In SC4? Nope. Simcity 4 is pure data simulatie. De auto's op de wegen zijn puur grafisch, om aan te geven hoe druk de weg in theorie is. Maar zelfs de drukte van de wegen is data simulatie. Route van gebouw A naar gebouw B. En als er genoeg routes over 1 stuk weg gaan wordt dat stuk weg bestempeld als 'druk'. Dat spel heeft geen daadwerkelijke individuele sims zoals Simcity 5 of Cities: Skylines omdat de technologie dat toen niet ondersteunde. Zeker niet voor regio's met miljoenen inwoners. Dat kan technologisch gezien namelijk nog steeds niet, zo getuige beide SimCity en Cities: Skylines.quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat Die cijfers zijn gewoon je sims. Die commuten. Over jouw wegen. Naar jouw gebouwen.
Dat laatste klopt. Maar dat betekent niet dat de sims in sc4 niet bestaan. Ze worden alleen anders weergegeven.quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:59 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
In SC4? Nope. Simcity 4 is pure data simulatie. De auto's op de wegen zijn puur grafisch, om aan te geven hoe druk de weg in theorie is. Maar zelfs de drukte van de wegen is data simulatie. Route van gebouw A naar gebouw B. En als er genoeg routes over 1 stuk weg gaan wordt dat stuk weg bestempeld als 'druk'. Dat spel heeft geen daadwerkelijke individuele sims zoals Simcity 5 of Cities: Skylines
niet alleen weergegeven, ook anders berekend: de manier van SC4 is minder belastend (maar goed gesimuleerd kan het toch vrij heftig worden)quote:Op woensdag 4 maart 2015 02:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat laatste klopt. Maar dat betekent niet dat de sims in sc4 niet bestaan. Ze worden alleen anders weergegeven.
Dat is helemaal waar natuurlijk met een beetje geluk is dit één van de eerste dingen wat men open breekt maar een ingebouwde editor heeft wel mijn voorkeur natuurlijk.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:05 schreef TigerXtrm het volgende:
Dat Colossal er geen ondersteuning voor inbouwt wil niet zeggen dat het niet kan, natuurlijk. Modders zijn een creatief zooitje. EA had bij SimCity opzettelijk zo veel mogelijk dicht getimmerd om modden te voorkomen, en daarbij duurde het ook relatief kort voor er flink wat mods op de markt waren.
Dit inderdaad. Mijn handen jeuken om het wél goed te doen!quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:48 schreef Binamin het volgende:
Ik heb nu een aantal let's plays gekeken. Wat bouwen al deze mensen verschrikkelijk lelijk zeg. Die wegen die ze creeëren.... echt afzichtelijk en ontzettend inefficiënt. Kan niet wachten dat ik het spel zelf onder handen krijg en het 'correct' ga doen.
Komt ook omdat dit Paradox's vaste reviewers zijn, en die zijn alleen maar de grand strategy games van Paradox gewend. Het is heel duidelijk te zien dat ze nauwelijks een city builder hebben aangeraakt in hun leven.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:48 schreef Binamin het volgende:
Ik heb nu een aantal let's plays gekeken. Wat bouwen al deze mensen verschrikkelijk lelijk zeg. Die wegen die ze creeëren.... echt afzichtelijk en ontzettend inefficiënt. Kan niet wachten dat ik het spel zelf onder handen krijg en het 'correct' ga doen.
Nog 6 dagen. GODVERDEGODVERquote:Op woensdag 4 maart 2015 13:12 schreef jogy het volgende:
Fuuuuuuuu, te veel ideeën en plannen. Dit kan alleen maar tegen gaan vallen . (Helemaal mijn eigen schuld trouwens )
Het is net ff anders dan Victoria II inderdaad.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
Komt ook omdat dit Paradox's vaste reviewers zijn, en die zijn alleen maar de grand strategy games van Paradox gewend. Het is heel duidelijk te zien dat ze nauwelijks een city builder hebben aangeraakt in hun leven.
Ben ook maar gestopt met kijken nadat quill18 tien minuten had besteed aan het handmatig aanleggen van een af- en oprit.
Klopt. Er wonen relatief weinig sims in één gebouw.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:42 schreef Divje het volgende:
http://www.twitch.tv/escapistmagazine/v/3857886
Hoppaa
Nu zie ik eigenlijk pas hoe die proporties een beetje off zijn. Grote stad en alsnog maar ~48.000 populatie..
Er zitten inderdaad relatief weinig mensen in een flatgebouw volgens mij, maar dit kan je allemaal aanpassen in de asset editor . kan je een dorp van 5 flats hebben en opeens toch aan je max zitten van het aantal 'Cims' .quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:42 schreef Divje het volgende:
http://www.twitch.tv/escapistmagazine/v/3857886
Hoppaa
Nu zie ik eigenlijk pas hoe die proporties een beetje off zijn. Grote stad en alsnog maar ~48.000 populatie..
quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Er zitten inderdaad relatief weinig mensen in een flatgebouw volgens mij, maar dit kan je allemaal aanpassen in de asset editor . kan je een dorp van 5 flats hebben en opeens toch aan je max zitten van het aantal 'Cims' .
Gisteren ook zo'n gozer, die had zo vanuit het niets 30.000 kijker (lirus of zo? )quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:06 schreef Divje het volgende:
[..]
Dat hoeft dan ook weer niet haha.
Zit nu te kijken wat Wildcat vannacht heeft gestreamed. Kan duidelijk merken dat hij alleen COD, GTA & GMod speelt op YT de fouten en het gevloek wat erbij komt
quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Gisteren ook zo'n gozer, die had zo vanuit het niets 30.000 kijker (lirus of zo? )
Die schelde de boel ook bij elkaar. Maar op zich was het wel een grappig kanaal en hij had ook een éénmans district gemaakt waar alle verneukte policies op zaten die mensen ongelukkig maakte en noemde de inwoner naar iemand die hij niet mocht. Dat was dan wel weer grappig .
van die asset editor ben ik echt van onder de indruk: zo te zien zeer gebruikersvriendelijk en volledig geïntegreerd in de gamequote:Op woensdag 4 maart 2015 14:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Er zitten inderdaad relatief weinig mensen in een flatgebouw volgens mij, maar dit kan je allemaal aanpassen in de asset editor . kan je een dorp van 5 flats hebben en opeens toch aan je max zitten van het aantal 'Cims' .
Ja daar wordt ik wel vrolijk van eigenlijk en ook hoe simpel het lijkt te zijn om gewoon eigen bestanden erin te gooien en dat je die dan kan versieren in het spel .quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:27 schreef mschol het volgende:
[..]
van die asset editor ben ik echt van onder de indruk: zo te zien zeer gebruikersvriendelijk en volledig geïntegreerd in de game
Tja, het is het een of het ander, vooralsnog... Maar persoonlijk geniet Cities Skylines mijn voorkeur.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:32 schreef jogy het volgende:
En op zich vind ik het wel tof dat ze de voorkeur hebben van grootte tegenover massa. Als er dan toch een limiet van een miljoen is maar ondertussen zijn de gebouwen relatief leeg dan heb je uiteindelijk toch een grote stad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |