abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149951140
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Precies dit kan ik zeggen over jouw standpunten t.a.v. klimaatverandering en de maanlanding. Of mag dat niet?
Dat is 180 graden tegengesteld. Ik weet ook niet hoe het zit. Ik weet wel hoe het niet zit daarmee.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 23 februari 2015 @ 12:39:11 #152
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_149951171
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is 180 graden tegengesteld. Ik weet ook niet hoe het zit. Ik weet wel hoe het niet zit daarmee.
Hoe weet je dat zo zeker? Via selectieve bronnen. Klinkt akelig als hetgene waar je mij van beschuldigt nu.
  maandag 23 februari 2015 @ 12:40:15 #153
396550 Richestorags
pi_149951200
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat ik zeg; minder kerkbezoek maakt je niet minder gelovig.

Jij bent het daar niet mee eens want bla bla invloed van de kerk bla bla.

Die invloed is:
- er ook buiten de kerk
- niet van toepassing op de relatie die mensen met hun god hebben
Kan jij überhaupt wel lezen? Ik stel niet dat minder kerkbezoek je minder gelovig maakt, ik stel dat de invloed van de kerk op jouw geloof afneemt. Veruit de grootste invloed van de kerk vindt plaats in de kerk zelf. Zeker in Europa. Denk je dat ze bij Spanje op de universiteit geen evolutietheorie onderwezen krijgen?
pi_149951358
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker? Via selectieve bronnen. Klinkt akelig als hetgene waar je mij van beschuldigt nu.
Nee, mijn eigen onderzoek ernaar.

Als ik zou schermen zoals die proAGW-hoaxers doen met "97% van de wetenschappers ondersteunt AGW", dan zou ik selectieve bronnen kiezen.

Ik beschuldig je niet, ik begrijp gewoon niet dat jij kan beweren dat jij de hele boel kan overzien omdat je een paar bronnen hebt. 6 fucking miljard gelovigen op de planeet en jij denkt ze te kunnen analyseren op basis van wat statistiekjes over kerkbezoeken.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149951362
Het gaat hier nu wel heel erg off topic. Is jullie discussie niet meer iets voor in F&L?
  maandag 23 februari 2015 @ 12:45:32 #156
396550 Richestorags
pi_149951389
quote:
12s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, mijn eigen onderzoek ernaar.

Als ik zou schermen zoals die proAGW-hoaxers doen met "97% van de wetenschappers ondersteunt AGW", dan zou ik selectieve bronnen kiezen.

Ik beschuldig je niet, ik begrijp gewoon niet dat jij kan beweren dat jij de hele boel kan overzien omdat je een paar bronnen hebt. 6 fucking miljard gelovigen op de planeet en jij denkt ze te kunnen analyseren op basis van wat statistiekjes over kerkbezoeken.
Ik analyseer de KK, niet 6 miljard gelovigen. Jij denkt dat "Katholieken" één groep zijn. Ik laat je zien dat de groep een stuk diverser is dan 1.2 miljard mensen die allemaal braaf naar de kerk gaan en zich laten vertellen door de KK hoe ze moeten leven.
  maandag 23 februari 2015 @ 12:45:56 #157
396550 Richestorags
pi_149951402
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het gaat hier nu wel heel erg off topic. Is jullie discussie niet meer iets voor in F&L?
Ik ben wel klaar met de discussie. We komen er toch niet uit.
pi_149951415
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Kan jij überhaupt wel lezen? Ik stel niet dat minder kerkbezoek je minder gelovig maakt, ik stel dat de invloed van de kerk op jouw geloof afneemt.
Geloof staat nou juist los van die kerk, dat probeer ik je steeds uit te leggen. Je hebt een relatie met god, niet met de kerk. Flink wat mensen hebben het OOK met de kerk (of moskee, synagoge, boeddhatempel, Stonehenge, etc.), maar dat staat verder los van hun relatie met god. Los, behalve de soort god en soort religieuze standpunten die bij die religieuze stroming horen.
quote:
Veruit de grootste invloed van de kerk vindt plaats in de kerk zelf. Zeker in Europa. Denk je dat ze bij Spanje op de universiteit geen evolutietheorie onderwezen krijgen?

pi_149951442
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik analyseer de KK, niet 6 miljard gelovigen. Jij denkt dat "Katholieken" één groep zijn. Ik laat je zien dat de groep een stuk diverser is dan 1.2 miljard mensen die allemaal braaf naar de kerk gaan en zich laten vertellen door de KK hoe ze moeten leven.
Ik heb helemaal nooit beweerd dat "Katholieken één groep zijn", hoe kom je daarbij? Als er iemand een individualistische en dus per se niet collectivistische verklaring zoekt, ben ik het juist.

maandag 23 februari 2015 @ 12:49:56 #160
396550 Richestorags
pi_149951543
quote:
8s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb helemaal nooit beweerd dat "Katholieken één groep zijn", hoe kom je daarbij? Als er iemand een individualistische en dus per se niet collectivistische verklaring zoekt, ben ik het juist.
Door het te oversimplificeren door simpelweg te stellen dat je een "relatie met God" hebt? Je moet jezelf niet op zo'n hoog paard zetten, nergens voor nodig. Een beetje bescheidenheid siert je wel. Niet elke gelovige heeft een relatie met God en deze is al helemaal niet hetzelfde qua intensiteit en beleving. En dat is het laatste wat ik erover ga zeggen.
pi_149951622
"Niet elke gelovige heeft een relatie met God"

Nee, het is gewoon een voetbalclub, die je zo ff verlaat. _O-

pi_149951624
Zie net op het nieuws dat ze in Australie de wet gaan aanpassen, storende elementen in de samenleving met een dubbel paspoort gaan vanaf nu zonder pardon het Australisch staatsburgerschap kwijtraken en kunnen oprotten. Ik zou wel eens willen weten waarom daar hier zo moeilijk over gedaan moet worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_149951750
quote:
8s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:52 schreef El_Matador het volgende:
"Niet elke gelovige heeft een relatie met God"

Nee, het is gewoon een voetbalclub, die je zo ff verlaat. _O-
Nou, zo simpel was het voor mij wel. Religie is mij met de paplepel ingegoten, thuis, op school, en in de kerk. Toen ik een bepaalde leeftijd had bereikt had ik zoiets van nu is het wel genoeg met die onzin, heb dat vervolgens ook doorgegeven aan mensen van de kerk, en dat was het dan. Klaar ermee, en zo simpel is het. Eigenlijk simpeler nog dan een voetbalclub verlaten.
pi_149951831
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou, zo simpel was het voor mij wel. Religie is mij met de paplepel ingegoten, thuis, op school, en in de kerk. Toen ik een bepaalde leeftijd had bereikt had it zoiets van nu is het wel genoeg met die onzin, heb dat vervolgens ook doorgegeven aan mensen van de kerk, en dat was het dan. Klaar ermee, en zo simpel is het. Eigenlijk simpeler nog dan een voetbalclub verlaten.
Ja, maar Hathor, jij geloofde toen al niet meer. Anders stapte je er ook niet zo makkelijk uit.

Daar gaat het nu net om; die enorm sterke band die gelovigen met god hebben. Het is echt hun diepste gevoel.

Komt nog bij het punt van Riche, dat op zich een prima punt is, alleen het is niet het enige en zo presenteerde hij het wel; dat de sociale controle in veel landen vele malen hoger is dan in Nederland, ja zelfs in Brabant.

maandag 23 februari 2015 @ 13:00:44 #165
396550 Richestorags
pi_149951926
quote:
19s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, maar Hathor, jij geloofde toen al niet meer. Anders stapte je er ook niet zo makkelijk uit.

Daar gaat het nu net om; die enorm sterke band die gelovigen met god hebben. Het is echt hun diepste gevoel.

Komt nog bij het punt van Riche, dat op zich een prima punt is, alleen het is niet het enige en zo presenteerde hij het wel; dat de sociale controle in veel landen vele malen hoger is dan in Nederland, ja zelfs in Brabant.
Voor alle gelovigen is het hun diepste gevoel? Man man man, over uitspraken over één groep doen gesproken :') En dat is het precies het punt wat ik aandroeg: mensen doen ook dingen om hun familie tevreden te houden of voor hun omgeving. Dat is de reden dat mijn vader gedoopt is bijvoorbeeld.
pi_149951927
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:52 schreef Hathor het volgende:
Zie net op het nieuws dat ze in Australie de wet gaan aanpassen, storende elementen in de samenleving met een dubbel paspoort gaan vanaf nu zonder pardon het Australisch staatsburgerschap kwijtraken en kunnen oprotten. Ik zou wel eens willen weten waarom daar hier zo moeilijk over gedaan moet worden.
Bij wat voor misdrijven?
pi_149951997
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Voor alle gelovigen is het hun diepste gevoel? Man man man, over uitspraken over één groep doen gesproken :') En dat is het precies het punt wat ik aandroeg: mensen doen ook dingen om hun familie tevreden te houden of voor hun omgeving. Dat is de reden dat mijn vader gedoopt is bijvoorbeeld.
Dat speelt OOK mee ja.

Geloof zit heel diep, dat wilde je ontkennen?

pi_149952044
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Bij wat voor misdrijven?
Volgens mij geldt het al voor terreurverdachten, maar daar hou ik me even op de vlakte over, totdat ik hier iets meer info over heb. Punt is wel dat ze in Australie wel snel knopen kunnen doorhakken daar waar het de veiligheid van hun burgers aangaat.
  maandag 23 februari 2015 @ 14:12:13 #169
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_149954085
quote:
19s.gif Op maandag 23 februari 2015 12:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is geouwehoer. :') Er zijn zat agnostische theïsten die wel geloven in een God, maar er niet dagelijks mee bezig zijn of naar de kerk gaan. Gelovigen zijn net zo'n divers gezelschap als niet-gelovigen.
  maandag 23 februari 2015 @ 15:00:30 #170
396550 Richestorags
pi_149955476
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat is geouwehoer. :') Er zijn zat agnostische theïsten die wel geloven in een God, maar er niet dagelijks mee bezig zijn of naar de kerk gaan. Gelovigen zijn net zo'n divers gezelschap als niet-gelovigen.
Precies het punt dat ik wilde maken, maar het wil er niet ingaan. Wel, iig zijn anderen het wel met me eens :)
pi_149955510
Dit valt toch niet goed te praten?

Dit zijn allemaal mensen die het beledigen van de profeet belangrijker vinden dan het leven van een mens. Enge middeleeuwse ontwikkeling, .
pi_149956382
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 15:01 schreef Odaiba het volgende:

Dit zijn allemaal mensen die het beledigen van de profeet belangrijker vinden dan het leven van een mens. Enge middeleeuwse ontwikkeling, .
NWS / Spreker Utrecht: 'Islam beledigen veel erger dan Hebdo'
  maandag 23 februari 2015 @ 20:26:05 #173
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_149966115
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 00:45 schreef .Exe het volgende:

[..]

Pro-Jood en anti-Moslim. Hoe zou dat toch komen?
Doordat er altijd mensen zijn die een hele groep, inclusief onschuldigen, aanspreken op het gedrag van bepaalde leden van de groep, dit ongeacht hoe divers de groep ook is. Zodra het als groep wordt gedefinieerd, zijn er altijd mensen die de hele groep bijna als 1 persoon zien.

Maar dat was mijn punt niet eens. Mijn punt was dat sommige moslims inderdaad alle (zelfs terechte) kritiek zien als moslim haat, maar dat er aan de andere kant ook genoeg mensen zijn die simpelweg ongefundeerd alles wat moslim is haten.
Krekker is de bom!
pi_149966186
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 15:01 schreef Odaiba het volgende:
Precies
pi_149966691
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:26 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Doordat er altijd mensen zijn die een hele groep, inclusief onschuldigen, aanspreken op het gedrag van bepaalde leden van de groep, dit ongeacht hoe divers de groep ook is. Zodra het als groep wordt gedefinieerd, zijn er altijd mensen die de hele groep bijna als 1 persoon zien.

Maar dat was mijn punt niet eens. Mijn punt was dat sommige moslims inderdaad alle (zelfs terechte) kritiek zien als moslim haat, maar dat er aan de andere kant ook genoeg mensen zijn die simpelweg ongefundeerd alles wat moslim is haten.
Cry me a river :W
Je suis Charlie Sheen
pi_149966756
quote:
Daarmee onderstreep je alleen maar z'n punt.
pi_149966875
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daarmee onderstreep je alleen maar z'n punt.
Oh ja? Hoe doe ik dat dan?
Je suis Charlie Sheen
  maandag 23 februari 2015 @ 20:47:51 #178
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_149967147
quote:
Wat wil je nou precies zeggen met jouw post? :?
Krekker is de bom!
pi_149967321
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat wil je nou precies zeggen met jouw post? :?
Dat hoewel wat je schrijft feitelijk juist is, je toch een misselijke huilie bent. :*
Je suis Charlie Sheen
pi_149967439
quote:
5s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:42 schreef NotYou het volgende:

[..]

Oh ja? Hoe doe ik dat dan?
Ik geloof dat je slim genoeg bent om dat uit te vissen.
pi_149967552
quote:
7s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik geloof dat je slim genoeg bent om dat uit te vissen.
Draag jij inhoudelijk ook wel eens iets bij of is het echt onuitgezonderd slap gezeur, dag in, dag uit? Is dat nou echt leuk? Beleef jij hier plezier aan?
Je suis Charlie Sheen
pi_149967655
quote:
5s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:55 schreef NotYou het volgende:

[..]

Draag jij inhoudelijk ook wel eens iets bij of is het echt onuitgezonderd slap gezeur, dag in, dag uit? Is dat nou echt leuk? Beleef jij hier plezier aan?
Iets met een pot en een ketel.
pi_149967687
quote:
7s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iets met een pot en een ketel.
Ik wacht nog steeds op een reactie hier: NWS / Noorse moslims willen 'kring van vrede' om synagoge
Je suis Charlie Sheen
pi_149968677
quote:
Het is toch niet te bevatten dit? Europa is ver heen. ;(
  maandag 23 februari 2015 @ 21:38:19 #185
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_149969640
quote:
17s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:51 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dat hoewel wat je schrijft feitelijk juist is, je toch een misselijke huilie bent. :*
Wat is er volgens jou zo misselijk en 'huilie' aan mijn post? :?
Krekker is de bom!
pi_149970412
quote:
17s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:51 schreef NotYou het volgende:

[..]

En dat klaagt in andere topics over op de man spelen.

Wat een tragisch figuur ben je ook. Heb je Krekker al verweten een slechte ouder te zijn?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149971327
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat een tragisch figuur ben je ook. Heb je Krekker al verweten een slechte ouder te zijn?
Ik wist dat die ging komen Bram. Misschien moet je die tweede zin maar in je signature zetten, bespaart je de moeite van het handmatig herhalen. *O*

KreKker kiest er bewust voor om op die manier op een overduidelijk retorisch bedoelde vraag te reageren, dat, dat op een bepaalde manier overkomt en bepaalde reacties uitlokt lijkt mij niet heel gek. :*

Daarbij was de in mijn post gelinkte video een uitstekend voorbeeld van waarom veel mensen anders naar moslims/islam zijn gaan kijken, de IS press releases en diverse Europese aanslagen kunnen op dezelfde hoop.

En voor je de "maar niet alle moslims"-langspeelplaat weer opzet, natuurlijk niet maar hoeveel zeer diverse, niet zelden ook als zeer tolerant te boek staande Europese landen hebben nu te kampen met jihadisten uit migrantengemeenschappen die door grafische videos van het gruwelijkste geweld tegen veelal weerlozen niet worden afgeschrikt maar lekker gemaakt voor een jihad, letterlijk een heilige oorlog? In hoeveel Europese landen worden moderne westerse idealen als persoonlijke vrijheid, geslachtsgelijkheid en acceptatie van homoseksuelen alsmaar meer verworpen?
Je suis Charlie Sheen
  maandag 23 februari 2015 @ 23:11:06 #188
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_149974369
quote:
13s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:07 schreef NotYou het volgende:

[..]

En voor je de "maar niet alle moslims"-langspeelplaat weer opzet,
Feit is dat een hoop personen een hekel hebben aan alle moslims.

Ik ben tenminste realistisch. Je zal mij niet horen zeggen dat er geen problemen zijn binnen de Islam. Je zal mij niet horen zeggen dat er niet een hoop moslims zijn die de problematiek bagatelliseren.

Aan de andere kant moeten we ook niet doen alsof ELKE vorm van moslimhaat eigenlijk gewoon terechte kritiek is op moslims waarbij de moslims deze terechte kritiek hebben omgebogen naar moslimhaat, want dat is gewoon niet waar.

quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:26 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Krekker is de bom!
pi_149977588
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Iedereen is bij jou vandaag een tragisch of zielig figuur, of niet?
pi_149979152
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 02:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Iedereen is bij jou vandaag een tragisch of zielig figuur, of niet?
Jij voorop.

En niet alleen vandaag (gisteren).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')