quote:
Mooi gevonden.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:39 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Slechts gevonden op Twitter maar dat geheel terzijde
Nou ja, het is voor een deel wel hun beroep.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is ook helemaal hun beroep niet.... Het is eigenlijk dapper dat ze er toch gaan staan. Sommigen hebben geluk dat ze nog debat-ervaring hebben uit hun tijd in de Tweede Kamer. Je ziet het verschil eigenlijk ook wel.
Als Wilders slim is, dan zorgt hij dat dit soort types niet te veel in de media komen. Zelfs de simpelste PVV-tokkies prikken hier door heen....quote:Op maandag 23 februari 2015 22:39 schreef Elfletterig het volgende:
Ze is trending topic, die Faber....
Wilders is vast trots.
Nietesquote:Op maandag 23 februari 2015 22:41 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als Wilders slim is, dan zorgt hij dat dit soort types niet te veel in de media komen. Zelfs de simpelste PVV-tokkies prikken hier door heen....
Ik bedoelde eigenlijk dat ze niet direct gekozen volksvertegenwoordigers zijn. Evenmin zijn er Eerste Kamerverkiezingen waar het volk een stem mag uitbrengen. De rol van deze mensen is niet om het volk te overtuigen. Hun rol is om wetten op deugdelijkheid te toetsen.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nou ja, het is voor een deel wel hun beroep.
En sommigen lijken hun eigen standpunten nauwelijks te kennen.
Je ziet wel de ervaren debaters he. Maar als het je werk niet dagelijks is moet je gewoon een paar zinnen per onderwerp hebben en niet een gevecht aan willen gaan.
Ook Hermans valt mij tegen trouwens.
Wilders is slim. We zien deze vrouw na vanavond vast niet meer. De aandacht ligt hierna bij de provincies en vooral bij de landelijke kopstukken. Niet voor niets heeft Wilders zichzelf prominent op de PVV-verkiezingsposter gezet.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:41 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als Wilders slim is, dan zorgt hij dat dit soort types niet te veel in de media komen. Zelfs de simpelste PVV-tokkies prikken hier door heen....
Ik word depressief van Tiny.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:46 schreef Bugno het volgende:
Als ik Tiny Cox hoor, moet ik denken aan "mincy little faggot balls"
De SP komt, op landelijk niveau, ook niet verder dan wat schoppen tegen de rest.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:46 schreef Childofthe90s het volgende:
"Ik heb nog niet geregeerd." Een partij die nooit compromissen wil sluiten zal ook nooit regeren.
Dat slaat natuurlijk ook nergens opquote:Op maandag 23 februari 2015 22:46 schreef Childofthe90s het volgende:
"Ik heb nog niet geregeerd." Een partij die nooit compromissen wil sluiten zal ook nooit regeren.
Mooi doel welquote:
Dit is wat je de laatste tijd enorm veel hoort, maar ik ben het daar niet mee eens. De eerste kamer kiezen via de provincie biedt de nodige regionale afvaardiging in de staten generaal. Iets wat mij prima lijkt om het niet alleen een randstadfeestje te maken.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat ze niet direct gekozen volksvertegenwoordigers zijn. Evenmin zijn er Eerste Kamerverkiezingen waar het volk een stem mag uitbrengen. De rol van deze mensen is niet om het volk te overtuigen. Hun rol is om wetten op deugdelijkheid te toetsen.
Wat een dooddoenerquote:Op maandag 23 februari 2015 22:51 schreef Elfletterig het volgende:
De enige peiling die ertoe doet, vindt plaats op 18 maart. In de weken voor de verkiezingen treden vaak nog forse verschuivingen op. En je moet ook nog eens afwachten wie er uiteindelijk komen opdagen om te stemmen.
Dat statenleden de Eerste Kamer kiezen, garandeert geen regionale afvaardiging. Er zijn gewoon kandidatenlijsten voor de Eerste Kamerverkiezingen. Partijen bepalen zelf de volgorde.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dit is wat je de laatste tijd enorm veel hoort, maar ik ben het daar niet mee eens. De eerste kamer kiezen via de provincie biedt de nodige regionale afvaardiging in de staten generaal. Iets wat mij prima lijkt om het niet alleen een randstadfeestje te maken.
Het primaat van de politiek ligt in de tweede kamer, maar de uiteindelijke afweging in de eerste kamer is een politieke. De wet is ook helemaal niet ingericht om de eerste kamer alleen als een toetsinstituut te zien. Dat dit veelal slaafs is gebeurd wil niet zeggen dat dit ook zo 'hoort'.
Juist verrassend dat veel burgers dit ook vinden aangezien nu juist de eerste kamer een beetje de achterkamertjes loslaat.
Oké, als dat het wordt, zou ik daar direct voor tekenen.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:53 schreef opperkleurder het volgende:
Snel verkiezingen en een VVD CDA D66 kabinet.
Nog anderhalf jaarquote:Op maandag 23 februari 2015 22:54 schreef KoosVogels het volgende:
Laat maar lekker zitten, dit kabinet.
Dit en er zijn veel te veel politici. Laat gewoon twee partijen een halfuur met elkaar in discussie gaan over fundamentele zaken. Niet al die oneliners en die zoemer na 20 seconden...quote:
Slechte stellingen en slechte debaters.quote:
Ik kan ook niet helpen dat de realiteit een dooddoener is. Zie:quote:
Ik zie geen andere optie in dit sterk versplinterde veld. Over rechts met de PVV doen ze nooit. Links mag blij zijn als ze samen 30 zetels halen.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oké, als dat het wordt, zou ik daar direct voor tekenen.
Goede debatten vallen er nauwelijks te voeren. Dit komt niet alleen door de karakters van politici maar ook door die zendtijdpolitiek. Op NPO2 kan je best een hele avond zo'n debat doen en op NPO1 met je kut-amusement verder gaan.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:56 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dit en er zijn veel te veel politici. Laat gewoon twee partijen een halfuur met elkaar in discussie gaan over fundamentele zaken. Niet al die oneliners en die zoemer na 20 seconden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |