is ook niet echt duur te noemen...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:01 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik zag het, maar dat is allemaal normal versie deluxe blijft rond de 28
Ik heb geen deluxe versie nodig met de mod support.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:01 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik zag het, maar dat is allemaal normal versie deluxe blijft rond de 28
Dit is ook eigenlijk niet bijzonderquote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:01 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik heb geen deluxe versie nodig met de mod support.
Noujah, zit waarheid in idd.quote:
Andere toffe gebouwen zullen wel snel online komen via de Steam-workshop.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:03 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dit is ook eigenlijk niet bijzonder
Statue of Liberty
Eiffel Tower
Brandenburg Gate
Arc de Triomphe
Grand central terminal
[..]
Noujah, zit waarheid in idd.
edit hoewel Arc de Triomphe best tof is
En als je een lege stad hebt de Arena.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:05 schreef Typisch het volgende:
[..]
Andere toffe gebouwen zullen wel snel online komen via de Steam-workshop.
De Kuip, de Erasmusbrug e.d.
binnenhof, als mayor housequote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:05 schreef Typisch het volgende:
[..]
Andere toffe gebouwen zullen wel snel online komen via de Steam-workshop.
De Kuip, de Erasmusbrug e.d.
Zulke dingen zouden wel erg tof zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:05 schreef Typisch het volgende:
[..]
Andere toffe gebouwen zullen wel snel online komen via de Steam-workshop.
De Kuip, de Erasmusbrug e.d.
dat is stiekem een beetje cheaten hequote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:37 schreef jogy het volgende:
Hopelijk zijn policies makkelijk te modden trouwens. Ik kan niet wachten om de dode mensen in de vuilverbranding te flikkeren.
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:37 schreef jogy het volgende:
Hopelijk zijn policies makkelijk te modden trouwens. Ik kan niet wachten om de dode mensen in de vuilverbranding te flikkeren.
Geef het een negatieve impact op de burgers ofzo om het eerlijk te makenquote:
ik ben benieuwd wanneer GMG z'n keys gaat uitdelenquote:Op woensdag 4 maart 2015 00:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Geef het een negatieve impact op de burgers ofzo om het eerlijk te maken.
Ik ga gewoon zoveel mogelijk fbx bestanden opzoeken en importeren en kijken wat het doetquote:Op woensdag 4 maart 2015 00:22 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben benieuwd wanneer GMG z'n keys gaat uitdelen
modden ga ik wel proberen iig
TJOEKETJOEKETUUTUUT.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:34 schreef Scorpie het volgende:
KOPUH KOPUH KOPUH JAAA ALL ABOARD THE HYPE TRAIN
Nee, je kan het ook heel strak en geordend houden. Ziet er alleen niet uit mijn inziens.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:46 schreef mschol het volgende:
[..]
hij speelt creatief, das ook een manier van spelen
maar je moet dus een beetje gaan gokken om zoveel mogelijk land naast wegen te bedekken.., jammer maar dat is denk ik het jammere aan het flexibele wegen design..
Nee, dat kan een simulator dus niet realistisch. Daarom wordt elk vervoersmiddel ook voorzien van een eigen pathfinding. Kost aardig wat prestatie, maar is wel veel realistischer.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:57 schreef mschol het volgende:
[..]
maar de vraag is of dat echt boeit.. als een simulator op een realistische manier een stad kan simuleren met 4 mil inwoners vind ik dat intressanter dan dat ik van elke losse inwoner de naam kan aanpassen..
SC4 kon dit anders heel aardig voor zijn tijd, tis maar net hoeveel tijd er in de simulator wordt gestokenquote:Op woensdag 4 maart 2015 01:04 schreef Euribob het volgende:
Nee, dat kan een simulator dus niet realistisch.
Eh... SC4 simuleerde alleen geen zak. Letterlijk niets. Er kwamen gebouwtjes tevoorschijn en op de weg zag je zogenaamd autootjes rijden, maar alle cijfers werden letterlijk uit de lucht gegrepen. Sims gingen niet daadwerkelijk naar hun werk of iets dergelijks, want er waren helemaal geen echte sims om te volgen. In SC5 was dat al anders maar moesten er nog steeds fake cijfers aan te pas komen om het een beetje op niveau te krijgen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:13 schreef mschol het volgende:
[..]
SC4 kon dit anders heel aardig voor zijn tijd, tis maar net hoeveel tijd er in de simulator wordt gestoken
iedereen al ingeschreven voor de tuinen: http://signup.citiesskylines.com/ ??
Sc4 is gebaseerd op statistische simulatie en dit spel geeft elk poppetje een 'leven' dus dat is wel iets wat ik doorontwikkeld wil zien iig. Geef mij maar een miljoen poppetjes boven een statistisch bouwmodel. SC4 was en is geweldig en uniek in zijn soort maar de volgende stap is wat dit spel probeert. Even buiten beschouwing gelaten of het ze ook lukt uiteraard.quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:13 schreef mschol het volgende:
[..]
SC4 kon dit anders heel aardig voor zijn tijd, tis maar net hoeveel tijd er in de simulator wordt gestoken
iedereen al ingeschreven voor de tuinen: http://signup.citiesskylines.com/ ??
Dit is dus onzin. Die cijfers zijn wel degelijk gebaseerd op wat je doet.quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Eh... SC4 simuleerde alleen geen zak. Letterlijk niets. Er kwamen gebouwtjes tevoorschijn en op de weg zag je zogenaamd autootjes rijden, maar alle cijfers werden letterlijk uit de lucht gegrepen. Sims gingen niet daadwerkelijk naar hun werk of iets dergelijks, want er waren helemaal geen echte sims om te volgen.
Ja, maar die cijfers vertegenwoordigen niets in de wereld die je bouwt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is dus onzin. Die cijfers zijn wel degelijk gebaseerd op wat je doet.
Watquote:Op woensdag 4 maart 2015 01:49 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ja, maar die cijfers vertegenwoordigen niets in de wereld die je bouwt.
In SC4? Nope. Simcity 4 is pure data simulatie. De auto's op de wegen zijn puur grafisch, om aan te geven hoe druk de weg in theorie is. Maar zelfs de drukte van de wegen is data simulatie. Route van gebouw A naar gebouw B. En als er genoeg routes over 1 stuk weg gaan wordt dat stuk weg bestempeld als 'druk'. Dat spel heeft geen daadwerkelijke individuele sims zoals Simcity 5 of Cities: Skylines omdat de technologie dat toen niet ondersteunde. Zeker niet voor regio's met miljoenen inwoners. Dat kan technologisch gezien namelijk nog steeds niet, zo getuige beide SimCity en Cities: Skylines.quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
WatDie cijfers zijn gewoon je sims. Die commuten. Over jouw wegen. Naar jouw gebouwen.
Dat laatste klopt. Maar dat betekent niet dat de sims in sc4 niet bestaan. Ze worden alleen anders weergegeven.quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:59 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
In SC4? Nope. Simcity 4 is pure data simulatie. De auto's op de wegen zijn puur grafisch, om aan te geven hoe druk de weg in theorie is. Maar zelfs de drukte van de wegen is data simulatie. Route van gebouw A naar gebouw B. En als er genoeg routes over 1 stuk weg gaan wordt dat stuk weg bestempeld als 'druk'. Dat spel heeft geen daadwerkelijke individuele sims zoals Simcity 5 of Cities: Skylines
niet alleen weergegeven, ook anders berekend: de manier van SC4 is minder belastend (maar goed gesimuleerd kan het toch vrij heftig worden)quote:Op woensdag 4 maart 2015 02:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat laatste klopt. Maar dat betekent niet dat de sims in sc4 niet bestaan. Ze worden alleen anders weergegeven.
Dat is helemaal waar natuurlijkquote:Op woensdag 4 maart 2015 12:05 schreef TigerXtrm het volgende:
Dat Colossal er geen ondersteuning voor inbouwt wil niet zeggen dat het niet kan, natuurlijk. Modders zijn een creatief zooitje. EA had bij SimCity opzettelijk zo veel mogelijk dicht getimmerd om modden te voorkomen, en daarbij duurde het ook relatief kort voor er flink wat mods op de markt waren.
Dit inderdaad. Mijn handen jeuken om het wél goed te doen!quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:48 schreef Binamin het volgende:
Ik heb nu een aantal let's plays gekeken. Wat bouwen al deze mensen verschrikkelijk lelijk zeg. Die wegen die ze creeëren.... echt afzichtelijk en ontzettend inefficiënt. Kan niet wachten dat ik het spel zelf onder handen krijg en het 'correct' ga doen.
Komt ook omdat dit Paradox's vaste reviewers zijn, en die zijn alleen maar de grand strategy games van Paradox gewend. Het is heel duidelijk te zien dat ze nauwelijks een city builder hebben aangeraakt in hun leven.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:48 schreef Binamin het volgende:
Ik heb nu een aantal let's plays gekeken. Wat bouwen al deze mensen verschrikkelijk lelijk zeg. Die wegen die ze creeëren.... echt afzichtelijk en ontzettend inefficiënt. Kan niet wachten dat ik het spel zelf onder handen krijg en het 'correct' ga doen.
Nog 6 dagen. GODVERDEGODVERquote:Op woensdag 4 maart 2015 13:12 schreef jogy het volgende:
Fuuuuuuuu, te veel ideeën en plannen. Dit kan alleen maar tegen gaan vallen. (Helemaal mijn eigen schuld trouwens
)
Het is net ff anders dan Victoria II inderdaad.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
Komt ook omdat dit Paradox's vaste reviewers zijn, en die zijn alleen maar de grand strategy games van Paradox gewend. Het is heel duidelijk te zien dat ze nauwelijks een city builder hebben aangeraakt in hun leven.![]()
Ben ook maar gestopt met kijken nadat quill18 tien minuten had besteed aan het handmatig aanleggen van een af- en oprit.
Klopt. Er wonen relatief weinig sims in één gebouw.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:42 schreef Divje het volgende:
http://www.twitch.tv/escapistmagazine/v/3857886
Hoppaa
Nu zie ik eigenlijk pas hoe die proporties een beetje off zijn. Grote stad en alsnog maar ~48.000 populatie..
Er zitten inderdaad relatief weinig mensen in een flatgebouw volgens mij, maar dit kan je allemaal aanpassen in de asset editorquote:Op woensdag 4 maart 2015 13:42 schreef Divje het volgende:
http://www.twitch.tv/escapistmagazine/v/3857886
Hoppaa
Nu zie ik eigenlijk pas hoe die proporties een beetje off zijn. Grote stad en alsnog maar ~48.000 populatie..
quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Er zitten inderdaad relatief weinig mensen in een flatgebouw volgens mij, maar dit kan je allemaal aanpassen in de asset editor. kan je een dorp van 5 flats hebben en opeens toch aan je max zitten van het aantal 'Cims'
.
Gisteren ook zo'n gozer, die had zo vanuit het niets 30.000 kijker (lirus of zo? )quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:06 schreef Divje het volgende:
[..]![]()
Dat hoeft dan ook weer niet haha.
Zit nu te kijken wat Wildcat vannacht heeft gestreamed. Kan duidelijk merken dat hij alleen COD, GTA & GMod speelt op YTde fouten en het gevloek wat erbij komt
quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Gisteren ook zo'n gozer, die had zo vanuit het niets 30.000 kijker (lirus of zo? )
Die schelde de boel ook bij elkaar. Maar op zich was het wel een grappig kanaal en hij had ook een éénmans district gemaakt waar alle verneukte policies op zaten die mensen ongelukkig maakte en noemde de inwoner naar iemand die hij niet mocht. Dat was dan wel weer grappig.
van die asset editor ben ik echt van onder de indruk: zo te zien zeer gebruikersvriendelijk en volledig geïntegreerd in de gamequote:Op woensdag 4 maart 2015 14:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Er zitten inderdaad relatief weinig mensen in een flatgebouw volgens mij, maar dit kan je allemaal aanpassen in de asset editor. kan je een dorp van 5 flats hebben en opeens toch aan je max zitten van het aantal 'Cims'
.
Ja daar wordt ik wel vrolijk van eigenlijk en ook hoe simpel het lijkt te zijn om gewoon eigen bestanden erin te gooien en dat je die dan kan versieren in het spelquote:Op woensdag 4 maart 2015 14:27 schreef mschol het volgende:
[..]
van die asset editor ben ik echt van onder de indruk: zo te zien zeer gebruikersvriendelijk en volledig geïntegreerd in de game
Tja, het is het een of het ander, vooralsnog... Maar persoonlijk geniet Cities Skylines mijn voorkeur.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:32 schreef jogy het volgende:
En op zich vind ik het wel tof dat ze de voorkeur hebben van grootte tegenover massa. Als er dan toch een limiet van een miljoen is maar ondertussen zijn de gebouwen relatief leeg dan heb je uiteindelijk toch een grote stad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |