Wel Champcar en lang geleden en niet head to head zegmaar.quote:In 2006, the last time Champ Car and F1 ran on the same track, Formula One was 5 to 7 seconds faster than Champ Car. The pole position in Formula One was set by Fernando Alonso in a time of 1:14.942, while Sébastien Bourdais set pole in 1:20.005 in Champ Car. The fastest lap in the Formula One race was 1:15.841 by Kimi Räikkönen, while Sébastien Bourdais's fastest lap was 1:22.325 in the Champ Car race.
RB kan niet heel veel veranderen aan de motor, dat moet Renault doen, wat ze al twee jaar niet voor elkaar krijgen...quote:Op maandag 16 maart 2015 15:40 schreef opreis het volgende:
[..]
Door de huidige regelgeving kunnen ze nog ozo goed hun best doen, het gat met mercedes gaan ze niet kunnen dichten omdat ze niet alles aan de motor mogen veranderen
Montreal tochquote:Op maandag 16 maart 2015 18:52 schreef Jigzoz het volgende:
Beetje jammer dat er geen circuits zijn waar ze beide rijden.
Zal ongetwijfeld geen toeval zijn.
Ze hadden gewoon de V6 nooit moeten invoeren. In 2013 lag het veld meer bij mekaar sinds de V8 er is zijn de verschillen groter geworden. Maar dominantie is van alle tijd in de sport, doe je niks tegen. Plus beter geluid.quote:Op maandag 16 maart 2015 17:29 schreef Rossdale het volgende:
Tijdens de hoogtijdagen van red bull werden er ook continu aanpassingen aan de regels gedaan om hun dominantie in te perken. Vooral Ferrari stond toen te roeptoeteren. Toen Ferrari superdominant was stond Renault te klagen.
Dit is gewoon altijd zo geweest en dominantie is nooit goed voor een sport.
Niet meer. Laatste was in 2006, toen de Champ Cars daar reden.quote:
Dat bedoel ik.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet meer. Laatste was in 2006, toen de Champ Cars daar reden.
En minder motorenleveranciers omdat Mercedes en Renault dan niet meer meedoen, zoals ze de afgelopen jaren hebben aangegeven.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:41 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon de V6 nooit moeten invoeren. In 2013 lag het veld meer bij mekaar sinds de V8 er is zijn de verschillen groter geworden. Maar dominantie is van alle tijd in de sport, doe je niks tegen. Plus beter geluid.
Breng gewoon de V8 weer terug met een tientallen test dagen meer voor kleine teams. Voila, weer gezonde competitie.
Met een beetje pech hebben we anders binnenkort alleen Ferrari en Mercedes over.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En minder motorenleveranciers omdat Mercedes en Renault dan niet meer meedoen, zoals ze de afgelopen jaren hebben aangegeven.
Honda gaat echt niet eruit stappen hoor, die gaan die verloren miljoenen euro's echt niet zomaar weg smijten.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Met een beetje pech hebben we anders binnenkort alleen Ferrari en Mercedes over.
Die hebben ze ook weggesmeten toen Brawn heel de flikkerse boel overnamquote:Op maandag 16 maart 2015 20:22 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Honda gaat echt niet eruit stappen hoor, die gaan die verloren miljoenen euro's echt niet zomaar weg smijten.
Ook niet als ze vanwege de regels niets anders kunnen dan een onderpresterende klotemotor leveren?quote:Op maandag 16 maart 2015 20:22 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Honda gaat echt niet eruit stappen hoor, die gaan die verloren miljoenen euro's echt niet zomaar weg smijten.
Prestaties is nog niets over te zeggen, zolang dat ding niet wat betrouwbaarder wordt. We hebben nog niet gezien van wat dat ding kan omdat ze tot nog toe alleen met een gedetunede motor hebben gereden.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ook niet als ze vanwege de regels niets anders kunnen dan een onderpresterende klotemotor leveren?
Boel re-badgen a la Renault naar Playlife/Supertec en voor een klein bedrag leveren aan kleinere teams om nog wat van de investering terug te verdienen.quote:Op maandag 16 maart 2015 20:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ook niet als ze vanwege de regels niets anders kunnen dan een onderpresterende klotemotor leveren?
jup. Grootste verschil zit met name in het remmen waar de Formule 1 flink wat wint ten opzichte van de IndyCarquote:Op maandag 16 maart 2015 18:51 schreef Geralt het volgende:
Toch denk ik dat een F1 auto over een normaal circuit sneller is dan een Indycar, egaal met welk aeropakket die rijdt.
echt of hoaxtwitter:MonsieurF1 twitterde op maandag 16-03-2015 om 20:52:39** BREAKING NEWS*** @redbullracing has Just signed a contract with @ToyotaRacing for the turbo engines.The partnership will begin in 2016 reageer retweet
Die kerel plaatst ondertussen ook dit soort berichten:quote:Op maandag 16 maart 2015 21:02 schreef Beach het volgende:
echt of hoaxtwitter:MonsieurF1 twitterde op maandag 16-03-2015 om 20:52:39** BREAKING NEWS*** @redbullracing has Just signed a contract with @ToyotaRacing for the turbo engines.The partnership will begin in 2016 reageer retweet
twitter:MonsieurF1 twitterde op maandag 16-03-2015 om 21:08:59@Javi_Soriano little joker!! This is not over. @alo_oficial will never drive for @McLarenF1 reageer retweet
Super betrouwbaartwitter:MonsieurF1 twitterde op maandag 16-03-2015 om 21:20:58@pawelf1 this will be a partnership. If @RenaultSportF1 stay in F1, this Will be under the name of Briatore F1 team. reageer retweet
weet nog wel dat ze een paar jaar geleden zowel indycar als F1 op circuit Gilles Villeneuve reed. Toen was F1 een stuk sneller.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:52 schreef Jigzoz het volgende:
Beetje jammer dat er geen circuits zijn waar ze beide rijden.
Zal ongetwijfeld geen toeval zijn.
Aandachtshoer..quote:Op maandag 16 maart 2015 21:02 schreef Beach het volgende:
Volgens mij was P3-P15 toch weer aardig gelijkwaardig, dat waren ook grote en kleine teams door elkaar. Helemaal zo slecht niet. Alleen P1-P2 zou iets langzamer moeten gaan, dan krijgen we helemaal spectakel. Zoals nooit tevoren.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:06 schreef Jigzoz het volgende:
De F1 moet echt heel snel op de schop. Zie dat startveld van de afgelopen race, zie de verschillen, zie de kosten. De F1 staat echt op de rand van de afgrond.
De V8 is in 2009 kunstmatig gelijkwaardig gemaakt en bevroren. In 2013 was Vettel veruit de snelste van iedereen, sinds 2014 is Rosberg soms nog sneller dan Hamilton.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:41 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon de V6 nooit moeten invoeren. In 2013 lag het veld meer bij mekaar sinds de V8 er is zijn de verschillen groter geworden. Maar dominantie is van alle tijd in de sport, doe je niks tegen. Plus beter geluid.
Bron?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 03:57 schreef opreis het volgende:
Guido dus voor 15mil compleet afgekocht waarbij Bernie garant staat. Anti climax dit.
Als het waar is dan heeft ie afgelopen jaar voor niks in de F1 meegelopen, want ook dat geld is terug dan.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 06:09 schreef Jigzoz het volgende:
Voor zo'n soort einde was ik dus al bang.
Maar goed, de bevestiging nog maar even afwachten. Misschien zit het toch een beetje anders allemaal.
maar ook voor nop want nu is het Maart en is alles bezet overal en nergens.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 06:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als het waar is dan heeft ie afgelopen jaar voor niks in de F1 meegelopen, want ook dat geld is terug dan.
Puur op talent dus![]()
Dat ie voor niks in de F1 heeft meegelopen was wel bekend.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 06:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als het waar is dan heeft ie afgelopen jaar voor niks in de F1 meegelopen, want ook dat geld is terug dan.
Puur op talent dus![]()
Telegraaf zat toch goed met Maxquote:Op dinsdag 17 maart 2015 07:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Algemeen Dagblad als enige bron, die ander is namelijk letterlijk een kopie![]()
Ik wacht wel op een statement van GvdG management, ik schat NL'se bronnen (met uitzondering van RTLgp en GPupdate, maar die zijn altijd te laat met nieuws) redelijk laag in qua betrouwbaarheid
GPupdate zit in Groningen!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 07:29 schreef Toekito het volgende:
GPupdate als Nederlandse bron zien3/4 is vanuit hun Engelse bronnen en is gewoon na kwartier/half uur vertaald.
Klopt, Giedo heeft puur op talent een jaartje op de bank mogen zitten.quote:
dat zei ik dan ook niet. ...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 07:29 schreef Toekito het volgende:
GPupdate als Nederlandse bron zien3/4 is vanuit hun Engelse bronnen en is gewoon na kwartier/half uur vertaald.
15 miljoen, zijn toch dagen dat ik het niet verdien.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 05:04 schreef Toekito het volgende:
Bernie redt dus de F1 en Giedo legt zich neer bij einde F1-loopbaan....bijzonder.
Waarschijnlijk dan de 24 miljoen euro die Giedo's BV in de min staat.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:25 schreef Jigzoz het volgende:
Het zou om veel meer dan 15 miljoen gaan.
http://www.f1today.net/nl(...)edo-van-der-garde-af
Dan heeft ie uiteindelijk gratis een jaartje bij Caterham gereden.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dan de 24 miljoen euro die Giedo's BV in de min staat.
Dit jaar zou ook nog kunnen, aangezien een aantal stoeltjes slechts voor de eerste race(s) bezet zijn, zoals bij Andretti Autosport en Dale Coyne.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:57 schreef Jigzoz het volgende:
Inzetten op een Indy-plekje voor volgend jaar. Dikke kans dat die serie de komende tijd veel populairder gaat worden in Europa.
Zou heel tof zijn. Eindelijk weer eens een Nederlander in de Indy 500. Kijken of deze 'm wel uit de muur houdt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit jaar zou ook nog kunnen, aangezien een aantal stoeltjes slechts voor de eerste race(s) bezet zijn, zoals bij Andretti Autosport en Dale Coyne.
Er zijn maar 2 soorten coureurs op de Indy 500quote:
quote:
Sausage Kerbs Up Eau Rouge Looks All Kinds Of Dangerous
High curbs have been the result of some pretty major accidents in recent years and have a tendency to launch cars up into the air. Who remembers this?
Well Spa-Francorchamps clearly hasn’t learned from the Tereshchenko’s GP3 crash last year and have installed launch ramps sausage kerbs up on Formula One’s most famous corner.
Yes, Eau Rouge (or Raidillon as all the hardcore F1 fans will be screaming) now has the controversial kerbs in place and it looks like a recipe for disaster.![]()
This isn’t going to end well…
Dat laatste hoef je me niet te vertellen, altijd makkelijk als je maar 45min moet rijdenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:18 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Schijnen voor Trophée des Fagnes te zijn. Niet alleen F1 heeft races op Spa
Ik zou de laptimes wel eens willen zien.quote:
Oude auto's met dit jaar door de motorfabrikanten ontwikkelde aero kits.quote:
Bij de volgende inboedelveiling bedoel je?quote:
ow ja? Bron? Want het enige wat ik van Ecclestone over de zaak Manor heb gelezen is dat ze de transportkosten van Australië naar Maleisië zelf moeten dokken....quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:09 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Bij de volgende inboedelveiling bedoel je?
Bernie heeft al gezegd dat als ze in Maleisie niet rijden, ze niet meer welkom zijn.
https://www.rtlgp-magazin(...)gt-laatste-kans.htmlquote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ow ja? Bron? Want het enige wat ik van Ecclestone over de zaak Manor heb gelezen is dat ze de transportkosten van Australië naar Maleisië zelf moeten dokken....
quote:Ecclestone heeft, dat is algemeen bekend, een bloedhekel aan goudzoekers in "zijn" paddock en is des duivels over wat er in Australië gebeurde. Hij zweert nu dat als Manor in Maleisië ook niet rijdt, het team kan opkrassen.
quote:
Daar hebben we een ander topic voor: SPT / [IndyCar] #16 Nog 12 rondenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:08 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Oude auto's met dit jaar door de motorfabrikanten ontwikkelde aero kits.![]()
Chevrolet:
[ afbeelding ]
En Honda:
[ afbeelding ]
En van Engeland naar Australië.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ow ja? Bron? Want het enige wat ik van Ecclestone over de zaak Manor heb gelezen is dat ze de transportkosten van Australië naar Maleisië zelf moeten dokken....
blijkbaar heb ik daar daarstraks dan overheen gelezen in de Engelse variantquote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:21 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
https://www.rtlgp-magazin(...)gt-laatste-kans.html
[..]
las het daarnet ook op een Engelse website, kan het nu niet meer terug vinden. Ongeveer gequote: "the fourth consecutive race they miss, if they miss the next one they will be history". Ik zoek verder, want kan het weer eens niet terug vindenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En van Engeland naar Australië.
En dat ze zouden kunnen opkrassen als ze ook in Maleisië niet rijden staat hier niet in. De rest wel. Lijkt dus een verzinsel van RTL GP Magazine.
hier dus: http://www.motorsport.com(...)manor-s-resurrectionquote:Prior to the lights going out in Melbourne, Ecclestone told The Independent that Manor would "be history" if they missed a fourth consecutive event, and it is by no means certain that the F1 supremo's definition of participation in an event will tally with the FIA's.
quote:
Dat gaat erover als ze niet verschijnen. Er was verwarring over dat ze drie races per seizoen of per agreement (tot 2020) zouden mogen missen. Is dus voor de hele periode van het contract. Dus als ze bij een volgende race niet verschijnen kunnen ze opdoeken.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
las het daarnet ook op een Engelse website, kan het nu niet meer terug vinden. Ongeveer gequote: "the fourth consecutive race they miss, if they miss the next one they will be history". Ik zoek verder, want kan het weer eens niet terug vinden
whehequote:
Deze generatie Indycars zijn een stuk sexyer dan de huidige generatie F1 bolides...quote:
Euh... neequote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Deze generatie Indycars zijn een stuk sexyer dan de huidige generatie F1 bolides...
maar die verhalen van coureurs en teams komen daar niet vandaan. Die worden gemaakt door de grote namen en in Grunn vertaald.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
Telegraaf zat toch goed met Max
[..]
GPupdate zit in Groningen!
Dat dacht jij? Ze hebben journalisten die ter plekke zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2015 06:12 schreef Toekito het volgende:
[..]
maar die verhalen van coureurs en teams komen daar niet vandaan. Die worden gemaakt door de grote namen en in Grunn vertaald.
Vaak op een te makkelijke manier, waardoor er af en toe een loopje genomen wordt met hetgeen er gezegd wordt.quote:Op woensdag 18 maart 2015 06:12 schreef Toekito het volgende:
[..]
maar die verhalen van coureurs en teams komen daar niet vandaan. Die worden gemaakt door de grote namen en in Grunn vertaald.
Ik denk dat Sauber gewoon niet anders kon om te overleven....quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:30 schreef Jigzoz het volgende:
Om meteen maar even heel kinderachtig te doen: ik hoop dat Sauber heel hard neer gaat. Nog liever vandaag dan morgen. Leugenachtig kutteam dat gerund wordt door leugenachtige sujetten. Ik snap niet dat er bedrijven zijn die miljoenen betalen om met dergelijke huichelarij geassocieerd te worden.
hehetwitter:takiinoue twitterde op woensdag 18-03-2015 om 10:37:43Taki Inoue admits his F1 carrier is probably over as well. reageer retweet
Als ze niet anders konden, dan zouden ze deze schikking ook niet hebben kunnen betalen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk dat Sauber gewoon niet anders kon om te overleven....
Het team heeft wel heel veel sympathie verloren inderdaad.
Misschien kan dat inmiddels wel weer. Hebben ze wat ruimte gevonden. VdG heeft in 2014 al zijn sponsorgeld al betaald, eerste helft 2014. Ericsson en Nasr eind 2014.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als ze niet anders konden, dan zouden ze deze schikking ook niet hebben kunnen betalen.
Inderdaad. Jos maakte zich als coureur ook vaak niet populair door mensen in het team openlijk af te branden. Kan me dat nog herinneren uit zijn Tyrrell en Minardi tijd.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
'Verstappen's father slams Renault' - Reddit
Dat Renault (voorlopig) een drol van een krachtbron heeft afgeleverd moge duidelijk zijn.
Maar is het handig dat Verstappen sr. zich er (nu al) zo in de media over uitlaat? Is dat nog wel zijn plaats? Hij zit niet in die auto, hij is niet werkzaam bij STR, hij vormt 'slechts' een deel van het management van Max Verstappen.
Iets zegt mij dat het verstandiger is als Jos Verstappen uit de spotlights blijft.
En nu door naar het WEC, daar delen 3 coureurs wel 1 stoeltje.quote:Op woensdag 18 maart 2015 09:45 schreef IkWilbert het volgende:
Statement van Giedo op zijn facebook pagina. F1 lijkt over en uit voor hem....
https://www.facebook.com/giedovandergarde/posts/647945908643030
"This dream has been taken away from me and I know that my future in Formula One is probably over"
Dat had ik kunnen/moeten verzinnenquote:Op woensdag 18 maart 2015 12:06 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En nu door naar het WEC, daar delen 3 coureurs wel 1 stoeltje.
Not gonna happen! Sauber heeft net nieuwe sponsor bekend gemaakt. Weten we meteen wie vd Garde heeft betaald.quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:30 schreef Jigzoz het volgende:
Om meteen maar even heel kinderachtig te doen: ik hoop dat Sauber heel hard neer gaat. Nog liever vandaag dan morgen. Leugenachtig kutteam dat gerund wordt door leugenachtige sujetten. Ik snap niet dat er bedrijven zijn die miljoenen betalen om met dergelijke huichelarij geassocieerd te worden.
Ik las die geruchten ergens en kwam er ineens opquote:Op woensdag 18 maart 2015 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat had ik kunnen/moeten verzinnen
Partner is volgens mij wat anders als Sponsor.quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:16 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Not gonna happen! Sauber heeft net nieuwe sponsor bekend gemaakt. Weten we meteen wie vd Garde heeft betaald.
https://m.facebook.com/st(...)=17&_ft_&__tn__=%2As
Betekent vast dat ze gratis mogen vliegen of zoiets.quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:11 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Partner is volgens mij wat anders als Sponsor.
True, maar alles wat hij zegt ligt automatisch onder een vergrootglas.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:47 schreef Jigzoz het volgende:
Nou ja... Als je leest wat Jos Verstappen nu eigenlijk gezegd heeft, dan valt dat nogal mee.
Is het juist daarom niet gewoon slimmer om Jos dat niet te laten zeggen?quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
True, maar alles wat hij zegt ligt automatisch onder een vergrootglas.
Iemand anders van Max z'n management had dezelfde uitspraak kunnen doen en er zou geen media outlet zijn geweest die het opgepikt had. Maar met Jos ligt dat anders.
Staat er zelfs letterlijk bij;quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:25 schreef sasquatsch het volgende:
Betekent vast dat ze gratis mogen vliegen of zoiets.
Ze hadden ws. geen geld meer over voor tickets naar Maleisiequote:With this partnership Singapore Airlines will provide flights to the overseas races mainly in Asian and Australian territories.
quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:34 schreef Jigzoz het volgende:
Sauber krijgt flink op z'n flikker in de reacties daar.
quote:Your new airline partners is also great in overbooking seats ...
Inderdaad en het zijn (gelukkig) niet allemaal Nederlanders.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:34 schreef Jigzoz het volgende:
Sauber krijgt flink op z'n flikker in de reacties daar.
Verdomme manquote:Op woensdag 18 maart 2015 16:29 schreef IkWilbert het volgende:
Sauber heeft ook gereageerd....
https://m.facebook.com/st(...)0&id=169175846463223
Wat een faal reactie!
Ik verwacht sportief nog steeds weinig van Sauber als het seizoen vordert. Ericsson is geen topper, met 12 concurrenten na 1 rondje is een 8e plek erg geflatteerd. En ze hebben geen geld om die auto door te ontwikkelen. Denk dat alleen Nasr nog een paar keer wat puntjes bijeenschraapt en dat het daarbij blijft.quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:01 schreef flipsen het volgende:
Mja, toch vind ik het jammer dat het uiteindelijk zo gelopen is. Toch een beetje het gevoel dat ie zijn principes heeft verkwanseld. Zeker nu je ziet dat die Sauber best lekker rijdt. Maar goed, waarschijnlijk geen andere mogelijkheden, behalve een beslaglegging waar niemand beter van wordt.
Speak for yourself.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Deze generatie Indycars zijn een stuk sexyer dan de huidige generatie F1 bolides...
Op beeld lijken ze rapper als voorheen maar qua uiterlijk... tjah vind ik de indy's niet echt mooi.quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Speak for yourself.
Soms is minder beter ... dit lijkt wel een karikatuur van een F1 auto.
Om nog maar een foto te jatten uit het Indycar topic:quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Speak for yourself.
Soms is minder beter ... dit lijkt wel een karikatuur van een F1 auto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |