Bron: NOSquote:Het Oostenrijkse parlement heeft ingestemd met een nieuwe wet die de omgang met moslims regelt. Er staat onder meer in dat imams voortaan in Oostenrijk moeten zijn opgeleid en dat ze Duits moeten kunnen spreken.
De regering was het na jaren van voorbereiding in december al eens geworden over de wet, die volgens het kabinet bedoeld is om de integratie van de ongeveer 600.000 moslims in het land te verbeteren. Zo zijn islamitische feestdagen in de wet opgenomen.
Veel moslims vinden de wet discriminerend, omdat er ook in staat dat imams en moskeeën niet vanuit het buitenland mogen worden gefinancierd. Dat verbod is bedoeld om te voorkomen dat radicale stromingen meer invloed krijgen in Oostenrijk.
Aanvechten
Moslimorganisaties noemen de wet onrechtvaardig, omdat joodse en christelijke organisaties wel geld uit het buitenland mogen krijgen. De organisaties overwegen de wet aan te vechten bij het constitutioneel hof in Wenen.
In Oostenrijk wonen veel moslims met wortels in Turkije en Bosnië. Een moslimleider uit Turkije zegt dat Oostenrijk met de wet 100 jaar terug in de tijd gaat.
Inb4 godwinquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:15 schreef Varg89 het volgende:
Oostenrijk![]()
Hopelijk wordt dit een voorbeeld voor meerdere Europese landen.
Laten we hopen van niet, maar zit er vast aan te komen jaquote:
quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:15 schreef Varg89 het volgende:
Oostenrijk![]()
Hopelijk wordt dit een voorbeeld voor meerdere Europese landen.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:51 schreef Kanjer het volgende:
Eindelijk een beginnetje.
Nu doorhalen.
De Islam wint alsmaar terrein.. Zelfs onder autochtonen heeft het bekeerlingen. Dus of het gaat werken, ik heb geen idee. Het is de meest strijbare militante religie op aarde.twitter:ArnoudvDoorn twitterde op woensdag 25-02-2015 om 18:21:19Exact :-) http://t.co/eIUaKyDViv reageer retweet
dat zou ie helemaal mooi vinden...quote:Two years in the works, a law passed Wednesday requires Austria's 450 Muslim groups to demonstrate a "positive approach toward society and the state" to continue receiving official licensing.
Er komen nu officiele islamitische feestdagen, vind je dat niet eng?quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:27 schreef Elfletterig het volgende:
Wel mooi dat de wet is aangenomen. Heel verstandig van Oostenrijk.
Nee hoor, geen enkele moeite mee, zolang andere mensen niet verplicht vrij zijn op die dagen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er komen nu officiele islamitische feestdagen, vind je dat niet eng?
Het discriminerende karakter stoort je ook niet? Katholieke kerken ontvangen steun van het Vaticaan, Protestante kerken en Scientology vanuit de VS.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee hoor, geen enkele moeite mee, zolang andere mensen niet verplicht vrij zijn op die dagen.
In de verste verte niet. Religieuze radicalisering moet op alle mogelijke manieren worden bestreden.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het discriminerende karakter stoort je ook niet? Katholieke kerken ontvangen steun van het Vaticaan, Protestante kerken en Scientology vanuit de VS.
En radicalisering, die gevoed wordt door de perceptie van discriminatie, kan bestreden worden door te discrimineren?quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In de verste verte niet. Religieuze radicalisering moet op alle mogelijke manieren worden bestreden.
We komen ook in de 21e eeuw niet van religie afquote:Op donderdag 26 februari 2015 01:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In de verste verte niet. Religieuze radicalisering moet op alle mogelijke manieren worden bestreden.
Ik heb vanavond nog een jongerenwerker van een moskee in Almere - iemand die veelvuldig te maken heeft met radicaliserende jongeren en zelfs met vertrokken jihadstrijders - uitvoerig horen uitleggen dat het vooral een ideologische, theologische reden heeft dat jongeren radicaliseren.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En radicalisering, die gevoed wordt door de perceptie van discriminatie, kan bestreden worden door te discrimineren?
Dat hoeft ook niet. Als het z'n plaats maar weet: onder en niet boven de wet.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:13 schreef Odaiba het volgende:
[..]
We komen ook in de 21e eeuw niet van religie af
Dat gaat er bij zowat alle religies makkelijk in, behalve bij een steeds groter wordende groep moslims.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Als het z'n plaats maar weet: onder en niet boven de wet.
Precies. En daarom is het nodig om duidelijke grenzen te stellen. Het is eigenlijk heel simpel.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:40 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Dat gaat er bij zowat alle religies makkelijk in, behalve bij een steeds groter wordende groep moslims.
Dat kan natuurlijk ook niet, het is iets menselijks.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:13 schreef Odaiba het volgende:
[..]
We komen ook in de 21e eeuw niet van religie af
Ja want die richten ook overal ter wereld bloedbaden aan.quote:Op donderdag 26 februari 2015 03:40 schreef Rivalo het volgende:
Ik ben voor, maar dan voor elke religie![]()
Het is natuurlijk onzin om deze financieel beperkende wet niet op andere religies toe te passen.
Dat geld uit die zwaar christelijke kernen in de VS mogen ze wat mij betreft houden
Dat is wat gechargeerd maar ze hadden wel een hand in een Kill the Gays wet in Uganda.quote:Op donderdag 26 februari 2015 04:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja want die richten ook overal ter wereld bloedbaden aan.
Ja sorry, dat zijn Afrikanen, die tel ik niet tot het menselijk ras.quote:Op donderdag 26 februari 2015 04:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is wat gechargeerd maar ze hadden wel een hand in een Kill the Gays wet in Uganda.
http://en.wikipedia.org/wiki/Uganda_Anti-Homosexuality_Act,_2014
Hathor, post ff niet als je dronken ben, man.quote:Op donderdag 26 februari 2015 04:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja sorry, dat zijn Afrikanen, die tel ik niet tot het menselijk ras.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
En dat winnen ze. En anders is er altijd nog het Europees hof.quote:Moslimorganisaties noemen de wet onrechtvaardig, omdat joodse en christelijke organisaties wel geld uit het buitenland mogen krijgen. De organisaties overwegen de wet aan te vechten bij het constitutioneel hof in Wenen.
Schatje dacht ikquote:Op donderdag 26 februari 2015 05:06 schreef mig72 het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat habibi betekent in het Arabisch?
Het 'flikker op' signaalquote:Op donderdag 26 februari 2015 05:20 schreef Rica het volgende:
[..]
En dat winnen ze. En anders is er altijd nog het Europees hof.
Dat moeten die politici ook wel weten dus vraag me af wat het nut is.
Beetje zoals wanneer de PVV weer eens met een ongrondwettelijk wetsvoorstel komt. Tijd en geldverspilling.
Jup.quote:
Het "kijk ons eens naar het volk kuisteren" theaterstuk.quote:
Het gaat er de Oostenrijkers denk ik niet om of jij het ermee eens bent. Maar ok, waarom moet het zo perse voor alle godsdiensten? Niet alle godsdiensten en mensen zijn hetzelfde. Moslims hebben en masse laten blijken niet om te kunnen gaan met de vrijheid die met een (westerse) democratie gepaard gaat. De Oostenrijkers begeleiden moslims alleen maar naar verlichting door eerst een stapje terug te zettenquote:Op donderdag 26 februari 2015 07:01 schreef Rica het volgende:
[..]
Het "kijk ons eens naar het volk kuisteren" theaterstuk.
Er staan punten in waar ik het best mee eens kan zijn maar doe het dan voor alle religieuzen en georganiseerde godsdienst. Islam, Christendom, Jodendom, het is allemaal ellende en zorgt voor ellende.
Schadelijker dan roken dus net zo behandelen en ontmoedigen.
Welja joh. Van naar de kerk gaan, ramadan houden en een keppeltje op je hoofd loop je grote kans een of andere kanker te krijgen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 07:01 schreef Rica het volgende:
[..]
Het "kijk ons eens naar het volk kuisteren" theaterstuk.
Er staan punten in waar ik het best mee eens kan zijn maar doe het dan voor alle religieuzen en georganiseerde godsdienst. Islam, Christendom, Jodendom, het is allemaal ellende en zorgt voor ellende.
Schadelijker dan roken dus net zo behandelen en ontmoedigen.
30 dagen vrij met de ramadan.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een bepaald PROBLEEM er specifiek uitlichten in wetgeving is prima.quote:Op donderdag 26 februari 2015 07:27 schreef 99.999 het volgende:
Een bepaald geloof er specifiek uitlichten in de wetgeving. Volgens mij is dat niet zo handig...
Geen buitenlandse financiering meer van geloofsorganisaties? Prima maar dan gewoon voor ieder geloof.
Godsdiensten hebben heel wat meer doden veroorzaakt dan tabak. Helemaal wat onschuldige omstanders betreft. Meegeloof is dodelijker dan meeroken.quote:Op donderdag 26 februari 2015 07:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welja joh. Van naar de kerk gaan, ramadan houden en een keppeltje op je hoofd loop je grote kans een of andere kanker te krijgen.
True, true. En dan wereldwijd toepassen. Beter nog, religie gewoonweg verbieden, dat lijkt me by far het beste.quote:Op donderdag 26 februari 2015 07:27 schreef 99.999 het volgende:
Een bepaald geloof er specifiek uitlichten in de wetgeving. Volgens mij is dat niet zo handig...
Geen buitenlandse financiering meer van geloofsorganisaties? Prima maar dan gewoon voor ieder geloof.
Welnee, godsdiensten kunnen niet doden, alleen mensen kunnen dat.quote:Op donderdag 26 februari 2015 08:01 schreef Rica het volgende:
[..]
Godsdiensten hebben heel wat meer doden veroorzaakt dan tabak. Helemaal wat onschuldige omstanders betreft. Meegeloof is dodelijker dan meeroken.
Ik heb er geen problemen mee om de privileges en rechten van godsdiensten wat in te perken en zo'n wet moet toch over de hele linie omdat het hof het anders naar de prullenbak verwijst.
Europa mag wel wat meer voor ratio gaan staan ipv belemmerende geloven.
Het probleem van buitenlandse financiering van religieuze instellingen er uitlichten vind ik prima hoor.quote:Op donderdag 26 februari 2015 07:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een bepaald PROBLEEM er specifiek uitlichten in wetgeving is prima.
Religie verbieden lijkt me geen erg haalbare kaart.quote:Op donderdag 26 februari 2015 08:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
True, true. En dan wereldwijd toepassen. Beter nog, religie gewoonweg verbieden, dat lijkt me by far het beste.
Ja, dat pikken die 6.000.000.000+ gelovigen ook meteen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 08:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
True, true. En dan wereldwijd toepassen. Beter nog, religie gewoonweg verbieden, dat lijkt me by far het beste.
Ik mag het toch hopen ?quote:Op donderdag 26 februari 2015 08:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Religie verbieden lijkt me geen erg haalbare kaart.
Idd.quote:Op donderdag 26 februari 2015 05:20 schreef Rica het volgende:
[..]
En dat winnen ze. En anders is er altijd nog het Europees hof.
Symboolwetgeving. En laten zien dat we toch echt iets doen.quote:Dat moeten die politici ook wel weten dus vraag me af wat het nut is.
Beetje zoals wanneer de PVV weer eens met een ongrondwettelijk wetsvoorstel komt. Tijd en geldverspilling.
Ik ben voor gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 08:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee, godsdiensten kunnen niet doden, alleen mensen kunnen dat.
De meeste intentionele doden hebben trouwens staten en geen religies op hun 'naam' staan.
Privileges voor religies meer dan voor andere overtuigingen ben ik ook niet voor, maar het omgekeerde ook niet. Dat soort wetten zijn makkelijk te misbruiken.
Zal best van niet, maar het is naar mijn idee de enige manier hoe je dit correct uit zou kunnen voeren. Een wet puur voor een enkele religie laten gelden werkt waarschijnlijk averechts.quote:Op donderdag 26 februari 2015 04:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja want die richten ook overal ter wereld bloedbaden aan.
quote:In de aangepaste wet is onder meer vastgelegd dat de Oostenrijkse wetten boven de islamitische wetten gaan. Zo moet de nieuwe wet religieuze feestdagen voor moslims beschermen, maar schrijft deze ook voor dat imams Duits kunnen spreken. Tegenstanders van de nieuwe wet vinden het onrechtvaardig dat buitenlandse financiering voor christelijke en joodse organisaties nog wel steeds is toegestaan.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)assing-van-islamwet/
Voorkomen dat het niet verspreid wordt. Dat het voorstel averechts zou werken was al te verwachten maar op deze manier schiet het niet op...quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:34 schreef Peunage het volgende:
Op zich geen slechte wet. Vooral het feit dat ze ook islamitische feestdagen erkennen laat zien dat het geen wet is TEGEN moslims of de islam. Als ze hiermee voorkomen dat de wahhabitische haatideologie uit Saoedi-Arabië hier niet verspreid wordt is het alleen maar goed.
Jawel. Regulering heet dat. Volgens mij staan er geen rare dingen in het voorstel toch?quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voorkomen dat het niet verspreid wordt. Dat het voorstel averechts zou werken was al te verwachten maar op deze manier schiet het niet op...
het ging om je formuleringquote:Op donderdag 26 februari 2015 10:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jawel. Regulering heet dat. Volgens mij staan er geen rare dingen in het voorstel toch?
Als iedereen dan ook vrij krijgt lijkt mij dit een goede ontwikkeling.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat jij dat raar vindt zegt natuurlijk ook niks.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
het ging om je formulering.
En ja, er staan wel hele rare dingen in dat voorstel. Ze stellen voor om bijvoorbeeld die maatregelen met betrekking tot buitenlandse financiering specifiek voor de islam te nemen. Dat is raar en niet houdbaar.
Wil je buitenlandse financiering verbieden dan kan je daar best aardige argumenten voor bedenken mits je alle geloven gelijk aanpakt. Pik je er 1 specifiek geloof uit dan ben je niet slim bezig.
Het zegt vooral dat het wetgeving is die geen stand zal houden. Nutteloze symboolwetgeving dus.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat jij dat raar vindt zegt natuurlijk ook niks.
Onbedoelde ironie. Leuk.quote:Een moslimleider uit Turkije zegt dat Oostenrijk met de wet 100 jaar terug in de tijd gaat.
Je kunt je nu natuurlijk ook in gaan zetten tegen buitenlandse financiering van kerken. Ik wens je er veel succes mee, maar ik denk niet dat Europa hier echt last van heeft. We hebben wel last van de Saoedis die hier hun ideologische gif verspreiden.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
het ging om je formulering.
En ja, er staan wel hele rare dingen in dat voorstel. Ze stellen voor om bijvoorbeeld die maatregelen met betrekking tot buitenlandse financiering specifiek voor de islam te nemen. Dat is raar en niet houdbaar.
Wil je buitenlandse financiering verbieden dan kan je daar best aardige argumenten voor bedenken mits je alle geloven gelijk aanpakt. Pik je er 1 specifiek geloof uit dan ben je niet slim bezig.
Hmm ik weet het niet, ze hebben nogal wat tijd hierin gestoken en ga er van uit dat ze ook wel gekeken hebben of het stand houdt voor een rechter etc...quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het zegt vooral dat het wetgeving is die geen stand zal houden. Nutteloze symboolwetgeving dus.
Het voorstel voor alle geloven laten gelden maakt het stukken haalbaarder.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:01 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je kunt je nu natuurlijk ook in gaan zetten tegen buitenlandse financiering van kerken. Ik wens je er veel succes mee, maar ik denk niet dat Europa hier echt last van heeft. We hebben wel last van de Saoedis die hier hun ideologische gif verspreiden.
Volgens mij is het nu ook prima haalbaar hoor. Maar ja, anders doen ze voor de vorm hetzelfde voor kerken en synagoges.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het voorstel voor alle geloven laten gelden maakt het stukken haalbaarder.
Overigens speelt het wel vanuit o.a. de VS richting Europa en ook flink vanuit Europa naar andere werelddelen.
Zo'n verbod houdt als de rechter het toetst geen stand.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Volgens mij is het nu ook prima haalbaar hoor. Maar ja, anders doen ze voor de vorm hetzelfde voor kerken en synagoges.
Daar hebben ze wel een punt natuurlijk.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:47 schreef Odaiba het volgende:
Moslimorganisaties noemen de wet onrechtvaardig, omdat joodse en christelijke organisaties wel geld uit het buitenland mogen krijgen.
Zeker, maar anderzijds is het ook zo dat joodse en christelijke organisaties doorgaans aanmerkelijk minder radicaliseringsproblematiek kennen dan islamitische organisaties.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:27 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Daar hebben ze wel een punt natuurlijk.
Klopt, maar het blijft meten met twee maten. Vrouwen plegen ook minder verkrachtingen dan mannen, toch is er geen onderscheid op dit punt in de wet.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeker, maar anderzijds is het ook zo dat joodse en christelijke organisaties doorgaans aanmerkelijk minder radicaliseringsproblematiek kennen dan islamitische organisaties.
Als dat voor de Islam zou gelden, dan zouden ze er op vooruitgaanquote:Een moslimleider uit Turkije zegt dat Oostenrijk met de wet 100 jaar terug in de tijd gaat.
Vrouwen plegen ook in het algemeen bijzonder veel minder misdaden dan mannen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:31 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Klopt, maar het blijft meten met twee maten. Vrouwen plegen ook minder verkrachtingen dan mannen, toch is er geen onderscheid op dit punt in de wet.
quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:34 schreef Peunage het volgende:
Op zich geen slechte wet. Vooral het feit dat ze ook islamitische feestdagen erkennen laat zien dat het geen wet is TEGEN moslims of de islam. Als ze hiermee voorkomen dat de wahhabitische haatideologie uit Saoedi-Arabië hier niet verspreid wordt is het alleen maar goed. Van mij mogen ze het hier ook invoeren, en beginnen met die gare moskees in Den Haag.
Niet? Nooit gehoord van een Frauenparkplatz zeker?quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:31 schreef DroogDok het volgende:
Klopt, maar het blijft meten met twee maten. Vrouwen plegen ook minder verkrachtingen dan mannen, toch is er geen onderscheid op dit punt in de wet.
^^ Dat inderdaad.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:59 schreef ems. het volgende:
Nog beter zou geweest zijn om helemaal geen moslims naar binnen meer te halen maar het is een begin.
Het kan helemaal niet om dit toe te passen op alle religies! Vrijheid van godsdienst leidt er toe dat alles iemands religie kan zijn! Als ik naast pasta ook geld zou gaan aanbidden, zouden banken geen financiering meer uit het buitenland mogen krijgen als deze wet voor elke religie geldt.quote:Jammer doch begrijpelijk dat ze dit idee niet toepassen op de andere religietjes.
Vrouwen die seksueel misbruiken worden volgens de wet minder zwaar gestraft dan mannen die dat doen?quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Niet? Nooit gehoord van een Frauenparkplatz zeker?
En vrijheid van godsdienst leidt er ook toe dat je dit niet voor 1 specifieke religie toe kan passen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat inderdaad.
[..]
Het kan helemaal niet om dit toe te passen op alle religies! Vrijheid van godsdienst leidt er toe dat alles iemands religie kan zijn! Als ik naast pasta ook geld zou gaan aanbidden, zouden banken geen financiering meer uit het buitenland mogen krijgen als deze wet voor elke religie geldt.
Daarom denk ik dat het hoog tijd wordt dat we ophouden te doen alsof alle godsdiensten hetzelfde zijn. De Islam is behalve een religie ook een zeer gevaarlijke totalitaire ideologie.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En vrijheid van godsdienst leidt er ook toe dat je dit niet voor 1 specifieke religie toe kan passen.
Waardeloze symboolwetgeving dus.
Hier zit overigens wel de sleutel naar spreekwoordelijk succes. Als je het e.e.a. weet te framen cq definiëren als politiek idee ipv religie dan zou je het net als extreem-rechts op grond van politieke uitgangspunten kunnen verbieden.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat het hoog tijd wordt dat we ophouden te doen alsof alle godsdiensten hetzelfde zijn. De Islam is behalve een religie ook een zeer gevaarlijke totalitaire ideologie.
We moeten af van vrijheid van godsdienst en toe naar vrijheid van fatsoenlijke godsdiensten. Er moet echt onderscheid gemaakt worden tussen een pacifistische mensvriendelijke religie als het Christendom en een lelijke, mensonterende, gewelddadige primitieve doodscultus als de Islam.
Of misschien moet de Islam gewoon staatsrechtelijk de status 'religie' verliezen en dus de bescherming die vrijheid van godsdienst biedt. Dan zijn wel ook al een stap verder.
Je wordt geboren als man of vrouw. Religies zijn aangeleerd, of geadopteerd. Lijkt mij niet bepaald hetzelfde dus. Ik kan er niets aan doen dat mijn mede-mannen zich misdragen, ik kan mijzelf niet in een vrouw veranderen, hoeveel hormonen ik slik en operaties ik ook onderga. Maar als ik een bepaald geloof aanhang en dezelfde gewelddadige, opruiende, giftige lectuur lees als mijn geloofsgenoten die de fout in gaan, zou ik toch heroverwegen of mijn geloof blijven volgen verstandig is.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:31 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het zou een goed begin zijn indoctrinatie van kinderen te verbieden. Dus geen religie <18!quote:Op donderdag 26 februari 2015 14:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Religies zijn aangeleerd, of geadopteerd.
Eh, dan zou je kinderen überhaupt bijna niets meer kunnen leren. Alle cultuur is indoctrinatie.quote:Op donderdag 26 februari 2015 14:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het zou een goed begin zijn indoctrinatie van kinderen te verbieden. Dus geen religie <18!
Geen gelovige scholen meer dus, ouders houden het maar bij feiten i.p.v. bij hun geloof.
Er zijn bar weinig mensen met een ontwikkeld brein die zich laten inlijven door een geloof. Val kinderen daar niet mee lastig, dan sterft het zo uit.
Die optie heeft men eerder geprobeerd, alle kwaad in de wereld ophangen aan een bepaald geloof...quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat het hoog tijd wordt dat we ophouden te doen alsof alle godsdiensten hetzelfde zijn. De Islam is behalve een religie ook een zeer gevaarlijke totalitaire ideologie.
Sinds wanneer is het christendom een mensvriendelijke, pacifistische religie? Als je zoiets zegt over het boeddhisme kan ik me er mogelijk nog iets bij voorstellen maar voor het christendom zeker niet.quote:We moeten af van vrijheid van godsdienst en toe naar vrijheid van fatsoenlijke godsdiensten. Er moet echt onderscheid gemaakt worden tussen een pacifistische mensvriendelijke religie als het Christendom en een lelijke, mensonterende, gewelddadige primitieve doodscultus als de Islam.
Een stap verder richting volstrekt achterlijk beleid inderdaad.quote:Of misschien moet de Islam gewoon staatsrechtelijk de status 'religie' verliezen en dus de bescherming die vrijheid van godsdienst biedt. Dan zijn wel ook al een stap verder.
Dan ga je inderdaad richting extreem-rechts beleid.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:59 schreef AgLarrr het volgende:
Hier zit overigens wel de sleutel naar spreekwoordelijk succes. Als je het e.e.a. weet te framen cq definiëren als politiek idee ipv religie dan zou je het net als extreem-rechts op grond van politieke uitgangspunten kunnen verbieden.
Och, we zijn al aardig prat op het wegdrukken van fascisme, daar kan deze religieus getinte variant wat mij betreft ook nog wel bij.quote:Op donderdag 26 februari 2015 14:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan ga je inderdaad richting extreem-rechts beleid.
Door je zelf te verlagen tot het fascistische niveau? Bijzondere methodiek...quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:04 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Och, we zijn al aardig prat op het wegdrukken van fascisme, daar kan deze religieus getinte variant wat mij betreft ook nog wel bij.
Het inperken van fascisme met het oog op het beschermen van de democratie is fascistisch?quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Door je zelf te verlagen tot het fascistische niveau? Bijzondere methodiek...
Ik zou niet durven beweren dat er geen onderscheid gemaakt wordt in Europa. Incest in Ierland bvb: 6 jaar max voor vrouwen, levenslang voor mannen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:31 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Nee, mensen vanwege hun specifieke geloof tot tweederangs burgers maken is fascistisch.quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:26 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het inperken van fascisme met het oog op het beschermen van de democratie is fascistisch?
Bizarquote:Op donderdag 26 februari 2015 15:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik zou niet durven beweren dat er geen onderscheid gemaakt wordt in Europa. Incest in Ierland bvb: 6 jaar max voor vrouwen, levenslang voor mannen.
Ook een valide punt moet ik toegeven. Maar dan nog, ik zie er principieel wel een probleem in om de ene religie anders te behandelen dan de ander.quote:Op donderdag 26 februari 2015 14:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Je wordt geboren als man of vrouw. Religies zijn aangeleerd, of geadopteerd. Lijkt mij niet bepaald hetzelfde dus. Ik kan er niets aan doen dat mijn mede-mannen zich misdragen, ik kan mijzelf niet in een vrouw veranderen, hoeveel hormonen ik slik en operaties ik ook onderga. Maar als ik een bepaald geloof aanhang en dezelfde gewelddadige, opruiende, giftige lectuur lees als mijn geloofsgenoten die de fout in gaan, zou ik toch heroverwegen of mijn geloof blijven volgen verstandig is.
Daar had je ook geen problemen mee met de mensen in Oost Oekraïne.quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, mensen vanwege hun specifieke geloof tot tweederangs burgers maken is fascistisch.
Ik vind dit een mooie casus die aantoont dat religie en ideologie niet twee compleet gescheiden werelden zijn. In dit geval in de vormt een deel van het Islamtisch gedachtengoed, mogelijk de sharia oid, een brug tussen de twee. Je zou het (politiek) ideoligische gedeelte dat actief pleit, en oproept tot strijd, tegen de rechtsstaat, en zelf discriminatie voorstaat tegen Joden en Homo's, in moeten kunnen perken. Het sec religieuze gedeelte zou je dan met rust laten.quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, mensen vanwege hun specifieke geloof tot tweederangs burgers maken is fascistisch.
Soms heb je een beetje discriminatie nodig om je eigen normen en waarden en cultuur te preserveren. Het is niet enkel een slechte zaak, het heeft ook zo zijn voordelen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:15 schreef Tchock het volgende:
Triest dat een ontwikkeld Westers land zijn eigen principes overboord gooit om een relatief klein probleem aan te pakken. Natuurlijk is dit discriminatie, daar kan niemand omheen. Doel heiligt blijkbaar de middelen.
Nee, dat is niet waar. Landen die openlijk discrimineren naar afkomst of religie hebben geen plaats in de 21e-eeuw. Ik vraag me af wat de reactie zou zijn als een moslimland zulke maatregelen voor christenen af zou kondigen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:35 schreef mig72 het volgende:
[..]
Soms heb je een beetje discriminatie nodig om je eigen normen en waarden en cultuur te preserveren. Het is niet enkel een slechte zaak, het heeft ook zo zijn voordelen.
Dan ben je een andere mening toe gedaan maar betekent niet dat je gelijk hebt. Beschaafde samenleving is een subjectief begrip.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Landen die openlijk discrimineren naar afkomst of religie hebben geen plaats in de 21e-eeuw. Ik vraag me af wat de reactie zou zijn als een moslimland zulke maatregelen voor christenen af zou kondigen.
Wat?quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:46 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dan ben je een andere mening toe gedaan maar betekent niet dat je gelijk hebt. Beschaafde samenleving is een subjectief begrip.
Ik zou het juist beschamend, ongepast, en achterlijk vinden om al onze principes overboord te gooien voor buitenlanders. We zijn niet de bitch van de wereld om lekker genaaid te worden. Als je het hier niet leuk vindt mag je weg.
En er zijn moslimlanden zat die zo doen. Kijk naar Saoedi-Arabië, als je afvallig bent krijg je de doodstraf en je mag niet eens het land uit. Tenminste hebben we die keuze hier. Of misschien moeten we juist het Saoedisch voorbeeld volgen en alle moslims de doodstraf geven want die zijn toch afvalligen van onze westerse cultuur?
Er zijn daar ook gewoon plaatsen waar christenen niet eens mogen komen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:46 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dan ben je een andere mening toe gedaan maar betekent niet dat je gelijk hebt. Beschaafde samenleving is een subjectief begrip.
Ik zou het juist beschamend, ongepast, en achterlijk vinden om al onze principes overboord te gooien voor buitenlanders. We zijn niet de bitch van de wereld om lekker genaaid te worden. Als je het hier niet leuk vindt mag je weg.
En er zijn moslimlanden zat die zo doen. Kijk naar Saoedi-Arabië, als je afvallig bent krijg je de doodstraf en je mag niet eens het land uit. Tenminste hebben we die keuze hier. Of misschien moeten we juist het Saoedisch voorbeeld volgen en alle moslims de doodstraf geven want die zijn toch afvalligen van onze westerse cultuur?
Ons verlagen tot dat niveau kan geen erg goed idee zijn...quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er zijn daar ook gewoon plaatsen waar christenen niet eens mogen komen.
Dus nu gaan jullie staan dreigen met geweld? De islam en geweld. Goh wat een verrassingquote:Op donderdag 26 februari 2015 16:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat?![]()
Die kant moeten we juist niet op. Wetgeving specifiek gericht tegen moslims is het begin van het einde.
Ja euh, er is een reden waar om wij onszelf als verlicht beschouwen en hen als een zootje barbaren.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er zijn daar ook gewoon plaatsen waar christenen niet eens mogen komen.
Je raaskalt. Echt geen touw aan vast te knopen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:50 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dus nu gaan jullie staan dreigen met geweld? De islam en geweld. Goh wat een verrassing
Dan zouden ze op zijn minst eens wat politieke sancties moeten overwegen tegen dat apenland, maar dat is ook weer teveel gevraagd.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ons verlagen tot dat niveau kan geen erg goed idee zijn...
Als je niet even gemeen en hard vecht als de vijand verlies je de oorlog. Die les hadden we uit WO2 moeten trekken. Liever discriminerd doen tegen mislims dan een mislimland worden over 50 jaar.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ons verlagen tot dat niveau kan geen erg goed idee zijn...
Onze vorst en vorstin zijn onlangs nog vrolijk op bezoek geweest bij die "barbaren".quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:51 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja euh, er is een reden waar om wij onszelf als verlicht beschouwen en hen als een zootje barbaren.
Je weet wel dat we de Tweede Wereldoorlog gewonnen hebben? Zonder discriminatie, razzia's, genocide en concentratiekampen?quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:52 schreef mig72 het volgende:
[..]
Als je niet even gemeen en hard vecht als de vijand verlies je de oorlog. Die les hadden we uit WO2 moeten trekken. Liever discriminerd doen tegen mislims dan een mislimland worden over 50 jaar.
Je klinkt al een beetje als een geestelijke uit e.o.a. onbeschaafde theocratie.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:35 schreef mig72 het volgende:
[..]
Soms heb je een beetje discriminatie nodig om je eigen normen en waarden en cultuur te preserveren. Het is niet enkel een slechte zaak, het heeft ook zo zijn voordelen.
G dan maar weg naar joww vuilniszakkenland waar alles zo goed geregeld is. En probeer vooral daar hetchristendom aan te hangen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je raaskalt. Echt geen touw aan vast te knopen.
Ik moet zo om je lachenquote:Op donderdag 26 februari 2015 16:54 schreef mig72 het volgende:
[..]
G dan maar weg naar joww vuilniszakkenland waar alles zo goed geregeld is. En probeer vooral daar hetchristendom aan te hangen.Zien we je nooit meer terug.
Veel meer druk op dergelijke regimes ben ik helemaal voor.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan zouden ze op zijn minst eens wat politieke sancties moeten overwegen tegen dat apenland, maar dat is ook weer teveel gevraagd.
Als je een les had kunnen trekken uit WO2 dan was het dat gaan discrimineren op een bepaald geloof geen briljant idee is...quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:52 schreef mig72 het volgende:
[..]
Als je niet even gemeen en hard vecht als de vijand verlies je de oorlog. Die les hadden we uit WO2 moeten trekken. Liever discriminerd doen tegen mislims dan een mislimland worden over 50 jaar.
Dat worden we juist als we de lijn van Oostenrijk volgen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:54 schreef mig72 het volgende:
[..]
G dan maar weg naar joww vuilniszakkenland waar alles zo goed geregeld is. En probeer vooral daar hetchristendom aan te hangen.Zien we je nooit meer terug.
Waarom je dan daartoe verlagen?quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:54 schreef mig72 het volgende:
[..]
We discrimineerden anders flink tegen nationale socialisme en Duitsers. En lekkere wending die je geeft maar het ging nu eenmaal eerder over gemeen doen en niet zozeer discriminatie. De les moest zijn we dat we juist ons tot het niveau van de vijand moeten verlagen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je weet wel dat we de Tweede Wereldoorlog gewonnen hebben? Zonder discriminatie, razzia's, genocide en concentratiekampen?
Discriminatie is niet mis, het is soms zelfs noodzakelijk. Het moet alleen geen extreme vormen aannemen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik moet zo om je lachenWaar heb je het over? Wie denk je dat ik ben en waar denk je dat ik vandaan kom?
Dat is geen antwoord op mijn vragen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:58 schreef mig72 het volgende:
[..]
Discriminatie is niet mis, het is soms zelfs noodzakelijk. Het moet alleen geen extreme vormen aannemen.
Alleen is er niets positiefs aan deze wet.quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:26 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het inperken van fascisme met het oog op het beschermen van de democratie is fascistisch?
Oog om oog maakt de hele wereld blind.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:56 schreef mig72 het volgende:
[..]
We discrimineerden anders flink tegen nationale socialisme en Duitsers. En lekkere wending die je geeft maar het ging nu eenmaal eerder over gemeen doen en niet zozeer discriminatie. De les moest zijn we dat we juist ons tot het niveau van de vijand moeten verlagen.
Dat kan heus niet want ik ben juist atheist. Maar dit gaat niet over mij. Dus blijf OT.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je klinkt al een beetje als een geestelijke uit e.o.a. onbeschaafde theocratie.
Mwa, een hoop van wat we toen deden valt nu onder oorlogsmisdaden. Misschien de reden waarom Pegida zo succesvol is in Dresden.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je weet wel dat we de Tweede Wereldoorlog gewonnen hebben? Zonder discriminatie, razzia's, genocide en concentratiekampen?
Ik zeg niet dat de Geallieerden of Nederland niets fout deden in de oorlog. Maar genocide bedreven we in elk geval niet en het stelselmatig uitroepen van bepaalde bevolkingsgroepen ook niet. En dat was wat we volgens de poster waar ik op reageerde hadden moeten leren uit de Tweede Wereldoorlog.quote:Op donderdag 26 februari 2015 17:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mwa, een hoop van wat we toen deden valt nu onder oorlogsmisdaden. Misschien de reden waarom Pegida zo succesvol is in Dresden.
Nationaal socialisme was volgens jouw geen geloof? Nee klopt we hadden ons in de reet moeten laten neuken door de Duitsers en niet terugvechten. Want we hebben ons verlaagd tot 'hun niveau' met geweld.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Veel meer druk op dergelijke regimes ben ik helemaal voor.
En mede daarom ben ik ook voor het afbouwen van onze olieverslaving.
[..]
Als je een les had kunnen trekken uit WO2 dan was het dat gaan discrimineren op een bepaald geloof geen briljant idee is...
quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oog om oog maakt de hele wereld blind.
wetgeving overgebleven uit een andere tijd (en er zijn nog altijd bewegingen als de NVU dus het heeft niet echt gewerkt)quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:56 schreef mig72 het volgende:
[..]
We discrimineerden anders flink tegen nationale socialisme en Duitsers. En lekkere wending die je geeft maar het ging nu eenmaal eerder over gemeen doen en niet zozeer discriminatie. De les moest zijn we dat we juist ons tot het niveau van de vijand moeten verlagen.
We pleegden genocide op de Nazi's vanwege hun geloof dus ga maar een eindje elders zeiken.quote:Op donderdag 26 februari 2015 17:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de Geallieerden of Nederland niets fout deden in de oorlog. Maar genocide bedreven we in elk geval niet en het stelselmatig uitroepen van bepaalde bevolkingsgroepen ook niet. En dat was wat we volgens de poster waar ik op reageerde hadden moeten leren uit de Tweede Wereldoorlog.
Laat je opnemen. Meer heb ik niet te zeggen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 17:06 schreef mig72 het volgende:
[..]
We pleegden genocide op de Nazi's vanwege hun geloof dus ga maar een eindje elders zeiken.
Whut?quote:Op donderdag 26 februari 2015 17:06 schreef mig72 het volgende:
[..]
We pleegden genocide op de Nazi's vanwege hun geloof dus ga maar een eindje elders zeiken.
Misschien kan je je reactie eens fatsoenlijk formuleren tot een vraag, dan kan ik erop reageren.quote:Op donderdag 26 februari 2015 17:05 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
wetgeving overgebleven uit een andere tijd (en er zijn nog altijd bewegingen als de NVU dus het heeft niet echt gewerkt)
Dat lijkt me ook. En het bouwen van die Moskeeën zal toch ook niet voor meer gelovigen zorgen?quote:Op donderdag 26 februari 2015 17:25 schreef Wombcat het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat mensen denken dat deze wet gaat ook maar enig effect zal hebben. Denken de voorstanders nu werkelijk dat de arabische landen niet heel eenvoudig een omweg zullen vinden om het geld toch wel om te sluizen?
Een arabier die geld wil steken in een moskee in Wenen, die vindt daar echt nog wel een weg voor. Dat houdt deze wet niet tegen. Zo ingewikkeld kan het niet zijn om via een BV (of desnoods een paar) het geld door te sluizen.
En buiten dat kun je er vanuit gaan dat deze wet geen stand houdt bij het europese hof van justitie.
Nee, maar het maakt het wel lastiger. Daar gaat het ze om.quote:Op donderdag 26 februari 2015 17:25 schreef Wombcat het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat mensen denken dat deze wet gaat ook maar enig effect zal hebben. Denken de voorstanders nu werkelijk dat de arabische landen niet heel eenvoudig een omweg zullen vinden om het geld toch wel om te sluizen?
En geld dat van het buitenland naar een Oostenrijkse moskee komt blijft ook illegaal.quote:Op donderdag 26 februari 2015 18:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Slechte vergelijking, een wapen blijft illegaal.
quote:Een moskee met geld dat via een omweg naar Oostenrijkse moslims is gesluisd niet.
Dan zorg je op papier gewoon dat het uit Oostenrijk komt.quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:00 schreef ems. het volgende:
[..]
En geld dat van het buitenland naar een Oostenrijkse moskee komt blijft ook illegaal.
[..]Tuurlijk wel. Zolang er bewezen kan worden dat dat het geval is.
Ja, er zijn zat manieren om het te omzeilen. Dat staat er verder wel los van dat ze met deze aanpak de legale middelen hebben om er eventueel een stokje voor te steken. En dáár gaat het ze om.quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan zorg je op papier gewoon dat het uit Oostenrijk komt.
En dan komen ze met een wet die dat niet voor elkaar zal krijgen. Erg snugger allemaal.quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:09 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja, er zijn zat manieren om het te omzeilen. Dat staat er verder wel los van dat ze met deze aanpak de legale middelen hebben om er eventueel een stokje voor te steken. En dáár gaat het ze om.
Die buitenlandse regeringen kan het wel degelijk moeilijk gemaakt worden zo; zelfs ontwijkende bewegingen zijn over de schreef.quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan komen ze met een wet die dat niet voor elkaar zal krijgen. Erg snugger allemaal.
...van de islam.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat?![]()
Die kant moeten we juist niet op. Wetgeving specifiek gericht tegen moslims is het begin van het einde.
Dat valt te bezien. Ik denk dat ze heel goed doorhebben wat deze wet wel en niet gaat bewerkstelligen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan komen ze met een wet die dat niet voor elkaar zal krijgen. Erg snugger allemaal.
Voor moslims een grote stap vooruit.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:51 schreef Dingflofbips het volgende:
100 jaar terug in de tijd lijkt mij een gezonde stap terug.
Ja, stemmen winnen...quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat valt te bezien. Ik denk dat ze heel goed doorhebben wat deze wet wel en niet gaat bewerkstelligen.
Hoe dan?quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:22 schreef Kanjer het volgende:
[..]
...van de islam.
Een goed ding dus, we komen er wel al gaat het langzaam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |