Echt hè.quote:
Even bij games.fok.nl redactie bedelen en hopen dat ze paradox zo gek krijgen om een kopie te sturen?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waar is dees te koop en hoe krijg ik hem gratis.
De verwachtingen zijn hooggespannen maar we weten het daadwerkelijk pas als het uitgekomen is.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:32 schreef valek het volgende:
Is het een goed spel of net zo ruk als Cities xxl?
Ik ben helemaal waus van Paradox games. Die koop ik gewoon. Puur omdat ze altijd toffe games maken.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Even bij games.fok.nl redactie bedelen en hopen dat ze paradox zo gek krijgen om een kopie te sturen?
En verder steam.
knuppel, hoenderhokquote:
Ik wacht het eerst af voordat ik het aanschaf.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:34 schreef jogy het volgende:
[..]
De verwachtingen zijn hooggespannen maar we weten het daadwerkelijk pas als het uitgekomen is.
Ik weet ook niet hoe 'hard' die grens is eigenlijk. Volgens mij even 'hard' als de grens van 9 tegels waarvan ze er meteen bij zeiden dat het met een beetje modden (ini file openen en aantal veranderen waarschijnlijk ) opgeheven kan worden, zal met die miljoen wel hetzelfde zijn.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:45 schreef mschol het volgende:
[..]
knuppel, hoenderhok
ik vind persoonlijk dat het TEveel op simcity lijkt, en ik struikel vooral over het feit dat er geen miljoenen steden mogelijk zijn omdat er harde (!) limieten worden gezet (zou dit geschaald worden naar b.v. de hardware zou ik het al minder erg vinden)
daarnaast kan je de TT op zowel positieve manier (betere simcity namaak) als negatieve manier (zoals jullie nu allemaal doen) opvatten..
Neh, als straks blijkt dat dit de beste city builder is sinds simcity 4 dan moet mschol leren leven met de schaamte van deze tt.quote:
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:52 schreef jogy het volgende:
Volgens mij even 'hard' als de grens van 9 tegels waarvan ze er meteen bij zeiden dat het met een beetje modden (ini file openen en aantal veranderen waarschijnlijk ) opgeheven kan worden, zal met die miljoen wel hetzelfde zijn.
Bron: Clarification on 25 tile moddingquote:TotalyMoo (26-02-2015 11:25):
Modding to 25 tiles is possible. It's not easy, it requires skill, but it is possible.
Steam accepteert Ideal hoor.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:22 schreef Binamin het volgende:
Hmmmmz, wil 'm pre-orderen, maar kan alleen met creditcard of PayPal. Waarom geen Ideal?
Holy crap. Netjes van ze om er zo'n verduidelijking aan te geven, jammer dat het lastig wordt.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:10 schreef Seroczynski het volgende:
[..]
[..]
Bron: Clarification on 25 tile modding
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:52 schreef jogy het volgende:
Ik weet ook niet hoe 'hard' die grens is eigenlijk. Volgens mij even 'hard' als de grens van 9 tegels waarvan ze er meteen bij zeiden dat het met een beetje modden (ini file openen en aantal veranderen waarschijnlijk ) opgeheven kan worden, zal met die miljoen wel hetzelfde zijn.
Bron: UNOFFICIAL statement on the map size from Colossalquote:As we are not comfortable in growing the map size due to multiple issues it will cause there is not and will not be any official support for opening all 25 tiles.
But Cities: Skylines is all about modding and player control. Therefore we will hand an olive branch and open the code so that increasing the map size to a maximum of 25 tiles is possible through the modding API at launch. This is something the team wants to do against all reason so this is not official support.
Wispelturige twijfelkutjes zijn het ook . Maar ik ben blij .quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:03 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
[..]
Bron: UNOFFICIAL statement on the map size from Colossal
Ja twee statements op dezelfde dag maar ik interpreteer ze beide weer andersquote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Wispelturige twijfelkutjes zijn het ook . Maar ik ben blij .
Het begon volgens mij dat er enigszins lichtzinnig ergens gezegd werd dat er een limiet van 9 tegels was maar dat het simpel was om dit eruit te modden. Dit leek een eigen leven te gaan leiden waardoor ze genoodzaakt waren om dat bericht te posten die dus verduidelijkte dat het niet makkelijk zou worden maar wel mogelijk. Waarschijnlijk zijn er mensen over de zeik gegaan waardoor er hier en daar wat paniekvoetbal ontstond en bieden ze nu aan om het deel van de code vrij beschikbaar te stellen zodat het toch weer relatief makkelijk wordt met alle eventuele nare gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:08 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Ja twee statements op dezelfde dag maar ik interpreteer ze beide weer anders
Dit ja, ik speel liever 9 tegels vloeiend met een echte simulatie dan te lopen aanmodderen met een grotere stad wat officieel niet ondersteund wordt met alle mogelijke gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:21 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik vermoed dat we binnen no-time nog grote maps beschikbaar hebben. Al zul je mij niet horen klagen over de 9 tiles die we al krijgen.
Dat zou voor mij ook een reden zijn om meer tiles te willen ja, gewoon een regio maken en die hoeft echt niet tot aan de miljoen te komen wat mij betreft .quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:57 schreef Divje het volgende:
Alle tiles unlocken, 1 stad met 200.000-300.000 inwoners en de rest verspreidt over kleine dorpjes en voorsteden hele map in gebruik bam
Snap de charme ook wel van een zo groot mogelijke stad maken, maar is echt niks voor mijquote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:11 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat zou voor mij ook een reden zijn om meer tiles te willen ja, gewoon een regio maken en die hoeft echt niet tot aan de miljoen te komen wat mij betreft .
Het is de uitdaging hé, dat begrijp ik ook wel en ik probeer het ook vaak genoeg maar ik misluk er meestal kansloos in zodra de eerste wolkenkrabbers zich aan melden .quote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:18 schreef Divje het volgende:
[..]
Snap de charme ook wel van een zo groot mogelijke stad maken, maar is echt niks voor mij
Liever een mooie regio waarin alles goed werkt dan 1 grote stad met alle problemen vandien
Herkenbaar jaquote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is de uitdaging hé, dat begrijp ik ook wel en ik probeer het ook vaak genoeg maar ik misluk er meestal kansloos in zodra de eerste wolkenkrabbers zich aan melden .
Het vooruit plannen kan ik niet en dus denk ik pas aan openbaar vervoer op het moment dat alles vast loopt en ik erachter kom dat ik geen ruimte heb vrijgelaten voor trams, metro's of treinen .
Je kan in ieder geval straten gewoon upgraden naar avenues enzoquote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:28 schreef Divje het volgende:
[..]
Herkenbaar ja
Zet nu alles heel ruim op in het begin, en plan alvast wat grote wegen enzo. Al is dat in CitiesXL/XXL een ramp om normaal te doen en het ook nog mooi te laten zijn. Kutspel.
Alle hoop gevestigd op Skylines
Dat soort opties zijn altijd een pluspuntquote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:43 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Je kan in ieder geval straten gewoon upgraden naar avenues enzo
Nee joh. Check het Paradox forum maar.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:14 schreef Euribob het volgende:
Wat is deze TT? Echte kenners weten dat dit gewoon een slap aftreksel van Cities in Motion 2 gaat worden.
Slap? Lijkt een keiharde bazengame te worden.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:14 schreef Euribob het volgende:
Wat is deze TT? Echte kenners weten dat dit gewoon een slap aftreksel van Cities in Motion 2 gaat worden.
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:14 schreef Euribob het volgende:
Wat is deze TT? Echte kenners weten dat dit gewoon een slap aftreksel van Cities in Motion 2 gaat worden.
Niet heel slecht op zich. Maar ze hadden er een day/night-cirkel in gestopt en daaraan gekoppeld een spitsuursysteem (om het interessanter te maken neem ik aan). Kwam er dus op neer dat Cims de hele dag bezig waren met het heen en weer reizen tussen thuis en werk als de afstand iets langer dan een paar kilometer was (en je systeem niet helemaal efficiënt). Is ook een van de redenen waarom we dat nu nog niet terugzien in Cities: Skylines.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:11 schreef mschol het volgende:
Hoe is de pathfinding in cim2 trouwens? In 1 was die beroerd
Zoals ik het in het forum lees gaan ze dat waarschijnlijk ook doen. Maar dan wel op eigen risico.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:57 schreef Divje het volgende:
Alle tiles unlocken, 1 stad met 200.000-300.000 inwoners en de rest verspreidt over kleine dorpjes en voorsteden hele map in gebruik bam
Donequote:
eigen risico?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 20:30 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Zoals ik het in het forum lees gaan ze dat waarschijnlijk ook doen. Maar dan wel op eigen risico.
Zeiden ze dat? Spelen op eigen risicoquote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:30 schreef Thrilled het volgende:
Dat je pc niet oververhit raakt enzo, jouw probleem, niet die van hun
Ik vind het positieve signalen, ze luisteren naar de community en passen dingen aan.. geeft hoop voor de toekomst
lees jij de vorige posts niet?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:31 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Zeiden ze dat? Spelen op eigen risico
Volgens mij dacht EA er ook zo over en hebben ze hun eigen plan getrokken.. "Niet luisteren naar die idioten, natuurlijk wil iedereen dure DLC's en een slechte game bij de launch"quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:33 schreef Fir3fly het volgende:
Naar de 'community' luisteren vind ik normaal gesproken alleen maar een minpunt want die bestaat voornamelijk uit volslagen idioten die geen idee hebben wat men nou eigenlijk wil .
Maar wellicht valt dat in dit genre nog wat mee.
Niet echt ik zal wel wat gemist hebben denk ik.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:33 schreef Thrilled het volgende:
[..]
lees jij de vorige posts niet?
Modden op eigen risico.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:31 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Zeiden ze dat? Spelen op eigen risico
En dan alleen dat stukje.quote:
Bij EA hebben devs niets te vertellen. De marketing mannetjes en game economists met ervaring in social media spelletjes, die zijn de baas. Weten precies hoe ze de doelgroep ondersteboven kunnen houden. Resultaat: Zielloze games die goed verkopen en eindeloos gemolken kunnen worden via DLC en micro transacties.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:36 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Volgens mij dacht EA er ook zo over en hebben ze hun eigen plan getrokken.. "Niet luisteren naar die idioten, natuurlijk wil iedereen dure DLC's en een slechte game bij de launch"
Ghehe idem hier. Begon nog wel leuk maar ging me al snel weer ergeren aan het feit dat educatie voor Tech nog steeds niet werkt, het forenzen tussen steden met arbeiders nog steeds niet werkt en je inderdaad nog steeds zo klaar bent met zo'n tegel.quote:Op zondag 1 maart 2015 09:16 schreef Thrilled het volgende:
Om de tijd te doden ben ik maar weer een nieuwe postzegel gestart in Simcity Net als je lekker op gang komt zit je tegen je stadsgrens aan.. ik heb het bijna een jaar lang niet gespeeld maar zie wel dat ze wat dingen gefixed hebben zoals het verkeer, maar ik koop nu stroom en afvalverwerking van mijn buurstad en heb daar alle werk/industrie zitten.. Mijn meters flippen continue dat ik geen stroom/afvalverwerking/werk heb in de woonstad, terwijl dat er in overvloede is. Idem dito in de andere stad dat er geen werknemers zijn.. terwijl ze allemaal volle bak aan het forenzen zijn
Wacht, wat?quote:
Wat een lege hypetrain, die uit india waren wat voller.quote:Op maandag 2 maart 2015 11:57 schreef jogy het volgende:
*duwt Scorpie uit de hypetrain.
[ afbeelding ]
Ik kon er geen één vinden die beter was. Mensen uit treinen gooien is geen populair foto moment helaas .quote:Op maandag 2 maart 2015 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een lege hypetrain, die uit india waren wat voller.
Bel IS, hier ligt terrein braak..quote:Op maandag 2 maart 2015 13:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik kon er geen één vinden die beter was. Mensen uit treinen gooien is geen populair foto moment helaas .
Tof .quote:Op maandag 2 maart 2015 13:47 schreef Black-Hole het volgende:
Ze hebben een paar modders early access gegeven met onder andere dit als resultaat:
[ afbeelding ]
Zou enigszins bekend moeten voorkomen als je uit Maastricht komt
Slimme zet ja.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:47 schreef Black-Hole het volgende:
Ze hebben een paar modders early access gegeven met onder andere dit als resultaat:
[ afbeelding ]
Zou enigszins bekend moeten voorkomen als je uit Maastricht komt
Deze?quote:Op maandag 2 maart 2015 13:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik kon er geen één vinden die beter was. Mensen uit treinen gooien is geen populair foto moment helaas .
Dit is toch fantastisch? Ik wil alle epische meuk uit alle oude nederlandse steden. Kanalen graven en zulks. Veheeeet.quote:Op maandag 2 maart 2015 13:47 schreef Black-Hole het volgende:
Ze hebben een paar modders early access gegeven met onder andere dit als resultaat:
[ afbeelding ]
Zou enigszins bekend moeten voorkomen als je uit Maastricht komt
Oh die is wel goed maar er wordt niemand afgegooid. Dat was het hele punt van mijn tweede plaatje toen ik Scorpie uit de hypetrain gooide .quote:Op maandag 2 maart 2015 15:23 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Deze?
All aboard the hype-train
[ afbeelding ]
En trouwens:quote:Op maandag 2 maart 2015 15:23 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Deze?
All aboard the hype-train
[ afbeelding ]
Ik sta wings flapping a la Leo di Caprio in Titanic op de loc "game of the world!" te schreeuwen.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:41 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Zo inmiddels ben ik ook ingestapt voor de Hype train.
Ja ik heb hoge verwachtingen na het misbaksel genaamd Simcity 2013. Maar morgen word het embargo opgeheven en kunnen al die youtubers gaan spelen?quote:Op maandag 2 maart 2015 15:52 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik sta wings flapping a la Leo di Caprio in Titanic op de loc "game of the world!" te schreeuwen.
Hoop het. Filmpjesquote:Op maandag 2 maart 2015 16:00 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ja ik heb hoge verwachtingen na het misbaksel genaamd Simcity 2013. Maar morgen word het embargo opgeheven en kunnen al die youtubers gaan spelen?
toevallig ben ik vanaf de negende bijna twee weken vrij.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:17 schreef jogy het volgende:
Ik heb 11 t/m 13 maart vrij genomen . Mocht het niets zijn dan doe ik wel iets leuks met mijn vriendin of zo. .
quote:Op maandag 2 maart 2015 16:17 schreef jogy het volgende:
Ik heb 11 t/m 13 maart vrij genomen . Mocht het niets zijn dan doe ik wel iets leuks met mijn vriendin of zo. .
Denk het niet, ik mag 27,99 neerleggenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:35 schreef mschol het volgende:
voor eventuele geintresseerde:
Cities skylines bij GMG VIP voor ¤20,43 (althans, daar krijg ik net een mailtje over, geen idee of dit dan voor elk lid geldt)
het staat op de vip pagina van gmg..quote:Op dinsdag 3 maart 2015 08:17 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Denk het niet, ik mag 27,99 neerleggen
Gaan mensen nog voor de deluxe-versie?
Pas aan het einde van de middag volgens mij.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 08:29 schreef EnGCatjuh het volgende:
Vanaf vandaag is er geen embargo meer, dus gaan de eerste Let's plays verschijnen.
http://www.timeanddate.co(...)estream+Embargo+Ends!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Pas aan het einde van de middag volgens mij.
Ik ben meteen all out gegaan inderdaad. Heeft verder weinig toegevoegde waarde in het spel denk ik, zeker met de steam workshop die zo is geïntegreerd in het spel en de mod-support die hopelijk daadwerkelijk goed gaat zijn, maar toch. Als ik dan toch in de hypetrain zit dan wel het liefst eerste klas.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 08:17 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Denk het niet, ik mag 27,99 neerleggen
Gaan mensen nog voor de deluxe-versie?
het let's play/streamembargo vervalt om 2 uur vanmiddag, het reviewembargo vervalt pas bij launchquote:Op dinsdag 3 maart 2015 08:29 schreef EnGCatjuh het volgende:
Vanaf vandaag is er geen embargo meer, dus gaan de eerste Let's plays verschijnen.
Mwoah, eigenlijk juist niet als de let's play embargo een week voor release vervalt dan vind ik het juist wel een blijk van vertrouwen in hun product.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:46 schreef mschol het volgende:
[..]
het let's play/streamembargo vervalt om 2 uur vanmiddag, het reviewembargo vervalt pas bij launch
je zou zomaar het idee kunnen krijgen dat ze niet zeker van hun game zijn, met al die embargo's
maar er mag niet gereviewed worden..quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Mwoah, eigenlijk juist niet als de let's play embargo een week voor release vervalt dan vind ik het juist wel een blijk van vertrouwen in hun product.
De review komt vanzelf in de let's play toch ?Of mogen ze alleen maar gameplay laten zien en moeten ze verder hun mond houden of zo?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:50 schreef mschol het volgende:
[..]
maar er mag niet gereviewed worden..
zowiezo vind ik een embargo een teken van weinig vertrouwen
ik denk dat het doel van het review embargo is om te voorkomen dat dingen als oneday DLC worden besproken (paradox heeft een handje ervan om veel dlc te verkopen)quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:51 schreef jogy het volgende:
[..]
De review komt vanzelf in de let's play toch ?Of mogen ze alleen maar gameplay laten zien en moeten ze verder hun mond houden of zo?
de game is, als het goed is, allang klaar, want de retailbox moet geperst worden en gedistribueerd wordenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:05 schreef Binamin het volgende:
Ik vind het niet zo gek eigenlijk. Je wilt geen review op een game die nog niet af is. Ze zullen nu nog wel de puntjes op de i aan het zetten zijn.
Overigens zullen de let's plays toch wel voor zich spreken. Dan heb je ook geen review nodig.
Eigenlijk weten we het gewoon niet, het let's play embargo is iig bijna afgelopen en daar kijk ik wel naar uit. Voor de release van de game zal het review embargo ook wel opgeheven worden. Wat ik er van gelezen heb is dat de review embargo nog iets langer in plaats blijft zodat de pers eerst in alle rust kan spelen en ontdekken voor ze daadwerkelijk een stukje schrijven omdat ze de eerste willen zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:05 schreef mschol het volgende:
[..]
ik denk dat het doel van het review embargo is om te voorkomen dat dingen als oneday DLC worden besproken (paradox heeft een handje ervan om veel dlc te verkopen)
ik sta daarachter, met dat rooie shirt, te twijfelen of ik hem nog even snel pak...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:44 schreef boik het volgende:
[..]
ik hang daar links, met dat blauwe shirt
ik zag je twijfelen idd ik dacht spring er nog vlug op nu er nog een plekje vrij isquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:45 schreef mschol het volgende:
[..]
ik sta daarachter, met dat rooie shirt, te twijfelen of ik hem nog even snel pak...
vanavond de lets plays eens bekijken, dan beslis ik wel denk ikquote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:22 schreef boik het volgende:
[..]
ik zag je twijfelen idd ik dacht spring er nog vlug op nu er nog een plekje vrij is
Er is geen retailbox, 't is download only voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:06 schreef mschol het volgende:
[..]
de game is, als het goed is, allang klaar, want de retailbox moet geperst worden en gedistribueerd worden
En ook al is het wel een retail constructie dan kan het heus wel zo zijn dat de boxed retail versies gewoon een andere grotere patch krijgen dan de online verkochte versies. ben je er ook vanaf. Als het nu alleen nog gaat om balancing/tweaking en niet meer echt om de code boeit het ook niets meer lijkt me zomaar.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:16 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Er is geen retailbox, 't is download only voor zover ik weet.
De dev'ers hebben ook gezegd dat ze tot vlak voor de launch aan de game blijven schaven. Maar geen idee waar die grens precies ligt.
Hij is onlinequote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:54 schreef Divje het volgende:
Nog 2 uur en 6 minuten en dan gaat quill18 streamen
http://www.twitch.tv/quill18
SCHNELLLLLLLLLLLquote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:02 schreef Houtenbeen het volgende:
Kan ik nog opstappen in de Hype-train?
oh jemigquote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:03 schreef Divje het volgende:
Er komt een shitload aan video's online op youtube
EN WE ZIJN NOG MAAR NET VAN HET EMBARGO AF!!13!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:04 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
oh jemig
https://www.youtube.com/r(...)_query=city+skylines
je kunt gelijk beginnen met heel de map iddquote:
Ik zal bouwen tot mijn PC gaat roken!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:10 schreef Typisch het volgende:
[..]
je kunt gelijk beginnen met heel de map idd
er is ook een mogelijkheid voor modders om meer dan 9 tiles vrij te maken, maar dat is volgens de devs behoorlijk lastig (zeiden ze op reddit) en niet aan te raden voor de gemiddelde pc.
Je hebt geloof ik gratis (als in in-game gratis) opvulling die je kunt gebruiken.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:13 schreef TigerXtrm het volgende:
Blijf het wel jammer vinden van die eeuwige loze ruimte tussen zones en gebouwen.
Ja klopt, maar toch. Ik hoop ooit een city builder te zien waarbij de gebouwen zich aanpassen aan de ruimte van de omgeving. Als ik straten in een V bouw wil ik daar in het midden een gebouw in de vorm van een V kunnen bouwen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:14 schreef Typisch het volgende:
[..]
Je hebt geloof ik gratis (als in in-game gratis) opvulling die je kunt gebruiken.
Zullen ook wel leuke mods voor komen.
Als de mod community op gang is kun je daar misschien eens een request voor doen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:16 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ja klopt, maar toch. Ik hoop ooit een city builder te zien waarbij de gebouwen zich aanpassen aan de ruimte van de omgeving. Als ik straten in een V bouw wil ik daar in het midden een gebouw in de vorm van een V kunnen bouwen.
Denk om je hartquote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:21 schreef jogy het volgende:
http://www.twitch.tv/quill18/popout Live . Ik ben steeds harder aan het hypen .
Zo gehyped dat je niet meer leestquote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:21 schreef jogy het volgende:
http://www.twitch.tv/quill18/popout Live . Ik ben steeds harder aan het hypen .
Zoveel Vgevromende gebouwen zijn er ook weer niet in de wereld.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:16 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ja klopt, maar toch. Ik hoop ooit een city builder te zien waarbij de gebouwen zich aanpassen aan de ruimte van de omgeving. Als ik straten in een V bouw wil ik daar in het midden een gebouw in de vorm van een V kunnen bouwen.
Klopt maar minimaal 9 keer zo veel ruimte en hij doet mij verder aan als een heerlijk tijdrovend spel .quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:31 schreef Waterdrinker het volgende:
Toch kan ik niet ontkennen dat er best wel heel veel gelijkenissen zijn met SimCity 2013
Ik verbaas me er nog steeds over dat EA niets van zich heeft laten horenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:31 schreef Waterdrinker het volgende:
Toch kan ik niet ontkennen dat er best wel heel veel gelijkenissen zijn met SimCity 2013
Simcity is ook een hele goede basis, alleen de mechanics zijn ruk.. Paradox heeft gewoon goed gekeken naar wat goed was en alles wat ruk is aangepast/verbeterd.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Klopt maar minimaal 9 keer zo veel ruimte en hij doet mij verder aan als een heerlijk tijdrovend spel .
Het is een citybuilder, wat wil je dan?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:37 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik verbaas me er nog steeds over dat EA niets van zich heeft laten horen
Jaaaa, heerlijk met districts een verachtelijke sloppenwijk naast een villa wijk zetten door de policies te vernachelen. .quote:
Ja maar dit lijkt echt als 2 druppels water, op enorm veel vlakken.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:37 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Het is een citybuilder, wat wil je dan?
Helemaal eens.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:37 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Simcity is ook een hele goede basis, alleen de mechanics zijn ruk.. Paradox heeft gewoon goed gekeken naar wat goed was en alles wat ruk is aangepast/verbeterd.
Blijkbaar is het wel verschillend genoeg dat EA er niets tegen kan doen. het lijkt me heel stug dat ze dit anders niet ergens een halt toe zouden roepen eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:38 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ja maar dit lijkt echt als 2 druppels water, op enorm veel vlakken.
Nou ja, zou wel enorm slechte PR zijn voor hun spel wat op zich zelf al een enorm slechte reputatie heeft.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Blijkbaar is het wel verschillend genoeg dat EA er niets tegen kan doen. het lijkt me heel stug dat ze dit anders niet ergens een halt toe zouden roepen eigenlijk.
Dat dusquote:
Ze wachten gewoon af of het een succes is, om vervolgens te gaan cashen op de gebruikrechten oid. EA kennende.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Blijkbaar is het wel verschillend genoeg dat EA er niets tegen kan doen. het lijkt me heel stug dat ze dit anders niet ergens een halt toe zouden roepen eigenlijk.
quote:Overzicht streams:
quill18 (http://www.twitch.tv/quill18)
Vandaag - 15:00 uur (Engels)
Hirnsturz zockt! (http://de.twitch.tv/hirnsturzzockt)
Vandaag - 16:00 uur (Duits)
Etalyx (http://www.twitch.tv/etalyx)
Vandaag - 15:00 uur (Engels)
Biffa2001 (www.twitch.tv/biffa2001)
Vandaag - 15:00 uur en 20:30 uur (Engels)
Bram Gaming (http://www.twitch.tv/bbakker6288)
10 maart - rond half 4 (Nederlands)
Overzicht Let's Play's (starten meestal vandaag vanaf 15:00 uur)
quill18
Simu Tipps
SERIOUS SAMBR
Beam
Sips
Etalyx
Northernlion
Biffa2001
Je mag ook niet gamenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:49 schreef hoekandit het volgende:
Ik word binnenkort geopereerd aan mijn knie en kan dan 2 weken niets doen. Die 2 weken kom ik makkelijk door
Er is een nieuwe trein onderweg. Maar je weet hoe de NS is he..quote:
Voor drie tientjes breng ik u naar uw bestemming, vier tientjes voor de Deluxe klasse.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:24 schreef Divje het volgende:
[..]
Er is een nieuwe trein onderweg. Maar je weet hoe de NS is he..
Erger me wel aan quill z'n wegenbouwkunstenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:05 schreef jogy het volgende:
Je kan echt alles over elkaar heen bouwen qua wegen en rails en zo. The game doesn't care .
Ik ga waarschijnlijk een paar maps en intersections maken maar veel meer hoef je niet te verwachten van mijquote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:44 schreef Thrilled het volgende:
Gaat er iemand hier binnen t fok-groepje zich storten op t modden? Nederlandse dingetjes maken etc?
Hij heeft een paar keer een pauze van 5 minuten genomenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:20 schreef Thrilled het volgende:
Zo, ik kan weer aanhaken in de stream heeft ie heel de tijd doorgespeeld? Goed om te zien dat ie nu pas aan de 30k inwoners zit.. binnen Simcity zit je na 1 uur al op 50k "inwoners"
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:22 schreef Divje het volgende:
[..]
Hij heeft een paar keer een pauze van 5 minuten genomen
Hij heeft wat problemen met lijken
aka geld verdienen aan lijken?quote:
Volgens mij kan dat niet..quote:
Lol.. ik vind zn stad al best wel huge...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:22 schreef Divje het volgende:
[..]
Hij heeft een paar keer een pauze van 5 minuten genomen
En hij heeft continu eigenlijk wel problemen met lijken
http://www.twitch.tv/quill18quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:34 schreef mschol het volgende:
welke stream kijk men hier? dan haak ik ook even aan..
De stad oogt inderdaad best groot. Maar dan zie je dat er "maar" 35000 mensen wonen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:33 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Lol.. ik vind zn stad al best wel huge...
Maar hij heeft gewoon te weinig begraafplaatsen?
Ja dat zijn we niet gewend met de NS.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:35 schreef Black-Hole het volgende:
Eindelijk even tijd om te kijken naar de stream van Quill18. Ziet er echt heel goed uit alleen rijden er wel heeeel veel treinen achter elkaar
Goed teken toch?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:34 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
De stad oogt inderdaad best groot. Maar dan zie je dat er "maar" 35000 mensen wonen.
Tja. Verhoudingen kloppen dan niet meer. IMHOquote:
Jupquote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:33 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Lol.. ik vind zn stad al best wel huge...
Maar hij heeft gewoon te weinig begraafplaatsen?
Want je bent Simcity gewend? Als je een stadje van deze omvang hebt vind ik het logischer dat je 30k inwoners hebt ipv 100k waarbij een vermenigvuldigingssommetje is gemaakt...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:36 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Tja. Verhoudingen kloppen dan niet meer. IMHO
Uhm dat doen ze in het echt toch ook? Of stapelen ze tegenwoordig?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:37 schreef Divje het volgende:
[..]
Jup
En verbazingwekkend nemen de lijkwagens maar 1 lijk per keer mee.
quill was er oprecht verbaasd over.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:37 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Uhm dat doen ze in het echt toch ook? Of stapelen ze tegenwoordig?
Irl gaat dat ook zoquote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:37 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Uhm dat doen ze in het echt toch ook? Of stapelen ze tegenwoordig?
Too soon bro.. too soon..quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:39 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Irl gaat dat ook zo
[ afbeelding ]
Dat wil ik ook weer niet. Maar vind bijv. dat er een hoop infrastructuur is voor een stad met 35000 inwoners. Mijn stadje heeft ook zoveel inwoners en heeft echt niet zoveel infra nodig.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:37 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Want je bent Simcity gewend? Als je een stadje van deze omvang hebt vind ik het logischer dat je 30k inwoners hebt ipv 100k waarbij een vermenigvuldigingssommetje is gemaakt...
quill is geen meester wat betreft infrastructuur.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:39 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Dat wil ik ook weer niet. Maar vind bijv. dat er een hoop infrastructuur is voor een stad met 35000 inwoners. Mijn stadje heeft ook zoveel inwoners en heeft echt niet zoveel infra nodig.
Touchequote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:40 schreef Divje het volgende:
[..]
quill is geen meester wat betreft infrastructuur.
Nja ik kan me nu in ieder geval goed voorstellen dat 1 miljoen inwoners echt een huge dorp isquote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:39 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Dat wil ik ook weer niet. Maar vind bijv. dat er een hoop infrastructuur is voor een stad met 35000 inwoners. Mijn stadje heeft ook zoveel inwoners en heeft echt niet zoveel infra nodig.
Het is inderdaad om te jankenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:43 schreef hoekandit het volgende:
Hij maakt er wel een beetje een bende van..
Zit nu juist tjokvol ideeënquote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:42 schreef Doublepain het volgende:
Dat jullie die streams kijken, des te minder speelplezier je gaat krijgen
hij speelt creatief, das ook een manier van spelenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:45 schreef TigerXtrm het volgende:
Die vent speelt voornamelijk city builders op z'n YouTube kanaal, heeft een flinke following, maar kan echt niet spelen
Skye & Arumba zijn wel wat leuker om te volgen. Vind het jammer dat Strictoaster gestopt isquote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:45 schreef TigerXtrm het volgende:
Die vent speelt voornamelijk city builders op z'n YouTube kanaal, heeft een flinke following, maar kan echt niet spelen
Het geluid iigquote:
moderne variant van de news ticker neem ik aan dan, als ik nog een keer beter kijk.. mja.. doe mij maar een newstickerquote:
Ja, echt jammer van Strictoaster, die video's waren zo leuk om te kijken en z'n steden zo mooi.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:46 schreef Divje het volgende:
[..]
Skye & Arumba zijn wel wat leuker om te volgen. Vind het jammer dat Strictoaster gestopt is
Het is leuk bedacht, maar ik had hem wat subtieler in de hoek ofzo willen hebben.. niet iets wat steeds groot bovenin tevoorschijn komt...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:53 schreef mschol het volgende:
[..]
moderne variant van de news ticker neem ik aan dan, als ik nog een keer beter kijk.. mja.. doe mij maar een newsticker
Inderdaad. Hij maakt zich liever druk over een paar verkeersopstoppingen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:52 schreef Divje het volgende:
[..]
Het geluid iig
Komen wel problemen langs die je aan moet pakken, maar daar let quill totaal niet op
Zijn Let's Design Simcity4 seriequote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:54 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Ja, echt jammer van Strictoaster, die video's waren zo leuk om te kijken en z'n steden zo mooi.
De fouten stapelen zich op in z'n wegennet. Los het ene probleem op, creëer een anderquote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:56 schreef mschol het volgende:
is er iemand een stream of video met meer details op de beschikbare opties?
quill is wel erg wegen gefocused
die file erg simcity-like
Op zulke details gaat hij helemaal niet in. Jammer wel.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:03 schreef Thrilled het volgende:
Maar zijn er nou nog money-making methodes zoals in simcity met je specialisatie? Ik stopte met kijken toen hij z'n olie-specialisatie opstartte, is hij daarmee rijk geworden? hij zit constant op 2.3 / 2.4 miljoen.. best veel toch?
Die was mooi ja, heb ik veel van gejat .quote:
ik vind de verhoudingen niet echt kloppen: enorme lappen land, met slecht 50k inwoners..quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:47 schreef Divje het volgende:
Was helemaal vergeten dat hij nog 3 tiles erbij kan nemen.
Heb ergens gelezen dat je parken wel in het midden kan plaatsen en dan met voetgangers paden de boel verbinden.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:50 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vind de verhoudingen niet echt kloppen: enorme lappen land, met slecht 50k inwoners..
sure simcity klopte ook niet, maar dit voelt ook niet helemaal lekker
heeft mede te maken dat ik bij een citybuilder die op simcity lijkt ik nog steds een nieuwe simcity4 wil hebben, waar de hele regio als 1 stad te bebouwen is
dat je gebouwen alleen aan een weg kan ploppen is wel jammer.. (parken ofzo zouden best in het midden van zo'n rondje moeten kunnen)
Alle tiles unlockenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:50 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vind de verhoudingen niet echt kloppen: enorme lappen land, met slecht 50k inwoners..
sure simcity klopte ook niet, maar dit voelt ook niet helemaal lekker
heeft mede te maken dat ik bij een citybuilder die op simcity lijkt ik nog steds een nieuwe simcity4 wil hebben, waar de hele regio als 1 stad te bebouwen is
maar de vraag is of dat echt boeit.. als een simulator op een realistische manier een stad kan simuleren met 4 mil inwoners vind ik dat intressanter dan dat ik van elke losse inwoner de naam kan aanpassen..quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:55 schreef Sejt het volgende:
Lekker boeiend wat het getal is. Daarentegen is elk nummer een echte cim die leeft in het spel.
De max zit geloof ik op 1 miljoen, dus er is genoeg te verbeteren bij 50k inwoners.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:50 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vind de verhoudingen niet echt kloppen: enorme lappen land, met slecht 50k inwoners..
sure simcity klopte ook niet, maar dit voelt ook niet helemaal lekker
heeft mede te maken dat ik bij een citybuilder die op simcity lijkt ik nog steds een nieuwe simcity4 wil hebben, waar de hele regio als 1 stad te bebouwen is
dat je gebouwen alleen aan een weg kan ploppen is wel jammer.. (parken ofzo zouden best in het midden van zo'n rondje moeten kunnen)
Ik zag het, maar dat is allemaal normal versie deluxe blijft rond de 28quote:
is ook niet echt duur te noemen...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:01 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik zag het, maar dat is allemaal normal versie deluxe blijft rond de 28
Ik heb geen deluxe versie nodig met de mod support.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:01 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik zag het, maar dat is allemaal normal versie deluxe blijft rond de 28
Dit is ook eigenlijk niet bijzonderquote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:01 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik heb geen deluxe versie nodig met de mod support.
Noujah, zit waarheid in idd.quote:
Andere toffe gebouwen zullen wel snel online komen via de Steam-workshop.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:03 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dit is ook eigenlijk niet bijzonder
Statue of Liberty
Eiffel Tower
Brandenburg Gate
Arc de Triomphe
Grand central terminal
[..]
Noujah, zit waarheid in idd.
edit hoewel Arc de Triomphe best tof is
En als je een lege stad hebt de Arena.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:05 schreef Typisch het volgende:
[..]
Andere toffe gebouwen zullen wel snel online komen via de Steam-workshop.
De Kuip, de Erasmusbrug e.d.
binnenhof, als mayor housequote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:05 schreef Typisch het volgende:
[..]
Andere toffe gebouwen zullen wel snel online komen via de Steam-workshop.
De Kuip, de Erasmusbrug e.d.
Zulke dingen zouden wel erg tof zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:05 schreef Typisch het volgende:
[..]
Andere toffe gebouwen zullen wel snel online komen via de Steam-workshop.
De Kuip, de Erasmusbrug e.d.
Kwam al het stadhuis van Maastricht tegenquote:
dat is stiekem een beetje cheaten hequote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:37 schreef jogy het volgende:
Hopelijk zijn policies makkelijk te modden trouwens. Ik kan niet wachten om de dode mensen in de vuilverbranding te flikkeren .
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:37 schreef jogy het volgende:
Hopelijk zijn policies makkelijk te modden trouwens. Ik kan niet wachten om de dode mensen in de vuilverbranding te flikkeren .
Fantastisch Ik zag dat hij het bouwde en lag daar al dubbel.quote:
Geef het een negatieve impact op de burgers ofzo om het eerlijk te maken .quote:
ik ben benieuwd wanneer GMG z'n keys gaat uitdelenquote:Op woensdag 4 maart 2015 00:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Geef het een negatieve impact op de burgers ofzo om het eerlijk te maken .
Ik ga gewoon zoveel mogelijk fbx bestanden opzoeken en importeren en kijken wat het doet .quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:22 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben benieuwd wanneer GMG z'n keys gaat uitdelen
modden ga ik wel proberen iig
TJOEKETJOEKETUUTUUT.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:34 schreef Scorpie het volgende:
KOPUH KOPUH KOPUH JAAA ALL ABOARD THE HYPE TRAIN
Nee, je kan het ook heel strak en geordend houden. Ziet er alleen niet uit mijn inziens.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:46 schreef mschol het volgende:
[..]
hij speelt creatief, das ook een manier van spelen
maar je moet dus een beetje gaan gokken om zoveel mogelijk land naast wegen te bedekken.., jammer maar dat is denk ik het jammere aan het flexibele wegen design..
Nee, dat kan een simulator dus niet realistisch. Daarom wordt elk vervoersmiddel ook voorzien van een eigen pathfinding. Kost aardig wat prestatie, maar is wel veel realistischer.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:57 schreef mschol het volgende:
[..]
maar de vraag is of dat echt boeit.. als een simulator op een realistische manier een stad kan simuleren met 4 mil inwoners vind ik dat intressanter dan dat ik van elke losse inwoner de naam kan aanpassen..
SC4 kon dit anders heel aardig voor zijn tijd, tis maar net hoeveel tijd er in de simulator wordt gestokenquote:Op woensdag 4 maart 2015 01:04 schreef Euribob het volgende:
Nee, dat kan een simulator dus niet realistisch.
Eh... SC4 simuleerde alleen geen zak. Letterlijk niets. Er kwamen gebouwtjes tevoorschijn en op de weg zag je zogenaamd autootjes rijden, maar alle cijfers werden letterlijk uit de lucht gegrepen. Sims gingen niet daadwerkelijk naar hun werk of iets dergelijks, want er waren helemaal geen echte sims om te volgen. In SC5 was dat al anders maar moesten er nog steeds fake cijfers aan te pas komen om het een beetje op niveau te krijgen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:13 schreef mschol het volgende:
[..]
SC4 kon dit anders heel aardig voor zijn tijd, tis maar net hoeveel tijd er in de simulator wordt gestoken
iedereen al ingeschreven voor de tuinen: http://signup.citiesskylines.com/ ??
Sc4 is gebaseerd op statistische simulatie en dit spel geeft elk poppetje een 'leven' dus dat is wel iets wat ik doorontwikkeld wil zien iig. Geef mij maar een miljoen poppetjes boven een statistisch bouwmodel. SC4 was en is geweldig en uniek in zijn soort maar de volgende stap is wat dit spel probeert. Even buiten beschouwing gelaten of het ze ook lukt uiteraard.quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:13 schreef mschol het volgende:
[..]
SC4 kon dit anders heel aardig voor zijn tijd, tis maar net hoeveel tijd er in de simulator wordt gestoken
iedereen al ingeschreven voor de tuinen: http://signup.citiesskylines.com/ ??
Dit is dus onzin. Die cijfers zijn wel degelijk gebaseerd op wat je doet.quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Eh... SC4 simuleerde alleen geen zak. Letterlijk niets. Er kwamen gebouwtjes tevoorschijn en op de weg zag je zogenaamd autootjes rijden, maar alle cijfers werden letterlijk uit de lucht gegrepen. Sims gingen niet daadwerkelijk naar hun werk of iets dergelijks, want er waren helemaal geen echte sims om te volgen.
Ja, maar die cijfers vertegenwoordigen niets in de wereld die je bouwt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is dus onzin. Die cijfers zijn wel degelijk gebaseerd op wat je doet.
Wat Die cijfers zijn gewoon je sims. Die commuten. Over jouw wegen. Naar jouw gebouwen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:49 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ja, maar die cijfers vertegenwoordigen niets in de wereld die je bouwt.
In SC4? Nope. Simcity 4 is pure data simulatie. De auto's op de wegen zijn puur grafisch, om aan te geven hoe druk de weg in theorie is. Maar zelfs de drukte van de wegen is data simulatie. Route van gebouw A naar gebouw B. En als er genoeg routes over 1 stuk weg gaan wordt dat stuk weg bestempeld als 'druk'. Dat spel heeft geen daadwerkelijke individuele sims zoals Simcity 5 of Cities: Skylines omdat de technologie dat toen niet ondersteunde. Zeker niet voor regio's met miljoenen inwoners. Dat kan technologisch gezien namelijk nog steeds niet, zo getuige beide SimCity en Cities: Skylines.quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat Die cijfers zijn gewoon je sims. Die commuten. Over jouw wegen. Naar jouw gebouwen.
Dat laatste klopt. Maar dat betekent niet dat de sims in sc4 niet bestaan. Ze worden alleen anders weergegeven.quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:59 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
In SC4? Nope. Simcity 4 is pure data simulatie. De auto's op de wegen zijn puur grafisch, om aan te geven hoe druk de weg in theorie is. Maar zelfs de drukte van de wegen is data simulatie. Route van gebouw A naar gebouw B. En als er genoeg routes over 1 stuk weg gaan wordt dat stuk weg bestempeld als 'druk'. Dat spel heeft geen daadwerkelijke individuele sims zoals Simcity 5 of Cities: Skylines
niet alleen weergegeven, ook anders berekend: de manier van SC4 is minder belastend (maar goed gesimuleerd kan het toch vrij heftig worden)quote:Op woensdag 4 maart 2015 02:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat laatste klopt. Maar dat betekent niet dat de sims in sc4 niet bestaan. Ze worden alleen anders weergegeven.
Dat is helemaal waar natuurlijk met een beetje geluk is dit één van de eerste dingen wat men open breekt maar een ingebouwde editor heeft wel mijn voorkeur natuurlijk.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:05 schreef TigerXtrm het volgende:
Dat Colossal er geen ondersteuning voor inbouwt wil niet zeggen dat het niet kan, natuurlijk. Modders zijn een creatief zooitje. EA had bij SimCity opzettelijk zo veel mogelijk dicht getimmerd om modden te voorkomen, en daarbij duurde het ook relatief kort voor er flink wat mods op de markt waren.
Dit inderdaad. Mijn handen jeuken om het wél goed te doen!quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:48 schreef Binamin het volgende:
Ik heb nu een aantal let's plays gekeken. Wat bouwen al deze mensen verschrikkelijk lelijk zeg. Die wegen die ze creeëren.... echt afzichtelijk en ontzettend inefficiënt. Kan niet wachten dat ik het spel zelf onder handen krijg en het 'correct' ga doen.
Komt ook omdat dit Paradox's vaste reviewers zijn, en die zijn alleen maar de grand strategy games van Paradox gewend. Het is heel duidelijk te zien dat ze nauwelijks een city builder hebben aangeraakt in hun leven.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:48 schreef Binamin het volgende:
Ik heb nu een aantal let's plays gekeken. Wat bouwen al deze mensen verschrikkelijk lelijk zeg. Die wegen die ze creeëren.... echt afzichtelijk en ontzettend inefficiënt. Kan niet wachten dat ik het spel zelf onder handen krijg en het 'correct' ga doen.
Nog 6 dagen. GODVERDEGODVERquote:Op woensdag 4 maart 2015 13:12 schreef jogy het volgende:
Fuuuuuuuu, te veel ideeën en plannen. Dit kan alleen maar tegen gaan vallen . (Helemaal mijn eigen schuld trouwens )
Het is net ff anders dan Victoria II inderdaad.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
Komt ook omdat dit Paradox's vaste reviewers zijn, en die zijn alleen maar de grand strategy games van Paradox gewend. Het is heel duidelijk te zien dat ze nauwelijks een city builder hebben aangeraakt in hun leven.
Ben ook maar gestopt met kijken nadat quill18 tien minuten had besteed aan het handmatig aanleggen van een af- en oprit.
Klopt. Er wonen relatief weinig sims in één gebouw.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:42 schreef Divje het volgende:
http://www.twitch.tv/escapistmagazine/v/3857886
Hoppaa
Nu zie ik eigenlijk pas hoe die proporties een beetje off zijn. Grote stad en alsnog maar ~48.000 populatie..
Er zitten inderdaad relatief weinig mensen in een flatgebouw volgens mij, maar dit kan je allemaal aanpassen in de asset editor . kan je een dorp van 5 flats hebben en opeens toch aan je max zitten van het aantal 'Cims' .quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:42 schreef Divje het volgende:
http://www.twitch.tv/escapistmagazine/v/3857886
Hoppaa
Nu zie ik eigenlijk pas hoe die proporties een beetje off zijn. Grote stad en alsnog maar ~48.000 populatie..
quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Er zitten inderdaad relatief weinig mensen in een flatgebouw volgens mij, maar dit kan je allemaal aanpassen in de asset editor . kan je een dorp van 5 flats hebben en opeens toch aan je max zitten van het aantal 'Cims' .
Gisteren ook zo'n gozer, die had zo vanuit het niets 30.000 kijker (lirus of zo? )quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:06 schreef Divje het volgende:
[..]
Dat hoeft dan ook weer niet haha.
Zit nu te kijken wat Wildcat vannacht heeft gestreamed. Kan duidelijk merken dat hij alleen COD, GTA & GMod speelt op YT de fouten en het gevloek wat erbij komt
quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Gisteren ook zo'n gozer, die had zo vanuit het niets 30.000 kijker (lirus of zo? )
Die schelde de boel ook bij elkaar. Maar op zich was het wel een grappig kanaal en hij had ook een éénmans district gemaakt waar alle verneukte policies op zaten die mensen ongelukkig maakte en noemde de inwoner naar iemand die hij niet mocht. Dat was dan wel weer grappig .
van die asset editor ben ik echt van onder de indruk: zo te zien zeer gebruikersvriendelijk en volledig geïntegreerd in de gamequote:Op woensdag 4 maart 2015 14:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Er zitten inderdaad relatief weinig mensen in een flatgebouw volgens mij, maar dit kan je allemaal aanpassen in de asset editor . kan je een dorp van 5 flats hebben en opeens toch aan je max zitten van het aantal 'Cims' .
Ja daar wordt ik wel vrolijk van eigenlijk en ook hoe simpel het lijkt te zijn om gewoon eigen bestanden erin te gooien en dat je die dan kan versieren in het spel .quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:27 schreef mschol het volgende:
[..]
van die asset editor ben ik echt van onder de indruk: zo te zien zeer gebruikersvriendelijk en volledig geïntegreerd in de game
Tja, het is het een of het ander, vooralsnog... Maar persoonlijk geniet Cities Skylines mijn voorkeur.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:32 schreef jogy het volgende:
En op zich vind ik het wel tof dat ze de voorkeur hebben van grootte tegenover massa. Als er dan toch een limiet van een miljoen is maar ondertussen zijn de gebouwen relatief leeg dan heb je uiteindelijk toch een grote stad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |