abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150699301
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:20 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel met je eens, iets meer strijdt zou geen kwaad kunnen, het liefst maken ze iedereen even sterk, maakt het leuker maar het gaat er even om hoe RB nu reageert en terwijl hun zo dominant waren toen hoorde ze je niet
Maar als die mensen niet gaan huilen/klagen dan komt er helemaal geen verandering
if you ain't cheating you ain't trying
pi_150699373
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:16 schreef Moonlighter het volgende:
Toen RB domineerde, wat ze nooit zo gedaan hebben als Mercedes op dit moment werden de regels ook aangepast
Nee, Red Bull maakte gebruik van onduidelijke regelgeving die verduidelijkt werd. Zelfs Mercedes vindingen werden verboden omdat ze tegen de regels waren.

Mercedes voldoet nu aan de duidelijke regelgeving en zouden daar nu voor gestraft moeten worden?

Anderen moeten beter hun best doen. Nieuwe regelgeving zouden de kosten alleen maar opdrijven waardoor de kleine teams nog meer problemen krijgen en er minder teams overblijven. Lijkt me ook niet goed.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150699378
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:21 schreef Moonlighter het volgende:

[..]

Maar als die mensen niet gaan huilen/klagen dan komt er helemaal geen verandering
Moeten ze maar een betere auto maken en misschien kiezen voor een andere krachtbron want die Renault motor is nou niet het beste
pi_150700042
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, Red Bull maakte gebruik van onduidelijke regelgeving die verduidelijkt werd. Zelfs Mercedes vindingen werden verboden omdat ze tegen de regels waren.

Mercedes voldoet nu aan de duidelijke regelgeving en zouden daar nu voor gestraft moeten worden?

Anderen moeten beter hun best doen. Nieuwe regelgeving zouden de kosten alleen maar opdrijven waardoor de kleine teams nog meer problemen krijgen en er minder teams overblijven. Lijkt me ook niet goed.
Door de huidige regelgeving kunnen ze nog ozo goed hun best doen, het gat met mercedes gaan ze niet kunnen dichten omdat ze niet alles aan de motor mogen veranderen
  maandag 16 maart 2015 @ 17:29:06 #105
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_150704159
Tijdens de hoogtijdagen van red bull werden er ook continu aanpassingen aan de regels gedaan om hun dominantie in te perken. Vooral Ferrari stond toen te roeptoeteren. Toen Ferrari superdominant was stond Renault te klagen.

Dit is gewoon altijd zo geweest en dominantie is nooit goed voor een sport.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_150704742
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:29 schreef Rossdale het volgende:
en dominantie is nooit goed voor een sport.
Zolang Max Carlos maar domineert hoor je mij niet klagen :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150705240
De F1 moet echt heel snel op de schop. Zie dat startveld van de afgelopen race, zie de verschillen, zie de kosten. De F1 staat echt op de rand van de afgrond.
  maandag 16 maart 2015 @ 18:15:18 #108
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150705511
Ferrari dominantie _O_
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_150705516
By the way: zijn Indycars met die nieuwe aeropackages niet toevallig sneller dan de F1?
pi_150705556
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:15 schreef Jigzoz het volgende:
By the way: zijn Indycars met die nieuwe aeropackages niet toevallig sneller dan de F1?
Denk beiden op een F1 circuit dat de F1 auto sneller zal zijn en beiden op een grote oval dat de Indycar sneller zal zijn.

Maar dat is slechts een gevoel. :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150706162
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:17 schreef Geralt het volgende:

[..]

Denk beiden op een F1 circuit dat de F1 auto sneller zal zijn en beiden op een grote oval dat de Indycar sneller zal zijn.

Maar dat is slechts een gevoel. :@
Indycar heeft 700 pk en ongekend veel downforce. Ik weet niet wat een F1-blok eruit perst, maar om dat verschil van downforce goed te maken zal het heel wat meer moeten zijn.

Komt nog eens bij dat Indycar met ongelofelijk veel lagere budgetten rijdt. 15 miljoen voor een topteam per jaar, heb ik me wel eens wijs laten maken.
pi_150706234
Indycars zijn gemaakt om rond te rijden en ze kunnen ook een circuit rijden. F1 auto's zijn gemaakt om op een circuit te rijden en ze kunnen ook in een rondje rijden.

Ik denk dat de top van een indycar hoger ligt, maar dat een F1 auto veel geavanceerder en beter is qua aerodynamica en downforce.

Geen harde cijfers, maar puur wat ik denk :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 16 maart 2015 @ 18:43:28 #113
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150706554
De Dallara DW12 is eerst als raceauto voor het circuit ontworpen. Voor de ovals hebben ze een andere aero package.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150706860
Toch denk ik dat een F1 auto over een normaal circuit sneller is dan een Indycar, egaal met welk aeropakket die rijdt.

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150706908
Beetje jammer dat er geen circuits zijn waar ze beide rijden.

Zal ongetwijfeld geen toeval zijn.
  maandag 16 maart 2015 @ 18:55:04 #116
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150707004
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:51 schreef Geralt het volgende:
Toch denk ik dat een F1 auto over een normaal circuit sneller is dan een Indycar, egaal met welk aeropakket die rijdt.

:@
Waarschijnlijk. Maar geef de F1 harde Pirelli's en racefuel en het kan nog best close worden...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 16 maart 2015 @ 18:55:35 #117
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150707026
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:52 schreef Jigzoz het volgende:
Beetje jammer dat er geen circuits zijn waar ze beide rijden.

Zal ongetwijfeld geen toeval zijn.
De eigenaar van Texas Motor Speedway doet al jaren keihard z'n best om IndyCar niet toe te laten tot COTA.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150707077
quote:
8s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De eigenaar van Texas Motor Speedway doet al jaren keihard z'n best om IndyCar niet toe te laten tot COTA.
En daar zal ongetwijfeld ene Bernie E. ieder jaar grif voor betalen.
  maandag 16 maart 2015 @ 19:02:41 #119
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150707351
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:36 schreef Geralt het volgende:
F1 auto's zijn gemaakt om op een circuit te rijden en ze kunnen ook in een rondje rijden.
Mits fatsoenlijke bandjes eronder, weten we uit ervaring ~O>
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 16 maart 2015 @ 19:04:22 #120
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150707421
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En daar zal ongetwijfeld ene Bernie E. ieder jaar grif voor betalen.
Aan de FIA, ja.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150707438
Is dat ooit in het verleden wel eens gedaan? Gewoon een Indycar tegenover een F1 auto en dan maar kijken?

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150707604
quote:
In 2006, the last time Champ Car and F1 ran on the same track, Formula One was 5 to 7 seconds faster than Champ Car. The pole position in Formula One was set by Fernando Alonso in a time of 1:14.942, while Sébastien Bourdais set pole in 1:20.005 in Champ Car. The fastest lap in the Formula One race was 1:15.841 by Kimi Räikkönen, while Sébastien Bourdais's fastest lap was 1:22.325 in the Champ Car race.
Wel Champcar en lang geleden en niet head to head zegmaar.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 maart 2015 @ 19:14:31 #123
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_150707827
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:40 schreef opreis het volgende:

[..]

Door de huidige regelgeving kunnen ze nog ozo goed hun best doen, het gat met mercedes gaan ze niet kunnen dichten omdat ze niet alles aan de motor mogen veranderen
RB kan niet heel veel veranderen aan de motor, dat moet Renault doen, wat ze al twee jaar niet voor elkaar krijgen...
Dus RB/Horner moet gaan huilen bij Renault, niet bij Mercedes en Bernie.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_150708339
Doen ze ook hoor. Berichten zijn niet van de lucht. Terecht imo. Ze komen veel en veel te kort ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150708662
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:52 schreef Jigzoz het volgende:
Beetje jammer dat er geen circuits zijn waar ze beide rijden.

Zal ongetwijfeld geen toeval zijn.
Montreal toch
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')