abonnement Unibet Coolblue
pi_150271425
quote:
5s.gif Op woensdag 4 maart 2015 01:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat :? Die cijfers zijn gewoon je sims. Die commuten. Over jouw wegen. Naar jouw gebouwen.
In SC4? Nope. Simcity 4 is pure data simulatie. De auto's op de wegen zijn puur grafisch, om aan te geven hoe druk de weg in theorie is. Maar zelfs de drukte van de wegen is data simulatie. Route van gebouw A naar gebouw B. En als er genoeg routes over 1 stuk weg gaan wordt dat stuk weg bestempeld als 'druk'. Dat spel heeft geen daadwerkelijke individuele sims zoals Simcity 5 of Cities: Skylines omdat de technologie dat toen niet ondersteunde. Zeker niet voor regio's met miljoenen inwoners. Dat kan technologisch gezien namelijk nog steeds niet, zo getuige beide SimCity en Cities: Skylines.
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 4 maart 2015 @ 02:14:49 #277
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150271536
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 01:59 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

In SC4? Nope. Simcity 4 is pure data simulatie. De auto's op de wegen zijn puur grafisch, om aan te geven hoe druk de weg in theorie is. Maar zelfs de drukte van de wegen is data simulatie. Route van gebouw A naar gebouw B. En als er genoeg routes over 1 stuk weg gaan wordt dat stuk weg bestempeld als 'druk'. Dat spel heeft geen daadwerkelijke individuele sims zoals Simcity 5 of Cities: Skylines
Dat laatste klopt. Maar dat betekent niet dat de sims in sc4 niet bestaan. Ze worden alleen anders weergegeven.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150271568
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2015 02:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat laatste klopt. Maar dat betekent niet dat de sims in sc4 niet bestaan. Ze worden alleen anders weergegeven.
niet alleen weergegeven, ook anders berekend: de manier van SC4 is minder belastend (maar goed gesimuleerd kan het toch vrij heftig worden)
  woensdag 4 maart 2015 @ 09:26:38 #279
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150273980
Ik zie ze op simtropolis wel redelijk popelen om in het spel te springen trouwens dus ik vermoed dat er wel een redelijk aantal modders vanaf het begin dit spel gaan bewerken. Ik hoop het in ieder geval, ik kan niet wachten tot de eerste dystopie-mod.

Helaas heb ik nergens kunnen vinden of de policies makkelijk uit te breiden zijn met eigen constructies maar de eigenschappen van de gebouwen zijn wel heel makkelijk aan te passen O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 4 maart 2015 @ 09:57:25 #280
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150274608
;(.

http://forum.paradoxplaza(...)98-No-policy-modding

In het kort, vanaf de lancering kan het niet maar ze willen het wel mogelijk maken, er is niets principieel op tegen iig. Het is gewoon niet hoog genoeg op het prio-lijstje gekomen om het daadwerkelijk meteen mogelijk te maken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_150278110
Dat Colossal er geen ondersteuning voor inbouwt wil niet zeggen dat het niet kan, natuurlijk. Modders zijn een creatief zooitje. EA had bij SimCity opzettelijk zo veel mogelijk dicht getimmerd om modden te voorkomen, en daarbij duurde het ook relatief kort voor er flink wat mods op de markt waren.
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:13:14 #282
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150278295
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:05 schreef TigerXtrm het volgende:
Dat Colossal er geen ondersteuning voor inbouwt wil niet zeggen dat het niet kan, natuurlijk. Modders zijn een creatief zooitje. EA had bij SimCity opzettelijk zo veel mogelijk dicht getimmerd om modden te voorkomen, en daarbij duurde het ook relatief kort voor er flink wat mods op de markt waren.
Dat is helemaal waar natuurlijk :) met een beetje geluk is dit één van de eerste dingen wat men open breekt maar een ingebouwde editor heeft wel mijn voorkeur natuurlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:31:12 #283
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150278809
Misschien is het niet zo slim om twitch streams te kijken op mijn werk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_150278940
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 21:39 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Too soon bro.. too soon..
:') voor jou misschien ja
pi_150279411
Ik heb nu een aantal let's plays gekeken. Wat bouwen al deze mensen verschrikkelijk lelijk zeg. Die wegen die ze creeëren.... echt afzichtelijk en ontzettend inefficiënt. Kan niet wachten dat ik het spel zelf onder handen krijg en het 'correct' ga doen. O+
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:55:30 #286
277865 Sejt
Ondertitel
pi_150279647
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:48 schreef Binamin het volgende:
Ik heb nu een aantal let's plays gekeken. Wat bouwen al deze mensen verschrikkelijk lelijk zeg. Die wegen die ze creeëren.... echt afzichtelijk en ontzettend inefficiënt. Kan niet wachten dat ik het spel zelf onder handen krijg en het 'correct' ga doen. O+
Dit inderdaad. Mijn handen jeuken om het wél goed te doen!
I love my mispoken words.
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:12:42 #287
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150280162
Fuuuuuuuu, te veel ideeën en plannen. Dit kan alleen maar tegen gaan vallen :'). (Helemaal mijn eigen schuld trouwens :@ )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:18:30 #288
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_150280332
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:48 schreef Binamin het volgende:
Ik heb nu een aantal let's plays gekeken. Wat bouwen al deze mensen verschrikkelijk lelijk zeg. Die wegen die ze creeëren.... echt afzichtelijk en ontzettend inefficiënt. Kan niet wachten dat ik het spel zelf onder handen krijg en het 'correct' ga doen. O+
Komt ook omdat dit Paradox's vaste reviewers zijn, en die zijn alleen maar de grand strategy games van Paradox gewend. Het is heel duidelijk te zien dat ze nauwelijks een city builder hebben aangeraakt in hun leven. :P

Ben ook maar gestopt met kijken nadat quill18 tien minuten had besteed aan het handmatig aanleggen van een af- en oprit. :')
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:18:59 #289
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_150280353
quote:
10s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:12 schreef jogy het volgende:
Fuuuuuuuu, te veel ideeën en plannen. Dit kan alleen maar tegen gaan vallen :'). (Helemaal mijn eigen schuld trouwens :@ )
Nog 6 dagen. GODVERDEGODVER
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:23:18 #290
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_150280476
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:18 schreef Euribob het volgende:

[..]

Komt ook omdat dit Paradox's vaste reviewers zijn, en die zijn alleen maar de grand strategy games van Paradox gewend. Het is heel duidelijk te zien dat ze nauwelijks een city builder hebben aangeraakt in hun leven. :P

Ben ook maar gestopt met kijken nadat quill18 tien minuten had besteed aan het handmatig aanleggen van een af- en oprit. :')
Het is net ff anders dan Victoria II inderdaad.
pi_150281044
http://www.twitch.tv/escapistmagazine/v/3857886

Hoppaa

Nu zie ik eigenlijk pas hoe die proporties een beetje off zijn. Grote stad en alsnog maar ~48.000 populatie..
Nait Soezn Moar Broezn
pi_150281687
quote:
10s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:42 schreef Divje het volgende:
http://www.twitch.tv/escapistmagazine/v/3857886

Hoppaa

Nu zie ik eigenlijk pas hoe die proporties een beetje off zijn. Grote stad en alsnog maar ~48.000 populatie..
Klopt. Er wonen relatief weinig sims in één gebouw.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:03:53 #293
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150281730
quote:
10s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:42 schreef Divje het volgende:
http://www.twitch.tv/escapistmagazine/v/3857886

Hoppaa

Nu zie ik eigenlijk pas hoe die proporties een beetje off zijn. Grote stad en alsnog maar ~48.000 populatie..
Er zitten inderdaad relatief weinig mensen in een flatgebouw volgens mij, maar dit kan je allemaal aanpassen in de asset editor B-). kan je een dorp van 5 flats hebben en opeens toch aan je max zitten van het aantal 'Cims' _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_150281811
quote:
10s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Er zitten inderdaad relatief weinig mensen in een flatgebouw volgens mij, maar dit kan je allemaal aanpassen in de asset editor B-). kan je een dorp van 5 flats hebben en opeens toch aan je max zitten van het aantal 'Cims' _O-.
:') _O-
Dat hoeft dan ook weer niet haha.

Zit nu te kijken wat Wildcat vannacht heeft gestreamed. Kan duidelijk merken dat hij alleen COD, GTA & GMod speelt op YT _O- de fouten en het gevloek wat erbij komt _O-
Nait Soezn Moar Broezn
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:15:44 #295
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150282093
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:06 schreef Divje het volgende:

[..]

:') _O-
Dat hoeft dan ook weer niet haha.

Zit nu te kijken wat Wildcat vannacht heeft gestreamed. Kan duidelijk merken dat hij alleen COD, GTA & GMod speelt op YT _O- de fouten en het gevloek wat erbij komt _O-
Gisteren ook zo'n gozer, die had zo vanuit het niets 30.000 kijker (lirus of zo? )

Die schelde de boel ook bij elkaar. Maar op zich was het wel een grappig kanaal en hij had ook een éénmans district gemaakt waar alle verneukte policies op zaten die mensen ongelukkig maakte en noemde de inwoner naar iemand die hij niet mocht. Dat was dan wel weer grappig :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_150282272
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:15 schreef jogy het volgende:

[..]

Gisteren ook zo'n gozer, die had zo vanuit het niets 30.000 kijker (lirus of zo? )

Die schelde de boel ook bij elkaar. Maar op zich was het wel een grappig kanaal en hij had ook een éénmans district gemaakt waar alle verneukte policies op zaten die mensen ongelukkig maakte en noemde de inwoner naar iemand die hij niet mocht. Dat was dan wel weer grappig :@.
:D
Wil echt gaan lopen kloten met die policies, kijken wat de gevolgen zijn. O-)

Wegen bouwe nzal ook veel tijd in gaan zitten. Wil niet zulke misbaksels die de streamers maken in m'n stad :{

[ Bericht 8% gewijzigd door Divje op 04-03-2015 14:28:07 ]
Nait Soezn Moar Broezn
pi_150282432
quote:
10s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Er zitten inderdaad relatief weinig mensen in een flatgebouw volgens mij, maar dit kan je allemaal aanpassen in de asset editor B-). kan je een dorp van 5 flats hebben en opeens toch aan je max zitten van het aantal 'Cims' _O-.
van die asset editor ben ik echt van onder de indruk: zo te zien zeer gebruikersvriendelijk en volledig geïntegreerd in de game
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:32:06 #298
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150282586
En op zich vind ik het wel tof dat ze de voorkeur hebben van grootte tegenover massa. Als er dan toch een limiet van een miljoen is maar ondertussen zijn de gebouwen relatief leeg dan heb je uiteindelijk toch een grote stad.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:33:36 #299
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150282633
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:27 schreef mschol het volgende:

[..]

van die asset editor ben ik echt van onder de indruk: zo te zien zeer gebruikersvriendelijk en volledig geïntegreerd in de game
Ja daar wordt ik wel vrolijk van eigenlijk en ook hoe simpel het lijkt te zijn om gewoon eigen bestanden erin te gooien en dat je die dan kan versieren in het spel O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:34:01 #300
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_150282650
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:32 schreef jogy het volgende:
En op zich vind ik het wel tof dat ze de voorkeur hebben van grootte tegenover massa. Als er dan toch een limiet van een miljoen is maar ondertussen zijn de gebouwen relatief leeg dan heb je uiteindelijk toch een grote stad.
Tja, het is het een of het ander, vooralsnog... Maar persoonlijk geniet Cities Skylines mijn voorkeur. :9
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')