Vertraging met ICd optie wordt minder dan 30 minuten, maar ik voorzie chaos op Utrecht C. dus doe dat wel denk ikquote:Op donderdag 12 maart 2015 17:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maak je natuurlijk wel weer terug met de GTBV
paar minuten vertraging, niet zo miepen. Voor de 2.30 kan je ook de intercity pakken via den haag...quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:32 schreef Viezze het volgende:
[..]
Vertraging met ICd optie wordt minder dan 30 minuten, maar ik voorzie chaos op Utrecht C. dus doe dat wel denk ik
linkje of de brief zelf?quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:50 schreef Yreal het volgende:
Ha, mijn brief dat de poortjes niks gaan uithalen tegen zwartrijders staat in het ad.
Het is vrij rampzalig inderdaad.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Het lijkt wel gewoon op slag onmogelijk geworden de laatste weken. Vervoer in Nederland.
Je hebt gelijk, onderaan de streep valt het prima meequote:Op donderdag 12 maart 2015 17:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
paar minuten vertraging, niet zo miepen. Voor de 2.30 kan je ook de intercity pakken via den haag...
Geil. Hoeveel punten is die??quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:09 schreef bork het volgende:
Ik kreeg 2 weken geleden een cadeau van de DB![]()
![]()
![]()
(Bonuspunten gingen vervallen) voor mijn reisjes van de afgelopen jaren. .
[ afbeelding ]
Plaats reserveren is voor niks met eerste klasse maar hoe doe ik dat?![]()
![]()
Eind juli wordtie gebruikt, vertrek vanaf Freiburg, Passau-Hamburg moet er zeker inhet fijne is dat de kaart tot de volgende dag 10.00 uur geldig is, dus dat wordt goed gaar aankomen in Freiburg de volgende dag.
4000.quote:
twitter:NS_online twitterde op woensdag 11-03-2015 om 12:00:17Stoelentesters gezocht! Van 13 t/m 19 mrt kun je op #Rotterdam Centraal #stemmen op jouw favoriete Sprinterstoel http://t.co/yLtBod1TMl
reageer retweet
Oh god...quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:23 schreef greavy het volgende:
22 april 2015 een algemene staking aangekondigd in België door de ACOD
eh, wat is het verschil ten opzichte van normale dagen in België?quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:33 schreef boriq het volgende:
Ligt Belgie niet altijd bijna plat met zo'n dergelijke staking van ACOD?
Ik weet nu niet of ik dezequote:Op donderdag 12 maart 2015 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eh, wat is het verschil ten opzichte van normale dagen in België?
Bij algemene stakingen wel jaquote:Op donderdag 12 maart 2015 19:33 schreef boriq het volgende:
Ligt Belgie niet altijd bijna plat met zo'n dergelijke staking van ACOD?
Niks mis met Maastricht!quote:Op donderdag 12 maart 2015 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja Maastricht kom op. Dat is dichter bij de Congo dan bij de beschaving
De overheidsdiensten, zoals het spoor, Bpost, openbaar vervoer zoals trams en bussen, maar ook het onderwijs. Ook VRT (Vlaamse Radio en Televisieomroep) en nog enkele andere overheidsdiensten zullen dan staken.quote:
Niks mis met beschadigde Plan V -> TATA Steelquote:Op donderdag 12 maart 2015 20:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
er zijn nu al 2 treinen in een week beschadigd geraakt. Een Plan V en een ICMm. niemand die zich daarover bekommerd. k'hoop dat het goed komt met de verzekering.
zo is er een tijd geleden een Plan V nog hersteld na een aanrijding in Maastricht.
Werkschuw volkquote:Op donderdag 12 maart 2015 21:57 schreef greavy het volgende:
[..]
De overheidsdiensten, zoals het spoor, Bpost, openbaar vervoer zoals trams en bussen, maar ook het onderwijs. Ook VRT (Vlaamse Radio en Televisieomroep) en nog enkele andere overheidsdiensten zullen dan staken.
En de vakbonden en hun leden een beetje kennende zetten ze her en der ook wel wat stakingspiketten op voor de ingangen van grote private bedrijven...quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:57 schreef greavy het volgende:
[..]
De overheidsdiensten, zoals het spoor, Bpost, openbaar vervoer zoals trams en bussen, maar ook het onderwijs. Ook VRT (Vlaamse Radio en Televisieomroep) en nog enkele andere overheidsdiensten zullen dan staken.
quote:16 maart: Lelystad Centrum
18 maart: Hoofddorp
23 maart: Diemen
23 maart: Amsterdam Lelylaan
25 maart: Delft
1 april: Helmond
22 april: Weesp
30 april: Duivendrecht
1 mei: Rotterdam Centraal
8 mei: Amsterdam Muiderpoort
11 mei: Rotterdam Blaak
13 mei: Utrecht Overvecht
26 mei: Roosendaal
3 juni: Sittard
3 juni: Diemen Zuid
10 juni: Amsterdam Zuid
17 juni: Hilversum
22 juni: Zoetermeer
24 juni: Gouda
Juli/augustus:
Leiden
Amsterdam Bijlmer Arena
Oktober:
Schiedam Centrum
Amsterdam CS Middentunnel
Vierde kwartaal 2015:
Tilburg
Eindhoven
Haarlem
Deventer
Heerenveen
Nog te bepalen:
Amersfoort
Euh, zwartrijders en agressie?quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En welk probleem moet dat oplossen?
En welk probleem moet dat WEL oplossen, bedoelde ikquote:Op donderdag 12 maart 2015 22:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Euh, zwartrijders en agressie?
(Yeah right...)
Zolang Groesbeek een dwarsligger blijft zijn de plannen gedoemd te mislukken.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:47 schreef James1988 het volgende:
Regio Kleef wil weer praten over spoorlijn naar Nijmegen
KLEEF - Het regiobestuur van Kleef wil de vastgelopen besprekingen over reactivering van de voormalige spoorlijn Nijmegen-Kleef heropenen. De Duitsers zijn optimistisch over de toekomstmogelijkheden van de grenslijn.
De Stadsregio Arnhem Nijmegen trok eind 2013 de stekker uit het grensoverschrijdende ov-project, toen duidelijk werd dat Nederlandse en Duitse bestuurders ruzieden over de vraag of er tussen Nijmegen en Kleef een tram- of treinverbinding moest komen. Bovendien zou het project schreeuwend duur én onrendabel worden.
Bron: De Gelderlander
Groesbeek platbombarderen lijkt me een prima oplossing voor dat probleemquote:Op donderdag 12 maart 2015 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zolang Groesbeek een dwarsligger blijft zijn de plannen gedoemd te mislukken.
Ik mis utrecht centraal in dat lijstje, dacht dat daar poortje zouden komen zodra de passage langs het station deze zomer klaar isquote:
Het zou kunnen dat je vanuit de passage al direct via een poortje het station op moet komen, maar daarmee is Utrecht nog lang niet afgesloten, want je kunt immers nog via diverse andere in- en uitgangen naar binnen en buitenquote:Op donderdag 12 maart 2015 23:08 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Ik mis utrecht centraal in dat lijstje, dacht dat daar poortje zouden komen zodra de passage langs het station deze zomer klaar is
Het probleem dat mensen inchecken aan de uitcheckzijde en vervolgens op een boete worden getrakteerd.quote:Op donderdag 12 maart 2015 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ondertunnelen. Zonder station dan uiteraard.quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:00 schreef James1988 het volgende:
Groesbeek platbombarderen lijkt me een prima oplossing voor dat probleem
Is die op het eerste oog onhandig ingerichte tunnel in Breda toch zo gek nog niet. Daar kun je de noord-zuidtunnel openhouden zonder dat je voor iedere overstap hoeft om te checken.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:13 schreef Litpho het volgende:
Het wachten is tot men op een paar stations onder de politieke druk voor passages zwicht en alleen maar alle perrons afsluit. Gevolgd door maandenlang steggelen van de reizigersverenigingen waarom die overstaps als reisonderbreking worden gezien.
Werk in uitvoering: Op je reet zittenquote:Op donderdag 12 maart 2015 19:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
dat van het stoelen testen is wel leuk zeg.twitter:NS_online twitterde op woensdag 11-03-2015 om 12:00:17Stoelentesters gezocht! Van 13 t/m 19 mrt kun je op #Rotterdam Centraal #stemmen op jouw favoriete Sprinterstoel http://t.co/yLtBod1TMl[ afbeelding ] reageer retweet
Is dat zo'n DDAR met een als eersteklas vermomde tweede klas afdeling in het stuurrijtuig? Zo ja: zit je erin? Dan zou ik heel graag ene foto willen van die afdeling.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:38 schreef ReisT het volgende:
DDAR als IC naar Den Helder!!
En iedereen gewoon in de "1e klas" gaan zitten natuurlijk.
Nee, dan zit het opeens vol conducteurs ipv testpassagiers.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor de gein moet je daar een uurtje een paar lekkere meiden neerzetten die Sudokuboekjes uitdelen
Alleen als Groesbeek de tunnel volledig zelf betaalt kunnen ze een station krijgen. Bij elke andere oplossing moeten ze op de blaren zittenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:16 schreef JDude het volgende:
[..]
Ondertunnelen. Zonder station dan uiteraard.
Zo een was het ja, ik zat er maar voor een kort ritje in, helaas geen foto gemaakt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:26 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Is dat zo'n DDAR met een als eersteklas vermomde tweede klas afdeling in het stuurrijtuig? Zo ja: zit je erin? Dan zou ik heel graag ene foto willen van die afdeling.
Hier en daar moet sowieso een nieuw deel aangelegd worden, want met name bij Nijmegen is alles weggehaald, maar wel makkelijk terug te plaatsen. Het probleem heet Groesbeek en zolang dat niet opgelost is komt er geen trein te rijden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:00 schreef J.B. het volgende:
Waarom zou dat project Nijmegen - Kleef eigenlijk schreeuwend duur en onrendabel zijn? Ik vermoed dat het spoor vervangen moet worden maar het is toch niet zo dat er een heel nieuw tracé aangelegd moet worden?
doe eens dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kan jullie sowieso 5 steden noemen waar poortjes dichtgooien politiek onhaalbaar is.
In Almere Centrum is hun verkoop met 60% gekelderd. Daarentegen is die van de Brooodzaak (ja, met 3 "o" tjes) weer gestegen. Kom ook wel een beetje door de Primark sletjes.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:20 schreef Litpho het volgende:
Heb net bij de kiosk in Lelystad gevraagd of ze eens willen meten wat vanaf maandag gaat gebeuren met de koffieverkoop.
Nouja uit dat lijstje 3. Rdam C, Eindhoven en Amersfoort. Tilburg alleen als ze de bypass niet dichtgooien maar alleen het spoordeel.quote:
Dal/spitstarief wordt wel opnieuw gechecked bij uit- en weer inchecken.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 07:13 schreef Litpho het volgende:
Het wachten is tot men op een paar stations onder de politieke druk voor passages zwicht en alleen maar alle perrons afsluit. Gevolgd door maandenlang steggelen van de reizigersverenigingen waarom die overstaps als reisonderbreking worden gezien voor het bepalen van dal/spitsttarief.
-edit- Binnen 35 minuten is blijkbaar geen reisonderbreking -edit-
precies. Lekker met dalvrij even koffie halen..quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:42 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dal/spitstarief wordt wel opnieuw gechecked bij uit- en weer inchecken.
Rotterdam centraal heeft een fiets/voetgangtunneltje vlak naast het station waar geen poortjes (en ook geen (rol)trappen naar het perron zijn.. daar kun je de stationstunnel dus prima dichtgooien met poortjesquote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja uit dat lijstje 3. Rdam C, Eindhoven en Amersfoort. Tilburg alleen als ze de bypass niet dichtgooien maar alleen het spoordeel.
Je moet het maken zoals in Breda wordt gedaan. Alleen niet elk station kan zo aangepast worden.
Die heb ik toentertijd niet kunnen vinden. Alleen vlakbij het oude Hofplein is wat maar dat is al snel een heel stuk verder.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:26 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Rotterdam centraal heeft een fiets/voetgangtunneltje vlak naast het station waar geen poortjes (en ook geen (rol)trappen naar het perron zijn.. daar kun je de stationstunnel dus prima dichtgooien met poortjes
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:26 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Is dat zo'n DDAR met een als eersteklas vermomde tweede klas afdeling in het stuurrijtuig? Zo ja: zit je erin? Dan zou ik heel graag ene foto willen van die afdeling.
Heb je het over het tijdelijke Rotterdam Centraal of het nieuwe? Het oude was via de fietstunnel naar de perrons, wat toen tijdelijk het station werd. Het nieuwe Rotterdam Centraal is die fietstunnel weer voor fietsers en voetgangers open, en is de stationspassage er pal naast, waar dus poortjes staan.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die heb ik toentertijd niet kunnen vinden. Alleen vlakbij het oude Hofplein is wat maar dat is al snel een heel stuk verder.
Eindhoven heeft ook twee ondertunnelingen maar voor het busstation is dat wel zeer onhandig.
Nieuwe. Maar blijkbaar ben ik scheel?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Heb je het over het tijdelijke Rotterdam Centraal of het nieuwe? Het oude was via de fietstunnel naar de perrons, wat toen tijdelijk het station werd. Het nieuwe Rotterdam Centraal is die fietstunnel weer voor fietsers en voetgangers open, en is de stationspassage er pal naast, waar dus poortjes staan.
De aggressie tegen conducteur neemt afquote:Op donderdag 12 maart 2015 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
(let op: groot)quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:26 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Veolia heeft ns ook dwars gezeten door geen bezettingsinformatie vrij te geven, krokodillentranen dus.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het komt hier gewoon op neer: ja, het heeft de uitslag in Limburg beïnvloed, maar niet zodanig dat Arriva anders gewonnen zou hebben
Ok.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:08 schreef icloud het volgende:
Door inzet van de brandweer gestremd is precies wat er aan de hand is als een trein staat te fikken, oeverloos geklets dus weer.
Onzin, die informatie heeft de aanbestedende instantie en die geeft die informatie vrij aan alle geïnteresseerden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:23 schreef icloud het volgende:
[..]
Veolia heeft ns ook dwars gezeten door geen bezettingsinformatie vrij te geven, krokodillentranen dus.
Dat is niet waar, veolia mocht de cijfers van heerlen-sittard en maastricht-roermond niet inzien, en zij hebben de cijfers van de heuvellandlijn daarom ook niet vrijgegeven.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onzin, die informatie heeft de aanbestedende instantie en die geeft die informatie vrij aan alle geïnteresseerden.
Zij hebben een niet geldig bod neergelegd en zijn nu geen partij meer in de gang van zakenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:23 schreef icloud het volgende:
[..]
Veolia heeft ns ook dwars gezeten door geen bezettingsinformatie vrij te geven, krokodillentranen dus.
Klopt en dat hebben ze waarschijnlijk bewust gedaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zij hebben een niet geldig bod neergelegd en zijn nu geen partij meer in de gang van zaken
Dan heeft de provincie ontzettend zitten slapenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:30 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is niet waar, veolia mocht de cijfers van heerlen-sittard en maastricht-roermond niet inzien, en zij hebben de cijfers van de heuvellandlijn daarom ook niet vrijgegeven.
De provincie heeft altijd gezegd dat ze geen cijfers hebben.
Formeel gezien heeft ns de vragen van de provincie correct beantwoord, en voldoen aan de informatieplicht, praktisch gezien was de informatie zo minimalistisch en incompleet dat zelfs arriva opzoek moest naar een andere oplossing.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan heeft de provincie ontzettend zitten slapen
Dat heeft de provincie gedaan voor Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:38 schreef Peterselieman het volgende:
een iets meer omslachtige manier om aan bezettingsinformatie te komen is gewoon de treinen in te gaan en te tellen
Waar de inschrijving voor de aanbesteding overigens door gevingerverf bij de Provincie een aantal weken is opgerekt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat heeft de provincie gedaan voor Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen
quote:Oude tekst (B.2.2):
Sluitings-/inschrijfdatum (Inleverdatum Inschrijvingen) uiterlijk donderdag 19 maart 2015, 16.00 uur
Nieuwe tekst:
Sluitings-/inschrijfdatum (Inleverdatum Inschrijvingen) uiterlijk woensdag 22 april 2015, 12.00 uur
Mag dat? Of staat er iemand op de achterste wagonn om te kijken of het goed gaat?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:31 schreef greavy het volgende:
Woensdag had ik maar 60 meter lopen nodig vanaf huis om een trein te fotograferen.
[ link | afbeelding ]DBS 6425 + aanvoer Van Leeuwen Buizen Zwijndrecht
De trein wordt hier geduwd, omdat de locomotief op het eind van de stamlijn niet kan omlopen, er zijn alleen kopsporen.
Staat iemand voorop. Als je goed kijkt zie je links en rechts van het bovenste frontsein twee rode lichtjes branden. Dat betekent dat de radiobediening van de loc actief isquote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mag dat? Of staat er iemand op de achterste wagonn om te kijken of het goed gaat?
Als je goed kijkt zie je iemand achterop staan.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mag dat? Of staat er iemand op de achterste wagonn om te kijken of het goed gaat?
Ja dat is tijdens de verbouwing de perrontunnel geweest.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:33 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Links van het station is een fiets/voetpad met tunnel onder de sporen door, zonder toegangswegen naar de perrons.
Fietstunnel:
[ afbeelding ]
Aha, interessant. Ik wist niet dat dat mogelijk wasquote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Staat iemand voorop. Als je goed kijkt zie je links en rechts van het bovenste frontsein twee rode lichtjes branden. Dat betekent dat de radiobediening van de loc actief is
Oei,quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:36 schreef dennistd het volgende:
Dat ging een beetje te hard, ongeveer 90km/h door een 40km/h wissel: https://www.facebook.com/(...)93779&type=2&theater
oepsquote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:36 schreef dennistd het volgende:
Dat ging een beetje te hard, ongeveer 90km/h door een 40km/h wissel: https://www.facebook.com/(...)93779&type=2&theater
zeker. Een trein is voor Stadskanaal imo niet zaligmakend. Er is een prima busverbinding die qua tijd minimaal met de trein naar Groningen kan wedijveren, vanwege de N34 en A28 en Stadskanaal beter ontsluit dan een trein kan doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:33 schreef derLudolf het volgende:
Verkiezingspraat?
http://www.rtvstadskanaal(...)ier-jaar-realiseren/
mag dat niet?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:36 schreef dennistd het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |