moeten leggen. | |
Breaker.Faker | woensdag 18 maart 2015 @ 23:02 |
Net even rtl late night gezien. Wat een klote team is Sauber zeg. Per direct mogen ze van mij faillet gaan. | |
VacaLoca | woensdag 18 maart 2015 @ 23:06 |
Kaltenborn moet gewoon oprotten en Peter moet het tijdelijk weer zelf gaan leiden en dan een juiste persoon vinden | |
Patrice_Consigny | woensdag 18 maart 2015 @ 23:08 |
Blame Kaltenborn, denk niet dat Peter blij is met de wijze waarop zij zijn zo zorgvuldig opgebouwde naam ten grabbel gooit. | |
WEST | woensdag 18 maart 2015 @ 23:08 |
peter wil gewoon een rol op de achtergrond. Hij is 71 dan kan ik me voorstellen dat hij het minder wil doen. Hoop dat Bernie haar paddock pas afpakt en nooit meer in de paddock toe te laten. | |
Fir3fly | woensdag 18 maart 2015 @ 23:10 |
Nou nou nou nou ![]() Feit is dat ze fouten gemaakt hebben, maar feit is ook dat ze zonder die dingen niet op de grid hadden gestaan dit jaar. Heiligt het doel de middelen? Nee, maar het maakt het wel wat begrijpelijker. | |
VacaLoca | woensdag 18 maart 2015 @ 23:13 |
Zijn er trouwens nog circuits die niet gewijzigd zijn afgelopen 15 jaar? | |
4-elements | woensdag 18 maart 2015 @ 23:20 |
Monaco (alleen de pits zover ik weet), Maleisië, Melbourne, Montreal... Alles met een M blijkbaar. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2015 @ 23:23 |
is wel stevig gewijzigd. Meer ruimte bij het uitkomen van de tunnel door de muur naar achteren te zetten, meer ruimte rond het zwembad door de muren naar achteren te zetten en ook meer ruimte rond Rascasse door de muren naar achteren te zetten. Kans op crashen is hierdoor helaas flink afgenomen ... | |
4-elements | woensdag 18 maart 2015 @ 23:30 |
Maar de baan zelf is toch nauwelijks veranderd, alleen de uitloopstroken e.d.? | |
hmmmz | woensdag 18 maart 2015 @ 23:32 |
Ow, ik dacht dat je er overheen gespoten had, maar dartbord kan ook. | |
VacaLoca | woensdag 18 maart 2015 @ 23:32 |
Kan je wel anders door de bocht denk ik. Bedoel dus wijzigingen die rondetijden beïnvloeden los van de auto. | |
Peterselieman | woensdag 18 maart 2015 @ 23:38 |
Je kunt meer risico nemen zonder dat het afgestraft wordt | |
Patrice_Consigny | woensdag 18 maart 2015 @ 23:48 |
Interlagos is al sinds ik een klein manneke was hetzelfde. | |
hmmmz | donderdag 19 maart 2015 @ 00:16 |
Is Spa ook veranderd? | |
Geralt | donderdag 19 maart 2015 @ 00:19 |
Jep. Busstop. De oude oude was het beste zegmaar ![]() | |
Peterselieman | donderdag 19 maart 2015 @ 00:19 |
Ja, begin 2007 is de busstop aangepast en ook La Source hairpin is iets verlegd. Verder is een deel van de baan opnieuw geasfalteerd | |
Geralt | donderdag 19 maart 2015 @ 00:22 |
Wanneer werd deze weggehaald? Dat is alweer even geleden, maar ik heb zo123 ff geen jaartal in mn hoofd: ![]() Die vond ik beter dan die oude nieuwe die dus kennelijk in 2007 (was dat pas in 2007 ja? Ik had gedacht dat die nieuwe gruwel er al veel langer ligt ![]() | |
Peterselieman | donderdag 19 maart 2015 @ 00:24 |
2007 is de huidige in gebruik genomen. Vond de oude veel beter eerlijk gezegd | |
Geralt | donderdag 19 maart 2015 @ 00:27 |
Jamaar die van 2007 (die uiteraard beter was dan de huidige!) daar zat er nog een voor en dat is die van mijn plaatje. Die is daarna minder gemaakt zegmaar. Minder diep ofzo, weet ik hoe je dat noemt. Je kon er sneller doorheen. Wanneer is die gekomen? | |
Coelho | donderdag 19 maart 2015 @ 01:15 |
vanaf 1:49 de oude busstop. Op eigen foto's bevestigd gekregen dat deze er in ieder geval nog in 2005 lag. | |
Kleffe_Dop | donderdag 19 maart 2015 @ 02:08 |
Melbourne en Montreal? Geen hele grote wijzigingen... zover ik me herinner dan. | |
Toekito | donderdag 19 maart 2015 @ 05:49 |
Spa is keihard verkracht sinds ik klein was tot nu. Ik wil het Spa van eind jaren 90 terug. Elk jaar vlogen er auto's op vrijdag ff af omdat men op/over limiet ging. | |
Pleasureman_Gunther | donderdag 19 maart 2015 @ 07:32 |
Volgens mij zit het zo: Pre-2004 ![]() 2004-2006 ![]() 2007-heden ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 19-03-2015 10:32:30 ] | |
nils7 | donderdag 19 maart 2015 @ 07:57 |
Alle nieuwe circuits natuurlijk ook ![]() Yas Marina, Bahrein (op die lus na die ze 1x gebruikt hebben), Sepang, Marina Bay. Maar hoorde snel op Sport1 dat ze de Ozzie GP willen verplaatsen naar Sydney. St Devote is volgens mij ook minder "scherp" dan voorheen. | |
DeeBee | donderdag 19 maart 2015 @ 08:43 |
Busstop is op Spa ook echt 3x veranderd de laatste 10 jaar. | |
WEST | donderdag 19 maart 2015 @ 09:08 |
Montreal is het gedeelte van de pit exit aangepast. Vroeger kwamen ze voor bocht 1 de pits uit nu gebeurt dat bij bocht 2. | |
Marks | donderdag 19 maart 2015 @ 10:09 |
De versie die je bij 2005/2006 hebt, was er ook in 2004 al. Met mijn F1 idool (geen sarcasme) Montoya in de hoofdrol die race: ![]() Daarnaast is de 130R op Suzuka geen 130R meer, 130 stond voor de hoek/scherpte van de bocht, is volgens mij rond 2004 ruimer gemaakt, maar heet nog wel 130 R. Minder een ''white knuckle'' bocht geworden helaas. | |
Marks | donderdag 19 maart 2015 @ 10:16 |
Ja ze snappen het niet, de auto's zijn vanaf 2004 bijna alleen langzamer geworden. En uiteraard elk jaar veiliger. Dat bij elkaar is al veiligheid GENOEG denk ik dan. Maar nee, ook de circuits moeten dan nog eens worden gemuilkorfd... ![]() | |
Marks | donderdag 19 maart 2015 @ 10:22 |
Dat gebeurt nu ook, maar er ligt geen grind meer, maar een uitloopstrook waardoor foutjes zo goed als niet worden afgestraft en coureurs met de stomste onoplettendheden wegkomen. Deze grindbak bijvoorbeeld is niet meer, Pouhon.. | |
Pleasureman_Gunther | donderdag 19 maart 2015 @ 10:32 |
Ik zie nu dat je gelijk hebt. | |
Ferry_76 | donderdag 19 maart 2015 @ 13:03 |
Giedo heeft al een nieuwe job gevonden!: https://twitter.com/Gvand(...)841091461120/photo/1 | |
Bluurgh | donderdag 19 maart 2015 @ 13:07 |
![]() | |
Geralt | donderdag 19 maart 2015 @ 16:25 |
Juist, die middelste versie kon ik niet precies van vinden wanneer die gekomen was. Thanks ![]() | |
Wertha | donderdag 19 maart 2015 @ 18:09 |
En het er gewoon zó makkelijk uit laten zien. Dat is nog het meest memorabele aan die overtake! | |
hmmmz | donderdag 19 maart 2015 @ 18:18 |
Ik heb altijd een flinke Montoya haat gehad. | |
Toekito | donderdag 19 maart 2015 @ 18:19 |
en dus is het kut na aanpassingen. Plus ik durf er nu ook harder doorheen dan toen er grind naast lag. Geen prestatie. | |
Beach | donderdag 19 maart 2015 @ 18:38 |
speciaal voor jou | |
hmmmz | donderdag 19 maart 2015 @ 18:40 |
Naisss. | |
WEST | donderdag 19 maart 2015 @ 18:43 |
![]() | |
hmmmz | donderdag 19 maart 2015 @ 18:44 |
Juan Pablo ![]() |