Amerikaanse toestanden daar.quote:Op maandag 23 februari 2015 00:03 schreef Atak het volgende:
Verkrachtingen in de gevangenis is heel normaal in Iran.
Wauw, gewoon echt wauw.quote:Op maandag 23 februari 2015 08:29 schreef Rica het volgende:
[..]
Ah ja. Als de argumenten op zijn komen de persoonlijke aanvallen en verdachtmakingen.
Jammer dat het niet meer werkt joh.
Als je het over werkelijk racisme wilt hebben:
Een godsdienst dat zegt dat je gods favo volk bent is racisme.
Een ideologie dat op afkomst en etniciteit gebaseerd is dat is racisme.
En een staat met die uitgangspunten kan niet anders dan een ultra-racistische staat zijn.
Racisme is nauw verbonden met superioriteitsdenken en dat is precies wat je in het gedrag terug ziet. Internationale wetten en verdragen, oorlogsrecht en mensenrechten aan de laars lappen want die gelden niet voor het herrenvolk. Denken dat je andere volken en landen kunt dicteren en de wet kunt opleggen. Zoals Iran. Ze met VN resoluties om de oren slaan en ze zelf negeren en overtreden. Men voelt zich boven elke wet verheven.
Er komt een dag dat men hier de rekening voor moet betalen. En als we zien hoe in de afgelopen tien jaar de zogenaamde onaantastbaarheid van Israel is afgebrokkeld komt die eerder vroeger dan later.
Graag de binnenlandse problematiek van de VS hierbuiten laten want de huidige zaken leiden net zo lekker af.quote:
Is tegenwoordig wat zeggen over de staat israel antisemitisme? Want ik heb geen woord over joden gezegd en heb het enkel en alleen over het iran/israel conflict. Beetje raar als ik israel dan niet mag noemen daarin.quote:Op maandag 23 februari 2015 08:00 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens mij ben je niet echt een helder licht met al je uitroeptekens, puntjes en vele vraagtekens achter de zinnen in vele posts.
Gewoon een tip, je kunt misschien je punt beter maken als je niet in elke post je haat voor Israël laat blijken, want je hebt zeker een punt wat SA betreft maar je blinde haat jegens Israël laat eerder een gefrustreerd huisvrouwtje zien die niets beters te doen heeft dan oldskool antisemitisme te spuwen ala Gretta Duisenberg.
Verder is een beetje bijdehand doen en met Wikipedia artikels smijten natuurlijk ook niet echt van een hoog niveau maar dat kan ik je niet kwalijk nemen denk ik.
Ik ben niet Turks maar om antwoord te geven. Soennieten en sjiieten kunnen wel degelijk samen door één deur. Turkije en Azerbeidzjan is door de ultieme voorbeeld van. Iran gebruikt het Sjiisme om problemen te veroorzaken in de regio. Ze hebben niet alleen ruzie met Turkije maar ook met Azerbeidzjan, Pakistan, Sa, Afghanistan, en andere omliggende landen. Het is gewoon een erg primitief land waar je moeilijk mee kan onderhandelen. Zelfs Azerbeidjan (ook een Sjiitisch land) heeft ook problemen met Iran.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:21 schreef zarGon het volgende:
soennieten en sjiieten wel samen door één deur kunnen
Oh nee? Vraag het maar eens aan Saddam, meer dan 1 miljoen Irakezen vermoord. Of aan Assad, 300 000+quote:Op zondag 22 februari 2015 20:22 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Kom kom, er wonen wereldwijd mensen die uit het 'labiele en heetgebakerde Midden Oosten' komen. Ze blazen hun eigen mensen niet van de aardbodem. Daarbij blijf ik erbij dat een ander niet te bepalen heeft of ze daar in het bezit mogen zijn van zo'n wapen of niet.
Denk niet dat ie gaat antwoorden.quote:Op maandag 23 februari 2015 17:21 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Oh nee? Vraag het maar eens aan Saddam, meer dan 1 miljoen Irakezen vermoord. Of aan Assad, 300 000+
quote:Less than a month after Prime Minister Benjamin Netanyahu's 2012 warning to the UN General Assembly that Iran was 70 per cent of the way to completing its "plans to build a nuclear weapon", Israel's intelligence service believed that Iran was "not performing the activity necessary to produce weapons".
A secret cable obtained by Al Jazeera's Investigative Unit reveals that Mossad sent a top-secret cable to South Africa on October 22, 2012 that laid out a "bottom line" assessment of Iran's nuclear work.
It appears to contradict the picture painted by Netanyahu of Tehran racing towards acquisition of a nuclear bomb.
Writing that Iran had not begun the work needed to build any kind of nuclear weapon, the Mossad cable said the Islamic Republic's scientists are "working to close gaps in areas that appear legitimate such as enrichment reactors".
Such activities, however, "will reduce the time required to produce weapons from the time the instruction is actually given".
That view tracks with the 2012 US National Intelligence estimate, which found no evidence that Iran had thus far taken a decision to use its nuclear infrastructure to build a weapon, or that it had revived efforts to research warhead design that the US said had been shelved in 2003.
THE SPY CABLES
A cache of hundreds of leaked secret intelligence papers from agencies all over the world, offering a glimpse into the murky world of espionage.
Al Jazeera's Investigative Unit, in collaboration with the Guardian newspaper, is publishing a selection of the documents and the stories contained within them.
Click here for more
Netanyahu plans to address the US Congress on March 3 and warn against the nuclear compromise currently being negotiated between Tehran and world powers.
Media reports and public comments by senior current and former officials have frequently indicated dissent from within Israel's security services over Netanyahu's alarmist messaging on Iran.
However, the document leaked to Al Jazeera makes clear that the Mossad's formal assessment of Iran's nuclear capacity and intentions differs from the scenario outlined by the prime minister at the UN
The cable was relayed to South Africa's State Security Agency (SSA) shortly after the September 2012 address in which Netanyahu had displayed a cartoonish diagram of a bomb with a fuse, marked with a 70 percent line and another "red line" at 90 percent.
The markers represented progress milestones in Iran's uranium enrichment work. He argued that medium-enriched uranium (which Iran had begun producing, saying it was needed to fuel a research reactor producing isotopes to fight cancer) took Iran 70 percent of the distance to enriching weapons-grade material.
The Israeli prime minister told the UN General Assembly that "by next spring, by most at next summer at current enrichment rates [Iran] will have finished the medium enrichment and move on to the final stage," in which he said they would enrich uranium to weapons grade.
'Not the right way'
Earlier in 2012, former Mossad chief Meir Dagan had hinted at a disagreement with Netanyahu. In an interview in March, he warned of overstating the danger of Iran's nuclear activities and of putting Israel on a path to war with Iran.
The spy chief said it would be a "stupid idea" to attack Iran before other options were considered. "An attack on Iran before you are exploring all other approaches is not the right way," Dagan had said.
His comments would likely have been informed by his former agency's analysis reflected in the document obtained by Al Jazeera.
It reveals that In October 2012, Israel's foreign intelligence service estimated that Iran had 100 kilograms of uranium enriched to a level of 20 percent.
Iran expanded that stockpile over the following year, but then agreed to neutralise or destroy that material under an agreement with the US, Britain, China, Russia, France and Germany - the so-called P5+1 group.
Reports of discord between Netanyahu and the Mossad over Iran surfaced again last month amid reports - later denied - that the Israeli intelligence service had warned Washington that new US sanctions would sabotage nuclear negotiations between Iran and world powers.
Iran and the P5+1 are currently pursuing a framework pact for a permanent deal by the end of March, and a full technical agreement by the end of June. Iran insists its nuclear work is entirely for peaceful purposes; the premise of the nuclear deal currently being negotiated is to strengthen verifiable safeguards against weaponisation of nuclear material.
Lijkt me dat Iran hiermee een behoorlijk sterke troef in handen heeft gekregen.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:44 schreef reza1 het volgende:
Leaks: Netanyahu misled UN on Iran nuclear programme
[..]
Kunnen ze goed gebruiken voor wanneer ze israel gaan nukenquote:Op maandag 23 februari 2015 19:46 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Lijkt me dat Iran hiermee een behoorlijk sterke troef in handen heeft gekregen.
quote:Op maandag 23 februari 2015 19:47 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Kunnen ze goed gebruiken voor wanneer ze israel gaan nuken
Het Mullah regime heeft gezegd dat Tel Aviv(een stad met burgers, geen militaire doel) binnen 10 minuten weggeveegd zou worden als Israel de kerninstallaties zou aanvallen.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Iran en moslim extremisme???? Je weet dat iran tegen isis knokt? En ook al de "vijand" was van al qaida en consorten?
Agressief? Waar dan en wanneer dan?
Israel van de kaart vegen, je weet dat dat een nogal verdraait citaat is, dat er gezegd werd dat ze een aanval van israel niet over hun kant zouden laten gaan?
Steentijd? Nog nooit in iran geweest of wel soms?
Stop eens gozer, of doe de Iraanse vlag weg. Het Mullah regime vertegenwoordigt Iran niet. Sji'itische extremisten hebben niks met Iran te maken.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:57 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ik zie Israel niet hoor.
[ afbeelding ]
Wat denk je dat er gebeurd als deze in werking zijnde installatie's aangevallen zouden worden?quote:Op maandag 23 februari 2015 21:39 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Het Mullah regime heeft gezegd dat Tel Aviv(een stad met burgers, geen militaire doel) binnen 10 minuten weggeveegd zou worden als Israel de kerninstallaties zou aanvallen.
quote:Op maandag 23 februari 2015 21:41 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Stop eens gozer, of doe de Iraanse vlag weg. Het Mullah regime vertegenwoordigt Iran niet. Sji'itische extremisten hebben niks met Iran te maken.
Meerderheid van de Iraanse bevolking ziet de overheid als legitiem. Sterker nog, de meerderheid steunt de nucleaire programma en ook een groot deel vindt dat Iran kernwapens moet maken.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:41 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Stop eens gozer, of doe de Iraanse vlag weg. Het Mullah regime vertegenwoordigt Iran niet. Sji'itische extremisten hebben niks met Iran te maken.
Welke laat Iran dan niet zien?quote:Op maandag 23 februari 2015 02:11 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Als het werkelijk waar om kernenergie zou gaan dan deden ze toch niet moeilijk en lieten ze hun centrales aan de VN zien en klaar.
quote:Op maandag 23 februari 2015 09:48 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Kan je mij uitleggen hoe dit racisme is in de gangbare definitie van dit woord?
[..]
[..]
quote:
Nog een keer.quote:
Het Joodsche Herrenvolk ver verheven boven die barbaarse kutmoslims.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 07:27 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nog een keer.
Ik heb gisteravond lopen zoeken op internet, maar ik heb geen site gevonden die mij met een beetje fatsoenlijke argumenten de redenering zionisme = racisme uit kon leggen.
Wat is dit nou weer voor een Chewbacca defense? Mijn vraag ging over het zionisme. Niet over een bepaald concept van het Jodendom of bepaalde acties van Israel.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 07:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het Joodsche Herrenvolk ver verheven boven die barbaarse kutmoslims.
En daarom een eigen land, met wetten die voor joden anders zijn dan voor niet-joden.
En ondertussen de buren 's nachts doodschieten in een fucking vluchtelingenkamp (belachelijk dat ie er ueberhaupt zijn, Israel is rijk genoeg om dat niet te hebben), koloniseren (joden wel, stomme kutPalestijnen niet), etc.
Zionisme is net zo ziek als IS-extremisme en KKK-denken.
"De uitverkorenen", alleen op basis van geboorte.
Het zijn je daden die je maken, niet je "joods-zijn" of juist de afwezigheid daarvan.
Een Joodsche Staat, nee, dat is geen racisme. Andere wetten voor niet-joden.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 07:36 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor een Chewbacca defense? Mijn vraag ging over het zionisme. Niet over een bepaald concept van het Jodendom of bepaalde acties van Israel.
Feitelijk onjuist.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 07:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een Joodsche Staat, nee, dat is geen racisme. Andere wetten voor niet-joden.
Geen argumenten.quote:Ik snap wel dat je het niet ziet, als je er zelf in zit, maar dat verandert de realiteit niet.
Je gaat ook nergens op in. Het is niet "bepaalde acties van Israel", het is de ideologie. Zionisme is een intrinsiek foute, racistische, xenofobe ideologie, net als sharia-extremisme en KKK-denken.
Gast, ik heb daar ook familie zitten. Ga nou niet doen alsof joden en niet-joden dezelfde rechten hebben.quote:
Zat, maar jij luistert er niet naar. Je blijft gewoon ontkennen dat zionisme een intolerante racistische ideologie is.quote:Geen argumenten.
Kan je alsjeblieft gewoon een onderbouwde reactie geven op mijn vraag?
dont bother.... white power kaalkopjes zijn ook niet te overtuigen van hun eigen ongelijk, net zoals zionisten. gewoon boven dat soort untermenschen staan.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 07:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een Joodsche Staat, nee, dat is geen racisme. Andere wetten voor niet-joden.
Ik snap wel dat je het niet ziet, als je er zelf in zit, maar dat verandert de realiteit niet.
Je gaat ook nergens op in. Het is niet "bepaalde acties van Israel", het is de ideologie. Zionisme is een intrinsiek foute, racistische, xenofobe ideologie, net als sharia-extremisme en KKK-denken.
Geen argumenten.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 07:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gast, ik heb daar ook familie zitten. Ga nou niet doen alsof joden en niet-joden dezelfde rechten hebben.
Kijk alleen al naar die kolonisten, de voorvechters van Herzls Heilige "Humanisme".
Met bulldozers land van moslims inpikken om er joden te laten wonen. En ondertussen de Palestijnen in vluchtelingenkampen dwingen en ze daar nog bombarderen ook.
Ik zou niet trots zijn als ik zo'n ideologie aan zou hangen, jij wel.
[..]
Zat, maar jij luistert er niet naar. Je blijft gewoon ontkennen dat zionisme een intolerante racistische ideologie is.
quote:
Ja, die erkenning is moeilijk blijkbaar.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 07:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dont bother.... white power kaalkopjes zijn ook niet te overtuigen van hun eigen ongelijk, net zoals zionisten. gewoon boven dat soort untermenschen staan.
Wat klopt hier niet aan dan? De niet-Joden in Europa hadden het stoppen van de discriminatie, verdrijving en afslachting van de Joden niet echt hoog op hun agenda staan. Integreren lukte dus amper. Joden werden als volk en individu niet geaccepteerd door praktisch heel Europa. Een gescheiden volk met eigen belangen dus.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 07:56 schreef El_Matador het volgende:
that they are like everyone else, and instead must frankly acknowledge that they are a distinct and separate people, with distinct and separate goals and interests.
Uberhaupt, dat hele Volksdenken. Je ziet echt niet in dat de beginselen van juist het Derde Rijk en die van die leuke gezellige staat Israel helemaal niet zover uit elkaar liggen? Ander volkje, maar net zo ziek.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:19 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Wat klopt hier niet aan dan? De niet-Joden in Europa hadden het stoppen van de discriminatie, verdrijving en afslachting van de Joden niet echt hoog op hun agenda staan. Integreren lukte dus amper. Joden werden als volk en individu niet geaccepteerd door praktisch heel Europa. Een gescheiden volk met eigen belangen dus.
Hier ga je weer met je Chewbacca, stop daar nou eens mee.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Uberhaupt, dat hele Volksdenken. Je ziet echt niet in dat de beginselen van juist het Derde Rijk en die van die leuke gezellige staat Israel helemaal niet zover uit elkaar liggen? Ander volkje, maar net zo ziek.
Dat is het schandalige historisch-ironische van dat hele Israel/Zionisme.
Ben je door anderen racistisch bejegend, Lebensraum gezocht door de bezetter en gedegradeerd tot tweederangsburger, "krijg" je een land en dan ga je daar net zulke praktijken uitvoeren.
Niet bepaald leren van de geschiedenis.
Er wonen joden heel veilig overal ter wereld, ook in moslimlanden. "Maar we woohooonen niet bij elkaaaaar". Nou, dan verhuis je toch lekker? Hoef je een ander volk niet voor te treiteren...
Ik heb Star Wars al jaren niet meer gezien, wat nou "chewbacca"?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:25 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Hier ga je weer met je Chewbacca, stop daar nou eens mee.
mij overweldigen met irrelevante bullshit om zo je punt te maken.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb Star Wars al jaren niet meer gezien, wat nou "chewbacca"?
Je lijkt wel zo'n IS-moslim. Gewoon vingers in je oren en beweren dat anderen "bullshit", "onzin" en meer nietszeggende termen bezigt.quote:
Zionisme = racismequote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je lijkt wel zo'n IS-moslim. Gewoon vingers in je oren en beweren dat anderen "bullshit", "onzin" en meer nietszeggende termen bezigt.
Zoals ik al gewend ben van jou, zodra er kritiek is op het Herrenvolk is het allemaal irrelevant en bullshit en heb je inhoudelijks niks te meldenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:05 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Zionisme = racisme
El_Matador:
"Uitverkoren Herrenvolk hurrduurrdurr"
"Kijk naar de kolonisten!"
"IS, KKK hurrdurrduur zionisme"
Herzl aanhalen was een begin van een argument, dat wel.
Want het huidige Israel is niet gestoeld op het zionisme, er worden geen zionistische wetten uitgevaardigd, de behandeling van Palestijnen is totaal niet volgens het idee dat joden uitverkoren zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:05 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Zionisme = racisme
El_Matador:
"Uitverkoren Herrenvolk hurrduurrdurr"
"Kijk naar de kolonisten!"
"IS, KKK hurrdurrduur zionisme"
Herzl aanhalen was een begin van een argument, dat wel.
Nog meer fun facts:quote:Op dinsdag 24 februari 2015 08:32 schreef reza1 het volgende:
Dat de zionisten een overeenkomst met de nazi's sloten is typisch.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Haavara_Agreement
Kolonisten en bepaalde Israëlische politiek en beleidsvormen worden gemotiveerd vanuit het zionisme en de ideologieën die daaruit voortkomen kunnen als stromingen van het zionisme worden gezien. Sommige van die stromingen hebben bepaalde eigenschappen, zoals racisme en xenofobie.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Want het huidige Israel is niet gestoeld op het zionisme, er worden geen zionistische wetten uitgevaardigd, de behandeling van Palestijnen is totaal niet volgens het idee dat joden uitverkoren zijn.
Ok.
Die toepassing is niet fout volgens het zionisme, dat is precies het punt. De doelen zijn dan ook om die kutPalestijnen het land uit te werken. En verdomd, het lukt die Israelische regeringsmachten nog ook.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:32 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Kolonisten en bepaalde Israëlische politiek en beleidsvormen worden gemotiveerd vanuit het zionisme en de ideologieën die daaruit voortkomen kunnen als stromingen van het zionisme worden gezien. Sommige van die stromingen hebben bepaalde eigenschappen, zoals racisme en xenofobie.
Als jij dan claimt dat het zionisme fout en racistisch en zo is en als argument daarvoor gebruikt: "Kijk naar de kolonisten in de West Bank en kijk wat Israël in Gaza doet", dan zeg je dat hun toepassing van het zionisme fout is. Je hebt in feite geen valide kritiek geleverd op het beginsel van het zionisme.
Dat is net zoals als zeggen dat [sociaaldemocratie] dit en dat is, want kijk naar de [PvdA].
Dat is irrelevant zolang je dat nog niet aangetoond hebt, dat is het punt.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die toepassing is niet fout volgens het zionisme, dat is precies het punt.
Nee hoor, geen enkele Palestijnse Israëli wordt het land uitgewerkt.quote:De doelen zijn dan ook om die kutPalestijnen het land uit te werken. En verdomd, het lukt die Israelische regeringsmachten nog ook.
Nee hoor, de hele wereld is geobsedeerd met het Israëlisch-Palestijns conflict.quote:En de hele wereld kijkt weg.
Klopt, er is dan ook redelijk veel kritiek.quote:De islamitische landen hebben dikke lagen boter op hun hoofd en "horen niet bij ons". Israel wel. Kritischer zijn op "je eigen cluppie" dan op "barbaren die toch niet bij je horen" vind ik heel erg logisch.
Als Italie zulk gedrag zou vertonen als Israel, zou de kritiek ook sterker en logischer zijn vanuit Nederland dan als Jemen weer es wat woestijnrovers hun gang laat gaan.
Het punt is nu juist dat er met die kritiek niets wordt gedaan. De judeo-christelijke jihad van die VSAmerikaanse neocons verhindert dat Israel echt aangepakt wordt.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:15 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Dat is irrelevant zolang je dat nog niet aangetoond hebt, dat is het punt.
[..]
Nee hoor, geen enkele Palestijnse Israëli wordt het land uitgewerkt.
Klopt. Zo goed lukt ze dat overigens niet.
[..]
Nee hoor, de hele wereld is geobsedeerd met het Israëlisch-Palestijns conflict.
[..]
Klopt, er is dan ook redelijk veel kritiek.
Toon maar aan.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het punt is nu juist dat er met die kritiek niets wordt gedaan. De judeo-christelijke jihad van die VSAmerikaanse neocons verhindert dat Israel echt aangepakt wordt.
Nee.quote:Kolonisatie van "goj-gebieden" is niet volgens het zionisme?
Ja.quote:Een groot joods thuisland,
Nee.quote:van vreemde smetten vrij?
Ja.quote:Mooie nieuwe huizen neerzetten
Nee.quote:in een gebied waar gewoon andere mensen woonden wier huizen met bulldozers worden weggevaagd?
Nee hoor, Palestijnen worden niet verdreven van hun grondgebied en er worden geen hele joodse kolonies voor in de plaats gezet.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:31 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Toon maar aan.
[..]
Nee.
[..]
Ja.
[..]
Nee.
[..]
Ja.
[..]
Nee.
Nog andere vragen of ga je eigenlijk eens beargumenteren waarom het zionisme racistisch is?
Dat was je punt niet, je punt was dat dit volgens het zionisme gedaan wordt. Dat is niet het geval.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee hoor, Palestijnen worden niet verdreven van hun grondgebied en er worden hele joodse kolonies voor in de plaats gezet.
Dit bewijst je claim niet dat de VS "verhindert dat Israel echt aangepakt wordt".quote:Over het VSAmerikaanse beleid en de massamediapropaganda een stukje:
Diehl’s column on Monday represented an extension of the neocons’ knee-jerk support of Israeli interests to those of the Saudi monarchy, Israel’s new secret friend. Diehl hoisted the banner of this odd-couple alliance in excoriating President Obama for letting down these two “allies” as they maneuver to crush what’s known as the Shiite crescent extending from Iran through Iraq and Syria to the Hezbollah strongholds in Lebanon.
Diehl also doesn’t bother to explain exactly why the American people should continue to expend vast amounts of money, prestige and blood to take sides in these interminable and often incomprehensible conflicts in the Middle East. The neocons simply behave as if every American should understand why a Shiite-dominated regime is so much more objectionable than a Sunni one; why an absolute monarchy like Saudi Arabia is preferable to a limited democracy like Iran; and why Israel has some fundamental right to possess East Jerusalem and other Palestinian lands.
http://www.globalresearch(...)udi-alliance/5356311
JIj negeert alles wat ik zeg en doet het af als "onzin". Ik heb je op vele verschillende manieren geprobeerd duidelijk te maken waarom ik het zionisme racistisch, xenofoob en abject vind.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:54 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Dat was je punt niet, je punt was dat dit volgens het zionisme gedaan wordt. Dat is niet het geval.
[..]
Dit bewijst je claim niet dat de VS "verhindert dat Israel echt aangepakt wordt".
Nogmaals: ga je eigenlijk eens beargumenteren waarom het zionisme racistisch is?
Ik begin beetje moe te worden van jouw onzin. Mag ik vragen van welke afkomst jij bent?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 18:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
JIj negeert alles wat ik zeg en doet het af als "onzin". Ik heb je op vele verschillende manieren geprobeerd duidelijk te maken waarom ik het zionisme racistisch, xenofoob en abject vind.
Jouw reactie "onzin", "bullshit", "chewbacca".
Je levert geen tegenargumenten, je ontkent de boel gewoon.
Net een IS-moslim dus. "Nee, moslimterrorisme bestaat niet".
Tegen zoveel cognitieve dissonantie valt niet op te redeneren, precies wat Nielsch vanochtend al zei.
Nu volg ik dit gesprek een beetje, maar 1 ding vat ik niet. WTF is een chewbacca, als in passend in deze context.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:09 schreef jamesdeen het volgende:
Ik vraag je om X te beargumenteren, vervolgens beargumenteer jij elke letter van het alfabet, behalve de X. Dus ik aangeven dat die andere letters er niet toe doen, waarop jij al die irrelevante letters aanhaalt om te bewijzen dat je op X hebt gereageerd en ik dat afdoe als irrelevant.
Al je reacties hier zijn gewoon een constante Chewbacca verdediging afgesloten met een onjuiste conclusie.
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Nu volg ik dit gesprek een beetje, maar 1 ding vat ik niet. WTF is een chewbacca, als in passend in deze context.
Ik weet dat het een star wars ding is geloof ik, maar hoe past dat hier, wat moet ik me voorstellen bij die term, waar staat die voor?
quote:The Chewbacca defense is the name given to a legal strategy in which the aim of the argument seems to be to deliberately confuse the jury rather than actually refute the case of the other side. The concept's name comes from episode 27 of the cartoon series South Park, "Chef Aid", which premiered on October 7, 1998. This episode satirised attorney Johnnie Cochran's closing argument defending O. J. Simpson in his murder trial. The term has since been commonly used in describing legal cases, especially criminal ones. The concept of disguising a flaw in one's argument by presenting large amounts of irrelevant information has previously been described as a red herring or the fallacy ignoratio elenchi (irrelevant conclusion).
http://en.wikipedia.org/wiki/Chewbacca_defense
Tnx!quote:
Doe een tukje dan.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:48 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik begin beetje moe te worden van jouw onzin. Mag ik vragen van welke afkomst jij bent?
Nou?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Doe een tukje dan.
Dat mag je vragen.
Ik heb nooit gezegd dat ik antwoord zou geven op die volslagen irrelevante vraag.quote:
En wij worden ook kots misselijk van jouw irritante irrelevante onzin die je steeds uitkraamt.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat ik antwoord zou geven op die volslagen irrelevante vraag.
Jij bent van koninklijke bloede?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:53 schreef Atak het volgende:
[..]
En wij worden ook kots misselijk van jouw irritante irrelevante onzin die je steeds uitkraamt.
Je moet Atak dan ook lekker negeren, hij is een boos wolfje omdat de Turkse politiek in Syrie faalt.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij bent van koninklijke bloede?
Je hebt geen enkel tegenargument gegeven. Je noemt het "onzin" en dat is het. Erg sterk, veel inhoud. Echt waar je iets mee kan. En totaal geen onzin van jouw kant.
"Iran moet een Azeri als president hebben, zoniet keihard aanpakken dat land"quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je moet Atak dan ook lekker negeren, hij is een boos wolfje omdat de Turkse politiek in Syrie faalt.
Een Azeri als hoogste leider in Iran is niet genoeg voor hem?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Iran moet een Azeri als president hebben, zoniet keihard aanpakken dat land"
Dat zijn nog es onderbouwde, goed beargumenteerde uitspraken waar je iets mee kan. Is over nagedacht, dat zie je.
Volgens mij weet je nog niet eens waar je het zelf over hebt. Ik hoef jouw off-topic onderwerpen niet interessant te vinden.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij bent van koninklijke bloede?
Je hebt geen enkel tegenargument gegeven. Je noemt het "onzin" en dat is het. Erg sterk, veel inhoud. Echt waar je iets mee kan. En totaal geen onzin van jouw kant.
Je hoeft niks inderdaad.quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:40 schreef Atak het volgende:
[..]
Volgens mij weet je nog niet eens waar je het zelf over hebt. Ik hoef jouw off-topic onderwerpen niet interessant te vinden.
Best wel grappig dat jij mij nu beschuldigt waar ik jou van beschuldigde. Blijf een keertje on-topic en ontwikkel je algemene kennis. Meestal weet je nog geen eens waar je het over hebt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hoeft niks inderdaad.
Zelf lever je namelijk geen enkele inhoud. Dat projecteer je ook constant op anderen waarmee je jezelf nogal onmogelijk hebt gemaakt, Atak.
Doe iets aan je spelling, je komt over als een kleuter.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:47 schreef Atak het volgende:
[..]
Best wel grappig dat jij mij nu beschuldigd waar ik jou van beschuldigde. Blijf een keertje on-topic en ontwikkel je algemene kennis. Meestal weet je nog geen eens waar je het over hebt.
Zelf maak je ook spellingsfouten. Misschien moet je keertje bij jezelf beginnen. Niet de hele tijd op de man spelen en je algemene kennis ontwikkelen zodat je weet waar je het over hebt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Doe iets aan je spelling, je komt over als een kleuter.
Je komt ook niet met argumenten, dus wat je verder over mij zegt en denkt heeft geen enkele inhoud.
Weinig en als het gebeurt, dan is het mobiel.quote:
dan weet je bij voorbaat dat het bisexuele Nederland als eerste gebombardeerd wordt.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:34 schreef Atak het volgende:
Stel je voor dat zo'n land het luxe krijgt om een atoombom te bezitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |