Bron: NOSquote:Het Oostenrijkse parlement heeft ingestemd met een nieuwe wet die de omgang met moslims regelt. Er staat onder meer in dat imams voortaan in Oostenrijk moeten zijn opgeleid en dat ze Duits moeten kunnen spreken.
De regering was het na jaren van voorbereiding in december al eens geworden over de wet, die volgens het kabinet bedoeld is om de integratie van de ongeveer 600.000 moslims in het land te verbeteren. Zo zijn islamitische feestdagen in de wet opgenomen.
Veel moslims vinden de wet discriminerend, omdat er ook in staat dat imams en moskeeën niet vanuit het buitenland mogen worden gefinancierd. Dat verbod is bedoeld om te voorkomen dat radicale stromingen meer invloed krijgen in Oostenrijk.
Aanvechten
Moslimorganisaties noemen de wet onrechtvaardig, omdat joodse en christelijke organisaties wel geld uit het buitenland mogen krijgen. De organisaties overwegen de wet aan te vechten bij het constitutioneel hof in Wenen.
In Oostenrijk wonen veel moslims met wortels in Turkije en Bosnië. Een moslimleider uit Turkije zegt dat Oostenrijk met de wet 100 jaar terug in de tijd gaat.
Inb4 godwinquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:15 schreef Varg89 het volgende:
Oostenrijk![]()
Hopelijk wordt dit een voorbeeld voor meerdere Europese landen.
Laten we hopen van niet, maar zit er vast aan te komen jaquote:
quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:15 schreef Varg89 het volgende:
Oostenrijk![]()
Hopelijk wordt dit een voorbeeld voor meerdere Europese landen.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:51 schreef Kanjer het volgende:
Eindelijk een beginnetje.
Nu doorhalen.
De Islam wint alsmaar terrein.. Zelfs onder autochtonen heeft het bekeerlingen. Dus of het gaat werken, ik heb geen idee. Het is de meest strijbare militante religie op aarde.twitter:ArnoudvDoorn twitterde op woensdag 25-02-2015 om 18:21:19Exact :-) http://t.co/eIUaKyDViv reageer retweet
dat zou ie helemaal mooi vinden...quote:Two years in the works, a law passed Wednesday requires Austria's 450 Muslim groups to demonstrate a "positive approach toward society and the state" to continue receiving official licensing.
Er komen nu officiele islamitische feestdagen, vind je dat niet eng?quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:27 schreef Elfletterig het volgende:
Wel mooi dat de wet is aangenomen. Heel verstandig van Oostenrijk.
Nee hoor, geen enkele moeite mee, zolang andere mensen niet verplicht vrij zijn op die dagen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er komen nu officiele islamitische feestdagen, vind je dat niet eng?
Het discriminerende karakter stoort je ook niet? Katholieke kerken ontvangen steun van het Vaticaan, Protestante kerken en Scientology vanuit de VS.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee hoor, geen enkele moeite mee, zolang andere mensen niet verplicht vrij zijn op die dagen.
In de verste verte niet. Religieuze radicalisering moet op alle mogelijke manieren worden bestreden.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het discriminerende karakter stoort je ook niet? Katholieke kerken ontvangen steun van het Vaticaan, Protestante kerken en Scientology vanuit de VS.
En radicalisering, die gevoed wordt door de perceptie van discriminatie, kan bestreden worden door te discrimineren?quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In de verste verte niet. Religieuze radicalisering moet op alle mogelijke manieren worden bestreden.
We komen ook in de 21e eeuw niet van religie afquote:Op donderdag 26 februari 2015 01:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In de verste verte niet. Religieuze radicalisering moet op alle mogelijke manieren worden bestreden.
Ik heb vanavond nog een jongerenwerker van een moskee in Almere - iemand die veelvuldig te maken heeft met radicaliserende jongeren en zelfs met vertrokken jihadstrijders - uitvoerig horen uitleggen dat het vooral een ideologische, theologische reden heeft dat jongeren radicaliseren.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En radicalisering, die gevoed wordt door de perceptie van discriminatie, kan bestreden worden door te discrimineren?
Dat hoeft ook niet. Als het z'n plaats maar weet: onder en niet boven de wet.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:13 schreef Odaiba het volgende:
[..]
We komen ook in de 21e eeuw niet van religie af
Dat gaat er bij zowat alle religies makkelijk in, behalve bij een steeds groter wordende groep moslims.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Als het z'n plaats maar weet: onder en niet boven de wet.
Precies. En daarom is het nodig om duidelijke grenzen te stellen. Het is eigenlijk heel simpel.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:40 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Dat gaat er bij zowat alle religies makkelijk in, behalve bij een steeds groter wordende groep moslims.
Dat kan natuurlijk ook niet, het is iets menselijks.quote:Op donderdag 26 februari 2015 01:13 schreef Odaiba het volgende:
[..]
We komen ook in de 21e eeuw niet van religie af
Ja want die richten ook overal ter wereld bloedbaden aan.quote:Op donderdag 26 februari 2015 03:40 schreef Rivalo het volgende:
Ik ben voor, maar dan voor elke religie![]()
Het is natuurlijk onzin om deze financieel beperkende wet niet op andere religies toe te passen.
Dat geld uit die zwaar christelijke kernen in de VS mogen ze wat mij betreft houden
Dat is wat gechargeerd maar ze hadden wel een hand in een Kill the Gays wet in Uganda.quote:Op donderdag 26 februari 2015 04:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja want die richten ook overal ter wereld bloedbaden aan.
Ja sorry, dat zijn Afrikanen, die tel ik niet tot het menselijk ras.quote:Op donderdag 26 februari 2015 04:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is wat gechargeerd maar ze hadden wel een hand in een Kill the Gays wet in Uganda.
http://en.wikipedia.org/wiki/Uganda_Anti-Homosexuality_Act,_2014
Hathor, post ff niet als je dronken ben, man.quote:Op donderdag 26 februari 2015 04:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja sorry, dat zijn Afrikanen, die tel ik niet tot het menselijk ras.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
En dat winnen ze. En anders is er altijd nog het Europees hof.quote:Moslimorganisaties noemen de wet onrechtvaardig, omdat joodse en christelijke organisaties wel geld uit het buitenland mogen krijgen. De organisaties overwegen de wet aan te vechten bij het constitutioneel hof in Wenen.
Schatje dacht ikquote:Op donderdag 26 februari 2015 05:06 schreef mig72 het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat habibi betekent in het Arabisch?
Het 'flikker op' signaalquote:Op donderdag 26 februari 2015 05:20 schreef Rica het volgende:
[..]
En dat winnen ze. En anders is er altijd nog het Europees hof.
Dat moeten die politici ook wel weten dus vraag me af wat het nut is.
Beetje zoals wanneer de PVV weer eens met een ongrondwettelijk wetsvoorstel komt. Tijd en geldverspilling.
Jup.quote:
Het "kijk ons eens naar het volk kuisteren" theaterstuk.quote:
Het gaat er de Oostenrijkers denk ik niet om of jij het ermee eens bent. Maar ok, waarom moet het zo perse voor alle godsdiensten? Niet alle godsdiensten en mensen zijn hetzelfde. Moslims hebben en masse laten blijken niet om te kunnen gaan met de vrijheid die met een (westerse) democratie gepaard gaat. De Oostenrijkers begeleiden moslims alleen maar naar verlichting door eerst een stapje terug te zettenquote:Op donderdag 26 februari 2015 07:01 schreef Rica het volgende:
[..]
Het "kijk ons eens naar het volk kuisteren" theaterstuk.
Er staan punten in waar ik het best mee eens kan zijn maar doe het dan voor alle religieuzen en georganiseerde godsdienst. Islam, Christendom, Jodendom, het is allemaal ellende en zorgt voor ellende.
Schadelijker dan roken dus net zo behandelen en ontmoedigen.
Welja joh. Van naar de kerk gaan, ramadan houden en een keppeltje op je hoofd loop je grote kans een of andere kanker te krijgen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 07:01 schreef Rica het volgende:
[..]
Het "kijk ons eens naar het volk kuisteren" theaterstuk.
Er staan punten in waar ik het best mee eens kan zijn maar doe het dan voor alle religieuzen en georganiseerde godsdienst. Islam, Christendom, Jodendom, het is allemaal ellende en zorgt voor ellende.
Schadelijker dan roken dus net zo behandelen en ontmoedigen.
30 dagen vrij met de ramadan.quote:Op donderdag 26 februari 2015 00:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er komen nu officiele islamitische feestdagen, vind je dat niet eng?
Een bepaald PROBLEEM er specifiek uitlichten in wetgeving is prima.quote:Op donderdag 26 februari 2015 07:27 schreef 99.999 het volgende:
Een bepaald geloof er specifiek uitlichten in de wetgeving. Volgens mij is dat niet zo handig...
Geen buitenlandse financiering meer van geloofsorganisaties? Prima maar dan gewoon voor ieder geloof.
Godsdiensten hebben heel wat meer doden veroorzaakt dan tabak. Helemaal wat onschuldige omstanders betreft. Meegeloof is dodelijker dan meeroken.quote:Op donderdag 26 februari 2015 07:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welja joh. Van naar de kerk gaan, ramadan houden en een keppeltje op je hoofd loop je grote kans een of andere kanker te krijgen.
True, true. En dan wereldwijd toepassen. Beter nog, religie gewoonweg verbieden, dat lijkt me by far het beste.quote:Op donderdag 26 februari 2015 07:27 schreef 99.999 het volgende:
Een bepaald geloof er specifiek uitlichten in de wetgeving. Volgens mij is dat niet zo handig...
Geen buitenlandse financiering meer van geloofsorganisaties? Prima maar dan gewoon voor ieder geloof.
Welnee, godsdiensten kunnen niet doden, alleen mensen kunnen dat.quote:Op donderdag 26 februari 2015 08:01 schreef Rica het volgende:
[..]
Godsdiensten hebben heel wat meer doden veroorzaakt dan tabak. Helemaal wat onschuldige omstanders betreft. Meegeloof is dodelijker dan meeroken.
Ik heb er geen problemen mee om de privileges en rechten van godsdiensten wat in te perken en zo'n wet moet toch over de hele linie omdat het hof het anders naar de prullenbak verwijst.
Europa mag wel wat meer voor ratio gaan staan ipv belemmerende geloven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |